Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου 2013

Η ομοφυλοφιλία στο Βερολίνο, Δυτικό και Ανατολικό

Στο σημερινό "Β(λ)ήμα" υπάρχει δημοσίευμα με τίτλο "Ο ομοφοβικός κόσμος της πρώην Ανατολικής Γερμανίας", το οποίο κάνει λόγο για "διώξεις των ομοφυλοφίλων και των λεσβιών υπό τον κομμουνισμό."

Το ποιες ακριβώς ήταν αυτές οι διώξεις δεν μπόρεσα να καταλάβω από την ανάγνωση του άρθρου, ωστόσο βρήκα ενδιαφέρουσα την εξής χολερική και κακεντρεχή παραδοχή του την ίδια στιγμή που μιλά για "διώξεις": "Για να δείξει προς τα έξω πόσο «προοδευτικός» ήταν ο σοσιαλισμός, η Ανατολική Γερμανία νομιμοποίησε επίσημα το ομοφυλοφιλικό σεξ το 1968 - πέντε χρόνια προτού αποποινικοποιηθεί πλήρως η ομοφυλοφιλία στη Δυτική Γερμανία." Ενδιαφέρουσα και ψευδή, καθώς δεν αποποινικοποιήθηκε πλήρως η ομοφυλοφιλία στη Δυτική Γερμανία πέντε χρόνια μετά το 1968. Απλώς κατέβηκε το όριο του συναινετικού σεξ μεταξύ ομοφυλοφίλων.

Ας κάνουμε με την ευκαιρία αυτή μια μικρή αναδρομή στα ομοφυλοφιλικά και λεσβιακά δικαιώματα στη Γερμανία:



- Το 1875 υιοθετείται η ποινικοποίηση της σεξουαλικής επαφής μεταξύ ανδρών με το άρθρο 175 του Ποινικού Κώδικα.

- Το 1935, οι Ναζί διευρύνουν την εφαρμοσιμότητα του άρθρου και σε αυτούς που δεν έχουν καν σεξουαλική επαφή.

- Το 1950, η Ανατολική Γερμανία καταργεί τις ναζιστικές τροποποιήσεις του άρθρου 175, ενώ η Δυτική όχι απλώς τις συντηρεί αλλά και τις επικυρώνει συνταγματικά.

-Το 1957, η Ανατολική Γερμανία σταματά την εφαρμογή του άρθρου 175.

- Το 1968, η Ανατολική Γερμανία καταργεί το άρθρο 175.

-Το 1969, η Δυτική Γερμανία χαλαρώνει την εφαρμογή του άρθρου 175, εισάγοντας ηλικία συναίνεσης τα 21.

-Το 1973, η Δυτική Γερμανία κατεβάζει το όριο συναίνεσης στο άρθρο 175 στα 18 (για ετεροφυλόφιλους, ήταν 14).

-Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η ΛΔΓ ανοίγει gay disco στο Ανατολικό Βερολίνο (κρατικής ιδιοκτησίας).

- Το 1994, 26 χρόνια μετά την Ανατολική Γερμανία, η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας καταργεί το άρθρο 175.

Πηγή

Διαβάστε επίσης: Gay Rights in the Former East German DDR

40 σχόλια:

  1. Χμμμ... Ο ειδήμων Βαλλιανάτος τι έχει να πει επί του θέματος;

    gdmn1973

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμμμ..."Είμαστε όλοι Χρυσή Αυγή", ίσως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. The former East German leader Erich Honecker loved kissing fellow communist bigwigs on the lips – a famous photo shows him locked in a “fraternal” mouth-to-mouth embrace with his Soviet counterpart, Leonoid Brezhnev.

    Ο πρώην ηγέτης της Ανατολικής Γερμανίας Εριχ Χόνεκερ φιλούσε συχνά στο στόμα άλλους κομμουνιστές ηγέτες - μια διάσημη φωτογραφία τον δείχνει να δίνει ένα τέτοιο «αδελφικό» φιλί στα χείλη του Σοβιετικού ομολόγου του, του Λεονίντ Μπρέζνιεφ.

    But when it came to the reality of gay sex behind the Berlin Wall, official attitudes were markedly different.

    Αλλά πίσω από το Τείχος του Βερολίνου, η επίσημη πολιτική για το ομοφυλοφιλικό σεξ ήταν πολύ διαφορετική.

    The wholesale persecution of gays and lesbians under communism is exposed in a documentary just released in Germany. Out in East Berlin by the filmmakers Jochen Hicks and Andreas Strohfeldts shows how they were systematically ostracised by a totalitarian regime which pretended to the outside world that it was tolerant of homosexuality.

    Οι διώξεις των ομοφυλόφιλων και των λεσβιών υπό τον κομμουνισμό αποκαλύπτονται στο νέο ντοκιμαντέρ «Εξω στο Ανατολικό Βερολίνο». Οι σκηνοθέτες Γιόχεν Χικς και Αντρέας Στρόφελντς δείχνουν τον συστηματικό εξοστρακισμό των γκέϊ από ένα ολοκληρωτικό καθεστώς που υποκρινόταν στον έξω κόσμο ότι ήταν ανεκτικό προς την ομοφυλοφιλία.

    Lesbians and gays in the former German Democratic Republic were constantly harassed and spied on by the Stasi secret police. They were denounced and encouraged to emigrate to the West. Even high ranking communists were kicked out of the party if their homosexuality became known.

    Η μυστική αστυνομία Στάζι παρενοχλούσε συνεχώς, και κατασκόπευε λεσβίες και γκέι στην πρώην Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας. Τους κατήγγειλαν και τους ενθάρρυναν να μεταναστεύσουν στη Δύση. Ακόμη και υψηλόβαθμοι κομμουνιστές αποβάλλονταν από το κόμμα, αν γινόταν γνωστή η ομοφυλοφιλία τους.

    To ostensibly show how “progressive” socialism could be, East Germany formally legalised gay sex in 1968 – five years before homosexuality was fully decriminalised in West Germany. But as Christian Pulz, one of 13 East German gay and lesbian people interviewed in the film, puts it: “We never considered East Germany to be left-wing or progressive. It was ultra-conservative.”

    Για να δείξει προς τα έξω πόσο «προοδευτικός» ήταν ο σοσιαλισμός, η Ανατολική Γερμανία νομιμοποίησε επίσημα το ομοφυλοφιλικό σεξ το 1968 - πέντε χρόνια προτού αποποινικοποιηθεί πλήρως η ομοφυλοφιλία στη Δυτική Γερμανία. Αλλά, όπως λέει ο Κρίστιαν Πιλτς, ένας από τους 13 γκέι και λεσβίες που δίνουν συνέντευξη στην ταινία, «εμείς ποτέ δεν πιστέψαμε ότι η Ανατολική Γερμανία ήταν αριστερή ή προοδευτική. Ηταν εξαιρετικά συντηρητική».

    Pulz explains how he spent most of his life until the 1989 fall of the Berlin Wall feeling guilty about his sexuality and being terrified that it would be used against him.

    Ο Πιλτς εξηγεί πώς πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μέχρι το 1989 όταν έπεσε το Τείχος του Βερολίνου νιώθοντας ενοχές για τη σεξουαλικότητά του, και φόβο ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί εναντίον του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  4. That is what happened to the communist party member Klaus Laabs. The son of high-ranking officials, he was sent to Moscow to study in preparation for a job as a diplomat. But when his superiors discovered he was gay, he was kicked out of the party and his career ambitions were instantly dashed.

    Αυτό συνέβη στον Κλάους Λάαμπς, ένα μέλος του κομμουνιστικού κόμματος. Γιος υψηλόβαθμων αξιωματούχων, είχε σταλεί στη Μόσχα για να σπουδάσει προκειμένου να ενταχθεί στο διπλωματικό σώμα. Αλλά όταν οι ανώτεροί του ανακάλυψαν ότι ήταν ομοφυλόφιλος, τον έδιωξαν κακήν κακώς από το κόμμα.

    Marina Krug, whose father taught Marxist-Leninism, suffered a similar fate. As a student at East Berlin’s Humboldt university, she was also earmarked for success. But when she founded a lesbian rights group, she was pressured by the regime into emigrating to the West.

    Η Μαρίνα Κρουγκ, ο πατέρας της οποίας δίδασκε μαρξισμό- λενινισμό, υπέστη μια παρόμοια μοίρα. Ως φοιτήτρια στο πανεπιστήμιο Χούμπολντ του Ανατολικού Βερολίνου προοριζόταν επίσης για μια επιτυχημένη καριέρα. Αλλά όταν ίδρυσε μια ομάδα για τα δικαιώματα των λεσβιών, το καθεστώς την πίεσε να μεταναστεύσει στη Δύση.

    The Stasi also used “Romeos” – gay informants who would form intimate relationships with other gays and then report on their activities. Eduard Stapel, a Romeo victim, recalls how he discovered the extent of the Stasi’s surveillance of gays only when he read his secret police file after the fall of the Berlin Wall.

    Η Στάζι χρησιμοποιούσε τους λεγόμενους «Ρωμαίους» - γκέϊ πληροφοριοδότες που αποκτούσαν στενές σχέσεις με άλλους γκέι, και στη συνέχεια υπέβαλαν εκθέσεις σχετικά με τις δραστηριότητές τους. Ο Εντουαρντ Στάπελ, θύμα ενός τέτοιου «Ρωμαίου», λέει ότι συνειδητοποίησε την έκταση των παρακολουθήσεων των γκέι από την Στάζι, μόνο όταν διάβασε τον απόρρητο φάκελό του στην αστυνομία, μετά την πτώση του Τείχους.

    http://www.independent.co.uk/news/world/europe/film-exposes-the-homophobic-truth-behind-progressive-east-germany-8919841.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον Κλάιν Μάιν, που ο θείος του ήταν στην Κομιντέρν, του γρατζούνισαν όλους τους δίσκους με διαβήτη.

      Και τον Ριχάινε Μπίτε, που ο μπατζανάκης του ήταν θείος του ξαδέρφου του ανηψιού του Χόνεκερ, τον εστείλανε να μαζεύει ραδίκια στο Άουτομπαν.

      Διαγραφή
    2. Για την λογοκλοπή, Το Βλήμα.

      Διαγραφή
    3. Μπορεί και να υπήρχαν και κατ' αρχήν δεν το αμφισβητώ. Ελα όμως, που οι διάφορες κοινωνικές προκαταλήψεις, έστω και να νομοθετήσεις περί του επιθυμητού αντιθέτου, δεν εξαφανίζονται εν μια νυκτί ακόμα και στα ιδανικά καθεστώτα που υπάρχουν στο φαντασιακό μας περιμένοντας να γίνουν χειροπιαστά.
      Λάβε επίσης υπ' όψιν σου ότι, αυτά που στη "δύση" 'ή στην "ανατολή" του "ανεπτυγμένου" κόσμου των '70ς και '80ς τέλος πάντων θεωρούνται κοινωνικές προκαταλήψεις, αλλού (πχ Λατινική Αμερική της ίδια εποχής) ήταν κοινοτοπίες.

      Δεν αντέχω να μην γράψω για έναν άθεο, κομμουνιστή, ομοφυλόφιλο, ναρκομανή ποιητή και φιλολογικό συνεργάτη του "Ρ" τον Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, που έζησε σε μια εποχή που κάθε άλλο θα μπορούσες να πεις ανεκτική σε όλους τους παραπάνω επιθετικούς προσδιορισμούς.

      Διαγραφή
    4. @ spiral architect

      Το σχόλιο έγινε για να δείξω τις ...ομοιότητες των 2 άρθρων,όχι για κανέναν άλλο λόγο.

      Επί τη ευκαιρία, να γράψω κι εγώ λίγα πράγματα σχετικά με το θέμα. Είναι σημαντικό, καθώς από διάφορους εκπορεύεται η άποψη ότι το ΚΚΕ είναι ομοφοβικό. Δεν ξέρω αν αξίζει να μπω σε λεπτομέρειες αναφορικά με το ποιόν, επαγγελματικές δραστηριότητες στη γκέι αγορά, τους τρόπους ακτιβιστικής δράσης* πολλών από αυτούς που προσπαθούν να καταστήσουν κοινό τόπο την «ομοφοβία του ΚΚΕ».
      Είναι ενδεικτικό ότι ενώ θυμούνται με την πρώτη ευκαιρία το νομοσχέδιο για το Σύμφωνο Συμβίωσης, δεν θυμούνται σχεδόν ποτέ το Νόμο 3304/05 «Εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού» που υπερψήφισε το ΚΚΕ. Από το Νομοσχέδιο για το Σύμφωνο Συμβίωσης, δε, αναφέρονται στην τοποθέτηση του Α. Σκυλλάκου παραλείποντας ένα τμήμα ης ομιλίας. Το επισημαίνω στη συνέχεια με μπολντ.
      Με την ευκαιρία, θα ήθελα να επαναλάβω τις παλιότερες θέσεις μας ότι επιτέλους πρέπει να προχωρήσει η Ελλάδα στην κατοχύρωση σαν νόμιμου γάμου απέναντι στην Πολιτεία –όχι απέναντι στην ηθική ή στη θρησκεία- να είναι μόνον ο πολιτικός γάμος. Όποιος θέλει να κάνει και θρησκευτικό. Το ίδιο θα πρέπει να γίνεται και με την ονοματοδοσία των παιδιών, το ίδιο να γίνεται και με την κηδεία. Αυτά θα πρέπει να είναι απέναντι στην πολιτεία, διότι έχουν πολιτικό χαρακτήρα. Σχετικά με το εάν συμφωνούμε να ενταχθούν οι ομοφυλόφιλοι στις ρυθμίσεις αυτές. Εμείς είμαστε ενάντια στο γάμο των ομοφυλόφιλων. Δεν έχουμε καμία προκατάληψη ή ρατσιστική διάθεση. Ίσα-ίσα, υπάρχουν πρακτικές και συμπεριφορές, οι οποίες θα έπρεπε να βρεθεί τρόπος να μην αντιμετωπίζονται στην κοινωνία ή στην εργασία σαν άτομα δεύτερης κατηγορίας αυτοί που έχουν άλλη σεξουαλική προτίμηση. Άλλο αυτό και άλλο να εφαρμοστούν ίδια μέτρα και ίδιες ρυθμίσεις με γάμο με το ελεύθερο σύμφωνο συμβίωσης. Είμαστε αντίθετοι για τον εξής λόγο: Διότι είτε πρόκειται για γάμο είτε για ελεύθερη συμβίωση. Ο θεσμός του γάμου προέκυψε από την ανάγκη της προστασίας των παιδιών και της γυναίκας και της εξασφάλισης της αναπαραγωγής και της διαιώνισης του είδους. Αυτή είναι η βασική λογική. Με αυτή την έννοια, λοιπόν, ξεκινώντας και από πού ξεκινά ιστορικά η λειτουργία του γάμου, δεν συμφωνούμε ότι πρέπει να κάνουμε δεκτή την άποψη να προχωρήσει και η Ελλάδα στην κατεύθυνση που είπα πριν. Αυτές είναι οι γενικές μας θέσεις επί του νομοσχεδίου και όταν θα έρθουμε στα άρθρα, θα μιλήσουμε συγκεκριμένα. Θα ψηφίσουμε «παρών».
      http://dplegalservices.files.wordpress.com/2008/10/15102008-cf80cf81ceb1cebacf84ceb9cebaceb1-ceb5cf80ceb9cf84cf81cebfcf80ceb7cf83-ceb2cebfcf85cebbceb7cf83.pdf

      *Φλάιερ σε Pride. Καταλαβαίνετε, φαντάζομαι, σε ποια απευθυνόταν το ερώτημα.

      Διαγραφή
    5. Από τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα το 2008 (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΛΑΟΣ) τα 3 κυβέρνησαν, χωρίς να προχωρήσουν το θέμα, όπως κυβέρνησε και τμήμα του ΣΥΡΙΖΑ που διασπάστηκε, η ΔΗΜΑΡ, επίσης χωρίς να κάνει τίποτα. Κανένα από αυτούς δεν τόλμησε να τα ταυτίσει με τους φασίστες αναφορικά με τα ΛΟΑΔ ζητήματα –ούτε καν το ΛΑΟΣ- όπως έκανε ο κ. Βαλλιανάτος στο Βήμα FM «…ένα κόμμα που λέει τα χειρότερα μαζί με τους φασίστες για τους ομοφυλόφιλους και τις λεσβίες»
      Αφού φτάσαμε στον κ. Βαλλιανάτο, ας θυμηθούμε την τελευταία εκλογική αναμέτρηση. Αυτή του Ιούνη του 2012. Τα κατεξοχήν gay-friendly (ό,τι κι αν σημαίνει ο όρος) κόμματα «Δράση» του κ. Στέφανου Μάνου και «Φιλελεύθερη Συμμαχία» του ομοφυλόφιλου κ. Γρηγόρη Βαλλιανάτου ήρθαν σε συνεννόηση με τον κ. Θάνο Τζήμερο πρόεδρο του κόμματος «Δημιουργία Ξανά» για την από κοινού κάθοδο στις εκλογές. Ο τελευταίος όμως έθεσε σαν όρο τη μη συμμετοχή του κ. Βαλλιανάτου -αρχηγού ενός από τα τρία κόμματα της συμμαχίας, θυμίζω - στα ψηφοδέλτια. Ο κ. Βαλλιανάτος το δέχτηκε χωρίς να διαμαρτυρηθεί δημόσια.

      Ο κ. Βαλλιανάτος εξελέγη πρόεδρος της ΦΣ λίγους μήνες πριν τις εκλογές. Στην πρώτη του συνέντευξη μετά την εκλογή του προχώρησε στο outing της βουλευτίνας του ΚΚΕ Λιάνας Κανέλλη. Είδαμε λοιπόν το outing σαν μέσο πολιτικής «αντιπαράθεσης» χωρίς να παρατηρηθούν ιδιαίτερες αντιδράσεις γι’ αυτό. Ο κ. Βαλλιανάτος επανήλθε στην εκπομπή του Ηλία Κανέλλη και της Μαρίας Νταλιάνη σε Ρ/Σ του ΔΟΛ λέγοντας λίγο πολύ τα ίδια. Το μόνο καινούριο στοιχείο που πρόσθεσε είναι ότι η ίδια η Λιάνα Κανέλλη είχε πει στην εκπομπή της «Ψηλά τα χέρια» ότι είναι λεσβία, χωρίς να εμφανίσει το βίντεο από εκείνη την εκπομπή. Αν ισχύει αυτό που είπε ο κ. Βαλλιανάτος προκύπτει ότι το ΚΚΕ έχει μία out βουλευτίνα ήδη από το 2000 (όταν η ΝΔ απέπεμπε τον γκέι πολιτευτή της Χ.Τ. και το ΠΑΣΟΚ ξεσάλωνε –μέχρι και αφίσες είχε κολλήσει επί του θέματος-). Αν δεν ισχύει, τότε μιλάμε για outing και πρέπει να σταθούμε στο πως αντιμετώπισε το ΚΚΕ το outing. Χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η κα. Κανέλλη συμπεριλήφθηκε κανονικά στα ψηφοδέλτια του κόμματος και εξελέγη, σε αντίθεση με τον κ. Βαλλιανάτο που εκπαραθυρώθηκε με συνοπτικές διαδικασίες.

      Χρήσιμο είναι να διαπιστώσουμε αν το ΚΚΕ έχει πρόβλημα να ταυτίζεται η δημόσια εικόνα του με μη μάτσο πρότυπα. Γι’ αυτό το λόγο θα καταφύγουμε πάλι στον κ. Βαλλιανάτο. Πριν τη ΦΣ ο κ. Βαλλιανάτο είχε στενότατες σχέσεις με το ΠΑΣΟΚ. Οι σχέσεις αυτές προβάλλονταν ως απόδειξη ότι με την πρωθυπουργοποίηση του ΓΑΠ το κίνημα θα είχε πλέον διασυνδέσεις στην εξουσία και θα προωθούνταν οι θέσεις του. Η ιστορία απέδειξε ότι αυτά δεν έστεκαν και εξυπηρετούσαν εκλογικές σκοπιμότητες. Δεν στέκομαι όμως σ’ αυτό. Στέκομαι στο ότι το επίσημο ΠΑΣΟΚ δεν εμφάνισε τις σχέσεις του με τον κ. Βαλλιανάτο μέσα από τα τόσα κανάλια ενημέρωσης που διέθετε. Το κλείσιμο του ματιού γινόταν παρασκηνιακά.

      Διαγραφή
    6. Αντίθετα, το ΚΚΕ δεν έχει πρόβλημα να παρουσιάσει με τον πιο επίσημο τρόπο, μέσα από το Ριζοσπάστη, τη στήριξη προς αυτό από ομοφυλόφιλο ηθοποιό μετά το coming out του. Ενώ οι πάντες ήξεραν ότι είναι γκέι και ενώ είχαν εμφανιστεί σε ακροδεξιά σάιτ τα περί «κίναιδου κομμουνιστή», καθώς στη συνέντευξη στο 10% είχε πει ότι ψηφίζει ΚΚΕ. Επίσης δεν διαπιστώνω να έχει πρόβλημα να συνοδεύει τις δηλώσεις στήριξης με φωτογραφίες που απέχουν πολύ από το μάτσο ανδρικό πρότυπο.
      Και περνάω όμως στο τελευταίο, που αν και φαινομενικά είναι λιγότερο σχετικό, στην ουσία είναι το πιο σημαντικό. Το αναλογικά υψηλό ποσοστό των γυναικών που εκλέγει το ΚΚΕ, κι ας είναι το μόνο κόμμα που δεν έχει υιοθετήσει θετικά μέτρα για την προώθηση των γυναικών υπογράμμιζε ο Ιός της Ελευθεροτυπίας μετά τις εκλογές του 2007. Τα ποσοστά γυναικείας συμμετοχής στην κοινοβουλευτική ομάδα των 5 κομμάτων ήταν:
      ΝΔ: 18/152=11.8%
      ΠΑΣΟΚ: 20/102=19.6%
      ΚΚΕ: 7/22=31.8%
      ΣΥΡΙΖΑ:2/14=14.3%
      ΛΑΟΣ:1/10=10%
      Πράγματι με το ΚΚΕ εξελέγησαν οι αναλογικά περισσότερες γυναίκες στη Βουλή το 2007. Αυτό είναι γνωστό ότι έχει επαναληφθεί και σε άλλες εκλογικές αναμετρήσεις. Ο Ιός όμως γράφει ότι το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που δεν έχει υιοθετήσει θετικά μέτρα για την προώθηση των γυναικών, εννοώντας κυρίως την ποσόστωση. Μέτρα όπως η ποσόστωση θεωρούνται από τους ευρωπαϊστές φεμινιστές κορωνίδα του αγώνα για την ισότητα των δύο φύλων. Το ερώτημά μου είναι: αν κάποιος από τους €U φεμινιστές π.χ. η Διαμαντοπούλου κατηγορούσε το ΚΚΕ για σεξισμό ή φαλλοκρατία επειδή δεν ασπάζεται θεωρίες όπως η ποσόστωση, θα ήταν ή όχι καταγέλαστη η κατηγορία; Προφανώς θα ήταν. Προφανώς επειδή η μη υιοθέτηση της ατζέντας που ορίζεται από μία ομάδα που (ισχυρίζεται ότι) εκπροσωπεί ένα κομμάτι της κοινωνίας δεν δείχνει τίποτα άλλο παρά μόνο τη διαφωνία με την ατζέντα αυτή καθαυτή. Και όχι εχθρότητα προς το κομμάτι της κοινωνίας που η ομάδα που ορίζει την ατζέντα ισχυρίζεται ότι εκπροσωπεί.

      Διαγραφή
    7. Ευχαριστώ για το λεπτομερειακό και χρήσιμο σχόλιο. Κάποια από αυτά τα ζητήματα θίχτηκαν από μένα παλιότερα εδώ: http://leninreloaded.blogspot.com/2012/08/blog-post_6667.html?showComment=1344343165579#c7651965020137382300

      Και δες και εδώ: http://leninreloaded.blogspot.com/2012/11/blog-post_24.html

      Και για δείγμα αντικομμουνιστικού τρολαρίσματος βασισμένου σε ένα κάρο ψευτιές, εδώ: http://leninreloaded.blogspot.com/2012/03/1941-48.html?showComment=1332278889706#c8401886766165831982

      Διαγραφή
    8. @Χέρμαν, δεν σου καταλογίζω τίποτα, απλά έτυχε να απαντήσω κάτω απ' το σχόλιό σου το οποίο μεταξύ άλλων καταδεικνύει την κάργα λογοκλοπή που πέφτει στα δημοσιογραφικά σάιτ και δείχνει το επίπεδο των συντακτών τους.

      Ενδιαφέροντα τα τελευταία σχόλιά σου, θέλοντας να προσθέσω ότι, σε μια παρόμοια συζήτηση σε μπλογκ για το σύμφωνο συμβίωσης στην Ελλάδα με αφορμή νομοσχέδιο που ψηφίστηκε μέσω αντιδράσεων στη Γαλλία για το γάμο ομοφυλοφίλων είχα σχολιάσει ότι, πίσω από τα προφανή (πιθανόν να) κρύβεται μια υστερόβουλη μελλοντική φορολογική πολιτική. Γιατί αλλιώς φορολογείς οικογενειακό εισόδημα μιας οικογένειας με δυο ομόφυλα μέλη κι αλλιώς δυο ατομικά δυο ανθρώπων που απλά συμβιώνουν.

      Πεζά σκέφτομαι; Όχι εγώ, αυτοί!

      Διαγραφή
    9. πάντως το πραγματικό ζήτημα σε σχέση με τους ομοφυλόφιλους τίθεται ως προς την υιοθεσία παιδιών. εκεί δυσκολεύει το πράγμα.

      πίκατσου

      Διαγραφή
    10. Τα λινκ του Χερμαν στο ριζοσπαστη δεν λειτουργούν και σε άλλους ή μόνο εγώ έχω πρόβλημα. Αν γίνεται ξαναβάλτα.

      Partydog

      Διαγραφή
    11. @Partydog

      το 1ο: http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=6826753
      για το 2ο δεν ξέρω

      πίκατσου

      Διαγραφή
    12. @ Partydog

      Πράγματι δεν λειτουργούν. Όταν έγραφα χθες ήταν αργά και έκανα αρκετά λαθάκια. Τα δύο λινκ:

      1ο. http://www.rizospastis.gr/story.do?id=6826753&textCriteriaClause=%2B%CE%A3%CE%99%CE%9C%CE%91%CE%A1%CE%94%CE%91%CE%9D%CE%97%CE%A3

      2ο. http://www.rizospastis.gr/story.do?id=4097962&textCriteriaClause=%2B%CE%9C%CE%A0%CE%99%CE%9C%CE%A0%CE%99%CE%9B%CE%91%CE%A3

      Διαγραφή
    13. @ Αντώνης

      Σχετικά με το 1ο λινκ με την παραπομπή στο indymedia: είναι πράγματι εντυπωσιακό αναρχικοί να φανερώνουν τόση αγάπη για το θεσμό του γάμου. Ακόμη πιο εντυπωσιακό το ύφος τους αν σκεφτεί κανείς ότι η ομοφοβία είναι υπαρκτή στο χώρο και ότι μάλιστα το 2009 είχε σημειωθεί επίθεση και τραυματισμός θαμώνων γκέι μπαρ στα Εξάρχεια, που συνοδεύτηκε από κραυγές «έξω π*στηδες από τα Εξάρχεια». http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=29400

      Σχετικά με το 3ο λινκ, δεν μου κάνει εντύπωση , αυτά τα αποσπάσματα-με τις κατάλληλες περικοπές- ποστάρονται από σελίδα σε σελίδα του διαδικτύου εδώ και χρόνια.

      Επιπλέον, πρέπει να διορθώσω ένα λάθος που έκανα και για το οποίο ζητώ συγγνώμη. Ψάχνοντας τις δηλώσεις Σκυλλάκου, όταν έγραφα το σχόλιο, έπεσα στο μπλογκ γνωστού e-δικηγόρου που σχολίαζε αρνητικά σε αναρτήσεις του την τοποθέτηση Σκυλλάκου. Στις αποστροφές του Σκυλλάκου για τις διακρίσεις στην εργασία σχολίαζε «Στο χώρο της εργασίας έχει λυθεί με τον νόμο του 2005» (σ.σ. αδιανόητης γελοιότητας το σχόλιο του e-δικηγόρου ότι οι διακρίσεις στο χώρο της εργασίας αντιμετωπίστηκαν το 2005), «Μόνο που αυτά για τον εργασιακό τομέα τα έχετε ψηφίσει από το 2005». Εσφαλμένα κατάλαβα από τα σχόλιά του ότι το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε και αναζήτησα τον τίτλο του. Δυστυχώς έμεινα στον εντυπωσιακό τίτλο και δεν το έψαξα παραπάνω, όπως θα έπρεπε να είχα κάνει. Σήμερα που το έψαξα διαπίστωσα ότι το εν λόγω νομοσχέδιο, παρά τον εντυπωσιακό του τίτλο, ήταν εξόχως και, προφανώς, δεν υπερψηφίστηκε από το ΚΚΕ. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται και στα πιο κάτω λινκ το νομοσχέδιο νομιμοποιούσε τις διακρίσεις σε βάρος αλλοδαπών αναφέροντας ότι «οι διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου δεν εφαρμόζονται στις περιπτώσεις που προβλέπεται διαφορετική μεταχείριση λόγω ιθαγένειας και δεν θίγουν τις διατάξεις που ρυθμίζουν την είσοδο και την παραμονή υπηκόων τρίτων χωρών ή ατόμων άνευ υπηκοότητας στην επικράτεια, ούτε τη μεταχείριση που συνδέεται με τη νομική κατάστασή τους ως ιθαγενών τρίτων χωρών ή ατόμων άνευ ιθαγένειας», εξαιρούσε από την εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης «τα μέτρα που είναι αναγκαία για την τήρηση της δημόσιας ασφάλειας, τη διασφάλιση της δημόσιας τάξης, την πρόληψη ποινικών παραβάσεων, την προστασία της υγείας» (αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο διακρίσεων σε βάρος π.χ. οροθετικών), ενώ οι υποχρεώσεις των εργοδοτών ως προς τα Άτομα με Αναπηρία ισχύουν εφόσον δεν συνεπάγονται δυσανάλογη επιβάρυνση για τον εργοδότη κ.ά.

      http://www.rizospastis.gr/story.do?id=2610920&textCriteriaClause=%2B%CE%A3%CE%A5%CE%96%CE%97%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%91%CE%9D+%2B%CE%93%CE%99%CE%91+%2B%CE%9D%CE%91+%2B%CE%A3%CE%A5%CE%96%CE%97%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%
      9F%CE%A5%CE%9D+%2B%CE%A0%CE%95%CE%A1%CE%99+%2B%CE%99%CE%A3%CE%9F%CE%A4%CE%97%CE%A4%CE%91%CE%A3

      http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=2603663&textCriteriaClause=%2B%CE%94%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%A1%CE%99%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3+%2B...+%2B%CE%9A%CE%91%CE%99+%2B%CE%9C%CE%95+%2B%CE%A4%CE%9F+%2B%CE%9D%CE%9F%CE%9C%CE%9F

      http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=2644679&publDate=25/12/2004

      Και πάλι συγγνώμη για την παραπλανητική αναφορά και την αδικαιολόγητη απροσεξία μου.

      Διαγραφή
  5. Καθεσαι και απαντας στον καθε λακαμα ρε Αντωνη και δινεις αξια
    . .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πειράζει, είναι απολαυστικό να ρεζιλεύεις το "Β(λ)ήμα"...

      Διαγραφή
  6. Αναμένομεν εναγωνίως τις αποκαλύψεις του κυρίου Χιώτη για το επιτρεπτό μήκος πέους στους άνδρες, καθώς και τις απαγορεύσεις της επιλογής μπραζίλιαν στις γυναίκες στην DDR.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πωπω επικό ρε αντώνη
    νομίζω σε ενα "αυβιογραφικό" της ΛΔΓ βιβλίο υπήρχαν εκτενείς αναφορές στο θεμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. http://www.youtube.com/watch?v=Fl_r7rIcds8
    εξαιρετικά ενδιαφέρον!
    ΙΛΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα αποτελέσματα της αντιμετώπισης της ομοφυλοφιλίας στην Ιταλία του 2013 και μια δήλωση ενός Ελληνα από εκεί:
    Ενας δημοσιογράφος, ανταποκριτής από τη Ρώμη, κάνει την αρχή, αψηφώντας τυχόν κριτικές και εκπλήξεις. Δεν είμαι ήρωας. Ζητώ να αλλάξουμε, επιτέλους, την ψυχή και τη σκέψη μας.
    (πόσα χρόνια π' την πτώση του τείχους έχουν περάσει είπαμε;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κατ' εξαίρεση σχόλιο λόγω ειδικού θέματος.
    Γράφει ο Σπειροειδής Αρχιτέκτονας:

    [[Δεν αντέχω να μην γράψω για έναν άθεο, κομμουνιστή, ομοφυλόφιλο, ναρκομανή ποιητή και φιλολογικό συνεργάτη του "Ρ" τον Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, που έζησε σε μια εποχή που κάθε άλλο θα μπορούσες να πεις ανεκτική σε όλους τους παραπάνω επιθετικούς προσδιορισμούς.]]

    Μια διευκρινισούλα: ο Λαπαθιώτης ήταν φίλος του ΣΕΚΕ και του ΚΚΕ αλλά δεν έχουν βρεθεί κείμενά συνεργασίας του με τον Ριζοσπάστη, μόνο επιστολές και υπογραφές σε κείμενα συλλογής υπογραφών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επί του θέματος είσαι ο πλέον αρμόδιος Νίκο, καθότι απ' τα δικά σου γραπτά εντρύφησα στο Λαπαθιώτη, το έργο και τη ζωή του. Οπότε γράψτε λάθος για το "φιλολογικό συνεργάτη του Ρ".
      (το μπέρδεψα με τους Νέους Πρωτοπόρους"")

      Διαγραφή
    2. Ναι, στους Νέους Πρωτοπόρους έχει δημοσιεύσει αυτό που λίνκαρες και ένα σύντομο σημείωμα όπου λέει τη γνώμη του για το περιοδικό. Κι αυτό θα το παρουσιάσω κάποτε.

      ΥΓ
      (Τη λέξη "εμπάργκο" δεν τη χρησιμοποίησα εγώ, Μόδεστε. Φυσικά όμως και αξίζει να γίνει μια διευκρίνιση για τον Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, που είναι θέμα άλλης τάξεως). Και τέλος από μένα.

      Διαγραφή
    3. "Κατ' εξαίρεση σχόλιο"
      "Τη λέξη "εμπάργκο" δεν τη χρησιμοποίησα εγώ"

      τη λέξη δεν τη χρησιμοποιήσατε, αλλά ένα νόημα μπορεί να εκφραστεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και να παραμένει το ίδιο.
      φυσικά μπορείτε να παίζετε με τις λέξεις όσο θέλετε εκεί στον συριζα, αλλά σε μερικούς χώρους αυτό δεν θα γίνεται ανεκτό.

      πίκατσου

      Διαγραφή
  11. ρε σαραντακο σοβαρα τωρα...ποσο εισαι;;;;;
    εχουν γραφει εδω μεσα τοσα και τοσα, εσπασες το εμπαργκο (εδω γελαμε μεχρι δακρυων) για να μας πεις οτι ο λαπαθιωτης ηταν φιλος αλλα οχι μελος και συνεργατης;;;
    γιατι δεν σπας το εμπαργκο σου να μας πεις γιατι η φυλαδα που συνεργαζεσαι και ο χωρος που εκπροσωπει αυτη δεν εβγαλε κουβεντα για την καταδικη των συνδικαλιστων; γιατι δεν σπας το εμπαργκο (κοντεψα να πεσω απο την καρεκλα) για τις ομιλιες του τσιπρα στο αμερικα; για την ρομπα με την εκδηλωση που και καλα αποχωρησαν λογο ελντοραντο γκολντ τα φιντανια σας;
    γιατι δεν το σπας για την κωλοτουμπα, που κανει την κομανεντσι να μοιαζει με αχαρη σφαιροβολο, του πιλαφ με την ψηφιση του αρθρου 187α;
    αιντε απο δω δεκανικι για να μην πω και τπτ αλλο βαρυτερο που θες να κανεις και πνευμα.
    Υ.Γ. σημερα κανονικα στην δουλια ε; απεργοσπαστες οποροτυνιστες, που ειναι ρε το 27% πασοκια ε πασοκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με το τελευταίο ;είχαμε ένα θέμα: Ματαιώνεται η πορεία ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ προς τη Βουλή
      με το ΠΑΜΕ να σώνει την παρτίδα.

      Διαγραφή
    2. Modesto για να απλοποιούμε τα πράγματα από το άρθρο του κ Σαραντάκου στο tvxs:
      "Επειδή δεν βρίσκω απαντήσεις σ’ αυτά τα ερωτήματα, αντί να απεργήσω, θα λεξιλογήσω… για την απεργία, δηλαδή θα επιχειρήσω να σκιαγραφήσω την ιστορία της λέξης και του πράγματος."
      Καθείς εφ ω ετάχθη.

      Διαγραφή
    3. κοιτα να δεις πως πιανονται στα πρασα!!! ελα ρε απεργοσπαστη λεξιλογησε λιγο ακομα!
      δεν θες να το πεις εμπαργκο, πες το οπως θες.
      σημασια εχει οτι απο ολα αυτα που γραφτηκανε εδω μεσα, απο ολα αυτα που κανουνε ρομπα και εσενα προσωπικα και την γκρουπα που ονομαζεται κομμα, απο ολα αυτα αποφασισες να γραψεις κανα στο μπλογκ του αντωνη για να διορθωσεις τι;
      ασε μας ρε απεργοσπαστη τσυριζαιε (το εγραψα καλα; ελα διορθωσε με.....)
      και για να στα πω με γλωσα πλατειας που καταλαβαινεις και σου αρεσει......ΟΥΣΤ ξεφτιλα, οσοι ειναι απο αθηνα και γραφουν ειναι ακομα μουσκεμα γιατι ηταν απο τα χαραματα στις φρουρες και μετα στην συγκεντρωση και στην πορεια, οχι σαν κατι αλλους που περιμενουν να βγουν στους δρομους κυριακη απογευμα με καλο καιρο και σε μερος με wifi για να ποσταρουν κατευθευθειαν την αγωνιστικοτητα τους.
      Υ.Γ. ρε τσιπιδες 5 ευρα (το ευρω που δεν ηταν ταμπου αλλα τωρα δεν βγαινουμε απο αυτο -ακα τσιπρας) πουλανε τα πακιστανια τις ομπρελες, ας περνατε μια ανα 2 ατομα να φτασετε μεχρι την ομονοια, ρομπες που θελετε και κυβερνηση

      Διαγραφή
    4. Aπεργία στα μπλογκ; Τότε και ο Αντώνης είναι απεργοσπάστης που ανέβασε άρθρο σήμερα. Παρέμπ, στο Σύνταγμα ήμουν στο μπλοκ του Πάμε, έχω και μάρτυρες.

      Διαγραφή
    5. Αν και είναι αρκούντως κωμικό από μόνο του:

      Προτελευταία ανάρτηση: Αναρτήθηκε από Αντωνης στις 12:37 π.μ. ξημερώματα της 6ης Νοεμ.

      Τελευταία ανάρτηση: 11:39 μ.μ. νύχτα της 6ης.

      Τυπικά λοιπόν, 23 ώρες και δύο λεπτά.

      Διαγραφή
    6. Επειδή ξέχασα το να βάλω το λινκ:
      http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/apergia-toy-nikoy-sarantakoy

      Διαγραφή
    7. Κι εγώ στο μπλοκ του ΠΑΜΕ ήμουν, έχω και μάρτυρα τον Παναγόπουλο.

      gdmn1973

      Διαγραφή
    8. αν καταλαβα καλα λοιπον το επαγγελμα σου ειναι μπλογκερ;;;;
      λοιπον για να το ληγουμε γιατι το θεμα το ποστ ειναι αλλο.
      σου εβαλα ποιο πανω καποια ερωτηματα, κανε την καρδια σου πετρα και απαντησε εστω και σε ενα απο αυτα για την ξεφτιλα του χωρου σου

      Διαγραφή
    9. Το θέμα της δικής μου παρέμβασης ήταν ένα, η διευκρίνιση για τη σχέση του Λαπαθιώτη με τον Ριζοσπάστη. Προηγούμενη πικρή πείρα έχει δείξει ότι σε αυτό το ιστολόγιο δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική συζήτηση με τη δική μου συμμετοχή, μεταξύ άλλων διότι κάθε φορά που γράφω κάποιος ζητάει να απολογηθώ για "την ξεφτίλα του χώρου μου" και για ένα σωρό άσχετα με τη συζήτηση θέματα. Γιαυτό και έχω σταματήσει να γράφω εδώ και ίσως κακώς έκανα που έδωσα κι αυτή τη μικρή διευκρίνιση. Την καλημέρα μου.

      Διαγραφή
    10. δεν εχεις καταλαβει κατι φιλαρακο, εχεις πιαστει να λες ανακριβειες, ειδικα σε ενα θεμα στο οποιο αναγκαστηκες σε αναδιπλωση λογο των "πηγων" σου που σε κρεμασαν.
      ο λογος σου ακομα και εκει που μπορει να εχεις και μια αποψη ειναι πλεον αφερεγγυος, εισαι κοκκινο πανι γιατι σε οτι γραφεις υπαρχει το εμφανες προβοκαρισμα του ΚΚΕ.
      αν λοιπον θες να ξεκαθαρισεις κατι, ξεκαθαρισε λοιπον την ξεφτιλισμενη (ω ναι ξεφτιλισμενη) σταση του χωρου σου (αφου λες οτι δεν εισαι μελος) για ολα αυτα που ρωτησα, τουλαχιστον σε αυτα γιατι υπαρχουν και αλλα, και ασε τα προιστορικα.
      ισως λοιπον καποια στιγμη να μιλησει καποιος μαζι σου στα σοβαρα οταν σταματησεις να εισαι τοσο γλιτσας απεναντι στο κομμα και να κανεις πολιτικη και μονο κριτικη

      Διαγραφή

  12. As soon as you're born they make you feel small
    By giving you no time instead of it all
    Till the pain is so big you feel nothing at all

    A working class hero is something to be
    A working class hero is something to be

    They hurt you at home and they hit you at school
    They hate you if you're clever and they despise a fool
    Till you're so fucking crazy you can't follow their rules

    A working class hero is something to be
    A working class hero is something to be

    When they've tortured and scared you for twenty odd years
    Then they expect you to pick a career
    When you can't really function you're so full of fear

    A working class hero is something to be
    A working class hero is something to be

    Keep you doped with religion and sex and TV
    And you think you're so clever and class less and free
    But you're still fucking peasants as far as I can see

    A working class hero is something to be
    A working class hero is something to be

    There's room at the top they are telling you still
    But first you must learn how to smile as you kill
    If you want to be like the folks on the hill

    A working class hero is something to be
    A working class hero is something to be

    If you want to be a hero well just follow me
    If you want to be a hero well just follow me

    http://www.youtube.com/watch?v=kfsLZIh34yI

    G.

    ΑπάντησηΔιαγραφή