Κυριακή, 17 Μαΐου 2015

Διαλεκτική των ψευδοεπαναστάσεων

1. Στην παρουσίαση-διαφήμιση του Gene Sharp από τον ιστότοπο του BBC αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι ο συγγραφέας του βασικού βιβλίου κανόνων για τις "χρωματιστές επαναστάσεις" φυλακίστηκε για 9 μήνες το 1953-54 για αντίθεση στη συμμετοχή των ΗΠΑ πόλεμο της Κορέας. Στο πρώτο του βιβλίο, που δημοσιεύτηκε το 1960, ο πρωταγωνιστής έμπνευσης ήταν ο Μαχάτμα Γκάντι, και τον πρόλογο έγραψε ο σοσιαλιστής και ειρηνιστής Άλμπερτ Άινσταϊν.

2. Και να ήθελε να παραγγείλει κανείς ένα τόσο τέλεια συμπυκνωμένο πορτραίτο της απόλυτης αντιστροφής, μέσα από τη δράση της CIA και των αμερικανικών υπηρεσιών εξωτερικής πολιτικής, του αντι-ιμπεριαλιστικού κινήματος της δεκαετίας του 1960 σε ιμπεριαλιστικό κίνημα μετά την πτώση της ΕΣΣΔ, δεν θα μπορούσε. Η συνολική ιστορική εξέλιξη είναι ακριβώς αυτή: τα συνθήματα, τα σύμβολα, τα μέσα της αντι-ιμπεριαλιστικής διαμαρτυρίας της δεκαετίας του 1960 είναι πλέον σημειωτικά και συμβολικά όπλα του αμερικανικού ιμπεριαλισμού και των εντολοδόχων του, συνειδητών και ασυνείδητων, σε όλη την υφήλιο.

3. Στο άρθρο για τον Sharp λέγεται με ειρωνεία ότι αντιμετωπίζει τρελές κατηγορίες ότι εργάζεται ως πράκτορας της CIA. Δεν έχει νόημα να απαντήσει κανείς σε αυτή την πρόταση. Αρκεί να ρωτήσει: Πώς και καμία από τις "συνταγές" του Sharp για επανάσταση δεν εφαρμόστηκε ποτέ εντός των δυτικών, αναπτυγμένα καπιταλιστικών κοινωνιών; Γιατί δεν υπήρξε "χρωματιστή επανάσταση" στις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Γερμανία; Είναι επειδή οι πολίτες τους είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από τη "δημοκρατία" την οποία απολαμβάνουν; Σημαντικότερα, πώς και ο Sharp, επαναστάτης ων, αποφάσισε οι επαναστάσεις του να γίνονται μόνο σε χώρες όπου οι ΗΠΑ επιθυμούσαν ανατροπή κυβερνήσεων και δεν αποστασοποιήθηκε ποτέ, ως "ιδεαλιστής του 60" και "αντιρρησίας συνείδησης" από αυτές τις πρακτικές; Πώς και μετά το 60 έπαψε να θεωρεί ότι υπάρχει έλειμμα δημοκρατίας και τυραννία στη δική του χώρα;

4. Το άρθρο του Russian Insider απομυθοποιεί πλήρως την προπαγανδιστική γραμμή των ΗΠΑ ότι πρόκειται για "μη βίαιες επαναστάσεις": οι "χρωματιστές επαναστάσεις" είναι απλώς η "μαλακή εκδοχή" ενός συνολικού σχεδίου, που αν δεν πετύχουν εύκολα τον στόχο τους, συνοδεύονται άμεσα με Μη Συμβατικό Πόλεμο, ενώ υπάρχει και ο απώτερος σχεδιασμός τακτικής στρατιωτικής παρέμβασης αν τα δύο πρώτα αποτύχουν -- και μάλιστα, η τελευταία αυτονομιμοποιείται, όπως γίνεται στη Συρία, από το χάος και την αιματοχυσία που έφεραν οι πρώτες δύο μέθοδοι. Μιλάμε δηλαδή για "κοινωνικά κινήματα" τα οποία είναι απλώς η πρώτη γραμμή και συνάμα το "αριστερό" και "μεταμοντέρνο" στοιχείο κάλυψης των "παραδοσιακών" στρατηγικών που χρησιμοποιήθηκαν παγκόσμια σε μια σειρά επεμβάσεων στην Λατινική Αμερική, την Αφρική και την Ασία από τα τέλη του Β' Παγκοσμίου. Η ίδια η αντιπαράθεση βίας και μη βίας ως ηθικών αρχών είναι ένα ιμπεριαλιστικό διαφημιστικό τρικ που νομιμοποιεί παντού τη βία της εκμετάλλευσης, ακόμα κι αν για να το πετύχει "πουλάει" μη βίαια, "χρωματιστά" μέσα.

5. Η συνειδητή και κυνική χρήση των σημαινόντων της "αντίστασης", της "εξέγερσης", του "νεολαιϊστικου κινήματος", κλπ από τον αμερικανικό ιμπεριαλισμό (αυτός συγκεκριμένα τα χρησιμοποιεί) έχει μια σειρά από καταστροφικά αποτελέσματα που καθορίζουν την καταστροφικότητα, σε παγκόσμια κλίμακα, των συσχετισμών στο παρόν:

α. Δηλητηριάζει και διαστρέφει όλη την προοδευτική παράδοση των νεολαιϊστικων και αντι-πολεμικών/αντι-ιμπεριαλιστικών κινημάτων στη Δύση, μετατρέποντάς τα σε όργανα της ιμπεριαλιστικής πολεμικής μηχανής.

β. Βοηθά έτσι, αφενός στην εργαλειοποίησή τους απ' την ιμπεριαλιστική εξουσία και αφετέρου στην απαξίωση της αυθόρμητης αντίδρασης από όσους αντιλαμβάνονται έγκαιρα περί τίνος πρόκειται. Στην δεύτερη περίπτωση, συνεισφέρει στην παράλυση και ηττοπάθεια στο πραγματικό κίνημα, που είναι υποχρεωμένο να βρίσκεται παντού περικυκλωμένο από κλεψίτυπα "κινήματα".

γ. Μετατρέπει τη νεολαία, τους άνεργους, τα λαϊκά στρώματα σε συνεργούς της ίδιας τους της εκμετάλλευσης και καταστροφής. Στην Ουκρανία, οι ίδιοι οι διαδηλωτές συνεισέφεραν στην εντατικοποίηση της εκμετάλλευσης στη χώρα τους, στο κύμα ιδιωτικοποιήσεων, στην προέλαση του ΔΝΤ. 

δ. Εξασφαλίζει την παγκόσμια κυριαρχία με το ελάχιστο κόστος φθοράς στρατιωτικών δυνάμεων και εξοπλισμού στις ΗΠΑ, μετατρέποντας πληθυσμούς ανα τον πλανήτη σε ελεγχόμενα ζόμπι που καταστρέφουν μόνα τους τις κοινωνίες τους για χάρη των ΗΠΑ και των σχεδιασμών τους, θεωρώντας ότι αυτενεργούν και ότι οδηγούν οι ίδιοι την ιστορική διαδικασία.

ε. Διευκολύνει και επιταχύνει την πλήρη ενσωμάτωση της παγκόσμιας "αριστερής" διανόησης στον αμερικανικό ιμπεριαλισμό -- διαδικασία οργανική και αυτόματη για όλους όσους δεν επιδιώκουν τη ρήξη με την ανύπαρκτη "άλλη Ευρώπη" και με τα γελοία "ευρωπαϊκά οράματα" του ευρωκομμουνισμού και της εκφυλισμένης ευρωαριστεράς. Οι ενσωματωμένοι διανοούμενοι, με τη σειρά τους, χρηισιμοποιούν την θεσμική και κοινωνική τους θέση (πανεπιστήμια, ΜΚΟ, ερευνητικά προγράμματα, αρθρογραφία, παρεμβάσεις, συνεντεύξεις, συνέδρια) για να διαφθείρουν περαιτέρω την νεολαία και την κοινή γνώμη, να καταστρέψουν τα λαϊκά αντανακλαστικά, να βυθίσουν τις κοινωνίες τους βαθύτερα στον ιμπεριαλιστικό βόρβορο.

6. Η μοναδική ελπίδα των λαών απέναντι στη μάστιγα των ψευδοεπαναστάσεων είναι η συνειδητοποίηση ότι επιλέγηκαν επειδή υπάρχει η αναγνώριση στην κορυφή του σύγχρονου ιμπεριαλιστικού συστήματος ότι οι λαοί είναι κρίσιμος παράγοντας, ο κρισιμότερος παράγοντας, διαμόρφωσης της πολιτικής. Οι ιμπεριαλιστές, με τον τρόπο τους, αναγνωρίζουν ότι οι λαοί μπορούν να καταφέρουν τα πάντα, και επιπλέον, ότι η στρατιωτική τους μηχανή δεν έχει πια τον ρόλο που είχε σε μια εποχή πυρηνικού κινδύνου για όλη την ανθρωπότητα. Αυτό που έχουν να κάνουν οι λαοί είναι να συνειδητοποιήσουν ότι αντί να είναι τυφλά εργαλεία για σχεδιασμούς που είναι παντού σε βάρος τους μπορούν να οργανώσουν την δική τους πάλη για τους δικούς τους σκοπούς. Η ιμπεριαλιστική μηχανή δουλεύει ανεβάζοντας παντού τον δείκτη της αλλοτρίωσης, της αποξένωσης του λαού από τη γνώση του εαυτού του και των συμφερόντων του, της εργαλειοποίησής του για λογαριασμό άλλων. Το σύνθημα "όχι κάτω από ξένες σημαίες" σημαίνει σήμερα κυρίως και κατά βάση την ανάγκη αυτής της συνειδητοποίησης: ο ιμπεριαλισμός τρέφεται καναλάροντας τη λαϊκή δυσαρέσκεια, που είναι πραγματική, για τους δικούς του σκοπούς, που είναι παντού και πάντα η εκμετάλλευση, η βία, η καθυποταγή στο μονοπωλιακό κεφάλαιο. Τρέφεται παρασιτώντας στο ίδιο το μυαλό των λαϊκών στρωμάτων, στρέφοντας τις μιντιακά καλλιεργημένες "ελπίδες" τους και τα "οράματα" που τους τάισαν εναντίον τους. Σταματήστε να σκέφτεστε όπως θέλουν να σκέφτεστε, λοιπόν. Σταματήστε να ταϊζετε την παρασιτική μηχανή! Αντιστρέψτε την αντιστροφή που έφεραν στα κινήματα της νεολαίας, στην αυθόρμητη εναντίωση στην καταπίεση, στην αντίσταση στη βία της εκμετάλλευσης!

22 σχόλια:

  1. τα γεγονοτα του δεκεμβρη του 2008 ηταν υποκινουμενα απο τους αμερικανους?
    x-ray

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω, πάντως την "Αυγή" τη διαβάζω: http://www.avgi.gr/article/1436135/dekembris-2008-i-exegersi-mesa-apo-to-diadiktuo-kai-ta-sustimika-mme-video-

      Διαγραφή
    2. Τα γεγονοτα του δεκεμβρη του 2008, πυροδοτηθηκαν απο ενα τυχαιο γεγονος(τη δολοφονια του Αλεξη απο αστυνομικο).Συνεπως, δεν μπορει να ισχυριστει κανεις οτι προσχεδιαστηκαν και υλοποιηθηκαν απο ''σκοτεινα επιτελεια''.Απο κει και περα, το αν υπηρχε δραση μηχανισμων, προκειμενου να στρεψουν τη ροη των γεγονοτων προς ορισμενη κατευθυνση, αυτο δεν μπορουμε να το ξερουμε, μονο να το εικασουμε μπορουμε(αν, φυσικα,υπαρχουν στοιχεια και ενδειξεις).

      Οποιος θυμαται τα γεγονοτα, δεν μπορει να παραβλεψει την φιλικη διαθεση των ΜΜΕ προς την ''αυθορμητη νεολαιιστικη εξεγερση''--χωρις αυτο, φυσικα, να καταδικαζει τα οποια θετικα του ξεσπασματος της νεολαιας.

      Προλεκαλτ

      Διαγραφή
    3. Εξ όσων γνωρίζω ή θυμάμαι, ο Δεκέμβρης του 2008:

      α) Δεν χτίστηκε πάνω στο πρότυπο των "χρωματιστών επαναστάσεων" και δεν απείχε από βίαια μέσα

      β) Σε αντίθεση με τις διαδικασίες στην Σερβία, Αίγυπτο, Ουκρανία (φάση 1), Συρία (φάση 1), Λιβύη (φάση 1), Τυνησία, δεν έθεσε ζήτημα ανατροπής κυβέρνησης και αντικατάστασής της από άλλη.

      Αυτά για να μην μπερδευόμαστε.

      Διαγραφή
    4. Η εφαρμογή συγκεκριμένου, ομολογημένου, σχεδίου εγκόλπωσης της λαϊκής δυσαρέσκειας προς όφελος του ιμπεριαλισμού μέσω των "χρωματιστών επαναστάσεων" δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει όντως λαϊκή δυσαρέσκεια, ξεσπάσματα κλπ. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα που όμως διαπλέκονται, με συγκεκριμένα αποτελέσματα.

      Έφη Α.

      Διαγραφή
    5. Ασφαλώς. Η ουσιώδης όμως παρατήρηση κατά την κρίση μου είναι: άραγε, δεν υπάρχει λαϊκή δυσαρέσκεια στη Δύση; Τι υπάρχει, πχ, στις ΗΠΑ των διαρκών φυλετικά κινούμενων δολοφονιών απ' την αστυνομία; Κατά συνέπεια, "λαϊκή δυσαρέσκεια" μπορεί κανείς να βρει παντού, όπου κι αν ψάξει. Στο Καράκας, στην Βαλτιμόρη, στο Βερολίνο, στη Δαμασκό, στην Αθήνα. Το ζήτημα είναι πού και ποιοι την κινητοποιούν σε χώρες που εντάσσονται σε συγκεκριμένους σχεδιασμούς.

      Διαγραφή
    6. Συμφωνώ απόλυτα. Το σχόλιό μου αφορούσε τον πρώτο σχολιαστή που -παρ' όλη τη διαφορά που επισημάνατε παραπάνω, ότι ο Δεκέμβρης δεν ακολούθησε το πρότυπο της 'χρωματιστής επανάστασης'- πάει να βγάλει συνωμοσιολογική την όποια κριτική έγινε ή μπορεί να γίνει από τη δική μας πλευρά για τέτοιου είδους λαϊκά ξεσπάσματα.

      Έφη Α.

      Διαγραφή
    7. Ασφαλως Αντωνη, τα γεγονοτα του 2008, δεν ειχαν καμμια σχεση με ''χρωματιστες επαναστασεις'', ουτε με προθεση ανατροπης κυβερνησεων.Αυτο που υπαινισομαι, ειναι οτι υπηρξε δραση μηχανισμων(φανερων και κρυφων)προκειμενου να στρεψουν το ξεσπασμα της νεολαιας σε ανωδυνα καναλια, να το χειραγωγησουν, ωστε να παραμεινει σε επιφανειακα αιτηματα, να εκφυλιστει εν τη γενεσει του σε ρηχες σε περιεχομενο δρασεις(αντιεξυσιαστικου τυπου), ωστε το αυθορμητο να μην γινει συνειδητο.Και νομιζω οτι το πετυχαν, αν αναλογιστουμε οτι ο δεκεμβρης δεν ειχε συνεχεια.

      Προλεκαλτ

      Διαγραφή
    8. δεν πολυσυμφωνω οτι δεν ειχε σχεση με τις χρωματιστες επαναστασεις, αλλωστε και το κομμα ειχε πει τοτε (αν θυμαμαι και με αρθρο της κανελη) οτι δεν ηταν σχεδιασμενη η δολοφονια, αλλα η διαχειριση της ηταν.
      αλλωστε υπαρχουν οι μαρτυριες για πουλμαν που τα σταματησαν χαλκιδεοι διαδηλωτες, για τα της αθηνας να μην επανελθουμε.
      μην ξεχναμε οτι το 2008 ηταν η εποχη που κωστακης φαινοταν να κανει νερα με τον south stream (υπαρχει και αυτη η περιεργη υποθεση της αποπειρας εναντιον του). απλα νομιζω οτι και λογω των διαυλων επικοινωνιας μεσα στην νδ, φανηκε οτι το μυνημα εληφθει και καταλαγιασε.
      να μην ξεχναμε οτι εδω, σε αντιθεση με τις αλλες χωρες, υπαρχει ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ, και ο κοσμος ενα κριτιριο το εχει.
      στις διαδηλωσεις του φλεβαρη (την δευτερη φορα που καηκε η αθηνα) μια απο αυτες που ετρεχε πανικοβλητη απο το συνταγμα να φυγει, επεσε σε συντροφο της περιφρουρισης επανω και του ειπε "μην ανεβαινετε, θελουν να σας σκοτωσουν".
      τα φρικια στην ελλαδα μπορει να ειναι οτι ναναι, αλλα να καινε κτιρια με κοσμο μεσα (ακομα και απεργοσπαστες) δεν θα το εκαναν ποτε.

      Διαγραφή
    9. Ό,τι κι αν ήταν ο Δεκέμβρης του 08, τα παραπάνω εξακολουθούν να ισχύουν:


      α) Δεν χτίστηκε πάνω στο πρότυπο των "χρωματιστών επαναστάσεων" και δεν απείχε από βίαια μέσα [οι χρωματιστές επαναστάσεις βασίζονται σε διαδηλώσεις της 'κοινωνίας των πολιτών' και σε πρώτο στάδιο δεν μετέρχονται βίας, ενώ τα επεισόδεια του 08 ήταν εξ αρχής βίαια, άρα πάνε οι 198 κανόνες του Σαρπ]

      β) Σε αντίθεση με τις διαδικασίες στην Σερβία, Αίγυπτο, Ουκρανία (φάση 1), Συρία (φάση 1), Λιβύη (φάση 1), Τυνησία, δεν έθεσε ζήτημα ανατροπής κυβέρνησης και αντικατάστασής της από άλλη.

      Διαγραφή
    10. νομιζω οτι στην ελλαδα υπηρχε η μαγια για να στηθει εξαρχης η βια. επισης νομιζω οτι δεν υπηρχε και χρονος για να κανουν το σεναριο απο την αρχη

      Διαγραφή
  2. Πολύ σωστό, ειδικά το 3.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aντωνη, εστειλα ενα σχολιο το οποιο δεν εχει ανεβει

    Προλεκαλτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γραψε λαθος, ανεβηκε

      Προλεκαλτ

      Διαγραφή
  4. Όσο υπήρχε η ΕΣΣΔ η μεταβολή καθεστώτος προς όφελος των ΗΠΑ γινόταν στις αναπτυσομενες χώρες σχεδον παντα με στρατιωτικο πραξικοπημα. Η λύση αυτή είχε εγγενεις αδυναμιες καταρχην δημιουργουσε απεχθεια στη κοινη γνωμη των καπιατλιστικων κοινωνιων (των ΗΠΑ συμπεριλαμβανομενων) κατά δευτερο δεν προνοουσε για την επομενη μερα αφου η μεγαλη καταστολη εθρεφε ενοπλη αντιπαραθεση που υποχρεωνε τις ΗΠΑ να συνεχισουν να υποστηριζουν τις κατά τοπους χουντες ακομη κι όταν ειχε παρελθει η χρησιμοτητα τους. Επιπλεον η συντηρηση της χουντας απαιτουσε υψηλη και παρατεταμενη χρηματοδοτηση από τις ΗΠΑ ήταν δηλ μια ακριβη λυση.

    Πλεον οι χρωματιστες επαναστασεις φαιρνουν ακριβως την ποσοτητα αλλαγης που επιθυμουν οι ΗΠΑ με λογικο κοστος και ανοικτες τις προοπτικες για το μελον

    Φυσικα οπου δεν πιπτει χρωματιστος λογος πιπτει ραβδος (ορα Λιβυη Συρια, Ιρακ, Αφγανισταν, σουδαν κλπ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παράρτημα των Femen στην Ελλάδα

    Σε δηλώσεις της η Ίνα Σεβτσένκο, επικεφαλής του κινήματος, κάλεσε Ελληνίδες και Έλληνες να αναλάβουν δράση

    http://www.zougla.gr/greece/article/oi-femen-kataf8anoun-stin-elada

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομιζω δεν πρεπει να δωθει παραπανω σημασια στον Sharp, που το περιεχομενο του βιβλιο του δεν προτεινει κατι ρηξικέλευθο και πρωτοτυπο. Λιγο-πολύ, ολες οι εξεγερσεις τινουν να εχουν κοινα χαρακτηριστικα, ακομα και οι αυθορμητες. Περισσοτερο για μάρκετινγκ στο βιβλιο μοιαζει το ντοκυμαντερ, παρα για οτιδήποτε άλλο. Αλλοιμονο αν καποιος πρωην χίπις και τα βιβλια του,είναι υπεύθυνος για ολες τις εξεγερσεις του 21αιωνα.
    Αν ηταν τοσο ευκολο και απλο, ας καναμε και μια στην ελλαδα εφαρμόζοντας τους "κανονες" του, λες και είναι θεμα κανονων και όχι συσχετισμων η επανασταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αντώνη, γίνεται να μας δώσεις περισσότερα κείμενα σου/αρθρογραφία πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα;
    Δεν ξέρω πώς να το αποκαλέσω: Ιμπεριαλιστική τακτική των ΗΠΑ στον ανταγωνισμό τους με την Ρωσία;
    Επίσης το όλο θέμα πάει και στα ζητήματα που ανέλυες το προηγούμενο καλοκαίρι στο μπλογκ σου για το αν η Ρωσία είναι ιμπεριαλιστική κλπ (;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιστορικά, συνήθως περιοδολογείται το ζήτημα απ'το 2000, και το στήσιμο του Otpor στη Σερβία. Δεν θα έλεγα ότι η συνολική εκστρατεία είναι εκστρατεία "ανταγωνισμού με τη Ρωσία", νομίζω πως αυτή η διατύπωση προϋποθέτει μια συμμετρία που δεν υφίσταται. Ο ανταγωνισμός αφορά δύο και αφορά αμοιβαίες ενέργειες, αλλά το συνολικό κύμα ενεργειών απ' το 2000 έρχεται από μία πλευρά και έχει ως στόχο την άλλη:

      http://leninreloaded.blogspot.com/2014/08/anton-latzo.html
      http://leninreloaded.blogspot.com/2014/02/m-dinucci-1568.html

      Τέλος, δεν αφορά το παραπάνω το αν η Ρωσία είναι ιμπεριαλιστική δύναμη, αυτό είναι θέμα που αφορά την οικονομική διάρθρωση του καπιταλισμού στη Ρωσία και όχι τις αμερικανικές ενέργειες.

      Διαγραφή
    2. θενκς για την βοήθεια!
      επίσης πληροφορίες για τον πώς ο Ιμπεριαλισμός διαμορφώνεται και συγκροτείται τόσο συνολικά όσο και εσωτερικά του με αντιθέσεις/συγκρούσεις, να ψάξω στην ετικέτα "ιμπεριαλισμος" ;

      Διαγραφή
    3. Ξεκίνα από εδώ για τις δικές μου επεξεργασίες: http://leninreloaded.blogspot.com/2015/02/lr-2014.html

      Διαγραφή
    4. Μάλλον, πρώτα αυτό: http://leninreloaded.blogspot.com/2014/08/blog-post_4.html και μετά τα τρία που υπάρχουν μαζεμένα στον πιο πάνω σύνδεσμο.

      Διαγραφή