Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2015

Ξανά για τον φασιστικό κυνισμό: Τεύχος περιοδικού "Μετρό", "Ανατομία της ωμότητας", "Το λυκόφως των κυνικών"


"Κασιδιάρης: Αν ήξερα πόσο κότες είναι οι Κουκουέδες, θα κλώτσαγα και στα μούτρα την Κανέλλη"

"Είναι αυθαίρετο το Σπίτι του Λαού πάνω στο Μπαζωμένο Ρεύμα του Ποδονίφτη";

Στο τεύχος συνεργάζονται οι Γιώργος Δελαστίκ και "Πιτσιρίκος."


Η σύγχρονη ωμότητα --de rigeur για όσους κατάλαβαν έγκαιρα τον ιδεολογικό ρόλο τους στην αναδυόμενη βιοπολιτική-ως-θανατοπολιτική μιας Ελλάδας υπεράριθμων, πλεοναζόντων και αναλώσιμων τελικά σωμάτων-- έχει συγκεκριμένες λογοθετικές προϋποθέσεις. 

Η ιδεολογική ανατομία της γίνεται επιτακτική τώρα που η πρώιμη, ηθικοπλαστική φάση της ποιμαντικής παραίνεσης αντικαθίσταται ραγδαία με την ηθική ουδετερότητα του χασάπη μπροστά σε ένα πλάσμα που, έχοντας εξαντλήσει την χρησιμότητά του, εμφανίζεται πια ως παρασιτεμένο κρέας, χρήζον άμεσης σφαγής. Τα συστατικά της μετανεωτερικής ωμότητας --τελευταίου σταδίου της αποσύνθεσης της δημοκρατίας και πρώτου της σκωληκοειδούς νύμφης του νέου φασισμού-- είναι τα εξής:

α. η ταύτιση του κυνισμού με την κριτική σκέψη: ο κυνισμός είναι το πραγματικό κριτικό πνεύμα· το πραγματικό κριτικό πνεύμα είναι κυνισμός. 

β. η απόλυτη συστράτευση της ειρωνίας με την οπτική της εξουσίας του κεφαλαίου: η εξουσία είναι αυτή που ειρωνεύεται και που έχει το δικαίωμα να ειρωνευτεί. Η αδυναμία αντίδρασης στην ταπείνωση είναι, στο κάτω-κάτω, προκλητική. 

γ. η βίαιη αντίστιξη μιας χαρούμενα επιδειξιομανούς απανθρωπιάς με μια ταπεινόφρονη, ντροπαλή δήλωση ευαισθησίας: σου επιτίθεμαι επειδή στην πραγματικότητα είσαι απλώς ένα επιβλαβές παράσιτο, αλλά αγαπώ τα δέντρα· μού είναι εύκολο το χιούμορ του ικριώματος, αλλά μού αρέσει ο Κατ Στίβενς και οι Σάιμον και Γκαρφάνκελ.

δ. η τρομοκρατική ισορροπία μεταξύ κανιβαλικού σαρκασμού και επίπλαστα λεπτής αυτοπαρωδίας: γιορτάζω την ισοπέδωσή σου και φτύνω πάνω απ' τον τάφο σου, αλλά μπορώ να μετατρέπω τη γροθιά που σου χώνω μέσα στο λαρύγγι σε λαγουδάκι από σκιά πάνω στον τοίχο· είμαι ο Χίτλερ σου, αλλά το μουστάκι μου είναι ζωγραφισμένο με μολύβι· σκοπεύω ανάμεσα στα μάτια σου, αλλά δες, απ' το πιστόλι μου βγαίνει μόνο μια σημαία που λέει "μπαμ!"

Michael Miley
Μτφρ.: Lenin Reloaded

Σχόλιο στο buzz.reality-tape.com για τους γονείς που αναγκάζονται να παραδώσουν τα παιδιά τους σε ορφανοτροφεία.

Σχόλιο στο buzz.reality-tape.com για την ένδεια των σημερινών ελλήνων φοιτητών

δηλαδη λες οτι δικαιουνται να καπνιζουν επειδη καπνιζαν οι παππουδες τους? και ολα αυτα οταν λεει "δεν εχουν λεφτα για θερμανση". Μαλιστα. Ισως εχουμε θεμα ορισμων εδω.
Σχόλιο στο buzz.reality-tape.com για το ίδιο θέμα


Το Λυκόφως των Κυνικών

Στο βιβλίο του Σλότερνταϊκ*, ο μέσος κυνικός καταλαμβάνει έναν κεντρικό χώρο στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο. Ορίζοντας τον κυνισμό ως "πεφωτισμένη φαύλο συνείδηση", ο Σλότερνταϊκ χαρακτηρίζει τον τυπικό, ανακλαστικό κυνικό ως άνθρωπο που καλοπερνά αλλά είναι ταυτόχρονα δυστυχής. 

"Ψυχολογικά, οι σημερινοί κυνικοί μπορούν να εννοηθούν ως οριακοί μελαγχολικοί, οι οποίοι μπορούν να κρατήσουν τα συμπτώματα κατάθλιψής τους υπό έλεγχο και να παραμείνουν λίγο-πολύ ικανοί να εργαστούν -- παρά το οτιδήποτε μπορεί να συμβεί, και κυρίως, παρά το ό,τι συμβαίνει. Οι κεντρικές κοινωνικές θέσεις σε διοικητικά συμβούλια, κοινοβούλια, επιτροπές, εκτελεστικά συμβούλια, εκδοτικούς οίκους, πανεπιστήμια, και γραφεία δικηγόρων και εκδοτών έχουν εδώ και πολύ καιρό γίνει μέρος αυτού του διάχυτου κυνισμού." Η φράση "πεφωτισμένη φαύλος συνείδηση" αγγίζει την καρδιά του ζητήματος -- την εκπαίδευση στην απογοήτευση. Η συνείδηση φτάνει σε ένα υψηλότερο επίπεδο κιβδηλότητας, όπου κατακτάται μεν η ενόραση για την κυνική λειτουργία του κόσμου αλλά όχι τα μέσα να αντισταθείς σ' αυτόν. Αντ' αυτού, "ο ψυχαναγκασμός της επιβίωσης και η επιθυμία της αυτοεπιβεβαίωσης αποθαρρύνουν την πεφωτισμένη συνείδηση. Η συνείδηση αυτή ασθενεί λόγω της ψυχαναγκαστικής επιθυμίας να ανεχτεί κανείς εδραιωμένες σχέσεις που τις θεωρεί ανυπόληπτες, να προσαρμοστεί σ' αυτές, και στο τέλος να κάνει τη δουλειά του."

Όπως λέει ο Gottfried Benn, "Το να είσαι χαζός και να έχεις δουλειά, αυτή είναι η ευτυχία." Προφανώς, αυτό το κομμάτι κυνισμού ήρθε απ' τα χείλη ενός δυστυχισμένου ανθρώπου,  αλλά εάν επρόκειτο απλά για δυστυχία, μια κριτική της κυνικής στάσης θα αφορούσε απλά τους ψυχοθεραπευτές: η ανακούφιση θα ήταν η εύρεση ενός τρόπου "να συνεχίσουμε με το πλάνο για το παιχνίδι."

Ο Σλότερνταϊκ σπρώχνει τον παράγοντα του πολιτικά επείγοντος και αυτόν της πνευματικής αντίστασης σκιαγραφώντας τις διασυνδέσεις ανάμεσα στον κυνισμό, την αυτοσυντήρηση, και τον φασισμό. Στην Κριτική του, αποδίδει τον γερμανικό φασισμό σ' ένα αποτρόπαιο μείγμα "φόβου διάλυσης, ενελικτικής αυτοεπικύρωσης, και αντικειμενικής, ψυχρής λογικής", που συνδυάζεται με ένα "χαρμάνι παλιού, καλού στρατιωτικού κυνισμού."

Ο αρχι-κυνισμός, κατ' επέκταση, φτάνει τις πιο θανατηφόρες του μορφές με την πρακτική της γενοκτονίας ("της τελικής λύσης", όπως την εφάρμοσαν οι Ναζί)—ενώ η ανακλαστική του μορφή ριζώνεται στην υποψία ότι κάποια μορφή γενοκτονίας είναι στην πραγματικότητα ο πολιτικός στόχος κάθε εκλεγμένης κυβέρνησης. Με τα λόγια του Σαρτρ στην δική του Κριτική [του διαλεκτικού λόγου] κάθε κοινωνία μετρά τους νεκρούς της και εντοπίζει μια ομάδα προς εξάλειψη.

* Critique of Cynical Reason, by Peter Sloterdijk, University of Minnesota Press, Minneapolis, Minnesota, 1987.

42 σχόλια:

  1. Εμετικό περιοδικό. Πολλή λάσπη μας έχει πέσει τελευταία οπότε σε καλό δρόμο βαδίζουμε εμείς.
    Νομίζω ο "πιτσιρίκος" κάνει χρήση μιας παρόμοιας τεχνικής που περιγράφεις πιο πάνω Αντώνη, αθώωση μέσω κυνισμού. Άλλωστε οι νεκροί μόνο λουλουδάκια θέλουν, αρκεί να είναι ροζέ...

    - Άρης (πλέον της Αραβίας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέχασα το λινκ, ρίξτε μπόλικη χλωρίνη στην οθόνη σας...

      http://pitsirikos.net/2015/02/%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%85%CF%87%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B5-%CF%80%CE%B1%CF%85%CE%BB%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B5/

      - Άρης (πλέον της Αραβίας)

      Διαγραφή
  2. Ο μετανεωτερικος κυνισμος δεν ειναι τιποτα λιγοτερο απο το "αφου δεν μπορω να πολεμησω τον "αρχοντα" θα τον μιμηθω για να αισθανθω και εγω οτι ειμαι στο στρατοπεδο των νικητων".

    Χαρακτηριστοκο παράδειγμα προωθησης αυτής της λογικης είναι η εκπομπη family guy και οχι μονο
    Αυτο που καποτε μπορει να ηταν μια χιουμοριστικη κριτικη του "αμερικανικου ονειρου" μεσα απο σειρες του στυλ "παντρεμενοι με παιδια" εχει μετατραπει σε αποδοχη του ξυπνηματος στον εφιαλτη, με το να αντιμετωπιζουμε την ακραια σκληρη πραγματικότητα με καυστικο χιουμορ που ομως δεν ζηταει την ανατροπη της, απλά ριχνει πανω της τα φωτα της σκηνης. Ειναι σαν να επιβραυευουμε τον τραμπουκο του σχολειου και τι πραξεις του, αναπαριστωντας τες, οχι για να τις ψεξουμε, αλλα επειδη ρε παιδι μου έχουν πλάκα...
    Και ετσι ο τραμπουκος ειναι ο "ηρωας της νεας εποχης" και ο τραμπουκισμος ειναι η ηρωικ πραξη της νεας εποχης, "γιατι πως να το κανουμε ρε παιδια, ετσι ειναι το συστημα και δεν εχεις τη δυναμη να το αλλαξεις οποτε απολαυσε το".
    Κανεις δεν πρεπεινα κανει εστω και σκεψεις που να καταργουν την σημερινη ακραια και τελειωμενη μορφη του καπιταλισμου...φιλε ολα ειναι σκατα, αποδεξου το.
    Και αν οσοι τα καλλιεργουν αυτα δεν ειναι οι καλυτεροι κυρηκες του συστηματος-επειδη ακριβως θεωρουνται και ανατρεπτικοι- τοτε ποιοι ειναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στα ΜΚΔ προσπαθούν να εξισώσουν ΚΚΕ με τα φασισταριά για το "παρών"...ξεφτιλισμένοι αυριανιστές, οι μέρες σας είναι μετρημένες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θυμαμαι στην προεδρικη φρουρα που ως νεους μας εκαναν καψονια χοντρα, και καποιοι, σειρες μας, επειδη εκεινη την στιγμη δεν καψοναραν τους ιδιους, μειδιαζαν με τα παθηματα μας. Την επομενη ωρα θα βρισκονταν στη θεση μας, ομως εκεινη την ωρα ηταν η στιγμη τους να χαρουν με τις πραξεις του σαδιστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Dreaming Neon Red: Εχω πει, και δεν νομιζω οτι χρειαζεται να το λεω διαρκως, οτι τα αντανακλαστικα μας τωρα πρεπει να ειναι αμεσα. Ολωνων μας, οπως ειδατε οτι ειναι των εργαζομενων της Κοκα Κολα.

    Πρεπει να ΑΠΑΝΤΑΜΕ.

    naftemporiki.gr ‏@naftemporikigr 14h14 hours ago

    #vouli #LIVE "Παρών" από τον Νίκο Μιχαλολιάκο και τη Λιάνα Κανέλλη http://go.naft.gr/LHSL7V #ΠτΔ #PtD #xrisiavgi #kke
    0 replies 0 retweets 0 favorites

    Στενή Αυτοάμυνα ‏@Obscureobjet

    @naftemporikigr Προσπαθείστε λίγο ακόμα να συνδέσετε ΚΚΕ και Χ.Α, υπαλληλάκια των εφοπλιστών!

    naftemporiki.gr ‏@naftemporikigr 14h14 hours ago

    #vouli #LIVE "Παρών" από τον Χρήστο Παππά και την Αλέκα Παπαρήγα http://go.naft.gr/LHSL7V #ΠτΔ #PtD #xrisiavgi #kke
    0 replies 0 retweets 0 favorites

    Στενή Αυτοάμυνα ‏@Obscureobjet

    @naftemporikigr Προσπαθείστε λίγο ακόμα να συνδέσετε ΚΚΕ και Χ.Α, υπαλληλάκια των εφοπλιστών! Σας φοβίζει η λαϊκή αντιπολίτευση, ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. vagelis siachalos ‏@gelio 12h12 hours ago

      Το οτι το ΚΚΕ συνέπλευσε με τη ΧΑ, σήμερα, το κάνατε γαργάρα... Μούγκα στη στρούγκα...
      0 replies 0 retweets 1 favorite

      Στενή Αυτοάμυνα ‏@Obscureobjet

      @gelio Καλή χώνεψη εύχομαι https://www.youtube.com/watch?v=xvsQUyFmGWc …

      Διαγραφή
    2. κλπ, κλπ.

