Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2014

Κοκτέιλ Μολότωφ #364

Για τους υποτελείς, η ανυποταξία είναι αρετή. Η οργανωτική πειθαρχία έχει ως στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας αυτής της αρετής, όχι την αναίρεσή της ως αρετή. Ο επαναστάτης μαθαίνει να είναι ανυπότακτος και πειθαρχημένος στον ίδιο βαθμό. Αν υποτάσσει την ανυποταξία του σε κάτι, αυτό είναι η ακόμα ισχυρότερη ανυποταξία -- δηλαδή, η προστασία του συνόλου των άλλων επαναστατών.

8 σχόλια:

  1. Μαθημα προς ολους ! Και 20χρονους και μεγαλυτερους ....επαναστατες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να καταλάβουν όσοι πραγματικά και "αγνά", όσο γίνεται, θεωρούν τον εαυτό τους "κοινωνικό επαναστάτη" τέτοιου είδους.
    και θλίβομαι πολύ όταν διαπιστώνω πως άνθρωποι με υψηλό φρόνημα, αν μη τι άλλο, αναλώνουν τις δυνάμεις τους ταγμένοι σε λάθος σκοπούς. Ναι, με θλίβει η απεργία πείνας του Ν. Ρωμανού. Με θλίβει γιατί ταυτόχρονα θαυμάζω το ήθος και το πείσμα του, ενώ αγανακτώ για το πόσο λάθος είναι πολιτικά.

    a/s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να μην παρεξηγηθώ, ο Ρωμανός και πειθαρχία έχει και αντίληψη συλλογικής ευθύνης. Τάξη δεν έχει ο άνθρωπος. Έχει όλες τις υποκειμενικές αρετές, δεν έχει το αντικειμενικό τους θεμέλιο.

      Διαγραφή
    2. Αν είχε τάξη, θα είχε μια διαφορετική πορεία στη ζωή του. Αλλά αυτό απαιτεί διεργασίες διαφορετικού είδους.

      Πάντως η τάξη, όπως έδειξαν οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου, εκεί είναι. Δεν φείδεται αναστήματος απέναντι σε όποιον σηκώνει κεφάλι.

      Διαγραφή
  3. Κι αυτό είναι πολύ παρήγορο, επίσης!
    "Δώσε το χέρι σου σε όποιον σηκώνετα..."

    Πάντως, κι ο Ρωμανός έχει τάξη, αυτή που του καθορίζεται από τη θεση του στην κοινωνική παραγωγή. Έχει την αφέλεια να πιστεύει ότι δεν έχει τάξη, γι' αυτό έκανε και τη λάθος επιλογή. Αν σκεφτείς κιόλας πως το εργατικό κίνημα ξεμπέρδεψε ιδεολογικά με τον αναρχισμό εδώ και πάνω από 100 χρόνια, το λάθος του γίνεται ακόμα πιο βαρύ.

    a/s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποια τάξη έχει ο Ρωμανός; Η αστική τον σάπισε στο ξύλο, τον έριξε φυλακή να λιώσει και επιθυμεί διακαώς τον κακό του ψόφο. Έχει τελειώσει απ' την τάξη αυτή. Και στην εργατική δεν ανήκει, δεν έχει κάνει το πέρασμα. Πουθενά δεν στέκεται ένας τέτοιος άνθρωπος. Στέκεται μόνος του.

      Διαγραφή
    2. Δεν μπορείς δηλαδή αφηρημένα να λες ότι μετράει η θέση στην κοινωνική παραγωγή. Η θέση του Ρωμανού στην κοινωνική παραγωγή είναι ένα κελί τύπου Γ. Αυτή είναι η εμπράγματη θέση του στην κοινωνική παραγωγή. Και δεν πρόκειται να επιστρέψει απ' αυτή σ' αυτήν την κοινωνία.

      Διαγραφή
  4. Δήλωση Πελετίδη στην Πάτρα για τον Ρωμανό.
    http://www.902.gr/eidisi/politiki/56431/patra-dilosi-toy-k-peletidi-gia-ton-n-romano

    Έφη Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή