Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2014

Πού πήγε ο Αλαίν;

Χτες ήταν προγραμματισμένη, και ανακοινώθηκε ευρέως από τα ΜΜΕ που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ, μία (από τις τρεις συνολικά) ομιλία του Αλαίν Μπαντιού στην Νομική Σχολή, μετά από πρόσκληση του "Ινστιτούτου Πουλαντζάς" και της Αριστερής Ενότητας Νομικής. Στην Ένωση Οπαδών του ΣΥΡΙΖΑ, μάλιστα, κάποιος μου απευθύνει ερώτημα για το τι έχω να πω για το γεγονός. Για να πω όμως κάτι για το γεγονός, θα πρέπει να ξέρω τι είπε ο Μπαντιού. Έτσι, επισκέφθηκα σήμερα τόσο το Left.gr όσο και το Rednotebook, που πρόβαλαν την επίσκεψη τις προηγούμενες μέρες, για να ενημερωθώ σχετικά. Εις μάτην όμως, γιατί το θέμα της ομιλίας και γενικώς το όνομα "Μπαντιού" έχει εξαφανιστεί από τις κεντρικές ιστοσελίδες και των δύο. Πράγμα παράξενο, με δεδομένο ότι η ομιλία έγινε χθες το βράδι.


Βέβαια, λίγες μέρες πριν, ο αυλικός του Ζίζεκ Σρέτσκο Χόρβατ άσκησε κριτική στον Μπαντιού στον "Γκάρντιαν" για τους ακόλουθους λόγους:
Ο Μπαντιού κατηγορεί κατ' αρχήν τον Κώστα Δουζίνα για "υποτιθέμενη αισιοδοξία", ισχυριζόμενος ότι δεν υπάρχει τίποτε το νέο σ' αυτό το οποίο ο Δουζίνας, στο βιβλίο του Φιλοσοφία και αντίσταση στην Κρίση, αποκάλεσε "νέο πολιτικό υποκείμενο." Για τον Μπαντιού, οι διαδηλώσεις στην Πλατεία Ταχρίρ στο Κάιρο και στην Πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα δεν είναι τίποτε παρά "κομμουνιστικές αμετάβλητες" [σημείωση LR:   δεν βρήκα καμία αναφορά στην Πλατεία Συντάγματος ή στους αγανακτισμένους στο άρθρο Μπαντιού στο οποίο αναφέρεται ο Χόρβατ, μόνο στην Ταχρίρ αναφέρεται ο Γάλλος συγκεκριμένα]. Δεν έχει νόημα εδώ να ασχοληθούμε με την κριτική του Μπαντιού, αρκεί να πιέσουμε Ctrl+F για να βρούμε τι λείπει από όλο του το κείμενο: η λέξη ΣΥΡΙΖΑ. Ο Μπαντιού δεν αναφέρεται καν στη μεγάλη πολιτική επιτυχία του ριζοσπαστικού κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, που προηγείται σε όλες τις δημοσκοπήσεις στην Ελλάδα.
Δεν πιστεύω να έκανε καμιά πατάτα ο Μπαντιού και να μην έπεσε στα γόνατα μπροστά στο μεγαλείο του ΣΥΡΙΖΑ χθες (ο Χόρβατ επαινεί τον Νέγκρι για αυτόν ακριβώς τον λόγο). Και δεν πιστεύω να υπάρχει περίπτωση ο αιφνίδιος υποβιβασμός της επίσκεψής του και της προσκεκλημένης ομιλίας του στα Συριζόπουλα να έχει κάτι να κάνει με το γεγονός ότι πιάστηκε να αδιαφορεί για τον ΗΓΕΤΗ και το ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟ του κόμμα! Διαφωτίστε με, ιδιαίτερα εσείς που αγωνιάτε για την τοποθέτησή μου!

29 σχόλια:

  1. Πάντως αμφότεροι συμμετέχουν εδώ.
    http://www.globaladvancedstudies.org/


    Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζιζεκ και Μπαντιού.



      Σ.

      Διαγραφή
    2. Σε πάρα πολλά συμμετέχουν αμφότεροι. Μόνο που έχει μαλλιάσει και η δική μου γλώσσα και του waltendegewalt εδώ και τέσσερα χρόνια για το ότι δεν λένε καθόλου τα ίδια πράγματα και δεν εκπροσωπούν κοινή πολιτική γραμμή.

      Διαγραφή
    3. Λάβε υπόψη επίσης, και επειδή έχω ίδια γνώση, ότι ο Χόρβατ δεν πάει ούτε στην τουαλέτα χωρίς εντολή Ζίζεκ.

      Η επίθεση στον Μπαντιού είναι κατ' εντολή του Σλοβένου.

      Διαγραφή
    4. Συμφωνώ απόλυτα και στα δύο ποστ. Απλά είπα να το πω κυρίως σαν εγκυκλοπαιδική γνώση. Καμμιά φορά τέτοιες μικρές πληροφορίες είναι κομμάτια του παζλ που συνδέοουν μεγαλύτερες αλήθειες. Καλό είναι να τις έχουμε κατα νου.


      Σ.

      Διαγραφή
  2. Αντώνη εγώ τον είδα στο γαλλικό Ινστιτούτο όπου έκανε μια εξαιρετική ομιλία για τον Πλάτωνα στα πλαισια των μοτιβων του μύθου του σπηλαίου και της πολιτείας κατά την δικιά του ανάγνωση όπως την γνώρισα πρώτα από το δικό σου μπλογκ και το waltengewalt.
    Όταν δε ερωτήθηκε από το κοινό για το με ποιον τρόπο πιστεύει ότι θα πληρωθεί το ιδεώδες που μας ανέπτυξε, η αναφορά του κατά την άποψη μου ήταν συνεπής στο επαναστατικό πνεύμα με κάποιες ίσως λίγο πιο γενικόλογες αναφορές. Καμία απολύτως αναφορά σε νέα υποκείμενα, ελπίδες για την Ευρώπη, κλπ κλπ

    Ernest Everhard.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παρακολούθησα την εκδήλωση στη Νομική χθες. Το αμφιθέατρο, που είναι μεγάλης χωρικότητας, ήταν κατάμεστο και ήταν πάρα πολλοί καθισμένοι κάτω ή όρθιοι, αλλά και έξω από την αίθουσα. Η σύνθεση του αμφιθεάτρου ήταν όλων των ηλικιών, με ελαφρό προβάδισμα των 40-50 χρονών, όλων των πολιτικών αποχρώσεων (από απολίτικους που άκουσαν ότι έρχεται ένας ''μεγάλος φιλόσοφος'' μέχρι συντηρητικούς, από θιασώτες της κοινοβουλευτικής αριστεράς μέχρι αναρχικούς και κομμουνιστές).

    Ο Μπαντιού είπε κάποια πράγματα ασύμβατα με τη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ. Απαντώντας σε ερώτηση για την Ε.Ε, μολονότι απέφυγε να υποστηρίξει ρητά κάποιο πολιτικό κόμμα, τόνισε πως η έξοδος από την Ε.Ε, αν τελικά επικρατήσει στην ελληνική αριστερά αυτή η γραμμή, δεν θα πρέπει να συνοδευτεί από μια εμμονή στο ελληνικό έθνος-κράτος, αλλά πρέπει να συνοδευτεί από τον απαραίτητο προλεταριακό διεθνισμό και την αναζήτηση νέων συμμαχιών. Ο τρόπος που απάντησε, αφήνοντας το ζήτημα ανοιχτό και βάζοντας τον παραπάνω όρο της διεθνιστικής εξόδου, αφήνει ανοιχτό το ζήτημα από μέρους του, όμως δεν ήταν ακριβώς αυτό που θα ήθελε να ακούσει και να ιδιοποιηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο Μπαντιού δήλωσε πως δεν θα ήθελε να αποφασίσει αυτός για το μέλλον της ελληνικής αριστεράς και της κοινωνίας.
    Σε μία δεύτερη ερώτηση, για το τί πρέπει να κάνουμε ''τώρα τώρα'', πέρα από τις διακηρύξεις περί κομμουνισμού, απάντησε: διοργανώστε μια διαδήλωση ενός εκατομμυρίου ανθρώπων για τη διαγραφή του χρέους. Νομίζω πως και αυτό το αίτημα επίσης είναι εκτός των πλαισίων ''πάλης'' ή ''διαπραγμάτευσης'' του ΣΥΡΙΖΑ.
    Γενικότερα, η τοποθέτηση του Μπαντιού περιστράφηκε γύρω από την εσωτερική ασυνέπεια της ''παγκοσμιοποίησης'', την αναλήθεια της σε σχέση με την έννοιά της, αφού η επικράτηση της αστικής δυτικής ''δημοκρατίας'' έναντι του σοσιαλιστικού ''ολοκληρωτισμού'' μας έδωσε έναν κόσμο ''ψεύτικό'', όπως χαρακτηριστικά είπε, που ορθώνει τείχη, σύνορα και συρματοπλέγματα παντού (τώρα πια, τόνισε, τείχη ανάμεσα στο Βορρά και το Νότο). Έτσι η ''παγκοσμιοποίηση'' ισχύει μόνο για τις ροές εμπορευμάτων και κεφαλαίου, όχι για τους ζώντες ανθρώπους, σε ένα σύστημα που υπάγεται στην κυριαρχία μιας χρηματιστικής ολιγαρχίας και ο Μάρξ είχε προβλέψει 150 χρόνια πριν στο ''Κεφάλαιο'', ένας Κόσμος της ιδιωτικής ιδιοκτησίας και των τεράστιων ανισοτήτων (ο Μπαντιού ανέφερε κάποιους αριθμούς). Ο σημερινός ψεύτικος ''παγκοσμιοποιημένος καπιταλιστικός'' κόσμος είναι ο ''κόσμος των πραγμάτων-αντικειμένων και των νεκρών σημείων'' ενώ ο ''αληθινός'' κόσμος είναι ο ένας Κόσμος στον οποίο ενυπάρχουν όλοι οι ζώντες άνθρωποι εξίσου, τον οποίο πρέπει αποφασιστικά να βεβαιώσουμε, σε ένα είδος, όπως είπε ο Μπαντιού, ''κατηγορικής προσταγής'' με γνώμονα την οποία θα κρίνουμε το υπάρχον. ''Οι προλετάριοι δεν έχουν πάτριδα'' είναι νομάδες των οποίων την ελευθερία κίνησης στον ίδιο Κόσμο πρέπει να βεβαιώσουμε. Τώρα αντιμετωπίζουμε τους μετανάστες σαν να έρχονται από έναν άλλο κόσμο στον ''δικό'' μας κόσμο, ως εισβολείς. Κάθε τέτοια αντιμετώπιση είνα φασίζουσα στις ακρότατες συνέπειές της, είπε ο Μπαντιού. Η ανάλυσή του εδώ επικεντρώθηκε στις ταυτότητας και τη διφυή φύση, τον κλειστό-''στατικό'', όπως είπε, και τον ανοιχτό-δυναμικό χαρακτήρα τους. Πρέπει να τονίσουμε τη δημιουργική πλευρά των ταυτοτήτων που επινοούνται εκ νέου σε νέους τόπους. Πρέπει να ''κάνουμε κάτι μαζί'' με τον μετανάστη για να βεβαιώσουμε πως ανήκουμε στον ίδιο Κόσμο.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συνέχεια...

    Οι ερωτήσεις ήταν αυτή που ανέφερα για την Ε.Ε (πρώτη), μία που έθεσε το ζήτημα της κατάτμησης όχι μόνο στο επίπεδο ημεδαποί-αλλοδαποί αλλά και στο επίπεδο της καθετότητας-ιεραρχίας (οπότε ο Μπαντιού ρωτήθηκε, πώς μπορεί η ιεραρχία να ξεπεραστεί), μία ερώτηση για το τί κάνουμε ''τώρα τώρα'', και μία ερώτηση-τοποθέτηση του Βεργέτη που κατέληγε στο ερώτημα ''πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε τη μιμητική επιθυμία'' στον καπιταλιστικό κόσμο που ζούμε.

    Την εκδήλωση συντόνιζαν ένα μέλος της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ που είναι στην ΑΡΕΝ Νομικής (φοιτητιώσα του ΣΥΡΙΖΑ), η Πορτάλιου, ο Βεργέτης και ο Σάββας Μιχαήλ (που έκανε τη μετάφραση).

    Πριν ξεκινήσει ο Μπαντιού, η Πορτάλιου αναφέρθηκε στο έγκλημα στο Φαρμακονήσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μερσί. Κάποια εξήγηση για την εξαφάνιση του θέματος της ομιλίας από τα προαναφερόμενα σάιτ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω πολύ απλά, σε σχέση με όσα είπε ο Ονειρμός, πως οι του συριζα δεν δέχονται την οποιαδήποτε παρέκλιση από την γραμμή πως το "πεδίο του αγώνα είναι η Ευρώπη" (όπου Ευρώπη είναι η ευρωπαϊκή ένωση) και άρα δεν δέχονται οποιαδήποτε συζήτηση για την έξοδο από Ευρ.Ενωση, δεδομένης της πίεσης που δέχονται από "δεξιά'' και "αριστερά" (πραγματική και υποκριτική, αλλά δεν μιλάω για όσους μιλάνε για "δραχμή" ή μια μερική αντίθεση προς την Ε.Ε), έσβησαν το όνομα από το χάρτη. Επίσης λόγω της άμεσης "διοίκησης" του ευρω-αριστερού κόμματος και όλων των δικτύων επικοινωνίας σίγουρα έπεσε γραμμή για την γενική εξαφάνιση του ονόματος (δική μου πρόβλεψη: θα εξαφανίσουν το όνομα από εδώ και στο εξής, και θα αρχίσουν ξηλωματάκια σε "θεωρητικό" επίπεδο). Αυτό που δεν ξέρουν οι περισσότεροι ψηφοφόροι και περιφερειακοί του συριζα είναι πως το κόμμα τους λειτουργεί με σιδερένια ευρω-πειθαρχία. Καμμία έκπληξη. Βάζω στοίχημα...
    Ένας επίσης αποκλεισμένος (αν και ταπεινός) από τα δίκτυα του συν-συριζα από το 1993 και μετά..
    Καθημερινός Άγνωστος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως έγραψα ήδη, η επίθεση μιας δημοσιοσχετίστικης ασημαντότητας όπως ο Χόρβατ στον Μπαντιού με ταυτόχρονη προώθηση Δουζινά και Νέγκρι δεν είναι τυχαία. Στη δουλειά μας, δεν συνηθίζεται να χέζει η μύγα το άλογο αν δεν έχει πλάτες από πίσω. Οπότε, σε μένα ήταν σαφές ότι ο Αλαίν δεν πέρασε "το τεστ" πριν καν τον φέρουν εδώ. Άλλωστε, είναι σε πάρα πολλά που οι θέσεις του είναι ασύμβατες με αυτές του ΣΥΡΙΖΑ (αντι-ιμπεριαλισμός, κριτική της Δύσης, άγριο κράξιμο για πολιτική της αριστεράς στη Λιβύη, απόρριψη της "δημοκρατίας", απόρριψη της "αριστεράς", άρνηση αποκήρυξης του υπαρκτού σοσιαλισμού, κλπ) και δεν θα μπορούσαν να συμφιλιωθούν χωρίς μεγάλη ζημιά στην συνέπεια του ίδιου με τις ιδέες του. Ο Μπαντιού όμως θέλει φιλοσοφική υστεροφημία και δεν έχει καμιά διάθεση να "καεί" για να γίνει μάγκας ο Alexis.

      Διαγραφή
    2. Όσο για την σιδηρά πειθαρχία στον ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ, γελάω με όσους θεωρούν ότι πρόκειται για κόμμα όπου μπορείς να λες ό,τι θες. Όταν δεν πρόκειται για ενσυνείδητη παραπλάνηση, πρόκειται για ασχετοσύνη.

      Βέβαια, δεν πρόκειται για "κομματική πειθαρχία." Πρόκειται για ΤΑΞΙΚΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ, και αυτή είναι πολύ αποτελεσματικότερη και ουσιαστική. Και δε μιλάω για την εργατική ταξική πειθαρχία βέβαια, αλλά για την πειθαρχία των μικροαστών με ελπίδες εξουσίας...

      Διαγραφή
    3. Αυτή η ταξική πειθαρχία όπως την λές (ευστοχα) είναι λυσσώδης και μετέρχεται μέσων που δεν γνωρίζει ο μαζικός κόσμος ( οι άνθρωποι των λαϊκών μαζών που είναι σε απόσταση από την πολιτική δράση). Την μόνη πειθαρχία που έχει μάθει ο λαϊκός κόσμος να αναγνωρίζει είναι αυτή των κομμουνιστών αλλά και άλλων παρεκλινόντων, ακόμα κι αν αυτοί είναι επίσης μη άμεσα δραστηριοποιημένοι, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗΝ ΈΧΟΥΝ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ απο τους ενεργούς μικροαστούς-εξουσιομανείς. Κάποια στιγμή θα είχε ενδιαφέρον να μιλήσει κανείς, και σε προσωπικό επίπεδο, για την λυσσώδη λυσσα λυσσάρα, σχεδον φασισιστική των ενεργών "διαννουμένων συριζα". Π.χ θυμάμαι πως ως μη μαρξιστής νεανίας και με κάθε άλλο παρά μ-λ φιλοσοφικές αρχές ειχα δεχτεί την δημόσια διαπόμπευσή μου από συν-διαννοούμενο "οτι έχω μάθει φιλοσοφία από το λεξικό Ρόζενταλ-Γιουντιν" γιατί είχα ρωτήσει ο έρμος για τον αγνωστικισμό του Καντ (τον οποίο θαύμαζα και θαυμάζω). Για τέτοιους σκύλους μιλάμε. Φυσικά όταν έχουν να κάνουν με ένα ΘΗΡΙΟ όπως ο Μπαντιού δε κάνουν τέτοια, λειτουργουν πιο "ευγενικά"..δεν τους παίρνει. Από την άλλη θέλουν και να υφαρπάξουν κάτι. Αηδία..αυτό νιώθω.
      Καθημερινός Άγνωστος

      Διαγραφή
    4. Είναι τόσο γάιδαροι που στην εκδήλωση για τον Μπαντιού που έγινε εδώ στην Κύπρο, και στην οποία δεν ήρθε τελικά ο ίδιος, του τα ... έχωναν πίσω απ' την πλάτη του για "αμετροέπεια" (immodesty), λέγοντας ότι η φιλοσοφία πρέπει να είναι "σεμνή". Που αν ήτανε μπροστά θα τον γλείφανε σα γλειφιντζούρι. Αηδία δεν θα πει τίποτα.

      Διαγραφή
  7. Έχουν πέσει σε δίλημμα οι συριζιώτες. Υποβαθμίζουν και στρεβλώνουν όσα είπε ο καλεσμένος τους ή σφυρίζουν αδιάφορα; Νομίζω πως θα την κάνουν τη χοντράδα διαλέγοντας αποσπάσματα και προσπαθώντας να τα φέρουν στα μέτρα τους.

    τσαφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ριψοκίνδυνο να βάλουν τη μονταζιέρα μπροστά. Είναι εντελώς στοιχειώδες να καταλάβει κανείς ότι όλο αυτό το διάστημα που οι Ζιζεκο-Νέγκρηδες χορεύουν καρσιλαμά δεν υπάρχει μία στο δισεκατομμύριο ο Μπαντιού να μην έχει ΗΔΗ πιεστεί να πάρει θέση υπέρ ΣΥΡΙΖΑ. Το ότι το μόνο που έκανε από το 2009 ήταν να συνυπογράψει μια δήλωση που αφορούσε την προσπάθεια τρομοκράτησης των ψηφοφόρων πριν τις εκλογές του 2012 δείχνει επαρκώς ότι δεν έχει τη διάθεση να τη ρίξει στο τσιρλίντινγκ. Αν το ρίξουν στο μοντάζ, μπορεί η γαλατική ευγένεια να εξαντληθεί και να χουνε χειρότερα από την ευγενική αδιαφορία για το υπερκόμμα τους.

      Διαγραφή
    2. Ο «ελέφαντας στο δωμάτιο» που οι συριζαίοι δεν θέλουν να δουν είναι το θέμα το οποίο έθιξε επανειλημμένα ο Μπ. τής συμμετοχής τού ΚΚΓ σε αστικές κυβερνήσεις (όχι μια, ούτε δύο αλλά πολλές πολλές φορές [θα τις μετρήσω και θα σας πω], το 1997 ήταν η στιγμή του _πλήρους_ «εξευρωπαϊσμού» τού ΚΚΓ με αντάλλαγμα υπουργεία κυβ. Ζοσπέν). Ιστορικό απολογισμό το ΚΚΓ δεν έκανε ποτέ, τουλάχιστον από το 70 και μετά η στρατηγική του είναι η ανασυγκρότηση τής αυθεντικής σοσιαλδημοκρατίας, αποκήρυξη σταλινισμού και τα συναφή (με κάποια διαλείμματα «διαύγειας»). Υπάρχει επίσης μεγάλο πρόβλημα, ιστορικό πρόβλημα για την περίοδο 36-40 και τον πόλεμο που δεν έγινε, ή μάλλον έγινε ως σφαγή χωρίς αντίκρισμα 100.000 περίπου γάλλων και με επίρριψη τής ευθύνης τής «ήττας» στους κομμουνιστές. Τα κρατικά αρχεία άνοιξαν τη δεκαετία του 90, το ΚΚΓ δείχνει να αδιαφορεί, η σχετική ιστορία δεν έχει ακόμα γραφεί οριστικά.

      Κάποτε είχα πει εδώ ότι ο φιλόσοφος δεν είναι κόμμα. Αν το κόμμα γαλλίας περί άλλα τυρβάζει, δεν μπορεί κανείς να περιμένει τον φιλόσοφο να κάνει τη δουλειά τού κόμματος.

      Διαγραφή
    3. Ήθελα να πω και για το PCF, εναντίον του οποίου ο Μπαντιού πνέει μένεα, αλλά με πρόλαβες. Ορθότατα όσα λες.

      Διαγραφή
  8. Κανένα σημάδι συριζιώτικης ζωής στο youtube. Κανένα βίντεο με τον Μπαντιού από ΣΥΡΙΖΑ μεριά.


    Είναι κατάντια για την κοινωνία να πρέπει αυτός που μπαίνει σε ταξικές να είσαι ξεκάθαρος σε όλα, να μη επιτρέπεται να αγοράσει ακριβότερο από το μέσο όρο αυτοκίνητο ή να πάει το παιδί του σε αρκιβά σχολεία και φορντιστήρια, αλλά να οι "αριστεροί" [έχει χάσει το νόημά του] να μπορούν να κάνουν ο,τιδήποτε για μια θέση στον ήλιο... ή μια καρέκλα δίπλα στον πρόεδρο, τον οποιοδήποτε πρόεδρο.


    Το μόνο πρόσφατο που βρήκα σχετικά με τον Μπαντιού είναι αυτό και δεν είναι του τσύριζα
    http://www.youtube.com/watch?v=nCieHtLqiPY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα τον φάει το μαύρο σκοτάδι τον Αλαίν, κατά πάσα πιθανότητα...Όποιος δεν κατουριέται πάνω του από λιγωμάρα για τον παγκόσμιο διανοούμενο, στο πυρ το εξώτερο (δημοκρατικά, πάντα).

      Διαγραφή
  9. εκτος απο την τεραστια μαζα των μικροαστων που εχασαν τη Γη κατω απ τα ποδια τους ,τον ΣΥΡΙΖΑ στηριζουν και τμηματα της Αστικης ταξης ...και μαλλον το ξερει κι αυτο ο Φιλοσοφος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αντώνη, ο Μπαντιού δεν έκανε καμία πατάτα. Ήταν αρκετά ευγενής ώστε να μην προκαλέσει άμεσα το συριζοκοινό και χρησιμοποίησε ως βάση της ομιλίας του το ζήτημα των μεταναστών αλλά τα όσα είπε (τα εξέθεσε ο Ονειρμός μέσες-άκρες) δεν ήταν ούτως ή άλλως αφομοιώσιμα απ'τον ΣΥΡΙΖΑ (πόσο μάλλον όταν προϋποθέτουν την εν γένει πολιτική σκέψη του). Ο ίδιος δε απέφυγε κάθε προσπάθεια οικειοποίησης και ασφαλώς απουσίασε και η παραμικρή νύξη υπέρ του κόμματος. Ήδη η δεύτερη ομιλία του για το νόημα μιας "ρεαλιστικής" (εκ του λακανικού réel) πολιτικής η οποία στην Ελλάδα θα μεταφραζόταν ως απλή άρνηση πληρωμής του χρέους π.χ. (συνοδευόμενη κι από άλλα πράγματα προφανώς) τον πετάει έξω από την ατζέντα του ΣΥΡΙΖΑ. Δόξα τω Θεώ ο τύπος είναι από στόφα παλαιάς κοπής και αυτό τον προστατεύει από πολιτικά φληναφήματα και χειρονομίες τύπου Ζίζεκ ή Αγκάμπεν. Αυτό οι συριζαίοι το έχουν καταλάβει από νωρίς (http://archive.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=543248 αν και υπήρξε αντίδραση στην ίδια εφημερίδα http://archive.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=546104). Αλλά οι τύποι δεν έχουν πάτο κι άκρη (σε κουβέντα που είχα κάποτε μ' ένα συριζαίο, που δήλωνε λενινιστής, υποστήριζε στα σοβαρά ότι αν ζούσε ο Λένιν θα ήταν στο ΣΥΡΙΖΑ...) και, σε πολιτικό επίπεδο, κατ'εμέ, καμία περιφρόνηση δεν είναι αρκετή. Οπότε μην απορείς που μπορούν ταυτόχρονα να τον προσκαλούν και να τον εκθειάζουν από τη μια, να τον αποσιωπούν και να τον υποβαθμίζουν από την άλλη. Σε αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ είναι όντως συνεπής με τον εαυτό του. Δεν τους βγήκε ευτυχώς.

    Κ΄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΟΚ, προφανώς ειρωνικά είπα "ελπίζω να μην έκανε καμιά πατάτα". Προφανώς, ακόμα και αν τους έφτυνε στα μούτρα, δεν τους παίρνει να πουν πολλά. Τους συμφέρει η εικόνα "29 Ευρωπαίοι διανοούμενοι συνιστούν ΣΥΡΙΖΑ", κι ας μην μπορούν να τον βάλουν μέσα. Καλύτερα αυτό για αυτούς παρά να τους πιάσει στο στόμα του απ' την ανάποδη.

      Διαγραφή
  11. Αρκεί άλλωστε να διαβάσει κανείς το Sarkozy: Pire que prévu για να αντιληφθεί το χάσμα Μπαντιού-ΣΥΡΙΖΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασφαλώς, μιλάμε για το κόμμα που είδε τον Ολάντ ως "φρέσκο αέρα" τώρα.

      Εικάζω ότι είσαι ο Κ και ξέχασες να υπογράψεις.

      Διαγραφή
  12. Το άρθρο του Μπαντιού έχει μεταφραστεί στα ελληνικά: http://kaisarianitora.blogspot.gr/2013/10/blog-post_20.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ρεπορτάζ από Ελευθεροτυπία http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=411890

    highway61

    ΑπάντησηΔιαγραφή