      ΜΗΝ τους αφήνετε καθόλου χώρο. Είναι κρίσιμη η συγκυρία, κρίσιμη η ΑΜΕΣΗ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ απόκρουση. Όλα αυτά είναι προετοιμασία κλίματος που θα ασφαλοστρώσει την ΑΝΟΙΧΤΗ ΤΑΞΙΚΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΣΤΩΝ.

      Μην τα υποτιμάτε.

      Διαγραφή
    3. Επίσης εάν το ΚΚΕ "συνέπεσε" με την ΧΑ μην ψηφίζοντας κανέναν, τότε ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ και οι ΑΝΕΛ πόσο συνέπλευσαν ψηφίζοντας τον ίδιο;

      Διαγραφή
    4. Μια κρατική επιχορήγηση για τον κύριο Ζουγανέλη πάραυτα, ήρθε να αναλάβει καθήκοντα με το που άρχισε το κράξιμο σε Τζιμάκο:

      http://www.aixmi.gr/index.php/efhomai-na-petyhei-o-syriza/

      Διαγραφή
    5. Σε εκπομπή του είχε πεί οτι "Μου αρέσει η Αμερική γιατί αυτός που τολμάει εκεί, πετυχαίνει" ή κάτι παρεμφερές αλλά με το ίδιο νόημα.
      Προφανώς για το κ. Ζουγανέλη, οι εκατομμύρια άνεργοι, οι 60.000 άστεγοι (έσπασε ρεκόρ το μάθατε κύριε;;) της Νέας Υόρκης, οι 20 εκατ. που ζουν στα τροχόσπιτα και οι μαύροι που πυροβολούνται καθημερινά, "δεν τόλμησαν".

      Χυδαίες είναι οι ιδέες σας.
      Όπως και αυτές:
      "Ας πούμε οι αγρότες να δουλέψουν, γιατί δεν δουλεύουν όλοι. Να παρατήσουν τα στριπτιζάδικα στην επαρχία που «έτρωγαν» τα δάνεια και τις επιδοτήσεις."


      Χαϊνης

      ΥΓ.
      Οι νεοαντάρτες dubstepάδες, βρήκαν τη θέση που τους αξίζει :
      -"Βρε τί κάνουν τα κορίτσια στο webcam"
      - "Τα 30 καλύτερα οπίσθια στον κόσμο"
      - "Γνωστό ελληνικό ΤΟΥΜΠΑΝΟ μας στέλνει στην κόλαση"
      και στη μέση ο Τζιμάκος.
      Και όλα αυτά σε εφημερίδα της ΧΑ.

      Ιδανικό σκηνικό.

      Διαγραφή
  6. ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

    Αντώνη, καλημέρα. Περιορίζομαι σε μερικές σύντομες επισημάνσεις, για λόγους γνωστούς κι ανεξάρτητους από την θέλησή μου· αν μπορέσω, θα επανέλθω αργότερα, ίσως εκτενέστερα, με σχόλιο κανονικό.

    Ο κυνισμός έχει ιστορική εξέλιξη και χρειάζεται διαφοροποιημένη θεώρηση. Θα έλεγα ότι στην αρχαιότητα ο κυνισμός είχε προοδευτικά χαρακτηριστικά κριτικής της δουλοκρατικής κοινωνικής δομής, έστω κι αν δεν έπαιρνε πολιτικό χρώμα συντασσόμενος με συγκεκριμένους πολιτικούς φορείς όπως συνέβη μ’ άλλα φιλοσοφικά ρεύματα ή φιλοσοφικές σχολές. Δεν είχε, βέβαια, επαναστατικό περιεχόμενο και επαναστατική δράση, αλλά αυτό σχετίζεται με άλλους παράγοντες εγγενείς της δουλοκρατικής ταξικής κοινωνίας της αρχαιότητας που δεν είναι δυνατό να αναλυθούν εδώ και τώρα. Αξίζει να συγκρατηθεί πως ο αρχαίος κυνισμός είχε πρωτόγνωρη για φιλοσοφικό ρεύμα της εποχής του μαζικότητα και ήταν λαϊκή κι όχι λαϊκότροπη φιλοσοφία.

    Αντίθετα ο σύγχρονος κυνισμός είναι υπόθεση πολύ συγκεκριμένων ελίτ που εκφράζουν διαθέσεις κι επιδιώξεις χειραγώγησης σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης όχι μόνο ταξικά συγγενικών στρωμάτων, αλλά κι ευρύτερων μαζών μέσω της εκμετάλλευσης αυτού που στην αρχαία κοινωνία ήταν εξ αντικειμένου αδύνατο κι αδυναμία των λαϊκών κινημάτων και στην σημερινή κοινωνία μοιάζει με αναρχισμό, αλλά δεν είναι: η απελπισμένη πικρία ενός από τις τότε συνθήκες αναγκαστικού αδιεξόδου που εκφράζει ανάμεσα σε πολλά άλλα ο αρχαίος κυνισμός στην σύγχρονη εποχή «μεταλλάσσεται» έντεχνα σε κήρυγμα υποταγής προς όσους «δεν τα καταφέρνουν», είναι «looser», αδυνατούν να προσαρμοστούν ή να «επιπλεύσουν» σε κρισιακές (κι όχι μόνο) συνθήκες σύνθλιψης, ισοπέδωσης και τελικά εξόντωσης· έτσι επιχειρείται μια με επίχρισμα τον κυνισμό δικαίωση της καπιταλιστικής κτηνωδίας, επιβράβευση του δίκαιου όχι υποχρεωτικά του ισχυρότερου, αλλά εκείνου που «πέτυχε» κι «αναδείχτηκε» και αναθεματισμός εκείνου που «απέτυχε να “σταθεί στο ύψος των περιστάσεων„» και να «επικρατήσει».

    Αυτό το απίθανο συνονθύλευμα κακοχωνεμένου Νίτσε (με ισχυρές πράγματι δόσεις Στίρνερ αλλά και Σοπενχάουερ) που προβάλλεται ως σύγχρονος κυνισμός καλείται να ψιμυθιώσει προς απάλειψη του καραμπινάτου ανορθολογισμού του ένας «ντεμέκ» ―άντε κι ένα ιδιωματικό της ιδιαίτερης πατρίδας σου Θεσσαλονίκης, προς τιμήν σου, Αντώνη!― ανθρωπολογισμός που «εξηγεί» δικαιολογώντας και δικαιολογεί «εξηγώντας» ό,τι είναι επαναστατικά όχι μόνο αντιμετωπίσιμο αλλά και καταργήσιμο: τον καπιταλισμό που συνιστά, σ’ όλη του την γραμμή, κάθετη, απόλυτη και ανυπέρθετη άρνηση του ανθρώπου, τόσο ως μονάδας όσο και ως συνόλου. Κι ακριβώς σ’ αυτό το σημείο έρχεται ο Πέτερ Σλότερνταϊκ να πουλήσει τις αμπελοφιλοσοφίες του μαζί και με όχι τυχαία επίκληση του εθνικοσοσιαλιστή Γκότφριντ Μπεν.

    Συνοψίζοντας: Ό,τι στην αρχαιότητα αποτελούσε εξεγερτικής αλλά αδιέξοδης διαμαρτυρίας σαρκαστικό, καυστικό και, εν πολλοίς, άγριο συνοδευτικό «μεταλλάχτηκε» σήμερα σε make up και παραλλαγή ενός άκρατου προπαγανδισμού της συνειδητής εθελοδουλίας και μάλιστα με την πεποίθηση ότι το κρίμα το ’χει ο δούλος.

    Αντώνη, χαιρετώ,

    Μη Απολιθωμένος (ακόμα!) από τις ακτές της Ανατολικής Βαλτικής

    Υ. Γ.

    Η υιοθέτηση από τις συγκεκριμένες ελίτ χαμηλότατης υποστάθμης προϊόντων του τύπου του CD των Πανούση/Αγγελάκα/Κατερίνας Σίγμα είναι κι αυτό καθαρά κρισιακό σύμπτωμα: όμοιος ομοίω αεί πελάζει ή μ’ άλλα λόγια τα σκουπίδια πάνε στα σκουπίδια. Μέχρι να ’ρθει ο σκουπιδιάρης, βέβαια…

    Μη Απολιθωμένος κ.λπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Μη Απολιθωμένε,

      Ο Sloterdijk, ο οποίος πήγε ο ίδιος άστα να πάνε, κάνει αυτόν τον διαχωρισμό μεταξύ του διογενικού κυνισμού και του σύγχρονου, φασίζοντος κυνισμού εξ αρχής και σε όλο το πιο πάνω έργο. Μάλιστα τα διαφοροποιεί και ορθογραφικά, απ' ότι καταλαβαίνω απ' την αγγλική μετάφραση, όπου ο κυνισμός του δούλου είναι kynicism και αυτός που μπουρζουά cynicism.

      Διαγραφή
    2. που μπουρζουά=του μπουρζουά

      Διαγραφή
    3. Επίσης, η επίκληση του Μπεν στο πιο πάνω έργο δεν είναι "επίκληση αυθεντίας" αλλά επίκληση συμπτώματος.

      Το ζήτημα στο βιβλίο, το πρόβλημα, είναι το συνηθισμένο: δεν υπάρχουν τάξεις αλλά ξεκομμένες δομές σκέψης, και οι δομές σκέψης παράγουν κοινωνικές σχέσεις. Η προσέγγιση είναι καθαρά ιδεαλιστική, για αυτό και το βιβλίο, παρά τη χρησιμότητά του (για μένα τουλάχιστο), δεν αποφεύγει την πεπατημένη των αστικών αναλύσεων της κουλτούρας της Βαϊμάρης.

      Διαγραφή
    4. ΜΟΙΑΖΕΙ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ

      Φίλε Αντώνη, επειδή δεν προλαβαίνω, μόνο μια κουβέντα, κι ελπίζω να μας δοθεί κάποτε η ευκαιρία να το συζητήσουμε το πολύ ενδιαφέρον αυτό ζήτημα εν εκτάσει.

      Ο Σλότερνταϊκ μοιάζει να την κάνει την διάκριση μεταξύ «κλασσικού» και ―για να χρησιμοποιήσω τον όρο του φίλου του Poe― «μετανεωτερικού» κυνισμού, αλλά στην ουσία δεν την κάνει. Αυτό είναι συνέπεια της ουσιαστικής του άρνησης να αναγνωρίσει την αναιρεσιμότητα του καπιταλισμού δια της επαναστατικής οδού, πράγμα που λίγο-πολύ μοιραία τον οδηγεί στον «ντεμέκ» ανθρωπολογισμό που ανάφερα προηγουμένως.

      Αυτή είναι η γραμμή της «αυτοκριτικής» (mea culpa) του Γκότφριντ Μπεν, ο οποίος αφού υπηρέτησε πιστότατα σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο τον εθνικοσοσιαλισμό θες από καιροσκοπισμό (ναι, υπήρχαν και τέτοιοι που από πολύ νωρίς είχαν διαγνώσει το σύντομο τέλος του «χιλιετούς» Γ΄ Ράιχ) θες από αυτογνωσία (βλάκας δεν ήταν), «διαφώνησε» κι «αποστασιοποιήθηκε» στην πορεία προσπαθώντας μετά το 1945 με «μετανεωτερικές» ταχυδακτυλουργίες να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Δεν ήταν βέβαια ο μόνος ούτε κι ο τελευταίος.

      Έχω την εντύπωση ότι η κριτική του Ζαν-Πολ Σαρτρ παρά το στίγμα ―ναι, το στίγμα!― του προυντονισμού που σημαδεύει ανεξίτηλα όλη την αστική γαλλική φιλοσοφία του 20ού αιώνα έχει θετικότερα επί του προκειμένου σημεία, αφού δεν διακατέχεται από τον φορμαλισμό του Σλότερνταϊκ.

      Αυτά για την ώρα, γιατί δεν προλαβαίνω άλλο.

      Σε χαιρετώ,

      Μη Απολιθωμένος (ακόμα!) από τις ακτές της Ανατολικής Βαλτικής

      Διαγραφή
    5. Πιο κατανοητός τώρα, σφε.

      Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Σλόντερνταϊκ αρνείται να αναλογιστεί καν την αναιρεσιμότητα του καπιταλισμού, δεν διαφωνώ ότι υπό τέτοιες συνθήκες η ιστορικοποίηση είναι αφηρημένη. Αλλά τη διάκριση αρχαίου και μοντέρνου κυνισμού ως τέτοια (ως διάκριση εποικοδομήματος, βασικά) την κάνει. Αυτό ήθελα να διευκρινήσω.

      Διαγραφή
  7. Μακάρι να ήταν κυνισμός. Ακόμα πιό μακάρι να ήταν συνειδητός κυνισμός. Το ιδεατό συνειδητό του κυνικού συνεργάζεται αρμονικά με την δράση του. Εδώ υπάρχει άλλο πρόβλημα. Είναι ψυχιατρική διένεξη ανάμεσα στο ιδεατό συνειδητό και στο αποκρουστικό εμπειρικό παρών. Ατομικό ή συλλογικό. Οταν τέτοια διένεξη ... επιλύεται “ομαλά” ... η δράση του ατόμου ή της συλλογικότητας ... κατευθύνεται στην μεταβολή του αποκρουστικού βιώματος αναζητώντας και καταπολεμώντας την φαινομενικά λογική αιτία σε μιά προσπάθεια αποκατάστασης της ψυχολογικής ισορροπίας. Αυτόν εαν το πείσεις για την αιτία του βιώματος ... θα τον έχεις σύμμαχο. Οταν η διένεξη δεν καταφέρει να επιλυθεί ... γίνεται σύμπλεγμα (complex). Το ιδεατό αρχίζει να απονευρώνεται απο κάθε χαρακτηριστικό του ... λαμβάνει - οργανωμένα σε φαινομενικά λογική σκέψη – χαρακτηριστικά ασύμβατα με την αρχική του μορφή και μπαίνει σε έναν αδυσώπητο εσωτερικό πόλεμο όχι με την αιτία της τραυματικής εμπειρίας ... αλλά με την ίδια την εμπειρία. Η λογική ανάλυση αρχίζει να μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Η πραγματική δράση παραλύει. Το κομπλεξικό άτομο δεν το ενδιαφέρει να βρεί την αιτία της τραυματικής του κατάστασης. Αυτό το έχει λυμένο ... παραμορφωτικά. Ολη του η δράση στρέφεται στο να ικανοποιήσει (πολλές φορές εκ των υστέρων) το “νέο” απονευρωμένο ιδεατό ... οχι μέσω της λογικής ανάλυσης της αρνητικής εμπειρίας ... αλλά μέσω της γελοιοποίησης του τραύματος, της απώθησης του, του εξορκισμού του. Ο φύσει υλιστικός ανθρώπινος εγκέφαλος ... αρχίζει να στροβιλίζεται στα κύματα του ιδεαλισμού. Ο κομπλεξικός θα βυθιστεί στον ιδεαλισμό ... (ο κυνικός ποτέ) ... με μόνο νήμα που θα τον συνδέει με τον υλιστικό περίγυρο ... το περιεχόμενο του τραυματικού συμπλέγματος. Το συμπλεγματικό περιεχόμενο αυτων των ανθρώπων είναι ο ομφάλιος λώρος με τον πραγματικό κόσμο ... είνα η δική τους παραμορφωτική αιτία του κακού. Για τους συγκεκριμένους είναι ... το αντιΚΚΕ !!!

    antivaro

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. συνέχεια ...
    Ο Αγγελάκας λέει για τον πατέρα του ... ήταν πάντα ένας εργάτης που τον ξεζουμίζανε και το μόνο που κέρδιζε ήταν να δίνει ένα κομμάτι ψωμί στα παιδιά του !!! Καλά ώς εδώ. Εχουμε έναν πατέρα που το μόνο που μπορεί ... είναι ένα κομμάτι ψωμί στα παιδιά του. Εκμετάλλευση, φτώχεια, καπιταλισμός κλπ (το αποκρουστικό βίωμα). Ομως ό ίδιος πατέρας ... ήταν επαναστάτης, κομμουνιστής, οργανωμένος στο ΚΚΕ. (η απόλυτα λογική επίλυση της διένεξης ανάμεσα στο ιδεατό και στο τραυματικό υπέρ του ιδεατού). Ο κυνικός πατέρας θα μπορούσε να είναι μαυραγορίτης, σωματέμπορος, καταδότης, τσιράκι κλπ κλπ για να εξασφαλίσει τα παιδιά του (δηλαδή η επίλυση της διένεξης με οριστική καταδίκη του ιδεατού). Και εδώ αρχίζουν τα ωραία ... συνεχίζει ο Αγγελάκας για τον πατέρα του ... καταλάβαινα ότι ούτε τα υποτιθέμενα επαναστατικά κόμματα φτιάχναν ελεύθερους ανθρώπους ... δεν μπορούσα να δεχτώ ότι ο πατέρας μου, ο επαναστάτης, ο κομμουνιστής, αρνιόταν τα ρούχα μου, τη μουσική μου, την ιδιομορφία μου !!! Ο επαναστάτης πατέρας δεν μπορούσε να δεχθεί την ιδιομορφία του παιδιού του (χώρια που μάλλον δεν μπορούσε να την πληρώνει κιόλας). Η εσωτερική διένεξη του παιδιού άρχισε να αποκτά προβληματικά χαρακτηριστικά. Το παιδί έχει ήδη αναδείξει σε κυρίαρχο ... την ιδιομορφία του (απονευρωμένο, παραμορφωμένο ιδεατό) και όχι ... την δυστυχία της οικογενειάς του (τραυματικό, αποκρουστικό παρών). Η διένεξη θα συνεχισθεί ... θα απορριφθεί η επίλυση του πατέρα ... και το κόμπλεξ θα οργανωθεί με περιεχόμενο ... αυτό που το υποκείμενο θεωρεί σαν αιτία της διένεξης κάθε φορά (η παραμορφωτική αιτία στην σκέψη του). Στην προκείμενη περίπτωση η αιτία των δεινών είναι ... η επανάσταση και το ΚΚΕ !! Και τότε αρχίζει η “γελοιοποίηση” της αιτίας και στην ουσία ο εξορκισμός της. Τα άτομα είναι άρρωστα. Ζουν με φάρμακα. Αλλά αυτό δεν αποκλείει να θέλουν να παίξουν και πολιτικό ρόλο σε συλλογική βάση. Και ως ένα σημείο μπορούν ... επειδή υπάρχουν πολλά παρόμοια οργανωμένα complex … που θα τους ακούσουν. Πολιτικό συμπέρασμα. Αυτοί οι άνθρωποι ... ανεξαρτήτως εξελίξεων ... θα τοποθετούν τον εαυτό τους πάντα αντίθετα στο ΚΚΕ έστω και συμμαχώντας με συριζαίους, με χρυσαυγίτες, με αναρχοαυτόνομους, με νεοφιλέλεδες κλπ κλπ κλπ ... με ότι βρεθεί μπροστά τους. Πάντα απέναντι. Ο κυνικός μπορεί κάποτε να γίνει συμμαχός σου ... ο κομπλεξικός ποτέ. Λοιπόν ... πολιτικά θέλουν κοπάνημα στο κεφάλι ... μέχρι να γυρίσουν στις τρύπες του και στις σκέψεις τους. Προβλημά τους. Το πρόβλημα το δικό μας είναι να σκεφτούμε πόσοι τέτοιοι κομπλεξικοί, μαζί με “φυσιολογικούς” ... θα ξεμπουκάρουν εντός ολίγου απο τις πόρτες του Σύριζα.
    antivaro

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή "κομπλεξικός" δεν είναι ψυχαναλυτικός όρος, μήπως στην ουσία μιλάς για ενελικτικότητα, άρνηση ενηλικίωσης και συνδεόμενες με αυτή νευρώσεις; Είναι πολύ ενδιαφέροντα αυτά που λες, απλά ορολογικά δεν νομίζω ότι ο όρος "κομπλεξικός" βοηθά (φυσικά επιστημονικά η νεύρωση είναι complex, αλλά ο όρος "κομπλεξικός" δεν χρησιμοποιείται με κάποιο συγκεκριμένο διαγνωστικό περιεχόμενο).

      Βεβαίως, θα πρέπει να διασαφηνίσω ότι κι εγώ είμαι της άποψης ότι εν προκειμένω η "θεραπεία" είναι πολιτική και συνίσταται, σε πρώτη φάση, στο καθολικό κράξιμο και την απομόνωση.

      Διαγραφή
  9. Απο συνέντευξη Ζουγανελη:

    "Καταπληκτική ερώτηση! Δημιουργία. Να δημιουργήσουμε ο καθένας αυτό που τον ορίζει και έχει επιλέξει συνειδητά. Ακόμη και οδοκαθαριστής να είσαι παράγεις ένα σπουδαίο κοινωνικό έργο. Να «μην πουλάμε μούρη». Να είμαστε λιγότερο «υπάλληλοι». Πρέπει να αγαπήσουμε ο ένας τον άλλον. Να μην πετάμε στην πυρά κανέναν. Ακόμη και όσους ψήφισαν Χρυσή Αυγή κι έχουν αυτόν τον επιθετικό χαρακτήρα και τον αψύ λόγο. Πρέπει να πειστούν γιά την αλήθεια. Είναι κι αυτοί ΄Ελληνες. Σαφέστατα δεν έχω καμία ιδεολογική συγγένεια με τη Χρυσή Αυγή. Προς Θεού! Αλλά δεν τους πετάς αυτούς τους ανθρώπους βορά σε ένα σύστημα, το οποίο αλλοιώνει τα πάντα. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να μπούνε σε μία διαδικασία ουσιαστικής πολιτικής αντιπαράθεσης και όχι βίας. ΄Εχουν τρομακτική όψη γιατί ξέφυγαν από τη μορφη τους. Συνεπώς πρέπει να δημιουργήσουμε ένα αρμονικό περιβάλλον, ώστε να ζήσουμε όλοι ειρηνικά."

    Και

    "Δεν είμαι αρνητής του καλού ή μηδενιστής. Είμαι πολύ ευχαριστημένος από αυτό που ζω τις τελευταίες ημέρες. Βλέπω τον λαό να μπαίνει στη διαδικασία της ευπρέπειας, της αξιοπρέπειας και της ισορροπίας. Βλέπω την κυβέρνηση να βρίσκεται σε εγρήγορση και να σηκώνει ανάστημα. Από την άλλη δεν πρέπει να «χαιδεύουμε» την εξουσία. Ο λαός είναι απεναντί της, αλλά θα πρέπει να σεβαστούμε ότι οι εκλογές έδειξαν ΣΥΡΙΖΑ. Εγώ δεν είμαι ΣΥΡΙΖΑ, αλλά επιτίθενται στον ΣΥΡΙΖΑ γιά την πολυφωνία του. Εγώ συμφωνώ με την πολυφωνία, γιατί φέρνει δημοκρατία. Γιατί ακόμα δεν έχουμε δημοκρατία στη χώρα μας. Βλέπω βουλευτές μειοδότες, ξεπερασμένων λογικών και απόψεων, να αρθρώνουν ψεύτικο και «ξύλινο» λόγο χωρίς ανθρωπιά. Εύχομαι λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ να πετύχει. Θα χειροκροτήσω και θα αγωνιστώ γιά κάθε τι που θα είναι υπέρ των συμφερόντων του λαού. Και σε αυτό το σημείο δεν μπορώ να καταλάβω, πώς το ΚΚΕ δεν συντάσσεται στον αγώνα του ΣΥΡΙΖΑ. Με όλο τον σεβασμό στο ΚΚΕ θεωρώ τη στάση του χυδαία και αναξιοπρεπή."

    Ο φασιστας επιθετικο χαρακτηρα και αψυ λογο...ουτε λογος βεβαια για το περιεχομενο του λογου αυτο, και ο ΚΚΕς, με σεβασμο παντα, χυδαιος και αναξιοπρεπης...γιατι...επειδη δεν συμπαραστεκεται στον Συριζα που ορθωνει αναστημα.
    Και βλεπουμε στα λογια του σαλτιμπαγκου ζουγανελη, που καποτε τον εκτιμουσα ο μαλακας, να αντανακλαται η εντυπωση οτι οι φασιστες μπορουν να κατευναστουν και να συμβιωσουν αναμεσα μας, το προβλημα δεν ειναι αυτοι, το προβλημα ειναι οι κομμουνιστες που δεν συνδραμουν στην "εθνικη παλιγγενεσια".

    Αυτη παντως η ιδεα περι κατευνασμου του φασιστα ειναι πολυ επικυνδυνη...
    και προσοχη, δεν λεω εγω οτι οποιον ψηφισε χρυση αυγη πρεπει να τον κρεμμασουμε, γιατι η φασιστοποιηση δεν στεγανοποιειται σε οσους ψηφησαν αυτο το βρωμερο κομμα. Ειναι ομως αλλο αυτο και αλλο να υπαρχει η εντυπωση οτι μπορουμε να συμβιωσουμε με αυτους και ολα καλα, οτι μπορουμε να τους κατευνασουμε και να τους κανουμε να θηκαρωσουν τα μαχαιρια.


    η συνεντευξη εκει

    http://www.aixmi.gr/index.php/efhomai-na-petyhei-o-syriza/

    και μια τελευταια παρατηρηση, οτι ειναι αστειο και τραγικο το πως διαφορες μορφες του ιδεαλισμου συναντωνται τελικα στο φασισμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'οι φασιστες μπορουν να κατευναστουν και να συμβιωσουν αναμεσα μας, το προβλημα δεν ειναι αυτοι, το προβλημα ειναι οι κομμουνιστες που δεν συνδραμουν στην "εθνικη παλιγγενεσια".

      Εχμ, ναι.

      "ειναι αστειο και τραγικο το πως διαφορες μορφες του ιδεαλισμου συναντωνται τελικα στο φασισμο"

      ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑ σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης. ΟΛΟΙ οι ιδεαλιστές εκεί καταλήγουν, αργά ή γρήγορα.

      Πόσο μάλλον οι διασκεδαστές των μπουρζουάδων.

      Διαγραφή
  10. Ο Αγγέλακας, ο Τζιμάκος και άλλοι απελευθερωμένοι νεανίες της μετεμφυλιακής Ελλάδας έγιναν κριτικοί και τα έβαλαν με τους προγόνους τους. Το πρόβλημα το είδαν στο στενό συγγενικό τους προγονικό περιβάλλον που θα έπρεπε για αυτούς να μην "ξοδευτούν" σε συλλογικά οφέλη, αλλά να περιοριστούν στις υποχρεώσεις να ωφελήσουν μόνον τους στενούς απογόνους.
    Γιατί πήγαν και έγιναν κομμουνιστές; και τι με ωφέλησε εμένα αυτή τους η πράξη;
    Κάτι σαν να είναι "κάτι παιδιά που δε γίνονται άντρες και δε ζουν τη ζωή τη δικιά σου"!
    Μπαμπά, Μαμά εσύ φταις που έγινα έτσι.
    Εύχομαι οι δικοί τους απόγονοι να απογαλακτιστούν στην ώρα τους, να γίνουν κύριοι εαυτού και να δικαιώσουν τις γενιές που πρέπει στην συλλογική ανθρώπινη ιστορία.

    The Peter Pan syndrome is not currently considered a psychopathology, given the World Health Organization has not recognized it as a psychological disorder.

    "Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ, "
    "Θα πάω να χτίσω μια φωλιά στον ουρανό,
    θα κατεβαίνω μόνο αν θέλω να γελάσω"
    Μεγάλε, αν δηλαδή ήθελες να παραιτηθείς πως θα το έλεγες;
    "Κι άμα τα πάρω, θα πάρω φόρα, θα σας ρημάξω στις κλωτσιές στην ανηφόρα"
    "Μα εγώ θα ζήσω μέσα στη μέρα, θέλω τα χέρια να σηκώνω στον αέρα
    Θέλω τον ήλιο και οξυγόνο κι αυτό το μέλλον με ελπίδα ανταμώνω
    Αχ Ελλάδα σ αγαπώ και βαθιά σ ευχαριστώ που με έμαθες ποτέ να μην κωλώνω!"
    Ας είναι οι νεώτερες γενιές πιο καθαρές στην σκέψη τους...

    ΥΓ. Για φαντάσου εσύ παιδί να πρέπει να συμφωνήσεις με τον πατέρα, που δεν τον πειράζει να πληρώνεσαι τον μήνα 200 ευρώ αρκεί να μην δουλεύεις 12 ώρες για να τα πάρεις. Παιδί μου να σου κλέβουν ώρες εργασίας πολλαπλάσιες από όσες σε πληρώνουν αλλά να σου αφήνουν ελεύθερο χρόνο να έρχεσαι στα μπουζουξίδικα που δουλεύω για να πληρώνεις 200 το μπουκάλι.

    ΥΓ2. "Με όλο τον σεβασμό στο ΚΚΕ / θεωρώ τη στάση του χυδαία και αναξιοπρεπή." Πόση τρικυμία εν κρανίω θα έχει κάποιος για να έχει σεβασμό σε κάτι που η στάση του είναι χυδαία και αναξιοπρεπής; Ο καλλιτέχνης Peter Pan και ο Μπρεχτ από την άλλη.

    ΥΓ3. Το τι γράφεται στα σχόλια κάτω από το βίντεο στα Κίτρινα Ποδήλατα είναι για σοβαρή έρευνα της Ελληνικής Πραγματικότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. συγκροτημα που επαιξε σε φιεστα του παχατουριδη (φασιστο δημαρχου περιστεριου)

      Διαγραφή
    2. Να μην ξεχνιόμαστε με τα γνωστά καθικάκια της Ανταρσύα:


      MediA Oasis ‏@mediaoasis 44m44 minutes ago
      Μουσικές Ταξιαρχίες Αγγελάκα-Πανούση κατά ΚΚΕ ( ΒΙΝΤΕΟ) - http://mao.gr/agelakaspanousis/ …

      Διαγραφή
    3. Τα γνωστά καθηκάκια του ΝΑΡ πιο συγκεκριμένα

      Διαγραφή
    4. @trash
      Ποια η διαφορά δηλαδή;

      rednready2

      Διαγραφή
    5. Προσωπικά, είναι το καλύτερο που θα μπορούσα να περιμένω απο το mao.
      Τα περί της "ιδιοκτησίας των αγώνων" γνωστά.
      Και το έχουμε ξαναδεί το έργο με τις επιθέσεις φιλίας.

      Ωστόσο, την κατακλείδα δε την περίμενα :

      "Ή θα περιμένουμε να αρχίσουν να τραγουδούν την «Κατιούσα» τους έξω από τα δικαστήρια όπου συχνά δικάζονται συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ για τη συμμετοχή τους σε απεργίες (όπως κατά σατανική σύμπτωση συμβαίνει σήμερα)."

      Χαϊνης

      Διαγραφή
    6. Αυτό που εννοώ είναι οτι βρίσκω θετικό το οτι αναφέρονται τα δικαστήρια που σέρνουν τους συνδικαλιστες του ΠΑΜΕ.
      Μπορεί τουλάχιστον κανένας ξέμπαρκος -που του έχουν πεί στο στέκι/σχήμα/πλατεία οτι το ΠΑΜΕ τα έχει πλακάκια με το σύστημα και το 'χει καταπιεί αμάσητο- να πάρει πρέφα τί γίνεται.
      Μέχρι εκεί.

      Αναμένω διαγραφή του εδαφίου απο το άρθρο εντός ωρών.

      Χαϊνης

      Διαγραφή
    7. modesto δεν δίνω βεβαιώσεις συνέπειας ούτε ορθότητας βάζοντας σε αντιδιαστολή Κίτρινα Ποδήλατα με τους Πήτερς Πανς. Απλά προτιμάω την φρέσκια τους ματιά - χωρίς να την θεωρώ ορθή - από την σάπια και βρωμερή "καλλιτεχνική" ματιά των "παιδιών που δεν γίνανε άντρες".
      Για Παχατουρίδη μπορώ να πω πολλά αλλά δεν είναι για εδώ. Το 60% του Περιστερίου αρνούμαι να το χαρίσω σε φασιστο-Δήμαρχο όμως...
      Είναι ένα φαινόμενο των τελευταίων χρόνων που ο Δεύτερος βαθμός αυτοδιοίκησης "έφτιαξε" κάποιους τοπικούς "Ηγεμόνες" ανεξαρτητοποιημένους από την κεντρική πολιτική σκηνή.(Γκλέτσος, Παχατουρίδης, Μπουτάρης κτλ) Ο Λόγος; follow the money!

      ΥΓ.Ευτυχώς τα καλόπαιδα της Ανταρσύας επέλεξαν βίντεο χωρίς views(δικός σας ο user;) και δεν συνέχισαν το χθεσινό που έγινε viral σε λίγες ώρες. Ο φερετζές του δήθεν ανεξάρτητου που κάνει κριτική για αήθη επίθεση από τρίτους πέφτει στο πάτωμα όταν βάζοντας το βίντεο γίνεται διακινητής της ασχήμιας. Εντάξει Πέτρο της "Ανταρσίας των γειτονιών";

      Διαγραφή
    8. εγω δεν μπορω το "φαινομενο" παχατουριδη να το δω ξεχωριστο απο αυτο που συζηταμε και εξηγω!
      ο παχατουριδης ηταν και ειναι γονος οικογενειας επενιτων, γνωστος φασιστας που ξεπλυθηκε μεσο του τσοβολα αρχικα (καποια κουμπαρια ειχαν οι γυναικες τους) και μετεπειτα με την "προσχωρηση" κομματιων του μηχανισμου του γιαννοπουλου μετα τον θανατο του!
      ο τυπος λοιπον ηταν πλατεια 15 χρονια πριν τις πλατειες, δηθεν ακοματιστος, οικουμενικος, μακρια απο κομματα κτλ.
      δεν χανει ευκαιρια να το παιξει κοντα στο κομμα (ειδικα σε κηδειες οπως του συντροφου παπλωματα), αλλα με μαστιγιο οταν πρεπει.
      με απαγορευσεις συγκεντρωσεων, καταστροφες υλικων (μεχρι και ολοκληρο περιπτερο ειχε σηκωσει) ασχετα με το γεγονος οτι οι συντροφοι εκει δεν μασανε και τις εκδηλωσεις κανουν με τον τσαμπουκα κτλ.
      ενας δημαρχος που δεν εχει προβλημα να κατεβαζει χρυσαυγητες στα ψ/τια του αλλα να κανει εκδηλωσεις για τον ριτσο, να ειναι αγκαλιες και φιλια με τον τσιπρα και τον καζακη και να φερνει τα κιτρινα ποδηλατα σε φιεστες.
      απο κει και περα, ευθυνη εχουν τα καθε κιτρινα ποδηλατα που βαυκαλιζονται οτι δεν ειναι "εντεχνοι" για το που παιζουν.
      οσο για το 60% του περιστεριου που τον ψηφισε. επειδη οι ευρωεκλογες δεν ειναι και τοσο μακρια, ας δουμε τα αποτελεσματα λιγο.
      συριζα δημοτικες περιπου στο 13-14
      συριζα ευρωεκλογες/περιφερεια καπου στο 37-38
      ο κοσμος του περιστεριου εχει υποστει μαζικη λοβοτομη, αλλα θελει πολυ δουλια για να δουμε αν εχει περιθωρεια επιστροφης

      Διαγραφή
    9. "Η θλίψη που νιώθουμε για τη στάση του ΚΚΕ απάναντι σε όσες λαϊκές κινητοποιήσεις δεν οργανώνει το ίδιο δεν καταργεί το σεβασμό μας για τους λαϊκούς ανθρώπους που μένουν πιστοί στο «κόκκινο λάβαρο» κι ας μην πληρώνουν σήμερα το ίδιο τίμημα που πλήρωναν παλιά."

      Να ζητήσουμε και μια ειλικρινή και βαθιά συγνώμη απ' το mao που το αστικό κράτος δεν μας σέρνει (ακόμα) στις εξορίες σαν τους παππούδες μας, που δεν μας βασανίζει και που δεν μας εκτελεί. Γιατί αστικό κράτος μας το κάνεις αυτό με αποτέλεσμα να μας θεωρεί σόφτις το mao;

      Για Πανούση πάντως απολύτως καμία έκπληξη, έτσι ήταν πάντα. Τον Αγγελάκα προσωπικά δεν τον είχα για τόσο ξεφτίλα, αλλά τα'χει αυτά ο μικροαστισμός, κακοφορμίζει.

      Έφη Α.

      Διαγραφή
    10. "Η θλίψη που νιώθουμε για τη στάση του ΚΚΕ απάναντι σε όσες λαϊκές κινητοποιήσεις δεν οργανώνει το ίδιο δεν καταργεί το σεβασμό μας για τους λαϊκούς ανθρώπους που μένουν πιστοί στο «κόκκινο λάβαρο» "

      Όλο το αντι-ΚΚΕ νόημα είναι εκεί.
      Το γνωστό δίπολο "καλή βάση"- "κακή ηγεσία".
      Θέλεις να αντιτεθείς στο κακοπροαίρετο τραγουδάκι ; Κάντο με μία παράγραφο, απλά.
      Θές να αντιτεθείς στο κακοπροαίρετο τραγουδάκι, κάνοντας ταυτόχρονα άνοιγμα στον "κόσμο" του ΚΚΕ, μιλώντας εμμέσως για την κακή ηγεσία; Κάντο όπως το mao.

      Ανασκευάζω το πρώτο μου σχόλιο.
      Την κατακλείδα έπρεπε να την περιμένω.

      Χαϊνης

      Διαγραφή
  11. ΑΧ, ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ…

    Επέστρεψα νωρίτερα απ’ ό,τι περιμένα και θα σας κουράσω με μια ακόμη παρέμβαση.

    Αχ, βρε Αντώνη, αχ βρε Χαΐνη, αχ βρε Poe…

    Προς τι η έκπληξη περί τον σαλτιμπάγκο και η ενασχόληση;

    Περιμένατε, δηλαδή, τίποτα καλύτερο από κάποιον που λέει «Ο μεγάλος Καστοριάδης»;

    Σας χαιρετώ,

    Μη Απολιθωμένος (ακόμα!) από τις ακτές της Ανατολικής Βαλτικής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τον Πανούση δεν νομίζω ότι υπήρξε έκπληξη από κανένα. Προσωπικά, τον σιχαινόμουν πάντα, άλλοι τον σιχάθηκαν εδώ και καιρό, και άλλοι τον τελευταίο 1-2 χρόνια.

      Εδώ τον σιχάθηκαν εξω-ΚΚΕ κύκλοι, τι να λέμε.

      Εκτός αν εννοείς κάποιον άλλο και δε κατάλαβα.

      Διαγραφή
    2. Στο Ζουγανέλη αναφέρεται ο σύντροφος.
      Έχεις δίκιο, σπαταλάμε άδικα φαιά ουσία.

      Χαϊνης

      Διαγραφή
    3. Τον ζουγα λεει, αυτος εκθειαζει τον Καστοριαδη, αμφιβαλω βεβαια αν κατανοει τις αρλουμπες του η αν εχει καν διαβασει κατι περα απο το τσιτατο που αναπαραγει, ομως αλλο αυτο

      Προσωπικα τον ζουγα τον πηρα χαμπαρι πριν κανα δυο χρονια
      τον τζιμακο εδω και πολυ περισσοτερα
      με τον αγγελακα δεν ειχα ασχοληθει μεχρι τωρα και δεν ειχα ιδεα για το ποιον του

      Διαγραφή
    4. Α, το Ζουγανέλη, σόρι.

      Μεγάλη προσωπικότητα:-) Διάβασε και Καστοριάδη; Μπράβο.

      Για μένα όλοι αυτοί πάντα καραγκιόζηδες ήτανε, παιδιά, έχω εξηγήσει συνολικά την άποψή μου για όλο αυτό το μικροαστικό "αριστερότερο από σένα" τσούρμο.

      Διαγραφή
    5. Ο φασίστας που είχε πάρει μέρος πριν κάποια χρόνια σε τηλεμαραθώνιο τύπου εκπομπή στην ερτ τότε, για να μαζευτούν χρήματα αν θυμάμαι καλά για παιδιά μεταναστών, ορφανά, προσφυγόπουλα και πήρε το μικρόφωνο το καθίκι και έλεγε μπροστά σε παιδάκια 5-10 χρονών οτι η χώρα μας δε χωράει άλλους και άλλα τέτοια.
      Σίχαμα.

      Decadent

      Διαγραφή
  12. http://www.toperiodiko.gr/%CE%B4%CE%B5-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%87%CE%AD%CE%B6%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%81%CE%B5-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CF%83%CE%B7/

    Αυτοί δεν ξέρω τι μέρος του λόγου είναι, πάντως τα χώνουν χοντρά σε Πανούση -κυρίως- κι Αγγελάκα, αλλά τις λένε κι αυτοί τις μαλακιούλες τους για το Κόμμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή