Σάββατο, 9 Νοεμβρίου 2013

Αινίγματα για μελλοντικούς ιστορικούς: Θεαματική αφάνεια (ή, ο παροξυσμός της εικονικότητας στην εποχή της κρίσης)

Από την συγκέντρωση στην Πλατεία Κοινοβουλίου, Λονδίνο, 5 Νοέμβρη 2013:  Ο "πραγματικός ακτιβισμός" μέσα απ' την μίμηση των θεατών της μίμησης του κινηματογραφικού "ακτιβισμού" 
Ανάμεσα στις πόλεις και τοποθεσίες όπου έλαβε χώρα το από τους "Anonymous" οργανωμένο "Million Mask March" προς τιμή της ψευδοεπετείου της 5ης Νοέμβρη (θυμίζουμε ότι η 7η του ίδιου μήνα είναι η επέτειος της Οκτωβριανής επανάστασης) ήταν και η πλατεία Κοινοβουλίου του Λονδίνου.

Αν το θέαμα μαυροντυμένων με μάσκες Guy Fawkes έξω από το βρετανικό κοινοβούλιο μοιάζει ήδη οικείο, αυτό συμβαίνει επειδή στην πραγματικότητα αποτελεί αναπαράσταση μιας σκηνής της ταινίας "V for Vendetta." Θυμίζω την πλοκή: σχεδιάζοντας να ανατινάξει το κοινοβούλιο, και για να αποφύγει την πρόωρη σύλληψή του από το καθεστώς, ο V διανέμει μέσω ταχυδρομείου χιλιάδες μάσκες πανομοιότυπες με τη δική του και καλεί τους πολίτες έξω από την πλατεία κοινοβουλίου την νύχτα της 5ης Νοέμβρη.
Σκηνή από την ταινία "V for Vendetta" που υποτίθεται πως λαμβάνει χώρο γύρω από το αγγλικό κοινοβούλιο στο Λονδίνο: Η πολιτική ως γιγάντια αίθουσα κινηματογράφου για παθητικές απομιμήσεις του "ακτιβιστή"
Η ομοιότητα ανάμεσα στην "πραγματική" συγκέντρωση και την "εικονική/μυθοπλαστική/κινηματογραφική" συγκέντρωση δεν ήταν αποτέλεσμα σύμπτωσης αλλά αποτέλεσε ενσυνείδητη επιδίωξη των Anonymous. Οι τελευταίοι ανακοίνωσαν ότι στόχος τους ήταν "να αναδημιουργήσουν την συγκεκριμένη σκηνή από την ταινία" προς τιμή του "μεγάλου πολίτη [Guy Fawkes]" [sic], ο οποίος θυσιάστηκε "με την ελπίδα να θυμήσει στον κόσμο πως η ίση μεταχείριση, η δικαιοσύνη και η ελευθερία είναι κάτι περισσότερο από λόγια."

Έχουμε ήδη συζητήσει τον κωμικά στρεβλωτικό χαρακτήρα της σύνδεσης του Fawkes με κάποιο υποτιθέμενο χειραφετητικό κίνημα -- με άλλα λόγια, το γεγονός ότι, σε ό,τι αφορά τον Fawkes, έχουμε να κάνουμε με μια κατασκευασμένη μνήμη της οποίας το περιεχόμενο είναι η λήθη, η ιστορική αμνησία. Και φυσικά αναδείξαμε ότι η δικαιοσύνη και η ελευθερία δεν μπορούν παρά να είναι απλώς λόγια, και μάλιστα καταχρηστικώς χρησιμοποιημένα λόγια, όταν συνδέονται με την πραγματική Συνωμοσία της Πυρίτιδας.

Αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο εδώ είναι η περίπλοκη διαλεκτική του θεάματος και της ανωνυμίας. Ας την ξετυλίξουμε:

Μια ομάδα που αυτοαποκαλείται "Ανώνυμοι" καλεί τους πολίτες να φορέσουν μάσκες Guy Fawkes, αποκρύπτοντας έτσι τα πρόσωπά τους, για να ανακατασκευάσουν μια σκηνή από τη βιομηχανία του θεάματος, τον χολιγουντιανό κινηματογράφο. Με άλλα λόγια, η ανωνυμία και η αφάνεια τίθενται στην υπηρεσία της θεαματικής αναπαραγωγής του θεάματος. Ή, για να το θέσουμε με άλλους όρους, οι πραγματικοί άνθρωποι καλούνται να μιμηθούν τη μίμησή τους ως "πλήθους" στον χώρο της κινηματογραφικής μυθοπλασίας, και η πραγματική ιστορία καλείται να μιμηθεί την φαντασιακά στρεβλή αναπαραγωγή της από έναν ήρωα (τον "V") που αποτελεί μυθοπλαστικό εύρημα ο ίδιος. Εν συνόψει, η εργαλειακή ένταξη της ανωνυμίας και της αφάνειας στο θέαμα και την εντυπωσιακή του σκηνογραφία συνοδεύει την μετατροπή της πραγματικότητας αρχικά σε χονδροειδώς στρεβλωτική φαντασιακή ανακατασκευή (o Fawkes ως ηρωικός αγωνιστής της δημοκρατίας, ελευθερίας και ισότητας) και κατόπιν σε πραγματική ανακατασκευή της χονδροειδώς στρεβλωτικής φαντασιακής ανακατασκευής. 

Όμως η σκηνή την οποία θέλησαν να αναδημιουργήσουν με τα υλικά της πραγματικότητας οι "Anonymous" δεν είναι αμέτοχη η ίδια σ' αυτήν την αβυσσαλέα διαλεκτική: αυτό το οποίο λαμβάνει χώρα στην ταινία είναι η ενορχηστρωμένη από τον ίδιο τον "V" αναπαραγωγή του σε χιλιάδες ομοιώματα, τα οποία όμως δεν έχουν κανένα ρόλο άλλο από αυτόν του θεατή των εντυπωσιακών του --κυριολεκτικών και μεταφορικών-- πυροτεχνημάτων.
Όχι άρτος, αλλά θεάματα: Σκηνές εκρήξεων και πυροτεχνημάτων από την κορύφωση της ταινίας "V for Vendetta"
Θα πρέπει λοιπόν να επαναδιατυπώσουμε το τι διακυβευόταν στο κάλεσμα της 5ης Νοέμβρη του 2013: αφενός, πραγματικοί άνθρωποι στην πραγματική ιστορία κλήθηκαν να ανακατασκευάσουν μια κινηματογραφική μυθοπλασία της οποίας η πλοκή αφορούσε μια αυθαίρετη ανακατασκευή της ιστορίας· αφετέρου, όμως, αυτό που κλήθηκαν να αναπαραστήσουν ήταν η κινηματογραφική αναπαράστασή τους ως θεατές. Κατά συνέπεια, η ανωνυμία και η αφάνεια των μασκών δεν προδίδεται απλώς από το κίνητρο η συνάθροισή τους να αποτελέσει ένα θεαματικό συμβάν που παραπέμπει σε ένα κινηματογραφικό θέαμα, αλλά και από το γεγονός ότι στο ίδιο το κινηματογραφικό θέαμα, το εντυπωσιακό θέαμα χιλιάδων ανθρώπων με μάσκες αφορά την εικόνα της μαζικής θέασης, της μαζικής υιοθέτησης της θέσης του θεατή.
Θεατές κινηματογράφου με πρώιμα γυαλιά 3D  αντί μασκών: Το πολιτικό ασυνείδητο της σκηνής του "V for Vendetta" που ανακατασκεύασαν ως "κίνημα" οι "Anonymous"
Αυτό βέβαια σημαίνει επίσης ότι το κάλεσμα των Anonymous ήταν κάλεσμα λήψης της θέσης του θεατή, όπως ακριβώς ήταν και το κάλεσμα του "V" στους πολίτες στην ταινία "V for Vendetta." Η "πολιτική" της ταινίας και η "πολιτική" του "κινήματος" που την αναπαράγει είναι θεαματική πολιτική όχι απλώς επειδή η ταινία η ίδια συνιστά θέαμα, αλλά επειδή αυτό το θέαμα αφορά, στο επίπεδο του περιεχομένου του, το θέαμα: το θέαμα του κινηματογράφου, το θέαμα των θεατών του θεάματος, το θέαμα ως υποκατάστατο της πολιτικής, το θέαμα ως δύναμη εκτοπισμού της πολιτικής από την "πολιτική" εντός εισαγωγικών -- από την προσομοίωση της πολιτικής, την εικονική αναπαράσταση της πολιτικής. 

Έχει κρίσιμη σημασία το ότι ο ρόλος του πλήθους στην ίδια την ταινία είναι αυτός του θεατή των εντυπωσιακών, ψευδοπολιτικών πυροτεχνημάτων του "V", ο οποίος καμία άλλη ανάγκη δεν έχει από τον "λαό", παρά ως θεατή των κατορθωμάτων του. Έχει κρίσιμη σημασία, διότι αυτό το γεγονός αποτελεί θεμέλιο της χρήσης του "κινηματισμού" ως εργαλείου αποπολιτικοποίησης: η εντυπωσιακότητα των χιλιάδων μαζεμένων "Guy Fawkes" αποκρύπτει ότι η συνθήκη και προϋπόθεση της σύναξής τους είναι η παθητικότητά τους απέναντι στην πολιτική πραγματικότητα, η αποδοχή εκ μέρους τους της θέσης του θεατή της πάντα ατομικής δράσης του "Ενός", για τον οποίο αποτελούν απλά αυτόπτες μάρτυρες μεγαλείου και συνάμα βολικούς τρόπους συγκάλυψης.

Αλλά παραμένει αιωρούμενο το ζήτημα της ακριβούς θέσης της αφάνειας, της ανωνυμίας, της απόκρυψης του προσώπου σε μια συμβολική οικονομία τόσο ολοκληρωτικά διαποτισμένη από την εμφάνιση, την αναπαράσταση, την εικόνα και το θέαμα. Τι είναι αυτό που ελκύει τόσους ανθρώπους όχι στην αφάνεια, βέβαια, αλλά στη συμμετοχή στο θέαμα της αφάνειας, στην άρνηση δηλαδή αυτού που υποτίθεται πως διαδηλώνουν με την χρήση μασκών ή με την ανταπόκριση με μια ομάδα που αυτοαποκαλείται "Ανώνυμοι";

Ή, για να το θέσουμε διαφορετικά: γιατί έχει καταστεί απαραίτητο ο πλήρης εγκλωβισμός της πολιτικής στο θέαμα ως συνθήκη της μικροαστικής ιδεολογίας σήμερα να δηλώνεται όχι άμεσα, αλλά μέσα από μια διεστραμμένη διαλεκτική για την οποία το θέαμα στηρίζεται ακριβώς στην οργανωμένη και μαζική επίδειξη της ανωνυμίας και της αντίθεσης στην εμφάνιση, η παθητικότητα εμφανίζεται ακριβώς με όρους ακτιβισμού, η εικονικότητα διεκδικεί ακριβώς το πεδίο της ιστορικά σημαίνουσας δράσης, και ο κόσμος καλείται να αντλήσει απόλαυση κοιτάζοντας τον εαυτό του ως ένα άθροισμα από προσωπεία που κοιτάζουν από μακριά τις χωρίς καμία πολιτική ουσία στρακαστρούκες (είναι μόνο special effects, ηλίθιε!) κάποιου Μεγάλου Άλλου;

14 σχόλια:

  1. Από όσα μπορώ να καταλάβω εγώ, η διεστραμμένη διαλεκτική του θεάματος πηγάζει από την άρνηση της σύγχρονης πολιτικής κουλτούρας αλλά με τους όρους της ίδιας, η οποία στην βάση της είναι η ίδια η άρνηση της πολιτικής γενικότερα όπως καλά ξέρουμε.
    Με λίγα λόγια ο άνθρωπος έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο άρνησης της κυρίαρχης πολιτικής έκφρασης, που ψάχνοντας να βρει διέξοδο, επιστρέφει στρεβλά από εκεί που ξεκίνησε, αφού στην συνείδηση του, έχει δαιμονοποιηθεί πλήρως η πραγματική εναλλακτική (ταξική πάλη, επανάσταση, σοσιαλισμός), και δεν ξέρει που αλλού να στραφεί!

    Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Greetings Leninreloadead,

    Τέρμα άστοχο κείμενο...

    Ξεκινάει μία ανάλυση πάνω σε αυτό το κάλεσμα: "The 5th of November is a reminder to the government that if they push too far, REVOLUTION is inevitable,” wrote the group on Facebook. “More than 400 years ago a great citizen [Guy Fawkes] wished to invent the 5th of November forever in our memory, his hope was to remind the world that fairness, justice and freedom are more than words, they are perspectives.”

    Το οποίο όμως δεν βρίσκω καν πως συνδέεται με τη μετάφραση που κάνατε. Το Million mask march έχει συνδεθεί με το κίνημα occupy όπου πρακτικά οι anonymous καλούσαν τον κόσμο να συνδεθεί με τα κινήματα που διεκδικούσαν αυτονόητα πράγματα και να φορέσουν τις μάσκες, σε συμβολισμό με τις επιδιώξεις του Guy Fawkes και όχι του V ( που πρακτικά είναι το ένα και το αυτό), ότι ο κάθε ένας απο μας είναι anonymous και επιδιώκει δικαιοσύνη, ισότητα, ελευθερία.

    Παρακάτω γράφετε την πιο άκυρη παράγραφο του κειμένο
    << η εντυπωσιακότητα των χιλιάδων μαζεμένων "Guy Fawkes" αποκρύπτει ότι η συνθήκη και προϋπόθεση της σύναξής τους είναι η παθητικότητά τους απέναντι στην πολιτική πραγματικότητα, η αποδοχή εκ μέρους τους της θέσης του θεατή της πάντα ατομικής δράσης του "Ενός", για τον οποίο αποτελούν απλά αυτόπτες μάρτυρες μεγαλείου και συνάμα βολικούς τρόπους συγκάλυψης.>>

    Μάλλον παρακολουθείτε τι κάνει στη πολιτική του ζωή ο κάθε anonymous ξεχωριστά; Ξέρετε τι δράσεις έχουν κάνει για να αναφέρεστε σε αυτή τη παθητικότητα; Επίσης ποιος είπε ότι οι δράσεις ειναι ατομικές. Όταν αναφέρετε στη δύναμη του Ενός αναφέρετε στη δύναμη που έχει ο κάθε ένας ξεχωριστά να μπορεί να κάνει αλλαγή στον κόσμο. Όσοι περισσότεροι υπάρχουν συλλογικά πετυχαίνεται και αυτή η αλλαγή. Το ότι είναι ένας εγώ ένας εσύ και προσπαθούμε να αλλάξουμε τον κόσμο και να τον κάνουμε δικαιότερο, ελεύθερο και να επιδιώκουμε την ισότητα τότε μαζί είμαστε μία συλλογικότητα που τα διεκδικούμε αυτά. To we are legion δεν το είδατε καν ας πούμε ε;

    Επίσης οι anonymous χακερς που ήταν και οι πρώτοι που διέδωσαν την ιδέα δεν χρειάστηκαν τη μάσκα για να εντυπωσιάσουν. Τη μάσκα τη χρησιμοποίησαν για να συμβολίσουν τις δράσεις τους!

    Μπορεί να μην είμαι χάκερ ( ή χακτιβιστής) αλλά είμαι anonymous και ακτιβιστής!

    WE ARE ANONYMOUS
    WE ARE LEGION
    WE DO NOT FORGIVE
    WE DO NOT FORGET
    WORLD GOVERMENTS SHOULD EXPECT US!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, συγχαρητήρια "κινηματίες"...

      Διαγραφή
    2. ας υποθεσουμε λοιπον οτι εγω τραβαω ποιο προσοπικο ζορι με το συστημα (πεθαινει καποιος δικος μου λογο της κρισης -κουφια η ωρα-) και φρικαρω φοραω μια μασκα του ζερβα και καλω τον κοσμο να βγει εξω φορωντας την μασκα.
      ο συμβολισμος θα ηταν τουλαχιστον σουρεαλιστικος.
      το να χρησιμοποιεις ως εμβλημα για κατι "προοδευτικο" κατι αντιδραστικο ειναι κατι τετοιο. φαντασου τους ρομα να χρησιμοποιησουν ως σημαια την σβαστιγκα. χοντρα παραδειγματα απλα για την εμφαση...
      τα κινηματα occupy δεν διεκδικουν τπτ απο αυτα που εσυ ονομαζεις αυτονοητα.
      οπως αποδειχτηκε και εκ του αποτελεσματος αποτελουσαν ευκολα χειραγωγισημο (αν οχι απευθειας καθοδηγουμενο) μαξιλαρακι εκτονωσης της λαικης δυσαρεσκειας.
      ασε που ηταν και πολυ προσοδοφορο για πολλους (και δεν μιλαω για τα "βρωμικα" του συνταγματος)
      εκανα μια ερωτηση σε μια συναδελφο που κατεβαινε στις πλατειες και επαιρνε γραμμη απο την σελιδα του fb, να μου πει ποιος ειναι ο διαχειριστης της σελιδας,ποιος κανονιζει τα πανω μπροστα στον αγνωστο, ποιος εχει την ντοντουκα και ποιος αποφασιζει τι συνθηματα ακουγονται απο αυτη.
      ποιος αποφασισε την γραμμη "εξω τα συνδικατα" και καλα της ΟΤΟΕ, αλλα και οι χαλυβουργοι;;;; και καλα ο ξεπουλημενος βασιλοπουλος αλλα και τα τροφιμα/ποτα που εκεινη την εποχη υπογραφαν συμβασεις χωρις μειωσεις;
      ποιος αποφασισε το συνθημα και οι 300 στο γουδι;
      ποιος αποφασισε να δωσει την περιφρουριση στους ακροδεξιους;
      χιλιαδες αλλες ερωτησεις
      και σε παρακαλω μην ακουσω για αυτοδιαχειριση και λοιπες μπουρδες (σορυ για την εκφραση), γιατι δεν υπαρχει αυτοδιαχειριση στο παιρνω το μικροφωνο απο οποιο λεει αλλα απο αυτα που θελω (κατω πλατεια), ουτε αυτοδιαχειριση υπαρχει οταν διπλα απο τους χρυσαυγιτες ηταν η ισπανικη σημαια με τους νεολαιους τσυριζα (αλλο καπελο το ανιστοριτο οτι ηταν η δημοκρατικη σημαια της ισπανιας επειδη ειχαν βγαλει τον θυραιο).
      ακομα λοιπον και το τριπτυχο της αστικης γαλλικης επαναστασης δεν το διεκδικησαν ανωνυμοι με μασκες αλλα επωνυμοι με την φατσα φορα παρτιδα και επειδη ολες οι σοσσιαλιστικες επαναστασεις εγιναν με ανθρωπους χωρις κουκουλες, επετρεψε μας να εχουμε μια απεχθεια σε τετοιου ειδους "ακτιβισμους" της ανωνυμιας, αλλοι θα το λεγανε κουκουλας.
      αλλα ας το παρουμε και αλλιως
      δικαιοσυνη: απο ποιον και για ποιον. το ιδιο καταλαβαινουμε την δικαιοσυνη εμεις ως εργατες με τον δαυιδ της κοκα κολα ας πουμε;
      ισοτητα: που ειμαι ισως στον καπιταλισμο εγω με τον μπομπολα;;;;;
      ελευθερια: θεωρητικα ειμαι ελευθερος να παω οπου θελω, πρακτικα ειμαι; θελω να παω κινηματογραφο γιατι βγηκαν 3 καλες ταινιες, δεν μπορω γιατι δεν εχω λεφτα, ειμαι ελευθερος να παω στην σαμοθρακη π.χ. αλλα μπορω; ξερεις ποσο κοστιζει το πηγαινε ελα;
      λοιπον το τριπτυχο λοιπον δεν ειναι κατι που το βλεπουν ολοι απο την ιδια σκοπια.
      εμεις λοιπον ως ΚΚΕδες ειμαστε μια ομαδα ανθρωπων (legion) που εχουμε τον ιδιο σκοπο. το τριπτυχο που αναφερεις ποιο πανω αλλα απο την σκοπια της εργατικης ταξης.
      η legion που αναφερεσαι οτι ειστε, απο ποια σκοπια θελει να εφαρμωσει αυτο το τριπτυχο; και μην μου πεις οτι ειναι αντικειμενικο το τριτπυχο γιατι απλα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.
      αφου ειστε ανωνυμοι και ουτε και εσεις δεν ξερετε ποιος μπορει να ειναι ο διπλανος σας στην legion, επετρεψε μου να εχω τις αμφιβολιες μου και για το ποιος μπορει να κρυβεται πισω απο την μασκα/κουκουλα, για το ποιοι ειναι οι σκοποι αυτης της Legion και για να το πω και αλλιως, με το ναυτικο ή την αεροπορια δεν κερδηθηκε κανενας πολεμος, αν δεν πατησει φανταρος το αρβυλο μαχη και πολεμος δεν κερδιζεται.

      Διαγραφή
    3. τελειωνοντας να σχολιασω λιγο το πενταπτυχο του τελους.
      α) το ταξικο κινημα που εχει στοχο συγκεκριμενο (την λαικη εξουσια) δεν ειναι ανωνυμο ποτε και πουθενα
      β) σορυ αλλα δεν την βλεπω και legion ηλεκτρονικη μονο στο πισι εχει νοημα
      γ) τι;;; την ανατροπη του σοσσιαλισμου; την πυρηνικη βομβα; τους 200 της καισαριανης; το 1 εκ + ανεργους; το οτι την αττικη οδο την πηρε ο μπομπολας και οχι ο κοκκαλης; το οτι τα φωκλαντς τα κρατησαν οι βρετανοι και οχι οι αργεντινοι; τι;
      δ) ο.π.
      ε) και η κυβερνηση της κουβας ας πουμε; παρολες τις διαφωνιες μας και της β.κορεας/βιετναμ;;; και αν παρολα αυτα την πεσετε στις κυβερνησεις και κερδισετε, μετα τι;
      και αντε πες οι κυβερνησεις ειναι ευκολες, με τους καπιταλιστες τι ακριβως εχετε σκοπο να κανετε;
      λοιπον καλο το παιχνιδι στο πισι, αλλα ο πραγματικος κοσμος ξεκιναει οταν βγαλεις το καλωδιο ethernet ή απενεργοποιησεις το wifi.
      για αυτο οσοι εχουν ταξικο προσημο στην δραση τους, ας κλεισουν το πισι και ας βγουν στον δρομο

      Διαγραφή
    4. "Greetings Leninreloadead,

      Τέρμα άστοχο κείμενο...

      Ξεκινάει μία ανάλυση πάνω σε αυτό το κάλεσμα: "The 5th of November is a reminder to the government that if they push too far, REVOLUTION is inevitable,” wrote the group on Facebook. “More than 400 years ago a great citizen [Guy Fawkes] wished to invent the 5th of November forever in our memory, his hope was to remind the world that fairness, justice and freedom are more than words, they are perspectives.”

      Το οποίο όμως δεν βρίσκω καν πως συνδέεται με τη μετάφραση που κάνατε. "

      Στο λινκ που παρέθεσα στο κείμενο, ο αναγνώστης διαβάζει τα εξής:

      "Hacking collective Anonymous have announced plans to recreate the iconic scene from James McTeigue’s “V for Vendetta” in which an army descends on Parliament wearing Guy Fawkes masks and black cloaks.

      On November 5, so-called Operation Vendetta, hopes to see thousands of Anonymous members gather in Parliament Square to show the government that if freedom is infringed upon there will be 'revolution'. The Facebook event already has 2,500 RSVPs for the event and says that the group will be providing buses from all across the country.

      The group have explained that:

      "The 5th of November is a reminder to the government that if they push too far, REVOLUTION is inevitable,” wrote the group on Facebook. “More than 400 years ago a great citizen [Guy Fawkes] wished to invent the 5th of November forever in our memory, his hope was to remind the world that fairness, justice and freedom are more than words, they are perspectives.”

      Περιέγραψα (δεν μετέφρασα) αυτό το κάλεσμα ως εξής:

      "Η ομοιότητα ανάμεσα στην "πραγματική" συγκέντρωση και την "εικονική/μυθοπλαστική/κινηματογραφική" συγκέντρωση δεν ήταν αποτέλεσμα σύμπτωσης αλλά αποτέλεσε ενσυνείδητη επιδίωξη των Anonymous. Οι τελευταίοι ανακοίνωσαν ότι στόχος τους ήταν "να αναδημιουργήσουν την συγκεκριμένη σκηνή από την ταινία" προς τιμή του "μεγάλου πολίτη [Guy Fawkes]" [sic], ο οποίος θυσιάστηκε "με την ελπίδα να θυμήσει στον κόσμο πως η ίση μεταχείριση, η δικαιοσύνη και η ελευθερία είναι κάτι περισσότερο από λόγια.""

      Οι φράσεις εντός εισαγωγικών είναι μεταφράσεις.

      Η φράση "να αναδημιουργήσουν την συγκεκριμένη σκηνή από την ταινία" μεταφράζει το:

      "to recreate the iconic scene from James McTeigue’s “V for Vendetta”

      και η φράση προς τιμή του "μεγάλου πολίτη [Guy Fawkes]" [sic], ο οποίος θυσιάστηκε "με την ελπίδα να θυμήσει στον κόσμο πως η ίση μεταχείριση, η δικαιοσύνη και η ελευθερία είναι κάτι περισσότερο από λόγια"

      μεταφράζει το "More than 400 years ago a great citizen [Guy Fawkes] wished to invent the 5th of November forever in our memory, his hope was to remind the world that fairness, justice and freedom are more than words".

      Εσείς γράφετε ότι δεν μπορείτε να δείτε σχέση ανάμεσα σε αυτό που αναφέρω και τη μετάφραση που κάνω. Είστε βέβαιος ότι δεν μπορείτε να δείτε σχέση; Διότι παραπέμπω στο συγκεκριμένο κείμενο που παρέθεσα και όχι σ' αυτό που παραπέμπετε εσείς.

      Τι λέτε;

      Διαγραφή
    5. "Το Million mask march έχει συνδεθεί με το κίνημα occupy όπου πρακτικά οι anonymous καλούσαν τον κόσμο να συνδεθεί με τα κινήματα που διεκδικούσαν αυτονόητα πράγματα και να φορέσουν τις μάσκες, σε συμβολισμό με τις επιδιώξεις του Guy Fawkes και όχι του V ( που πρακτικά είναι το ένα και το αυτό), ότι ο κάθε ένας απο μας είναι anonymous και επιδιώκει δικαιοσύνη, ισότητα, ελευθερία."

      Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το αντεπιχείρημά σας και σε ποιο επιχείρημα του κειμένου μου απευθύνεται.

      Επίσης, δεν καταλαβαίνω γιατί αρχικά διαχωρίζετε Guy Fawkes και V και αμέσως μετά γράφετε πως είναι ένα και το αυτό (αν και κανένα από τα τρία άρθρα μου δεν ασχολήθηκε με το αν είναι ή δεν είναι, διευκρίνησα τα προφανή και ήδη γνωστά): "με τις επιδιώξεις του Guy Fawkes και όχι του V ( που πρακτικά είναι το ένα και το αυτό)".

      Μήπως οι Ανώνυμοι υιοθετούν κάποια κωδική γλώσσα επικοινωνίας, διαφορετική από την κοινή νέα ελληνική;

      Διαγραφή
    6. "Μάλλον παρακολουθείτε τι κάνει στη πολιτική του ζωή ο κάθε anonymous ξεχωριστά; Ξέρετε τι δράσεις έχουν κάνει για να αναφέρεστε σε αυτή τη παθητικότητα; Επίσης ποιος είπε ότι οι δράσεις ειναι ατομικές. Όταν αναφέρετε στη δύναμη του Ενός αναφέρετε στη δύναμη που έχει ο κάθε ένας ξεχωριστά να μπορεί να κάνει αλλαγή στον κόσμο. Όσοι περισσότεροι υπάρχουν συλλογικά πετυχαίνεται και αυτή η αλλαγή. Το ότι είναι ένας εγώ ένας εσύ και προσπαθούμε να αλλάξουμε τον κόσμο και να τον κάνουμε δικαιότερο, ελεύθερο και να επιδιώκουμε την ισότητα τότε μαζί είμαστε μία συλλογικότητα που τα διεκδικούμε αυτά. To we are legion δεν το είδατε καν ας πούμε ε;"

      Αναφέρομαι σαφώς και ρητώς στο κάλεσμα αναδημιουργίας μιας "εμβληματικής σκηνής", το οποίο παρέθεσα, το οποίο αναπαράγει την σκηνή όπου οι χιλιάδες ψευδο V παρακολουθούν τα κατορθώματα του "πραγματικού V". Δείτε την ταινία, που προφανώς δεν την έχετε δει, και πείτε μου τι άλλο κάνουν απ' το να κοιτούν, και τι άλλο κάλεσε τους "πραγματικούς" μιμητές των κινηματογραφικών μιμητών του V να κάνουν το κάλεσμα.

      Δεν παρακολουθώ κανενός "V" την ιδιωτική ζωή, η ζωή αυτή έχει το ίδιο ενδιαφέρον για μένα με την ιδιωτική ζωή του σκατζόχοιρου, και πιθανώς λιγότερο. Τα υπόλοιπα που λέτε "ένας εγώ ένας εσύ", κλπ, ούτε τα καταλαβαίνω, ούτε, φοβάμαι, έχω την όρεξη να τα αναστοχαστώ, καθώς μοιάζουν παρμένα από έκθεση Τετάρτης δημοτικού.

      Επί της ανάρτησης τελικά έχετε κάτι να πείτε;

      Διαγραφή
    7. Greetings Leninreloaded,

      Αρχικά θα έπρεπε να θέσω κάποιες εξηγήσεις για το τι ακριβώς είναι η ιδέα, αλλά και να πω ότι η έκφραση μου δεν είναι το δυνατό μου σημείο κάτι που με στεναχωρεί. Η ιδέα λοιπόν είναι ότι κάθε ένας απο μας είναι ανώνυμος. Εσύ, εγώ, αυτός, η αδερφή σου, ο πατέρας σου, ο γείτονας και τα λοιπά. Κάθε ένας απο μας έχει τη δύναμη να διεκδικήσει τα δικαιώματα του. Όταν λέω δικαιώματα προφανώς εννοώ τα ανθρώπινα δικαιώματα και όχι το δικαίωμα του μπόμπολα που πατάει πάνω σε άλλα δικαιώματα και παραβιάζει ελευθερίες ούτε το δικαίωμα της κόκα κόλας που καταπατεί τα εργασιακά δικαιώματα. Φυσικά ούτε τον καπιταλισμό που δεν εκφράζει ούτε δικαιοσύνη, ούτε ισότητα. Γιατί η ισότητα είναι παγκόσμια και όχι για μία μερίδα ανθρώπων. Το ίδιο ισχύει με τη δικαιοσύνη και την ελευθερία. Οπότε δεν βρίσκω σωστό το πως παίζει με τις λέξεις ο μόδεστο. Όταν το εργατικό κίνημα διεκδικεί αυτονόητα πράγματα τότε σαφώς και είναι υγιές. Όταν όμως επαναπαύετε στη δικτατορία του Στάλιν είναι προβληματικό για παράδειγμα. Πάντα οφείλεις να διεκδικείς κάτι καλύτερο μέχρι να καταφέρεις να αποκτήσουν όλοι οι άνθρωποι τα δικαιώματα τους και να παλεύεις να δημιουργήσεις έναν υγιή κόσμο.

      Κάθε κίνημα που σέβεται τον εαυτό του αποτελείται ένα κίνημα από ομάδα ανώνυμων. Κάθε φορά μία συλλογικότητα που διεκδικεί δικαιώματα αποτελεί μία λεγεώνα ανώνυμων. να τονίσω ότι όταν αναφέρομαι σε δικαιώματα προφανώς εννοώ δικαιώματα που δεν καταπατούν τα δικαιώματα άλλων. Γιατί κάποιος μπορεί να πει ότι οι χρυσαυγίτες διεκδικούν το δικαίωμα να σκοτώνουν μετανάστες αλλά τότε παραβιάζουν το δικαίωμα των μεταναστών στη ζωή που αποτελεί βασικό δικαίωμα κάθε ανθρώπου.

      Έχεις δίκιο αντώνη, δεν διάβασα σωστά τη πηγή απο το blottr. Εκείνο το κείμενο είναι επίσης άστοχο. Ο λόγος είναι ότι κανείς δεν κατέβασε τον κόσμο για να αναστήσει την κινηματογραφική σκηνή. Αν όντως έγινε αυτό ήταν λάθος αυτού που καλούσε και αυτών που ακολούθησαν. Σε αυτό όμως δεν φταίει η ιδέα των ανώνυμους αλλά τον τρόπο που κάποιοι λανθασμένα την διαχειρίστηκαν. Το να κατέβεις την 5η του Νοέμβρη συμβολίζει τη διεκδίκηση των δικαιώματων των ανθρώπων όπως ακριβώς επιδίωκε ο V στην ταινία (τα μπέρδεψα αρκετά εκεί με τον guy fawkes οπότε ας μείνουμε σε αυτό). Αν κάποιοι το αντιλαμβάνονται ως ένα παιχνίδι και κάνουμε ότι έγινε στην ταινία για το φαντασμαγορικό φταίνε μόνο αυτοί και όχι οι άλλοι που κατανοούν το νόημα της κίνησης.

      Επίσης στη ταινία υπάρχει ένα μεγάλο σφάλμα (αλλά για αυτό υπάρχει το χόλυγουντ για να εντυπωσιάζει μόνο). Ο ήρωας κανονικά γκρεμίζοντας το υπάρχων σύστημα αφήνει στους ανθρώπους την επιλογή να δημιουργήσουν τον κόσμο όπως το θέλουν. Ο ήρωας ο ίδιος είναι αναρχικός, δεν ηγείτε κάποια κατάσταση αλλά πολεμάει το σύστημα μέχρι τελικής πτώσης. Έτσι και οι ανώνυμους δεν είναι ηγέτες γιατί όπως είπα και πριν ανώνυμος μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε επιδιώκει έναν πιο υγιή κόσμο. Το γεγονός ότι κάθε ένας απο μας μένει στη αφάνεια είναι για να μένουν οι πράξεις του και όχι το τι είναι. Γιατί ουσιαστικά οι πράξεις μας καθορίζουν. Αυτο καταφέρνει να ανατρέψει κάθε προσπάθεια ηγεσίας και εξουσίας πάνω στους άλλους. Το κίνημα δεν μπορεί να καπελωθεί έτσι. Είναι άστοχο να λες λοιπόν ότι η μάσκα και η αφάνεια γίνονται για τον εντυπωσιασμό.

      Διαγραφή
    8. Τέλος να πω ότι τα μέλη δεν είναι απολιτίκ. Αν κάποιος είναι απολιτίκ και στηρίζει την ιδέα τότε κακό στον εαυτό του κάνει που δεν καταλαβαίνει τη στηρίζει και γιατί. Προφανώς κάθε άνθρωπος που αντιλαμβάνεται βασικά πράγματα όπως για παράδειγμα τα εργασίακα δικαιώματα, ή το δικαίωμα στο φύλο που παραπέμπει στην ελευθερία κλπ τότε νομίζω ότι ειναι πολιτικοποιημένος και όταν κατεβαίνει σε μία τέτοια πορεία ξέρει γιατί και πως το κάνει.

      Υ.Γ. Ελπίζω αυτή τη φορά να ήμουν πιο κατανοητός. Όπως είπα ο λόγος δεν είναι το δυνατό μου σημείο και το θεωρώ τεράστιο μειονέκτημα μου αυτό.

      Υ.Γ.2 Δεν ήταν οι πλατείες που ανέδειξαν τη χρυσή αυγή! Αυτό είναι το μεγαλύτερο παραμύθι που δημιούργησαν αριστεριστές ( που δεν κατάφεραν να καπελώσουν τον κόσμο) και νεοφιλελεύθεροι που εξισώσουν τα κινήματα με το φασισμό.

      WE ARE ANONYMOUS
      WE ARE LEGION
      WE DO NOT FORGIVE
      WE DO NOT FORGET
      WORLD GOVERMENTS SHOULD EXPECT US!

      Διαγραφή
    9. να διευκρινησω κατι. δεν παιζω με τις λεξεις, παιζω με τις εννοιες. η εργατικη ταξη δεν διεκδικει κατι γενικο, δεν διεκδικει ουδετερες εννοιες και πραγματα. διεκδικει οτι ειναι καλο για αυτη. επομενως λοιπον η ισοτητα οπως την εννοει η ε.τ. δεν εχει καμια σχεση με το πως την εννοει η α.τ. ετσι λοιπον ενα συνεπες κινημα με τον εαυτο του καταρχην, διεκδικει οτι ειναι καλο για αυτο.
      εγω λοιπον δεν μπορω να στοιχηθω πισω απο γενικολογα αιτηματα ισοτητας, ελευθεριας κτλ. τα θελω συγκεκριμενα.
      η ελευθερια του αστου ειναι να καταστρεφει ζωες, πλουτοπαραγωγικες πηγες, να εκμεταλευεται κτλ. η ελευθερια η δικια μου ειναι ακριβως το αντιθετο. οταν λοιπον εγω ζηταω την ελευθερια μου καταπιεζω τον αστο. απλα τα πραγματα. οι λεξεις που χρησιμοποιεις ειναι φορτισμενες, δεν ειναι ουδετερες.

      θα διαφωνησουμε παλι. καθε κινημα που σεβεται τον εαυτο του ωφειλει να αποτελειται απο μια μαζα "επωνυμων" οι οποιοι ομως υποτασουν το εγω τους στο συνολο. αυτο που μεταφραζεται ως δημοκρατικος συγκεντρωτισμος στα κομμουνιστικα κομματα.

      ο συμβολισμος ειναι απο μονος του προβληματικος, ανεξαρτητως προθεσεων. δεν μπορεις να μιλας για δημοκρατια και συμβολο σου να βαλεις τον μεταξα......

      ο ηρωας απεχει παρασαγκας απο το να ειναι αναρχικος, ειναι απολιτικ. καθοδηγητε απλα απο εκδικηση.
      δεν μπορω να σου δωσω να καταλαβεις την εννοια της ηγεσιας σε ενα επαναστατικο κομμα, γιατι εισαι μπολιασμενος με την αστικη εννοια της ηγεμονιας. για αυτο και μιλας για καπελωματα, την στιγμη που για ενα μεγαλο διαστημα ειχε φορεθει οχι καπελο, αλλα σομπρερο, στις πλατειες και ειδικα οι συμμετεχοντες δεν ειχαν παρει πρεφα.

      Διαγραφή
    10. στις πλατειες η χ.α. εκανε το τελικο ντου απο αποψη στρατολογιας (τα υπολοιπα ηταν το 2004 με το γιουρο και γενικα οι συνδεσμοι ορισμενων ομαδων ειδικα στον οσφπ,αεκ, παο, πανιωνιο, ιωνικο, προοδευτικη κ.α.). στις πλατεις εγινε η κινηση για να περασει σε ενα κοσμο η λογικη της χ.α. (μετο να καει το μπουρδελο, 300 στο γουδι κ.α.) να γνωρισει ο κοσμος την "επαναστατικη" μορφη της χ.α., τον "αντισυστημικο" της λογο. η πλατεια ετσι και αλλιως ηταν μοιρασμενη (πανω/κατω) και κανενας απο τους 2 δεν προσπαθησε να επεκταθει. πραγμα απο μονο του ιδιαιτερα περιεργο αν το σκεφτει κανεις. στην πανω μερια υπηρχαν ολα τα μπουμπουκια της χ.α. και μια σκαλα με 15 σκαλοπατακια κατω ηταν μεγαλο κομματι αναρχικων (προς τιμην τους καποιες ομαδες απο την αρχη το ειχαν καταγγειλει) ολοι οι αριστεριστες, για να μην ξαναπω οτι την νεολαια συριζα με τα αυγα δεν τους χωριζε απολυτως τιποτα.
      σιγουρα ομως χρειαστηκε να σιγονταρει ο σκαι για αυτο (περιεργως πως ο σκαι ηταν το ποιο πλατειακο καναλι), εφημεριδες οπως το πρωτο θεμα (επισης αντιπολιτευτικο εκεινη την εποχη) και γενικα ολα τα μμε.
      Υ.Γ. την αναφορα στον ΣΤΑΛΙΝ θα την αφησω ασχολιαστη οχι γιατι δεν εχω κατι να πω, ισα ισα, αλλα γιατι θεωρω οτι στο συγκεκριμενο θεμα εισαι παντελως ανενημερωτος και θα ηταν αδικο. παρολα αυτα μπορεις πολυ ευκολα να βρεις στο ιντερνετ την αναφορα του αμερικανου πρεσβη στην μοσχα, την εποχη των δικων. θα παρεις μια πρωτη απαντηση απο καποιον σιγουρα οχι κομμουνιστη.
      πληροφοριακα ολη η λασπη που πεφτει προσωπικα στον ΣΤΑΛΙΝ, πεφτει γιατι ηταν ο ηγετης της ΕΣΣΔ, γιατι ηταν συνεπης κομμουνιστης, γιατι την εποχη που ηταν γραμματεας γινανε αλματα και για αυτο τον τρεμουν ακομα

      Διαγραφή
    11. Προσωπικά χαίρομαι που έγραψε ο "ανώνυμους", γιατί έχουμε ένα θαυμάσιο δείγμα του "κινήματος"...

      Διαγραφή
  3. http://www.sarajevomag.gr/entipa/teuhos_60/i60_p20_mask.html

    ένα σχετικό κείμενο με το οποίο υπάρχουν αρκετά κοινά σημεία

    Γ.Ι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή