Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2014

Αντικομμουνιστική αριθμητική, ή οι αριθμοί τρολάθηκαν...

Διάβασα προ ολίγου το κάτωθι άρθρο:
Άρχισε σήμερα στη Ρουμανία η δίκη του πρώην διοικητή διαβόητης φυλακής της κομμουνιστικής περιόδου Αλεξάντρου Βισινέσκου. Η πρώτη μετά την πτώση του κομμουνισμού

Στη Ρουμανία άρχισε σήμερα η δίκη του πρώην διοικητή διαβόητης φυλακής της κομμουνιστικής περιόδου Αλεξάντρου Βισινέσκου, ο οποίος κατηγορείται για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
Είναι η πρώτη φορά, από την πτώση του κομμουνισμού, πριν από 25 χρόνια, που οδηγείται ενώπιον της δικαιοσύνης διευθυντικό στέλεχος ενός από τα σωφρονιστικά ιδρύματα της περιόδου, στα οποία όπως αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ, μεταξύ 1947 και 1989 φυλακίστηκαν περισσότεροι από 600.000 αντιφρονούντες.
Ο Βισινέσκου, 89 ετών, εμφανίστηκε σήμερα το πρωί ενώπιον του δικαστηρίου, δήλωσε ότι είναι αθώος και υποστήριξε ότι είναι αποδιοπομπαίος τράγος, επειδή, όπως τόνισε, έκανε τη δουλειά του, σύμφωνα με τις εντολές που λάμβανε.
Ο Αλεξάντρου Βισινέσκου ήταν το 1956-1963 διευθυντής της φυλακής στη Ράμνιτσα Σαρατ, την οποία οι Ρουμάνοι αποκαλούσαν "φυλακή της σιωπής" επειδή είχε απαγορευθεί στους κρατούμενους να μιλούν.
"Πώς μπορώ να έχω εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη μετά τα όσα είπαν για μένα;" είπε ο κατηγορούμενος στο AFP κατά την άφιξή του στο δικαστικό μέγαρο του Βουκουρεστίου.
Στις κατηγορίες της εισαγγελίας εναντίον του περιλαμβάνονται εξαφανίσεις, βασανισμοί κρατουμένων, στέρηση ιατρικής φροντίδας, σίτισης και θέρμανσης, με στόχο την εξόντωσή τους.
"Οι εισαγγελείς αποφάσισαν να ασκηθεί δίωξη κατά του Αλεξάντρου Βισινέσκου επειδή όταν ήταν διοικητής της φυλακής το 1956-1963. Οι κρατούμενοι ζούσαν σε τόσο κακές συνθήκες που οδήγησαν στη φυσική εξόντωσή τους. Περιόριζε την πρόσβασή τους στην ιατρική και φαρμακευτική φροντίδα και στην ιατρική βοήθεια, αρνείτο να τους χορηγήσει την κατάλληλη ιατρική βοήθεια, δεν επέτρεπε τη χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής σε ασθενείς, ούτε τη μεταφορά τους σε νοσηλευτικά ιδρύματα. Άφηνε τους κρατούμενους εκτεθειμένους στο κρύο, τους στερούσε τη σίτιση, με αποτέλεσμα να λιμοκτονούν, τους τιμωρούσε και τους βασάνιζε, χρησιμοποιούσε βία εναντίον τους, αγνοούσε τα αιτήματα και τις εκκλήσεις τους και συνέβαλε στη φυσική εξαθλίωσή τους" σύμφωνα με την ανακοίνωση που είχε εκδώσει η γενική εισαγγελία της Ρουμανίας, πριν από έναν χρόνο, όταν απαγγέλθηκαν οι κατηγορίες εναντίον του.
Την περίοδο που ο κατηγορούμενος ήταν διευθυντής της φυλακής πέθαναν 14 άνθρωποι και οι επιζήσαντες κρατούμενοι τον περιέγραψαν ως "θηρίο".
Ο μοναδικός κρατούμενος εν ζωή, ο Βαλεντίν Κριστέα, είπε ότι είχε απαγορευθεί στους έγκλειστους να μιλούν και γι αυτό ονομάστηκε "φυλακή της σιωπής".
Δεν επιτρεπόταν να πλησιάζουμε τους τοίχους για να μην μπορούμε να χρησιμοποιούμε το αλφάβητο, τον κώδικα του Μορς για την ανταλλαγή μηνυμάτων, ανέφερε ο κ. Κριστέα.
Ένας άλλος κρατούμενος, ο οποίος είχε καταδικαστεί σε κάθειρξη 14 ετών, επειδή είχε γράψει σατυρική νουβέλα για τον Στάλιν, έπρεπε επί ώρες να στέκεται σε πάγο, σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία, και όταν βγήκε από τη φυλακή, με δυσκολία μπορούσε να περπατά, είπε η χήρα του Νικολέτα Ερεμία.
Ο επικεφαλής του Ρουμανικού Ινστιτούτου Ερευνών για τα Εγκλήματα του Κομμουνισμού Ράντου Πρέντα εκτίμησε ότι η δίκη είναι "ιδιαίτερα σημαντική επειδή για πρώτη φορά όργανο του κομμουνιστικού τρόμου είναι αντιμέτωπο με τη δικαιοσύνη".
Στη Ρουμανία διεξάγονται έρευνες για ανάλογα εγκλήματα σε βάρος 35 ακόμη υπόπτων.
Ωστόσο, πολλοί Ρουμάνοι θεωρούν ότι οι δίκες καθυστέρησαν, λόγω της ηλικίας των κατηγορούμενων και τις μικρές πιθανότητες να περάσουν μεγάλο χρονικό διάστημα σε φυλακή.
Η δίκη του Βισινέσκου αναμένεται να διαρκέσει μήνες ή και χρόνο και ο συνήγορός του ήδη ανέφερε τα προβλήματα υγείας του κατηγορούμενου.
Έχω πολλές απορίες ιστορικής φύσης για όσα γράφει το άρθρο  -- για παράδειγμα, πότε καταδικάστηκε σε κάθειρξη 14 ετών ο κρατούμενος που έγραψε νουβέλα για τον Στάλιν όταν η Ρουμανία αποσταλινοποιήθηκε ευθύς μετά την ομιλία Χρουτσώφ το 1956, σε σημείο εκκαθαρίσης στελεχών του κυβερνητικού κόμματος λόγω "σταλινισμού."

Αλλά εδώ θα ήθελα να περιοριστώ σε μια αριθμητική, ας την πω, απορία.

- Γράφεται ότι στη Ρουμανία φυλακίστηκαν περισσότεροι από 600.000 αντιφρονούντες από το 1947 ως το 1989.

- Γράφεται ακόμα ότι ο ίδιος ήταν διευθυντής φυλακής για 7-8 χρόνια, από το 1956 ως το 1963.

- Γράφεται επίσης ότι ήταν ένα κτήνος το οποίο οδηγούσε τους κρατούμενους στη φυσική τους εξόντωση, για αυτό δικάζεται για "εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας."

Πόσους κρατούμενους είχε η φυλακή όσο ήταν ο Βισινέσκου διευθυντής;

- Σε 42 χρόνια, γράφεται, η Ρουμανία είχε πάνω από 600.000.

- Ας πούμε 5.000. Είναι ένας πολύ μετριοπαθής υπολογισμός για "διαβόητη" φυλακή, σαν να λέμε για το Άουσβιτς της Ρουμανίας. Το 1/120 του αριθμητικά δοσμένου συνόλου.

Πολύ ωραία. 

Και κατά τη διάρκεια της αιματοβαμένης και εγκληματικής του διεύθυνσης πέθαναν...14;!!!!!!

Για τους οποίους δεν αναφέρεται καν αν πέθαναν από φυσικά αίτια;

Δηλαδή, κατά τα εφτά χρόνια που ήταν διευθυντής ο τύπος, πέρασαν, το ελάχιστο σύμφωνα με την βασική στατιστική λογική, απ' τη φυλακή του 5.000 άνθρωποι και πέθαναν...14; 


Αν οι κρατούμενοι του Βισινέσκου πέθαιναν, δηλαδή, με το ποσοστό που πεθαίνουν οι εκτός φυλακής Έλληνες το 2014, έπρεπε να υπήρχαν τουλάχιστον 55 θάνατοι για να μιλάμε για φυσιολογική θνησιμότητα. 14 θάνατοι στους 5.000 κρατουμένους είναι...ρεκόρ μακροζωίας. Όχι "έγκλημα κατά της ανθρωπότητας." Έχει μετρήσει κανένας πόσοι πεθαίνουν, πχ, στις ελληνικές ή τις αμερικάνικες φυλακές το χρόνο; 

Έχει μετρήσει. Στην Ελλάδα, από το 1980 ως το 2005 (25 χρόνια) πέθαναν στη φυλακή 730 άνθρωποι. Στην περίοδο που αντιστοιχεί στην επταετία του Βισινέσκου αντιστοιχούν, με βάση τα ελληνικά δεδομένα, 204 νεκροί. 190 περισσότεροι από αυτούς που αναφέρεται ότι πέθαναν υπό το "θηρίο."

Στην Κύπρο, για να δώσω ένα άλλο συγκριτικό παράδειγμα, αυτοκτόνησαν, μέσα σε μία και μόνο φυλακή. πέντε (5) σε λίγους μήνες μέσα στο 2014. Χώρια πόσοι αποπειράθηκαν να αυτοκτονήσουν. Και δεν μιλάμε για καμιά μεγάλη χώρα με πάρα πολλούς φυλακισμένους, ε; Κι όμως, κανείς δεν περνάει δίκη για "εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας", ούτε στην Ελλάδα, ούτε στην Κύπρο. Η σκέψη και μόνο προκαλεί νευρικό γέλιο.

Μήπως τελικά τον πάνε για τιμητικό μετάλιο ανθρωπισμού τον άνθρωπο και έγινε τυπογραφικό;;;;;;;

Για ρίξτε μια ματιά στα νούμερα, νούμερα της "κόκκινης τρομοκρατίας"...

55 σχόλια:

  1. Έγραψες πάλι Αντώνη... Διαβάζοντας το κείμενο και προφανώς υποψιασμένος από τον τιτλο του post εκανα κι εγώ τις ίδιες πράξεις και μάλιστα ξαναδιάβασα την πρόταση που λέει οτι "την περίοδο που ο κατηγορούμενος ήταν διευθυντής της φυλακής πέθαναν 14 άτομα" γιατί δεν πίστευα στα μάτια μου.
    Αλλά έτσι είναι... Προκειμένου να συκοφαντηθεί ο κομμουνισμός δεν πειράζει κι αν δεν βγαίνουν τα νούμερα. Ουτως ή άλλως, πολλοί θα το, δουν λίγοι θα το καταλάβουν, ι εν τω μεταξύ η δουλειά έχει γίνει.

    prolet

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχουν πάρει ήδη τα πληκτρολόγια φωτιά.. Από αύριο αναμένω πολύ πιο οργανωμένη επίθεση από τα κανάλια, τις εφημερίδες τους (εννοείται η Αυγή θα μας εκπλήξει για ακόμη μια φορά) και φυσικά από το Κόκκινο που θα ξεσαλώσουν από Καρτερό-Βαξεβάνη μέχρι το "ανεξάρτητο" Τhe Press Project που σταμάτησε πλέον να λειτουργεί ως ανεπίσημο γραφείο του ΣΥΡΙΖΑ και ανταμοίβεται με εκπομπούλα.
    Νομίζω ότι θα πρέπει ναβγάλει μια ανακοίνωση και το Κόμμα για αυτό το "ανεξάρτητο" ινστιτούτο για τα κομμουνιστικά εγκλήματα και τη λυσσαλέα προπαγάνδα που κάνουνε.
    Όλοι τους τόσο προβλέψιμοι και τόσο εξώφθαλμα μαζί στον αντι-κομμουνισμό τους.
    Να είναι σίγουροι ότι όταν θα έρθει η ώρα ως τέτοιοι θα αντιμετωπιστούν και θα τσακιστούν συνολικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι σχεδόν καλύτερο απ' τα μετρημένα σκυλιά που έφαγαν το θείο...http://leninreloaded.blogspot.com/2014/01/19.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα νούμερα δεν παλεύονται, Αντώνη.
    Κι εσύ δεν παίζεσαι (με δυο θαυμαστικά)

    Με δύναμη και πάλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν στέκει ο αριθμός 14, μιλάμε για την πρώτη τρολοδίκη για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας της ιστορίας. Με κατηγορητήριο από επιθεώρηση στο Δελφινάριο.

      Διαγραφή
  5. Ο εμπρησμός του Ράιχσταγκ πρέπει να επανα-διερευνηθεί από την επιτροπή σωτηρίας για τα κομμουνιστικά εγκλήματα.. Ο πανούργος Δημητρόφ κατάφερε και ξεγέλασε την ανθρωπότητα αλλά μέχρις εδώ!! Τώρα θα μαθευτούν όλα! Αποκάλυψη τώρα!
    Κάτσε να ανακαλυφτούν κι εδώ τα εγκλήματα του Βελουχιώτη απέναντι σε έλληνες "πατριώτες" και γερμανούς τουρίστες που είχαν έρθει για να φέρουν την ανάπτυξη...
    Νομίζω ο Καλύβας και ο Μαραντζίδης τα χουν αναλάβει αυτά εργολαβικά και κάνουν μια "αξιέπαινη" προσπάθεια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι κι αν είναι, προτείνω να το διερευνήσει πρώτος ο δαιμόνιος υπερδημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης, που διερεύνησε και τα 120 σκυλιά, το υποχρεωτικό κούρεμα, και άλλα συγκλονιστικά τεκταινόμενα στη Β. Κορέα.

      Να γελάσουμε λίγο.

      Διαγραφή
    2. Και όμως Διαφθορέα έχει γίνει κάτι παρόμοιο. Ο ήρωας του ισπανικού εμφυλίου και του δευτέρου Παγκοσμίου Erich Mielke καταδικάστηκε το 1993-94 για φόνους που έγιναν το 1934. Ο Mielke αγωνίστηκε με τους παρτιζάνους στην Λευκορωσία κατά τον ΒΠΠ.

      Αφού μετά το 1989 κατηγορήθηκε για μύρια όσα που "έκανε" κατά την διάρκεια της μακράς θητείας του στην Stasi (κατηγορίες που έφτασαν μέχρι και τρομοκρατικές ενέργειες στην Δυτική Γερμανία) τελικά οι διώκτες του ξέθαψαν μια υπόθεση δολοφονίας του 1934.

      Η καταδίκη του το 1993 βασίστηκε σε ομολογίες των συγκατηγορουμένων του Mielke που αποσπάστηκαν με βασανισμούς το 1934. Το δικαστήριο του 1993 δέχθηκε ότι οι ομολογίες το 1934 ήταν αποτελέσματα βασανισμού, αλλά τελικά καταδίκασε τον 80+ Mielke σε φυλάκιση.

      Το αισιόδοξο είναι ότι ο τάφος του (πέθανε το 2000) είναι ένα από τα χαρακτηριστικά μνημεία αυτού που απαξιωτικά ονομάζουν οι ένθεν και ένθεν πολέμιοι του σοσιαλισμού Ostalgie.

      geokakk

      Διαγραφή
  6. Η μυστική φυλακή της CIA "bright light" στο Βουκουρέστη αποκαλύφθκε το 2011. Υπήρξε τ´οπος σκληρών βασανιστηρίων με την στήριξη της ρουμανικής κυβέρνησης.

    Στο Γκουαντάναμο η CIA κρατούσε με νομικές αλχημείες 779 ανθρώπους. Ο νεαρότερος 13 ετών, ο γηραιότερος 89. Από αυτούς τουλάχιστον 9 πέθαναν από αυτοκτονίες ή/και βασανιστήρια (dry boarding anyone?).
    Για τις αυτοκτονίες ο Πισινός [sic] Ναύαρχος Χαρυ Χαρις δήλωσε "έιναι μέρος ενός ασύμμετρου πολέμου εναντίον μας".

    Η περιβόητη φυλακή Αμπου Γκραιμπ στο Ιράκ...
    Η Γάζα είναι ίσως η μεγαλύτερη φυλακή του κόσμου.


    ΑΧΠ

    δεν μπορώ να παραθέσω λινκς τώρα αλλά τα στοιχεία είναι παντού στο διαδύκτιο και στην βικιπεδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παντως τα 600.000 θυματα αφορουν το συνολο των φυλακων. "ενος απο τα σωφρ. Ιδρ. της περιοδου ,στα οποια...". Ασχετως ολων των υπολοιπων που γραφεις που ως προς το πνευμα τους δεν διαφωνω.

    Marlengels

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκαιο. 1000 κρατουμένους όμως αν είχε όλους και όλους, ο αριθμός 14 είναι ελάχιστα πάνω από το ποσοστό θνησιμότητας μη φυλακισμένων στην Ελλάδα (11).

      Διαγραφή
    2. Παντως κ νομικα ειναι περιεργο να μην εχουν παραγραφει αδικηματα 50 χρονων. Ακραιο μου φαινεται που σημαινει ειτε μας λειπει καποια πληροφορια ως προς την υποθεση ειτε η καπ. παλινορθωση ξεσαλωνει

      Marlengels

      Διαγραφή
    3. Ακριβώς εκεί παραπέμπει η υπόθεση όπως είναι γραμμένο το ρεπορτάζ. Σε στημένες δίκες νεοφιλελέ ρεβανσισμού.

      Όσο για την παραγραφή, εδώ δεν είναι καν σαφές ποιο είναι το αδίκημα! Ότι πέθαναν 14 κρατούμενοι σε εφτά με οχτώ χρόνια από τις αδιευκρίνιστες χιλιάδες της φυλακής;!;!

      Διαγραφή
  8. "Στις κατηγορίες της εισαγγελίας εναντίον του περιλαμβάνονται εξαφανίσεις, βασανισμοί κρατουμένων, στέρηση ιατρικής φροντίδας, σίτισης και θέρμανσης, με στόχο την εξόντωσή τους."

    Στοχος: εξόντωση. Αποτέλεσμα: 14 νεκροί.

    Χαχαχχαχαχαχ
    Dogtired

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στατιστικά, είναι αριθμός τουριστικού θερέτρου στην Ελβετία. Πολύ χαμηλότερο της φυσικής θνησιμότητας.

    Παρεμπιπτόντως, όταν η Ρουμανία μετά το 56 ήταν η χώρα όπου έκανε τα κονέ του το ΚΚΕ εσ. ακριβώς λόγω "αντισταλινισμού" του εκεί καθεστώτος, πότε διάολο έφαγε τα 14 χρόνια κάθειρξης ο αντισταλινικός συγγραφέας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. To KKE εσ. δεν έκανε τα κονέ του με την Ρουμανία εξ αιτίας του "αντισταλινισμού" της, κάτι που εκείνη την περίοδο εξέφραζε και το ΚΚΕ, αλλά όταν πολύ αργότερα η Ρουμανία έκανε ανοίγματα προς τη Δύση.

      Βέβαια, αυτό δεν αλλάζει το οτι η Ρουμανία ήταν καθόλα "αποσταλινοποιημένη"( αν δε κάνω λάθος, ο ίδιος ο Τσαουσέσκου ήταν παιδί αυτής της "αποσταλινοποίησης") χώρα το 1956 και τα φίδια περι "γιατί έκανε ένα σατυρικό σκίτσο για στον Στάλιν" δεν πείθουν παρά άσχετους.



      metalorixos

      Διαγραφή
  10. 14 νεκροι για 7 χρόνια μας δίνουν 2 νεκρούς το χρόνο. Δηλαδή ένα νεκρό ανα 175 μέρες. Και ΓΑΜΩ τους φονιάδες-εκτελεστές. Με το κουταλάκι του γλυκού τους έπαιρνε τα κεφάλια;
    Χαχαχαχαχαχαχα το κάνω forward σε όλους κομμουνιστές και μη. Μπα σε καλό σου ρε Αντώνη νυχτιάτικα.

    Dogtired

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ποιος ηταν ο πιο κακος Ρουμανος όλων των εποχών?

    Ο στοχος του petition εμφανεστατος αλλα δεν τους βγηκε.....

    http://www.theranking.com/cei-mai-rai-romani-din-toate-timpurile_r39891

    vikar

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο επικεφαλής του Ρουμανικού Ινστιτούτου Ερευνών για τα Εγκλήματα του Κομμουνισμού Ράντου Πρέντα εκτίμησε ότι η δίκη είναι "ιδιαίτερα σημαντική επειδή για πρώτη φορά όργανο του κομμουνιστικού τρόμου είναι αντιμέτωπο με τη δικαιοσύνη".

    http://www.teologia-sociala.ro/index.php/en/professor/radu-predas-cv
    (Τα πιάσαμε τα λεφτά μας...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Διαφθορέας Συνειδήσεων

    Ο Άρης ήταν ομοφυλόφιλος και μπεκρής ρε, μην τα ξαναλέμε. Αλλά ακόμα και αν δεν ήταν, το σημερινό ΚΚΕ είναι ομοφοβικό. Και τροτσκιστικό. Τότε ήτανε σταλινικό. Η μία η άλλη.

    Δεν ξεχνάμε: ΕΑΜ = Στάλιν και αν δεν υπήρχε η Ελλάδα θα ήταν Μονακό, και ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ αλλά ευτυχώς γλιτώσαμε τα γκουλάγκ, λευκή τρομοκρατία=καλό - ΟΠΛΑ=κακό, το Δεκέμβρη ήσασταν με τους μπάτσους (το ΔΕΚΕΜΒΡΗ, ένας είναι) και τον Οκτώβρη προστατέψατε τη Βουλή ενώ πιο πριν δεν ερχόσασταν στο Σύνταγμα που σας θέλαμε. Τέλος, ο Στίνας είχε τη σωστή θέση και ήταν πραγματικός αγωνιστής, ενώ η Γαλλία αντιστάθηκε και οι σοβιετικοί ήταν πρόβατα που ψάρωσαν, όπως κάθε λαός όταν γίνεται λόγος για πατρίδα, όπως έγινε λόγος από το Στάλιν για πατρίδα. Ντροπή.

    ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ


    τσαφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο Γκάρντιαν αναφέρει 12 http://www.theguardian.com/world/2014/sep/24/romania-trial-prison-camp-alexandru-visinescu

    Visineșcu, who was commander at Râmnicu Sărat prison between 1956 and 1963, is said to have overseen an “extermination regime” and is accused of torture and having an involvement in the deaths of 12 political prisoners. He denies the charges.

    Καθεστώς εξολόθρευσης με 12 θύματα.

    Τελικά οι κομμουνιστές δεν μπορούν να κάνουν τίποτα σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και γαμώ τα καθεστώτα εξολόθρευσης. Και από τι "εξολοθρεύτηκαν" οι δώδεκα παρακαλώ; Τι θα πει "involvement" εν προκειμένω; Και τι είναι "torture"; Σε τι συνίστατο το "torture" παραπάνω από ό,τι σε οποιαδήποτε φυλακή αναπτυγμένου καπιταλιστικού κράτους; Έχουμε καμιά σαφή πληροφορία ή μένουμε με τον κύριο της Χριστιανο-Ορθοδοξίας του οποίου το βιογραφικό έβαλα πιο πάνω;

      Διαγραφή
  15. Παρεμπιπτόντως, το άρθρο εμφανίζεται αρκετά χαμηλά στην σελίδα, πράγμα περίεργο για τη χαζοφιλελέυθερη φυλλάδα που συνήθως κάνει κωλοτούμπες για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Έχω την εντύπωση ότι πρόκειται για άλλη μια ιστορία που πετιέται για να γίνει ντόρος, αλλά επειδή η υπόθεση είναι σαθρή τα μέσα θα φροντίσουν να μην επιμείνουν πολύ σε αυτή. Αυτή η επικοινωνιακή τεχνική χρησιμοποιείται πολύ συχνά τα τελευταία δύο χρόνια (βλ. τρολοιστορίες για ΛΔΚ, φυλλάδια "καταγραφής" Εβραίων στο Ντονμπάς κλπ). Ο κόσμος τσιμπάει, η ζημιά γίνεται και εμείς πρέπει να ασχολούμαστε με αυτές τις παπάτζες για μήνες μετά που έχουν εξαφανιστεί από τα ΜΜΕ, καθώς όπως λέει ο τσαφ πιο πάνω, ο πανίβλαξ αριστεριστής θα φροντίσει να τις χρησιμοποιήσει ως επιχειρήματα του τύπου "ναι αλλά τι έχεις να πεις για τον εξολοθρεφτή 14 ανθρώπων σε 7 χρόνια;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Επ' αφορμής του άρθρου ένα σχόλιο. Παρατήρησα ότι στο άρθρο 2 άνθρωποι αναφέρονται ως μάρτυρες των υποτιθέμενων εγκλημάτων. ¨Ενας πρώην φυλακισμένος και η σύζυγος ενός φυλακισμένου. Για της ανάγκες της κουβέντας θα θεωρήσω ότι 1) είπαν όντως αυτά που αναφέρει το άρθρο & 2) είναι ειλικρινείς. Αυτοί λοιπόν οι 2 άνθρωποι περιγράφουν τη συγκεκριμένη φυλακή σαν κολαστήριο. Έχουμε λόγο να τους αμφισβητήσουμε; Όχι. Έχουμε λόγο να αμφισβητήσουμε τις μαρτυρίες τους με βάση όχι ανεκδοτικές αποδείξεις αλλά την ιστορική έρευνα; Ναι. Για να δώσω μια αναλογία, στο βιβλίο του (καθόλου κομμουνιστή) Michael Shermer, "Γιατί οι άνθρωποι πιστεύουν σε παράξενα πράγματα", ένα κεφάλαιο αναφέρεται στους αρνητές του ολοκαυτώματος (αρνούνται ότι συνέβη το ολοκαύτωμα ή προσπαθούν να υποβαθμίσουν το μέγεθός του). Όπως λοιπόν αναφέρεται εκεί σε μια εκπομπή της αμερικανικής τηλεόρασης που φιλοξενούσε τόσο αρνητές όσο και ανθρώπους που πέρασαν τη φρίκη των ναζιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης, ένας αρνητής σχολίασε ότι ποτέ οι Γερμανοί δεν έφτιαχναν σαπούνια από τα απομεινάρια των πτωμάτων που κατέληγαν στους φούρνους, με αποτέλεσμα ένας επιζών να ωρύεται, λέγοντας βασικά ότι αυτός ήταν εκεί, τα είδε και αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Το πρόβλημα όμως είναι, ότι η ιστορία με τα σαπούνια είναι όντως αστικός μύθος, καθώς δεν έχει βρεθεί καμιά ιστορική ή άλλη απόδειξη γι αυτό Παρόλα αυτά, και με το πέρασμα των χρόνων, η ιστορία με τα σαπούνια εντυπώθηκε στη μνήμη του επιζόντα σα να ήτανε πραγματική. Έτσι, και για να ξαναγυρίσω στο θέμα, με τα τόσα χρόνια αντικομμουνιστικής προπαγάνδας (και ισχύει για πάρα πολλές τέτοιες περιπτώσεις), η μαύρη προπαγάνδα εντυπώνεται στη μνήμη των παραπάνω ανθρώπων, άσχετα αν αυτά που μαρτυρούν αποτελούν αυθεντική μνήμη ή ένα εγκεφαλικό κατασκεύσμα (με την υπόθεση ότι είναι ειλικρινείς πάντα).
    ***Για να μην παρεξηγηθώ, καμία σύγκριση δεν κάνω μεταξύ του παρόντος θέματος και των ναζιστικών στρατοπέδων.
    Στέργιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα γράψω κάτι από προσωπική εμπειρία, γιατί υπάρχουν πολλών ειδών κίνητρα για να πεις ψέματα σε βάρος του κομμουνισμού σήμερα. Κυρίως κίνητρα που αφορούν αρκετά άμεσα στο οικονομικό συμφέρον.

      Διαγραφή
    2. Σύμφωνοι, Αντώνη, όλα τα παραπάνω είναι με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν εξαγοραστεί. Είναι μια περίπτωση.
      Στέργιος

      Διαγραφή
    3. Αυτό που ονομάζουμε "εξαγορά" όμως είναι ένα πάρα πολύ πολυεπίπεδο φαινόμενο--σχεδόν ταυτόσημο με τη ζωή σε μια κοινωνία όπου τα πάντα είναι εμπόρευμα. Δεν περιορίζεται στο να έρθει κάποιος και να σου δώσει λεφτά. Έχει πάρα πολλές μορφές η εξαγορά.

      Διαγραφή
    4. Καμία αντίρρηση.
      Στέργιος

      Διαγραφή
    5. Το θέμα είναι κατά την κρίση μου σημαντικό, οπότε ας δώσω ένα πρώτο παράδειγμα για να προχωρήσει η κουβέντα.

      "Among most Western intellectuals, the Stalin-as-Monster dogma is not up for discussion. It is axiomatic. Even worse, it is a shibboleth. It is a passkey into the family of writers acceptable to the ideological establishment. U.S. academics, even those with unorthodox views, routinely include hostile references to Stalin in their work, even work unrelated to Soviet history, as a way of ensuring political acceptability."
      http://mltoday.com/the-collapse-of-the-soviet-union-reconsidered

      Μετάφραση:

      "Στους περισσότερους διανοούμενους της Δύσης, το δόγμα "Ο Στάλιν-τέρας" δεν συζητιέται καν. Γίνεται αποδεκτό αξιωματικά. Ακόμα χειρότερα, αποτελεί λέξη-κλειδί. Είναι το κλειδί για να γίνεις μέλος της οικογένειας των συγγραφέων οι οποίοι είναι αποδεκτοί από το ιδεολογικό κατεστημένο. Οι Αμερικανοί ακαδημαϊκοί, ακόμα κι αυτοί που έχουν ετερόδοξες απόψεις, έχουν συνήθεια το να πετούν αρνητικές αναφορές για τον Στάλιν στη δουλειά τους, ακόμα και αν αυτή είναι άσχετη με τη Σοβιετική ιστορία ώστε να εξασφαλίσουν πολιτική αποδοχή."

      Τι σημαίνει "πολιτική αποδοχή" σε μια φιλελεύθερη καπιταλιστική κοινωνία; Συμβόλαια έκδοσης με "έγκυρους" ακαδημαϊκούς οίκους. Κατά συνέπεια, και βάσει του συστήματος αξιολόγησης ακαδημαϊκών, πιθανότητες πρόσληψης και εξέλιξης στις βαθμίδες. Προσκλήσεις σε συνέδρια. Ταξίδια. Φήμη. Αποδοχή από συναδέλφους. Κύρος. Όλα αυτά σε αντάλλαγμα με κάποια ψέματα που δεν πειράζουν κανένα -- στο κάτω-κάτω, ο Στάλιν πέθανε και η ΕΣΣΔ δεν υπάρχει. Σιγά τη θυσία στην ακαδημαϊκή υποχρέωση στην αλήθεια και την ακεραιότητα, λίγα ψεματάκια.

      Πρόκειται ή όχι για ΜΑΖΙΚΗ εξαγορά;

      Διαγραφή
    6. Noμίζω καταλαβαίνω τη λογική σου και συμφωνώ. Με τη σειρά τους οι ακαδημαϊκοί επηρεάζουν/καθορίζουν έμμεσα (ή και άμεσα) τη γνώμη του απλού κόσμου. Μπορεί να μη διαβάζει κανείς τα βιβλία τους, αλλά π.χ. τα "ντοκιμαντέρ" που είναι για μαζική κατανάλωση είναι βασισμένα ΟΛΑ ακριβώς στα λεγόμενά τους και στο δόγμα "Ο Στάλιν έτρωγε παιδάκια". Πέρνοντας την αφορμή, κάποια στιγμή έβλεπα ένα βίντεο(στο youtube) με το Στάλιν να βγάζει λόγο (πριν τον πόλεμο) για εκλογές σοβιέτ (μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία που προφανώς δεν επιβεβαιώνει το δόγμα) και κάποιος από κάτω σχολίαζε ότι "για μια στιγμή σχεδόν με έπεισε, και μετά συνήλθα και θυμήθηκα ότι σκότωσε 100 εκατομμύρια ανθρώπους". Τι διάολο να απαντήσει κανείς σ' αυτό; Υ.Γ. Περίπου τα ίδια λένε και για το Λένιν πια. Μόνο έναν αφήνουν στην απ' έξω αφού τους εξυπηρέτησε μια χαρά μετά την πολιτική του ήττα (ναι σωστά μαντέψατε, στον Τρότσκι αναφέρομαι :) )
      Στέργιος

      Διαγραφή
    7. Το απόσπασμα του Κότκιν που είχες βάλει παλιότερα για τον "σταλινισμό" λέει πολλά νομίζω. Έχω την εντύπωση ότι κι η Φιτζπάτρικ είχε δηλώσει πως λόγω των ευρυμάτων της έρευνάς της είχε χαρακτηριστεί ως "σταλινική" από συναδέλφους της, κι έπρεπε να κάνει κάτι γι'αυτό. Είναι γνωστά τα υψηλότατα στάνταρντ στην δυτική έρευνα, άμα σε κράζουν διάφοροι ακροδεξιοί γορίλες, τότε είσαι προφανέστατα αριστερός (κάτι που ισχύει και πολύ γενικότερα, πχ στην ελλάδα ο συριζα έγινε "επαναστατικός" επειδή το είπε ο άδωνις, στην αμερική αρκεί να διαφωνείς με τον Ο'Ράιλι στο θέμα των αμβλώσεων κτλ).

      Για παράδειγμα το θέμα του αντισημιτισμού στην επίστημη, υπάρχει (δεν έχω τώρα πρόχειρο το λινκ) δημόσιο γράμμα Ρώσου μαθηματικού εβραϊκής καταγωγής (που δουλεύει ακόμη στην Ρωσία) που αναρωτιέται γιατί δεν έχουν γίνει παραπάνω καταγγελίες για το θέμα από συναδέλφους. Τι να κάτσει να σκεφτεί ο άνθρωπος; Ότι ένα κάρο σοβιετικοί μαθηματικοί (που είχαν και θεσάρες και επιρροή) ήταν εβραϊκής καταγωγής κι ότι οι κατηγορίες είναι οι περισσότερες για γέλια; Είδε τον Φρένκελ (που μια χαρά μαθηματική παιδεία πήρε παρά τους "διωγμούς") να χτίζει ολόκληρη βιομηχανία πάνω σε αυτό, βλέπει κι άλλους ψευτοσελέμπριτις δημοσιογράφους σαν την Γκέσσεν να βγάζουν ιστορίες γι'αγρίους από το κεφάλι τους χωρίς κανένα στοιχείο και σου λέει εμείς (που δεν βρήκαμε και θεσάρες στις ηπα) γιατί έχουμε μείνει στην απ'έξω;

      Ijon Tichy

      Διαγραφή
  17. Αυτό μου θυμίζει έναν μπάρμπα στη Σερβία, ο οποίος βγήκε πριν δυο χρόνια και είπε ότι οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας, τον είχαν βασανίσει πολύ, επειδή αρνήθηκε να παραδώσει την αγελάδα του. Για να βγουν οι αριθμοί και οι ημερομηνίες- ηλικία και χρονιά- ουσιαστικά είπε πως τα φριχτά βασανιστήρια έγιναν σε μια περίοδο που οι προσπάθειες κολλεκτιβοποίησης είχαν σταματήσει στη Γιουγκοσλαβία. εμένα πάντως και ανεξαρτήτως ημερομηνιών μου έκανε εντύπωση που ολόκληρες μυστικές υπηρεσίες ασχολήθηκαν με έναν τύπο σε ένα σερβικό χωριό και την αγελάδα του. Μετά έλεγε το ρεπορτάζ ο ίδιος τύπος, είχε ένα πρόβλημα υγείας και πήγε για θεραπεία σε νοσοκομεία και του έδωσαν και επίδομα. Δηλαδή πρώτα τον έδειραν και μετά οι ίδιοι που τον έδειραν τον φρόντισαν κιόλας. ό,τι να'ναι!
    Το μυστήριο λύθηκε όταν στο τέλος ο μπάρμπας είπε ότι διεκδικεί οικονομική αποζημίωση για τα δεινά που υπέστη,μιας και η κυβέρνηση της καπιταλιστικής Σερβίας αποζημίωνε όσους είχαν ταλαιπωρηθεί επί αυτοδιαχειριζόμενου σοσιαλισμού. Από τα σχόλια στο άρθρο φάνηκε πως δεν τσίμπησαν οι αναγνώστες και κορόιδευαν τον μπάρμπα για τον αναποτελεσματικό τρόπο που σκέφτηκε για να βγάλει λεφτά....
    ΙΛΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας δώσω τώρα ένα δεύτερο παράδειγμα, από προσωπική εμπειρία.

      Τον Ιούλη, ήμουν στην Πράγα για ένα συνέδριο. Καθώς έπινα τον καφέ μου στο ξενοδοχείο, έρχεται συνάδελφος senior όπως λέμε, καταξιωμένος και με επιρροή στο πεδίο, και μου λέει το εξής:

      -"Άστα, βρέθηκα να γράφω συστατική επιστολή κατεπειγόντως τα χαράματα."
      - "Τι έγινε ρε Τομ;"
      - "Μου γραψε κατεπειγόντως ο Αλεξάντρ, καλό παιδί, δεν ξέρω αν τον ξέρεις, ότι χρειάζεται συστατική για να πάρει υποτροφία να πάει στην Αμερική."
      - "Α χα."
      - "Και ξέρεις, ο Αλεξάντρ είναι απ' τη Λευκορωσία. Ξέρεις τι περνάνε στη Λευκορωσία. Ολοκληρωτισμό έχουν, όχι αστεία. Οπότε για να τον βοηθήσω να ξεφύγει, κάθισα και την έγραψα πρωί-πρωί. Κρίμα το παιδί."

      Διαγραφή
    2. Η Λευκορωσία, ως γνωστόν, έχει "market socialism", δηλαδή κάποια μορφή καπιταλισμού με κεντρικό σχεδιασμό. Έχει επίσης ένα απ' τα μικρότερα ποσοστά ανεργίας στον κόσμο. Το τέταρτο μικρότερο παγκόσμια, κατ΄ακρίβεια. Μισό τα εκατό. http://leninreloaded.blogspot.com/2014/08/blog-post_50.html

      Ναι, αλλά ο Αλεξάντρ ήθελε την υποτροφία. Και ποιος δεν τη θέλει; Και επειδή την θέλουν όλοι, υπάρχει ανταγωνισμός. Πώς να νικήσει τον ανταγωνισμό ο Αλεξάντρ; Πλάθει μια δακρύβρεχτη ιστορία για την τρομοκρατική καταπίεση του σοσιαλισμού στη σημερινή Λευκορωσία, συγκινεί τον παλιό σοσιαλδημοκράτη και αντισταλινιστή Τομ, και ιδού κατεπειγόντως μια ωραία συστατική επιστολή για να σωθεί ο Αλεξάντρ.

      Πώς σας φαίνεται, έκτακτο;

      Διαγραφή
    3. Να σας το γενικεύσω τώρα. Υπάρχει καλύτερο "όπλο" για έναν μέτριο ακαδημαϊκό απ' την Ανατολική Ευρώπη σήμερα για να αποκτήσει προσβάσεις, χρήμα, δουλειά, κύρος, κλπ, απ' το να "αποκαλύψει" σε φιλικότατο προς τέτοιες αποκαλύψεις ακροατήριο, "εγκλήματα του σοσιαλισμού;" Μιλάμε για ιστορικούς, πολιτικούς επιστήμονες, φιλολόγους, ιστορικούς τέχνης, συγγραφείς λογοτεχνίας, μουσικούς, σκηνοθέτες, ένα σωρό κόσμο που στις μετακομμουνιστικές χώρες κανονικά ψοφολογάει με ψίχουλα.

      Ξέρετε πόσες πόρτες ανοίγουν αν το κάνεις αυτό; Και γιατί να μην το κάνεις; Ρισκάρεις κάτι;

      Διαγραφή
    4. α καλά. άμα είσαι από πρώην σοσιαλιστική χώρα, ακόμα και τώρα, 25 χρόνια μετά, τα λεφτά στα πανεπιστήμια, τα προγράμματα που απευθύνονται σε άτομα από αυτές τις χώρες, πέφτουν σύννεφο! Φορές φορές σκέφτομαι, δεν κερδίζαμε τον εμφύλιο, να 'απελευθερωνόμασταν' κι εμείς το 1991,να παίρναμε τώρα καμιά υποτροφία;!

      ΙΛΡ

      Διαγραφή
    5. Δεύτερη εμπειρία, απ' το ίδιο συνέδριο.

      Μιλάει Δυτικο-Ουκρανίδα, ήδη υπότροφος ΗΠΑ, για τον αντικομμουνιστή Ρώσο συγγραφέα Βίκτορ Πελέβιν. Αφού του πλέκει ένα εγκώμιο ως τους ουρανούς, και αφού λέει ότι είναι πλήρως καταξιωμένος στη Δύση, προσθέτει ότι "στη Ρωσία, βέβαια, δεν εκτιμάται καθόλου το λογοτεχνικό του ταλέντο και θεωρείται πάρα πολύ μέτριος συγγραφέας."

      Κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων, κάνω την εύλογη ερώτηση: "Πώς βλέπετε εσείς το γεγονός ότι στις ΗΠΑ ο Πελέβιν είναι φίρμα, αλλά στη σημερινή, μετακομμουνιστική Ρωσία, θεωρείται πατσαβούρα από τους κριτικούς λογοτεχνίας;"

      Απάντηση: "Είναι απλό. Οι Ρώσοι κριτικοί λογοτεχνίας είναι αμετανόητοι Σταλινικοί."

      Καλό;

      Διαγραφή
    6. Να λοιπόν πόσο απλά και πόσο εύκολα δημιουργείται ένα ολόκληρο δίκτυο επηρεασμού νέων φοιτητών, της "κοινής γνώμης", κλπ, με αντάλλαγμα λίγα δολάρια που κανείς δεν νιώθει ότι εξαγοράστηκε για να πάρει, καθώς είναι φυσικό για κάθε άνθρωπο που παίρνει ένα βραβείο όπως είναι μια υποτροφία να θεωρεί ότι το αξίζει και το κέρδισε με το σπαθί του.

      Αν πεις σ' αυτούς τους ανθρώπους ότι βγάζουν το ψωμί τους απ΄τον επαγγελματικό αντικομμουνισμό θα σοκαριστούν και θα προσβληθούν βαθύτατα. Θεωρούν ότι το βγάζουν τίμια, κάνοντας ακαδημαϊκή έρευνα. Κανείς άτιμος, στο κάτω-κάτω, δεν έχει αυτεπίγνωση ότι είναι τέτοιος.

      Διαγραφή
    7. Ηθικόν δίδαγμα, απ' τον τύπο που μιλάει στο 2:00, και που είναι εθνικός ήρωας στην Ινδονησία όντας μέλος της μαφίας που σκότωσε προσωπικά --και περηφανεύεται για αυτό-- καμιά χιλιάδα κομμουνιστές: https://www.youtube.com/watch?v=hH0rOut_CMU

      "Το τι είναι έγκλημα αποφασίζεται από τους νικητές. Είμαι νικητής, άρα ορίζω εγώ τι είναι έγκλημα."

      Διαγραφή
    8. Ο Πελέβιν είναι μια μετριότητα του κερατά, μεταμοντέρνος που δηλώνει βουδιστής και προφανώς έχει απήχηση στην φιλελε αστική και μικροαστική τάξη της Ρωσίας που ήλπιζε ότι "θα γίνουμε Ευρώπη!" μετά την ανατροπή και σπάστηκε όταν συνειδητοποίησε ότι η Μόσχα δεν θα μετατραπεί σε εναλλακτικό προάστειο του Βερολίνου. Θυμάμαι να διδάσκομαι το ανεκδιήγητα βαρετό "Όμον Ρα" σε μάθημα ρωσικής λογοτεχνίας, όπου και η ίδια η καθηγήτρια δεν είχε τίποτα να πει για το έργο.

      Πάντως δεν είναι σωστό ότι δεν έχει αναγνώριση στην Ρωσία. Έχει κερδίσει δύο φορές το βραβείο "Μεγάλο Βιβλίο" (Μπολσάγια Κνίγκα) χορηγοί του οποίου είναι μεγάλες προσωπικότητες όπως ο Αμπράμοβιτς και η Αλφα Μπανκ. Αμ πως.

      Να πω επίσης, ότι η παραπάνω ιστορία του Αντώνη συμφωνεί πλήρως και με τη δική μου εμπειρία. Έχουμε πήξει στους διωκόμενους νεοφιλελέδες.

      Διαγραφή
    9. Α και σας έχω και κάτι φρέσκο.

      http://www.nknews.org/2014/09/matthew-miller-begins-sentence-describes-conditions/

      Ο εν λόγω κρατούμενος του βάναυσου καθεστώτος των 120 σκυλιών έδωσε συνέντευξη τύπου. Το σχόλιο του Κέρυ ήταν
      “You may be hidden but we can see you, we know you’re there. Your captors can silence your voice and assault your dignity but they cannot deny your basic humanity,” Kerry said at the meeting."

      Άλαλα τα χείλη των ασεβών.

      Διαγραφή
    10. Η αλήθεια είναι ότι έχουν κάποιο προβληματάκι με αυτές τις χώρες.

      "44.4 percent of the respondents believed that living conditions were better under communism, 15.6 said that they had stayed the same, while only 33.6 claimed that life was worse back then"

      http://www.inscop.ro/wp-content/uploads/2013/12/INSCOP-noiembrie-Perceptii-Comunism.pdf

      Κάτι τέτοιες δημοσκοπήσεις, τους δείχνουν ότι έχουν πολύ δουλειά ακόμα να κάνουν.
      .
      "As memories of Communist repression fade, some Czechs long for the perceived stability of the past. One poll found that only one in four Czechs was satisfied with democracy. Another poll even claimed that a majority of Czechs preferred Communism to democracy. Long reviled and isolated, Communists apparently are back in vogue."

      http://www.cato.org/publications/commentary/communist-party-vampire-back-future-czech-republic

      Αν είναι έτσι τα πράγματα για ακαδημαϊκούς προερχόμενους από αυτές τις χώρες, τότε αξίζουν διπλά συγχαρητήρια στην κυρία Βέρα Κλώντζα-Γιάκλοβα

      http://redflyplanet.blogspot.com/2014/05/blog-post_17.html

      ημιάγριος

      Διαγραφή
    11. Το να θάβεις ασύστολα το πρώην ανατολικό μπλοκ είναι γενικότερα κάτι που πάντα πιάνει και είναι στη μόδα, και μπορείς να λες και πραγματικά ό,τι θες χωρίς να υπάρχει πρόβλημα. Μπορείς να μιλάς για σφαγές, για εξοντώσεις, μπορείς να λες και ότι εκεί κάθε μέρα καίγανε ζωντανούς ανθρώπους στην κόκκινη πλατεία για πλάκα, δεν έχει σημασία. Και μπορεί να θεωρείσαι και ενημερωμένος και σε επαφή με την πραγματικότητα.

      Διαγραφή
  18. Λίγο άσχετο, αλλά έχω ακούσει ότι μέχρι και οι πολιτικοί κρατούμενοι σε αυτές τις φυλακές ψήφιζαν κανονικά στις εκλογές (ξέρετε αυτές που υποτίθεται ότι δεν υπήρχαν; http://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_legislative_election,_1957 )

    Ο.Χ.Ε.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η τρομερή επιτυχία της αντικομμουνιστικής αφήγησης φαίνεται απλώς και μόνο από το φαινόμενο ''γκούλαγκ'', που και αυτό όπως και η λέξη ''Στάλιν'' είναι μαγικές λέξεις που δεν χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης. Δηλαδή η Σοβιετική Ένωση ήταν βάρβαρη τρομοκρατία χειρότερη από το Γ Ράιχ επειδή είχε κάτι μεταξύ φυλακής και κέντρου επιμόρφωσης για όσους παραβίαζαν τους νόμους ή αποτελούσαν απειλή. Ενώ για να μην ήταν βάρβαρη έπρεπε δηλαδή να τους κάνει τι; να τους πνίγει μαζικά στην θάλασσα; Την στιγμή που το prison-industrial complex στις ΗΠΑ έχει κλεισμένους στην φυλακή περισσότερους ανθρώπους από οποιοδήποτε άλλο κράτος στην ιστορία επειδή έκλεψαν μια σοκολάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

    Ας μου επιτραπεί να προσθέσω κι εγώ μια προσωπική σχετική εμπειρία, εντελώς πρόσφατη.

    Επισκέπτομαι σε μεγάλη πόλη της πάλαι ποτέ ΓΛΔ, σήμερα πρωτεύουσα κρατιδίου της ΟΔΓ, έκθεση κόμικς εμπνευσμένων από το έργο του Φραντς Κάφκα. Οδηγός στην έκθεση είναι εντεταλμένη διδάσκουσα και ερευνήτρια επικοινωνιολογίας σε μεγάλο πανεπιστήμιο της παλιάς ΟΔΓ (της Δυτικής Γερμανίας πριν από την λεγόμενη «επανένωση»), το οποίο είναι και ο διοργανωτής της έκθεσης. Ρίχνω μια ματιά στο βιβλίο επισκεπτών και βλέπω ότι ένας μαθητής γυμνασίου έχει γράψει τις εντυπώσεις του από την έκθεση χαρακτηρίζοντας τον Κάφκα περίπου ανισόρροπο («διαταραγμένη προσωπικότητα» κατά λέξη). Πιάνουμε κουβέντα σχετικά με την ερευνήτρια που είναι δεν είναι σαράντα χρονών και με ρωτάει, αφού συμφωνούμε ότι ο Κάφκα κάθε άλλο παρά «ανισόρροπος» ήταν, αν έχω ασχοληθεί με το έργο του. Της απαντώ ότι δεν μπορώ να «γλιτώσω» από την μαγεία του λόγου του από έφηβος, ότι η σημερινή νεολαία πρέπει να γνωρίσει καλύτερα ό,τι έχει γράψει, αφού σε πολλά γερμανικά γυμνάσια δεν περιλαμβάνεται στο σχολικό πρόγραμμα του μαθήματος της μητρικής γλώσσας και ότι αισθάνθηκα να πλέω σε πελάγη ευτυχίας όταν μπόρεσα να διαβάσω Κάφκα στο πρωτότυπο. Με ρωτάει πότε και πού και της λέω πριν από αρκετές δεκαετίες σε νοσοκομείο της τέως ΓΛΔ όπου νοσηλευόμουν μετά από εγχείριση. Τότε μου λέει ότι γι’ αυτήν ως Δυτικογερμανίδα αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της ζωής της το γεγονός ότι το έργο του Κάφκα εκδιδόταν και κυκλοφορούσε στην ΓΛΔ, πράγμα που έμαθε μόλις πριν από λίγο καιρό και το οποίο θεωρούσε μέχρι τότε «αδιανόητο». Της λέω ότι όχι μόνον κυκλοφορούσε και διαβαζόταν, αλλά και ότι υπήρχε εξειδικευμένη έρευνα για τον Κάφκα, καρπός της οποίας ήταν η πρώτη έκδοση των «Υπηρεσιακών Εγγράφων» του Κάφκα από τον εκδοτικό οίκο της Ακαδημίας Επιστημών της ΓΛΔ σε συνεργασία με ερευνητές από την τότε Τσεχοσλοβακική Σοσιαλιστική Δημοκρατία. Επακολουθεί σιωπή και αμηχανία (ευτυχώς όχι ενόχληση, γιατί το ’χω αντιμετωπίσει κι αυτό) από πλευράς της. Κλείνουμε την κουβέντα με ερωτήσεις της για τα «Γράμματα στην Μιλένα» που η ίδια δεν έχει διαβάσει και τυχαίνει να διαβάζω εγώ αυτήν την εποχή.

    Αυτά…

    Μη Απολιθωμένος (ακόμα!) από τις ακτές της Ανατολικής Βαλτικής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δείτε εδώ τον κόσμο τους ανάποδα. Τι θα είχε να πει ένας ναμιμπιανός ταξιτζής σε όλο αυτό το συνάφι των ακαδημαϊκών καλοπροαίρετων λευκών, για την ΛΔ Κορέας, τον Κάστρο και τη ΓΛΔ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Με βαση την αρχικη ανταποκριση εχουμε 12 νεκρους στις 500000, δηλαδη 2,4 νεκρους ανα 100000 κρατουμενους. Μεχρι να φτασει η ειδηση στην Ελλαδα, οι κρατουμενοι εγιναν 600000 και οι νεκροι 14. Φαινεται οτι το κομπιουτερακι ηταν ρυθμισμενο να κανει σωστα το roundup, :) :)

    http://www.dw.de/romania-communist-era-prison-chief-visinescu-on-trial/a-17950568

    vikar

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Η αριθμητική του τρόμου και η μετρήσιμη ηθική του.
    Σκότωσε 14 από 5.000 άρα είναι στατιστικά αμελητέος ο θάνατος ή σκότωσε έναν και αυτό φτάνει;
    Το καλύτερο είναι πως επειδή είμαστε η μοναδική(ίσως;) χώρα στον κόσμο που ο φόνος παραγράφεται μας ξενίζει το γεγονός πως άλλες χώρες δικάζουν δολοφόνους μετά από πενήντα και εβδομήντα χρόνια ή φυλακίζουν ενενηντάχρονους.

    Η παγίδα του άρθρου βρίσκεται στην παραδοχή και καλά του κατηγορούμενου: "δήλωσε ότι είναι αθώος και υποστήριξε ότι είναι αποδιοπομπαίος τράγος, επειδή, όπως τόνισε, έκανε τη δουλειά του, σύμφωνα με τις εντολές που λάμβανε." Ξέρω, ξέρω θυμίζει φρουρούς του Άουσβιτς και την δικαιολογία τους.

    Ευτυχώς το internet μας κάνει όλους έξυπνους γιατί εκτός από την ελληνική μετάφραση κάπου θα υπήρχε η διεθνής πρωτότυπη είδηση. Λοιπόν είναι του AP και όπως φαίνεται υπάρχει μπόλικο "δημιουργικό" που οι Έλληνες έβαλαν. πχ κριτική σε Κομμουνιστές ηγέτες = αντίθετος του Στάλιν στα ελληνικά.
    http://www.usnews.com/news/world/articles/2014/09/24/romania-puts-ex-communist-prison-chief-on-trial

    Το ψάρι βρωμάει παραπάνω όταν τελικά η δίωξη στα Ρουμάνικα αφορά για τον Βισινέσκου "14 θανάτους πολιτικών κρατουμένων" και για τον Διευθυντή του τομέα "103 συγκεκριμένους θανάτους πολιτικών κρατουμένων".

    Μέχρι να φτάσεις στο κεφάλι του ψαριού που σαπίζει θα έχεις και τα πρώτα ονόματα των ηγετών του Αγροτικού Κόμματος Ρουμανίας που κατηγορούνται πως σκότωσαν οι κατηγορούμενοι: για παράδειγμα Ion Mihalache που πήγε ως "Μπαντέρα Ρουμανίας" εθελοντής στο Ανατολικό μέτωπο αλλά μετά τα έσπασε με τους ΝΑΖΙ και έγινε "συμμαχική" μαριονέτα.

    Τι να περιμένεις άραγε ως έργο από ένα ινστιτούτο Κατήγορο όπως αυτό:
    Institute for the Investigation of Communist Crimes and the Memory of the Romanian Exile (IICCMER)
    Μήπως πως το αρκτικόλεξο του παραμένει στα Αγγλικά ακόμη και στα Ρουμάνικα για να δείξει χρηματοδότες;

    Πνεύμα Αντιλογίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Σκότωσε 14 από 5.000 άρα είναι στατιστικά αμελητέος ο θάνατος ή σκότωσε έναν και αυτό φτάνει;"

      Πρώτον, δεν είδα πουθενά αναφορά στο ότι "σκότωσε" κάποιον. Το ρεπορτάζ είναι πάνω, μπορείς να το διαβάσεις.

      Δεύτερον, σε κατηγορητήριο από Ορθόδοξο θεολόγο που μιλά για "καθεστώς εξολόθρευσης" με 14 ή 12 νεκρούς σε 7 χρόνια, δεν έχω την παραμικρή εμπιστοσύνη.

      Η υπόθεση είναι παρωδία.

      Διαγραφή
  24. Μαζί με τον Αλεξάντρου διώκουν και τον γενικό διευθυντή των "στρατοπέδων εργασίας" της εποχής εκείνης Ion Ficior που ήταν μέλος του κομμουνιστικού κόμματος αλλά με Βαπτιστές γονείς και για αυτό τον έκαναν ανθρωποφύλακα. Τα γράφει η Wiki.

    Η όλη υπόθεση με τα "στοιχεία" :http://tortionari.gandul.info/stiri/lista-tortionarilor-ion-ficior-al-doilea-calau-acuzat-de-genocid-locul-in-care-detinutilor-morti-de-foame-li-se-aruncau-organele-pe-jos-si-erau-ingropati-in-gropi-comune-11283940

    Πνεύμα Αντιλογίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δηλαδή μπορεί να υποθέσει κανείς ότι υπάρχουν και στην Ελλάδα διάσημοι διανοούμενοι ή καλλιτέχνες που εμπορεύονται τον αντικομμουνισμό τους με ανταλλάγματα μεγάλες καριέρες με πολλά λεφτά; Λέω τώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αποψινό και σχετικό με την αναφορά μου στις συνθήκες στις ελληνικές φυλακές στην ανάρτηση:

    Καταδίκη της Ελλάδας για τις φυλακές Ναυπλίου
    Δημοσίευση: Πέμ, 25/09/2014 - 22:52

    Για εξευτελιστική μεταχείριση κρατουμένων στις φυλακές Ναυπλίου καταδικάστηκε η Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το οποίο έκανε δεκτή την προσφυγή 16 Ελλήνων, Ρουμάνων, Ουκρανών, Τούρκων και Αμερικανών κρατουμένων. Το δικαστήριο καταδίκασε την Ελλάδα για παραβίαση του άρθρου 3 της Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, με βάση το οποίο απαγορεύεται η απάνθρωπη ή εξευτελιστική μεταχείριση.

    Οι προσφεύγοντες είχαν διαμαρτυρηθεί γενικά για τις απάνθρωπες συνθήκες κράτησής τους και ιδιαίτερα για τον υπερπληθυσμό κρατουμένων που επικρατεί στις φυλακές Ναυπλίου. Με την καταδικαστική του απόφαση, το Δικαστήριο υποχρέωσε την Ελλάδα να καταβάλει, σε κάθε έναν από τους προσφεύγοντες, αποζημιώσεις που κυμαίνονται μεταξύ 5.000 και 15.000 ευρώ και 2.000 ευρώ από κοινού για δικαστικά έξοδα και δαπάνες.
    http://www.902.gr/eidisi/koinonia/51758/katadiki-tis-elladas-gia-tis-fylakes-nayplioy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεύτερη είδηση:

      Ειδομένη: Αθλιες συνθήκες κράτησης των μεταναστών στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Αξιούπολης
      Δημοσίευση: Πέμ, 25/09/2014 - 20:45

      Τις άθλιες συνθήκες κράτησης των μεταναστών στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Αξιούπολης, στην Ειδομένη, διαπίστωσαν η αντιπροσωπεία της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Σωτήρης Ζαριανόπουλος, που περιόδευσαν σήμερα το μεσημέρι στην περιοχή.

      Στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης στην Ειδομένη, σε μικρά κελιά κρατούνται στοιβαγμένοι πολλοί πρόσφυγες, σε άθλιες συνθήκες σίτισης και υγιεινής. Βρίσκονται εκεί κρατούμενοι έως και έξι 6 μήνες και περιμένουν να απελαθούν. Δεν τους έχει επισκεφθεί γιατρός, ενώ στο πρόσφατο παρελθόν υπήρξε κρούσμα φυματίωσης. Επίσης, δεν προαυλίζονται, καθώς η αυλή (πάρκινγκ) του ΤΣΦ είναι γεμάτη από συμπατριώτες τους μετανάστες και πρόσφυγες που κάθε τόσο οδηγούνται για εξακρίβωση στοιχείων και στη συνέχεια αφήνονται ελεύθεροι, καθώς διαπιστώνεται ότι διαθέτουν νόμιμα υπηρεσιακά σημειώματα με τα οποία τους έχει δοθεί χρονικό περιθώριο προκειμένου μόνοι τους και νόμιμα να φύγουν από τη χώρα μας για να επιστρέψουν στις πατρίδες τους.

      Στην πραγματικότητα, αυτή η δεύτερη κατηγορία προσφύγων από το Πακιστάν, τη Συρία, το Ιράκ, το Μπαγκλαντές, που είναι εγκλωβισμένοι στην παραμεθόριο, ήρθαν στη χώρα μας όχι με σκοπό να μείνουν, αλλά για να συνεχίσουν το ταξίδι προς άλλες χώρες της Ευρώπης. Άνθρωποι που, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο, έφυγαν από τα σπίτια τους αφήνοντας πίσω τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους, τους εμφυλίους και τις διώξεις. Έτσι, κατά εκατοντάδες βρίσκονται στην περιοχή, στην πλειοψηφία τους νέοι, ανάμεσά τους μικρά παιδιά, βρέφη. Για μήνες πασχίζουν να επιβιώσουν σε χωράφια, στο ύπαιθρο, ελπίζοντας να καταφέρουν να φτάσουν στη χώρα προορισμού τους. Νηστικοί, χωρίς νερό, ταλαιπωρημένοι, άρρωστοι, χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, περιπλανιούνται στην περιοχή. Αυτή είναι άλλη μια πλευρά της κατασταλτικής αντιμεταναστευτικής πολιτικής και νομοθεσίας της ΕΕ, που συναποφασίζουν και υλοποιούν η ελληνική και οι άλλες κυβερνήσεις των κρατών - μελών της.

      Αμέσως μετά την επίσκεψη, ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος δήλωσε: «ΝΑΤΟ και Ευρωπαϊκή Ένωση κυνηγούν τα θύματα των επεμβάσεών τους, όπου γης. Δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες από τις χώρες που επεμβαίνουν, αντιμετωπίζουν την αντιμεταναστευτική πολιτική της ΕΕ, στην οποία πρωτοστατεί η ελληνική κυβέρνηση.

      Η κατάσταση στην Ειδομένη, μετά από την απόφαση να κλείσουν οι εγκαταστάσεις Κέντρου Προσφύγων στο Πολύκαστρο Κιλκίς, είναι δραματική.

      Η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να πάρει ουσιαστικά μέτρα ανθρώπινης φιλοξενίας όλων αυτών των προσφύγων. Να τους εφοδιάσει με ταξιδιωτικά έγγραφα για τη μετακίνησή τους στις χώρες της επιλογής τους, να χορηγήσει πολιτικό ή ανθρωπιστικό άσυλο σε όσους το ζητήσουν».
      http://www.902.gr/eidisi/metanastes/51755/eidomeni-athlies-synthikes-kratisis-ton-metanaston-sto-tmima-synoriakis

      Διαγραφή