Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

Σύγχρονες μορφές οπορτουνισμού: Η περίπτωση του Συλλόγου "Γιάννης Κορδάτος" και της ιστοσελίδας "Εργατικός Αγώνας"

Το παρακάτω κείμενο στάληκε στο ιστολόγιο από αναγνώστη. Η επιλογή εικονογράφησης (από πίνακα του Καραβάτζιο) είναι δική μου.
LR
---

Το παρόν κείμενο έχει αποκλειστικά χαρακτήρα και στοχοθεσία πολιτικής και θεωρητικής πολεμικής απέναντι στις πολιτικές τοποθετήσεις και πρακτικές του «Συλλόγου διάδοσης της μαρξιστικής σκέψης Γιάννης Κορδάτος» και της ιστοσελίδας, η οποία λειτουργεί ως δημοσιογραφικό «όργανο» αυτού με την επωνυμία «Εργατικός Αγώνας». Εκ προοιμίου ξεκαθαρίζουμε με απόλυτα κατηγορηματικό τρόπο ότι το κείμενο απηχεί αποκλειστικά και μόνο τις απόψεις του γράφοντος και όχι κάποιου άλλου κόμματος ή συλλογικού φορέα.


Ι. Στον πάτο του βαρελιού δεν υπάρχει τραμπολίνο

Στις 31/1/2012 έκανε την εμφάνισή της στο διαδίκτυο αρχικά ως blog και ύστερα ως site η ιστοσελίδα «Εργατικός Αγώνας» (εφεξής ΕΑ). Στη συνέχεια εντός του 2012 συστάθηκε το αστικό μη κερδοσκοπικό σωματείο με την παραπάνω επωνυμία «Γιάννης Κορδάτος» (εφεξής ΓΚ), το οποίο, απ’ ό,τι καταλαβαίνουμε, αποτελεί και την οργανωτική συσσωμάτωση των ανθρώπων αυτών.

Τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας της η ιστοσελίδα ΕΑ δημοσίευε κείμενα αφορώντα την τρέχουσα τότε πολιτική συγκυρία, τα οποία περιείχαν επίκληση διατυπώσεων από το πρόγραμμα του 15ου Συνεδρίου του ΚΚΕ και καλούσαν την ηγεσία του ΚΚΕ να αναλάβει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση συγκρότησης του ΑΑΔΜ. Στις 14/2/2014 δημοσιεύεται το πρώτο κείμενο ανοιχτής πολεμικής απέναντι στο ΚΚΕ με τίτλο «Το ΚΚΕ και η έξοδος από την ΕΕ». Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή: ακολουθεί μια ροή κειμένων πολεμικής στο ΚΚΕ, στην ηγεσία του, στα κείμενα του Ριζοσπάστη, σε τοποθετήσεις στελεχών του. Η σύγκρουση με το ΚΚΕ θα γενικευθεί εν όψει και μετά τις εκλογικές αναμετρήσεις του Μαΐου-Ιουνίου 2012: Στις 18/5/2012 ο ΕΑ θα διαχωρισθεί πλήρως από το ΚΚΕ με κείμενο με τίτλο «Η απώλεια των λενινιστικών χαρακτηριστικών του ΚΚΕ». Στις 4/6/2012 θα επιχειρηθεί για πρώτη φορά εκ μέρους του ΕΑ ωμή προσπάθεια παρέμβασης στα εσωτερικά του Κόμματος με το κείμενο «Κράτα με να σε κρατώ» το οποίο αφορούσε κείμενο κριτικής του Ριζοσπάστη σε δημοσίευση ιστοσελίδας. Στις 6/7/2012 ο ΕΑ με το κείμενο «Το ζήτημα της ηγεσίας και το κόμμα» θα θέσει με ευθύ τρόπο ζήτημα αντικατάστασης της ηγεσίας του ΚΚΕ. Τους επόμενους μήνες θα συνεχισθεί η δημοσίευση κειμένων πολεμικής στο ΚΚΕ και σε στελέχη του.

Στις 22/2/2013 θα επιχειρηθεί μια εκ νέου επέμβαση στα εσωτερικά του Κόμματος με το κείμενο «Οι εξελίξεις στο Ριζοσπάστη και άλλα τινά». Έκτοτε ο ΕΑ θα επιχειρήσει να γίνει η πολιτική στέγη όσων από το Ριζοσπάστη και τον 902 συγκρούσθηκαν ανοιχτά με το Κόμμα. Στις 12/2/2013 και εν όψει του 19ου Συνεδρίου ο ΕΑ θα δημοσιεύσει κείμενο απάντηση στον Ριζοσπάστη με τίτλο «Δεν διεκδικούμε άλλο πόλο-διεκδικούμε το Κόμμα μας». Συνάμα ο ΕΑ θα δημοσιεύει κείμενα και επιστολές από ανθρώπους, οι οποίοι κατά τα λεγόμενά τους διεγράφησαν από το ΚΚΕ, όπως επίσης θα συνεχίσει να δημοσιεύει κείμενα πολεμικής απέναντι στο ΚΚΕ.

Καθ’ όλο αυτό το διάστημα ο σύλλογος ΓΚ θα διοργανώσει ημερίδες, εκδηλώσεις, συνέδρια, συνελεύσεις σε επαρχία με σκοπό την ίδρυση παραρτημάτων (βλ. Λάρισα, Λευκάδα). Τομή στην δράση του ΓΚ στην κατεύθυνση της πολιτικής αναβάθμισης θα γίνει τον Δεκέμβρη του 2013, με τη συμμετοχή του σε πολιτική σύσκεψη φορέων που διοργανώθηκε από το «Σχέδιο Β».

ΙΙ. Η ιδιοτυπία της συγκεκριμένης συσσωμάτωσης

Ο ΓΚ-ΕΑ δεν είναι απλά και μόνο μια κλασσική περίπτωση (από τις πολλές που υπάρχουν) συσσωμάτωσης είτε μοριακής είτε πιο συγκροτημένης, η οποία ετεροπροσδιορίζεται από το ΚΚΕ και έχει αναγορεύσει σε βασικό συστατικό της ύπαρξής της την επίθεση σε αυτό. Κι αυτό γιατί, εξ αρχής καπηλευόμενος κάποιες διατυπώσεις από το πρόγραμμα του 15ου Συνεδρίου φιλοδοξούσε να συγκροτήσει μια ολιστική πολιτική γραμμή και πρόγραμμα, προκειμένου να σταθεί ως εν δυνάμει αυτοτελής πολιτικός φορέας. Πρέπει να σημειώσουμε όμως προς επίρρωση της παραπάνω διαπίστωσης-εκτίμησης, ότι στη συνέχεια απέκλινε (προς τα δεξιά πάντα) ακόμα και από αυτές τις διατυπώσεις του 15ου Συνεδρίου (χαρακτηριστική η προσθήκη «πατριωτικό» στο ΑΑΔΜ), με αποτέλεσμα να μην αναπαράγει πια με τέτοια δογματική προσήλωση τη συνθηματολογία του προγράμματος αυτού, αντίθετα να αξιώνει να προβάλει ένα αυτοτελές πρωτότυπο πρόγραμμα.

Τα μέλη του ΓΚ-ΕΑ, που φαίνεται ότι παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτήν την διαδικασία και τα ονόματά τους είναι γνωστά από τους ίδιους, αναπτύσσουν μια έντονη εξωστρεφή δραστηριότητα και έχουν πολλούς διαύλους παρουσίας: εκδίδουν βιβλία από οίκους σαν το ΚΨΜ, Τόπος, Ξιφαράς, αρθρογραφούν σε ειδησεογραφικά sites σαν το News247, σε περιοδικά σαν την «Ουτοπία» και την «Μαρξιστική Σκέψη», σε εφημερίδες όπως «Η Ελλάδα», τους παίρνει συνέντευξη «Η Εποχή» και το CyprusNews, εμφανίζονται σε συζητήσεις στο «Φλοράλ» των Εξαρχείων και σε καφέ-βιβλιοπωλείο στη Σόλωνος και φυσικά τα κείμενά τους αναδημοσιεύονται από δεκάδες έντυπα και ιστοσελίδες.

Με αφορμή αυτό θα λέγαμε ότι από άποψη οργανωτικής συγκρότησης δεν έχουμε να κάνουμε με τίποτε άλλο από μία περίπτωση στοίχισης κάποιων ανθρώπων, που για τους δικούς τους λόγους επέλεξαν να διαχωρισθούν από το ΚΚΕ, πίσω από προσωπικότητες διανοουμένων-επαϊόντων, με παρουσία στην «αριστερόστροφη» δημόσια σφαίρα και τον ακαδημαϊκό-εκπαιδευτικό χώρο, οι οποίοι εμφανίζονται ως δήθεν «οργανικοί διανοούμενοι».

Συνεπώς δεν μιλάμε για μια περιθωριακή-γραφική «γκρούπα», αλλά για μια διαδικασία με παρουσία στο δημόσιο λόγο, η οποία εκ των πραγμάτων ανεξάρτητα από τις οργανωτικές δυνατότητες και τους οργανωτικούς όρους, που έχει, παίζει πολιτικό ρόλο. Η ιδιοτυπία λοιπόν έχει να κάνει με την με μαστοριά σμιλευμένη διττή πολιτική στόχευση: από τη μια το βασικό πεδίο παρέμβασης είναι το εσωτερικό του ΚΚΕ και από την άλλη επιχειρείται απεύθυνση στον εν γένει «αριστερό» και δημόσιο χώρο.

Βασική στρατηγική του ΕΑ-ΓΚ είναι ο πόθος τους να αναλάβουν πρωταγωνιστική πρωτοβουλία για να αντικατασταθεί δήθεν το ΚΚΕ ως πολιτικός φορέας της εργατικής τάξης από κάποιον άλλο φορέα. Το κείμενο «Διεκδικούμε το κόμμα μας», όπως και το «Για την συγκρότηση ή την ανασυγκρότηση του Κομμουνιστικού Κόμματος» είναι τεκμηριωτικά αυτής της στόχευσης. Σε αυτόν τους τον πόθο μάλιστα θα αναπτύξουν και «ηγεμονίστικη» συμπεριφορά απέναντι σε ανταγωνιστικά εγχειρήματα της ίδιας στοχοθεσίας, όταν με το κείμενο «Κράτα με να σε κρατώ» θα τα χώσουν στη «Νέα Σπορά» και φυσικά η «Νέα Σπορά» θα απαντήσει. Ό,τι φιλοδοξία είχαν στα 1930 οι αρχειομαρξιστές, στη χούντα το ΚΚΕεσ, το ΚΝΕ-ΝΑΡ στην αρχή της δεκαετίας του ’90, έχουν τώρα και αυτοί. Πιο ντροπαλοί βέβαια και πιο συνετοί και πιο τακτικιστές από όλους τους παραπάνω.

ΙΙΙ. Ο μεταμοντέρνος αριστερός γιακωβινισμός ως λενινισμός

Για τη συνολική πολιτική αντίληψη που προωθεί ο ΓΚ-ΕΑ, η οποία είναι καθαρά ένας αριστερός ρεφορμισμός, γίνεται επίκληση, προκειμένου να νομιμοποιηθεί αυτή η αντίληψη, του Λένιν. Όπως πάντα γίνεται με τους οπορτουνιστές, ο Λένιν προσεγγίζεται εκλεκτικιστικά, δηλαδή ένα τσιτάτο από εκεί-ένα τσιτάτο από εδώ, αποκομμένα από την ιστορική συγκυρία, στην οποία γράφτηκαν και την βραχύχρονη πολιτική εμπροθετότητα, που είχαν εντός αυτής. Έτσι για κανέναν λόγο δεν επικεντρώνεται η πολιτική ανάλυση στο θεμελιώδες έργο του Λένιν «Κράτος και Επανάσταση» και δη στην πρωτότυπη έννοια, την οποία αυτός εισήγαγε, περί απονέκρωσης-μαρασμού του κράτους, η οποία είναι ακριβώς η ανεκτίμητη προσφορά και παρακαταθήκη του Λένιν στη μαρξιστική κριτική. Αντίθετα υπάρχει εμμονική στοχοπροσήλωση στο συγκυριακό-τακτικό σύνθημα της «δημοκρατικής δικτατορίας του προλεταριάτου και της αγροτιάς», όπως επίσης και στο «ενιαίο μέτωπο» του 3ου συνεδρίου της Γ΄ Διεθνούς. Όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, αναπόδραστα στη σκέψη τους ο Λένιν δεν έχει καμία σχέση με τον Μαρξ, ή απλά δεν υπάρχει Μαρξ: δεν υπάρχει Κριτική στο Πρόγραμμα της Γκότα, δεν υπάρχει Μισθός-Τιμή-Κέρδος, δεν υπάρχει Γερμανική Ιδεολογία και φυσικά να μην μιλήσουμε για Grundrisse, Κεφάλαιο ή για τα Χειρόγραφα του 1844.

Αντίστοιχες μαϊμουδιές γίνονται και με την ανάλυση του Λένιν για τον ιμπεριαλισμό. Ο ιμπεριαλισμός από εποχή ιστορικής-γενικής κρίσης του καπιταλισμού και μετάβασης στον κομμουνισμό, διαστρέφεται ως εποχή στην οποία το πρωτεύον είναι το εθνικό ζήτημα, αντί δηλαδή η ανάλυση του Λένιν να μας αποκαλύπτει το μέλλον-μας πηγαίνει πίσω κάπου στα 1789-1848. Ο Λένιν από θεωρητικός-στρατηγός της προλεταριακής επανάστασης, της απονέκρωσης του κράτους και της κομμουνιστικής μετάβασης γίνεται κάτι…σαν τον Ρήγα Φεραίο.

Θεωρούμε ότι η αντίληψή τους είναι βαθιά γιακωβίνικη, ούτε καν ρεφορμισμός της Β΄ Διεθνούς…μην συγκρίνουμε με τον αυστρο-μαρξισμό, ο Όττο Μπάουερ μπροστά τους είναι…Ντουρούτι. Δεν θα επιχειρηματολογήσουμε πολύ πάνω σε αυτό. Αυτό το μαργαριτάρι: http://ergatikosagwnas.gr/EA/index.php/2012-03-12-20-13-03/188-2012-04-25-14-05-20 μπορεί να πείσει και τον πιο δύσπιστο. «Η ελληνικότητα ως εξέγερση»: αυτή η διατύπωση τα λέει όλα…

Τέλος υπάρχει μια έντονη ευαισθησία για τα ζητήματα του συντάγματος και των «δημοκρατικών δικαιωμάτων». Αυτό δεν το κακίζουμε, ίσως έχει να κάνει και με τις επαγγελματικές και επιστημονικές ιδιότητες «στελέχών» του ΓΚ-ΕΑ. Ωστόσο και εδώ το πρόβλημα είναι πολιτικό-θεωρητικό: Το Σύνταγμα προσεγγίζεται είτε λίγο είτε πολύ υπό τη σκοπιά του νομικού θετικισμού του Kelsen. Φτάνει στο σημείο να πει στο τελευταίο συνταγματολογικό πόνημα (ευρισκόμενος μάλλον σε κρίση σοδιαλδημοκρατικότητας) ότι το πολιτικό Σύνταγμα της «μετάβασης» μπορεί να κατοχυρώσει «οικονομικό Σύνταγμα» (βλ. http://ergatikosagwnas.gr/EA/index.php/2012-02-04-20-01-31/1578-2014-02-13-20-24-14). Δεν θα αναφερθούμε περαιτέρω γιατί το θέμα χρήζει αυτοτελούς κριτικής.

Θεωρούμε όμως ότι όλη αυτή η συνταγματολογική-δικαιωματική ρητορεία φέρει πέρα από τον προφανή ρεφορμισμό της και μια πιο υπόρρητη πολιτική εμπροθετότητα: αυτή του να παίξει ο ΓΚ-ΕΑ έναν μελλοντικό πολιτικό ρόλο, διαχωρισμένο πάντα από το ΚΚΕ, όταν θα έλθει η πολυπόθητη «αριστερή κυβέρνηση».

ΙV. Mια επισήμανση αισθητικής

Η ιστοσελίδα ΕΑ έχει μια «έπικ» προλεταριακή-«παλαιοκομμουνιστική» σημειολογία: οικοδόμοι από εδώ, εργάτες από εκεί, Λιγδόπουλος, Κορδάτος, Μαρξ, Λένιν, πομπώδεις εκφράσεις και τίτλοι, μεγαλόστομες διακηρύξεις. Απ’ ότι έχουμε καταλάβει οι άνθρωποι που στελεχώνουν την εν λόγω διαδικασία, δεν είναι τίποτα κολασμένοι βιομηχανικοί εργάτες, ούτε πληβείοι και φτωχοδιάβολοι της μητρόπολης. Από την άλλη δεν έχουν να επιδείξουν τη συγκρότηση κάποιος υπαρκτής-υλικής αγωνιστικής διαδικασίας ακόμα και στους χώρους, που είναι η βάση τους (ακαδημαϊλίκι-δικηγόροι-εκπαίδευση). Αντίθετα υπάρχει αφθονία κους-κους και βερμπαλισμών σε αμφιθέατρα, στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ, σε καφέ-βιβλιοπωλεία των Εξαρχείων, σε πολιτιστικά κέντρα δήμων και στα μέρη που γίνονται οι παρασυναγωγές αυτού του τσίρκου που οι παλιότεροι ονόμαζαν «εξωκοινοβουλευτική αριστερά»…λίγη αυτό-συγκράτηση παραπάνω δεν βλάπτει.

ΥΓ: για να μην αρχίσει καμία είδους «πρακτορολογία και χαφιεδολογία» ξεκαθαρίζω ότι οι πληροφορίες που αναφέρει το κείμενο, προέρχονται αποκλειστικά από τις ιστοσελίδες του ΕΑ, του ΓΚ και από την προσωπική ιστοσελίδα του Δημήτρη Καλτσώνη.

44 σχόλια:

  1. καλτσωνης καλτσωνης....κατι μου λεει το ονομα, να δεις που καπου εχει παρει το αυτι μου οτι δεν διαχειριζεται μονο την πρωσοπικη του ιστοσελιδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θεωρούμε ότι η αντίληψή τους είναι βαθιά γιακωβίνικη, ούτε καν ρεφορμισμός της Β΄ Διεθνούς--->

    Δεν μπορώ να το τεκμηριώσω εδώ, αλλά το αντιμετωπίζει λάθος ο γράφων το ζήτημα που δεν αφορά το «ιδεολογικό περιεχόμενο» που πλασάρουν οι εν λόγω. Υπάρχει αναντιστοιχία ανάμεσα στον πολιτικό λόγο που αρθρώνεται και στις πραγματικές στοχεύσεις (πχ. η συμμετοχή στη συζήτηση για την αναθεώρηση Συντάγματος, που «όλοι», Συριζαίοι και λοιπές «δημοκρατικές» δυνάμεις, ξέρουν ότι θα είναι προς το προεδρικό σύστημα με εξάλειψη των «κοινωνικών διατάξεων», σύμφωνα με τις εισηγήσεις τού Καρλ Σμιτ[!] ---- λειτουργεί νομιμοποιητικά για την ίδια την διαδικασία). Αυτή η αναντιστοιχία, κάτι σαν ρητορική αντίφραση, είναι επαναλαμβανόμενο φαινόμενο και ενδεικτική τού «λανθάνοντος» [;] φασισμού τού «χώρου».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν διαφωνώ μαζί σου.
    "Η ελληνικότητα ως εξέγερση". Αντικαταστήστε το από το "Η ουκρανικότητα ως εξέγερση" και κάντε τις αντίστοιχες συνεπαγωγές. Τι άλλο είναι αυτό από λανθάνων φασισμός. Επίσης οι ίδιοι έχου γράψει κείμενο στο οποίο παρουσιάζουν τη ΧΑ ως δήθεν εκφραστή της κρίσης πολιτικής εκπροσώπησης και της απονομιμοποίησης του πολιτικού συστήματος. Θέλετε να τα συνδέσω αυτά με τον σκεπτικισμό του Κατρούγκαλου απέναντι στις ποινικές διώξεις εις βάρος των φασιστών;

    ο/η συντάκτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτό είχα στο μυαλό μου όταν μίλαγα για σοσιαλσωβινισμό: "η ελληνικότητας ως εξέγερση", ο Ρήγας ως Λένιν, συν Κέλσεν, μας πάει πολύ μακριά από Ιακωβίνους. Και ξέροντας και το στίγμα κάποιων που εμπλέκονται με ΕΑ, δεν τους κόβω καθόλου Ιακωβίνους.

      Διαγραφή
    2. Τώρα, αν ο μεταμοντέρνος ιακωβινισμός είναι τόσο ιακωβινισμός όσο ο ΕΑ είναι "λενινιστικός", ΟΚ, στη θέση του Ιακωβινισμού θα μπορούσαμε να βάλουμε οτιδήποτε, όπως και στη θέση του Λένιν θα μπορούσαμε να βάλουμε τον Κολοκοτρώνη.

      Διαγραφή
    3. Με τη διαλεκτική επίσης δεν βλέπω καμία σχέση στα "θεωρητικά" κείμενα. Μάλλον κάτι σαν Ναπολεοντισμό ("εδώ οι καλοί γίγαντες της σκέψης"), που εμένα προσωπικά μου φέρνει σε κωμωδία.

      Διαγραφή
    4. ΧΑ ως δήθεν εκφραστή της κρίσης πολιτικής εκπροσώπησης και της απονομιμοποίησης του πολιτικού συστήματος.--->

      Αν μπορείς, δώσε το απόσπασμα, γιατί είναι σημαντικό για το [ρητορικό] σχήμα «αντιστροφής» στο οποίο αναφέρομαι. Στον Σμιτ (και Χάμπερμας και ... Βενιζέλο) η απο-νομιμοποίηση έχει [ή μάλλον είχε στη Βαϊμάρη] ως αιτία ακριβώς τον κοινωνικό πυρήνα τού Συντάγματος και την παράλυση τού κράτους υπό το βάρος των αιτημάτων των «συντεχνιών».

      Διαγραφή
  4. Για να είμαι ειλικρινής, ούτε κι εγώ βλέπω πώς σχετίζεται ο Κέλσεν με "γιακωβινισμό", ούτε θεωρώ τους εν ΕΑ "γιακωβίνους". Υπάρχει εντονότατος σοσιαλσωβινισμός μαζί με τον λεγκαλισμό, και κατά την εκτίμησή μου το άθροισμα δίνει αυτό που λέει ο waltende: Πολύ Σμιτ και καθόλου Σεν Ζυστ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα αυτό λέω, μην τα ψυρίζετε «ιδεολογικά»: ερευνήστε πρώτα και, αν μπορείτε, τεκμηριώσετε την λειτουργία που επιτελούν οι συγκεκριμένοι και μετά κάντε ιδεολογική ανάλυση. Το διανοητικό «παραγέμισμα» είναι ψευδεπίγραφο.

      Διαγραφή
  5. Ο γιακωβινισμός αποδίδει καλύτερα την αντίληψή τους για τη συγκρότηση της πολιτικής, παρά για το περιεχόμενο αυτής. Θεωρούν δηλαδή ότι η πολιτική είναι υπόθεση κάποιων διανουμένων, οι οποίοι προβάλοντας το "εθνικό" θα συμπαρασύρουν μαζί τους τις μάζες (το σχήμα "Σκέψη και Δράση" του Ματζίνι)-αν και αυτό για να είμαι ειλικρινής μάλλον είναι καρικατούρα γιακωβινισμού. Αυτό είναι επί της ουσίας και η οργανωτική τους συγκρότηση.
    Έπειτα η αποδοχή εκ μέρους τους του έθνους ως θετικής-προοδευτικής πολιτικής οντότητας, η οποία υπερβαίνει τις τάξει, είναι καθαρά γιακωβινίστικης καταγωγής.
    Τέλοσπάντων το εν λόγω θέμα είναι ψιλά γράμματα, μπροστά στην ουσία των αντιλήψεων

    από συντάκτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το είδατε;

    H προτελευταία παράγραφος είναι εξαιρετικά σημαντική...

    http://www.902.gr/eidisi/politiki/38352/kke-anakoinosi-gia-tis-exelixeis-stin-oykrania


    Μάνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αν και το κομμα εχει πει οτι ειμαστε εναντια σε καθε καπιταλιστη, το πραγμα δυσκολευει ειδικα αν οι ρωσοι μπουκαρουν με το προσχημα της γεωργιας (ρωσικο αιμα δλδ) για την προστασια του πλυθησμου, που και εκει θα ειναι δυσκολο ακομα και οι αμερικανοι να πουν τα δικα τους. φανταζομαι οτι και οι ιδιοι θα αναφερουν το περιστατικο με τον συντροφο που τον βασανισαν και την δημοκρατια κτλ κτλ.
      αν και νομιζω οτι με την κυβερνηση που σχηματιζεται και τα μετρα που θελει να παρει, βλεπω τον εμφυλιο να πλησιαζει ποιο γρηγορα και αυτη την φορα οι πλατειακοι θα ειναι στην κυβερνηση και θελω να δω τα δικα τους μπερκουτ πως θα φερθουν, με δεδομενο οτι αυτη την φορα στον δρομο δεν θα ειναι τα ταγματα τους, αλλα εξαθλιωμενος λαος

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. "Σήμερα είναι απολύτως αναγκαίο και επίκαιρο ο ουκρανικός λαός να οργανώσει τη δική του ανεξάρτητη πάλη ενάντια στην αστική τάξη της χώρας του και τις διάφορες ιμπεριαλιστικές ενώσεις που τον οδηγούν σε ένα μακελειό με ανυπολόγιστες συνέπειες, φτάνοντας ακόμη και στην ένοπλη σύγκρουση. Να απομονώσει τις ναζιστικές - φασιστικές εγκληματικές ομάδες που αποτελούν το μακρύ χέρι των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών."

      To ",φτάνοντας ακόμη και στην ένοπλη σύγκρουση" είναι φανερό ότι δέχεται διπλή ερμηνεία.

      Το υποκείμενο δεν ξεκαθαρίζεται...

      Πάντως εάν αναφέρεται σε σύγκρουση στρατιωτικών δυνάμεων, το κείμενο καθίσταται προβληματικό.


      Διότι, πώς μπορεί ο ουκρανικός λαός "να απομονώσει τις ναζιστικές - φασιστικές εγκληματικές ομάδες" όταν αυτές είναι το ίδιο το κράτος, ο πυρήνας του, αυτή τη στιγμή;

      Είναι σα να λέμε, απομονώστε τα ΜΑΤ...


      Μάνος

      Διαγραφή
    4. Το «υποκείμενο» είναι το φυσικό υποκείμενο, δηλ. το «μακελειό» ή και «οι συνέπειες» (και όχι ο λαός). Για να φτάσεις στο «λαός», θες πολλά «πηδηματάκια» (να οργανώσει<--οδηγούν<--φτάνοντας) προς τα πίσω.

      Διαγραφή
    5. @αν οι ρωσοι μπουκαρουν

      το άλλο ζήτημα που αποτρέπει το «μπουκάρισμα» είναι ότι οι ρωσικές τράπεζες είναι εκτεθειμένες στο ουκρανικό χρέος. Μπρα ντε φερ.

      Διαγραφή
    6. "Το «υποκείμενο» είναι το φυσικό υποκείμενο, δηλ. το «μακελειό» ή και «οι συνέπειες» (και όχι ο λαός). Για να φτάσεις στο «λαός», θες πολλά «πηδηματάκια» (να οργανώσει<--οδηγούν<--φτάνοντας) προς τα πίσω."

      Ακριβώς.

      Διαγραφή
    7. Το υποκείμενο στην φράση αυτή είναι "ο λαός", διότι πολύ απλά δεν μεσολαβεί δευτερεύουσα πρόταση.

      Πρόκειται για σολοικισμό που δεν επιτρέπεται σε τόσο σημαντικά κείμενα-θέσεις.

      Εάν το νόημα είναι αυτό που υποστηρίζετε, η φράση θα έπρεπε να είναι διατυπωμένη ως εξής:

      "Σήμερα είναι απολύτως αναγκαίο και επίκαιρο ο ουκρανικός λαός να οργανώσει τη δική του ανεξάρτητη πάλη ενάντια στην αστική τάξη της χώρας του και τις διάφορες ιμπεριαλιστικές ενώσεις, οι οποίες τον οδηγούν σε ένα μακελειό με ανυπολόγιστες συνέπειες, ακόμη και στην ένοπλη σύρραξη."


      Μάνος

      Διαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  9. Τα σχόλια σβήστηκαν με αμοιβαία συναίνεση των εμπλεκομένων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. παντως ο ρεζιλης διευθυντης σχολειου β ζωγραφος ηταν πρωτη μουρη στη λαρισσα στην εκδηλωση του γκ
    απο οτι φαινεται ο εα μαζευει οσους τα διπλωσαν μπροστα στις απιτησεις των καιρων και ψαχνονται στη ζεστη αγκαλια του αστικου κρατους γι αυτους μπορει να εχει ο καπιταλισμος για τους εργατες σιγουρα δεν εχει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πριν λίγο είδα στο σάιτ του "εργατικού αγώνα" να γράφονται απίστευτοι χαρακτηρισμοί για το LR. Έχει ενδιαφέρον ότι ενώ λένε ότι δεν ασχολούνται με το LR, τού αφιερώνουν κομμάτι της κεντρικής τους σελίδας, στο οποίο απλά αναλώνονται σε ύβρεις και τίποτα παραπάνω. Το πιο "όμορφο" βέβαια, είναι στο τέλος του κειμένου όπου γράφουν ότι αντιπαρατίθενται στην "ηγεσία του σημερινού ΚΚΕ" "ανοιχτά". Τόσο "ανοιχτά" που πλην Λιόση, Καλτσώνη και Πετρόπουλου όλοι οι άλλοι συγγραφείς άρθρων της ιστοσελίδας χρησιμοποιούν ψευδώνυμα. Για τόσο χαζούς μάς περνούν;

    Κάποιος που είχε άλλο nick

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζαμπα τα ψευδωνυμα. Ειναι γνωστοι με τα ονοματα τους ενας-ενας. Και στη δουλεια που ανελαβαν ειναι χαλια.

      Διαγραφή
  12. "και στη δουλειά που ανέλαβαν είναι χάλια" χαχα χα πραγματικά. πιο χάλια δε γίνεται. ανέμπνευστοι, βαρετοί, δίχως ίχνος πρωτοτυπίας, ζέχνουν φορμόλη του '80, συντηρητικοί όσο δεν παίρνει. τελειωμένοι.

    land down under the bridge

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. το στίγμα τους δε, είναι περίπου το στίγμα του ......Λαφαζάνη. τελειωμένοι

    land down under the bridge

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. http://greek-critical-legal.blogspot.gr/2014/03/21.html
    εμείς...με τα κατακάθια της κοινωνίας
    ο ΕΑ με τους αξιότιμους κ.κ. εθνικιστές τουρκοφάγους (βλ. Γρίβα)

    από συντάκτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μπορεί το άρθρο να εντοπίζει σωστές και υπαρκτές αντιφάσεις του ΕΑ αλλά στο βαθμό που γνωρίζω οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που τον έστησαν διώχτηκαν από το ΚΚΕ, το οποίο δεν μπορεί ως συνήθως να ανεχτεί για πάνω από μερικούς μήνες διαφορετική άποψη, και (ειδικά τα τελευταία χρόνια) διαγράφει μαζικά. Επίσης αν οι του ΕΑ μυρίζουν 'ακαδημαιλίκι και δικηγοριλίκι' τότε τα επαγγελματικά στελέχη του ΚΚΕ που στην πλειοψηφία τους δεν έχουν κολήσει ένα ένσημο (και τελικά ρήμαξαν οικονομικά και το κόμμα σε σημείο που να απειλείται σήμερα η ύπαρξη του) τι μυρίζουν? Ειδικά δε κάτι, συμπαθέστατα κατά τα άλλα στελέχη σαν τον Γόντικα (40 περίπου έτη στο ΠΓ, ήμαρτον ρε σύντροφοι...) με ανύπαρκτη μαζική παρέμβαση και αδυναμία άρθρωσης πολιτικού λόγο σε ένα πάνελ χωρίς ατελείωτα σαρδάμ, τι οσμή βγάζουν? Δυστυχώς δεν με πείθει η επιχειρηματολογία του άρθρου παρά το ότι αγαπώ το κόμμα και δεν είμαι με κανέναν ΅ΕΑ.
    Φιλικά (ελπίζω να μη με κόψετε και να γίνει ανάρτηση)
    ΣΓ, πρώην κομματικό μέλος (όχι διαγραμμένο αλλά οικοθελώς αποστοιχισμένο πλην
    ενεργό συνδικαλιστικά με το κόμμα έως σήμερα)
    Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν σε πείθει η επιχειρηματολογία του άρθρου επειδή το κόμμα έχει άχρηστα στελέχη; Εμείς οι υπόλοιποι γιατί βλέπουμε στελέχη που είναι κάθε μέρα στο δρόμο, παρεμβαίνουν στην επικαιρότητα, αρθρογραφούν στην ΚΟΜΕΠ, τον Ρίζο, συμπαρίστανται παντού στους εργάτες, τρε΄χουν για την διεθνή οργάνωση του κόμματος, και ενίοτε τρώνε και ξύλο (Τσιμπουκάκης, Κανέλλη, Αγγουράκης); Γιατί βλέπουμε νέα στελέχη (Μπαλού, Πρωτούλης), γιατί ζούμε και έχουμε επαφή στον τόπο μας με στελέχη που κουβαλάνε κάσες σε σούπερμάρκετ ή είναι οικοδόμοι και είναι ηγετικά στο τοπικό επίπεδο;

      Σε άλλο κόσμο ζούμε εμείς; Άλλο ΚΚΕ ζούμε από σένα;

      Διαγραφή
    2. Και φυλακή (Ζαργιανόπουλος);

      Διαγραφή
    3. Και ξύλο μετά φυλακής (Πουλικόγιαννης);

      Διαγραφή
    4. η φρασεολογια δειχνει πολλα....
      αποσχισμενο;;;;
      στα πανελ κανει σαρδαμ;καταρχην ποτε ειδες τον γοντικα σε πανελ, τον εχεις ακουσει να μιλαει σε κομματικο δυναμικο ή σε εργατες; οτι και να πεις ειμαι σιγουρος οτι ΠΟΤΕ.
      διαγραφει μαζικα;;;;; απο το παλαντιρ του σαρουμαν το βλεπεις αυτο;;;;;;
      το αλλο ειναι κωλοτουμπα ολκης. δεν εισαι με τον εργατικο αγωνα, διαφωνεις με το αρθρο και συμπαθεις το κομμα........κοντονη εσυ;;;;
      ξερεις τα επαγγελματικα στελεχη που δεν εχουν κολησει ενσημο;
      καταρχην φιλαρακο αυτοι εκδιωχθηκαν γιατι εδρασαν αντικαταστατικα, στην τελικη ειχαν διαφορετικη πολιτικη θεση απο το 98% των μελων του κομματος και αν ειχαν την παραμικρη τσιπα απλα θα φευγανε. αλλα επιλεξανε να δρουν ως ασφαλητες (το ορθογραφικο εδω ειναι επιτηδες).

      Διαγραφή
    5. Ούτε κατά διάνοια είσαι ό,τι δηλώνεις, γι'αυτό κόψε τις παπαριές. Αγαπάς και το κόμμα λες! Ρε δεν μας παρατάς, λέω εγώ.

      Διαγραφή
    6. (προς τον Αντώνη): υπάρχουν και αυτά τα στελέχη όντως και με κάνουν ακόμη να ελπίζω και να ψηφίζω. ¨Ομως δυστυχώς και τα άλλα τα έχω δει από κοντά και ουκ ολίγες φορές. Υπάρχουν, δε, όχι μόνο στην ηλικιακή ομάδα των 55 και άνω (των ανθρώπων που επαγγελματοποιήθηκαν μετά τη μεταπολίτευση, η σύνθεση του ΠΓ τις τελευταίες 2-3 δεκαετίες και τα βιογραφικά των μελών του θα αρκούσαν να υποστηρίξουν αυτό που λέω) αλλά και στη γενιά κοντά ή κάτω απο τα 40 γνωρίζω πολλά επαγγελματικά στελέχη (φαίνεται πως πρόσφατα λόγω των οικονομικών κάποιοι έχουν απολυθεί ή θα απολυθούν) που δεν έχουν δουλέψει παρά λίγο ή ελάχιστα στην παραγωγή. Δε θα ήθελα να αναφερθώ σε ονόματα τώρα. Η αναφορά δε στο Σωτήρη Ζ. στη Θεσσαλονίκη δεν είναι και πολύ αντιπροσωπευτική, όποιος γνωρίζει τα της πόλης από κοντά, καταλαβαίνει ότι ο ΣΖ και έχει δουλέψει, και είναι μάχιμος και δεν έχει κομβικό ρόλο στην τοπική κομματική ιεραρχία. Και αυτό ακριβώς ήθελα να αναδείξω τη μεγάλη αντίφαση μεταξύ μάχιμων και ταυτόχρονα κομμουνιστικά πρωτοπόρων συνδικαλιστών και μιας κομματικής επαγγελματοποιημένης ιεραρχίας με καλές, καταρχήν προθέσεις, αλλά γραφειοκρατικοποιημένης και ανεπαρκούς στις κρίσιμες στιγμές (τέτοιες στιγμές ήταν και τα πρόσφατα χρόνια). Και δυστυχώς, μακάρι να βγω ψεύτης (και το εννοώ), η τελευταία συνήθως επιβάλεται ή και αποδεκατίζει την πρώτη και μετά από μερικές δεκαετίες βγαίνει να μιλήσει για το λάθος της (όπως σήμερα γίνεται ευθέως για την περίοδο αντίστασης- εμφυλίου ή εμμέσως για την περίοδο 1989-1991). Αλλά τότε το κακό έχει γίνει και εμείς συνεχίζουμε τη συσίφεια πορεία μας.
      ΣΓ
      ΥΓ¨: όσα για τα λοιπά σχόλια δεν έχω τι να πω, είναι ενδεικτικά μιας διαδικτυακής αλλοτρίωσης που είμαι σίγουρος πως δεν αφορά τα μάχιμα μέλη και οπαδούς της κομμουνιστικής αριστεράς

      Διαγραφή
    7. "ο ΣΖ και έχει δουλέψει, και είναι μάχιμος και δεν έχει κομβικό ρόλο στην τοπική κομματική ιεραρχία"

      Εκτίθεσαι άσχημα. Ο Ζαριανόπουλος, "που δεν έχει κομβικό ρόλο στην τοπική κομματική ιεραρχία", ήταν ... υποψήφιος δήμαρχος του ΚΚΕ στη Θεσσαλονίκη μόλις το 2010: http://kke4ever.blogspot.com/2010/10/blog-post_3468.html

      Ήταν μέλος του ΔΣ του Δήμου Θεσ/νίκης ως το 2013: http://www.thesstoday.gr/koinonia/30-society/7804-zarianopoulos.html

      Και είναι ΓΓ του Εργ. Κέντρου Θεσ/νίκης: http://www.ekth.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=8&Itemid=27

      Πες στα παιδιά του ΕΑ ότι μετά το απαράμιλλο κάζο της Κόνιτσας ήλπιζα ότι θα διαβάζουν κάπως καλύτερα τα μαθήματά τους.

      Διαγραφή
    8. Υπάρχουν πολύ χτυπητές αντιφάσεις σ' αυτά που γράφεις. Ειλικρινά αναρωτιέμαι - αν διάβασες το κείμενο σου πριν πατήσεις το κουμπάκι - πώς δεν τις πρόσεξες. Μου έκανε κάκιστη εντύπωση το "δε θα ήθελα να αναφερθώ σε ονόματα τώρα". Όσο για τη "διαδικτυακή αλλοτρίωση" (ορίστε;) που είσαι σίγουρος πως "δεν αφορά τα μάχιμα μέλη και οπαδούς της κομμουνιστικής αριστεράς" (συγγνώμη, για το ΚΚΕ δε μίλαγες;) μπορείς να την αποφύγεις πολύ εύκολα.

      gdmn1973

      ΥΓ: Συγγνώμη κιόλας, αλλά μήπως μας δουλεύεις;

      Διαγραφή
    9. Ε,αντί να σε πει "ταλιμπάν" σου λέει ότι είσαι "διαδικτυακά αλλοτριωμένος", πιο ευγενής χαρακτηρισμός. Ωραίο που σου κάνουν "συστάσεις" αυτοί που χρησιμοποιούν το ίντερνετ με το χειρότερο τρόπο...το σχόλιο έχει επίσης όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν άλλα τέτοιου τύπου.

      Διαγραφή
  16. το ότι κάποιος διαγράφηκε δεν αποτελεί άλλοθι για πλήρη πολιτικό διαχωρισμό και προσχώρησα σε πολιτικά εγχειρήματα απολύτως ανταγωνιστικά προς το ΚΚΕ. Από τη στιγμή όμως που αυτό συμβεί, τότε δεν έχει κανένα ηθικοπολιτικό έρεισμα να μιλάει για το ΚΚΕ λες και είναι δικό του τσιφλίκι. Αν διαβείς "τον Ρουβικώνα" ή καλύτερα αν πέσεις στον πάτο του βαρελιού, σπάει η ηθική και οργανική σύνδεση που έχεις με το ΚΚΕ, ακόμα και αν δεν είσαι μέλος του. Αυτό ήθελε κατά κύριο λόγο να αναδείξει το κείμενο
    από συντάκτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. To δεύτερο στοιχείο, στο οποίο ήθελε να σταθεί το κείμενο, είναι η κατάδειξη ότι η ουσία της αντίληψής του ΓΚ-ΕΑ είναι διαχωρισμένη και εχθρική απέναντι στον επιστημονικό κομμουνισμό (τον μαρξισμό-λενινισμό), όχι μόνο, όπως αυτός εκφράζεται στις σημερινές συνθήκες από το ΚΚΕ, αλλά και όπως έχει διατυπωθεί-συνταχθεί από τους ίδιους τους κλασσικούς και την πείρα του ιστορικού παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος. Σε αυτήν την "ταμπακέρα"-σε αυτό το "διά ταύτα" καθόλου δεν απαντούν οι του ΕΑ, αρκούμενοι απλώς σε αυτιστικές αναφορές και διακηρύξεις

    από συντάκτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. να πω μόνο ότι τοπική κομματική ιεραρχία είναι το μέλος του ΠΓ στην πόλη,
    ο γραμματέας της ΚΟΘ, κλπ και όχι ο ΓΓ του ΕΚ ή το μέλος του Δημοτικού
    Συμβουλίου. Τα υπόλοιπα, για τη στάση δηλαδή που πρέπει να έχει κάποιος
    που διαγράφεται ή τι είναι διαχωρισμένο από τον επιστημονικό κομμουνισμό
    και τι όχι, είναι μεγάλες κουβέντες που δεν μπορούν να συνεχιστούν από εδώ.
    Δε θεωρώ δε ότι έχω ολοκληρωμένη άποψη αλλά βλέπω κριτικά και όλους τους
    ειδήμονες επί των θεμάτων αυτών.
    σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία, δε θα επανέλθω.

    ΣΓ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υποψήφιος δήμαρχος της δεύτερης πόλης στην Ελλάδα δηλαδή είναι ψιλολόγια. Αφισοκόλληση.

      Διαγραφή