Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013

Bertolt Brecht-Ο κόσμος είναι κακός

Κος Πήτσαμ:  Να είμαι Χριστιανός, βεβαίως ναι,
να δίνω στους φτωχούς, βεβαίως ναι,
θα έχω φιλαράκο το Θεό,
να μου 'χει τον παράδεισο ανοιχτό.
Να είμαι Χριστιανός, βεβαίως ναι.

Πλην όλα αυτά είναι ουτοπίες
και να' θελες να αγιάσεις δεν μπορείς.
Ποιος δεν ποθεί να ζήσει εν ειρήνη
αλλά στον κόσμο αυτό--δε γίνεται.


Πόλυ/Κα Πήτσαμ: Αλήθεια λέει ο μπαμπάς
είν' η ζωή ένας καυγάς --

Κος Πήτσαμ: Βεβαίως ξέρει ο μπαμπάς,
είν' η ζωή σκυλοκαυγάς
δεν είναι πια παράδεισος η γη,
αν δε σε φάω εγώ, με τρως εσύ.
Αν δε σε φάω, θα με φας.

Έχεις μικρότερο αδερφό
θα σε πατήσει στο λαιμό
αν το φαΐ σας είναι λιγοστό
άμα δε φτάνει για τους δυο.

Η γυναικούλα σου η πιστή
αν έβρει άλλο εραστή
γίνεται μέγαιρα σωστή.
Να 'σαι πιστός; Ναι, αλλά πώς;

Πόλυ/Κα Πήτσαμ: Εμείς δεν θα ντραπούμε
να το παραδεχτούμε
ο κόσμος είναι μοχθηρός.
Ο άνθρωπος είναι κακός.

Κος Πήτσαμ: Βεβαίως ξέρει ο μπαμπάς
είν' η ζωή σκυλοκαυγάς,
θα 'θελα να μαι Χριστιανός
μακάρι να 'μουνα, μα πες μου πώς.

Πόλυ/Κα Πήτσαμ: Λύση δε βλέπω δυστυχώς, ο άνθρωπος είναι κακός.

Κος Πήτσαμ: Είν' η ζωή σκυλοκαυγάς· αν δε σε φάω θα με φας.

Και οι τρεις: Και φτάνουμε στα ίδια,
πως είμαστε σκουπίδια,
για το σκουπιδοτενεκέ,
για το σκουπιδοτενεκέ.

Από την Όπερα της πεντάρας, μεταφρ. Παύλος Μάτεσις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου