Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2014

111 χρόνια πίσω

Αλλό! Αλλό! Wake the fuck up!
Αυτό που πιθανόν να είναι συζητήσιμο είναι ότι δεν έδωσε έμφαση [ο ρ/σ "Κόκκινο"] στο να ξεχωρίσει τους πραγματικούς αναρχικούς – αντιεξουσιαστές που έδωσαν μάχη με τους ένστολους πραιτοριανούς τους συστήματος, με τους προβοκάτορες ασφαλίτες που παρίσταναν τους «εξοργισμένους νεολαίους» εκτελώντας προβοκατόρικο ρόλο.
Βαθύ Κόκκινο, 7 Δεκ. 2014


...δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε μέλος του κόμματος είναι υπεύθυνο για το κόμμα, και ότι το κόμμα είναι υπεύθυνο για κάθε ένα από τα μέλη του. Με δεδομένες τις συνθήκες στις οποίες είμαστε αναγκασμένοι να διεξάγουμε την πολιτική μας δράση [...] θα ήταν απλά επικίνδυνο και επιζήμιο να δώσουμε το δικαίωμα του μέλους σε ανθρώπους που δεν είναι μέλη [εργατικής] οργάνωσης (και μπορεί και σκόπιμα να μην έχουν γίνει). Ο σύντροφος Μαρτόφ εξέφρασε τη φρίκη του με την ιδέα ότι κάποιος που δεν είναι μέλος μιας [τοπικής] κομματικής οργάνωσης δεν θα έχει το δικαίωμα, ακόμα κι αν έχει ενεργό δράση, να δηλώσει στο δικαστήριο ότι είναι μέλος του κόμματος. Αυτό εμένα δε με φοβίζει. Αντιθέτως, η σοβαρή ζημιά θα γινόταν αν κάποιος ανεπιθύμητος δήλωνε μέλος του κόμματος στο δικαστήριο, αν και δεν ανήκει σε καμία [τοπική] κομματική οργάνωση.
Β.Ι. Λένιν, στην συζήτηση του Ρωσικού Εργατικού Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος για την δέουσα μορφή οργάνωση της πάλης, Αύγουστος του 1903.

54 σχόλια:

  1. Όταν ανακαλύψετε πώς έλυσαν το "πρόβλημα" που εδώ και 111 χρόνια αδυνατείτε να "λύσετε" οι Μπολσεβίκοι, ρίξτε τηλέφωνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως τότε, συνεχίστε να απαιτείτε διαχωρισμούς που είναι αδύνατο να γίνουν σε συνθήκες διαδήλωσης και πανικού, σαν να απευθύνεστε σε καθυστερημένους.

      Διαγραφή
    2. Ζητάτε, σε μια εποχή όπου η ασφάλεια πετάει πέτρες και μολότωφ ντυμένη με τζιν και φούτερ με κουκούλα να την "διαχωρίσουμε" από άλλους που πετάνε πέτρες και μολότωφ ντυμένοι με τζιν και φούτερ με κουκούλα.

      Έξυπνο, πολύ έξυπνο. Οι βλάκες φαίνεται είμαστε εμείς.

      Διαγραφή
    3. Έλα, έχω λύση: Χαρτάκι-δείκτης, γνωστό και ως αναρχομετρικό χαρτί, usable in the field! Βγάζεις το χαρτί και λες στο διπλανό σου εξοργισμένο "με συγχωρείτε, μήπως μπορείτε να φτύσετε λιγάκι εδώ πέρα;" Άμα το χαρτάκι γίνει κόκκινο-μαύρο πουά, είναι ένας πραγματικός αναρχικός. Άμα γίνει μπλε ρουαγιάλ, είναι ένας προβοκάτορας ασφαλίτης που παριστάνει τον «εξοργισμένο νεολαίο» εκτελώντας προβοκατόρικο ρόλο. Άμα γίνει ροζ σύριζα, είναι αλληλέγγυος. Αν όμως μείνει άσπρο, τότε την έκατσες...

      gdmn1973

      Διαγραφή
    4. Εδώ ένα δείγμα της αλλεργίας που έχουν με την οργάνωση και την πειθαρχία οι αναρχικοί. Από τον Μαλατέστα:
      ''Το καταλαβαίνω. Αυτοί οι σύντροφοι βασανίζονται από την έμμονη ιδέα της επιτυχίας των Μπολσεβίκων στη χώρα τους και, όπως οι Μπολσεβίκοι, θα ήθελαν να συσπειρώσουν όλους τους αναρχικούς μαζί σε κάποιου είδους πειθαρχημένο στρατό ο οποίος, υπό την ιδεολογική και πρακτική καθοδήγηση λίγων ηγετών, θα βαδίσει σταθερά σε επίθεση στο υπάρχον σύστημα, και αφού θα έχει κερδίσει την υλική νίκη θα κατευθύνει την δημιουργία μιας νέας κοινωνίας. Και ίσως είναι αλήθεια ότι κάτω από ένα τέτοιο σύστημα, είναι πιθανό ότι οι αναρχικοί θα ήταν μεγαλύτεροι. Αλλά με πιο αποτέλεσμα; Δεν θα συμβεί ό,τι συνέβη στον σοσιαλισμό και τον κομμουνισμό στην Ρωσία και στον αναρχισμό;''
      http://www.nestormakhno.info/greek/malrep1.htm

      Και από την ''Ομάδα Ρώσων Αναρχικών στο Εξωτερικό'':
      Έχουμε περιέλθει στη συνήθεια του να αποδίδουμε την αποτυχία του αναρχικού κινήματος στη Ρωσία την περίοδο 1917-1919 στην κρατική καταστολή εκ μέρους του μπολσεβίκικου κόμματος, κάτι το οποίο είναι ένα σοβαρό λάθος. Η μπολσεβίκικη καταστολή, αν και παρακώλυσε τη διάδοση του αναρχικού κινήματος κατά τη διάρκεια της επανάστασης, ήταν μόνο ένα από τα εμπόδια. Μάλλον, ήταν η εσωτερική αναποτελεσματικότητα του αναρχικού κινήματος μια από τις πρωτεύουσες αιτίες της αποτυχίας αυτής, μια αναποτελεσματικότητα που προέρχεται από την ασάφεια και την αναποφασιστικότητα που χαρακτήρισαν τις κύριες πολιτικές θέσεις του όσον αφορά την οργάνωση και την τακτική.

      http://www.nestormakhno.info/greek/confus.htm


      Διαγραφή
    5. Έχουν κάθε δικαίωμα να επιμένουν σ' αυτές τις απόψεις. Δεν με ενοχλεί. Αυτό που δεν έχουν δικαίωμα είναι να γκρινιάζουν για τις συνέπειες των δικών τους απόψεων, λες και τους φταίνε άλλοι. Και την πίττα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο το απαιτούν κακομαθημένα, όχι υποτιθέμενοι επαναστάτες.

      Διαγραφή
    6. Εμείς δεν θεωρούμε ότι μπορεί να υπερκεραστεί οτιδήποτε αν δεν το υπερκεράσει κάτι που να το συντηρεί καθώς επίσης το αρνείται. Είμαστε εγελιανοί. Χωρίς να αντιτάξεις στο κράτος κάτι ισχυρότερο υλικά απ' το ίδιο, δεν νικάς το κράτος. Και μια απ' τις βασικές πηγές της ισχύος του κράτους είναι η ΟΡΓΑΝΩΣΗ.

      Χωρίς οργάνωση "αποδομείς" το κράτος στο μυαλό σου και πάνω στο τσακίρ κέφι, αλλά στην ιστορία ποτέ. Αυτό στην καλύτερη. Στην χειρότερη, γίνεσαι μέρος του μηχανισμού του κράτους, εξάρτημά του.

      Διαγραφή
  2. Αντιγραφω αναρτηση απο το φβ (δεν εχω skreen shot, αλλα ειναι ακριβως ετσι)

    Dimitris N. Maniatis
    1 hr · Athens · Edited ·

    Οι πορείες της Τρίτης και του Σαββάτου (η απογευματινή) ήταν τόσο μαζικές που ξεπερνούν πια αυτές του κάποτε ηγεμονικού ΚΚΕ σε όγκο και βέβαια σε παλμό για όσους έχουν εμπειρία από δρόμο. Το μεγάλο κομμάτι είναι αντιεξουσιαστές και αναρχικοί αλλά και πολλοί ανένταχτοι. Ο "χώρος" συνολικά λοιπόν, πρέπει να επανεξετάσει την νέα στάση του νομίζω σε θέματα περιφρούρησης και του κάθε φορά σχεδίου

    Δεν προβοκαρω κ φυσικα δεν τρολλαρω.Απλα δηλωνω μπερδεμενος με αυτους τους ανθρωπους
    Και ψαχνω απαντησεις

    Leonids echo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αν όντως πήγαν τόσο πολλοί είναι ένα θέμα προς κουβέντα.
      Αν κατέβαινε όμως κάποιος σε πορεία του ΚΚΕ, με την ίδια ευκολία που θα κατέβαινε σε πορεία αναρχικών, θα ήταν δύσκολα τα πράγματα για την Ε.Τ.
      Το ποιος κατεβαίνει με ποιον έχει να κάνει με το τι αντιπροσωπεύει ο καθένας, και όπως και να έχει είναι πιο δύσκολο να μπει κάποιος σε πορεία ζωής για την κατάργηση της εκμετάλλευσης, παρά το να δίνει δικαιολογίες στον εαυτό του, ότι κάνει κάτι για αυτό (χωρίς ουσία όμως), και για την ικανοποίηση της μικροαστικής ανυπομονησίας του να αλλάξει τα πράγματα.
      Η απλά θα ήμασταν σε επαναστατική κατάσταση, οπότε και δεν θα τα κουβεντιάζαμε αυτά από το pc...

      Κώστας

      Διαγραφή
    2. Συμφωνω μαζι σου στα περι ανυπομονησιας, εκει που δεν σε κατλβα ειναι η πρωτη φραση σου .. "Αν κατέβαινε όμως κάποιος σε πορεία του ΚΚΕ, με την ίδια ευκολία που θα κατέβαινε σε πορεία αναρχικών, θα ήταν δύσκολα τα πράγματα για την Ε.Τ."...
      Αν θες μπορεις να επεξηγησεις

      Leonids echo

      Διαγραφή
    3. Εννοεί ότι με το ΚΚΕ δεν κατεβαίνεις χωρίς συνειδησιακά προπαιτούμενα σοβαρά, οπότε αν συνέβαινε έτσι απλά και ανέξοδα το να κατέβει, κάποιο λάκκο θα είχε η φάβα.

      Διαγραφή
    4. Αυτό ακριβός ήθελα να πω!

      Κώστας

      Διαγραφή
    5. Oκ .Αν κ δε νομιζω οτι στις πορειες των αναρχικων κατεβαινεις ετσι ευκολα.Και δεν μιλαω για συνειδησακια προαπαιτουμενα αλλα για πρακτικα θεματα αφου οι πιθανοτητες να προσαχθεις ή συλληφθεις ειναι αρκετες ενω στις πορειες του ΚΚΕ μαλλον μηδενικες

      Leonids echo

      Διαγραφή
    6. Ξεχνάς ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι αναρχικοί δεν κατεβαίνουν μόνοι τους αλλά με ΣΥΡΙΖΑ, Ανταρσύα, και λοιπά, και ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ειδική νομική υπηρεσία για το ζήτημα. Πώς νομίζες ότι έχτισε τις γέφυρές του με το χώρο ένα κόμμα που λέει "δε θέλουμε αναρχικούς";

      http://left.gr/news/diadoste-nomikes-symvoyles-gia-diadilotes

      Διαγραφή
    7. Στην πορεία ήταν φοιτητικοί σύλλογοι που κατέβαιναν με πλαίσιο των εαακ και οργανωμένα μπλοκ της ανταρσυα και της νεολαίας του συριζα(χμχμ νεολαία υποψήφιας κυβέρνησης που θα διατάζει τα ματ), υπήρχαν φυσικά και πάρα πολύ ανένταχτοι. Να μην ξεχνάμε και την παρουσία ΕΕΚ και ΚΚΕ μλ αν και όπως καταλαβαίνετε δεν έκαναν αυτοί τη μεγάλη μάζα του κόσμου.

      Στις πορείες των αναρχικών εκτός από τις σοβαρές πολιτικές διαφωνίες δεν κατεβαίνεις εύκολα όπως λέει ο Leonids echo όχι γιατί είναι περισσότερες οι πιθανότητες σύλληψης [σοβαρό κριτήριο!] απ' ότι στις πορείες που συμμετέχει το κκε αλλά επειδή υπάρχει το θέμα ο σύντροφος της από πίσω σειράς να αποφασίσει με δικιά του "αναρχοιντιβιντουαλιστική" πρωτοβουλία να αρχίσει να πετάει διάφορα όμορφα πράγματα προς το μέρος των ματ τα οποία μια χαρά θα αρπάξουν την ευκαιρία να διαλύσουν την πορεία στο τσακ μπαμ. Για να μην πούμε για ατάκες τύπου "αλυσίδες; τι είμαστε κκε;" και άλλα τέτοια όμορφα.

      Τέλος πάντων αυτό που αναφέρω εδώ είναι περισσότερο κουτσομπολιό παρά σοβαρή πολιτική κριτική, ωστόσο ας μην κρυβόμαστε, ο "χώρος" είναι σε νηπιακό επίπεδο οργάνωσης και ιδεολογίας περι της οργάνωσης. Αυτό όμως δεν είναι μια γλυκούλικη τσαχπινιά που μπορούμε να την προσπεράσουμε, το αν θα μπορεί ο καθένας να κατεβαίνει σε πορείες σου ή το αν θεωρείς "πατερναλισμό" την περιφρούρηση είναι πολιτικό ζήτημα

      Διαγραφή
  3. "Οι πορείες της Τρίτης και του Σαββάτου (η απογευματινή) ήταν τόσο μαζικές που ξεπερνούν πια αυτές του κάποτε ηγεμονικού ΚΚΕ σε όγκο και βέβαια σε παλμό για όσους έχουν εμπειρία από δρόμο"

    Καθένας με τον πόνο του σ' αυτή τη ζωή...άντε, και καλή επανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως πρώην αναρχικός ο λόγος που με έκανε να στραφώ στον μαρξισμό ήταν αυτή η αίσθηση της καύλας για ανοργανωσιά [που κατά βάθος δεν είναι λόγω "ελευθεριακότητας" αλλά εγωισμού για να μπορώ να κάνω οτι γουστάρω στην γκρούπα μου],της ανωριμότητας, της θεωρητικής ανεπάρκειας, του μικροαστισμού,του λαιφτσταιλ, της καγκουριάς, της μυωπικής αντίληψης, της μηδέν αυτοκριτικής, της εμμονής στα επιμέρους, του ναρκισσισμού. της εχθρότητας στο ΚΚΕ χωρίς να ξέρω γιατί ακριβώς αλλά δε γαμιέται για να το λένε όλοι έτσι θα ναι άρα είναι και τεκμήριο "αναρχικότητας".
      Όλα αυτα τα στοιχεία που αντί να εξαλείφονται όπως θα έπρεπε μάλλον γίνονται όλο και πιο κυρίαρχα και δεν θα έχει κανείς άδικο αν τα θεωρεί εγγενή δομικά προβλήματα.
      Δεν έχω κανένα μίσος, απεναντίας πιστεύω οτι εκεί μέσα υπάρχουν μυαλά με μεγάλες δυνατότητες άνθρωποι που το λέει η καρδιά τους που χάνονται μέσα στο ξέφραγο αμπέλι που έχει αναχθεί σε αξίωμα[είναι γελοίο να ανέχονται τόσους ασφαλίτες που διαβρώνουν τόσο εύκολα τον "χώρο" όταν την ίδια στιγμή ο αντιμπατσισμός είναι κυρίαρχο αξίωμα τους, μία απ' τις πολλές αντιφάσεις που φαίνεται δεν προβληματίζει αφού τόσα χρόνια η ίδια τακτική ακολουθείται.]
      Ταξικά δεν τους θεωρώ απέναντι αλλά δεν είναι τίποτα παραπάνω από το εφηβικό στάδιο της επαναστατικής σκέψης με ότι αυτό συνεπάγεται.

      υ.γ Όσο για τις φωνές περί επανεξέτασης της στάσης του χώρου που λέει ο φίλος πιο πάνω τα ΄χω βαρεθεί, όποτε γίνονταν η απάντηση ήταν... και τι θα γίνουμε ρε εμείς κουκουέδες?? ή απλά αγνοούνταν ώστε κάθε "οριζόντιος ηγέτης" να μπορεί να συνεχίζει να κάνει του κεφαλιού του..
      Καλύτερα μικροαστοί αντικομφορμιστές και τίγκα στους ασφαλίτες παρά κομμουνιστές με λίγα λόγια[δεν τσουβαλιάζω υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά πολύ μικρή μειοψηφία].
      Δεν έχει γίνει ουδέποτε σοβαρή εξέταση των αντιφάσεων και ουδέποτε παραδοχή λαθών, για όλα φταίει το ΚΚΕ και οι άλλοι, οι αναρχικοί ποτέ.
      Με αυτή τη λογική η κατηφόρα θα συνεχιστεί είναι σίγουρο και θα οδηγήσει είτε σε πλήρη ενσωμάτωση είτε σε πλήρη εκφυλισμό και απαξίωση.

      Decadent

      Διαγραφή
    2. προσυπογράφω το σχόλιο του Decadent και διπλουπογραμίζω τη φράση "εγγενή δομικά προβλήματα"

      Διαγραφή
  4. Καλώς ή κακώς οι πορείες είχαν κόσμο και παλμό, βέβαια προς απογοήτευση του διαχειριστή του μπλογκ και των φίλων του, ούτε εξέγερση έγινε ούτε και κάποιο πραξικόπημα, όμως υπήρχε θέληση από μεγάλο μέρος του κόσμου, ο φόβος που έχει μπετώσει τα πάντα τον τελευταίο καιρό, να σπάσει, έστω και σπασμωδικά. Όλος και περισσότερος κόσμος αρχίζει και συμπάσχει με τον Ρωμανό, όλος και περισσότερος κόσμος κατανοεί ότι η σύγκρουση είναι όχι μόνο αποδεκτή αλλά και η μόνη λύση. Είναι μία αρχή.

    Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ, που δεν συμπάσχω με τον Ρωμανό και που ήλπιζα να γίνει πραξικόπημα, είμαι στο δεύτερο κουτί χαρτομάντηλα απ' το κλάμα της απογόητευσής μου. Δεν ξέρω "οι φίλοι μου" πόσα έχουν ξοδέψει.

      Το βράδι δε, δεν θα μπορώ να κοιμηθώ. Όλο θα σκέφτομαι την άνοδο του αναρχικού κινήματος.

      Διαγραφή
    2. Όπως κάνατε το '11 και όπως κάνετε εδώ και τόσα χρόνια, συμπορεύεστε με ασφαλίτες, μπαίνετε σε μπλοκ που δεν ξέρετε ποιος είναι τι, επιτρέποντας στους μπάτσους να διαλύουν πορείες, συγκεντρώσεις, συναυλίες κλπ.
      Και διαλύεστε ήσυχα στα σπιτάκια σας αφού έχετε πετάξει μολότοφ από τα 40 μέτρα απόσταση επί 4-5 ώρες. Επανάστα.

      Αυτό που από χθες σκέφτομαι έγραψε και ο διαχειριστής του μπλογκ. Είστε καθυστερημένοι αν επιμένετε πως η κουκούλα, η μολότοφ, το οδόφραγμα και το μάρμαρο είναι ένδειξη επαναστατικότητας. Η απλή απάντηση είναι: τα κάνουνε και οι μπάτσοι.


      τσαφ

      Διαγραφή
    3. Κι εσύ απογοητευμένος, Τσαφ; Ωιμέ, της απογοήτευσης γίνεται!

      Διαγραφή
    4. Επειδή έχει κάτι κενά στα κρατητήρια, παρακαλούνται οι του ΠΑΜΕ να αυτοσυλλαμβάνονται γιατί μας δυσκολεύουν:

      Αναφερόμαστε σε εντοπισμό προβοκατόρων σε συγκεντρώσεις της συνδικαλιστικής παράτακης του ΚΚΕ και τονίζαμε:

      Αντί τα μέλη του ΠΑΜΕ να τουλουμιάσουν στο ξύλο τον μπάτσο για να στείλουν ένα μήνυμα και στους ομόσταβλους του βγάζουν ανακοίνωση που λέει «Θεωρούμε απαράδεκτη αυτή την ενέργεια του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και της κυβέρνησης, είναι υπεύθυνος ο ίδιος ο κ. Χρυσοχοΐδης, αλλά και η κυβέρνηση. Σαν ΠΑΜΕ του δηλώνουμε ότι δεν θα ανεχτούμε τέτοια πρακτική, να στέλνει προβοκάτορες στη συγκέντρωσή μας. Εμείς, τους αποκαλύπτουμε και του λέμε ότι δεν θα ανεχτούμε αυτήν την κατάσταση. Θα πρέπει να σταματήσει αυτή η πρακτική».

      Μετά απ’ αυτό τρομοκρατήθηκαν οι μπάτσοι και ο Χρυσοχοϊδης θα αποκτήσει εφιάλτες …



      «Βλέπετε, οι άνθρωποι που έχουν δύναμη, μόνο ένα πράγμα ξέρουν και καταλαβαίνουν: τη βία».

      Νόαμ Τσόμσκι, από το βιβλίο του Understanding Power, του 2002.
      http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2014/12/blog-post_55.html

      Διαγραφή
    5. Βαράτε ρε λίγο εσείς του ΠΑΜΕ κανα μπάτσο να δει ο Βαθύς κάτι που θέλει...

      Διαγραφή
    6. Ρε μην είστε φλώροι ρε, ο Πουλικόγιαννης μόνο 350 δικαστήρια έχει! Βαράτε κανα μπάτσο να του τα κάνουμε 1000! Πώς θα αποδείξουμε δηλαδή στον γνήσιο αγωνιστή του "Βαθύ" ότι είμεθα επαναστάται;

      Διαγραφή
    7. Δεκεμβριανά ρε φίλος. Βγήκανε οι ανάξιοι πολίτες-πρόβατα χωρίς μία μολότοφ. Χέστηκε πάνω του ο Σκόμπι. Έλεος δλδ, κοινή λογική!

      τσαφ

      Διαγραφή
    8. 1014 καταγεγραμμένοι νεκροί σε 33 μέρες απ' τα πυρά των "συμμάχων" και των ταγματαλητών. Και η άλλη στο ράδιο με το Σκολαρίκο σύγκρινε τα Δεκεμβριανά με το 08. "Δεν πάει με το μήνα" της λέει ο σύντροφος. Τι να πεις. Δεν τα γράφει και ο Τσόμσκι, να ξέρουμε τι να πούμε.

      Διαγραφή
    9. Εντάξει έχουν σφίξει οι κώλοι ολονών μας δεν λέω, αλλά γιατί τόσο κράξιμο σε όσους επιλέγουν την σύγκουση, έστω και με τον λάθος τρόπο, και όχι τα μεταπτυχιακά και τα ντοκτορά για να τιμήσουν τα δεκεμβριανά. Για think tank το πάτε;

      Α.

      Διαγραφή
    10. Νομίζω ότι το πάμε σε διεκδίκηση ενός αμελητέου αρχικά κομματιού του μηχανισμού που αυτή τη στιγμή θρέφει μελλοντικούς ευρωενωσιακούς υπηρέτες στην καλύτερη και φασίστες στη χειρότερη. Παιδεία νομίζω ονομάζεται ο μηχανισμός.

      Προσωπικά, δεν έκραξα κανέναν ο οποίος επιλέγει την σύγκρουση και σε προκαλώ να αποδείξεις το αντίθετο. Εκτός κι αν σ' αυτούς που "επιλέγουν την σύγκρουση" περιλαμβάνονται ασφαλίτες που καταγγέλθηκαν από διαδηλωτές, γουόναμπι ασφαλίτες του στυλ "γιατί δεν τουλουμιάζει κανα μπάτσο το ΠΑΜΕ" και κουτοπόνηροι σοσιαλδημοκράτες με ειδικότητα την πολιτική θεωρία της τζαμαρίας.

      Πολύ συγκεκριμένα ήταν τα πυρά μου, οπότε για να προσβληθεί κάποιος, θα πρέπει να ανήκει ή να ταυτίζεται με μία ή παραπάνω από τις τρεις πιο πάνω κατηγορίες. Γιατί δεν έγραψα ούτε λέξη ενάντια σε όσους κατέβηκαν χθες για άλλους σκοπούς, απλώς ξεκαθάρισα σαν τζεντλμαν ότι δεν συμπορεύομαι και ότι με αφορά αυτό που κάνουν όσο τους αφορούσε και αυτούς ο νεκρός εργάτης στη Χαλυβουργία προχτές.

      Διαγραφή
    11. Θα συμφωνήσω αλλά όσοι επιθυμούν και αγωνίζονται για την ανατροπή αυτού του συστήματος δεν θα πρέπει να παραβλέπουν την δύναμη του συμβολικού, της εικόνας και της επιρροής της επάνω στην αμέτοχη κοινωνία. Οι κομμουνιστές δεν θα πρέπει να παραβλέπουν τις μηδενιστικές τάσεις της κοινωνίας που μπορεί να ξεσπάσουν από στογμή σε στιγμή και ναι, αυτό από μόνο του δεν θα οδηγήσει πουθενά αλλά είναι το μόνο που έχουμε διαθέσιμο, ούτε στο '17 είμαστε, ούτε στο '44 , ούτε στο '73.

      Α.

      Διαγραφή
    12. Σύγκρουση είναι όταν φοιτητές και άνεργοι παίρνουν τα αστικά λεωφορεία και δικά τους αυτοκίνητα για να πάνε σε εργοστάσια ή άλλους εργασιακούς χώρους και να κάνουν απεργίες.
      Οι μολότοφ είναι μολότοφ. Δεν έχει αίτημα.

      Καταλαβαίνεις τι σημαίνει για έναν άνεργο να βάλει από την τσέπη του για να πάει να φάει ξύλο, για να απεργήσουν εργάτες; Αυτές τις συγκρούσεις νομίζεις θα τις δεις στα δελτία;


      τσαφ

      Διαγραφή
    13. Ούτε στο 2014 είμαστε. Γιατί αφού δέχεσαι ότι η εικονικότητα είναι κεντρικής σημασίας πρέπει και να δεχτείς ότι "εικονικότητα" σημαίνει ότι η "εποχή" δεν συμβαδίζει με τον εαυτό της, είναι πάντα το αλλοτριωμένο είδωλο του εαυτού της και ποτέ ο εαυτός της. Και όντας αυτό το αλλοτριωμένο είδωλο, όντας ιδεολογικά μια εποχή που αδυνατεί να ξαναζήσει ιστορικά, βιώνει τον εαυτό της ως σινεμασκόπ διάφορων παρελθοντικών ιστορικών στιγμών, οι οποίες περνούν φευγαλέα μπροστά στα μάτια της, αλλά χωρίς να μπορούν να κατοικηθούν.

      Διαγραφή
    14. Ναι, άλλωστε ο άνεργος λέει : ουάου, μολότοφ!! πάω να κάνω συνέλευση στη γειτονιά με τους υπόλοιπους ανέργους!!! ΤΩΡΑ! ΧΘΕΣ..

      Ενώ όταν ακούει επίδομα και ασφάλιση για όλους τους ανέργους εδώ και τώρα λέει: αναχρονιστικά μπασκλασαρίστικα αιτήματα ακαδημαϊκής φύσεως βγαλμένα μέσα από think tanks.

      Συγκεντρώστε τα μυαλά σας. Revolution won't be televised λέει ο gill scott heron. Εσύ είπες πως καλά κάνουμε, δεν έχουν αποτέλεσμα, απλά θα τα δείχνουμε. Νομίζεις ότι ξεσηκώνεται ή κάθεται κάποιος όταν τα βλέπει αυτά; Νομίζεις ότι θέλει να συμμετέχει ή λέει πως "αυτό δεν είμαι εγώ" και άρα δεν πρόκειται να συμμετέχει;

      τσαφ

      Διαγραφή
    15. Tί έχουμε εδώ ;;; Αποδοχή από τους σούπερ ντούπερ επαναστάτες των όρων της κοινωνίας του θεάματος ;;; Που ΄σαι κατακαημένε Ντεμπόρ να δεις τα τέκνα σου. Το σχόλιο πάει στον Α. και στη δύναμη του συμβολικού κλπ. Γιάννης Ν.

      Διαγραφή
    16. από τους πιο δυνατούς στίχους που έχουνε γραφτεί ποτέ

      The revolution will not be televised.

      There will be no pictures of pigs shooting down
      brothers in the instant replay.

      http://www.azlyrics.com/lyrics/gilscottheron/therevolutionwillnotbetelevised.html

      τσαφ

      Διαγραφή
    17. "Θα συμφωνήσω αλλά όσοι επιθυμούν και αγωνίζονται για την ανατροπή αυτού του συστήματος δεν θα πρέπει να παραβλέπουν την δύναμη του συμβολικού, της εικόνας και της επιρροής της επάνω στην αμέτοχη κοινωνία..."

      Ο νεκρός εργάτης δεν είναι εικόνα. Ούτε κι ο καταπονημένος ρωμανός είναι. Το τι σημαίνει "εξέγερση" και "σύγκρουση" για τον "χώρο" σου είναι πολύ γνωστό. Οι ανακοινώσεις (είναι άπειρες) των διαφόρων οργανώσεων εναντίον απεργιών είναι πασίγνωστες. Να μην θυμήθω τις αντικουκουέδικες-θύρα4-7-και13 "αύριο την πέφτουμε στα τάδε γραφεία".

      Και μιας και έγινε αναφορά στο μέγεθος των διαδηλώσεων, εγώ λέω ευθέως να τις βγάλουμε να τις μετρήσουμε (τις πορείες), έτσι για να ξέρουμε τι απέγινε "το άλλοτε ηγεμονικό κκε". Κι ας μείνουμε και μόνο στα νούμερα και στις φωτό, να μην πάμε στο ποιός μπορεί πραγματικά και κατεβάζει κόσμο στο δρόμο και γίνει πολύ ανφέαρ η σύγκριση...

      Ijon Tichy

      Διαγραφή
    18. "Οι ανακοινώσεις (είναι άπειρες) των διαφόρων οργανώσεων εναντίον απεργιών είναι πασίγνωστες."

      Ας θυμήσω δύο που απασχόλησαν το μπλογκ:

      http://leninreloaded.blogspot.com/2012/10/blog-post_4980.html

      http://turbowebtv.weebly.com/gammaiotaalphatauiota-deltaepsilonnu-pirhoepsilonpiepsiloniota-nualpha-deltaepsiloniotaxiomicronupsilonmuepsilon-alphalambdalambdaetalambdaepsilongammagammaupsiloneta-sigmatauetanu.html#.VISn0xyCXAi

      Η ευρύτερη συζήτηση (ας συγκρίνει όποιος θέλει με τη δική μας στάση για Ρωμανό) εδώ:

      http://leninreloaded.blogspot.com/2013/09/blog-post_5766.html

      Διαγραφή
    19. ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΤΑ λεει το παλληκαρι "Α" ,αλλα εσεις οι κκεδες που να καταλαβετε απο "κινημα"......http://laikhexousia.blogspot.gr/2014/04/blog-post_8596.html

      Διαγραφή
  5. http://libertasalonica.wordpress.com/2014/12/07/458/

    Παντως συμβαινουν οργανωτικες και πρακτικες ανακαταταξεις στον αναρχικο χωρο. Ισως θα επρεπε να εξεταστει ενα μερος του υπο το πρισμα της κριτικης στον οπορτουνισμο (βλ. Κομεπ για ανταρσυα) και οχι υπο τη γνωστη ετικετα "προβοκατορες-ασφαλιτες". Στο πνευμα δηλαδη των αρθρων μας για τη βιομε. Πρεπει παντα καθε μελος-φιλος του κομματος να εχει στα χερια του τη σωστη αναλυση για το ποιος ειναι ποιος και τι ρολο παιζει.

    Ε. Μπ. Πασουκάνις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν βλέπω γιατί η κριτική στον οπορτουνισμό δεν αφορά το χώρο όσο και η κριτική στις μεθόδους του παρακράτους. Και τα δύο παίζουν.Ούτε θεωρώ όποιον εντάσσεται εκεί εσαεί εχθρό. Κάποιοι θα κάνουν το πέρασμα, όπως το έχουν κάνει στο παρελθόν. Θα αναγκαστούν να το κάνουν.

      Από κει και πέρα: Η βασική μορφή της ταξικής πάλης που απασχολεί την ελληνική κοινωνία πλειοψηφικά σήμερα, η βασική μορφή της ταξικής πάλης που προβάλλεται από τα παραδοσιακά και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, είναι η ενδοαστική ταξική πάλη, η πάλη ανάμεσα σε διαφορετικά στρώματα της αστικής τάξης και των συμμάχων της.

      Δεν την υποτιμώ, ούτε θεωρώ ότι μας είναι αδιάφορη. Απ' την πορεία της θα εξαρτηθεί το βάθος και εύρος της λαϊκής συμμαχίας. Για αυτό και παρεμβαίνω εκεί που κρίνω απαραίτητο να παρεμβώ χωρίς να φοβάμαι τον "εγκλωβισμό". Αλλά άλλο αυτό και άλλο να θεωρώ ότι κρίνεται ο σοσιαλισμός ο ίδιος απ' την ενδοαστική ταξική πάλη. Ένας παράγοντας κρίνεται, αυτός του μεγέθους των σύμμαχων τάξεων στην κρίσιμη στιγμή. Τίποτε παραπάνω.

      Διαγραφή
  6. Και κάτι που μου έκανε εντύπωση: χτες, περπατώντας την Αγ. Δημητρίου στη Θεσ/νίκη, η οποία ήταν γεμάτη από μπάτσους, εκτός από τις γνωστές πια ομάδες ασφαλιτών-δήθεν διαδηλωτών, με τα μαύρα ρούχα, το μαλλί και το απαραίτητο σακίδιο στην πλάτη, είδαμε ανάμεσα στα ΜΑΤ και μια ομάδα από μικρά παιδιά που δεν έμοιαζαν πάνω από 16-17, παιδιά σχολικής ηλικίας. Το κράτος προσαρμόζεται και οργανώνεται ανάλογα με τις συνθήκες, αλλά για τους αναρχικούς, αν τα επισημάνεις αυτά, είσαι προβοκατορολόγος.

    Έφη Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα είναι κανα καινούργιο επιδοτούμενο της ΕΕ. Επαγγελματικός προσανατολισμός απ' το Λύκειο κι έτσι. Να μαθαίνουν τη δουλειά.

      Διαγραφή
    2. Δεν είναι καινούργιο αυτό…σαν τους δήθεν αυθόρμητους χειροκροτητές (σπουδαστές σχολών αστυνομίας, με μέσο όρο ηλικίας τα 18) που ήταν δήθεν τυχαία δίπλα από το ΠΑΜΕ πριν δύο χρόνια στην παρέλαση στην θες/νίκη και μετά ανακάλυψαν πόσο γρήγορα κάνεις την διαδρομή σχολή τυφλών-φάληρο….

      Διαγραφή
  7. Παρακολουθώ το enikos και Ζούγκλα.
    Η προσπάθεια εξαφάνισης η μείωσης των κινητοποιήσεων του ΠΑΜΕ
    ταυτόχρονα με το φούσκωμα καθε ανώδυνου για το συστημα γεγονότος
    ειναι εξωφθαλμη.

    Παει να πει οτι για το συστημα, το τι φαίνεται, εχει πολυ μεγάλη σημασία.
    Σφάλλει το συστημα;
    Κάνει λάθος εκτιμήσεις;
    Κάποιος θα εχει λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το ποστ περί μεγέθους και ηγεμονίας δίνει ψωμί για πολύ ανάλυση σε πάρα πολλά επίπεδα αλλά γράφω από κινητό και δεν βολεύει, οπότε θα μείνω σε ένα.

    Όκ,οι αναρχικοί κατέβασαν εχθές αρκετουτσικο κόσμο. Λιγότερους από όσους το παμε σήμερα με κάλεσμα 4 ημερών και με δύο ταυτόχρονες εκδηλώσεις αλλά όκ, και πάλι πολύ καλή δουλειά για την δυναμική τους.

    Σήμερα για το ασφαλιστικό πόσους κατέβασαν; Σε κάποια απεργία; Σε οτιδήποτε έχει να κάνει με αυτό που συνιστά επίσης της ουσίας ταξική πάλη,που είναι αυτός ο κόσμος;

    Και πότε ήταν η τελευταία φορά που κατέβασαν κόσμο μαζικοτερα; Όταν έκλεισε η Villa Amalias. Κοινώς, είναι παντελώς ανίκανοι να συσπειρωσουν έστω και τον δικό τους κόσμο σε οτιδήποτε ξεπερνάει τα όρια του μικροκοσμου τους.

    Αν τύχει και διαβαστεί αυτό το ποστ από κανέναν αναρχικό που δεν έχει αποκαψει,ας το απαντήσει στον εαυτό του για τα αίτια του φαινομένου.



    Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως ανέφερα και πριν, πολλές συλλογικότητες βγάζουν ανακοινώσεις εναντίον των απεργιών. Τα παραδείγματα που έδωσε ο αντώνης είναι από τα πιο καραμπινάτα, αλλά επειδή μπορεί να νομίσει κανείς ότι έγιναν για απεργίες που έκαναν ντόρο, να αναφέρω εδώ ότι η πλειοψηφία των ανακοινώσεων που έχω στο μυαλό μου αφορά απεργίες σαν αυτήν της 27ης. Ένα σύντομο ψάξιμο στο indy δίνει πολλά παραδείγματα για όποιον θέλει να τα δει.

      Για την παρέμβασή τους στο εργατικό κίνημα μπορώ να πω πολύ λίγα, ίσως άλλοι να ξέρουν περισσότερα. Η πιο γνωστή περίπτωση είναι η βιομε, όπου μιλούσαν για ένα μεγάλο διάστημα εκ μέρους των εργατών. Σε γραφίστες, εργαζόμενους σε εκδόσεις κτλ ίσως έχουν κάποια επιρροή λόγω δεσποινιάδη. Επίσης στην δημοσιογραφία (να'ναι καλά ο συριζα). Έχει ακουστεί ότι κάνουν κατά καιρούς δουλειά στους σερβιτόρους, αλλά δεν μπορώ να ξέρω και είναι δύσκολο να εξακριβωθεί. Από εκεί και πέρα, είναι γνωστοί και για την διαλυτική τους δράση, ειδικά εκεί που πάει να στεριώσει το παμε. Είναι γνωστό το τι προσπαθούσαν να κάνουν στην phonemarketing πχ.

      Ως εκ τούτου, το να ρωτάει κανείς για το γιατί δεν κινητοποιούν κόσμο είναι άδικο για αυτούς όπως είπα και πριν. Να τον κινητοποιήσουν για ποιόν λόγο; Ο Α. έδωσε την απάντηση παραπάνω, για το θέαμα. Και στο θέαμα δεν πολυχωράει η πραγματικότητα, ειδικά αυτή των χώρων δουλειάς.

      Ijon Tichy

      Διαγραφή
    2. Ναι, είχαν δράση στους σερβιτόρους, Θεσ/νίκη ξέρω κάποια παραδείγματα. Σε κατεύθυνση αυτοδιαχείρισης εστιατορίων, ως επί το πλείστον, αλλά όχι αποκλειστικά, νομίζω.

      Διαγραφή
    3. Αυτό ειναι αληθεια. Τον περισσότερο κόσμο τον μαζευουν σε ελαφρως θεαματικα γεγονότα, τα οποία διεισδυουν κ σε μυαλα λιγοτερο ταξικα, χαρακτηριστικη η περιπτωση δεκεμβρη κ ρωμανου, όπου η καθε κατινα ηθελε να κατεβει στη πορεια για το "παιδι"

      Στις απεργιες ειναι ανεκδοτο να πουμε οτι συμβαλλουν ουσιαστικα. Ελεγα σε καποιον α/α οτι για να δεχτω οτι ριζοσπαστικοποιηθηκε η νεολαια το 08 θα περιμενω να τη δω στα συνδικατα κ όχι σε εκθεσεις ζωγρφικης. Ειχε όμως την απάντηση οτι φιλη του που απολύθηκε πηρε ολα τα χρωστουμενα οταν εξω απτο μαγαζι συγκεντρωθηκαν 100αναρχικοι γιατι ο εργοδοτης ηξερε τι θα ακολουθουσε, ενω το ΠΑΜΕ απλως θα καθοταν μια ωρα εκει κ θα εφευγε ειρηνικα.

      Εν παση περιπτωση, θεωρω οτι πρεπει κ απτο συγκεκριμενο μπλοκγ που τόσο εχει βοηθησει να δωθει περισσοτερη εμφαση σε οσους προσπαθουν να βγουν απτα αριστερα στο ΚΚΕ (και ειναι πολλοι) κ οχι στον Συριζα που προσωπικα ποτε δεν με απασχόλησε, και αν θες τα επιχειρηματα που διαθετουμε για να αντιπαρατεθουμε με συριζαιους τα δινει ευκολα η πραγματικοτητα.

      Διονυσης Ε.

      Διαγραφή
  9. Εδώ εχουμε επιστημονικά μελετημένη στρατηγική αλλιωςης της πραγματικότητας.
    Εχουμε τον ψυχολογικό πόλεμο με σκοπό την αμφισβήτηση του πρωτοπόρου ρόλου του ΚΚΕ στις λαϊκές συνειδήσεις.
    Μια στρατηγική πολυδαίδαλη με τεράστια υλικοτεχνικα μέσα, υποδομές κρατικές και παρακρατικές υπηρεσίες, ΜΜ αποχαύνωσης και πολλά αλλα.

    Αν το δεχτούμε αυτό σαν γεγονός, θα πρέπει να εξετάσουμε αν η άρχουσα τάξη κάνει στρατηγικά λάθη η οχι.

    Αν σωστά σκέφτεται και ενεργεί, τότε εμεις πως απαντάμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν μιλάμε για επικοινωνιακή πολιτική, τότε δεν μπορεί να μιλάμε για στρατηγική, μόνο για τακτική.

      Τακτικά λάθη όσα και να κάνει η Α.Τ δεν έχει σημασία, ελέγχει πλήρως τη σφαίρα της επικοινωνίας και δεν υπάρχει καμία περίπτωση να χάσει τον έλεγχο χωρίς να έχει ήδη προηγηθεί επανάσταση.

      Εξού και η σημασία της "άλλης κλίμακας" για την οποία έγραψα στο "Ζητήματα απεύθυνσης ΙΙ" και στο ποστ για Τ.Δ. Πάντα έτσι λειτουργούσαν τα ΚΚ, δεν μπορείς να ανταγωνιστείς στο γήπεδο του άλλου. Δουλειά πρόσωπο με πρόσωπο, σε πραγματικό χώρο. Που φυσικά παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο απ' ότι η επικοινωνιακή ατάκα. Έτσι είναι αυτό, δεν αποφεύγεται, ούτε παρακάμπτεται. Ακόμα και όταν έχεις "επικοινωνιακές επιτυχίες" ξεχνιούνται όσο γρήγορα όσο όλα μέσα στον σημειωτικό ορυμαγδό.

      Διαγραφή
    2. Αντώνη το βίντεο απο το φεστιβάλ της ΚΝΕ, με τα πλάνα απο τον αέρα, είχε μεγαλύτερη προπαγανδιστική αξία, απο όλα τα βίντεο του φεστιβάλ μαζί.

      Οταν έχεις μια πετυχημένη εμπειρία, την χρησιμοποιείς.
      Οταν παρουσιάζεις ενα γεγονός έχεις υπόψιν σου σε πιόνια απευθύνεσαι.
      Αν πχ απευθύνεσαι μόνο σε μελη, φίλους, οπαδούς ίσως δεν χρειάζεται καν εικόνα. Φθάνει ενα κείμενο. Αν απευθύνεσαι σε στρωματα της εργατικης ταξης που αυτη τη στιγμή ειναι και εχθρικά διακείμενες απέναντι σου, δεν θα τους δώσεις ενα βίντεο με ομιλίες μιας ώρας απο την Ομόνοια, χωρις εικόνα απο το πλήθος. Το αντίθετο.......

      Διαγραφή
    3. Sure, αλλά ποιος τα δείχνει, πρώτον, και ποιος τα βλέπει, δεύτερον. Δεν θα τα δεις ούτε στην τιβί, ούτε στο 99% των ηλεκτρονικών μέσων.

      Διαγραφή
    4. Πολυ σωστά, γι αυτό και η διαδωση θα πρέπει να ειναι προγραμματισμένη.
      Οποια χαραμάδα υπαρχει, δεν θα μένει ανεκμετάλλευτη.
      Τότε ομως χρειάζεται και το κατάλληλο υλικό για τον κόσμο που απευθύνεσαι.

      Διαγραφή
  10. Αν μια κινητοποίηση εχει αξία μόνο για τον κόσμο που συμμετέχει, έχεις καλώς.
    Αν αυτό δεν φτάνει, αν η κινητοποίηση πρέπει να μαθευτεί απο όσο το δυνατό περισσότερους που δεν συμμετείχαν, τότε η δουλεια για τη διάδοση της, ειναι εξίσου σημαντική με την δουλεια για την επιτυχία της κινητοποίησης.


    ΑπάντησηΔιαγραφή