Κυριακή, 11 Ιανουαρίου 2015

Πικρές, θεόπικρες ιστορίες

«Κωστόπουλε, Θεωνά, Ντρέκο, Μαντζουράνη,

[...]

Μάταιος ο κόπος σας! Σας περιμένει η ίδια τύχη με όσους, πριν από σας, επιχείρησαν τα αδύνατα: να διαλύσουν το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας. Και οι σημερινοί σας φίλοι - χτεσινοί σας αντίπαλοι - θα σας χρησιμοποιήσουν για τους δικούς τους σκοπούς και ύστερα...
Επιστολή δώδεκα παλαίμαχων κομμουνιστών στους "τέσσερις", Ριζοσπάστης, 30 Νοέμβρη 2000

Ανακοίνωση ΚΕΔΑ [Γ. Θεωνάς, παλιότερα Μ. Κωστόπουλος] για τα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ
09.01.2015


Η ΚΕΔΑ, εξετάζοντας τις διαδικασίες και τις μεθοδεύσεις, που ακολουθήθηκαν για τη συγκρότηση των ψηφοδελτίων του ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα τα αποτελέσματα, που είχαν σε ορισμένες περιπτώσεις, με ανησυχία σημειώνει:

1. Οι αποφάσεις των Οργανώσεων Μελών, χρησιμοποιήθηκαν ως προπέτασμα καπνού απόκρυψης του ρόλου των κυρίαρχων ομάδων και τάσεων, που υποκατέστησαν το Κόμμα των μελών.

2. Η στρατηγική των αναγκαίων πολιτικών και κοινωνικών συμμαχιών, ακυρώθηκε σε σημαντικό βαθμό στην πράξη από τις πρακτικές, που εφαρμόστηκαν.

3. Οι ομάδες, που στην ουσία υποκατέστησαν την Επιτροπή Ψηφοδελτίων, αλλά και τα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ, Πολιτική Γραμματεία και Κεντρική Επιτροπή. Συγκρότησαν ψηφοδέλτια στη βάση των ομαδοποιημένων απόψεων και όχι στη βάση των διατυπωμένων απόψεων-θέσεων των Οργανώσεων και των μελών τους.

4. Οι 3 υποψηφιότητες, σε επαρχιακές πόλεις και τον Πειραιά, μελών του ΣΥΡΙΖΑ, προερχομένων από την ΚΕΔΑ, απορρίφθηκαν αναιτιολόγητα, παρά το γεγονός ότι χαίρουν εξαιρετικής εκτίμησης και αποδοχής της κοινωνίας των Περιοχών τους και των μελών των αντίστοιχων Κομματικών Οργανώσεων. Κατόπιν αυτών των εξελίξεων, η ΚΕΔΑ αποφάσισε να αποσυρθεί η μόνη υποψηφιότητα, που έγινε δεκτή, του σ. Γιάννη Θεωνά μέλους της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, απόφαση η οποία ήδη υλοποιήθηκε.

5. Οι δυνάμεις της ΚΕΔΑ, με σταθερότητα, συνέπεια και αποφασιστικότητα υπερφαλάγγισης των όποιων τυχοδιωκτικών επιδιώξεων, θα επιμείνουν, με ξεχωριστή συνέπεια και ανιδιοτέλεια, όπως κάνουν εδώ και 15 χρόνια σε όφελος του εγχειρήματος της Συσπείρωσης και Κοινής Δράσης της Ριζοσπαστικής Αριστεράς.

Θα δώσουν και τη μάχη των εκλογών της 25ης του Γενάρη, με στόχο τη συγκρότηση μιας λαϊκής πολιτικής και κοινωνικής πλειοψηφίας για τη στήρίξη μιας Αριστερής Ριζοσπαστικής Κυβέρνησης, με πυρήνα τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Θα εφαρμόσει ένα Πρόγραμμα, αντινεοφιλελεύθερο, φιλολαϊκό, που θα ανατρέψει τα μνημόνια και τις βάρβαρες νεοφιλελεύθερες πολιτικές και θα ανοίξει την προοπτική για το σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της ελληνικής κοινωνίας.

Αθήνα 9-1-2015 ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕΔΑ
RP Project

Το Σάββατο, 17 Φλεβάρη του 2001, «πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στελεχών της Κίνησης για την Ενότητα Δράσης της Αριστεράς – ΚΕΔΑ», όπως μας πληροφορεί δελτίο τύπου της ομώνυμης κίνησης. Όμως, ποια είναι αυτή η ΚΕΔΑ; Πρόκειται για τη κίνηση που δημιούργησαν οι Κωστόπουλος, Θεωνάς, Ντρέκος, Ματζουράνης μαζί μ’ ελάχιστους όσους μπόρεσαν να στρατολογήσουν στην ίδια λογική. Τι πρεσβεύει αυτή η κίνηση; Από πρώτη άποψη την πολυπόθητη για πολλούς περιπλανώμενους ιουδαίους «ενότητα δράσης της αριστεράς», αλλά αν διαβάσει κανείς πιο προσεκτικά τα κείμενά τους και παρακολουθήσει τις κινήσεις τους, θα διαπιστώσει ότι δεν πρόκειται παρά για το γνωστό πρόσχημα, που χρησιμοποιήθηκε πολλάκις στο παρελθόν, για να συγκαλύψει αλλότριους σκοπούς και προθέσεις. Ας δούμε που το πάνε.

Πως μια τραγωδία επανέρχεται ως φάρσα

Καταρχήν, πότε ιδρύθηκε αυτή η ΚΕΔΑ, ώστε να συγκαλεί «σύσκεψη στελεχών»; Μήπως στις βεγγέρες και τις πολιτικές εκδηλώσεις του ΣΥΝ, όπου σύχναζαν εξαρχής οι Κωστόπουλος, Ντρέκος και Θεωνάς εμφανιζόμενοι ως εκπρόσωποι «πολιτικής κίνησης», την ίδια ακριβώς εποχή που όταν συζητούσαν με τρίτους απέκλειαν μετά βδελυγμίας την ίδρυση «πολιτικής κίνησης» από μέρους τους; Ή μήπως στις ανά την Ελλάδα πολιτικές εκδηλώσεις «παρουσίασης του βιβλίου» του Μ. Κωστόπουλου, που οργάνωσε μερίδα του συνδικαλιστικού-ηγετικού πυρήνα του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ; Βέβαια, είναι δικαίωμα καθενός να επιλέγει αυτόν που θεωρεί ως τον καλύτερο τρόπο να πορευτεί. Μόνο που μας παραξενεύει το γεγονός ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα οι «τέσσερις» συντηρούσαν μια συγκεχυμένη εικόνα, τόσο για τις προθέσεις τους, όσο και για την ιδεολογικο-πολιτική τους ταυτότητα. Ταυτόχρονα, συντηρούσαν έναν κλεφτοπόλεμο με τον Περισσό γύρω απ’ το ποιος καταπατά το καταστατικό, ποιος είναι ή δεν είναι «εντός γραμμής», αν είναι ορθή ή όχι η άλφα ή δείνα «πολιτική επιλογή», αλλά για την ταμπακέρα, δηλαδή για το παρόν και το μέλλον του κομμουνιστικού κινήματος, σιγή ιχθύος!

Σήμερα, ο κ. Θεωνάς ισχυρίζεται ότι αυτό που «εξαρχής έχουμε αποκλείσει είναι [όχι η συγκρότηση πολιτικής κίνησης, αλλά] η δημιουργία ενός ακόμη κόμματος της Αριστεράς» (συνέντευξη Το Βήμα, 25-02-’01). Όταν, όμως, ψάρευαν στα θολά νερά για χάνους, δηλαδή, για οπαδούς, δεν είχαν κανένα πρόβλημα να υπόσχονται ότι «με το κοστούμι του ΚΚΕ πορεύτηκαν τόσα χρόνια» και μ’ αυτό θα συνεχίσουν κι άλλα τέτοια δακρύβρεχτα, μόνο και μόνο για να πείσουν ένα σοβαρό τμήμα πρώην και νυν κομματικών μελών του ΚΚΕ – οι οποίοι ενώ βλέπουν την πορεία εκφυλισμού του κόμματος, δεν είναι καθόλου διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν τη μάχη για τη τύχη του κομμουνιστικού κινήματος – ν’ ακολουθήσουν τους νέους επιφανείς «σωτήρες». Και βέβαια οι υποσχέσεις έδιναν κι έπαιρναν. Αρκεί να τους ακολουθούσε κανείς, δίχως ερωτήσεις, δίχως ενστάσεις και δίχως εκείνο το ιδεολογικό μίασμα που μετατρέπει κάποιον σ’ αδιόρθωτο κομμουνιστή. Τους αρκούσε απλά η γενική καταγγελία της ηγεσίας του ΚΚΕ και η κραυγαλέα δημόσια παραίτηση απ’ αυτό, που όπως έλεγαν θα «ταρακουνούσε τα νερά» και θα συντηρούσε μια κατάσταση αναταραχής στο εσωκομματικό πεδίο. Τζόγος να γίνεται και βλέπουμε, αυτή ήταν η τακτική τους. Μέγας εμπνευστής, ο Μ. Κωστόπουλος.

Μόνο, που πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις, οι πολιτικές τους ενέργειες πρόδιδαν κάτι παραπάνω από «στενές επαφές τρίτου τύπου» με γνωστούς παράγοντες του ΣΥΝ και δορυφορικών του σχημάτων (βλ. ΑΚΟΑ). Για τους εμπνευστές της ΚΕΔΑ, η αριστερά ξεκινούσε απ’ τους «παρεξηγημένους παλιούς συντρόφους» της ηγεσίας του ΣΥΝ και τελείωνε στους «αγνοημένους μαρξιστές», που δεν ήταν άλλοι απ’ τους γνώριμους παραγοντίσκους της ΑΚΟΑ – όλοι οι άλλοι «είναι τελειωμένοι», σύμφωνα με τα λόγια του Μ. Κωστόπουλου. Έτσι η δυσάρεστη οσμή παρασκηνιακής ίντριγκας που αναδυόταν εξαρχής απ’ τον τρόπο κίνησης των «τεσσάρων» ήταν αρκετή για να υποψιαστεί, ακόμη κι όποιος παλιότερα πίστευε τουλάχιστον στην ειλικρίνεια των προθέσεων του Μ. Κωστόπουλου και του Γ. Θεωνά.

Είναι ευτύχημα το γεγονός ότι αρκετοί δεν έπεσαν τελικά στη παγίδα και η άνωθεν προκάτ πολιτική κίνηση, κατέληξε σε μια συνάθροιση ελάχιστων απογοητευμένων, πολιτικά περιφερόμενων και πολλαπλά περίεργων πρώην κομματικών. Η ιδεολογικο-πολιτική σύνθεση αυτής της συνάθροισης δεν είναι καθόλου τυχαία, μιας κι απεικονίζει τη βάση πάνω στην οποία φιλοδοξεί να οικοδομηθεί η ΚΕΔΑ: κάποιοι πρώην, πολιτικά ερείπια μιας άλλης εποχής, της εποχής του «νικηφόρου υπαρκτού σοσιαλισμού», όπου όλα φαίνονταν «ακλόνητα» κι ως πιστοί οπαδοί ακολουθούσαν το «άστρο το φωτεινό». Σήμερα, όμως, που δεν υπάρχει πλέον η ΕΣΣΔ κι ο υπαρκτός σοσιαλισμός ως «άστρο φωτεινό» να τους οδηγεί, ή όπως αρέσει στο Μ. Κωστόπουλο να λέει, «δεν υπάρχει πλέον η Ακαδημία Επιστημών» για να τους προμηθεύει με «απαντήσεις», βασιλεύει η απογοήτευση, η προσωπική πίκρα και η ιδεολογική παράλυση. Κι έτσι οι δυστυχείς πάλαι ποτέ πιστοί οπαδοί βιάζονται ν’ απαλλαγούν απ’ την ιδεολογία, τα σύμβολα και τα ιστορικά καθήκοντα – τα ίδια που σ’ άλλες εποχές συνήθιζαν να υπερασπίζουν πολλές φορές με ιησουίτικο μένος – για ν’ αναζητήσουν έντρομοι καταφύγιο σε μια συγκεχυμένη, ταξικά απροσδιόριστη και πολιτικά ανερμάτιστη αριστερά!

Το έργο το ‘χουμε δει πολλές φορές, με πιο πρόσφατη έκδοση την εποχή του ’89-’91, όπου και τότε ορισμένοι φιλόδοξοι επιβήτορες του κομμουνιστικού κινήματος (Ανδρουλάκης, Δραγασάκης, Δαμανάκη & συντροφία), όταν απέτυχαν να διαλύσουν ντε-γιούρε το ΚΚΕ και ν’ αφομοιώσουν τους κομμουνιστές μέσα σ’ ένα πολυσυλλεκτικό αχταρμά, σ’ ένα πολιτικά νομιμόφρων και ταξικά ακίνδυνο αριστερό κόμμα, όπως ήθελαν τον ΣΥΝ, ακολούθησαν την πεπατημένη. Χρησιμοποίησαν, δηλαδή, τις γενικές αναφορές στην αριστερά, ως «φύλλο συκής» για την ιδεολογικο-πολιτική τους συνθηκολόγηση. Ένα απλό «ριπλέι» στιγμιότυπων αυτών που έζησαν όλοι οι κομμουνιστές στις αρχές της δεκαετίας του ’90, είδαμε και με την ΚΕΔΑ. Μόνο που τότε αποτελούσε μια αληθινή τραγωδία για το κίνημα, μιας και οδήγησε μεγάλες μάζες άξιων αγωνιστών του κομμουνιστικού κινήματος – αγωνιστές που τους έχει ανάγκη το κίνημα σήμερα όσο ποτέ άλλοτε – στην παραίτηση, την αποστράτευση και την ιδιώτευση, ενώ σήμερα επαναλαμβάνονται τα ίδια, ως φαρσοκωμωδία μιας παρέας.
Δημήτρης Καζάκης, "Ώδινεν όρος, κι έτεκεν… ΚΕΔΑ!", "Εργατική Πολιτική", [Κ.Ο. Ανασύνταξη] 29/5/2001.

22 σχόλια:

  1. Νομίζω πως ο Κωστόπουλος δεν πρέπει να μπαίνει στην ίδια μοίρα με Θεωνά και άλλλους. Δεν έχει κάνει εξαγορά του αγώνα του ούτε έχει κάνει επίθεση στο κόμα κάτι που είναι πολύ εύκολο και προσοδοφόρο τον τελευταίο καιρό
    Δήκλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πιο πάνω είναι καταγραφή γεγονότων, γραπτών της εποχής 2000-2001 και πρόσφατων. Δεν είναι αξιολόγηση ευθυνών. Ωστόσο, αν θέλετε να τις συζητήσουμε, ο Κωστόπουλος φέρει τις ίδιες ακριβώς ευθύνες με τον Θεωνά για τη στάση του το 2000, και στη συνολική αρθρογραφία του κόμματος αντιμετωπίστηκε με τον ίδιο τρόπο.

      Επιπρόσθετα, ο Κωστόπουλος προσχώρησε έστω και για λίγο στην ΚΕΔΑ, συνέπραξε δηλαδή με τον ΣΥN, πράγμα που από ό,τι γνωρίζω δεν έκανε ποτέ ο Ντρέκος. Γιατί λοιπόν να μην αθωωθεί και ο Ντρέκος, που δεν πολιτεύτηκε ποτέ;

      Διαγραφή
    2. @Δήκλας:
      Συμφωνώ απόλυτα. Ο Κωστόπουλος -αλλά και άλλοι- είχαν πιστέψει στ'αλήθεια τα "ενωτικά" της ΚΕΔΑ. Όταν αποδείχτηκε πως μόνο τέτοια δεν ήταν, ο Κωστόπουλος πήγε σπίτι του, και ουδέποτε έκτοτε πολέμησε το Κόμμα.
      Και είμαι σίγουρος πως ειδικά τον τελευταίο καιρό θα ταλαιπώρησαν διάφορες σειρίνες, έναν φτωχό άνθρωπο. Πάρτυ θα κάνανε στην Κουμουνδούρου αν ήταν στα ψηφοδέλτια τους...

      Διαγραφή
    3. Ο Κωστόπουλος ήλθε σε ρήξη με το κόμμα με αφορμή την πολιτική του ΑΑΔΜ και συγκεκριμένα την πολιτική συνεργασιών. Συνεπώς, σε ποια "ενωτικά" πίστεψε, όταν ήλθε σε σύγκρουση με το κόμμα ακριβώς επειδή προσπάθησε (σωστά, λαθεμένα, άλλο καπέλο) να χτίσει γέφυρες με άλλους πολιτικούς χώρους;

      Διαγραφή
    4. Ως στέλεχος, επιπρόσθετα, ήταν αυτός καθοδηγητής του Θεωνά και όχι το αντίστροφο. Οι κινήσεις τους στο επίμαχο διάστημα ήταν συντονισμένες πλήρως. Τον παρέσυρε ο Θεωνάς; Δεν δικαιολογείται εύκολα αυτό.

      Θα μπορούσε ο Κωστόπουλος να εκμεταλλευτεί την κατάσταση μετά την αποχώρησή του περισσότερο; Θα μπορούσε. Επέλεξε την αξιοπρεπέστερη στάση; Την επέλεξε. Τον δικάζουμε; Κανείς δεν δικάζει κανένα. Αλλά τα πεπραγμένα είναι πεπραγμένα, τα θετικά και τα αρνητικά.

      Διαγραφή
    5. Ο Κωστόπουλος είχε πιστέψει πως το ΚΚΕ θα μπορούσε να έχει το πάνω χέρι σε μια ενδεχόμενη "παναριστερά" όπου οι "αριστεριστές" θα αντιστάθμιζαν τον οπορτουνισμό του ΣΥΝασπισμού.
      -Παιδικό;
      -Παιδικότατο.
      Αλλά το πίστεψε.
      Και από ότι θυμάμαι με δημόσια δήλωση του έδωσε τότε και την βουλευτική του σύνταξη στο Κόμμα, πράγμα που δεν γνωρίζω να διαψεύστηκε ποτέ. Όποιος γνωρίζει κάτι άλλο ας το καταθέσει, να μην διαδίδω και μπούρδες.
      Αυτό μαζί με την μετέπειτα στάση του (δεν πολέμησε ποτέ το ΚΚΕ, ούτε εξαγοράστηκε αν και θα μπορούσε "να πιάσει τα περισσότερα" από όλους τους άλλους μαζί) τον τοποθετεί στα μάτια μου σε εντελώς διαφορετικό ηθικό βάθρο από κάτι λαμόγια τύπου Θεωνά, έστω και αν συμπορεύτηκε προσωρινά μαζί τους.

      Δεν διαφωνώ με το ποστάρισμα.
      Το ζουμί είναι αυτό που σχολιάζεις παρακάτω:
      " Πώς είναι να σου λένε 15 άνθρωποι με 150 χρόνια εξορίας και φυλακής πάνω τους "σταμάτα" και να μην ακούς;"

      Διαγραφή
    6. Ο Θεωνάς είχε δωρίσει τη βουλευτική του αποημίωση, δεν ξέρω για τον Κωστόπουλο:

      Σχετικά με την αποχώρηση του Γ. Θεωνά από το ΚΚΕ
      Πώς έχει η αλήθεια και η σειρά των γεγονότων
      Επιστολή έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Θεωνάς, ύστερα και από το ενημερωτικό σημείωμα του Πολιτικού Γραφείου προς τα μέλη, τους φίλους και τους οπαδούς του Κόμματος που δημοσιεύτηκε στο «Ριζοσπάστη» της Κυριακής 5-11-2000, όπως αναφέρει, για να καταλήξει στην επιστολή του κατά λέξη στα εξής:
      «1) Από σήμερα 6/11/2000 διακόπτω την οργανωτική μου σύνδεση με το Κόμμα και αποχωρώ απ' αυτό. Σας είχα ενημερώσει άλλωστε ότι δε θα δώσω σε κανέναν τη χαρά να με διαγράψει. 2) Δίνοντας περιθώριο ενός μηνός στη νέα Κεντρική Επιτροπή που θα εκλεγεί από το 16ο Συνέδριο, για να ρυθμίσει το θέμα της διαδοχής μου και τα πρακτικά προβλήματα που συνδέονται με αποσπάσεις και προσλήψεις συνεργατών, θα υποβάλω την παραίτησή μου από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 22/1/2001. 3) Η παραίτηση από το ΕΚ προϋποθέτει ένα μόνο όρο. Οτι η λύση της διαδοχής μου στην Ευρωβουλή θα διασφαλίζει ότι οι όποιες απολαβές και αποζημιώσεις του ευρωβουλευτή θα περιέρχονται, όπως μέχρι τώρα, στο Κόμμα».
      http://www.rizospastis.gr/story.do?id=523142&publDate=

      Διαγραφή
    7. ο θεωνας αναφερει ξεκαθαρα οτι αναφερετε στην αποζημιωση του ευρωβουλευτη και οχι οτιδηποτε αλλο. η διατυπωση μπαζει απο παντου, καθως δεν υπηρχε ετσι και αλλιως περιπτωση να γινει καπως διαφορετικα. ξερω εκλεγμενους συνεργαζομενους με οικονομικα προβληματα που δεν συζητανε να γινει κατι αλλο εκτος απο το αυτονοητο. τον θεωνα τον ειχα γνωρισει περιπου 1 1/2 χρονο πριν διαγραφει και μου ειχε κανει αλγηνη εντυπωση και ειχαμε ενημερωσει και το κομμα για το ποσο γλιτσας ηταν και κυριως για το τι ελεγε σε κατιδιαν συζητησεις εκτος γραμμης κομματος, για αυτο εκανε και την αναγκη φιλοτιμο να πει οτι φευγει μονος του.
      αρκετα χρονια μετα την θεσσαλονικη και την επιθεση του χρυσαυγητη (που την εκανε σε ΚΚΕ και οχι σε τσουτσεκι οπορτουνιστη) το χρησιμοποιει ως διαφημιση οταν σε καμια εκδηλωση του τσυριζα βαζουνε κανα πιτσιρικι να του παει λουλουδια. λεει ευτυχως ειναι λουλουδια και οχι μαχαιρι οπως καποτε.
      μιλαμε για τετοιο ρεταλι

      Διαγραφή
    8. Στην βουλευτική σύνταξη αναφέρθηκα, όχι στην τρέχουσα αποζημείωση για την συγκεκριμένη θητεία.
      Τέλος πάντων, δεν είναι το κύριο.

      Εκείνο που ήθελα να διαχωρίσω είναι πως ο καθένας τελικά κρίνεται από την στάση του σε βάθος χρόνου. Και νομίζω πως ο Κωστόπουλος έχει "κερδίσει" το δικαίωμα να μην μπαίνει τελικά στο ίδιο κάδρο με τον Θεωνά.
      Αυτό που είπες πριν,
      "Το αίσθημα του δίκαιου -- να μη θέλεις να αδικήσεις κανένα-- είναι όχι μόνο υγιές αλλά και απαραίτητο στους κομμουνιστές. "

      Διαγραφή
  2. Τη περίπτωση του Ντρέκου δεν τη ξέρω δεν μπορώ να μιλήσω για αυτή. Έχω ακουστά απο θετική πηγή πώς ο Κωστόπουλος ψηφίζει το κόμμα και δεν προσπάθησε να απομακρύνει μέλη απο το κόμμα τα τελευταία 5 χρόνια όπως προσπάθησαν να κάνουν ο Γ.Θ και ο Σ.Μ. Μπορεί να κάνω και λάθος. Αυτά
    Δήκλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αίσθημα του δίκαιου -- να μη θέλεις να αδικήσεις κανένα-- είναι όχι μόνο υγιές αλλά και απαραίτητο στους κομμουνιστές. Και το συμμερίζομαι.

      Όμως η μετακομματική συμπεριφορά, όπου υπάρχουν σαφείς διαφορές ανάμεσα σε Κωστόπουλο και Θεωνά είναι ένα πράγμα, που βεβαίως καθένας το λαμβάνει υπόψη.

      Η στάση το 2000 είναι ένα άλλο πράγμα, και εκεί υπήρξε πλήρης ταύτιση μεθόδων και συμπεριφοράς ανάμεσα σε Κωστόπουλο και Θεωνά.

      Νομίζω ότι είναι σαφές ότι ούτε το ένα μπορεί να παραγνωριστεί, ούτε το άλλο.

      Από κει και πέρα, όπως είπα, δεν είναι στόχος η αξιολόγηση αλλά η καταγραφή, και μάλιστα, όπως δείχνει ο τίτλος, η μελαγχολική καταγραφή. Πώς είναι να σου λένε 15 άνθρωποι με 150 χρόνια εξορίας και φυλακής πάνω τους "σταμάτα" και να μην ακούς; Αυτά είναι στενόχωρα και θλιβερά πράγματα, αλλά περιέχουν και δύσκολα διδάγματα για όλους μας.

      Διαγραφή
  3. και το κάτω κείμενο το έχει γράψει ο Καζάκης του ΕΠΑΜ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλιστα. Το 2001, όταν ήταν στην Κομμουνιστική Ομάδα Ανταίος.

      Διαγραφή
    2. εξωΚΚΕ ομάδα κι αυτή;

      Διαγραφή
    3. Από ένα σημείο και μετά δεν έχουν πλάκα αυτές οι ατελείωτες λούπες (στο σύμπαν το λέω).

      Διαγραφή
    4. @ stelth: Ναι. Στην πραγματικότητα, δεν γνωριζω πότε ο Καζάκης ήταν στο ΚΚΕ, δεν έχω βρει καμία αναφορά σ' αυτόν στον κομματικό Τύπο. Ίσως κάποιος να γνωρίζει ή να θυμάται.

      @ EG: Συμφωνώ απόλυτα.

      Διαγραφή
    5. εγω δεν τον θυμαμαι ως ονομα ποτε, εχω ακουσει απο καποιους οτι ηταν σε καποια οργανωση σε ν. ιωνια ή ηρακλειο αλλα χωρις να ειναι σιγουρο. η παρουσια του στο κομμα ηταν θολη, αν υπηρξε και ποτε, και για αυτο δεν τον θυμαται και κανεις.
      εχει το στυλακι του κλασικου ινστρουκτουρα, του αν με ακουγανε εμενα θα ηταν το ΚΚΕ κυβερνηση κτλ κτλ.

      παρεπιπτοντως η σημερινη συγκεντρωση στο σεφ ηταν το κατι αλλο!!! η παρασταση (με τους βασικους συντελεστες, τον χορο, αποτελουμενου απο νεους και παιδια και πολλους ΚΝΙΤΕΣ που γνωρισα) ηταν πολυ μπροστα και πραγματικα εκτος του απιστευτου περιεχομενου, θεωρω δυσκολο να εχει ανεβει παρασταση με τετοιες προδιαγραφες και σε τετοιο χωρο και με τοσους συντελεστες.
      εκτος ομως απο αυτους που την πραγματοποιησαν, αξιζει ενα μεγαλο μπραβο σε οσους ηταν εκει, γιατι παρακολουθησαν μια παρασταση και σε καμια περιπτωση δεν ενοχλησαν τους συντελεστες με την συμπεριφορα τους και μιλαμε για ενα σεφ ασφυκτικα γεματο

      Διαγραφή
  4. @ Αντώνης: Νομίζω έφυγε στο 15ο ή λίγο μετά το 15ο Συνέδριο, μέσα στο 1996.
    Το είχε αναφέρει σε κάποια συνέντευξή του απότι θυμάμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όταν λέμε για Ντρέκο εννοούμε τον συντάκτη αυτού του εμετικού πονήματος http://www.avgi.gr/article/3062303/-orth-anoixti-epistoli-ston-alexi-tsipra
    που θεωρούσε τα σουρτσφέρτα του Αλέξη στις Βρυξέλλες... διεθνιστική αλληλεγγύη;
    Ο.Χ.Ε.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον ίδιο.

      Η... περίπτωση Ντρέκου και λοιπών

      Το σχόλιο αυτό θα μπορούσε να επιγράφεται και ως εξής: Οταν οι πράξεις αποκαλύπτουν τις προθέσεις! Τις προθέσεις ποιων; Εκείνων της ΚΕΔΑ, που ονοματίζουν εαυτούς «πρώην ιστορικά στελέχη του ΚΚΕ» και που το κατηγορούν, ότι απεμπολεί τις αρχές και τις αξίες του κομμουνιστικού κινήματος! Ενώ εκείνοι τις κρατάνε ψηλά!... Πόσο ψηλά; Ιδού: Ο Αντώνης Ντρέκος, στέλεχος της ΚΕΔΑ και υπάλληλος του ΟΤΕ, αποσπάστηκε στο γραφείο του Μηνά Σταυρακάκη, πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και σημερινού στελέχους του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών! Τώρα ο Αντ. Ντρέκος έβαλε μέσον την παράταξη του ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να αποσπαστεί στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας! Ο κ. Ντρέκος τυγχάνει υποψήφιος νομαρχιακός σύμβουλος του κ. Γλέζου. Από εμάς ουδέν έτερον σχόλιον...
      ΥΓ: Να θυμίσουμε μόνο ότι και το έτερον στέλεχος της ΚΕΔΑ (κι αυτός υποψήφιος νομαρχιακός σύμβουλος του κ. Γλέζου) Μάκης Κοψίδης, αποσπάστηκε πρόσφατα στο γραφείο του Προέδρου του ΣΥΝ Νίκου Κωνσταντόπουλου, προκειμένου να ασκεί απερίσπαστος τα καθήκοντα του υπεύθυνου του Γραφείου Τύπου του «ανεξάρτητου» κατά τ' άλλα υποψήφιου κ. Μανώλη Γλέζου!
      http://www12.rizospastis.gr/storyPlain.do?id=1441235

      Θαυμάστε τους...

      Διαγραφή
  6. Μερικά σχόλια για την ΚΕΔΑ(1)

    Επειδή συμμετείχα στην αρχική φάση της ΚΕΔΑ πρέπει να πω ότι συγκροτήθηκε με την «καλή πρόθεση» της προώθησης του ΑΑΔΜ και πέραν αυτού ουδέν (έλεγαν). Αυτό φυσικά δεν αρκεί.

    Τους είχα ξεκαθαρίσει εξ αρχής ότι εγώ ασπάζομαι την πολιτική του ΚΚΕ και να μη περιμένει κανένας από μένα ενέργειες ή εγκρίσεις πράξεων κατά του ΚΚΕ. Ζήτησα στην ιδρυτική διακήρυξη να είναι ενσωματωμένη η δικτατορία του προλεταριάτου για να ξεχωρίζει η ΚΕΔΑ, πράγμα που δέχτηκαν.

    Ήμουν πολύ καλός γνώστης των διαδικασιών διολίσθησης των πρώην κομμουνιστών προς τον οπορτουνισμό και χωρίς φόβο το συζητούσα μαζί τους και τους έλεγα ότι κάποια στιγμή, αν δεν επιστρέψουν στο ΚΚΕ πράγμα πολύ δύσκολο, θα αρχίσουν με διφορούμενα λόγια τη διολίσθηση στον οπορτουνισμό. Φυσικά λάμβανα όρκους πίστης στο ΚΚΕ αλλά αυτά τα είχα φάει με το κουτάλι στις δύο μεγάλες διασπάσεις του ΚΚΕ (1968, 1991) και δεν έπιαναν.

    Μετρούσα συνεχώς τις μικρές κινήσεις διολίσθησης. Είναι πραγματικά μια φανταστική εμπειρία να βλέπει ένας μαρξιστής αυτό που γνωρίζει τη διολίσθηση σαν θεωρία να πραγματοποιείται βήμα - βήμα. Τους επεσήμανα αμέσως τις διολισθήσεις και ποιό θα είναι το τέλος: Ο πάτος! Μόνο ο Κωστόπουλος συμφωνούσε.

    Ένας άγριος καυγάς από τον φρεσκοφυγά Κοψίδη που ήθελε να αναπτύξει τη θεωρία του αντι-κκε μετώπου(!) με έκανε να τους καταγγείλω ότι από δω και πέρα είστε σε πορεία ανεπίστρεπτα αντι-κκε και έπαψα να έχω πολιτικές σχέσεις (οι προσωπικές διατηρήθηκαν ως ένα σημείο). Από εκεί και πέρα ο καθένας αναλάμβανε ευθύνες για τις πράξεις του. Κάλεσα και τον Κωστόπουλο να φύγει, δεν το έκανε γιατί τότε άρχισαν να συζητούν για την ίδρυση του ΣΥΡΙΖΑ για τον οποίο τους είπα επακριβώς την κατάληξη που βλέπουμε σήμερα. «Χωρίς ΚΚΕ και κόντρα στο ΚΚΕ θα καταλήξετε όπου κατέληξαν όλοι οι άλλοι οπορτουνιστές με του οποίους τώρα αρχίζετε να έχετε σχέσεις». Άλλωστε κάθε οπορτουνιστής εκεί καταλήγει.

    Ο Κωστόπουλος αποχώρησε κάποια στιγμή από την ΚΕΔΑ και τη διαδικασία ίδρυσης του ΣΥΡΙΖΑ (με αγανάκτηση για τις πολιτικές θέσεις και τα κόλπα των ΣΥΝασπισμένων είπε) και μου είπε πως είχα δίκαιο από την αρχή για τη διολίσθηση τέτοιων εγχειρημάτων. Του είπα: «έφυγες αργά».
    Ποτέ κατ ιδίαν δεν καταφέρθηκε κατά του ΚΚΕ, αντίθετα το υπεράσπιζε πολλές φορές μέσα εκεί, σε αντίθεση με πολλούς άλλους. Δυστυχώς δεν θέλησε να κάνει το μεγάλο άλμα της σιωπηλής ή φανερής επιστροφής χωρίς όρους και χωρίς να λάβει υπόψη του την οποιαδήποτε στάση του ΚΚΕ απέναντί του. Όταν είσαι κομμουνιστής και συμφωνείς στις βασικές αρχές με το κόμμα, είσαι μαζί του ακόμη και αν αυτό σε αγνοεί ή και σε κατηγορεί (Ζαχαριάδης, Πλουμπίδης κ.α.). Δεν το τόλμησε και πολύ λυπάμαι. Τη βουλευτική σύνταξη την είχε εκχωρήσει στο ΚΚΕ και η ατομική του εντιμότητα δεν τίθεται σε αμφισβήτηση. Πολιτικό είναι το θέμα. Μπορεί να έχει ευθύνες αλλά δεν κατατάσσεται με τους οπορτουνιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μερικά σχόλια για την ΚΕΔΑ(2)


    Ο Ντρέκος ποτέ δεν εξήγησε τους λόγους αποχώρησης. Κούραση επικαλέσθηκε. Γνωστό τώρα.


    Ο Θεωνάς ήταν ο κύριος οπορτουνιστής στην ΚΕΔΑ (ο Κοψίδης, χειρότερος, έφυγε για ΣΥΝ και ΠΑΣΟΚ) από τα πρώην στελέχη του ΚΚΕ. Έμαθα ότι στη συνεδρίαση της 29/8/2015 η ΚΕΔΑ τον απέπεμψε.

    Ο Καζάκης που ήταν στην ομάδα της εργατικής εφημερίδας «ΕΜΡΟΣ» είχε τη δική του εθνικο - «μαρξιστική» θεωρία με κέντρο τη δική του ατομική φιλοδοξία αρχηγού. Μάλλον ήταν εικονικά κομμουνιστής όταν ήταν μέλλος του ΚΚΕ. Ανέπτυσσε δε συνομωσιολογίες τύπου πρακτόρων της CIA για το ΚΚΕ από αυτές που βλέπουμε τακτικά από διάφορα κέντρα. Δεν είχε αρχές μπροστά στο στόχο του. Είχα την τύχη να παρακολουθήσω από πολύ κοντά τη δική του διολίσθηση προς τον ακριβώς αντίθετο (εθνικιστικό) χώρο από την μαρξιστική θεωρία. Έχει σημασία να δει κάποιος πως γίνεται αυτό με συνεχείς και αφανείς εκπτώσεις στη θεωρία και την πράξη. Η ομάδα του ΕΜΠΡΟΣ τον απέπεμψε για αντικομουνιστική και αντιμαρξιστική στάση. Η συνέχειά του γνωστή.

    Από το στενό πυρήνα του της ΚΕΔΑ μάλλον κανένας δεν επέστρεψε σε θέσεις ΚΚΕ. Από τον ευρύ μόνο ελάχιστοι, από αυτούς που από την αρχή είχαν ξεκαθαρίσει τη θέση τους υπέρ του ΚΚΕ όποιες διαφορές και αν είχαν με αυτό.

    Από την ολιγομελή ομάδα ΕΜΠΡΟΣ οι περισσότεροι στήριξαν και στηρίζουν τις θέσεις και τη γραμμή ΚΚΕ και δραστηριοποιούνται μάλιστα.


    Συμπερασματικά έχει μεγάλη σημασία να ξέρουμε ότι όταν κάποιος αρνηθεί εσωτερικά τη βασική μαρξιστική – λενινιστική θεωρία για το κόμμα, η διολίσθηση στον οπορτουνισμό είναι βέβαιη όποιες μορφές και αν παίρνει. Για πολλούς από αυτούς το άκρο αυτής της πορείας μπορεί να είναι ακόμη και εθνικιστικές ή και μισοφασιστικές θέσεις. Η συνήθης συμπεριφορά είναι «αριστερές» μικροαστικές θέσεις και κόμματα στις παρυφές της αστικής τάξης για να την υπηρετήσουν. Δεν μπορούν να κάνουν ποτέ το μεγάλο άλμα της επαναφοράς σε μαρξιστικολενινιστικές θέσεις πλην ατομικών περιπτώσεων - εξαιρέσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή