Κυριακή, 17 Μαΐου 2015

Live η μεγάλη αντικυβερνητική διαδήλωση στην ΠΓΔΜ

24 σχόλια:

  1. Μάλλον πάμε για πολύ ραγδαίες εξελίξεις πλέον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχουν και χάσταγκ: #protestiram

    Το "protestiram" άκουσα πολλές φορές και στην ομιλία, αν και δεν μιλάω τη γλώσσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στα Βαλκανια, τα εθνοτικα, μειονοτικα, θρησκευτικα ζητηματα, ειναι νομιζω πολυ πιο συνθετα και περιπλεγμενα απ οτι στην Ουκρανια--και πιθανον, πιο παλια η εμπλοκη ιμπεριαλιστικων κεντρων σε οτι αφορα αυτα τα ζητηματα.Απο τοτε που ανατροπηκε ο Σοσιαλισμος, τα Βαλκανια εχουν γινει η μπαρυταποθηκη της Ευρωππης.

    Προλεκαλτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απ το 22 και μετα μιλαει μια κοπελα(φοιτητρια)αλβανικης καταγωγης.Στελνει μηνυμα ότι η παρουσια του κοσμου δεν παρεχει στηριξη σε κανενα κομμα(ειτε της αντιππολιτευσης, ειτε της κυβερνησης).’’Επιθυμια μας ειναι’’, συνεχιζει , ‘’ να ζησουμε σ ένα δημοκρατικο κρατος, επιθυμια μας είναι οι θεσμοι να μην χειραγωγουνται από τα κομματα, πισω από κλειστες πορτες, επιθυμια μας είναι να υπαρχουν ισες ευκαιριες για ολους—οι επιθυμιες μας όμως δεν εγιναν πραγματικοτητα’’.Στη συνεχεια μιλαει για το κομματικο κρατος και την οικογενειοκρατια, και τον αποκλεισμο οσων δεν εχουν διασυνδεσεις με την εξουσια.Επειτα αναφερεται στη μεταναστευση των νεων.Συνεχιζει κατοπιν:’’Οι φοτητες της «Μακεδονιας», χωρις διακριση εθνους, ιδεολογιας, η θρησκειας συνενωθηκαμε σε μια ενοτητα για να αποκρουσουμε ολους εκεινους που θελουν να απωλεσουμε τις αξιες αυτης της χωρας’’.Υστερα εξακολουθει:’’Ανηκω σε ια γενια η οποια δεν επιθυμει τον διαχωρισμο, ανηκω σε μια γενια η οποια εχει θεσει τις στεριες βασεις για μια πολυεθνικη συμβιωση.Ειμαι πεπεισμενη ότι γενια μας δεν θα βιωσει τη φρικη ενός νεου πολμου, γιατι η γενια μας εχει πιστη στην ισχυ της ενοτητας, εχει πιστη στη δημοκρατια, πιστευει στην ελευθερια, και γι αυτό ειμαστε πιο ανθεκτικοι στη μαχη για τις ιδεες μας’’.Εν συνεχεια απευθυνεται στους πολιτικους:’’Εσεις μας υφαρπαξατε το δικαιωμα της ελευθερης σκεψης, το δικαιωμα στις αξιες, το δικαιωμα του να εχει καθενας προσωπικη σταση για τα παραγματα.Οι νεοι δεν μπορουν να πραγματοποησουν τα δικαιωματα τους, δεν μπορουν να απολαυσουν το αγαθο της ελευθεριας’’.
    Κλπ, κλπ.Δεν μεταφραζω άλλο, γατι γραφω με πληκτρολογιο οθονης, και δυκολευομαι τρομερα.

    Προλεκαλτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. META.mk News Agency
    ‏@meta_agency

    MEPs from the EU Parliament, Richard Howitt and Sergei Stanishev are part of the #protest in #Skopje #протестирам

    https://twitter.com/meta_agency/status/599918004965609473

    Σοσιαλδημοκράτες και οι 2. Βούλγαρος ο ένας, Βρετανός ο άλλος.

    ***

    Από τη σημερινή Καθημερινή.
    http://www.kathimerini.gr/815676/article/epikairothta/kosmos/symptwmata-mesopolemoy-sta-valkania
    Συμπτώματα Μεσοπολέμου στα Βαλκάνια
    ΑΓΓΕΛΟΣ Μ. ΣΥΡΙΓΟΣ*

    «Κι εμείς, η Ελλάδα, τι κάνουμε με όλα αυτά; (...)

    Σήμερα ως χώρα της περιοχής οφείλουμε να έχουμε και επιχειρήματα και ιδέες για την εικόνα των νέων Βαλκανίων. Η παρωχημένη από τα γεγονότα θέση περί διατηρήσεως των υπαρχόντων συνόρων, πρέπει να αντικατασταθεί από τη διατήρηση των ισορροπιών μεταξύ των κρατών και των λαών που ίσχυσαν μετά το 1913. Αυτό πρωτίστως απαιτεί να μην υπάρχουν θριαμβευτές ή ταπεινωμένοι λαοί στα Βαλκάνια. Η πρόκληση είναι να εμφανίσουμε την άποψή μας ως την πλέον συμφέρουσα για τα δυτικά συμφέροντα. Επιπλέον, χρειάζεται να δείξουμε ότι είμαστε ο κύριος παράγοντας πολιτικής σταθερότητας στην περιοχή και ότι έχουμε τη δυνατότητα να ασκούμε επιρροή πέραν των συνόρων μας. Αυτό σημαίνει σε απλά ελληνικά ότι πρέπει να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να θεωρούμε αυτονόητο ότι σε τυχόν στρατιωτική ή αστυνομική επιχείρηση για τη διατήρηση της σταθερότητας στην περιοχή, κυρίαρχη θέση πρέπει να έχουν οι ελληνικές δυνάμεις.»

    * Ο κ. Αγγελος Μ. Συρίγος είναι δικηγόρος, επίκουρος καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Εξωτερικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολυ τουρκικη σημαια... Α μην ξεχασω, οποιος θελει να φρεσκαρει την αμερικανικη προφορα του ας ταξιδεψει σε μη τουριστικο μερος της Μακεδονιας.Οχι δεν εννοω την Π.Γ.Δ.Μ.
    Η εκδικηση της αγιαβαρβαρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ιμολιες διανθισμενες με μπολικο χαζοαθνικισμο αλλα επικινδυνο συναμα.....

    Οι Σκοπιανοι ειναι ενα κραμα Σερβων, Βουλγαρων, Αλβανων, Ρουμανων, Ελληνων και αλλων, αυτο το κρυβουν επιμελως οι ντοπιοι εθνικιστες και τα ιμπεριαλισιτκα κεντρα που επιδιωκουν αποσταθεροποιση στηνπεριοχη για να μοιρασουν μετα τη "λεια" τους.
    Θελει παντως προσοχη το timing, ειναι περιεργο που εκδηλωνονται αυτες οι "αντιδρασεις" αυτη την εποχη...

    Ταξικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε Ταξικέ, θεωρείς δηλαδή ότι οι "σκοπιανοί" είναι ένα κράμα προσμίξεων, ενώ οι υπόλοιποι Βαλκάνιοι, είναι καθαροί και με ιστορική και φυλετική συνέχεια; Μήπως να άλλαζες το ψευδώνυμό σου σε κάτι πιο ελληνοπρεπές;
      Πριν βγάλουμε εύκολα συμπεράσματα για τα γεγονότα στις διαδηλώσεις στα Σκόπια, ας περιμένουμε λίγο πριν αρχίσουμε να μιλάμε για "πολύχρωμες" διαδηλώσεις πάλι. Πιο ύποτπο και καθοδηγούμενο φάνηκε το πρόσφατο περιστατικό στο Κουμάνοβο με UCKάδες και τακτικό στρατό για να σπείρει την σύγχυση στις κοινωνικές διαμαρτυρίες που είχαν ήδη ξεκινήσει.
      Ας μην ξεχνάμε πως πριν εναμιση χρόνο, στην ταλαίπωρημένη από εθνικισμούς Βοσνία συνέβησαν γεγονότα και απεργίες, όπου και πάλι οι πληθυσμοί έσπασαν το καθεστώς απομόνωσης και διαχωρισμών και ενοποιήθηκαν κάτω από κοινά αιτήματα.
      Το ότι διάφοροι καλοθελητές και πρεσβείες παίζουν τα παιχνιδάκια τους δεν δηλώνει σαφή υποκίνηση, αλλά τακτική τοποθέτηση προκειμένου να διασφαλίσουν τα συμφέροντά τους. Στην Βοσνία πχ, πρόπερσι είναι χαρακτηριστικό ότι, αντιπροσωπεία της Κροατίας πήγε στον κροατικό τομέα του Μόσταρ (όταν λίγες μέρες πριν μουσουλμάνοι βόσνιοι και κροάτες, έκαναν κοινή πορεία και ενώθηκαν πάνω στην γέφυρα του ποταμιού της πόλης -όπου και γεωγραφικά χωρίζει τους δύο τομείς), ο ερντογάν πήγε στον μουσουλμανικό τομέα και αντιπροσωπεία της Σερβίας πήγε στο Βούκοβαρ, ενώ η ΕΕ έβγαζε ανακοινώσεις για αναγκη ψυχραιμίας και δικαιώματος στην ειρηνική διαμαρτυρία (αυτοί δηλαδή που ως καλοί "ειρηνοποιοί" κατέστρεψαν το κοινωνικό σώμα με τη νεοφιλελεύθερη βαρβαρότητα του καθεστώτος που στήριζαν). Προσπάθησαν δηαδή ο καθένας από την πλευρά του, να ξαναδηλητηριάσει τις κοινωνικές ταξικές διεκδικήσεις με εθνικοθρησκευτικές περιχαρακώσεις.

      Βαλκάνπρολ

      Διαγραφή
    2. "Το ότι διάφοροι καλοθελητές και πρεσβείες παίζουν τα παιχνιδάκια τους δεν δηλώνει σαφή υποκίνηση, αλλά τακτική τοποθέτηση προκειμένου να διασφαλίσουν τα συμφέροντά τους."

      Θα το δούμε τις αμέσως επόμενες μέρες τι δηλώνει. Κοντός ψαλμός αλληλούια.

      Διαγραφή
    3. 1. http://www.globalresearch.ca/color-revolution-in-macedonia-washingtons-attempt-to-undermine-the-turkish-stream-russian-pipeline-project/5450123?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

      2. http://www.geopolitica.ru/en/article/open-society-foundation-macedonia#.VVnfDIVQikK

      3. http://www.euractiv.com/sections/elections/european-parties-add-fuel-fire-macedonia-314621

      4. http://macedoniaonline.eu/content/view/27422/45/

      5. http://www.mfs-theothernews.com/2015/05/sometimes-nato-ally-islamist-turkey.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

      Καλή ανάγνωση.

      Διαγραφή
    4. 6. https://soundcloud.com/radiosputnik/pandovski

      Διαγραφή
    5. Να πω στο φίλο Βαλκάνοπρολ οτι τη θεωρία περί αντιπερισπασμού και στημένου σκηνικού από την κυβέρνηση Γκρουέφσκι την αναπαράγει όλος ο καλός "επαναστατημένος" Δυτικός τύπος και τα φερέφωνα τους, καθώς και ο Ζάεφ, ο "ηγέτης" της αντιπολίτευσης, που παλεύει φυσικά για την κοινωνική απελευθέρωση του λαού της ΠΓΔΜ.
      Πριν αρχίσουμε πάλι τις χαζοχαρουμενιές όπου δουμε μπάχαλα ας κάνουμε μια ανάλυση και έρευνα των δεδομένων πρώτα.

      Decadent

      Διαγραφή
    6. Συγνώμη Αντώνη, αλλά αυτό δεν είναι "καλή ανάγνωση". Το ό,τι παράθεσες 6 λίνκς εκ των οποίων τα 4 είναι σαν να διαβάζω δελτίο τύπου της ρωσικής πρεσβείας (και μάλιστα τα 2 συνδέονται άμεσα με "ευρασιατικά" συμφέροντα, δεν υποδηλώνουν σώνει και ντε αντικειμενικότητα. Εκτός αν θεωρήσουμε πως οι εργολάβοι του Turkish stream πρεσβεύουν την αλήθεια για το αν και πόσο υπάρχουν κοινωνικές διεργασίες διαμαρτυρίας στην χώρα.
      Ας περιμένουμε να δούμε καλύτερα πως και με τι λόγο (και αν) θα εκφραστούν αυτοί που βρίσκονται στο δρόμο και αν υπάρχουν ριζοσπαστικές δυνάμεις στη γείτονα που θα τοποθετηθούν σχετικά με τα γεγονότα, την υποκίνηση ή τις αντιφάσεις τους. Νομίζω πως η ματιά και τα κείμενα από την μέσα πλευρά των εκεί συνόρων, θα είναι πιο διαφωτιστική.
      Συμφωνώ πάντως, κοντός ψαλμός...
      Βαλκανοπρολ

      Διαγραφή
    7. Μια χαρά ανάγνωση ήταν, σε βοήθησε να εκδηλωθείς ανοιχτότερα;-)

      Διαγραφή
  8. @Ταξικος:
    "Σκοπιανοί" είναι οι κάτοικοι της πόλης των Σκοπίων.
    Η πλειονότητα των κατοίκων της πΓΔΜ είναι εθνοτικά σλαβομακεδόνες.
    Σλάβικής καταγωγής δηλαδή πλυθησμοί της ευρύτερης (εκτείνεται σε τρεις χώρες) Μακεδονίας που δεν είναι ούτε Σέρβοι (η γλώσσα τους είναι πολύ κοντά στα βουλγάρικα), ούτε Βούλγαροι (την εποχή του "μακεδονικού αγώνα" δεν είχαν προσχωρήσει στην "εξαρχεία" αλλά είχαν παραμείνει με το πατριαρχείο Κωσταντινούπολης).
    Το γεγονός πως είναι ένα νεαρό σχετικά έθνος με γενέθλειο μύθο του την εξέγερση του Ίλιντεν, μόλις στις αρχές του περασμένου αιώνα, δεν τους αφαιρεί την εθνοτική τους υπόσταση.

    Σόρυ, αλλά άμα ακούω τον όρο "σκοπιανοί" κάτι παθαίνω. Ίσως να φταίει πως είμουν αρκετά μεγάλος την εποχή των εθνικιστικών συλλαλητήριων για τα "σκοπιανά σκυλιά" που είχαν (άκουσον-άκουσον) το "θράσος" να αυτοαποκαλούνται "μακεδόνες", λες και οι πόντιοι έχουν μεγαλύτερη σχέση με την περιοχή π.χ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σωστή η παρέμβαση του Τρας, ο πληθυσμός της ευρύτερης περιοχής είναι Μακεδονικός, και είναι γνωστό ότι και στην Ελλάδα υπάρχουν τμήματά του που δεν έχουν πρώτη γλώσσα τα ελληνικά.

      Ασφαλώς όμως συμφωνούμε όλοι ότι η αμερικανική παρέμβαση, που έχει ακόμα αβέβαιο τέλος, θα επιτείνει τους εθνοτικούς ανταγωνισμούς και τη βία σε μια περιοχή με έντονο παρελθόν σε τέτοιου είδους συγκρούσεις, όπως βεβαίως κάνουν πάντα οι Αμερικανοί (και πριν απ' αυτούς οι σεφ του είδους Βρετανοί).

      Διαγραφή
    2. Με ποιον τροπο ειναι σλαβομακεδονες;Τι το μακεδονικο εχουν; Η ιστορικη Μακεδονια φιλιππου αλεξανδρου κτλπ δεν εμπεριειχε τα εδαφη της π.γ.δ.μ. εκτος απο ενα μικρο κομματι κοντα στα ελληνικα συνορα,τα σκοπια ας πουμε δεν ηταν μερος της.Το Ιλιντεν εγινε με στοχο την ενωση με το βουλγαρικο βασιλειο, στο ονομα του βουλγαρικου εθνους μιλαγαν για Μακεδονια.Εγω σαν γηγενης αναγνωριζω ως εξισου Μακεδονες κ τους ποντιους και τους κρητικους κ τον καθε ελληνα που ζουμε στον ιδιο τοπο, οποιος ομως δεν ειναι ελληνας δεν μπορει να γινει αποδεκτος ως Μακεδονας.Τα αντιπροσφυγικα ρατσιστικα εναντιον ποντιων μικρασιατων κτλπ ειναι ντροπη και τα λεν τα πρακτορακια του ουρανιου τοξου.Την εποχη του μακεδονικου αγωνα υπαρχουν και εξαρχικοι επισκοποι στα εδαφη της πγδμ, οι πατριαρχικοι και οσοι ειχαν ελληνικη εθνικη συνειδηση ειτε αφομοιωνονται στην καλυτερη ειτε καταπιεζονται και εκδιωκονται σταδιακα απο το σερβικο βασιλειο.Νομιζω οτι και το κκε πρεπει να κανει καποια στιγμη βαθυτερη ερευνα για το υπο ποιες συνθηκες και ισορροπιες δυναμεων στο κ.κινημα διαμορφωθηκαν στο παρελθον οι θεσεις του.Σ οτι αφορα τη γλωσσα, εκτος του οτι δεν ειναι το μονο και απολυτο κριτηριο για εθνη η εθνοτητες, στην συγκεκριμενη περιπτωση ειναι πιο κοντα στην αληθεια αν πουμε οτι προκειτε για μια διαλεκτο της βουλγαρικης γλωσσας η οποια μαλιστα διαμορφωθηκε επισημα μετα τον πολεμο απο διανοουμενους που διαλεξε το γιουγκοσλαυικο κρατος με προφανη στοχευση αφενος την απομακρυνση απο την βουλγαρικη και αφετερου το πλησιασμα και στη σερβικη αλλα και στην διακριτη υποσταση της.Η αντιδικια με την φυλετικη καθαροτητα ειναι μαλλον παραπλανητικη και στρεψοδικη.Πρωτα απ ολα δεν υπαρχει αφετηριακο σημειο για να γινει η συγκριση,η αναζητηση και ισως η ευρεση καποιας σχετικη φυλετικης καθαροτητας.Καποια δεδομενα υπαρχουν καποια γνωριζουμε και η επιστημη θα φερνει κι αλλα ,αυτη η ερευνα δεν συνεπαγεται αυτοματα την αποδοχη της εννοιας της φυλετικης αξιολογησης ιεραρχησης αλλα και η απολυτη αρνηση φυλετικης συχνοτητας ειναι αστεια, δεν μπορεις να πεις οτι οι σουηδοι εχουν την ιδια εμφανιση με τους ελληνες...Δυστηχως τις περισσοτερες φορες η φυλετικη καταγωγη χρησιμοποιειτε με σκοπο να αποδειχτει καποιος οτι δεν ανηκει στο εθνος που θεωρει οτι ανηκει.Τελος οι κυριαρχες ιδεες περι εθνογενεσης μαλλον λαμβανουν υπ οψιν τα εθνη της κεντρικης και δυτικης ευρωπης και οχι αλλλα με παλαιοτερη ιστορικη παρουσια.
      Η εκδικηση της αγιαβαρβαρας

      Διαγραφή
    3. @Η εκδικηση της αγιαβαρβαρας:
      -Τι Μακεδονικό έχουν;
      -Ότι οι σλαβικοί αυτοί πλυθησμοί εγκαταστάθηκαν στην γεωγραφική περιοχή της μακεδονίας εδώ και 8-9 αιώνες.
      Η ερώτηση εδώ είναι τι το "μακεδονικό" έχουν π.χ. οι Πόντιοι;
      Και φυσικά ούτε όλοι οι έλληνες είναι "μακεδόνες" (εγώ είμαι έλληνας, αλλά αν πάω να μείνω στην Φλώρινα δεν θα γίνω και "μακεδόνας") ούτε όλοι οι "μακεδόνες" (κάτοικοι της γεωγραφικής περιοχής της Μακεδονίας) είναι Έλληνες.

      Για την γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας αντιγράφω από την wikipedia:
      Η Μακεδονία είναι ιστορική περιοχή της βαλκανικής χερσονήσου στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Τα σύγχρονα γεωγραφικά της όρια, εμβαδού περίπου 67.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, τέθηκαν σε χαρτογραφική βάση προς το τέλος του 19ου αιώνα κατά την τελική πτώση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας παρά το ότι η περιοχή δεν προσφέρεται ως μία ενιαία γεωγραφική οντότητα (βλέπε, H.R. Wilkinson 1951). Χονδρικά τα λεγόμενα όρια της Μακεδονίας είναι βόρεια μέχρι την πόλη των Σκοπίων, ανατολικά την οροσειρά της Ροδόπης και την κοιλάδα του Νέστου, νότια την κοιλάδα των Τεμπών και δυτικά τον ορεινό όγκο της Πίνδου. Η περιοχή περιλαμβάνει τις κοίτες (από τα δυτικά προς τα ανατολικά) των Αλιάκμονα, Βαρδάρη/Αξιού και του Στρυμώνα ποταμών (εκ των οποίων ο Βαρδάρης καταλαμβάνει μακράν την μεγαλύτερη έκταση) και τις πεδιάδες γύρω από τη Θεσσαλονίκη και τις Σέρρες.

      Η περιοχή μοιράζεται ανάμεσα στην Ελλάδα με το 52,4% της περιοχής και το 52,9% πληθυσμού, (μοιράζεται ανάμεσα στις τρεις Περιφέρειες της Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης), την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας με το 38%, και την Βουλγαρία με περιπου το 10%, στην περιοχή του Μπλαγκόεβγκραντ. Το ελληνικό κομμάτι ή διαμέρισμα της Μακεδονίας αναφέρεται κάποτε (αποκλειστικά από τους μη Έλληνες) σαν «Ελληνική Μακεδονία» ή «Μακεδονία του Αιγαίου» (όρος που εισάχθηκε από τους Ναζί το 1940 και υιοθετήθηκε από τη Γιουγκοσλαβία), η ΠΓΔΜ ως «Μακεδονία του Βαρδάρη» ή «Νότιoς Σερβία», και το βουλγαρικό κομμάτι ως «Μακεδονία του Πίριν» και ως περιοχή τoυ Μπλαγκόεβγκραντ.

      Δεν είναι αληθές πως η εξέγερση του Ίλιντεν έγινε με σκοπό την προσάρτηση στην Βουλγαρία. Πάλι από την wiki:
      Η οργάνωση είχε ως σύνθημα το «Η Μακεδονία για τους Μακεδόνες». [4] Σύντομα στην οργάνωση αυτή δημιουργήθηκαν δύο ρεύματα. Το ένα, οι Αυτονομιστές, υποστήριζε την αυτονόμηση της Μακεδονίας ως υπόσχεση για την διαφύλαξη της υπόσχεσης της αυτονομίας και αυτοδιάθεσης της περιοχής, ενώ η άλλη ομάδα, που δημιουργήθηκε από μέλη του Ανώτατου Μακεδονικου Κομιτάτου (Върховен македоно - одрински комитет, ВМОК), μιας οργάνωσης που ιδρύθηκε το 1894 στην Σόφια, υποστήριζε την άμεση προσχώρηση στην Βουλγαρία.

      Παρακάτω τώρα:
      Οι σλαβόφωνοι πλυθησμοί που κατοικούσαν στην Μακεδονία και δεν προσχώρησαν στην Εξαρχεία, ουδέποτε αφομοιώθηκαν, ούτε από τους Έλληνες αφού εξακολουθούν να μιλάνε την γλώσσα τους, ούτε από τους Βούλγαρους από τους οποίους διαχωρίζονται ρητά.
      Εάν είχαν εξάλλου αφομειωθεί, δεν χρειάζονταν να κάνουμε τώρα αυτή την κουβέντα.

      -Η ίδια η Ελληνική μακεδονία ήταν μια πολυεθνική περιοχή που ομογενοποιήθηκε με:
      -Τις ανταλλαγές πλυθησμών με τους Τούρκους.
      -Τις διώξεις των εβραίων από τους ναζί
      -Τις διώξεις του σλαβομεκεδονικού στοιχείου που είχε συμμετάσχει στην εθνική αντίσταση (την ώρα που άλλοι "έλληνες" έκαναν τον τζουτζέ των γερμανών) και τον ΔΣΕ.
      -Μάλιστα είναι οι μόνοι μαχητές του ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ που εξαιρέθηκαν από τον επαναπατρισμό ως "μη έλληνες τω γένος".
      -Όσο για το ποιό κράτος της περιοχής άρχισε πρώτο να μιλάει για "μακεδονικό έθνος και γλώσσα", εδώ και αν υπάρχει εκπληξούλα, καθώς δεν είναι η Γιουγκοσλαβία του Τίτο, αλλά πολύ πρωτύτερα η ...Ελλάδα(!!!!) του "μακεδονικού αγώνα" στην (επιτυχημένη) προσπάθεια της να αποσπάσει εκτεταμένους σλαβικούς πλυθησμούς της Μακεδονίας από την Σλαβική επιρροή.



      Διαγραφή
    4. την Σλαβική επιρροή=Βουλγάρικη επιρροή

      Διαγραφή
  9. Γραφεις οτι ειναι σλαβοι που εγκατατασταθηκαν στη Μακεδονια.Η παραφραστικη περιγραφη που κανεις ισουται με τον ορο Σλαβομακεδονες;;;;;;Ο ορος Μακεδονια δεν ειναι απλως γεωγραφικος η χωροταξικος οπως λεμε γιουγκοσλαυια δηλαδη νοτιοσλαυια κι αν εσυ τον βλεπεις ετσι δεν τον βλεπουν ετσι οι συμπαθεις κατοικοι της πγδμ. Επειδη φερνεις το γουικιπιντια ως πηγη δες τον χαρτη για την ιστορικη μακεδονια εδω http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1_%28%CE%BF%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1%29 το μεγαλυτερο μερος της γειτονικης χωρας, της πρωτευουσας του συμπεριλαβανομενης ,ΔΕΝ αποτελουσε μερος του βασιλειου.Ενας κοπος παραπανω μπορει να αποσαφηνισει ποιο κομματι ηταν Παιονια και ποιο Δαρδανια.Για τη φυση της εξεγερσης τη μερα του αηλια προφανως και διαφωνω αλλα δεν θα αραδιασω πηγες εκτος απο εναν χαρακτηριστικο χαρτη ,τερμα δεξια μπορεις να δεις ενα θερετρο συγκρουσεων στο μαλκο τυρνοβο και στην αχτοπολη.... http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:Bulgarian_national_revolutionary_movement_in_Macedonia_and_East_Thrace_%281893-1912%29.png εκει ηταν καποιο " μακεδονικο" εθνος οπως το αντιλαμβανονται καποιοι φιλοι στα σκοπια η εσυ;;; για τις διαφορετικες τασεις στο εσωτερικο των κομιτατζηδων δεν διαφωνω αλλα ειναι εσωτερικο θεμα κι οχι διαφορα μεταξυ υποτιθεμενων μακεδονων και βουλγαρων. Οπως και την ανατολικη ρωμυλια καποιοι την θελαν αυτοματως να αποτελει εδαφος του βουλγαρικου βασιλειου.Το επομενο που λες χανεται καπως στη μεταφραση , δεν καταλαβαινω σε ποιους αναφερεσαι, σ αυτους που μιλαγαν και καποιο η εστω μονο ενα σλαβογενες ιδιωμα(το οποιο παρειπτοντως δεν ειναι μονο ενα ,οπως και τα βουλγαρικα που μιλαγαν στην βουλγαρια δεν ηταν ιδια αλλα ειχαν ιδιωματα)και ζουσαν που;Στα ελληνικα ορια;Πολλοι απ αυτους εξαρχης ταυτιζοταν με τους υπολοιπους ελληνες η αφομοιωθηκαν(με την καλη η την κακκη εννοια) οσοι ταυτιζοταν με τους βουλγαρους και εμειναν το ιδιο.Αυτοι που εσυ αποκαλεις σλαβομακεδονικο στοιχειο πριν τον δσε(και οχι τον ελας) πλαισιωναν την βουλγαρικη οχρανα κατα βαση (και δεν βρισκονται στις λιστες της ακροναυπλιας και της καισαριανης μετα απο αιτηματα της συμμαχου του χιτλερ βουλγαριας) οποτε τα περι τζουτζεδων αστα καλυτερα για αλλου.Πολυ καλως εξαιρεθηκαν και ετσι πρεπει να συνεχισουν.Ειναι πολυ λυπηρο που καποιοι ενστερνιζονται το αφηγημα των οφα και τις λαθεμενες επιλογες μιας εποχης και προσβαλουν και τους ελληνες που συμμετειχαν στον Εθνικο απελευθερωτικο μετωπο στον Ελληνικό λαϊκό απελευθερωτικό στρατό και στον δημοκρατικο στρατός Ελλάδας αλλα και τους ποντιακης μικρασιατικης κλπ καταγωγης που ζουμε μαζι στην μακεδονια κοντα 100 χρονια κι εχουμε μπλεξει οχι απλως τα αιματα μας αλλα και τα ονειρα μας και τις αναμνησεις(ναι ακομα κι αυτες που δεν ζησαμε) απο τις περιπετειες του ελληνισμου.Μια για παντα τους υπολοιπους ελληνες ειτε απ τον ποντο ειτε απ την πελοπονησσο ειτε προσφυγες ειτε γαμπροι εφοσων νιωθουν ελληνες τους θεωρω εξισου μακεδονες με μενα( γηγενη με συγκεκριμενο τοπο καταγωγης και γνωστη ονοματεπωνυμων προγονων μου απ τις αρχες του 19 αι.)και αν φυσικα τους ενδιαφερει, τους δε ουρανιοταξιτες με τους οποιους εχω συνυπαρξει εργατης εφοσων δεν θεωρουν τον εαυτο τους ελληνα δεν υπαρχει περιπτωση να τους θεωρησω ποτε και μακεδονες.Οσο για την πολυεθνικοτητα που αναφερεις ξεχνας μαλλον σκοπιμως να αναφερεις και το ετος το οποιο θετεις ως δηθεν αφετηριακο ,λες κι απο κει ξεκιναει η ιστορια της περιοχης,αλλα και οτι οι Βαλααδες (τι σου λεω τωρα ε;)εφυγαν ως κυριοι εν αντιθεση μ αυτους που ηρθαν κατασφαγμενοι.
    η εκδικηση της αγια βαρβαρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ρε αγια βαρβαρα κανε μου μια χαρη!
      θελω πολυ να διαβασω το πονημα σου αλλα:
      βαλε κανα κομμα και καμια τελεια και προσπαθησε οι προτασεις σου να βγαζουν καποιο νοημα

      Διαγραφή
    2. @η εκδικηση της αγια βαρβαρας:
      άλλα αντ άλλων

      Η σημερινή περιοχή της "μακεδονίας" είναι η συνέχεια αυτής που ορίζονταν ως τέτοια, όχι το προ Χριστού, αλλά από τα χρόνια της ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και της Τουρκοκρατίας.
      Αντιγράφω:
      Το Θέμα Μακεδονίας αποτελούσε διοικητικό διαμέρισμα («θέμα») της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας το οποίο δημιουργήθηκε μεταξύ του 780 και του 800 μ.Χ. από την αυτοκράτειρα Ειρήνη την Αθηναία, από το παλαιότερο θέμα της Θράκης. Πρωτεύουσά του ήταν η Αδριανούπολη και τα εδάφη του θέματος της Μακεδονίας περιλάμβαναν περιοχές της σημερινής Θράκης στην Ελλάδα και στα νότια εδάφη της Βουλγαρίας και όχι περιοχές της σημερινής Μακεδονίας.
      http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CE%AD%CE%BC%CE%B1_%CE%9C%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82

      Και φυσικά δεν είναι "διαφορετικές τάσεις των κομιτατζήδων" καθώς οι σλαβομακεδόνες παρέμειναν πιστοί στο πατριαρχείο Κωσταντινούπολης και μάλιστα πολέμησαν και μαζί με τα σώματα του Παύλου Μελά ενάντια στους Βούλγαρους.
      Παρακάτω τώρα:
      "... το 1902 εγκαταλείπεται ο αρχικός βουλγαρικός χαρακτήρας της οργάνωσης. Η προσέγγιση της Βουλγαρίας με τη Σερβία τον ίδιο χρόνο προκάλεσε την αντίδραση της ΕΜΕΟ και αύξησε τον αριθμό αυτών που πίστευαν ότι η Οργάνωση δεν είχε να περιμένει τίποτε από τη Βουλγαρία αλλά θα έπρεπε να στηριχτεί στις δικές της δυνάμεις για την επίτευξη των στόχων της. Έτσι προχώρησαν σε αλλαγή του καταστατικού. Πλέον μέλος της ΕΜΕΟ μπορούσε να γίνει «κάθε Μακεδόνας και Ανδριανουπολίτης». Σκοπός της Οργάνωσης παρέμεινε η διεκδίκηση πλήρους πολιτικής αυτονομίας και για την επίτευξή της θα προετοιμαζόταν επανάσταση.[9]..."

      "...η ΕΜΕΟ πραγματοποίησε τη δική της εξέγερση το καλοκαίρι του 1903 με την παράλληλη συμμετοχή και των βερχοβιστικών ομάδων.[13]

      Αποκορύφωμα της Εξέγερσης του Ίλιντεν ήταν η ίδρυση της Δημοκρατίας του Κρούσεβο, στη πόλη Κρούσεβο της κεντρικής Μακεδονίας. Ωστόσο, η Δημοκρατία του Κρούσεβο ήταν βραχύβια. Δέκα μέρες μετά την απελευθέρωση του, το Κρούσεβο έπεσε ξανά στα χέρια των Οθωμανών.[14] Οι τελευταίοι έφεραν ενισχύσεις και βασάνισαν κατοίκους με εμπρησμούς και σφαγές. Αναφέρεται ότι κάηκαν περίπου 200 χωριά και 12.000 σπίτια και ότι έμειναν άστεγοι περίπου 70.000 άνθρωποι.[15]..."
      "...Η εξέγερση του Ίλιντεν το 1903, αντιπροσώπευε, κατά την Αν. Καρακασίδου, την πρώτη ένοπλη εξέγερση, που δεν είχε ελληνικό εθνικό προσανατολισμό στη Μακεδονία εναντίον της οθωμανικής εξουσίας.[17] Επίσης, αντιπροσώπευε μια στιγμή επαναστατικής συνειδητοποίησης για αρκετούς σλαβόφωνους της Μακεδονίας.[18]..."
      http://tvxs.gr/news/san-simera/i-eksegersi-toy-ilinten-sti-makedonia

      Διαγραφή
    3. Για την συμμετοχή των σλαβομακεδόνων στον ΕΛΑΣ (λες και ο ΔΣΕ ήταν συνέχεια του ΕΛΑΣ):
      "η εμφάνιση ανταρτών του ΕΛΑΣ στην ύπαιθρο, ιδιαίτερα του ΣΝΟΦ, θυγατρικής οργάνωσης του ΕΑΜ, Αναλυόμενο ως Σλαβομακεδὀνικο Λαϊκό (ή Εθνικό) Απελευθερωτικό Μέτωπο το ΣΝΟΦ,"
      http://kozanimedia.gr/?p=224574#.VVr5l0ZgJng

      Από το ίδιο για το γλωσσικό-εθνικό μωσαϊκό της περιοχής:
      "...Κάθε διατυμπάνιση καθαρής γλωσσικής γραμμής, η οποία χώριζε Έλληνες και Σλαβομακεδόνες, μπορεί να χειροκροτηθεί μόνον μέσα σε σαλόνια με ακριβά κρασιά, κοστούμια κι αρώματα. Διότι στη γυμνή καθημερινότητα στα εδάφη αυτά συνδιέμενε πληθυσμός με διάφορες μητρικές γλώσσες: την ελληνική, την αθιγγανική, τη σλαβομακεδονική, τη βλάχικη, την αρβανίτικη και την εβραϊκή, ενώ στις πόλεις και τα χωριά, τουλάχιστον όσον αφορά στην κρατική και ημικρατική μηχανή, εκκλησία, παιδεία, στρατό, κυριαρχούσε η ελληνική. Με την άφιξη Προσφύγων από τη Θράκη και τη Μικρά Ασία στις αρχές του 20ού αιώνα, το μωσαϊκό εμπλουτίστηκε με νέες εκφωνητικές ψηφίδες, της τουρκικής π.χ. γλώσσας, αλλά οι συνδετικοί αρμοί των επήλυδων με το αθηναϊκό κράτος έγιναν ακόμη πιο σφιχτοί..."

      παρακάτω βέβαια και αλλα εξωφρενικά πράγματα που δεν αντέχουν σε καμμία λογική συζήτηση, όπως το μπορεί να έχει κάποια σχέση ο γεωγραφικός προσδιορισμός της καταγωγής κάποιου "Μακεδόνας" την οποιανδήποτε σχέση με την εθνική του ταυτότητα.
      Λες και η διαφορετική εθνοτική συνείδηση εμποδίζει τους Έλληνες, τους Πομάκους και τους Τούρκους της Θράκης να είναι όλοι "Θρακιώτες" π.χ.

      Τέλος κανένας δεν σου έδωσε το δικαίωμα να αποφασίσεις δια της αισθητικής σου αντίληψης το ποιοί κάτοικοι της Μακεδονίας θα ονομάζονται Μακεδόνες και ποιοί όχι.
      Εάν έχουν αυτό το δικαίωμα οι πρόσφυγες που ήρθαν πριν 100 χρόνια στην περιοχή, τότε σίγουρα το έχουν (και με το παραπάνω) και οι σλάβοι που ήρθαν πριν 8-9 αιώνες. Αυτό λέει η λογική.

      Από εκεί και πέρα είναι γνωστό πως ο εθνικισμός τυφλώνει.
      Και όχι δεν δέχομαι την ιστορική αφήγηση του "Μακεδονικού" εθνικισμού που είναι εξίσου γελοία με αυτή του ελληνικού. Οποιοσδήποτε βάζει θέμα εθνικής αποκλειστικότητας σε μια πολυεθνική επί σειρά αιώνων περιοχή είναι εθνικιστικά τυφλωμένος.
      Υπάρχουν βέβαια και συμφέροντα. Γιατί να μην εξαιρεθούν οι σλαβομακεδόνες από το δικαίωμα της επιστροφής ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ όταν κάποιοι "συνέλληνες" έχουν πλιατσικολογήσει επάνω στα χωράφια και τις περιουσίες τους ας πούμε;
      Γιατί βέβαια δεν έμειναν ανέγγιχτα αυτά...

      Εν κατακλείδι:
      Η Μακεδονία δεν περιορίζεται στην Ελληνική επικράτεια, όπως μπορείς να δεις ανατρέχοντας σε οποιαδήποτε πηγή, τα άλλα είναι σοφίσματα. Άλωστε ακόμη το ποια θα είναι η ελληνική επικράτεια εκεί, δεν καθορίστηκε από τα όρια του αρχαίου μακεδονικού βασιλείου αλλά από την ταχύτητα προέλασης του ελληνικού στρατου. Υπήρξαν δε τότε και διαφωνίες για το εάν η προέλαση θα έπρεπε να γίνει προς το Μοναστήρι ή την Θεσσαλονίκη. Αν ακολουθούσε η προέλαση άλλο δρόμο δηλαδή, τα Σκόπια θα ήταν μέσα στην "Μακεδονία" ενώ τώρα είναι απέξω;
      Αστεία πράγματα...

      Από εκεί και πέρα είναι καταγραμμένη η ύπαρξη στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας σλαβικών πλυθησμών, που δεν έχουν ούτε Βουλγάρικη, ούτε Σέρβικη εθνική συνείδηση.
      Αυτό το γεγονός, όσες αλχημείες και αν γίνουν δεν αλλάζει.
      Ούτε η ιστορία θα αλλάξει αν σκόπιμα συγχέεις τους Βούλγαρους που συνεργάστηκαν με τον κατακτητή, με τον ΣΝΟΦ που τον πολέμησε.
      Και ούτε φυσικά προσβάλει κανέναν (εκτός από αυτούς που το έκαναν) πως την στιγμή που υπήρχαν σλαβομακεδόνες που πολεμούσαν τον κατακτητή, υπήρχαν ταυτόχρονα "ελληναράδες" (και με φουστανέλες μάλιστα!) που συνεργάζονταν με αυτόν.
      Υ.Γ.
      Το εάν κατάγεσαι από την Μακεδονία δεν καταλαβαίνω γιατί το λες. Δεν αμφισβήτησε κανείς την καταγωγή σου, ούτε το γεγονός πως στην περιοχή κατοικούν ΚΑΙ έλληνες από αιώνες.
      Οστώσο εδώ και αιώνες επίσης δεν ήταν εκεί μόνοι τους.
      -Ποιός έχει το δικαίωμα να απαγορέψει σε κάποιον άλλον να θεωρεί πατρίδα του το μέρος που ζούσε από αιώνες η οικογένεια του ή να μιλάει στην γλώσσα του;
      Όποιος θεωρεί πως το έχει, εμένα τουλάχιστον θα με βρει απέναντι

      Διαγραφή
  10. Αντωνιε ....εισαι τελικα "ποτιστικη βροχουλα"!!!
    Σαν τα σαλιγκαρια τα κανεις και ξεπροβαλλουν ...ενα -ενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή