Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2014

Εσύ που δίκαια εξεγείρεσαι, το απλό πώς και δεν το βλέπεις; Το δύσκολο χωρίς το απλό πώς θα το καταφέρεις;

Είναι λογικός, καθένας τον καταλαβαίνει. Είν' εύκολος.
Μια και δεν είσαι εκμεταλλευτής, μπορείς να τον συλλάβεις.
Είναι καλός για σένα, μάθαινε γι' αυτόν.

Οι ηλίθιοι ηλίθιο τον αποκαλούνε, και οι βρομεροί τον λένε βρομερό.
Αυτός είναι ενάντια στη βρομιά και την ηλιθιότητα.
Οι εκμεταλλευτές έγκλημα τον ονοματίζουν.
Αλλά εμείς ξέρουμε:
Είναι το τέλος κάθε εγκλήματος.
Δεν είναι η παραφροσύνη, μα
Το τέλος της παραφροσύνης.
Δεν είναι το χάος
Μα η τάξη.
Είναι το απλό
Που είναι δύσκολο να γίνει.
Μπέρτολτ Μπρεχτ, "Εγκώμιο του Κομμουνισμού", 1931

Γιώργος Μαργαρίτης
Καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Θα κάνω μια μικρή περιδιάβαση, μια μικρή βόλτα από τους άλλους, από την αστική τάξη... Τότε, στα 1789, όταν οι αστοί κάναν την πρώτη τους μεγάλη πολιτική επανάσταση και ήρθαν στην εξουσία στη Γαλλία, αντιλήφθηκαν ότι βρίσκονται μπροστά σε ένα πρόβλημα. Η αριστοκρατία τότε, φεουδάρχες, βασιλιάδες, πρίγκιπες και ούτω καθεξής, πέσανε να τους φάνε. Και κατά συνέπεια, θέλανε να σταθεροποιήσουν το καθεστώς, χρησιμοποιώντας ποιον; Χρησιμοποιώντας το λαό της Γαλλίας, γιατί αυτό τους έτυχε. Φτιάξανε λοιπόν ένα μεγάλο παραμύθι. Οτι θα δώσουν στο λαό δημοκρατία, την αστική δημοκρατία. Με αντάλλαγμα. Ποιο ήταν το αντάλλαγμα; Οτι ο λαός αυτός, για να πάρει την ποθούμενη δημοκρατία, θα πάει να σκοτωθεί στα πεδία των μαχών για τα συμφέροντα της αστικής τάξης. Και αυτό το καταφέρανε. Δημοκρατία; Για την ακρίβεια, ο Ναπολέοντας βγήκε. Αυτοκράτορας αυτός...

Προχωρήσανε οι καιροί, κατάκτησαν τον κόσμο οι ευρωπαϊκές δυνάμεις, η αστική τάξη σταθεροποιήθηκε, ο καπιταλισμός ανέβηκε, ο ιμπεριαλισμός διαμορφώθηκε. Είχαν ανάγκη να πολεμάνε μεταξύ τους και να πολεμάνε και τους άλλους, ο λαός φυσικά θα πάει να σκοτωθεί γι' αυτό. Η δημοκρατία πάντα έτσι, σαν υποχρέωση, διότι, πάτε να σκοτωθείτε, κι εμείς θα σας δώσουμε ανταλλάγματα. Αλλά ταμπού, μυστικό, το απόλυτο - δεν αναφέρεται πουθενά σε όλα αυτά τα λαμπρά κείμενα περί δημοκρατίας που οι αστοί κατασκεύασαν - το ποιος κατέχει τα μέσα παραγωγής...

Γιατί το ΚΚΕ είναι διαφορετικό; Γιατί το ΚΚΕ ενοχλεί; Γιατί λέει κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων. Γι' αυτό το ΚΚΕ είναι μισητό, γι' αυτό το ΚΚΕ δέχεται συνεχώς επιθέσεις. Γιατί, απέναντι σε όλα τα παραπάνω των αστών, λέει το εξής απλό: Ωραία, μπείτε, βγείτε από την ΕΟΚ, από την ΕΕ, ό,τι θέλετε κάντε, δείξτε, δημοκρατίες, ξεδημοκρατίες, ποιος θα έχει τα μέσα παραγωγής; Τόσο απλά. Γι' αυτό και το εχθρεύονται...

Γι' αυτό, πολύ απλά, ΚΚΕ και μόνο Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας.

5 σχόλια:

  1. Tη χτεσινή δράση στα διόδια της Μαλακάσας πώς τη βλέπεις;
    Τσέχος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθεια την προταση νομου του ΚΚΕ για την καταργηση ολων των διοδιων που δεν την στηριξε κανενα αλαο κομμα στη βουλη πως τη βλεπεις?Γιατει εγω βλεπω οτι μολις αρχισαν να φουντωνουν οι αντιδρασεις για τα διοδια με μονο το ΚΚΕ και τη Λαικη Συσπειρωση να αντιδρα συντονισμενα, οπως και το ΠΑΜΑ, τσουπ να οι φωτιες και το καρβουνο.Εγω βλπεω λοιπον μια ολια προβοκατσια οπως θα λεγε ο λαος στον τοπο μου.

      Ταξικος

      Διαγραφή
    2. Σαφώς και συμφωνώ 100% με την πρόταση του ΚΚΕ.Σαν κινηματική ενέργεια με συμβολισμό απλώς προβληματίζομαι να καταλήξω.
      Τσέχος

      Διαγραφή
  2. ετσι οπως το εκαναν αν βρουν τα πλανα απο τις καμερες θα πανε μεσα οπως και στην χαλκιδικη, με τους ιδιους νομους.
    δεν εχω προβλημα με το ειδος της διαμαρτυριας αλλα καθε πραγμα στον καιρο του και ο κολιος τον αυγουστο.
    οταν καταδικασουν 3-4 στην επομενη αντι για 500 ατομα θα ειναι 100.
    εντυπωση μου εκανε και η μη επεμβαση της αστυνομιας.
    εντυπωση μου εκανε και τα σχολια του ευαγγελατου στον δημαρχο την προηγουμενη βδομαδα
    αυτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Η µεγάλη αλήθεια της εποχής µας (που δεν υπηρετεί κανείς µε το να τη βρει µονάχα, που όµως χωρίς αυτή καµιά άλλη σηµαντική αλήθεια δε µπορεί να βρεθεί) είναι ότι η ήπειρος µας βουλιάζει στη βαρβαρότητα επειδή προσπαθούν να διατηρήσουν µε τη βία τις σχέσεις ιδιοκτησίας στα µέσα παραγωγής. Τι ωφελεί να γράψει κανείς κάτι θαρραλέο απ' όπου να βγαίνει πως η κατάσταση που βρισκόµαστε είναι βάρβαρη (που είναι αλήθεια) αν δε φαίνεται ξεκάθαρα για ποιο λόγο φτάσαµε σ' αυτή
    την κατάσταση; Πρέπει να πούµε ότι τα βασανιστήρια γίνονται γιατί πρέπει να διατηρηθούν οι σχέσεις ιδιοκτησίας. Φυσικά, λέγοντας το αυτό χάνουµε πολλούς φίλους που είναι αντίθετοι στα βασανιστήρια, γιατί πιστεύουν πως οι σχέσεις ιδιοκτησίας θα µπορούσαν να διατηρηθούν και χωρίς αυτά (που δεν
    είναι αλήθεια)."
    Bertolt

    ΑπάντησηΔιαγραφή