Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2014

...Και να εκτελέσουμε τους διεφθαρμένους

Ο κομμουνισμός είναι όντως το ελάχιστο αίτημα,
είναι αυτό που βρίσκεται απ’ όλα πιο κοντά μας,
είναι η μέση λογική οδός.
Όποιος του πάει κόντρα, όχι, δεν σκέφτεται αλλιώτικα –
όποιος του πάει κόντρα δεν σκέφτεται καθόλου
ή σκέφτεται απλώς και μόνο το τομάρι του.
Είναι εχθρός του ανθρωπίνου γένους, είναι
φριχτός
κακός
αναίσθητος

και πρωτίστως είναι
οπαδός των άκρων, που,
αν εφαρμοζόταν έστω και κάτι λίγο απ’ αυτά,
η ανθρωπότητα μες στον γκρεμό θε να χανόταν.
Μπέρτολτ Μπρεχτ, "Ο κομμουνισμός είναι η μέση οδός", μτφρ. Γ. Κεντρωτής

Αναδημοσίευσα σήμερα ένα άρθρο του Ριζοσπάστη με τίτλο "Το μωσαϊκό της διαφθοράς", το οποίο εκθέτει, για πολλοστή φορά είναι η αλήθεια, τις θέσεις του κόμματος σχετικά με το ζήτημα της διαφθοράς στη χώρα μας: πρώτον, ότι πρόκειται για συστημικό φαινόμενο, φαινόμενο σύμφυτο με τη σήψη του καπιταλισμού, ειδικά σε ό,τι αφορά τη γιγάντωση των μονοπωλίων και την διαρκή διαπλοκή του κράτους με τα συμφέροντά τους· δεύτερον, ότι για τον λόγο αυτόν, η καταγγελία της διαφθοράς και η τιμωρία των υπευθύνων δεν είναι αρκετή· τρίτον, ότι από μόνη της, μπορεί κάλλιστα να λειτουργήσει αποπροσανατολιστικά για το λαό, νομιμοποιώντας την "αναπαλαίωση του πολιτικού σκηνικού" ενώ μένει άθικτη η "αντιλαϊκή του φύση."

Είναι ένα άρθρο που ξέρω ότι δεν πρόκειται να κάνει καμιά ιδιαίτερη εντύπωση σε κανέναν: αφενός, οι κομμουνιστές γνωρίζουν ήδη και ασπάζονται τις θέσεις αυτές· αφετέρου, οι υπόλοιποι δεν τις συμμερίζονται, δεν τις κατανοούν και απέχουν πάρα πολύ από το να συμμεριστούν και να κατανοήσουν πράγματα που απ' τη δική μας σκοπιά φαίνονται πολύ απλά και λογικά.

Πώς το ξέρω; 

Αυτές τις μέρες, και με αφορμή την απόδραση του Χ. Ξηρού είδα --διάβασα και άκουσα-- μια διάθεση "τώρα θα δείτε". Μην με ρωτάτε ποιοι θα δουν -- αυτό είναι πάντα δημιουργικά ασαφές. Τα λαμόγια θα δουν. Οι κλέφτες. Αυτοί που "τα πήραν." Και η διάθεση εκφράστηκε από πολλούς, και ειπώθηκε μάλιστα ρητά ότι δεν αφορά "κομματικές προτιμήσεις." Δεν ξέρω αν θυμάστε την μεταμόρφωση του δέους απέναντι στην 17Ν σε χλεύη και σαρκασμό όταν συνελήφθηκαν τα μέλη της, αλλά τώρα επιστρέψαμε σε μια εκ των υστέρων εξιδανίκευση από τους ίδιους --σε πολλές περιπτώσεις-- που εύχονταν οι Ξηροί και οι Γιωτόπουλοι να σαπίσουν στη φυλακή. 

Τι με απασχολεί εδώ; Με απασχολεί η τρομακτική ευκολία με την οποία ο μικροαστός --το άκουσα με τ' αυτάκια μου-- δηλώνει "να βγει ο Ξηρός να τους καθαρίσει όλους", ή "η μισή Ελλάδα πρέπει να πάει φυλακή", αλλά την ίδια στιγμή δηλώνει αποτροπιασμό με την "τυραννία" και την "καταπίεση" στη Βόρεια Κορέα και στις χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού. Αναρωτιέται λοιπόν κανείς, και νομίζω αναρωτιέται εύλογα: αυτό που καταδικάζει ο μικροαστός στον κομμουνισμό είναι η βία; Μα αφού ο ίδιος εύχεται ανοιχτά και χωρίς καμία ενοχή εκτελέσεις εν ψυχρώ και μαζικές φυλακίσεις όσων, στο μυαλό του, του κατέστρεψαν το βιοτικό επίπεδο! Αφού ο ίδιος μιλά μια γλώσσα άκρως εξτρεμιστική χωρίς να βλέπει κανένα πρόβλημα με το γεγονός! Αφού βρίσκει ευκολότερο να στηρίξει τον εκτελεστή Χριστόδουλο Ξηρό από έναν εργάτη που μοιράζει μπροσούρες!

Η απάντηση λοιπόν, μου φαίνεται, είναι αρκετά ξεκάθαρη. Όχι, ο μικροαστός δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα με την βία, περιλαμβανομένης της ακραίας βίας. Για αυτό το λόγο, ακόμα και αν δεν ψηφίζει ναζιστές, δεν το βλέπει σαν κάτι σκανδαλώδες ή ακατανόητο. Στο μυαλό του --και για αυτό μπορεί κάλλιστα ένας δεξιός να αναπολεί την 17Ν-- η χώρα έχει ανάγκη "εκδικητές", ανθρώπους που θα κάνουν ό,τι έκαναν οι πολιτικοί, "ενάντια στους πολιτικούς" και με βίαια μέσα: θα δεχτούν να παίξουν τον ρόλο του "διεκπεραιωτή" στην πολιτική της ανάθεσης. Ποιος ήταν ο ρόλος του αστού πολιτικού και του εργατοπατέρα; Να του αναθέτω την εκπροσώπηση των συμφερόντων μου και την πρακτική μέριμνα για τα ατομικά και οικογενειακά μου συμφέροντα. Ποιος είναι ο ρόλος του αριστερού τρομοκράτη; Να του αναθέτω την τιμωρία του αστού πολιτικού και του εργατοπατέρα που με πούλησαν εκμεταλλευόμενοι την ανάθεση. Ποιος είναι ο ρόλος του φασίστα γορίλα; Να λέω ότι του αναθέτω την τιμωρία του αστού πολιτικού και του εργατοπατέρα ώστε να ξεφορτώνεται κανα μετανάστη και κανα ενοχλητικό συνδικαλιστή ώστε να μειωθεί ο ανταγωνισμός για μισθό, να έρθουν επενδύσεις και να τσιμπήσω κι εγώ κάτι. Στην ουσία, δεν υπάρχει καμιά πραγματική "αλλαγή παραδείγματος" σ' αυτή την αλυσίδα, μόνο αντικαταστάσεις προσώπων. Και για αυτό το λόγο, κανένα από τα τρία --ούτε η συμμετοχή δια της αναπαραγωγής της ανάθεσης στη συστημική διαφθορά, ούτε οι ακροδεξιές και ακροαριστερές εκδοχές της τιμωρίας της (που είναι βέβαια πολύ διαφορετικές ως προς τους στόχους τους)-- προβλημάτισαν ποτέ ηθικά τον μικροαστό.

Αυτό που τον προβληματίζει μέχρι αηδίας είναι ο σοσιαλισμός, και αυτό που τον προβληματίζει στον σοσιαλισμό δεν είναι καθόλου μα καθόλου ή "βία", έτσι γενικώς και αορίστως. Η βία που ο μικροαστός απεχθάνεται όσο τίποτα στον σοσιαλισμό θα είναι το ίδιο επώδυνη και αποτρόπαια για αυτόν ακόμα και αν δεν πειραχτεί ανθρώπινη τρίχα: είναι η βία κατά της ατομικής ιδιοκτησίας, δηλαδή πολύ απλά, η κατάργησή της. Δεν είναι ο "πόλεμος όλων εναντίον όλων." Είναι ο πόλεμος στον πόλεμο όλων εναντίον όλωνΑυτό απεχθάνεται, και όχι τις "εκτελέσεις" και τα "γκουλάγκ", τα οποία είναι προθυμότατος να επινοήσει όταν του χρειάζονται ως "επιχειρήματα", και για τα οποία τσιρίζει από κίβδηλη ανθρωπιά και ευαισθησία -- για αυτό άλλωστε και δεν εκπλήσσει κανένα ότι ανέχεται όλες τις εκδηλώσεις βίας του καπιταλισμού χωρίς αντίστοιχες "ανθρωπιστικές" ευαισθησίες. Η "ακρότητα" των κομμουνιστών είναι μονάχα η πρότασή τους ότι η ρίζα κάθε κοινωνικά σημαίνουσας βίας, η αιτία της γιγάντωσής της και της αναπαραγωγής της --από τον φόνο για κλοπή ως τον παγκόσμιο πόλεμο-- είναι η ατομική ιδιοκτησία. Είναι η ίδια η μετριοπάθεια του κομμουνιστή, το γεγονός ότι θα ήθελε πολύ μια κοινωνία όπου οι άνθρωποι δεν θα σφάζονται και δεν θα βγάζουν ο ένας το μάτι του άλλου για μια χούφτα ευρώ, που τον καθιστά απαράδεκτα και αφόρητα ακραίο στα (μικρο)αστικά μάτια.

Όσο για αυτούς απέναντι στους οποίους ο μικροαστός δεν έχει ανάλογες ευαισθησίες, τους "εκδικητές" στους οποίους αναθέτει, πάντα "μοιραίος και άβουλος αντάμα" ο ίδιος, να "καθαρίσουν" για πάρτη του, ο μικροαστός που στηρίζει τους Ξηρούς ξεκινάει πάντα με καλές και αγαθές επαναστατικές προθέσεις, ζητώντας Ροβεσπιέρρους· δεν φταίει δα αυτός που η κοινωνία της οποίας την επιβίωση ζητά πάσει θυσία έχει προ πολλού σταματήσει να τους παράγει και του δίνει στη θέση τους Μουσσολίνι!

45 σχόλια:

  1. Μπράβο ρε Αντώνη,
    Τσέχος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το ποίημα του Μπρεχτ δεν το ήξερα και ανατρίχιασα όταν το διάβασα. Πως μπορεί ένας άνθρωπος να λέει σε δύο αράδες τόσο εύστοχα και περιεκτικά την αλήθεια.
    Και το κείμενό σου καίριο όπως πάντα. Θλιβερή είναι πάντως η πραγματικότητα που ζούμε. Εγώ καμιά φορά αηδιάζω υπέρ του δέοντος νομίζω.

    Συγγνώμη για το άσχετο και την "διαφήμιση", αλλά να ενημερώσω εσένα και τους αναγνώστες σου για το νέο ιστολόγιό μας "Επαγρύπνηση": revolutionaryvigilance.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ σωστά όσα λες....και αυτός ακριβώς ο μικροαστός, όπως τον περιγράφεις, περιμένει σαν σφουγγάρι να ρουφήξει την τρομολαγνία των γνωστών ΜΜΕ. Μόλις σήμερα ο παπαχελάς στην καθημερινή: ¨"Η άμεση αναμόρφωση των ελληνικών φυλακών είναι εξαιρετικά κρίσιμη για τη δημόσια ασφάλεια της χώρας. Ολα τα πρόσφατα γεγονότα δείχνουν ότι στις φυλακές επικρατεί μια ανεξέλεγκτη κατάσταση. Πολλές φορές στο παρελθόν έχει συζητηθεί η δημιουργία φυλακών υψίστης ασφαλείας. Καιρός είναι να υλοποιηθεί το σχέδιο αυτό, αγνοώντας τις όποιες αντιδράσεις."
    και στο αυριανό Βήμα συναγερμός για μεγάλο τρομοκρατικό χτύπημα: http://www.nooz.gr/greece/sunagermos-stin-antitromokratiki-gia-pi8ano-xtipima-se-politiko
    Η καραμέλα της ασφάλειας θα πιπιλίζεται όλο και περισσότερο....Ο καλύτερος τρόπος για να περισταλούν ακόμη περισσότερο οι αγώνες των εργαζομένων.
    ΟΙ τύποι είναι απίστευτοι...ξεχνούν ακόμη και τη γνωστή ρήση του Φραγκλίνου, που δεν ήταν δα και κανένας μαρξιστής...
    He who sacrifices freedom for security deserves neither
    Alex

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Φρανκλίνος, επειδή δεν ήταν μαρξιστής, δεν θα μπορούσε ποτέ να έχει πει "αυτός που θυσιάζει την ελευθερία του για την ιδιοκτησία δεν αξίζει ούτε το ένα ούτε το άλλο."

      Αλλά στην πραγματικότητα, η "ασφάλεια" για τον αστό είναι ακριβώς η ιδιοκτησία. Και είναι απόλυτα προφανές ότι στην ιστορία των αστικών κοινωνιών, η ιδιοκτησία δεν θυσιάστηκε ποτέ για χάρη καμίας "ελευθερίας". Στην χειρότερη, όταν υπάρχει κρίση, θυσιάζεται η ιδιοκτησία και η ελευθερία των πολλών για να αυξηθεί η ιδιοκτησία και η ελευθερία των λίγων. Αυτό οι έξυπνοι της εποχής το περιγράφουν ως "Σοβιετισμό."

      Διαγραφή
    2. Νομίζω ότι και η ελευθερία για τον αστό, στην ουσία είναι η ιδιοκτησία... Τελικά πρέπει να είναι πολύ κοροϊδία αυτό το τσιτάτο για τον υπόλοιπο κόσμο!

      Κώστας

      Διαγραφή
    3. Ορθά. Η ελευθερία είναι ελευθερία στην ιδιοκτησία, η ασφάλεια ασφάλεια της ιδιοκτησίας.

      Διαγραφή
    4. Καιρός είναι να υλοποιηθεί το σχέδιο αυτό, αγνοώντας τις όποιες αντιδράσεις—>

      Γιατί, κυρίες και κύριοι, κράτος πλέον δεν υπάρχει
      Ρένα Δούρου

      Έχουμε και λέμε:

      «ο Ζίγκμουντ Μπάουμαν, αναφερόμενος στην «ασθένεια» της ΕΕ σήμερα, περιγράφει ως «διαζύγιο μεταξύ εξουσίας και πολιτικής».»

      http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/elliniki-proedria-symptoma-tis-%C2%ABastheneias%C2%BB-tis-ee-tis-renas-doyroy

      http://books.google.co.uk/books?id=-dbHg1ZaYkoC&pg=RA2-PA11&lpg=RA2-PA11&dq=%22divorce+between+power+and+politics%22&source=bl&ots=0JBb526YQY&sig=mkszDT5ijRIO-ipLbzbbml1rJdU&hl=en&sa=X&ei=7G3SUoztEbCw7AaCwoDYBA&ved=0CFQQ6AEwAQ#v=onepage&q=%22divorce%20between%20power%20and%20politics%22&f=false

      Class is only one of the historical forms of inequality, the nation-state only one of its historical frames, and so 'the end of national class society' does not augur 'the end of social inequality'. Έλα...

      What lies beneath the present 'globalization of inequality' is the current repetition, through this time on a planetary scale, of the process spotted by Weber and dubbed by him the 'separation of business from household' Άντε ....

      The essence of the second [business] secession is the divorce between power (Macht, Herrschaft) and politics.---> Ωιμέ και τρισαλί

      Rena, Rena über Alles ... Über alles in der Welt, Wenn es stets zu Schutz und Trutze, Schwesterlich zusammenhält.

      http://www.social-europe.eu/2013/05/europe-is-trapped-between-power-and-politics/

      Και ευρωπαϊκό ράιχ ... σόρυ... κράτος θα σας φτιάξουμε

      Ρένα Ντουμ-Ντουμ Διασποράς

      Από το ίδιο σάιτ:

      http://www.social-europe.eu/2013/12/george-clooney-supports-ukraine-protests/

      Διαγραφή
  4. Καταπληκτικό κείμενο, Αντώνη, μπράβο!

    Απορία: δεν έχω καθόλου καθαρό το πως αυτός ο φόβος του μικροαστού για την
    κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας επιδρά στον φόβο και του εργάτη για το ίδιο
    ακριβώς πράγμα. Ο εργάτης που μένει στο νοίκι και ζει από την εργασία των χεριών του
    -- και μιλάμε για συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης--, γιατί να φοβάται την μετάβαση σε ένα
    άλλο κοινωνικό-οικονομικό σύστημα που τα μέσα παραγωγής θα είναι κοινωνικοποιημένα;

    Θα μου πεις πως είναι τέτοια η δουλειά της αστικής προπαγάνδας (ΜΜΕ, "διανοούμενοι", εκπαίδευτικό σύστημα κτλ) και με τόση συνέπεια και διάρκεια που ακόμα και το παραπάνω ξεκάθαρο ερώτημα, ζήτημα είναι αν προβάλλει στο μυαλό του εργάτη έτσι απτό. Ισως γιατί η αστική προπαγάνδα έχει ως κύριο στόχο της την απώλεια ταξικής συνείδησης από μέρους της εργατικής τάξης, θέλει τους εργάτες να σκέφτονται σαν μικροαστοί. Και πέραν της αστικής προπαγάνδας, ας μην ξεχνάμε και τον ρόλο του Οπορτουνισμού (σοβαρού και ασόβαρου) στο εργατικό κίνημα που συσκοτίζει την κυρίαρχη καθε φορά αντίφαση.

    Αν το έχεις πιο ξεκάθαρο στο μυαλό σου, Αντώνη (ή κάποιος άλλος σύντροφος), θα με ενδιέφερε πολύ.

    Ευχαριστώ,

    tom (the old tom)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αξονικη,μαγνητική, τρισδιάστατη ακτινογραφία, τέλειο στριπτιζ του μικροαστου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "ακροδεξιές και ακροαριστερές εκδοχές"

    Όταν λες ακροαριστερές εκδοχές, είναι όπως λέμε ακροΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΑΤΕΣ και ακροΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟΤΑΤΕΣ εκδοχές;

    ΑΛΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ καλο, Αντωνη!
    Kατι τετοια γραφεις,τα επικροτουμε,σε λεμε και κανενα μπραβο και μετα μας λεει ο Παπαϊωάννου
    'οπαδους' σου....
    SXMX

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ σωστό άρθρο. Κατευθείαν στο μεδούλι

    ρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. το κείμενο που ακολουθεί το ποίημα "απαλύνει" την "ακρότητα" (ακρότητα για εμάς που δεν έχουμε ξεριζώσει ακόμα εντελώς από μέσα μας όλα τα φιλελεύθερα ιδεολογήματα) του ποιήματος, βάζοντας όμορφα τα πράγματα στη θέση τους.

    πίκατσου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "...αποτροπιασμό με την "τυραννία" και την "καταπίεση" στη Βόρεια Κορέα και στις χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού."

    Έχει ρε συ αντώνη σοσιαλισμό στην Βόρεια Κορέα; Τι το αναφέρεις δηλαδή; Αυτό που συντελείται στην Βόρεια Κορέα είναι η τυρανική Βασιλεία των Κιμ.
    'Αν τώρα εσύ με κατηγορήσεις για μικροαστισμό, αν και σε κάποια σημεία έχεις δίκιο στο άρθρο σου, τότε θα πρέπει να μου εξηγήσεις τι στο καλό είναι ο σοσιαλισμός και τον έχουνε στην Βόρεια Κορέα.

    Όταν γράφουμε κάποια πράγματα τουλάχιστον να μην βάζουμε εμβόλιμα αντιθέσεις τύπου Βόρεια Κορέα( σοσιαλισμός;;;;;;;) - μικροαστισμός οι οποίες χρησιμοποιούνται μέσω μίας σωστής συλλογιστικής (αλλά με ελλείψεις) για να εξωραϊσουμε την πραγματικότητα.

    Εκτός και αν όντως πιστεύεις ότι εκεί υπάρχει σοσιαλισμός.
    Πές το ανοιχτά αν είναι.
    Αυτό είναι το απελευθερωτικό πρόταγμα του Κομμουνισμού ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, πιστεύω ότι στη Βόρεια Κορέα υπάρχει σοσιαλισμός.

      Το λέω όσο ανοιχτά λες εσύ ότι στην Κορέα υπάρχει "τυραννική βασιλεία."

      Διαγραφή
    2. Και δεν το πιστεύω "μεταφυσικά". Το πιστεύω στη βάση του βασικού και θεμελιώδους χαρακτήρα του σοσιαλισμού: της κοινωνικής δηλαδή ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής.

      Το αμφισβητείς ότι τα μέσα παραγωγής είναι κοινωνικοποιημένα στη Β. Κορέα; Με βάση ποια στοιχεία;

      Και αν δεν το αμφισβητείς, με ποιο δικαίωμα μιλάς για "βασιλεία";

      Διαγραφή
    3. Εντάξει Αντώνη, η κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής είναι απαραίτητος όρος.
      Όμως δεν είναι εκείνος ο όρος που θα καθορίσει τον σοσιαλισμό .Αλλιώς έχουμε οικονομίστικες και παραγωγίστικες αντιλήψεις. Ο σοσιαλισμός έχει να κάνει κυρίως με το κατά πόσο σε αυτά τα κοινωνικοποιημένα μέσα παραγωγής επιδρά και καθοδηγέι ώς πρωτοπόρα η εργατική τάξη και προσπαθεί να επιλύσει αντιθέσεις και να τα συνδέσει με το εποικοδόμημα.Αν από την πείρα του κομμουνιστικού κινήματος έχουμε καταλήξει ότι σοσιαλισμός είναι όπου τα μέσα παραγωγής είναι κοινωνικοποιημένα...Ζήτω που καήκαμε!!!!!
      Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι το κοινωνικά παραγόμενο προϊόν 1.Δεν κατανείμεται ανάλογα με τις ανάγκες των Βορειοκορεατών αλλά κάποια τάξη ευνοείται (η τάξη που ανήκει ο γιός του Κιμ Γιόνγκ Ίλ και είναι η τάξη των διευθυντάδων και κρατικών αξιωματούχων).
      2.Η δημοκρατική έκφραση των μαζών,η ουσιαστική συμμετοχή τους στις αποφάσεις του κόμματος μέσω οργάνων από τα κάτω (σοβιέτ,κομμούνες,λαϊκά συμβούλια ...ότι επιλέξουν αυτοί)
      3.Ο πρωτοπόρος ρόλος της εργατικής τάξης στην καθοδήγηση και οικοδόμηση του σοσιαλισμού. Σε σχέση με την καθοδήγηση των λαϊκών οργάνων λήψης αποφάσεων του λαού, σε σχέση με τον χαρακτήρα του κόμματος,σε σχέση με τον ρόλο του κράτους, ώς εκτελεστικό όργανο αποφάσεων αλλά και ώς διεύθυνση της σχεδιοποιημένης οικονομίας.
      Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι υπάρχει στρατοκρατία του κερατά εκεί πέρα. Και ότι με το πρόσχημα του "σοσιαλισμού" κάποιοι έχουν κάτσει στο σβέρκο του λαού.

      Όπως κάτσανε και μετά το 20ο συνέδριο στο σβέρκο του Ρώσικου λαού.

      Διαγραφή
    4. "Αν από την πείρα του κομμουνιστικού κινήματος έχουμε καταλήξει ότι σοσιαλισμός είναι όπου τα μέσα παραγωγής είναι κοινωνικοποιημένα...Ζήτω που καήκαμε!!!!!"

      Γιατί; Ξέρεις πολλές χώρες όπου είναι; Όχι. Μία απ' τις ελάχιστες είναι αυτή που χαρακτηρίζεις "βασιλεία", συντασσόμενος πλήρως με τους αστούς.

      "το κοινωνικά παραγόμενο προϊόν 1.Δεν κατανείμεται ανάλογα με τις ανάγκες των Βορειοκορεατών αλλά κάποια τάξη ευνοείται (η τάξη που ανήκει ο γιός του Κιμ Γιόνγκ Ίλ και είναι η τάξη των διευθυντάδων και κρατικών αξιωματούχων). "

      Και τι διαφορετικό από σένα έχουν πει οι Καστοριάδηδες και εκατοντάδες χιλιάδες άλλοι για την ΕΣΣΔ; Αφού, κατά τα φαινόμενα, είσαι και υπέρ της σταλινικής οικοδόμησης του σοσιαλισμού;

      "Η δημοκρατική έκφραση των μαζών,η ουσιαστική συμμετοχή τους στις αποφάσεις του κόμματος μέσω οργάνων από τα κάτω (σοβιέτ,κομμούνες,λαϊκά συμβούλια ...ότι επιλέξουν αυτοί)"

      Ή μήπως δεν είσαι και τόσο φαν της σταλινικής οικοδόμησης του σοσιαλισμού; Βλέπε Losurdo, εδώ: http://leninreloaded.blogspot.com/2012/09/domenico-losurdo_17.html

      "Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι υπάρχει στρατοκρατία του κερατά εκεί πέρα."

      Και πάλι, το ίδιο ακριβώς λέει ο τελευταίος αστός για την ΕΣΣΔ. Ότι ήταν όλο παρελάσεις και στρατό. Πιθανώς, να στράβωσε πολλούς ότι κέρδισε τον Β' Παγκόσμιο. Όσους στραβώνει το να οπλίζεται μια χώρα ενάντια στον παγκόσμιο νταβατζή, τις ΗΠΑ.

      Διαγραφή
    5. Φυσικά και είμαι με τον Στάλιν. Τι σχέση έχει ο Στάλιν με αυτούς τους καραγκιόζηδες;
      Ο καστοριάδης δεν μίλαγε για δικτατορία του προλεταριάτου ούτε για εργατική τάξη για αυτό άστα αυτά...

      Όπως είμαι και με τα Σοβιέτ; η μήπως εσύ δεν είσαι με τα Σοβιέτ;
      Αν έχει υπερασπιστεί κάποιος τον Στάλιν και την προσπάθεια που έγινε, δεν είναι οι θιασώτες του Χρουστσώφ (και Μπρέζνιεφ) που έβγαλε τις μυστικές εκθέσεις ενάντια στον Στάλιν. Αλλά τόσα χρόνια το είχαμε ξεχάσει;
      Επίσης η Λαϊκή Δημοκρατία της Βόρειας Κορέας δεν εγκαθιδρύθηκε με σοσιαλιστική επανάσταση αλλά μετά την καταλυτική επέμβαση της ΕΣΣΔ στην χερσόνησο της Β.Κορέας το 1945 για να χτυπήσουν τους Ιάπωνες κατακτητές.
      Όπως και η Ανατολική Γερμανία, Η Ρουμανία... Όλα αυτά τα διαμάντια του σοσιαλισμού.

      Η βοήθεια της ΕΣΣΔ σε σχέση με τα όπλα και εφόδια στο Κομμουνιστικό κόμμα Κορέας τότε έπαιζε καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση συσχετισμών, στο γεωπολιτικό παιχνίδι μετά την λήξη του Β παγκοσμίου για το στρατόπεδο του σοσιαλισμού.

      Όμως αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι η ΛΔ της Βορείου Κορέας προήλθε από σοσιαλιστική επανάσταση. Ότι στοιχεία αρχικά μπορεί αν είχε (εξ αντανακλάσεως) από την έντονα επηρεασμένη ΕΣΣΔ από την ταξική πάλη στο εσωτερικό της, δεν μπόρεσαν να φτουρήσουν . Η επανάσταση δεν είναι εμπόρευμα να την εξάγεις. Φυσικά δεν ήθελε η ΕΣΣΔ να κάνει κάτι τέτοιο.

      Διαγραφή
    6. τις "μυστικές εκθέσεις" εννοώ προφανώς.

      Διαγραφή
    7. @Γούντι Γκάθρι:
      Στην περίπτωση που θέλουμε να παραμείνουμε στο έδαφος του μαρξισμού, οι κοινωνίες χαρακτηρίζονται από την παραγωγική τους βάση και όχι από το πολιτικό τους επικοδόμημα, όπως λαθραία μπαίνει στην κουβέντα κάθε φορά που μιλάμε για την Λ.Δ.Κορέας.

      Η αρχαία «αμεσοδημοκρατική» (πολιτικό εποικοδόμημα) Αθήνα λοιπόν δεν ήταν λιγότερο δουλοκτητική (παραγωγική βάση) από την αντίστοιχη δουλοκτητική (παραγωγική βάση) περσική αυτοκρατορία (πολιτικό εποικοδόμημα), η συνγκεντρωτική (πολιτικό εποικοδόμημα) ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία (βυζάντιο) δεν ήταν λιγότερο φεουδαλική (παραγωγική βάση) από την φεουρχικά κατακερματισμένη ((πολιτικό εποικοδόμημα) δυτική Ευρώπη, και η Χιλή της χούντας του Πινοσέτ (πολιτικό εποικοδόμημα) δεν ήταν λιγότερο καπιταλιστική(παραγωγική βάση) από την πιο φιλελεύθερη δυτική αστική δημοκρατία(πολιτικό εποικοδόμημα).

      Για να κρίνει λοιπόν κάποιος ως «μη-σοσιαλιστική» την Λ.Δ.Κορέας, πρέπει ή να ανατρέψει (με μαρξιστικούς όρους) όλα τα παραπάνω, ή να αποδείξει πως οι παραγωγικές σχέσεις στην Λ.Δ.Κορέας είναι καπιταλιστικές, αφού και πάλι σύμφωνα τόσο με τον Μαρξ, όσο και με όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα, άλλη παραγωγική βάση πέραν του καπιταλισμού ή του σοσιαλισμού, δεν υφίσταται για βιομηχανικά ανεπτυγμένες κοινωνίες. Και μιλάμε για μία κοινωνία αρκετά ανεπτυγμένη ώστε να έχει ...διαστημικό πρόγραμμα!

      Διαγραφή
    8. "Εκτός και αν όντως πιστεύεις ότι εκεί υπάρχει σοσιαλισμός.
      Πές το ανοιχτά αν είναι."
      Γελάω που προσπαθούν δήθεν να σε πιάσουν στα πράσσα! Που τα πράσσα για αυτούς είναι ότι υπερασπίζεσαι το σοσιαλισμό. "Α! Ο κακός Αντώνης πιστεύει ότι ο σοσιαλισμός κρίνεται από την ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής και αυτό είναι οικονομίστικο"
      Α ρε οικονομιστικιστής που ήταν αυτός ο Μαρξ!

      Partydog

      Διαγραφή
    9. @ Γούντι Γκάθρι: Κουβέντες καφενείου με θαμώνες καφενείου δεν ξέρω να κάνω. Σε συμβουλεύω να ξανακοιτάξεις το λήμμα "προλεταριακός διεθνισμός" και "προλεταριακή αλληλεγγύη".

      Το ότι διατείνεσαι ότι σε αντίθεση με τον Καστοριάδη εσύ μιλάς για "δικτατορία του προλεταριάτου" δε μου λέει απολύτως τίποτε. Αποκαλείς ένα από τα δύο κράτη όπου υπάρχει κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής "βασιλεία" "καραγκιόζηδων", και συνπώς, σε ό,τι αφορά το σήμερα δεν διαφέρεις σε τίποτε από τον τελευταίο αντιδραστικό δεξιό.

      Διαγραφή
    10. Aν όντως υπερασπιζόμαστε αυτού του τύπου τα καθεστώτα σαν σοσιαλιστικά τότε να κάψουμε τα βιβλία και τις πράξεις του Λένιν, του Στάλιν και του Μάο.
      Ο Μάρξ έθεσε τις βάσεις partydog, δεν ήταν αυτός που πραγμοποίησε την κομμουνιστική θεωρία (μακάρι να χε προλάβει να το κάνει). (Μαζί με την επαναστατική πείρα της εφόδου της κομμούνας του Παρισιού).

      Αν ξαναλέω μας εμπνέει το καθεστώς της Βόρειας Κορέας και προσπαθούμε να το προβάλλουμε σαν τους συνεχιστές της ΕΣΣΔ και του Στάλιν τότε να φτιάξουμε και το ρεύμα του ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΜΟΥ και να τελειώνουμε. Γιατί είναι αστείο να μιλάμε για αυτού του τύπου τα καθεστώτα έτσι.
      Είναι σαν να φτύνουμε τα μούτρα μας.
      Αν εσείς αυτό πιστέυετε ότι αυτό είναι το μέλλον τότε λυπάμαι πολύ. Πραγματικά.

      Διαγραφή
    11. Αυτά που λέει ο Trash τα κάνεις γαργάρα προφανώς. Όσο για τα περί ιστορικού σουρεαλισμού μάλλον είσαι ο πρώτος διδάξας αφού αναφέρεις Λένιν Στάλιν και Μάο στην ίδια πρόταση και στην επόμενη λες ότι αφού ο Μαρξ δεν εφάρμοσε τη θεωρία του δεν ισχύει ότι η ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής είναι το βασικό κριτήριο για το τι είδους κοινωνικοπολιτικό σύστημα έχουμε. Της Παρασκευής το γάλα, που λέει και η γιαγιά μου. Όσο για το τι πιστεύουμε ότι είναι το μέλλον και το μέχρι πιο σημείο υπερασπιζόμαστε την Β. Κορέα, θα σου απαντούσα αλλα υποψιάζομαι ότι τα 125 λυσσασμένα σκυλιά θα φάνε την απάντηση μου, οπότε θα το αφήσω.

      Partydog

      Διαγραφή
    12. Ψυχραιμία,προσοχή θα πρότεινα γενικώς και όχι ανακατωσούρες και ισωπεδώσεις, εικόνα για τη Β.Κορέα δεν έχω καλή, προφανώς καταστάσεις με διαδοχές κτλ δεν αρμόζουν στο σοσιαλισμό, αλλά δε μπορώ να ξέρω τι περεταίρω επικρατεί εκεί, δεν εθελοτυφλούμε επίσης. Επίσης το ότι υπάρχουν σχέσεις και επαφές μεταξύ ΚΚ δε σημαίνει πως υπάρχει ταύτιση σε διάφορα ζητήματα, ακόμα και στα πιο σοβαρά, κάτι που είναι σημαντικό κι έχει επιπτώσεις.

      Διαγραφή
    13. @Γούντι Γκάθρι:
      Δεν είναι αληθές πως το λαϊκοδημοκρατικό καθεστώς στην Κορέα δεν προέκυψε με επανάσταση.
      Η κομμουνιστική αντίσταση με πολιτικό και στρατιωτικό ηγέτη τον Κιμ Ιλ Σουνγκ, έδιωξε τους Ιάπωνες από την χώρα. Αμέσως μετά την αποχώρηση των Ιαπώνων και χωρίς κανένα στρατιωτικό πρόσχημα, οι αμερικάνοι αποβιβάζονται στην Κορέα (ακριβώς όπως οι Άγγλοι στην Ελλάδα) και εγκαθιστούν μια στρατιωτική κυβέρνηση ανδρείκελο στο νότο.
      Αυτή με τις προκλήσεις της ενάντια στην Λ.Δ.Κορέας του δίνει και το πρόσχημα να αρχίσουν και το πόλεμο της Κορέας, που παραλίγο στην αρχή να χάσουν κιόλας και στο τέλος κατέληξε σε μια αιματηρή (για τον κορεάτικο λαό) "ισοπαλία".
      Η διεθνιστική βοήθεια που δέχτηκε το κορεάτικο λαϊκό κίνημα από την ΕΣΣΔ και την Κίνα, δεν αναιρεί ούτε ακυρώνει τα ποτάμια αίματος που έχυσε ο Κορεάτικος λαός για να υπερασπίσει την λαϊκή του δημοκρατία.

      Γιατί εσύ εδώ δεν έβγαλες απλά τα μάτια του Μαρξ κατηγορώντας τον για "οικονομισμό", αλλά και της ιστορίας της ίδιας λέγοντας πως τάχα δεν έγινε ποτέ επανάσταση στην Κορέα...

      Διαγραφή
    14. Κουβέντες καφενείου; Σου ανέπτυξα σειρά επιχειρημάτων για τον ρόλο της εργατικής τάξης στον σοσιαλισμό, αυτό που εκφράζεται και πώς στην ΛΔ Βορειας Κορεας ;
      Ποιός είναι ο εργατικός και κοινωνικός έλεγχος που μίλαγε ο Λένιν στο Κράτος και Επανάσταση;
      Ποιά είναι η σχέση κόμματος και κράτους;

      Που είναι η κουβέντα καφενείου;
      Αν εσύ φίλε μου δεν έχεις βγάλει κάποια συμπεράσματα από την επικράτηση του ρεβιζιονισμού στο κομμουνιστικό κίνημα από το 1950 και δώθε τότε πότε περιμένεις να τα βγάλεις;
      Από τις διφορούμενες αλλά χρήσιμες προσεγγίσεις του Μπετελέμ για τους ταξικούς αγώνες στην ΕΣΣΔ, την μεγάλη συμβολή του Μαο και της ΜΠΠΕ στα ζητήματα οικοδόμησης του σοσιαλισμού, την συμβολή του ελληνικού και παγκόσμιου μλ ρεύματος δεν έχεις πάρει μυρωδιά ε;;;
      Η ταξική πάλη στον σοσιαλισμό σαν έννοια σου λέει κάτι;
      Η ταξική επικράτηση μίας ιντελιγκέντσιας σαν Νέα Αστική Τάξη στην ΕΣΣΔ μετά το 20ο συνέδριο είναι συμπέρασμα του Καστοριάδη ;

      Προτείνω το φανταστικό κείμενο του Βασίλη Σαμαρά πάνω στις λειψές θέσεις του ΚΚΕ για την παλινόρθωση του καπιταλισμού στην ΕΣΣΔ, όπως και για τον σοσιαλισμό.
      http://olaeinedromos.blogspot.gr/2012/06/blog-post_6946.html
      http://olaeinedromos.blogspot.gr/2012/06/blog-post_26.html
      http://olaeinedromos.blogspot.gr/2012/06/blog-post_27.html

      Διαγραφή
    15. Μπετελέμ; Μετά διαμαρτύρεσαι που κάνω λόγο για Καστοριάδη....

      Αντιπροτείνω Λοζούρντο, που ξανανέβηκε, γιατί ειλικρινά έχω κουραστεί από τον "υπεραριστερισμό" που πού τον βρίσκεις, πού τον χάνεις, πάντα τον τσάτσο του αντικομμουνισμού κάνει...

      Διαγραφή
    16. @Γούντι Γκάθρι
      δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν μπορείς να δεις ως λογική την θέση του κόμματος απέναντι στην Βόρεια Κορέα που δεν είναι άλλη παρά παρόμοια με αυτήν που είχε για παράδειγμα με την Λιβύη του Καντάφι.
      Άλλωστε το κομμουνιστικό κόμμα, ως άλλο παράδειγμα, της Συρίας είναι υπέρ του Μπάαθ, θα έπρεπε να το αποκήρυξη το ΚΚΕ;
      Αν στείλει αντιπροσωπία η Βόρεια Κορέα σε μία μάζωξη κομμουνιστικών κομμάτων ποιος θα της πει πως απαγορεύεται;
      Για να μην πούμε τέλος για τις διαφορετικές απόψεις που υπάρχουν μέσα στο κομμουνιστικό κίνημα για μία σειρά ζητήματα που απασχολούν σήμερα.

      Φιλοκουκουές

      Διαγραφή
    17. το αφήνω εδώ και δεν θα μιλήσω για τσάτσους.
      Απλά κοίτα την στάση του ΚΚΕ για το μαοϊκό αντάρτικο στην Ινδία και την στήριξη στο ΚΚΙ μαρξιστικό. Όπως και πολλά άλλα σε σχέση με την διεθνιστική αλληλεγγύη του ΚΚΕ σε λαούς που είναι με το όπλο στο χέρι.

      Διαγραφή
    18. "Όπως και πολλά άλλα σε σχέση με την διεθνιστική αλληλεγγύη του ΚΚΕ σε λαούς που είναι με το όπλο στο χέρι."

      ...το FARC πχ;

      Διαγραφή
    19. επίσης TRASH εγώ ξέρω ότι οι εκλογές που έγιναν το 1948 στην βόρεια κορέα κάτω από την επίβλεψη των Αμερικάνων και του ΟΗΕ οδήγησαν στην Λαϊκή Δημοκρατία της Βόρειας κορέας. Μετά έχουμε τον πόλεμο της κορέας 1950-1953 στον οποίο συμμετείχαν και ιμπεριαλιστές υπέρ της νοτίου και κατά της Βορείου , και την υπογραφή ειρηνευτικής συνθήκης.
      Αυτή ήταν η μεγάλη Βορειοκορεάτικη επανάσταση.
      Αν ξέρεις κάτι άλλο πές το μου.

      Διαγραφή
    20. πολυ μπλα μπλα για το ΤΙΠΟΤΑ ρε φιλε ,να χαμε να λεγαμε μεταξυ μας οι κομμουνιστες ,ή να κανουμε επιδειξη κομμουνιστικων γνωσεων ...απλα ειναι τα πραγματα :
      ΟΤΑΝ ΜΙΑ ΧΩΡΑ -ΕΣΤΩ ΔΕΣΠΟΤΙΚΗ ,ΕΣΤΩ ΧΟΥΝΤΑ ,ΕΣΤΩ οτι θες εσυ - ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΤΟΧΟ ΤΟΥ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΥ ...η κριτικη σου σ αυτην την ωρα της ΕΠΙΘΕΣΗΣ ειναι βουτυρο στο ψωμι των Ιμπεριαλιστων !!!!

      ειναι πολυ δυσκολο να το καταλαβεις αυτο ?
      ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΘΕ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΗ ΓΗ ΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ποσο μαλλον των κομμουνιστων !! Τα υπολοιπα "αποτελει" ...ΠΡΟΤΥΠΟ ...."ξεφτυλιζουμε " Λενιν και Σταλιν " ειναι ....κεκκαλυμενη αντικομμουνιστικη σαλτσα για εδω ....εσωτερικη καταναλωση

      Διαγραφή
    21. ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου;
      ναι είναι δύσκολο να στηρίξω τον καντάφι και τον κάθε καντάφι. Τους λαούς να τους στηρίξω, ναι για αυτό είμαι διεθνιστής. Εσύ στήριξε όποιον θές.
      Πάντως για τον λαό της Βορείου Κορέας φυσικά θα κατέβω και στον δρόμο και όπου θές ενόψει ιμπεριαλιστικής επέμβασης. Όπως και για τον λαό της λιβύης, όπως και για τον λαό του Ιράκ.
      Επειδή κατέβηκα να υπερασπιστώ τον λαό του Ιράκ ήμουνα με τον Σαντάμ Χουσεϊν;

      Μη λέμε ότι θέλουμε εδώ πέρα.
      Άλλο το να λές ότι έχει σοσιαλισμό και άλλο η αντιιμπεριαλιστική διεθνιστική αλληλεγγύη.

      Εσύ πόσο δύσκολο είναι να το καταλάβεις αυτό;

      Διαγραφή
    22. @Γούντι Γκάθρι:
      Εσύ ξέρεις πως "οι εκλογές που έγιναν το 1948 στην βόρεια κορέα κάτω από την επίβλεψη των Αμερικάνων και του ΟΗΕ οδήγησαν στην Λαϊκή Δημοκρατία της Βόρειας κορέας".
      Για τον ένοπλο αγώνα των Κορεατών κομμουνιστών δεν ξέρεις τίποτε, για την αμερικάνικη επέμβαση δεν ξέρεις τίποτε, για το πως και υπό ποιες προϋποθέσεις έγινε η διχοτόμηση και μετά ο πόλεμος δεν ξέρεις τίποτε.

      Να σου πω λοιπόν το τι ξέρω εγώ:
      http://fadomduck2.blogspot.gr/2011/12/blog-post_23.html#more

      Διαγραφή


    23. "Πάντως για τον λαό της Βορείου Κορέας φυσικά θα κατέβω και στον δρόμο και όπου θές ενόψει ιμπεριαλιστικής επέμβαση"

      Kατεβεις δεν κατεβεις ρε Γκαρθι ΤΟΤΕ ...δωρον αδωρον (και μαλλον παγαποντικο!!)
      Οταν επι χρονια πριν εχεις αναπαραγει μετα μανιας την "κριτικη" (σικ!) των Ιμπεριαλιστων και εχεις στρωσει (αθελα σου ...δεν λεω) τον δρομο των "επιχειρηματων" που θα εχουν κανει "αναγκαιο" το μακελειο του λαου αυτου ...Οταν δηλαδη εχεις φκιαξει χιλιαδες κασιδιαρες να χειροκροτανε ...

      Διαγραφή
    24. Προσωπικά σας έχω βαρεθεί πια μαϊκούς, μουλουδες και δεν ξέρω και 'γω τι. Κρίμα, γιατί θα μπορούσατε να έχετε κάτι ενδιαφέρον να πείτε. Αλλά είστε τόσο "κομμουνισταράδες" και "αντιρεβιζιονιστές" που η Λαϊκή Δημοκρατία της Βόρειας Κορέας δεν είναι άξια ούτε να την φτύσετε. Μάλλον ο Πολ Ποτ είναι πιο πολύ στα γούστα σας. Μαλακία όμως που...http://leninreloaded.blogspot.co.at/2013/08/blog-post_4164.html

      Το ότι είστε στήριγμα και αποκούμπι (ήδη από την εποχή του "Μεγάλου Τιμονιέρη") των ιμπεριαλιστών ακόμη να το πάρετε χαμπάρι με αυτά που λέτε και ενίοτε (γιατί στην Ελλάδα είστε και ανύπαρκτοι) κάνετε;

      Διαγραφή
  11. Κουβεντα με δυο συγγενεις προχτες ,με εναν γειτονα εχτες και δυο συναδελφους σημερα με αφορμη την 17Ν και τον Ξηρο ....τους πηγαινα γλυκα γλυκα να βγαλουν τα σωψυχα τους και τα βγαλαν

    ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΑΚΡΙΒΩς ΚΑΡΜΠΟΝ ΟΤΙ ΓΡΑΦΕΙς !!!!

    (το εκτυπωνω εις 5πλουν και τους το δινω ! Θα νομιζουν οτι τους ...καταγραφουμε οταν μιλανε ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χτύπησε ακριβώς στην καρδιά το άρθρο, καταπληκτικό!
    Θα ήθελα να προσθέσω κάτι για αυτό αν μπορώ : "Αυτό που τον προβληματίζει μέχρι αηδίας είναι ο σοσιαλισμός"

    Πιστεύω ότι τον προβληματίζει επίσης το γεγονός ότι αν υιοθετήσει σοσιαλισμό τότε θα χάσει την καθημερινότητα του, όσο άσχημη και αν αυτή είναι, γιατί πολύ απλά θα πρέπει να παλέψει για το μέλλον του. Μιλάω κυρίως για άτομα τα οποία με κάποιο τρόπο υποστηρίζονται ακόμα οικονομικά (γιαγιά ,γονείς) και κουτσά στραβά καταφέρνουν να μη χάσουν τη ζωή που μέχρι πρότινος έκαναν.
    Ο αντικομμουνισμός είναι το φάρμακο που γιατρεύει κάθε πληγή που ο ίδιος ο καπιταλισμός του έχει ανοίξει (χωρίς μάλιστα ο λήπτης του φαρμάκου να έχει διαβάσει για τις βλαβερές του παρενέργειες).
    "Blame Canada" που έλεγαν και στο Southpark, κάτι αντίστοιχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μια τίμια και γλαφυρή αποτύπωση του τόσο μου κόβει, αυτά γράφω Έλληνα "δημοσιολόγου" μικροαστού, για την αδυναμία αντίδρασης του λαού στα νέα μέτρα.

    http://news247.gr/eidiseis/gnomes/christos-demetis/giati_o_ellhnas_arneitai_na_antidrasei_mazika_sthn_krish_treis_kai_enas_logoi.2592658.html

    Ernest Everhard.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ευχαριστώ όλους τους συντρόφους για τα καλά λόγια. Δεν έγραψα τίποτα σπουδαίο, φυσικά (τουναντίον), αλλά έχει σημασία η εμπειρία να διασταυρώνεται και να βοηθά στην άντληση συμπερασμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή