Παρασκευή, 8 Αυγούστου 2014

Ομπάμα: «Η Ρωσία είναι ένα έθνος που δεν κατασκευάζει τίποτα»

Ομπάμα: «Η Ρωσία είναι ένα έθνος που δεν κατασκευάζει τίποτα»

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα απαξίωσε τη Ρωσία υποστηρίζοντας ότι είναι ένα έθνος που «δεν φτιάχνει τίποτα» και δήλωσε σε συνέντευξή του στο περιοδικό Economist ότι η Δύση θα πρέπει να τηρήσει «σθεναρή στάση» απέναντι στην Κίνα καθώς το Πεκίνο επιδιώκει να αυξήσει τον ρόλο του στην παγκόσμια οικονομία.

Η Ρωσία είναι η χώρα με την τρίτη μεγαλύτερη παραγωγή πετρελαίου και τη δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγή φυσικού αερίου στον κόσμο. Ο Ομπάμα ωστόσο υποβάθμισε τον ρόλο της Μόσχας και τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν, ως ηγέτη που προκαλεί βραχυπρόθεσμα προβλήματα για να αποκομίσει πολιτικά οφέλη που όμως μακροπρόθεσμα βλάπτουν τη χώρα του.

«Η Ρωσία δεν κατασκευάζει τίποτα (...) Οι μετανάστες δεν συρρέουν στη Μόσχα αναζητώντας ευκαιρίες. Το προσδόκιμο ζωής για τους άνδρες στη Ρωσία είναι γύρω στα 60. Ο πληθυσμός μειώνεται», ανέφερε χαρακτηριστικά.


Αναφερόμενος στις «περιφερειακές προκλήσεις», ο αμερικανός πρόεδρος είπε ότι η διεθνής κοινότητα θα πρέπει να διασφαλίσει πως «δεν θα κλιμακωθούν» σε σημείο που «ξαφνικά τα πυρηνικά όπλα να ξαναμπούν στην ατζέντα των συζητήσεων της εξωτερικής πολιτικής».

Οσον αφορά τις εντάσεις στις σχέσεις των ΗΠΑ με την Κίνα, ο Ομπάμα τις χαρακτήρισε «διαχειρίσιμες». «Αυτό που θα πω πάντως για την Κίνα είναι ότι θα πρέπει να είμαστε σθεναροί απέναντι τους επειδή θα πιέσουν όσο πιο σκληρά μπορούν μέχρι να συναντήσουν αντίσταση», πρόσθεσε.

Οπως είπε, πιστεύει ότι οι εμπορικές εντάσεις θα χαλαρώσουν όταν η Κίνα πάψει «να είναι απλώς ο κατασκευαστής χαμηλού κόστους» και οι εταιρείες της αρχίσουν να κατασκευάζουν είδη υψηλότερης αξίας για τα οποία θα απαιτείται να προστατεύονται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.

24 σχόλια:

  1. Μέρκελ - Ποροσένκο τα είπαν τηλεφωνικά - Σικόρσκι: Αυτοκρατορικές βλέψεις έχει η Ρωσία
    http://www.tanea.gr/news/world/article/5148333/ta-eipan-thlefwnika-merkel-porosenko-sikorski-aytokratorikes-blepseis-exei-h-rwsia/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. - Λοιπόν, εσάς θα σας σφάξουμε επειδή δεν παράγετε τίποτα. Αλκοολικοί τεμπελχανάδες!
    - Κι εμάς, κύριε;
    - Εσάς επειδή παράγετε φτηνά. Και επειδή έχετε περίπου 100 εκατομμύρια άτομα με επίθετο "Γουόνγκ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπως είπε, πιστεύει ότι οι εμπορικές εντάσεις θα χαλαρώσουν όταν η Κίνα πάψει «να είναι απλώς ο κατασκευαστής χαμηλού κόστους» και οι εταιρείες της αρχίσουν να κατασκευάζουν είδη υψηλότερης αξίας για τα οποία θα απαιτείται να προστατεύονται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.

      Χοντρά ψέματα και σινιέ ρατσισμός. Η Κίνα είναι το εργοστάσιο των αμερικανικών εταιριών - πλην της "αμυντικής" βιομηχανίας, φυσικά. Η Κίνα έχει ένα βουνό από αμερικανικά χρεόγραφα. Η Κίνα εισάγει, με αυξανόμενο ρυθμό, μέσα παραγωγής για τη βιομηχανία της, κυρίως από ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. Γερμανία, Ολλανδία, Σουηδία) αλλά και από τις τόσο "προσεκτικές" σε θέματα "πνευματικής ιδιοκτησίας" ΗΠΑ. Και τα αφεντικά του (κάθε) Ομπάμα προσβλέπουν στο να πάψει η Κίνα να είναι απλώς ο κατασκευαστής χαμηλού κόστους;

      gdmn1973

      ΥΓ: Ο ΣΥΡΙΖΑ χαιρέτισε τις δηλώσεις Ομπάμα ή ψάχνουν ακόμα τον πιλάφ στο τηλέφωνο;

      Διαγραφή
    2. επίσης επειδή κρατάτε το 1/3 του εξωτερικού μου χρέους πρέπει να σας θυμίσω ποιος είναι το αφεντικό εδώ πέρα. Εντάξει? ουγκ

      johngr1973

      Διαγραφή
  3. Τελευταίες δηλώσεις του Προέδρου μαριονέτα; Αυτουνού τι γίνεται; Του δίνουν ένα χαρτί και του λένε δήλωσε αυτά; Τι έγινε, πόνεσε που κάποιος δε συμμορφώνεται με το καθεστώς και δε σε αφήνει να ξεσαλώσεις μπροστά του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βλέπω κανείς δεν αναγνωρίζει την πλήρη ανεξαρτησία του Ομπάμα απ' τα μονοπώλια. Λίγο σέβας ρε για τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, που λέει και η Περιφερειάρχης μας!

      Διαγραφή
    2. η κινα ειναι κατασκευαστης χαμηλου κοστους αναφωνησε και το εγραψε σε ενα lenovo/ipad/iphone/blackberry/samsung κτλ κτλ κτλ

      Διαγραφή
    3. Καλα οτι ειναι χαμηλου κοστους ειναι, αυτο δεν σημαινει ομως οτι παραγει μονο χαμηλης ποιοτητας και μη πολυτελη προιοντα. Και τα ακριβα ρουχα σε χωρες με χαμηλο κοστος παραγωγης φτιαχνονται και ολα

      Διαγραφή
  4. Αν το δουμε πιο γενικα και ιστορικα είναι ένα ζήτημα που έχει υποτιμηθεί: η παραγωγή ποιοτικών προϊόντων-ορόσημα που θα ασκούσαν την δική τους υποσυνείδητη προπαγάνδα διεθνώς.

    Ενα επιτυχημένο προϊόν μπορεί να ασκήσει σημαντική επιρροή στις μάζες όσον αφορά τον τόπο κατασκευής που πρεσβεύει, αρκεί να είναι διαθέσιμο σε αυτές και διαθέτει ποιοτικά χαρακτηριστικά.

    Θυμάμαι χαρακτηριστικά τον πατέρα μου να φοράει για χρονια ρολόι Slava ενώ για δώρο μου είχε πάρει μια φοβερή κάμερα Zenit και αυτά να είναι η μόνη επαφή με σοβιετικά προϊόντα. Άντε και κάποια ηρωικά Lada που έβλεπα στο δρόμο.

    Αντίθετα στο σπίτι υπήρχαν μάρκες όπως kelloggs, Johnson and Johnson, τα jeans levis, τα καταραμένα marlboro και η εθιστική coca cola και τόσα αλλα. Μάρκες που μπορεί στην αρχή να τις αγόραζες από ανάγκη και όχι από επιλογή, αλλα λίγο μετά τις συνήθιζες και ταυτιζόσουνα με αυτές.

    Η αποδοχή τέτοιων προϊόντων συνέβαινε για 2 λόγους: Ειτε γιατί τα αμερικανικά προϊόντα είχαν καλύτερη διανομή είτε γιατί τα σοβιετικά δεν είχαν ποτέ μπει στη διαδικασία να φροντίσουν να «διαφημίσουν» αντίστοιχα προϊόντα, ενώ πολλές φορές μάλιστα δεν είχαν αντίστοιχα.

    Αν επεκτείνουμε και πιο κάτω την συζήτηση, ήταν επικοινωνιακό και προπαγανδιστικό πλήγμα το γεγονός ότι τόσα χρόνια η ΕΣΣΔ δεν είχε δημιουργήσει ένα προϊόν-ορόσημο που να μπορέσει κάποιος να ταυτιστεί και να νιώσει την σοβιετική υπεροχή. Ακόμα και σε επίπεδο κουλτούρας και σε ρεύματα στον κινηματογράφο, στην μουσική, δεν είχα ακούσει ποτέ κάποιον να λέει - ταυτίστηκα με τους σοβιετικούς μέσα από την μουσική τους ‘η οτι -ήρθα κοντά στην ιδεολογία τους γιατί με παράσυρε η κουλτούρα τους.

    Αντίθετα σήμερα, είναι δύσκολο να μην παραδεχτείς ότι ένα μεγάλο κομμάτι από τις ταινίες που θα παρακολουθήσεις, θα είναι αμερικανικες με οποια προπαγάνδα περιέχουν, μεγάλη μάζα θα συνεχίσει να ακούει jazz, rock, rap, όλα δηλαδή τα είδη που προήγαγε και προώθησε η αμερική ενώ για την σοβιετική κουλτούρα θα υπάρχει σκοτάδι με υπευθυνότητα κυρίως τον μηχανισμών προπαγάνδας της ΕΣΣΔ που ίσως δεν είδε σοβαρά την αποδοτικότητα προσηλυτισμού μέσω καλλιτεχνικών ρευμάτων και ποτε δεν προέβαλε οποιοδήποτε δημιουργικό, καλλιτεχνικό ρεύμα που θα λειτουργούσε παράλληλα με την πολιτική της.

    Μπορεί ακόμα να φαίνεται αστείο, αλλά μια αφίσα με τον Ελβις, ένα ποτήρι με κόλα ή το σιγοψιθύρισμα της μελωδίας των τίτλων έναρξης των ταινιών της 20th Century fox , έκαναν την δική τους δουλεία στην αποδοχή μιας ιδεολογίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα ήθελα να σου υπενθυμίσω ότι το 1949 η Ελλάδα εντάχθηκε οριστικά στη Δύση, ότι η επικοινωνία με την ΕΣΣΔ θεωρούνταν στοιχείο εναντίον σου, ότι το ΚΚΕ απαγορεύτηκε και ότι ήταν λίγο ως πολύ υποχρεωτικό να εκτίθεσαι μόνο στη δυτική κουλτούρα μέχρι τη δεκαετία του 1980. Από πού λοιπόν θα μάθαινες για σοβιετικό κινηματογράφο, μουσική, λογοτεχνία, κλπ;

      Διαγραφή
    2. Σωστές και ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις, τα έχω σκεφτεί και εγώ αυτά σε κάποιες φάσεις αλλά νομίζω ότι υπάρχουν κάποια σημεία που δεν είναι ακριβώς έτσι
      Καταρχάς για τη μουσική, δε νομίζω ότι κάποιος παίζει ροκ, μέταλ ή τζαζ ή κάποιο άλλο είδος για να προωθήσει μια ιδεολογία, τουλάχιστον στην πλειοψηφία των μουσικών ούτε ταυτίζομαι με τον αμερικάνικο τρόπο ζωής ακούγοντάς τα. Αυτοί που παίζουν, παίζουν επειδή έχουν πάθος με αυτό και αυτοί που ακούν το κάνουν πάνω κάτω για τον ίδιο λόγο. Υπάρχουν και άλλες χώρες που έχουν προωθήσει αυτά τα είδη εκτός Αμερικής (Αγγλία πχ) Έχοντας πει αυτά δε βλέπω κάποιο λόγο γιατί να μη παίζονταν αυτά τα είδη και σε καθεστώς εκτός καπιταλισμού εκτός και αν λογοκρίνονταν, που είναι μια άλλη ιστορία.
      Τα υπόλοιπα προϊόντα είναι σίγουρα προϊόντα που υπάρχουν και καταναλώνονται αλλά δεν ενδιαφέρει και πολύ αν είναι αμερικάνικα ή όχι νομίζω στην πλειοψηφία. Αν τα Kellogs πχ ήταν Δανέζικα δεν θα άλλαζε κάτι στον τρόπο που τα βλέπεις. Το θέμα είναι να φροντίσεις να έχεις κάποια από αυτά ώστε να μη θεωρείς ότι υστερείς.
      Οι ταινίες είναι μέσο προπαγάνδας συχνά αλλά αυτό συμβαίνει, πρέπει να μπορείς να τα ξεχωρίσεις. Κάποιες μπορεί να μη βλέπονται καν κάποιες μπορεί και να κριτικάρουν το σύστημα κάποιες μπορεί να είναι και άσχετες, αλλά ο καθένας έχει τον πολιτισμό του. Εγώ δεν θα πάω να γίνω αμερικάνος επειδή οι ταινίες δείχνουν κάτι. Πρέπει να έχεις και εσύ τις δικές σου και αν είναι καλές δεν υπάρχει πρόβλημα.

      Διαγραφή
    3. "Από πού λοιπόν θα μάθαινες για σοβιετικό κινηματογράφο, μουσική, λογοτεχνία, κλπ;"

      Νομιζω το ερωτημα ειναι εαν η ΣΕ ειχε τετοια βιομηχανια κουλτουρας για να προβαλει; Οταν μιλαμε για ρωσσια στο μυαλο ερχονται εικονες απο Μπολσοι, Ντοστρογιεφσκι, μπαμπυσκες κ πολυχρωμοι τρουλοι εκκλησιων. Οταν μιλαμε ομως για Σ.Ε , τι προβαλεται σαν αντιπροσωπευτικο προιον? Ταρκοφσκι στον κινηματογραφο, αλλα μεχρι εκει. Στη μουσικη τιποτα σπουδαιο, ακομα κ εκεινοι προσηλητιστικαν στο ροκ του 60. Νομιζω στο ζητημα που θετει ο Σωτηρης, πρεπει να προσθεσουμε και τον σημαντικοτατο ρολο που επαιξε η σχεδον υποχρεωτικη εκμαθηση αγγλικης γλωσσας στο λαο, κατι που αντικειμενικα σε φερνει πολυ κοντα στη κουλτουρα της γλωσσας που μαθαινεις.
      Ομως και παλι, δε γνωριζω ακομα και σημερα σοβιετικα προιοντα εκτος απο τα lada, τα mig, τα κιν.σχεδια Μπολεκ κ Λολεκ. (Η περιφημη φωτογραφικη μηχανη laika ηταν σοβιετικη?) Θα με ενδιεφερε να μαθω τι προιοντα υπηρχαν στην καθημερινοτητα των κομμουνιστων, πχ απο σοκολατες, ποδηλατα, μαρκες οικ.συσκευων,μηχανων αν υπαρχει καποια πηγη
      Zed

      Διαγραφή
    4. Τα Μπόλεκ και Λόλεκ είναι Πολωνικά. Ασφαλώς και είχε βιομηχανία κουλτούρας η ΕΣΣΔ. Κινηματογράφου, κλασικής μουσικής (Melodiya), επιστήμης.

      Κάποια στιγμή είχα δει στο άσχετο ότι η πρώτα μονάδα εναλλακτικής ψυχιατρικής, που βασιζόταν στην ανθρώπινη συμπεριφορά στους ψυχασθενείς έγινε στην ΕΣΣΔ. Επί Στάλιν.

      Διαγραφή
    5. Μπαλέτου, επίσης.

      Τώρα, το ότι άλλα ήθελε ο κόσμος στην Ελλάδα είναι ασφαλώς γεγονός. Το γιατί ήθελε άλλα, είναι ένα άλλο θέμα όμως.

      Διαγραφή
    6. Το να παίζεις ροκ δε σημαίνει ότι ηττάσαι, το να μάθεις να παίζεις ένα τραγούδι που έγραψε κάποιος και να γράψεις και ένα δικό σου δε σημαίνει τίποτα, και υπάρχουν πολλά τεράστια συγκροτήματα που δεν είναι αμερικάνικα. Και η αμερική επηρεάστηκε από τα αγγλικά συγκροτήματα (βρετανική εισβολή) άρα τελικά ποιος έπαιζε ποιανού τη μουσική; Πάντως από ό,τι καταλαβαίνω υπήρχε και μια μόρφωση στην ΕΣΣΔ που δεν υπήρχε αλλού σε όλα τα στρώματα όσον αφορά κλασσική μουσική και άλλα που ήταν σε καλύτερο επίπεδο, δε συζητάμε για Αμερική που δε νομίζω να είχε και πολλή επαφή με αυτά.

      Διαγραφή
    7. H leica είναι Γερμανική.
      Θα συμφωνήσω με τον Αντώνη στο ότι ήμασταν αποκλεισμένοι από τον πολιτισμό της ΕΣΣΔ, και γενικά από τον πολιτισμό των χωρών του σοσιαλισμού, τουλάχιστον μέχρι να φανεί η στροφή χωρίς γυρισμό...

      Κώστας

      Διαγραφή
    8. Σχετικά με την καθημερινότητα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν φωτογραφίες από σοβιετικά επιτραπέζια παιχνιδια στον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.gamer.ru/boardgames/o-nih-mechtali-vse-deti-sovetskie-nastolnye-igry-70h-90h-godov-foto-obzor

      και εδώ http://www.dobriiden.ru/content/sovetskie-nastolnye-igry-i-konstruktory-20-foto

      Άλλα παιχνίδια: http://sam.kg/kartinki/foto/20871-igrushki-nashego-sovetskogo-detstva.html

      Διαφήμιση επίπλων: https://www.youtube.com/watch?v=Bg6gUUQAdps

      Περισσότερες διαφημίσεις εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=BKksmokvoCE

      Δυστυχώς όλα στα Ρωσικά, αλλά αρκούν για να πάρει κανείς μια ιδέα για την βιομηχανία κουλτούρας και καταναλωτικών αγαθών της ΕΣΣΔ που φυσικά και δεν ήταν μόνο γιγάντια εργοτάξια και σταθμοί τρακτέρ.

      Διαγραφή
    9. Ο πολιτισμικος ιμπεριαλισμος της Δυσης δεν εχει προηγούμενο
      Το οτι ο πολιτισμος μιας χωρας δεν εμπορευματοποιειται στο βαθμο που τον εμπορευματοποιουν οι Αμερικανοι ας πουμε, και δεν χρησιμοποιειται σαν μηχανη προπαγανδας σε τετοιο βαθμο που το κανουν οι αμερικανοι παλι, δεν σημαινει οτι καποια χωρα δεν παραγει πολιτισμο. Ετσι και αλλιως το ποιοτικο ποτε δεν μπορει να συναγωνιστει το εμπορικο σε ποσοτικο επιπεδο.

      Απο εκει και περα στην ΕΣΣΔ ειχαν αλλη φιλοσοφια στην παραγωγη, δεν τους ενδιεφερε να εχουν 45 μαρκες τσιγαρα με τα πιο πολυχρωμα εξωφυλλα, ουτε 40 σαμπουαν που να κανουν ολα το ιδιο πραγμα. Τους ενδιεφερε να εχουν θεατρα για ολους, σχολεια και παιδικες χαρες για τα παιδια, ρουχα, ειδη βασικης αναγκης, υγεια. Τους ενδιεφερε η ουσια και αντιλαμβανονταν τα προιοντα περισσοτερο σαν αξιες χρησεις απο οτι ως εμπορευματικες αξιες. Προκειται για διαφορα κουλτουρας, η ΕΣΣΔ ποτε δεν ενδιαφερθηκε να ανταγωνιστει καμια ιμπεριαλιστικη χωρα στον τομεα του μαρκετινγκ, της διαφημησης, κλπκλπ, και αυτη η διαφορα κουλτουρας εχει τη βαση της στην ριζα της εκει κοινωνιας και οικονομιας, που δεν ηταν καπιταλιστικη αλλα σοσιαλιστικη.

      Δηλαδη πως να στο πω και αλλιως, θα ηταν τραγικο η ΕΣΣΔ να προσπαθουσε να φτιαξει ενα αμαξι πιο γρηγορο απο τη φεραρι, διοτι για αυτους το αυτοκινητο δεν ηταν ενα μεσον επειδειξης στατους οπως στην δυση, ηταν ενα εργαλειο που μπορουσε να σου προσφερει ανετη μετακινηση στην καθημερινη σου ζωη.

      Διαγραφή
  5. Λοιπόν... Χωρίς να θέλω να το παίξω ινστρούχτορας νομίζω πως είναι λάθος να αποσπούμε το πολιτιστικό εποικοδόμημα και να το μελετάμε ξεκομμένο από την οικονομία. Η σοβιετική ένωση άρχισε να χάνει τη μάχη από τη ροκ - ποπ culture από τις αρχές της δεκαετίας του 70 που οι σοσιαλιστικές σχέσεις παραγωγής άρχισαν να αποδυναμώνονται επικίνδυνα. Επίσης όσο αδυνάτιζαν οι σοσιαλιστικές σχέσεις παραγωγής τόσο λιγότερο ποιοτικά και ανταγωνιστικά γινόντουσαν τα προϊόντα της ΣΕ στη διεθνή σκακιέρα. Σε αυτό μεγάλο ρόλο έμπαιξαν και τα σαμποταζ του ιμπεριαλισμού που φύτευε συνέχεια πράκτορες για να σαμποτάρουν τη βιομηχανική παραγωγή. Συγγενείς μου που ζούσαν στη Μπρεζνιεφική και μετέπειτα Γκορμπατσοφική Σοβιετική Ρωσία μου χουν δείξει πάμπολλες φωτογραφίες με τη νεολαία να αντιγράφει (δυστυχώς) τα καπιταλιστικά πρότυπα της εποχής. Οι δυτικοί δίσκοι κυκλοφορούσαν παντού όποιος λέει ότι υπήρχαν απαγορεύσεις δεν ξέρει τι λέει. Αλλά για να χουμε καλό ερώτημα από πότε η ύπαρξη δυτικής μουσικής η μη καθορίζει και το πόσο μπροστά είναι αυτή η κοινωνία;;; Μου αρέσει πολύ η ροκ μουσική αλλά ρε σφοι μιλάμε για λούμπεν άτομα από τα οποία η συντριπτική πλειοψηφία πέθανε απ΄ τα ναρκωτικά γιατί ασφυκτιούσε στο επιτυχημένο κουστούμι που τους είχε ράψει ο καπιταλισμός. Η ΣΕ και πολιτισμό παρήγαγε και πολύ καλά προιόντα τα οποία ήταν και ανεπηρρέαστα από το planned obsolence των καπιταλιστικών προιόντων αλλά όσο αδυνάτιζαν οι σοσιαλιστικές σχέσεις παραγωγής ειδικότερα μετά το 20ο συνέδριο τόσο χανόταν η μάχη και στον τομέα του πολιτισμού και στον ανταγωνισμό των προιόντων.
    Σινεμά και θέατρα υπήρχαν και στο πιο απομακρυσμένο χωριό. Ανισομετρία υπήρχε πολύ μεγάλη μεταξύ πόλης και χωριού μερικά χωριά δεν είχαν ούτε δρόμους της προκοπής αλλά η πρόσβαση στον πολιτισμό ήταν αναφέρετο ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ κάθε σοβιετικού. Στις μεγάλες πόλεις μάλιστα είχαν ανοίξει και 3d κινηματογράφοι ήδη από την εποχή του 50. Οι συγγενείς μου μου χουν πει πολλές φορές ότι πήγαιναν να δουν 3δ ταινίες.
    http://www.thehindu.com/todays-paper/tp-in-school/russia-dusts-down-soviet-unions-forgotten-3d-films/article3617990.ece
    Επίσης τα ladakia χωρίς να είναι τίποτα fancy μια χαρά καλύπτανε τις ανάγκες μιας οικογένειας. Μην συγκρίνετε τα μοντέλα του 60 70 80 με τωρινά μοντέλα είναι άδικη μια τέτοια σύγκριση σε σχέση με τα δυτικά μοντέλα της εποχής δεν υστερούσαν από ένα αυτοκίνητο που καλύπτει τις βασικές ανάγκες μιας οικογένειας βέβαια στη ΣΕ αποθάρρυναν την χρήση ΙΧ και ενθάρρυναν τις μετακινήσεις με τις δημόσιες συγκοινωνίες αλλά αυτό είναι άλλου παππά ευαγγέλιο. Πάντως τα ladakia μέχρι και τα τέλη του 80 υπήρχαν σε όλες τις ευρωπαικές αγορές και έκαναν αρκετά καλές πωλήσεις.
    https://www.youtube.com/watch?v=pByOWzrczKw
    Διαφημιστικό lada στην βρετανική τηλεόραση

    Επίσης το niva (το ρώσικο όχι το γιουγκοσλάβικο δεν ήταν τόσο καλό)
    Θεωρείται ακόμα και σήμερα ότι πιο σκληροτράχηλο σε τζιπ παραγωγής.
    https://www.youtube.com/watch?v=mAjOKVd6Dws
    ΑΡΙΣΤΟΝΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λοιπόν... Χωρίς να θέλω να το παίξω ινστρούχτορας νομίζω πως είναι λάθος να αποσπούμε το πολιτιστικό εποικοδόμημα και να το μελετάμε ξεκομμένο από την οικονομία. Η σοβιετική ένωση άρχισε να χάνει τη μάχη από τη ροκ - ποπ culture από τις αρχές της δεκαετίας του 70 που οι σοσιαλιστικές σχέσεις παραγωγής άρχισαν να αποδυναμώνονται επικίνδυνα. Επίσης όσο αδυνάτιζαν οι σοσιαλιστικές σχέσεις παραγωγής τόσο λιγότερο ποιοτικά και ανταγωνιστικά γινόντουσαν τα προϊόντα της ΣΕ στη διεθνή σκακιέρα. Σε αυτό μεγάλο ρόλο έμπαιξαν και τα σαμποταζ του ιμπεριαλισμού που φύτευε συνέχεια πράκτορες για να σαμποτάρουν τη βιομηχανική παραγωγή. Συγγενείς μου που ζούσαν στη Μπρεζνιεφική και μετέπειτα Γκορμπατσοφική Σοβιετική Ρωσία μου χουν δείξει πάμπολλες φωτογραφίες με τη νεολαία να αντιγράφει (δυστυχώς) τα καπιταλιστικά πρότυπα της εποχής. Οι δυτικοί δίσκοι κυκλοφορούσαν παντού όποιος λέει ότι υπήρχαν απαγορεύσεις δεν ξέρει τι λέει. Αλλά για να χουμε καλό ερώτημα από πότε η ύπαρξη δυτικής μουσικής η μη καθορίζει και το πόσο μπροστά είναι αυτή η κοινωνία;;; Μου αρέσει πολύ η ροκ μουσική αλλά ρε σφοι μιλάμε για λούμπεν άτομα από τα οποία η συντριπτική πλειοψηφία πέθανε απ΄ τα ναρκωτικά γιατί ασφυκτιούσε στο επιτυχημένο κουστούμι που τους είχε ράψει ο καπιταλισμός. Η ΣΕ και πολιτισμό παρήγαγε και πολύ καλά προιόντα τα οποία ήταν και ανεπηρρέαστα από το planned obsolence των καπιταλιστικών προιόντων αλλά όσο αδυνάτιζαν οι σοσιαλιστικές σχέσεις παραγωγής ειδικότερα μετά το 20ο συνέδριο τόσο χανόταν η μάχη και στον τομέα του πολιτισμού και στον ανταγωνισμό των προιόντων.
    Σινεμά και θέατρα υπήρχαν και στο πιο απομακρυσμένο χωριό. Ανισομετρία υπήρχε πολύ μεγάλη μεταξύ πόλης και χωριού μερικά χωριά δεν είχαν ούτε δρόμους της προκοπής αλλά η πρόσβαση στον πολιτισμό ήταν αναφέρετο ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ κάθε σοβιετικού. Στις μεγάλες πόλεις μάλιστα είχαν ανοίξει και 3d κινηματογράφοι ήδη από την εποχή του 50. Οι συγγενείς μου μου χουν πει πολλές φορές ότι πήγαιναν να δουν 3δ ταινίες.
    http://www.thehindu.com/todays-paper/tp-in-school/russia-dusts-down-soviet-unions-forgotten-3d-films/article3617990.ece
    Επίσης τα ladakia χωρίς να είναι τίποτα fancy μια χαρά καλύπτανε τις ανάγκες μιας οικογένειας. Μην συγκρίνετε τα μοντέλα του 60 70 80 με τωρινά μοντέλα είναι άδικη μια τέτοια σύγκριση σε σχέση με τα δυτικά μοντέλα της εποχής δεν υστερούσαν από ένα αυτοκίνητο που καλύπτει τις βασικές ανάγκες μιας οικογένειας βέβαια στη ΣΕ αποθάρρυναν την χρήση ΙΧ και ενθάρρυναν τις μετακινήσεις με τις δημόσιες συγκοινωνίες αλλά αυτό είναι άλλου παππά ευαγγέλιο. Πάντως τα ladakia μέχρι και τα τέλη του 80 υπήρχαν σε όλες τις ευρωπαικές αγορές και έκαναν αρκετά καλές πωλήσεις.
    https://www.youtube.com/watch?v=pByOWzrczKw
    Διαφημιστικό lada στην βρετανική τηλεόραση

    Επίσης το niva (το ρώσικο όχι το γιουγκοσλάβικο δεν ήταν τόσο καλό)
    Θεωρείται ακόμα και σήμερα ότι πιο σκληροτράχηλο σε τζιπ παραγωγής.
    https://www.youtube.com/watch?v=mAjOKVd6Dws
    ΑΡΙΣΤΟΝΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στον κινηματογράφο η ΕΣΣΔ ήταν πρωτοπόρα, Αίζενσταιν, Βερτοφ, Καλατοζοφ κ.α. Στα κινούμενα σχέδια δε, έχουν φτιαχτεί απ τα μεγαλύτερα αριστουργήματα. Και σε άλλους τομείς υπήρχαν πολλά προιόντα. Το γεγονός ότι αυτά τα προιόντα σαν εμπορεύματα δεν είχαν την επέκταση που είχαν τα αμερικάνικα σαφώς έχει να κάνει και με τον χαρακτηρά της σοβιετικής οικονομίας όπως επίσης και την εχθρότητα απέναντι στην χώρα.
    Να θυμίσω επίσης ότι τα Σογιούζ που βγήκαν πριν 40 και βάλε χρόνια όχι μόνο είναι ακόμη σε υπηρεσία αλλά είναι αυτά που παίρνουν και τους αμερικανούς στο διάστημα, των οποίων τα διαστημόπλοια τους έχουν καταστεί άχρηστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "«Η Ρωσία δεν κατασκευάζει τίποτα (...) Οι μετανάστες δεν συρρέουν στη Μόσχα αναζητώντας ευκαιρίες. Το προσδόκιμο ζωής για τους άνδρες στη Ρωσία είναι γύρω στα 60. Ο πληθυσμός μειώνεται», ανέφερε χαρακτηριστικά."

    Μαλακια δηλαδη, που να ειχαν και σοσιαλισμο, στα 40 θα πεθαιναν, παλι καλα που εχουν καπιταλισμο και παιρνουνε μια ανασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είμαστε κάπου στα 1970 και το χιτ στις ΗΠΑ ειναι αυτό:
    https://www.youtube.com/watch?v=TcYOy6I6OR8

    και στην ΕΣΣΔ αυτό:
    https://www.youtube.com/watch?v=n7myQq03wKE

    υπάρχει, πράγματι, μεταξύ τους ενα χάος!

    αλλα ποιο απο τα 2 θα αρέσει περισσότερο είναι πρώτα-πρωτα... θέμα γούστου.

    ΑΛΗΣ

    Υ.Γ. Πάντως θα το ξαναπώ: είναι τεράστια η διαφορά μεταξύ τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Νομίζω ότι πρέπει να ξεχωρίζουμε την ΕΣΣΔ την προ από την μετά, με τυπικό ορόσημο ίσως το 20ο συνέδριο. Έχουν πάντως ενδιαφέρον οι διαφημίσεις (στο λινκ που προτείναι ο Ιστρολλικός) και φυσικά μέσα σε όλα και μία συζήτηση για το τί χρησιμεύουν σε μια σοσιαλιστική κοινωνία.

    Ανίδεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή