Πέμπτη, 8 Ιανουαρίου 2015

Το Κοάν της ημέρας

Όλα ξεκίνησαν απ' τα ΕΑΑΚ...
Βεβαίως, όταν έρθει η ώρα να μας κρίνει η ιστορία, όταν γραφούν διατριβές και βιβλία, σενάρια και στίχοι για την εποχή μας, εκτός από τις σημαίες, τα πανό και τα συνθήματα, θα μελετηθούν και οι λεπτομέρειες. Και οι προκηρύξεις. Και πάνω από όλα, θα γίνει ταμείο στις πράξεις. Και για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και για τους δυνάμει συμμάχους της, ειδικά για τις οργανώσεις της αντικαπιταλιστικής Αριστεράς οι οποίες αρνούνται πεισματικά να κάνουν την υπέρβαση που απαιτεί η εποχή μας.
Γ. Παυλόπουλος, Παντιέρα
Bonus χτύπημα, του ιδίου:

Και πάνω από όλα, μην τολμήσει κανείς να διανοηθεί να μας υποδείξει τι σημαίνει εργατική δημοκρατία. Ούτε οι αστοί ούτε όμως και κάποιοι αφελείς σύντροφοι και συναγωνιστές, που νομίζουν ότι δημοκρατία σημαίνει να υπηρετούμε αυτό που αποφασίζει η πλειοψηφία. Διότι αυτά είναι σταλινικά κατάλοιπα. Δημοκρατία σημαίνει να κάνει κάθε οργάνωση αυτό που νομίζει σωστό – μένοντας φυσικά πιστή στην ενότητα και στοχεύοντας στην ενδυνάμωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Δημοκρατία σημαίνει συνδιασκέψεις με λιστομαχίες, γιατί έτσι αποτυπώνεται πιο πιστά ο συσχετισμός. Δημοκρατία σημαίνει πως οι ανένταχτοι πρέπει να επιλέξουν στρατόπεδα, γιατί αλλιώς άγονται και φέρονται ως αναποφάσιστοι.

Την εργατική δημοκρατία υπηρετούσαμε όταν ψηφίζαμε υπέρ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ των μελών – όσοι όμως διαφωνούσαν επί της ουσίας, σφύριζαν από την αρχή αδιάφορα. Το ίδιο κάναμε όταν τασσόμασταν υπέρ της αναγκαιότητας ενιαίας παρέμβασης στα διάφορα μέτωπα, όπως το εργατικό, το διεθνιστικό, το μεταναστευτικό – η κάθε συνιστώσα δρούσε με γνώμονα τις δικές της αποφάσεις και έφτιαχνε τα δικά της μέτωπα, καλώντας φυσικά τους υπόλοιπους να συμμετέχουν.

16 σχόλια:

  1. Βερολίνο, 2198:

    "-Herr Heifelt, πάλι στην Εθνική βιβλιοθήκη;"
    "-Μελετάω την Ανταρσύα."
    "-Ερασιτέχνη! Όλοι ξέρουμε ότι η Ανταρσύα δεν μπορεί να μελετηθεί από κανέναν ιστορικό ατομικά. Τι να πρωτοπρολάβει να μελετήσει! Ο Herr Schneifelt, ο κορυφαίος μας ιστορικός, πέθανε πριν προλάβει να ολοκληρώσει το πενηντάτομο έργο του για την ΑΡΑΣ!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πφφφ... Αυτά είναι πολύ θεωρητικά. Θα κάτσω να μου κάνει κριτική ο ιστορικός του μέλλοντος και τέτχια κατάλοιπα;

      Θα πάρω δυο, θα πάρω τρεις μπουζουκομπαγλαμάδες, σεμνά και ταπεινά, να φτιάξουμε μια πενταμελής οργάνωση με γιάφκα το Flocafé, να πίνουμε φραπουτσίνα και να παίζουμε λιστοναυμαχίες για την πιστή αποτύπωση αυτουνού που νομίζουμε σωστό για την εργατική δημοκρατία. (Β5, κλαψ' τη φρεγάτα σου σύντροφε!) Γούστο μας και καπέλο μας, αλλαγή εδώ και τώρα, σταλίνες άκαπνοι, ένα μπάφο της προκοπής δεν έχετε πιει στη ζωή σας!

      gdmn1973

      ΥΓ: Μήπως οι αεροψεκασμοί είναι ξεπερασμένοι; Ρε μπας και ρίχνουν πασοκίνη στο νερό;

      Διαγραφή
    2. "Δημοκρατία σημαίνει να κάνει κάθε οργάνωση αυτό που νομίζει σωστό"

      Πφφφφφ...κι αυτό σταλινικά κατάλοιπα έχει, μη νομίζεις. Γιατί είναι περισσότερη δημοκρατία να κάνει κάθε οργάνωση ό,τι της καπνίσει από ό,τι είναι να αποφασίζει το κόμμα συνολικά; Σκατά δημοκρατία είναι. Δημοκρατία φίλε μου είναι να κάνει το ΑΤΟΜΟ ό,τι θέλει. Κι αν το ΑΤΟΜΟ είναι διεσπασμένο λόγω σχιζοειδούς προσωπικότητας, να κάνουν όσοι είναι μέσα στο άτομο ό,τι θέλουν. Ακούς εκεί, περιορισμοί στην ελευθερία μας ως ριζοσπαστικότατων αριστερών.

      Διαγραφή
    3. "Δημοκρατία φίλε μου είναι να κάνει το ΑΤΟΜΟ ό,τι θέλει"

      Μέσα στο μυαλό μου είσαι, μου 'κλεψες την ατάκα.

      ΥΓ. Είναι "Η ΕΑΑΚ" όχι "Τα".
      "Σταματήστε το επιτέλους ΚΝίτες, είναι βρώμικο αυτό που κάνετε."

      Χαϊνης

      Διαγραφή
    4. Χαϊνη άγγιξες μέγιστη θεωρητική διαφωνία στους κόλπους της/των ΕΑΑΚ. Νομίζω ότι οι ναρίτες ήθελαν η ΕΑΑΚ και οι αρανίτες τα ΕΑΑΚ και λέω νομίζω γιατί πραγματικά ποτέ δεν είσαι σίγουρος με δαύτους
      Ο.Χ.Ε.Π.

      Διαγραφή
    5. Δημοκρατία φίλε μου είναι να κάνει το ΑΤΟΜΟ ό,τι θέλει.

      Εγώ, εεε... δηλαδή η πενταμελής της οποίας τυγχάνω ιδρυτικό μέλος πιστεύουμε στις συλλογικές διαδικασίες. Τι μας περάσατε, δηλαδή; Τζήμερους;

      gdmn1973

      Διαγραφή
  2. Αυτό με το "σταλινικό κατάλοιπο", που λέει για πλειοψηφίες, μπολσεβίκους και άλλες κομμουνιστικές μαλακίες, είναι γνωστό και ως "είμαι μενσεβίκος μετά Λένιν και δε μετανιώνω" syndrome ή αλλιώς και "δημοκρατικός συγκεντρωτισμός, μια άλλη μορφή βίας" syndrome.

    τσαφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Διαβάζοντας λοιπόν, όλες τις πρόσφατες αναρτήσεις και σχόλια για ΑΝΤΑΡΣΥΑ (Ραχήλ Μακρή κλπ) και έχοντας στο μυαλό τον Απόστολο Γκλέτσο και την κατάντια του, απλά θα πω ότι ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός, η πειθαρχία σε έναν προαποφασισμένο στόχο μετά από συνεχείς συσκέψεις κλπ, είναι μία από τις πιο κρίσιμες λειτουργίες ενός κόμματος που θέλει να πάει μπροστά.
    Ακόμα και σούργελα μπορούν να κάνουν κάτι σημαντικό στη ζωή τους δηλαδή, π.χ. Γκλέτσος.

    Από την άλλη, αν όλα αφεθούν σε ξεχωριστά άτομα, που δε συζητάνε, δεν βάζουν κοινούς στόχους κλπ, δεν έχεις κόμμα, έχεις ένα συνονθύλευμα καιροσκόπων, σαλτιμπάγκων, ψώνιων, άρρωστων εαυτούληδων.

    Η σήψη τους θα προχωρήσει ακόμα περισσότερο μετά από αυτές τις εκλογές.
    Ο Τατσόπουλος και ο Ψαριανός θα φαίνονται λεπτομέρειες.

    τσαφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Αντώνη, μου φαίνεται εξαιρετικά περίεργο το γεγονός ότι δεν είδες πως το κείμενο του Παυλόπουλου είναι ειρωνικό. Σχολιάζει με ειρωνία αλλά σαφές μήνυμα τη διαφωνία εντός της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και δεν υποστηρίζει τα όσα του αποδίδεις αλλά ίσα ίσα που τα γράφει για να ασκήσει κριτική. Μου κάνει εντύπωση η "παρερμηνεία" και φυσικά είναι απογοητευτικά τα πάθη που ξεσηκώνονται στα σχόλια κάτω από την ανάρτησή σου, που δείχνουν πως δεν έγινε ούτε το στοιχειώδες γκουγκλάρισμα στην πηγή που σχολιάζεις.. Καλή δύναμη
    Ε.Ι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί δεν κάνεις έναν κόπο να δείξεις ΓΙΑΤΙ είναι ειρωνικό το κείμενο; Εγώ μπορεί να μην κατάλαβα ποιες αρχές προτάσσει ως ορθές, άρα να μην κατάλαβα και την ειρωνεία.

      Διαγραφή
    2. Το κείμενο είναι ειρωνικό, γιατί αυτό επιλέχθηκε από τον συγγραφέα του ως εκφραστικό μέσο για να διατυπώσει την άποψή του. Αντι να πεις "δεν είναι δημοκρατικό να μπαίνουμε σε λιστομαχίες που υποβαθμίζουν τη συζήτηση και δίνουν προτεραιότητα στην αποτύπωση συσχετισμών" λες "Δημοκρατία σημαίνει συνδιασκέψεις με λιστομαχίες, γιατί έτσι αποτυπώνεται πιο πιστά ο συσχετισμός" (ειρωνικά για να δείξεις το αντίθετο, είναι σαφές ότι κανείς δε θα μπορούσε να λέει ότι γουστάρει "λιστομαχίες"). Οι αρχές που προτάσσει ο συγγραφέας και η αντίληψή του είναι γνωστές, δημοσιευμένες και συλλογικά αποφασιμένες και επειδή ο παρών ιστότοπος είναι πολύ καλά ενημερωμένος, ως άλλος Herr Schneifelt, γι'αυτό και μου έκανε εντύπωση η παρερμηνεία. Είναι σα να διαβάζω ένα κείμενο του lenin reloaded που να λέει σε ένα σημείο "είναι καλά τα μονοπώλια" και να μη συμπεραίνω ότι είναι ειρωνικό σχόλιο. Ή που μόλις πρωτάνοιξα τον θαυμαστό κόσμο του ιντερνετ και της δημόσιας συζήτησης ή που παρασύρθηκα από μια θέληση να παρασυρθώ.. Φιλικά, Ε.Ι.

      Διαγραφή
    3. Με κάθε καλή διάθεση, το "Το κείμενο είναι ειρωνικό, γιατί αυτό επιλέχθηκε από τον συγγραφέα του ως εκφραστικό μέσο για να διατυπώσει την άποψή του" είναι ταυτολογία και όχι αιτιολόγηση άποψης.

      Για να είναι ένα κείμενο ειρωνικό θα πρέπει να διαφαίνονται σε αυτό θέσεις διαμετρικά αντίθετες από όσες σατιρίζει. Κατά συνέπεια, ζητάω να εξηγήσεις πού και πώς διαφαίνονται αυτές οι θέσεις και ποιες είναι, καθώς και το ποιος είναι το αντικείμενο της σάτιρας. Αλλιώς, πώς να καταλήξουμε αν είναι ειρωνικό και προς ποιον;

      Διαγραφή
    4. παρεξηγηθηκε ο ναριτης!
      εγω καταλαβα οτι ειρωνευεται την κατασταση μεσα στο ναρ και κατ' επεκταση στην ανταρσυα.
      καλη λοιπον η ειρωνια, αλλα η ερωτηση μου ειναι η εξης: αφου εκει μεσα γινεται το συστρυγκλο, τι στο διαλο κανετε ακριβως εκει;
      λειτουργια κομματος (οχι νεου τυπου, ουτε καν αστικου) δεν εχετε, ο καθενας εχει το μαγαζακι του, δεν εχετε θεσεις, δεν εχετε τιποτα!
      το μονο που σας ενωνει ειναι η αντικκεδιλα, σας τρωει το μαραζι για το συνθημα (κατι χρονακια εχουνε περασει και οι ναριτες δεν το εχουν ξεπερασει, που το 89 πηγαν για κομμα και φιαξαν μια παρεα). αλλαξτε ονομα, βρειτε ενα φανταχτερο που να δηλωνει την αντικκεδιλα σας και θα συσπειρωσετε ολα τα κατακαθια του κινηματος.
      ηρθε η ωρα σας να αλλαξετε ονομα, να μαζεψετε και αλλα ρεταλια οπως αλαβανους, αυτους που θα ξερασει ο τσυριζα για να φιαξετε το καινουργιο αναχωματακι.

      Διαγραφή
    5. Καταλαβαίνω ότι το ίντερνετ κάνει κάτι φορές εύκολη και ανέξοδη τη γηπεδική προσέγγιση, modesto, μα δεν είναι δα και τόσο δύσκολη η αποφυγή της. Το να νομίζεις πως οι ιστορικές διασπάσεις των ΚΚ και τα διάφορα ρεύματα είναι κάποια συνωμοσία απέναντι στο ΚΚΕ άνευ περιεχομένου και θέσεων , δε σε βγάζει πουθενά και σίγουρα δε σε βγάζει σε συμπεράσματα που ίσως θα σου χάριζε μια σοβαρότερη κριτική.

      Από εκεί και έπειτα, παρακολουθώ το μπλογκ από την αρχή του, όπως και παλιότερα το RD. Σήμερα μου έκανε εντύπωση η ανάρτηση, γιατί δε "διάβασε" το κείμενο αναφοράς σωστά ώστε με βάση τη σωστή ανάγνωση να κάνει αξιόλογη κριτική. Ακόμα, δε διαβασε το κείμενο αναφοράς εντός του ευρύτερου πλαισίου του, το οποίο -μπορεί να κάνω λάθος- θεωρώ ότι για την ομήγυρη είναι γνωστό ή τουλάχιστον θα ήταν καλό να είναι πριν ξεκινήσει η κριτική. Με το ευρύτερο πλαίσιο εννοώ την ανοιχτή συζήτηση που εξελίσσεται στην ανταρσύα. Δε θα καταχραστώ εδώ το χώρο για να πω ποια είναι η συζήτηση αυτή και σας παραπέμπω στους ιστότοπους και στα κείμενα διαλόγου διαφόρων συντρόφων και αντιλήψεων. Για όποιον ενδιαφέρεται. Φυσικά, υπάρχει πάντα η επιλογή να μη διαβαστεί τίποτα και να φωνάξουμε όλοι μαζί "25 χρονάκια έχουν περάσει και οι ναρίτες δεν το'χουν ξεπεράσει".
      Ευχαριστώ για τον χώρο, καλή δύναμη σε όλους!
      Ε.Ι.

      Διαγραφή
    6. Διαβάζοντας το κείμενο δεν μπορεί να συμπεράνει κανείς από πουθενά ότι είναι ειρωνικό όπως λες. Δεν ξέρω αν είναι απλώς κακογραμμένο, αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο. Επίσης ο χώρος της ανταρσυας έχει εκφράσει κατά καιρούς πολύ σοβαρά αυτές τις απόψεις που εδώ θεωρείς ειρωνικές, ενώ ειδικεύεται και στα "δεν εννοούσαμε αυτό έτσι αλλά αλλιώς" κτλ.

      Όπως και να'χει ο χώρος βρίσκεται ξεκάθαρα υπό διάλυση οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το ότι εμφανίζονται άρθρα με ακατανόητο περιεχόμενο.

      Ijon Tichy

      Διαγραφή
    7. Φίλε Ε.Ι, όπως λέει και ο Π.Π:

      "Ανεξάρτητα από τις υπαρκτές, στρατηγικού χαρακτήρα διαφορές τους, όλες οι αριστερές δυνάμεις (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ κ.α.) οφείλουν να δώσουν την εκλογική και κυρίως τις μετεκλογικές μάχες σε πνεύμα αλληλοσεβασμού και αλληλεγγύης απέναντι στους κοινούς εχθρούς- το αστικό, Μνημονιακό μπλοκ και την τροϊκανή επικηδεμονία."

      Ανεξάρτητα λοιπόν από τις ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ, πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε με τις στρατηγικές επιλογές του Π.Π, που είναι ότι πρέπει να ενωθούμε για χάρη της ανατροπής του Μνημονιακού μπλοκ και της εξυγίανσης των ΜΜΕ (πλην "Καθημερινής"), δηλαδή να υπηρετήσουμε τη στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ.

      'Αλλωστε, και συνεχίζοντας στο πνεύμα αλληλεγγύης (προς τον ΣΥΡΙΖΑ) του ίδιου συγγραφέα..."Ασφαλώς δεν έχουμε να κάνουμε με ένα αστικό, σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, που έχει ήδη πάρει, ή τείνει να πάρει τη θέση του σοσιαλφιλελεύθερου ΠΑΣΟΚ στο αστικό πολιτικό σύστημα."

      Στο κάτω-κάτω..."εάν η Αριστερά πετύχει μια μεγάλη εκλογική νίκη στις 25 Ιανουαρίου (επαναλαμβάνουμε, ένα πολύ μεγάλο «εάν») οφείλει από την πρώτη κιόλας στιγμή να εξαγγείλει και στη συνέχεια να δρομολογήσει ταχύτατα μια πρώτη δέσμη αποφασιστικών μέτρων".

      Και αφού στις 25 κρίνεται αν θα κυβερνήσει "η Αριστερά" (οπότε ας πάει και η Ανταρσύα, περισσεύει), εδώ θα μαστε να δούμε ποιος θα τρέχει να κρυφτεί πού, όχι με την οπαδική αλλά με την πολιτική έννοια.

      Υ.Γ. Πάντως τόσο αλτρουϊστικό κόμμα που να σαμποτάρει τον εαυτό του μέσω στελεχών του για να κερδίσει άλλο πρώτη φορά βλέπω.

      Υ.Γ. 2. Το ότι οι ΑΝΕΛ είναι ταυτόχρονα δεξιό και αντιδεξιό κόμμα το τσέκαρα, δεν είναι ειρωνεία, είναι ανώτερου επιπέδου ανάλυση του Δελαστίκ.

      Υ.Γ. 3 Ασφαλώς και μπορείς να καταχραστείς το χώρο για να γράψεις για τις συγκρούσεις Σάββα Μιχαήλ-ΝΑΡ (με επίδικο τον Αλαβάνο), Ενοποίησης της ανθρωπότητας-διάσπασης της Συμπόρευσης, ΟΚΔΕ-ΑΡΑΝ, ΣΕΚ-ΑΡΑΣ, ή όποια άλλη φιλοξενείται στην πλούσια σελίδα της Παντιέρας, του Αριστερού blog και άλλων μέσων.

      Διαγραφή