Κυριακή, 30 Μαρτίου 2014

CIA και Βενεζουέλα: Συνέντευξη με τον Raúl Capote, πρώην συνεργάτη της CIA (II)

Ερ. Μπορείς να δώσεις το όνομά της;

Όχι, επειδή χρησιμοποιούσαν ψευδώνυμα. Ποτέ δεν χρησιμοποιούσαν αληθινά ονόματα. Και αυτό το είδος δουλειάς, η προώθησή μου ως συγγραφέα, τους ενδιέφερε πολύ, γιατί ήθελαν να με μετατρέψουν σε προσωπικότητα στον κόσμο εκείνο. Να με προωθήσουν και να με εμπλέξουν μαζί τους έμμεσα. Και μετά, το 2004, ήρθε στην Αβάνα ένα άτομο γνωστό στη Βενεζουέλα, η Kelly Keiderling.
Kelly Keiderling

Η Kelly ήρθε στην Αβάνα για να εργαστεί ως Διευθύντρια του Γραφείου Τύπου και Πολιτισμού. Κανόνισαν μια συνάντηση, κανόνισαν ένα κοκτέιλ πάρτι, και στο πάρτι εκείνο συνάντησα 12 ΒορειοΑμερικάνους αξιωματούχους, ΒορειοΑμερικάνους και Ευρωπαίους. Δεν ήταν μόνο ΒορειοΑμερικάνοι. Ήταν όλοι άνθρωποι με εμπειρία, κάποιοι μέσα επίσης στη Σοβιετική Ένωση, άλλοι που είχαν συμμετάσχει στην εκπαίδευση και προετοιμασία ανθρώπων στη Γιουγκοσλαβία, στις χρωματιστές επαναστάσεις, και ήθελαν πολύ να με γνωρίσουν. Η Kelly απέκτησε πολύ στενή επαφή μαζί μου. Άρχισε να με προετοιμάζει. Άρχισε να με διδάσκει. Άρχισα να παίρνω απ' αυτήν μια πολύ στέρεη εκπαίδευση. Πώς να δημιουργώ εναλλακτικές ομάδες, ανεξάρτητες ομάδες, να οργανώνω και να εκπαιδεύω ηγέτες της νεολαίας που δεν συμμετείχαν στη δουλειά των πολιτισμικών μας ινστιτούτων. Κι αυτό έγινε το 2004-2005. Η Kelly εξαφανίστηκε από το προσκήνιο το 2005-6. Κι όταν άρχισα να εργάζομαι, με έβαλε σε άμεση επαφή με αξιωματούχους της CIA. Θεωρητικά ήμουν ήδη δεσμευμένος σ' αυτούς, ήμουν έτοιμος για την επόμενη αποστολή, και με έβαλαν σε επαφή με τον Rene Greenwald, αξιωματούχο της CIA, ο οποίος δούλευε άμεσα μαζί μου, και με έναν άνθρωπο που τον έλεγαν Marc Wachtenheim, και ο οποίος ήταν τότε ο ηγέτης του Project Cuba του Pan-American Foundation for Development.


Αυτός ο άνθρωπος, ο Marc, επιπρόσθετα με την διεύθυνση του Project Cuba, είχε άμεσο δεσμό με την Κούβα, δηλαδή χρηματοδοτούσε το αντεπαναστατικό εγχείρημα, αλλά είχε επίσης εμπλοκή στην εργασία κατά της Βενεζουέλα. Δηλαδή, ήταν ένας άνθρωπος ο οποίος, μαζί με μεγάλο τμήμα από την ομάδα αξιωματούχων αυτού του διάσημου εγχειρήματος, δούλευε επίσης ενάντια στη Βενεζουέλα εκείνο το διάστημα. Ήταν στενά συνδεδεμένα. Κάποιες φορές χρειαζόταν πολλή δουλειά για να ξεχωρίσεις ποιος δούλευε με την Κούβα και ποιος όχι, επειδή πολλές φορές συνδεόντουσαν. Για παράδειγμα, υπήρχαν Βενεζουελάνοι οι οποίοι ήρθαν να δουλέψουν μαζί μου οι οποίοι εργαζόντουσαν στη Ουάσινγκτον, και ήταν υφιστάμενοι του Pan-American Foundation και της CIA, και ήρθαν στην Κούβα για να με εκπαιδεύσουν επίσης, και να φέρουν προμήθειες. Από εκεί δημιουργήθηκε η ιδέα της ίδρυσης ενός οργανισμού, ενός εγχειρήματος με το όνομα Γένεσις.

Η Γένεσις μπορεί να είναι η βάση, ως ιδέα, για πολλά από τα πράγματα που συμβαίνουν τώρα στον κόσμο, γιατί η Γέννεσις ήταν ένα εγχείρημα με στόχο την πανεπιστημιακή νεολαία της Κούβας. Κάνανε κάτι παρόμοιο στη Βενεζουέλα. Γιατί; Η ιδέα ήταν να μετατραπούν τα πανεπιστήμια — που πάντα ήταν επαναστατικά, που έφτιαξαν επαναστάτες, μέσα απ' τα οποία βγήκαν πολλοί από τους επαναστάτες και στις δύο χώρες — να μετατραπούν σε εργοστάσια αντιδραστικών. Πώς το καταφέρνεις αυτό; Φτιάχνοντας ηγέτες. Τι άρχισαν να κάνουν στη Βενεζουέλα; Στείλαν φοιτητές στη Γιουγκοσλαβία, με χρήματα του International Republican Institute (IRI), το οποίο χρηματοδοτούνταν απ' τη USAID και το Ινστιτούτο Albert Einstein, και τα στείλανε σε ομάδες των δέκα, μαζί με τους καθηγητές τους. 

Ερ. Έχεις τα ονομάτα των Βενεζουελάνων;

Όχι, μιλάμε για εκατοντάδες. Μίλησα με την καθηγήγρια, και παρατήρησα μια ομάδα και παρακολούθησα μια δεύτερη. Γιατί δούλευαν μακροπρόθεσμα.Το ίδιο σχέδιο υπήρχε και ενάντια στην Κούβα.  Η Γένεσις προωθούσε, μέσα στο πανεπιστήμιο, ένα πλάνο υποτροφιών εκπαίδευσης για Κουβανούς ηγέτες των φοιτητών και καθηγητές. Το σχέδιο ήταν πολύ παρόμοιο. Επίσης, το 2003, ετοίμασαν εδώ στην Αβάνα, ένα μάθημα στον Τομέα Αμερικανικών ενδιαφερόντων, το οποίο είχε τίτλο "Ανατρέποντας έναν ηγέτη, ανατρέποντας έναν δικτάτορα", το οποίο βασίστηκε στην εμπειρία της Otpor στην ανατροπή του Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς.

Και η ιδέα ήταν αυτή: μακροπρόθεσμη εργασία, σε ένα κουβανικό πανεπιστήμιο, διότι αυτά τα εγχειρήματα παίρνουν πολύ χρόνο για να φέρουν αποτελέσματα. Θεωρώ επίσης —δεν έχω αποδείξεις, αλλά πιστεύω— ότι στη Βενεζουέλα ξεκίνησαν πριν την κυβέρνηση Τσάβεζ, γιατί το πλάνο μετατροπής των Λατινοαμερικάνικων πανεπιστημίων, που ήταν πάντα πηγές επαναστατικών διαδικασιών, σε αντιδραστικά πανεπιστήμια, είναι παλιότερο από τη διαδικασία στη Βενεζουέλα να ανατραπεί η κατάσταση και να δημιουργηθεί μια νέα δεξιά

Ερ. Η CIA δούλευε μόνο στο Καράκας;

Όχι, σε όλη τη Βενεζουέλα. Αυτή τη στιγμή, η Γένεσις έχει ένα σχέδιο υποτροφιών για να δημιουργήσει ηγέτες στην Κούβα. Δίνουν υποτροφίες σε φοιτητές για μεγάλα ΒορειοΑμερικανικά πανεπιστήμια, για να τους εκπαιδεύσουν ως ηγέτες, με όλα τα έξοδα πληρωμένα. Πληρώνουν τα έξοδά τους, τους δίνουν πλήρεις υποτροφίες. Μιλάμε για το 2004-4 εδώ. Ήταν πολύ ξεκάθαρο. Μετά, οι ηγέτες αυτοί επιστρέφουν στα πανεπιστήμια κάποια στιγμή. Είναι φοιτητές. Πηγαίνουν για να τελειώσουν την καριέρα τους. Αυτοί οι ηγέτες, όταν τελειώσουν τις σπουδές τους, συνεχίζουν σε διάφορες δουλειές, διάφορες δυνατότητες, ως μηχανικοί, ως πτυχιούχοι σε διαφορετικά τμήματα της Κουβανικής κοινωνίας, αλλά υπάρχουν και άλλοι οι οποίοι συνεχίζουν να προετοιμάζουν διαρκώς ηγέτες μέσα στο πανεπιστήμιο. Μια απ' τις σημαντικότερες αποστολές των ηγετών των φοιτητών ήταν  να πάρουν την ηγεσία των σημαντικότερων οργανώσεων νεολαίας του πανεπιστημίου. Στην περίπτωση της Κούβας, μιλάμε για την Ένωση Κομμουνιστικής Νεολαίας και την Ομοσπονδία Πανεπιστημιακών Φοιτητών. Δηλαδή, όχι να δημιουργηθούν παράλληλες ομάδες σε κείνη τη φάση, αλλά να γίνουν ηγέτες των οργανώσεων που ήδη υπήρχαν στην Κούβα. Επίσης, να δημιουργηθεί μια ομάδα ηγετών στη στρατηγική του "βελούδινου" πραξικοπήματος. Η εκπαίδευση δηλαδή ανθρώπων για την κατάλληλη στιγμή ώστε να αρχίσουν τις περίφημες "χρωματιστές επαναστάσεις" ή τους "μη βίαιους πολέμους", που, όπως ξέρετε πολύ καλά, δεν έχουν καμία σχέση με τη μη βία.

Ερ. Τι αναζητούσαν σε έναν καθηγητή για να τον στρατολογήσουν;

Οι καθηγητές είναι πολύ εύκολοι. Βρίσκουν πανεπιστημιακούς καθηγητές που είναι δυσαρεστημένοι με το ίδρυμα, απογοητευμένους ανθρώπους,  επειδή θεωρούν ότι το πανεπιστήμιο δεν τους εξασφαλίζει τίποτε, ή ότι δεν αναγνωρίζει την αξία τους. Αν είναι πιο μεγάλοι σε ηλικία, ακόμα καλύτερα. Δεν το οριοθετούσαν. Αναζητούσαν γηραιότερους ώστε να τους επιλέξουν. Αν στείλεις ένα πλάνο υποτροφιών, ή το στέλνεις και με τη μία παίρνουν μια πρόσκληση να συμμετάσχουν σε ένα μεγάλο διεθνές συνέδριο σε μια επιστήμη, θα σου είναι αιωνίως ευγνώμονες, γιατί εσύ ήσουν που ανακάλυψες το ταλέντο τους, που δεν τους το αναγνώρισε ποτέ το πανεπιστήμιο. Όταν αυτό το άτομο επιστρέψει στην Κούβα, επιστρέφει με ένα πολύ μεγάλο επιστημονικό φάκελο, διότι συμμετείχε σε ένα κορυφαίο επιστημονικό γεγονός, πέρασε από μεγάλα πανεπιστήμια, και ο φάκελός του φτάνει στην κορυφή, και μετά η επιρροή του στο πανεπιστήμιο θα είναι μεγαλύτερη, γιατί θα αναγνωριστεί ως ηγετική φυσιογνωμία στην ειδικότητά του, ακόμα και αν στην πράξη ο άνθρωπος αυτός έχει βαθιά άγνοια. 

7 σχόλια:

  1. στα πανεπιστήμια του δυτικού κόσμου το funding (δηλαδή η χρηματοδότηση) είναι ένας πολύ δυνατός μοχλός για άσκηση επιρροής και ανάδειξης παιχτών/ακαδημαϊκών. αυτό γίνεται με προγράμματα της ΕΕ και ΜΚΟ.

    ΑΧΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η συνέντευξη είχε και τρίτο μέρος;
    Θα το μεταφράσεις και αυτό;
    Τι σχέση είχε με την απέλαση της Kelly Keiderling από την Βενεζουέλα ο Raúl Capote;
    Σκοτώνουν ενίοτε κάποιους δικούς τους πράκτορες για να στηθεί καλύτερα μία προβοκάτσια;
    Τι σημαίνει η έκφραση " την ιστορία θα την δημιουργούμε εμείς";
    Μάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συνέντευξη είναι μονοκόμματη, δεν έχει μέρη. Μέρη έχει η μετάφραση, που την κάνω λίγο-λίγο, λόγω απουσίας χρόνου.

      Νομίζω πως οι αποκαλύψεις του Capote ήταν βασικής σημασίας για την απέλαση της Keiderling.

      Η έκφραση για την οποία ρωτάς από πού είναι;

      Διαγραφή
    2. και καλά:
      Σύμβουλος του Μπους στον Σόρος και ο τελευταίος στο βιβλίο του!
      Μάκης

      Διαγραφή
    3. Τα ίδια δεν λέει ο Scott Rickard στην κόρη του Σεβαρνάτζε;
      http://rt.com/shows/sophieco/ukraine-revolution-usa-support-246/
      Βάζοντας περισσότερο Σόρος όπως του πρέπει.
      Μάκης

      Διαγραφή
  3. Στο προφιλ της Keiderling στο linkedin αναφέρεται ως απόφοιτος του National War College.Δεν μιλάμε για μία τυχαία διπλωμάτη.Όποιος θέλει ας τσεκάρει το λήμμα για το εν λόγω κολλέγιο στην Wikipedia,μια σχολή πολέμου όπου εκπαιδεύονται τόσο στρατιωτικά όσο και πολιτικά στελέχη του αμερικάνικου κράτους.

    Πάνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. http://washdiplomat.com/index.php?option=com_content&id=9184&Itemid=222
      Θεωρητικά αυτό είναι το επίσημο abstract από το βιογραφικό της.
      Πρακτικά δεν νομίζω να έχει κανένα ενδιαφέρον.
      Για λόγους σωστής τεκμηρίωσης και μόνον για να εξηγηθεί το Class of 2006 στο War College...
      Μάκης

      Διαγραφή