Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2013

Εξευμενίζοντας τον καπιταλισμό με πουλοβεράκια και τσεβρέδες: Για να μην χάνει επαφή με τα κινήματα η ελληνική αριστερά τώρα που η χώρα έγινε unhip

Ως τώρα, η φιλοσοφία προσπάθησε να κατανοήσει τον κόσμο.
Το ζήτημα είναι να κάνεις κανα κροσεδάκι.
Αγνώστου αριστερού ακτιβιστή
Πουλοβεράκι-ζιπουνάκι στον άγριο ταυρούλη του καπιταλισμού, Wall Street. Τώρα είναι ένας πολύχρωμος αγκαλίτσας
Ένα τρυφερό και χνουδωτό τανκ-ροζουλίνι. Ιδανικό για καταστολή αν έρθουν οι χιπστεροαριστεροί στην εξουσία
Ο καταναλωτισμός γίνεται πιο ζουζουλίνης με λίγο πλέξιμο. Το μπατσικό δεν το έχει περιλάβει ακόμα το underground  του τσεβρέ
Ένα μαλακό βομβουλίνι αναζητά αριστεροχιπστερίνι για νέες αμερικανιές ersatz ανατροπούλας
"Ποιο είναι το ένα μας αίτημα";  Έλα μου ντε, με κάτι τέτοια βραχυκύκλωσε το κίνημα. Οκκιουπάι ταυρούλης με μπαλαρινούλα. Για να σας θυμήσει όταν παθαίνατε ονειρώξεις με την ίδια σαχλαμάρα με άλλο όνομα.

15 σχόλια:

  1. Μερικές χριστουγεννιάτικες σκέψεις που έκανα, για να εξηγηθούνε κάπως αυτά τα "κινήματα" και γιατί έχουνε πέραση τέτοιοι τρόποι δράσης, γιατί είδαμε τα christmasly-glorious πουλοβεράκια να ντύνουν δέντρα.

    Πέρα από την πολιτική θολούρα που έφερε η δεκαετία του '60, η οπισθοδρόμηση της ΕΣΣΔ και η παλλινδρόμηση που είχαμε στο τέλος της δεκαετίας '80, υπάρχει βάση στην κοινωνία, στην εργασία.
    Στην καπιταλιστική κοινωνία, ο άνθρωπος της πόλης έχει ξεκόψει από την παραγωγή των εμπορευμάτων. Ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού στην Ευρώπη και αυτό που λέμε "δυτική κοινωνία" απασχολείται σε τομείς που έχουνε σχέση είτε με την κίνηση του εμπορεύματος, την κυκλοφορία του, είτε με εργασίες που απαιτούν περισσότερο χρόνο και χρήμα για την εκπαίδευση των ατόμων, εργασίες δηλαδή που είναι πιο εξειδικευμένες. Ένας λογιστής, χάνεται στο να διαβάζει νέους νόμους, να παιδεύεται με τη γραφειοκρατία κλπ. Ένας πωλητής, αν και έχει περισσότερη επαφή με τα εμπορεύματα που έρχονται κατά τόνους σε κούτες, δεν έχει επαφή με την παραγωγική διαδικασία. Ένας μαρκετίστας, όσο σκληρά κι αν δουλεύει, όσο χαμηλό μισθό και αν παίρνει, εργάζεται σε έναν τομέα που έχει σχέση με τις λειτουργίες της κυκλοφοράις, δεν παράγει υπεραξία. Μια κοπέλα που έβγαλε το μισθό της προωθώντας τσιγάρα έξω από μια καφετέρια, έχει περισσότερη σχέση με το χρήμα που θα πάρει στα χέρια, παρά με το εμπόρευμα που πλάσαρε, όπως το ίδιο συμβαίνει με τους περισσότερους υπαλλήλους γραφείου.

    Για τους ανθρώπους των πόλεων λοιπόν, είναι λογικό να είναι "κλειδωμένοι" σε τέτοιου είδους αντικαπιταλιστική δράση. Αισθάνονται ότι κάτι πάει στραβά, καταλαβαίνουν ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ καλύτερα, αλλά δεν μπορούν να δώσουν λύση. Στην καπιταλιστική κοινωνία λοιπόν, που ο ατομισμός είναι θεμέλιος λίθος της, αλλά και συνέπειά της, ο μόνος άμεσος τρόπος διαφυγής γι΄αυτούς τους ανθρώπους, είναι να έρθουνε ξανά σε επαφή με τα παραγόμενα εμπορεύματα.

    Για παράδειγμα, βλέπεις νέους να επιστρέφουν πίσω στα χωριά και να ζούνε με ό,τι παράγουν (αφού βέβαια πρώτα αγοράσουν μια σειρά από εργαλεία και μικρά μηχανήματα που έχουνε παραχθεί καπιταλιστικά). Ουσιαστικά, είναι επιστροφή στη φυσική παραγωγή, με μειωμένη ή καθόλου ανταλλαγή εμπορευμάτων. Είναι αντικαπιταλιστική δράση, αλλά προς τα πίσω, προς όσα η ιστορία έχει ξεπεράσει. Οι άνθρωποι που επιστρέφουνε στην αγροτιά, στην επαρχία, νιώθουνε καλύτερα και είναι πεισμένοι ότι αυτός είναι ο δρόμος προς μια πιο "φυσική ζωή", γεμίζουνε από αυτό που κάνουνε και έχουν τα φυτά και τα ζώα "σαν παιδιά τους" όπως λένε. Το ίδιο και οι κοπελιές που πλέκουνε πουλόβερ, νιώθουν πιο ολοκληρωμένες με το εμπόρευμα που πήρε μορφή μπροστά τους, από τα ίδια τους τα χέρια, παρά από το να χτυπάνε laser barcodes στα ταμεία του zarah και του publick.

    Η "αντικαπιταλιστική" δράση των ανθρώπων αυτών λοιπόν, είναι οπισθοδρόμηση. Δε λένε τίποτα καινούριο. Ξέρουμε ήδη πως μπορούμε να πλέξουμε πουλόβερ με τα χέρια μας. Αυτό δεν αλλάζει τίποτα, όπως και το να το βάλουμε σα σχέδιο δράσης. Γι' αυτό είναι οπισθοδρομικοί και γραφικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πώς θα μπορούσε η σοσιαλιστική κοινωνία να ξεσκίσει το φετίχ του εμπορεύματος, να διαλύσει την πιθανότητα να θεοποιήσουμε το iphone και την πιθανότητα να πέσουμε από τα σύννεφα όταν μάθουμε πως φτιάχνεται από σύγχρονους δούλους;
    -Πρώτο απ όλα, πρέπει η εργατική εξουσία να μορφώσει ταξικά το λαό. Ιστορία για την κίνηση με βάση την πάλη των τάξεων και όχι με βάση τις εφευρέσεις ενός υπέροχου μυαλού ή την ηγετική δύναμη ενός βασιλιά.
    -Δεύτερο πρέπει να ενωθεί η κοινωνία γύρω από την παραγωγή, αντίθετα με το κυνήγι του μισθού. Κι αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν όσοι συμμετέχουν σε μια διαδικασία κίνησης του εμπορεύματος, μάθουν κάτι για τα εμπορεύματα. Χρειάζεται ψηλή μόρφωση συνδεμένη με τις σύγχρονες τεχνολογίες, για να πομυθοποιηθεί κάθε iphone, αλλά και για να παραχθούν νέες μηχανές, ακόμα πιο πρακτικές και χρήσιμες.
    -Μελέτη προηγούμενων συστημάτων, κυρίως του καπιταλισμού.
    -Κάθε εμπειρία ζωής στο σοσιαλισμό δεν μπορεί παρά να συνδέεται με καινούρια γνώση και με ανάπτυξη σεβασμού για τους χειρώνακτες, για όσους παράγουνε κοινωνικά. Για παράδειγμα, στον καπιταλισμό κάποιος πηγαίνει διακοπές, πίνει σα βόθρος ό,τι βρει μπροστά του (προϊόντα καπιταλιστικής παραγωγής) και απαιτεί από το προσωπικό ενός ξενοδοχείου να είναι ρομπότ, με πλήρη ασέβεια προς όσους εργάζονται για την υπηρεσία "στέγαση-φιλοξενία". Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβαίνει και στο σοσιαλισμό.
    Τέλος, ο ίδιος ο τρόπος αναδιανομής των εμπορευμάτων σε συνδυασμό με τον ελεύθερο χρόνο (τέχνες κλπ), θα βοηθήσουν τον άνθρωπο να νιώσει ολοκληρωμένος.


    Υ.Γ. : Άγιο βασίλη, πράκτορα του Κόκκκκαλλλη, σε ξέρω τι ρόλο παίζεις με τα παιδιά. Άγιο βασίλη εσύ τα έφτιαξες και οι νάνοι και τα ξωτικά, για τα έφτιαξε ο ινδός ο μπόμπιρας και η κινέζα η μάνα του; Γιατί δεν τα λες στα δικά μας τα παιδιά; Και ξέρω γιατί στα κάλαντα δίνανε παλιά κουλούρια και τώρα δίνουνε νομίσματα. Άγιο βασίλη δε συγχωρώ, δεν ξεχνώ. Θα τα πούμε στον επαναληπτικό.
    Υ.Γ.2 : Είμαι σίγουρος πως αν το διάβαζα αυτό πριν 5 χρόνια, ίσως και 2, θα καταλάβαινα πως οι καπιταλιστές παράγουν κακά προϊόντα ενώ θα μπορούσαν να παράγουνε και πιο χρήσιμα προϊόντα, με ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι 100% μέσα στην ανάλυσή σου για το πώς διαμορφώθηκε το γενικότερο κίνημα "craftivism" στις ΗΠΑ, από το οποίο προήλθε το "Yarn Bombing" που έκανε μόδα ο τρε σικ Καμίνης.

      Οι βάσεις του είναι δύο: η μία είναι η νοσταλγία για την παραγωγή στο χέρι, η αντίδραση στον εκβιομηχανισμό, για την μικροαστική δόξα του παλιού τεχνίτη.

      Η άλλη είναι η έμφυλη διάστασή του, η σύνδεση με τις γυναίκες, την οικιακή ζωή, κλπ, και η τάση των παραγώγων του να "μαλακώνουν" ειρωνικά τα "σκληρά" παράγωγα του βιομηχανο-εμπορικού κόσμου.

      Συμβαίνει να γνωρίζω αρκετά πράγματα για το craftivism και θα μπορούσα να πουλήσω πρώτη μούρη στους χιπστεροστερημένους, όπως άλλοι τους πούλησαν "πλήθος" στην εποχή των πλατειών.Μπαίνω σχεδόν στον πειρασμό να το κάνω, για να δείξω πόσο εύκολο είναι να κοροϊδεύεις την κοινωνία σήμερα, που ο κόσμος έχει χάσει τελείως τον μπούσουλα της ταξικής συνείδησης. Θα μπορούσα, πχ, να δημοσιεύσω κάτι με ψευδώνυμο στα "Ενθέματα" της Αυγής που θα εξύψωνε στα ουράνια αυτό το πράμα ως σούπερ ντούπερ κριτική του καπιταλισμού με φεμινιστικές και οικολογικές διαστάσεις. Αυτό κάνουν οι διανοούμενοι στην Ελλάδα. Διαβάζουν πέντε πράματα στο εξωτερικό και τα πουλάνε σε χιπστεροχαχόλους που τα χρειάζονται για να αποκτήσουν αίσθηση της σημασίας τους.

      Διαγραφή
    2. Οι ακραίοι του ΣΥΡΙΖΑ, πριν λίγες μέρες, γράφανε Αγκάμπεν, επειδή τον καλέσανε. Πιο παλιά Ζίζεκ. Ακόμα πιο παλιά Πουλαντζά. Κάθε μήνα έχουνε και φρέσκα πράγματα να πούνε στο κίνημα. Γουστάρω βέβαια, όταν προσπαθούν να μιμηθούν υφολογικά αυτόν που "μελετούν" ή παρουσιάζουν και ταυτόχρονα μεταφράζουν έννοιες και ορισμούς σαν να τα έβαλες σε google translator. Τουλάχιστον κάποιοι μέσα στην όλη επαναστατική κατάσταση ξέρουν να τρολάρουν.

      nopolicestatecoalition.blogspot.com/2011/12/peace-through-face-sitting-campaign.html

      τσαφ

      Διαγραφή
    3. συμπληρωματικά

      http://www.youtube.com/watch?v=rUFnH7KYMFE
      http://leninreloaded.blogspot.gr/2013/09/agkarra.html

      Διαγραφή
  3. χαχα, Αντωνη δεν "παιζεσαι", βλεπω το LR ντυμενο με κοκκινο κασκολ να ανεμιζει περηφανα στις θαλασσες του μελοντος μας....
    Αντε και καλες γιορτες και οτι επιθυμεις

    Ταξικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χριστούγεννα! Εκτός από τα ζιπουνάκια, υπάρχει και η κατανάλωση.

    Αξιοσημείωτη είναι η δήλωση του εκπρόσωπου του Σωματείου εργαζομένων Λιανικής Πώλησης(HK) Φίν Ολσεν: «Είναι πράγματι Γολγοθάς για τους εργαζόμενους στον κλάδο μας αλλά εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Οι εργοδότες είναι πλήρως καλυμμένοι από το νόμο. Καλό θα ήταν εκεί που γίνεται κατάχρηση να το δηλώνουν οι εργαζόμενοι».

    gdmn1973

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τρία πουλάκια ... ουπς ... καμινάκια κάθονταν και πλέκανε πουλόβερ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. http://popaganda.gr/o-eonas-tis-social-media-kritikis/
    http://www.o-klooun.com/satira/the-three-mooges/atenistas-lovotomimenoi-athinaioi-stin-praksi#.Url06_QW2sp

    Για να συνεισφέρω και γω στην κουβέντα, δυο πραματάκια που αλίευσα στα ιντερνέτια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Atenistas. Λοβοτομημένοι Αθηναίοι στην πράξη - by To Skouliki Tom
    http://thethreemooges.blogspot.gr/2013/12/atenistas-lovotomimenoi-athinaioi-stin-praksi.html

    (Ανήθικο δίδαγμα: Το να ξύνεις τσίχλες από τα πεζοδρόμια ή να καθαρίζεις τοίχους από τις αφίσες τη στιγμή που στο διπλανό στενό πεθαίνει κόσμος και δε λες κουβέντα γι' αυτό, δεν είναι θετική δράση. Είναι κοινωνική αφασία. Και σε κάνει να φαίνεσαι απάνθρωπος. Και κτήνος. Κι άμα τις αρπάξεις από κανέναν μην απορήσεις μετά για το λόγο, γαμημένε Ατενίστα.)

    Τα σχόλια όμως είναι το κάτι άλλο

    Antinistas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το πλέξιμο είναι από τα μεγάλα trends πλέον στην άλλη όχθη του ατλαντικού με ολόκληρα εξειδικευμένα μαγαζιά, εν τω μεταξύ τείνουν να ντύνουν τα πάντα (πχ ποδήλατα, πολύ συνηθισμένο και πολύ χιπ).

    Από τα εγχώρια θυμήθηκα και το παρακάτω (μία από τις πολλές ευφυείς προτάσεις που είχαν πέσει στις πλατείες της επανάστασης):

    http://www.techiechan.com/?p=1168

    Ijon Tichy

    ΥΓ: Σχετικό-άσχετο αλλά σήμερα εμφανίστηκε το παρακάτω στο 902:
    http://902.gr/eidisi/apopseis-sholia/34046/oi-pontikomikroylides
    Πλούσια η παπαρήγα, μούγκα για συριζα. Απλώς το σημειώνω γιατί έχω τις αμφιβολίες μου για το ποιός έκανε "viral" εκείνο εκεί το άρθρο από "tokouneli" ή κάπως έτσι (πρώτη σκέψη κι εγώ είχα χα-νδ που είναι μανούλες σε τέτοια). Ως δεύτερο θέμα τότε εκείνη η χαζοσελίδα είχε κάτι τρε βαρυμάγκικες δηλώσεις του Βούτση, υποτίθεται εναντίον των πλούσιων συριζαίων. Ποιά αυριανή και τρίχες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Ijon Tichy
      ήμουνα και γω στην κουβεντα εκεινη.
      αφησε εποχη και πολλα μπογιατισματα για το μελλον.
      http://2.bp.blogspot.com/-ashxzo38SSA/TqEEY0AzusI/AAAAAAAAvkU/R4VVzz5AzGk/s1600/mat-kokkino.jpg
      εσυ είχες παρει μερος στην κουβέντα;

      ikanakirema

      Διαγραφή
    2. Και στα ΚΝΑΤ έπεσε κόκκινη μπογιά, πολύ φάση!

      http://www.babylonia.gr/folders/media/k2/galleries/5823/1713663.resized.jpg

      Άμα ρίξω Τέζα, ψοφάς;

      Διαγραφή
  9. http://www.youtube.com/watch?v=XmJ9gUgy8UI

    Την καλύτερη απάντηση στην χιπστερίλα την έδωσαν οι Υπεραστικοί,μπράβο τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή