Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2015

Τι πιστεύει αυτός που δεν πιστεύει;

Αυτός που δεν πιστεύει δεν πιστεύει αυτόν που δεν πιστεύει.

Η μάλλον, όχι. Ακριβέστερα, αυτός που δεν πιστεύει δεν πιστεύει αυτόν που δεν πιστεύει και λέει ότι δεν πιστεύει, εξηγώντας γιατί δεν πιστεύει. Η λογική και ρητή εξήγηση της μη πίστης ενοχλεί αυτόν που δεν πιστεύει, γιατί προετοιμάζει μιαν άλλη πίστη. Αυτό προσβάλλει αυτόν που δεν πιστεύει, διότι αυτός που δεν πιστεύει λογαριάζει τον εαυτό του χειραφετημένο απ' την πίστη.

Αυτός που δεν πιστεύει πιστεύει μάλλον αυτόν που δεν πιστεύει αλλά λέει ότι πιστεύει. Δεν τον ενοχλεί καθόλου ότι αυτός τον οποίο πιστεύει προσποιείται ότι πιστεύει, και ότι προσποιείται κραυγαλέα, ανοιχτά. 


Δεν τον ενοχλεί, γιατί στο κάτω-κάτω κι αυτός που δεν πιστεύει επίσης προσποιείται. Προσποιείται ότι δεν πιστεύει. 

Αυτός που δεν πιστεύει, δηλαδή αυτός που πιστεύει ενώ προσποιείται ότι δεν πιστεύει, πιστεύει αυτόν που προσποιείται ότι πιστεύει ενώ δεν πιστεύει. Μαζί του νιώθει μια αλληλεγγύη: είναι και οι δύο απατεώνες. Αυτός που προσποιείται ότι δεν πιστεύει ενώ πιστεύει εξαπατά τον εαυτό του, ενώ διακηρύσσει ότι καθόλου δεν τον εξαπατά. Και αυτός που προσποιείται ότι πιστεύει ενώ δεν πιστεύει εξαπατά τους άλλους, ενώ διακηρύσσει ότι καθόλου δεν τους εξαπατά. 

Ανάμεσά τους, αυτός που δεν πιστεύει και διακηρύσσει ότι δεν πιστεύει είναι παρείσακτος και ενοχλητικός. Ενοχλεί αυτόν που προσποιείται ότι πιστεύει γιατί του χαλάει την προσποίηση, και ενοχλεί αυτόν που προσποιείται ότι δεν πιστεύει γιατί τον προκαλεί να αποδείξει έμπρακτα ότι δεν πιστεύει. Αλλά αυτός που προσποιείται ότι δεν πιστεύει δεν έχει καμία τέτοια διάθεση, καθώς η προσποιημένη μη πίστη του είναι μόνο η σιδερόφραχτη πανοπλία κάτω απ' την οποία κρύβει τον γελοίο και γηρασμένο Δον Κιχώτη του. 

Αυτός ο Δον Κιχώτης αποκοιμήθηκε και στο όνειρό του είδε πως είναι ο πολυμήχανος Οδυσσέας, ήταν όμως μόνο ο Δον Κιχώτης, που, έχοντας δοκιμάσει τον καρπό του λωτού, ξέχασε ότι παραμένει μόνο ο Δον Κιχώτης. Έτσι, πιστεύει ακόμα ότι δεν πιστεύει στις Σειρήνες, ότι καμώνεται μονάχα πως αρκείται σε μια ψευτοπροστασία απ' το τραγούδι τους, ενώ στην πραγματικότητα αυτές τον έχουν ήδη αρπάξει και τον ξεκοκκαλίζουν, γλείφοντας σαν γάτες τα ανεπαίσθητα μουστάκια τους.

5 σχόλια:

  1. "Η λογική και ρητή εξήγηση της μη πίστης ενοχλεί αυτόν που δεν πιστεύει, γιατί προετοιμάζει μιαν άλλη πίστη."

    Θα πρότεινα να υπογραμμιστεί με bold.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Η λογική και ρητή εξήγηση της μη πίστης ενοχλεί αυτόν που δεν πιστεύει, γιατί προετοιμάζει μιαν άλλη πίστη. "

    Ακόμη περισσότερο που δεν προετοιμάζει απλά, αλλά ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ την προϊούσα ύπαρξη πίστης στον ορθό λόγο.

    Νομίζω πως το άρθρο οριοθετεί καθαρά την διαφορά μεταξύ αγνωστικισμού και αμφισβήτησης σε πρώτη ανάγνωση.

    Σε δεύτερη οριοθετεί τον κοινωνικό τύπου του δύσπιστου κουτοπόνηρου από αυτόν του ερευνητικού νου.

    Νομίζω είχες γράψει και παλιότερα κάτι επάνω στο τελευταίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θέλω λίγη βοήθεια στα παρακάτω και εξηγούμε:

    Αυτός που δεν πιστεύει (Απιστος1) δεν πιστεύει αυτόν που δεν πιστεύει (Απιστος2).

    Η μάλλον, όχι. Ακριβέστερα, αυτός που δεν πιστεύει (Απιστος1) δεν πιστεύει αυτόν που δεν πιστεύει (Απιστο2) και λέει ότι δεν πιστεύει, εξηγώντας γιατί δεν πιστεύει. Η λογική και ρητή εξήγηση της μη πίστης ενοχλεί αυτόν που δεν πιστεύει (Απιστο1), γιατί προετοιμάζει μιαν άλλη πίστη. Αυτό προσβάλλει αυτόν που δεν πιστεύει (Απιστο1), διότι αυτός που δεν πιστεύει (Απιστος1) λογαριάζει τον εαυτό του χειραφετημένο απ' την πίστη.

    Αυτός που δεν πιστεύει (Απιστος1) πιστεύει μάλλον (=περισσότερο;;) αυτόν που δεν πιστεύει αλλά λέει ότι πιστεύει (Απιστος3) . Δεν τον ενοχλεί καθόλου ότι αυτός τον οποίο πιστεύει (Απιστος3) προσποιείται ότι πιστεύει, και ότι προσποιείται κραυγαλέα, ανοιχτά.

    Δεν τον ενοχλεί, γιατί στο κάτω-κάτω κι αυτός που δεν πιστεύει (Απιστος1) επίσης προσποιείται. Προσποιείται ότι δεν πιστεύει.

    (Απορία: Από που προκύπτει η προσποίηση του Άπιστου 1;;
    Απάντηση: Από την πίστη του στον Άπιστο 3 ;;)

    Αυτός που δεν πιστεύει (Απιστος1) , δηλαδή αυτός που πιστεύει ενώ προσποιείται ότι δεν πιστεύει, πιστεύει αυτόν που προσποιείται ότι πιστεύει ενώ δεν πιστεύει (Απιστος3) . Μαζί του νιώθει μια αλληλεγγύη: είναι και οι δύο απατεώνες. Αυτός που προσποιείται ότι δεν πιστεύει ενώ πιστεύει (Απιστος1) εξαπατά τον εαυτό του, ενώ διακηρύσσει ότι καθόλου δεν τον εξαπατά. Και αυτός που προσποιείται ότι πιστεύει ενώ δεν πιστεύει (Απιστος3) εξαπατά τους άλλους, ενώ διακηρύσσει ότι καθόλου δεν τους εξαπατά. 
    Ανάμεσά τους, αυτός που δεν πιστεύει και διακηρύσσει ότι δεν πιστεύει (Απιστος2) είναι παρείσακτος και ενοχλητικός. Ενοχλεί αυτόν που προσποιείται ότι πιστεύει (Απιστος3) γιατί του χαλάει την προσποίηση, και ενοχλεί αυτόν που προσποιείται ότι δεν πιστεύει (Απιστος1) γιατί τον προκαλεί να αποδείξει έμπρακτα ότι δεν πιστεύει. Αλλά αυτός που προσποιείται ότι δεν πιστεύει (Άπιστος1) δεν έχει καμία τέτοια διάθεση, καθώς η προσποιημένη μη πίστη του είναι μόνο η σιδερόφραχτη πανοπλία κάτω απ' την οποία κρύβει τον γελοίο και γηρασμένο Δον Κιχώτη του.κλπ ......

    Υπάρχει λάθος στην αρίθμηση των απίστων;

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΚΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός που δεν πιστεύει (Απιστος1, Ο ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ) δεν πιστεύει αυτόν που δεν πιστεύει (ΑΠΙΣΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΤΩΡΑ).

      Η μάλλον, όχι. Ακριβέστερα, αυτός που δεν πιστεύει (ΨΗΦΟΡΟΡΟΣ) δεν πιστεύει αυτόν που δεν πιστεύει και λέει ότι δεν πιστεύει (ΣΤΙΣ ΕΥΚΟΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ), εξηγώντας γιατί δεν πιστεύει (ΑΠΙΣΤΟΣ 3, ΚΚΕ). Η λογική και ρητή εξήγηση της μη πίστης ενοχλεί αυτόν που δεν πιστεύει (Απιστο1, ΨΗΦΟΦΟΡΟ), γιατί προετοιμάζει μιαν άλλη πίστη (ΤΗΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ). Αυτό προσβάλλει αυτόν που δεν πιστεύει (ΨΗΦΟΦΟΡΟ), διότι αυτός που δεν πιστεύει (ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ) λογαριάζει τον εαυτό του χειραφετημένο απ' την πίστη.

      Αυτός που δεν πιστεύει (ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ) πιστεύει μάλλον (=περισσότερο;;) αυτόν που δεν πιστεύει αλλά λέει ότι πιστεύει (Απιστος2, ΣΥΡΙΖΑ) . Δεν τον ενοχλεί καθόλου ότι αυτός τον οποίο πιστεύει (ΣΥΡΙΖΑ) προσποιείται ότι πιστεύει, και ότι προσποιείται κραυγαλέα, ανοιχτά.

      Δεν τον ενοχλεί, γιατί στο κάτω-κάτω κι αυτός που δεν πιστεύει (ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ) επίσης προσποιείται. Προσποιείται ότι δεν πιστεύει.

      (Απορία: Από που προκύπτει η προσποίηση του Άπιστου 1;;
      Απάντηση: Από ΔΕΚΑΔΕΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΕΙ ΚΑΤΙ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ)

      Αυτός που δεν πιστεύει (ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ) , δηλαδή αυτός που πιστεύει ενώ προσποιείται ότι δεν πιστεύει, πιστεύει αυτόν που προσποιείται ότι πιστεύει ενώ δεν πιστεύει (ΣΥΡΙΖΑ) . Μαζί του νιώθει μια αλληλεγγύη: είναι και οι δύο απατεώνες. Αυτός που προσποιείται ότι δεν πιστεύει ενώ πιστεύει (ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ) εξαπατά τον εαυτό του, ενώ διακηρύσσει ότι καθόλου δεν τον εξαπατά. Και αυτός που προσποιείται ότι πιστεύει ενώ δεν πιστεύει (ΣΥΡΙΖΑ) εξαπατά τους άλλους, ενώ διακηρύσσει ότι καθόλου δεν τους εξαπατά.
      Ανάμεσά τους, αυτός που δεν πιστεύει και διακηρύσσει ότι δεν πιστεύει (ΚΚΕ) είναι παρείσακτος και ενοχλητικός. Ενοχλεί αυτόν που προσποιείται ότι πιστεύει (ΣΥΡΙΖΑ) γιατί του χαλάει την προσποίηση, και ενοχλεί αυτόν που προσποιείται ότι δεν πιστεύει (ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ) γιατί τον προκαλεί να αποδείξει έμπρακτα ότι δεν πιστεύει. Αλλά αυτός που προσποιείται ότι δεν πιστεύει (ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ) δεν έχει καμία τέτοια διάθεση, καθώς η προσποιημένη μη πίστη του είναι μόνο η σιδερόφραχτη πανοπλία κάτω απ' την οποία κρύβει τον γελοίο και γηρασμένο Δον Κιχώτη του.κλπ

      Διαγραφή