Σάββατο, 22 Μαρτίου 2014

Είδη πολιτικού λόγου, the Nikos Sarantakos crash test: Συντακτικά και σημασιολογικά φαινόμενα

Αριθμός ρημάτων στην παθητική και τη μέση φωνή:

- Σκοπλάκης: 17 (στριμώχνομαι, σταθεροποιούμαι, αυτοπροτείνομαι, υποβιβάζομαι, φαντασιώνομαι, ανέχομαι, καθιζάνω, ταλανίζομαι, αναπαράγομαι, ισοδυναμώ, αλλοτριώνομαι, ληστεύομαι, φοβούμαι, στρέφομαι, ακούγομαι, ντρέπομαι, λέγομαι).

- ΚΟΜΕΠ: 21 (διαμορφώνομαι, περιορίζομαι, εξυπηρετούμαι, διαμορφώνομαι, διαμορφώνομαι, στρέφομαι, χαρακτηρίζομαι, αποτελούμαι, εξελίσσομαι, εκδηλώνομαι, ταυτίζομαι, πλήττομαι, διαμορφώνομαι, ανασυγκροτούμαι, γίνομαι, εντείνομαι, αντικαθίσταμαι, εκδηλώνομαι, αναιρούμαι, συνδέομαι, θεωρούμαι)


Υποκείμενα ρημάτων στην παθητική και μέση φωνή:

- Σκοπλάκης: "η κριτική αμφισβήτηση", "η κίνηση του επικοινωνιακού λόγου", "η σκέψη και η θεωρία", "ο φορμαλιστικός λογισμός", "ο φορμαλιστικός λογισμός", "οι αιτιώδεις σχέσεις", "η Αριστερά", "η ναρκισσική αυτοαναφορικότητα", "οι εργαζόμενες τάξεις", "οι φορείς του κυνισμού", "το μυθοποιητικό", "το αίτημα του Κώστα Κουλουφάκου", "η αλήθεια"

- ΚΟΜΕΠ: "οι τάσεις", "η αποτελεσματική ιδεολογική πάλη", "τα ταξικά συμφέροντα", "ο νέος διπολισμός", "εναλλακτικά σενάρια αστικής διακυβέρνησης", "η αντίθεση των εργαζομένων", εννοούμενο υποκείμενο ["από οποιονδήποτε"], "από όποιους", "η συζήτηση", "ο ΣΕΒ", "τα μεσαία στρώματα", "νέες δυνατότητες για ενσωμάτωση", "το πολιτικό σύστημα", "η διαπάλη", "η συζήτηση", "η πολιτική-οικονομική εμβάθυνση στην ΕΕ", "η οξυμένη διαφοροποίηση στο εσωτερικό της αστικής τάξης", "ο ιστορικός και ιδεολογικός χαρακτήρας της διάκρισης", "η έννοια της Αριστεράς", "οι κομμουνιστές".

Αριθμός έμβιων υποκειμένων που παραπέμπουν στη συλλογική δράση:

- Σκοπλάκης: 3 ("η Αριστερά", "οι εργαζόμενες τάξεις", "οι φορείς του κυνισμού")

- ΚΟΜΕΠ: 8 ("τα ταξικά συμφέροντα", "η αντίθεση των εργαζομένων", "από οποινδήποτε", "από όποιους", "ο ΣΕΒ", "τα μεσαία στρώματα", "το πολιτικό σύστημα", "οι κομμουνιστές")

Αριθμός μη έμβιων υποκειμένων που προσδιορίζονται απτά στα κειμενικά συμφραζόμενα και την καθημερινή ομιλία:

- Σκοπλάκης: 5 ("η κίνηση του επικοινωνιακού λόγου", "η κριτική αμφισβήτηση", "η σκέψη και η θεωρία", "το αίτημα του Κώστα Κουλουφάκου", "η αλήθεια")

- ΚΟΜΕΠ: 12 ("οι τάσεις", "η αποτελεσματική ιδεολογική πάλη", "ο νέος διπολισμός", "εναλλακτικά σενάρια αστικής διακυβέρνησης", "η συζήτηση", "νέες δυνατότητες για ενσωμάτωση", "η διαπάλη", "η συζήτηση", "η πολιτική-οικονομική εμβάθυνση στην ΕΕ", "η οξυμένη διαφοροποίηση στο εσωτερικό της αστικής τάξης", "ο ιστορικός και ιδεολογικός χαρακτήρας της διάκρισης", "η έννοια της Αριστεράς")

Αριθμός μη έμβιων υποκειμένων που δεν προσδιορίζονται απτά στα κειμενικά συμφραζόμενα και την καθημερινή ομιλία:

- Σκοπλάκης: 5 ("ο φορμαλιστικός λογισμός", "ο φορμαλιστικός λογισμός", "οι αιτιώδεις σχέσεις", "η ναρκισσική αυτοαναφορικότητα", "το μυθοποιητικό")

- ΚΟΜΕΠ: 0

Χαρακτήρας των μη έμβιων υποκειμένων:

Πολιτική και ιδεολογία:

Σκοπλάκης: 0

ΚΟΜΕΠ: 12

Αισθητική και ιδεολογία:

Σκοπλάκης: 4

ΚΟΜΕΠ: 0

Λογικές κατηγορίες:

Σκοπλάκης: 2

ΚΟΜΕΠ: 0

Άλλα:

Σκοπλάκης: 3

ΚΟΜΕΠ: 0

16 σχόλια:

  1. Ειλικρινά δε μπορώ να χωνέψω οτι υπάρχει σοβαρός άνθρωπος που θα υπερασπιστεί το κείμενο του Σκοπλάκη με βάση και γνώμονα ταξικά κριτήρια, αλλά ακόμα και το ύφος σκέτο, χέστο το ταξικό έτσι κι αλλιώς για συριζα μιλάμε και έτσι σκέτο ως "ποίηση" δε παλεύεται με τίποτα γαμώ τη τρέλα μου.

    Είναι δυνατόν να πας να καλύψεις την κατάντια του Συριζα μέσω ενός τόσο στημένου επιδεικτικά λόγου [σαν το χτένισμα της γιαγιάς μου που είναι συνειδητά σαν περικεφαλαία], μέσω ενός τέτοιου αυτάρεσκου γραπτού ναρκισσισμού που μόνο σκοπό εξ αρχής έχει την επίδειξη?
    Εκτος κι αν το νέο όπλο που βρήκαν εκεί στον Συριζα είναι ο αριστερός Μπογανισμός, πάω πάσο αν είναι έτσι.
    Τέτοια κείμενα προορίζονται για σύγχρονους χιπστερο-Αρτέμηδες, δηθεν διανοούμενους με "καλλιτεχνική" πάντα κλίση που η ουσία δεν έχει καμία σημασία,προέχει πάντα η "αισθητική" ασχέτως νοήματος ή στόχου.

    υ.γ Να πάμε σε κανα γκαλά όλοι μαζί να το ακούσουμε σε λάιβ απαγγελία το κείμενο, με τη συνοδεία άρπας και μπουφέ και να φύγουμε όλοι δακρυσμένοι για τα δεινά της Εργατικής Τάξης.

    Decadent

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α, δεν ξέρω, ο Νίκος μας ήθελε αντιπαράθεση με ελληνικό στο πρωτότυπο κείμενο, κι εγώ χατήρια δε χαλάω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Εγώ είπα απλώς ότι είναι αστείο να συγκρίνονται κείμενα διαφορετικών γλωσσών (όταν μάλιστα δεν ξέρεις τη μία) αφού στη μετάφραση μια απλή λέξη της μίας γλώσσας μπορεί να αποδοθεί με σύνθετη της άλλης και τούμπαλιν, ένα ρήμα στη μεσοπαθητική φωνή να μεταφραστεί με ρήμα στην ενεργητική φωνή κτλ.

      Από κει και πέρα, τέτοια τεστ τα βρίσκω έτσι κι αλλιώς χωρίς νόημα, οπότε σε παρακαλώ να αφαιρέσεις από τον τίτλο τ' όνομά μου, διότι μπορεί κανείς να σκεφτεί ότι το ανόητο αυτό τεστ το έχω επινοήσει εγώ. Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
    2. Όχι, εσύ το ζήτησες.

      Άλλη φορά να προσέχεις τι ζητάς.

      Διαγραφή
    3. Όσο για το όνομά σου, μην ανησυχείς, έχει ήδη συνδεθεί με την "Αυγή" και με δεκάδες απίθανες τρολιές εδώ, οπότε δεν κινδυνεύει από σύνδεση με την ανοησία.

      Διαγραφή
    4. Εγώ το ζήτησα; Λες ψέματα.
      Εγώ έγραψα (σε άλλο κοινωνικό μέσο):

      Το πιο αστείο είναι πως κάνει σύγκριση με τα επίθετα και με τις σύνθετες λέξεις που έχει ένα κείμενο του Λένιν, που το έχει από... μετάφραση, χωρίς να ξέρει ρώσικα, λες και διατηρούνται στη μετάφραση όλες οι λέξεις μία προς μία!

      Πρόσεξες; Το πιο αστείο, Γιατί αστείο το βρίσκω έτσι κι αλλιώς να συγκρίνεις τον αριθμό των σύνθετων λεξεων κτλ.

      Τέλος πάντων, ας μείνει η δήλωση αποποίησης εδώ, να τη δει όποιος καλόπιστος περάσει από εδώ (ποτέ δεν ξέρεις).

      Διαγραφή
    5. Δηλαδή κύριε Σαραντάκο, για να καταλάβω και εγώ, η ανάλυση της μορφικής διάταξης και δομής ενός κειμένου και η εξέταση της αλληλεπίδρασης αυτής της μορφής με την αντικειμενική υλική πραγματικότητα (την περιεχομενικότητα, ας πούμε) που το κείμενο προσπαθεί να αποτυπώσει είναι «έτσι κι αλλιώς χωρίς νόημα», αλλά οι πομπώδεις σαχλαμάρες του Σκοπλάκη είναι έμπλεες νοήματος;

      Εξηγήστε μας περιληπτικά, μέσα σε 10 σειρές, τι διάολο θέλει να πεί ο Σκοπλάκης; Μήπως δεν μπορείτε ακριβώς επειδή δεν λέει απολύτως τίποτα; Συνεχίστε έτσι, στην ξεφτίλα, γελάει ο κόσμος μαζί σας «έτσι κι αλλιώς».

      Διαγραφή
    6. @ ΝΣ: Έγραψες ότι η σύγκριση δεν είναι σωστή διότι δεν χρησιμοποίησα κείμενο γραμμένο στο πρωτότυπο στα ελληνικά. Και έκανα τη σύγκριση με κείμενο γραμμένο στο πρωτότυπο στα ελληνικά.

      Περαιτέρω, τίποτε από όσα έγραψα δεν περιέχει ίχνος ειρωνείας και κανένα χαρακτηρισμό. Είναι ένα απόλυτα σοβαρό κείμενο, σου αρέσει ή δεν σου αρέσει -- αδιάφορο. Χαρακτηρισμούς χρησιμοποιείς εσύ. Πράγμα που δείχνει έλλειψη νηφαλιότητας και ψυχραιμίας. Πράγμα που είναι πολύ ενδιαφέρον.

      Διαγραφή
    7. Ντάξει ρε συ Νίκο, θίξαμε το μαγαζάκι σου και τα -- κατά την άποψή σου -- καλύτερα άρθρα που μπορεί να βρει κανείς στον ελληνικό τύπο, συγγνώμη, μην το παίρνεις και τόσο προσωπικά, είναι που αδυνατούμε εμείς οι κακόπιστοι να διακρίνουμε τις διαφορές σας με τα υπόλοιπα "έργα" του αστικού τύπου (αυτού που είναι χαμηλότερης πχιότητας -- άσε που είμαστε και τέτοιες λοβοτομές που συνεχίζουμε να αγοράζουμε την σαβούρα τον ρίζο).

      Χώρια το ότι ούτε τους σκοπλάκηδες καταλαβαίνουμε, ούτε τους σεβαστάκηδες (τους μήτσους, γιατί ο νικόλας μια χαρά τα λέει για αρθρογράφος του στόχου), ούτε αυτές τις ευαίσθητες και διαρκώς παρεξηγημένες ψυχές που ενώ ο κόσμος καίγεται κάθονται και γράφουν για την βοϊδόπουτσα (ή κάπως έτσι).

      Γιατί δεν γράφεις πάλι για να ζητήσεις την ψήφο των κουκουέδων για να σωθεί η πατρίς τώρα που έρχονται και εκλογές; Από όλα σου τα σχόλια σε κουκουέδικα μπλογκς αυτά τουλάχιστον είναι τα μόνα αληθινά.

      Ijon Tichy

      Διαγραφή
    8. Σαραντάκο συνέχισε έτσι ρε γίγαντα. Να ξέρεις ότι τρώγοντας σκατά στη δουλειά καθημερινά σκέφτομαι κάτι χαμούρες σαν και την μούρη σου να μου το παίζουν πολυδιαβασμένοι και έτοιμοι να με σώσουν από το μεγάλο κεφάλαιο, τρώγοντας μπριος στας Βρυξέλας, λέγοντάς μου ότι ο Ρίζος είναι κωλοφυλλάδα επειδή δεν έχει συνταγές μαγειρικής και ότι η Αλέκα γράφει άρθρα του κώλου στην ΚΟΜΕΠ, ενώ ο Σκοπλάκης γαμάει και δέρνει... Να ξέρεις ότι κάτι σάλιαγκες σαν και σένα μου θυμίζουν ότι δεν υπάρχει χειρότερος πολιτικός ξεπεσμός από τον οπορτουνισμό. Όταν θα γίνετε κυβέρνηση και θα μας βαράτε στο δρόμο με τους χρυσαυγίτες ματατζήδες σας, θα σκέφτομαι τα μεγάλα άσπρα σου δόντια φασιστάκο μου, που θα γυαλίζουν από ευχαρίστηση, για γεμίζω με μίσος για την τάξη που υπηρετείς εσύ και κάτι άλλες παρθένες όπως ο Σταυρόπουλος...

      Διαγραφή
  3. Μπογανισμός = Μπογδανισμός
    sorry μου ξέφυγε

    Decadent

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ωραια ρε σαραντακο, επειδη εδω εμεις ειμαστε ασχετοι σε προκαλω να μας αναλυσεις το κειμενο και οταν λεω αναλυσεις, εννοω να μας εξηγησεις τι στον ^$^$##$ εννοει ο ποιητης με το πονημα του, γιατι απο την ημερα που το πηρα χαμπαρι το εχω δωσει να το διαβασουν διαφοροι ανθρωποι απο διαφορετικες κοινωνικες ταξεις και μορφοτικα επιπεδα και κανενας δεν μπορουσε να καταλαβει ΤΙΠΟΤΑ!
    ελα λοιπον περιμενουμε να μας δωσεις τα φωτα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Περα από την πλάκα, μπορείς να μου πεις πάνω κάτω τι θέλει να πει στο κείμενο ο Σκολπάκης γιατί δεν κατάλαβα?

    JKL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΠΕΡΙΜΕΝΩ.....ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΟΦΥΙΑ ΣΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ 5 ΛΕΠΤΑ, ΑΝΤΕ ΝΤΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕ ΜΑΣ ΠΟΣΟ ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
    συγνωμη για τα κεφαλαια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αντε βρε,ο φίλος σου στα νεα
    http://www.tanea.gr/news/politics/article/5110552/o-ethnikos-mas-thleyaggelisths-kai-o-syriza/

    ΑπάντησηΔιαγραφή