Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2013

Να δώσει άμεσα εξηγήσεις ο ΣΥΡΙΖΑ για τις δηλώσεις του συνδικαλιστικού στελέχους του Γ. Αλεβιζόπουλου

Το θέμα, που είναι μείζονος σημασίας, αναδεικνύεται στον σημερινό "Ριζοσπάστη." Αναδημοσιεύω το άρθρο του "Ρ": 
«Ο Μιχάλαρος μου επιτέθηκε το 2009 μέσα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Μπροστά σε όλη την ομάδα του ΠΑΜΕ. Οι οποίοι τότε δεν αντέδρασαν (...) Μετά το 2005, όταν εμφανίσθηκε η κρίση, το ΠΑΜΕ πίεζε τους εργοδότες, δίνοντας κατάλογο εργαζομένων που έπαιρναν για εργασία. Ετσι δημιουργήθηκε ένα κλίμα για τα μέλη που είχαν ευνοϊκή μεταχείριση». Αυτήν την εξήγηση δίνει με συνέντευξή του στην «Ελευθεροτυπία» ο Γιώργος Αλεβιζόπουλος, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και της παράταξής του στο Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, για την εμφάνιση της Χρυσής Αυγής στη Ζώνη. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, λέει ότι η δράση των ταξικών συνδικάτων έφερε στη Ζώνη τη Χρυσή Αυγή και ότι λειτουργούσαν ως «μαφία» που «πίεζε» τους εργοδότες να δίνουν δουλειά σε «ευνοημένους» από το ΠΑΜΕ.

Τα ίδια επιχειρήματα χρησιμοποιούσαν για χρόνια οι εργολάβοι στη Ζώνη. Αυτά έλεγαν και οι χρυσαυγίτες, όπως ο Λαγός, λίγα 24ωρα μετά το δολοφονικό χτύπημα στο Πέραμα. Το ρόλο τους, όμως, οι συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ δεν τον επιβεβαιώνουν μόνο με τα λόγια τους, αλλά και με τα έργα τους. Η παράταξη του Αλεβιζόπουλου είχε κεντρικό ρόλο στον «αντισύνδεσμο» που προσπάθησαν να συγκροτήσουν από κοινού με μεγαλοστελέχη της εργοδοσίας πριν από δύο χρόνια, για να χτυπήσουν το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά «από τα μέσα». Ποιος ήταν ο πυρήνας των παρεμβάσεών τους ως «αντισύνδεσμος»; Οτι «τα υψηλά μεροκάματα στη Ζώνη πλήττουν την ανταγωνιστικότητα και δεν φέρνουν τα καράβια οι εφοπλιστές»! Αλλωστε, έχει καταγραφεί η τοποθέτηση του επικεφαλής της συνδικαλιστικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ Τ. Καραγιαννάκη στη γενική συνέλευση του Συνδικάτου στις 22 Απρίλη 2012, με θέμα την υπογραφή της Τοπικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Τότε, έκανε συστάσεις στην ταξική διοίκηση του Συνδικάτου «να σταματήσει τις υπερβολές» και «να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση με βάση τη Σύμβαση του 2009», προτείνοντας ξεκάθαρα με αυτόν τον τρόπο δραστική μείωση του μεροκάματου. Την ίδια πρόταση είχε καταθέσει στο Συνδικάτο Μετάλλου και η διοίκηση της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά. Φαίνεται ότι ο αντισύνδεσμος αποδείχτηκε τελικά «λίγος» για να σπάσει την ταξική ενότητα των εργατών στη Ζώνη και οι εργολάβοι επιστράτευσαν τη (γνωστή τους από παλιά) Χρυσή Αυγή...
Σχετικά με το υπογραμμισμένο απόσπασμα των δηλώσεων του Γιώργου Αλεβιζόπουλου, θυμίζω δεύτερο άρθρο του "Ριζοσπάστη", που δημοσιεύτηκε στις 1 Οκτώβρη του 2013 (και δείτε άρθρο 4 Οκτώβρη), για τις δηλώσεις του προσκείμενου στην Νέα Δημοκρατία δημάρχου Περάματος Παντελή Ζουμπούλη:

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Σιγοντάρει χρυσαυγίτες και εργολαβους
Επιχειρήματα - καρμπόν σε βάρος των ταξικών συνδικάτων της Ζώνης

Αποκαλυπτικό παράδειγμα για το πώς το ίδιο το αστικό σύστημα και οι πολιτικοί του εκπρόσωποι διαμορφώνουν το έδαφος πάνω στο οποίο φύεται και ενισχύεται η Χρυσή Αυγή, σαν μηχανισμός ενάντια στους εργαζόμενους και το λαό, αποτελούν τα όσα είπε ο δήμαρχος Περάματος Π. Ζουμπούλης, σε συνέντευξη που έδωσε χτες το πρωί στο ραδιόφωνο του «Alpha».
Αναπαράγοντας όσα έλεγε και ο χρυσαυγίτης βουλευτής Λαγός λίγα 24ωρα από το δολοφονικό χτύπημα στο Πέραμα, ο εκλεγμένος με το «ανεξάρτητο» ψηφοδέλτιο της ΝΔ δήμαρχος, ισχυρίστηκε λίγο έως πολύ ότι για την ανεργία στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη ευθύνονται το ΠΑΜΕ και τα ταξικά συνδικάτα. Πηγαίνοντας ένα βήμα πιο πέρα, τσουβάλιασε τους πρωτοπόρους εργάτες με τους φασίστες υπερασπιστές του κεφαλαίου και υπαινίχθηκε ότι το ταξικό κίνημα ήταν αυτό που έστρωσε το έδαφος για να δράσει η Χρυσή Αυγή στη Ζώνη!
«Αυτοί (σ.σ οι χρυσαυγίτες) όπως φαίνεται είχαν φτιάξει ένα ολόκληρο σχέδιο από τις αρχές του Αυγούστου, το πώς θα αλωθεί η Ζώνη και ενδεχομένως εκεί, η μαφία του λιμανιού και όχι μόνο, να τους ήθελε», ήταν μία από τις ερωτήσεις που του τέθηκαν, για να αρχίσει ο δήμαρχος το παραλήρημά του: «Να σας πω κάτι. Μη νομίζετε ότι και οι προηγούμενοι, δηλαδή η διοίκηση του ΠΑΜΕ, ήταν και τόσο αγαθοί. Και από εκεί είχαν προβλήματα οι εργαζόμενοι. Και με το ΠΑΜΕ είχαν προβλήματα».
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Υπαινίσσομαι ότι η πολιτική του ΠΑΜΕ στο λιμάνι δεν ήταν η καλύτερη. Είχαν και αυτοί το πρόβλημά τους (....) κάνανε και αυτοί τα δικά τους»! Ποια ήταν τα «προβλήματα» κατά τον δήμαρχο του Περάματος; To γεγονός ότι οι εργολάβοι της Ζώνης είχαν απέναντί τους ταξικά συνδικάτα, που αντιπάλευαν τα σχέδιά τους για μεροκάματα πείνας και συνθήκες εργασίας - κάτεργου. Που έβαλαν εμπόδια στη διάλυση της Ζώνης, όπως επιδιώκεται ξανά τώρα με την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ΑΕ. Επομένως, κατά τον Ζουμπούλη, «πήγαν και αυτοί σαν Χρυσή Αυγή, τάχα μου σωτήρες, για να κάνουν αυτά που κάνουν»!
Συνεχίζοντας ανέφερε ότι «αυτοί του ΠΑΜΕ και ειδικά ο Πουλικόγιαννης (σ.σ. ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά) τους ξέρει όλους τους εργολάβους, συνεργάστηκε χρόνια μαζί τους» και αφήνοντας να εννοηθεί ότι λίγο πολύ τα σωματεία τα έχουν κάνει πλακάκια με τους εργολάβους της Ζώνης, σημείωσε: «Οσες φορές εγώ έστειλα εργαζόμενους στους εργολάβους από το Πέραμα για να πιάσουν δουλειά, δεν μου τους πήρε ποτέ κανείς εργολάβος. Δηλαδή στέλναμε εκεί, έχουμε τους δικούς μας λέγανε».
Σε άλλο σημείο είπε ότι «πιστεύω πως εργολάβοι και συνδικάτα έχουν τη μεγάλη ευθύνη» για την ανεργία στη Ζώνη, καλύπτοντας ταυτόχρονα την αντιλαϊκή πολιτική και τις οδηγίες της ΕΕ που διαλύουν συνολικά τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας. Αποφάνθηκε επίσης ότι «αν η Ζώνη δούλευε σωστά και δεν είχε αυτά τα προβλήματα», η Χρυσή Αυγή «δεν θα πήγαινε. Τι να παν να κάνουν; Απλά εκμεταλλεύτηκαν την ανεργία, την ανέχεια, τον εργάτη που τρέχει για ένα μεροκάματο ο φουκαράς. Και ήρθαν οι σωτήρες να το κάνουν»!
Να σημειωθεί ότι οι σύμβουλοι του συνδυασμού του δημάρχου Περάματος αρνήθηκαν ακόμα και να πάρουν θέση το δημοτικό συμβούλιο για τη δράση της Χρυσής Αυγής και την δολοφονική επίθεση των χρυσαυγιτών σε κομμουνιστές εργάτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Ο ίδιος δήμαρχος φρόντισε να απουσιάζει από τη συγκεκριμένη συνεδρίαση.
Όπως είναι φανερό, ο συνδικαλιστής του ΣΥΡΙΖΑ και ο δήμαρχος της Νέας Δημοκρατίας δήλωσαν ταυτόσημα πράγματα σε δύο διαφορετικά χρονικά σημεία, και κατά τη διάρκεια της έρευνας για τη δράση της Χρυσής Αυγής στην ΝΕΖ και την σύνδεσή της με την επίθεση κατά στελεχών του ΠΑΜΕ στο Πέραμα και τη δολοφονία Φύσσα λίγες μέρες μετά: δήλωσαν και οι δύο ότι το ΠΑΜΕ, και ο Σωτήρης Πουλικόγιαννης ειδικότερα, αποτελούν "μαφία" η οποία αποκλείει μεταλλουργούς από την εργασία βάσει λίστας μελών του ΠΑΜΕ. Το ότι οι δηλώσεις αυτές αποτελούν τόσο προεκτάσεις της προπαγάνδας της Χρυσής Αυγής όσο και αυτής των εφοπλιστικής ιδιοκτησίας ΜΜΕ για την ΝΕΖ μπορεί να πιστοποιηθεί εύκολα. Στην ανάρτηση "Εφοπλιστές με σιδηρολοστούς" συλλέξαμε ήδη κάποια πειστήρια της διάχυσης αυτής της προπαγάνδας μεταξύ εφοπλιστικών ΜΜΕ και Χρυσής Αυγής.

Η ίδια ακριβώς "γραμμή" που ενώνει τον συνδικαλιστή του ΣΥΡΙΖΑ με τον δήμαρχο της ΝΔ εκφράστηκε σε άρθρο του Οκτώβρη του 2012, ένα χρόνο πριν δηλαδή, σε ρεπορτάζ του Νότη Ανανιάδη για λογαριασμό του Portnet, διαδικτυακής πύλης για την Ναυτιλία και τον Πειραία, που ειδικεύεται σε ζητήματα ναυτιλίας και διαφημίζει τις εφοπλιστικές εταιρείες. Το άρθρο το εντοπίσαμε σε αναδημοσίεση στον ιστότοπο "Θαλαμηγός", της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών (κοτέρων δηλαδή). Αναδημοσιεύουμε το άρθρο με τις ανάλογες σημάνσεις:
Νέα κόλπα από τον "Τζίμυ Χόφα" του ΚΚΕ στη ΝΕΖ…
Ρεπορτάζ: Νότης Ανανιάδης
Πρώτα η είδηση: εργαζόμενος (άνεργος επί μήνες στην πραγματικότητα) στη «Ζώνη», που εναγωνίως ψάχνει για δουλειά, δέχεται επιτέλους, το τηλεφώνημα που του είχε υποσχεθεί συγκεκριμένος εργοδότης. «Έχει μεροκάματο για τρεις – τέσσερις μέρες». Το πρωί λοιπόν την Τρίτης ο συγκεκριμένος άνθρωπος πηγαίνει στη δουλειά.
Όλα καλά; Όλα, αν δεν μεσολαβούσε ένα τηλεφώνημα μόλις δύο ώρες μετά. Ο σύγχρονος «Τζίμυ Χόφα», ονόματι Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου, του ελεγχόμενου από το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ, δηλαδή, τηλεφώνησε στον εργοδότη κι εκείνος με τη σειρά του στον εργοδηγό του συγκεκριμένου έργου στο βαπόρι που ήθελε κάποιες επισκευές, για να του πει το απλό: Αν «τσουρμάρεις» τον συγκεκριμένο τύπο, εμείς δεν δουλεύουμε»!
Ήτοι, στη γλώσσα του λιμανιού: αν δουλέψει «αυτός» οι υπόλοιποι δεν ερχόμαστε, οπότε «κρατάμε» το πλοίο. Δηλαδή, δε ζητάμε να μη δουλέψει ο συγκεκριμένος εργάτης, αλλά εμείις δε θα δουλέψουμε, οπότε το καράβι θα μείνει δεμένο στο λιμάνι. Με τα δεδομένα της ναυλαγοράς για τον οποιοδήποτε εφοπλιστή η απειλή και μόνο αυτής της καθυστέρησης ισοδυναμεί με καταστροφή. Αναμενόμενη η αντίδραση του εργοδότη, αλλά και του εργοδηγού. Με τα δεδομένα της κατάστασης στη «Ζώνη», κίνηση αυτή ισοδυναμεί με καταδίκη σε διαρκή πείνα του συγκεκριμένου εργαζομένου….
Το «αδίκημα» του οποίου ήταν απλώς και μόνο το γεγονός ότι δεν είναι μέλος του - όπως αποδεικνύεται με "νταβατζίδικο" τρόπο - ελεγχόμενου από το ΠΑΜΕ Συνδικάτου Μετάλλου, αλλά στην Ένωση Εργαζομένων Ναυπηγοεπισκευαστικών Ζωνών.
Λες και το θέμα είναι πού είναι κανείς συνδικαλισμένος.
Λες και το ερώτημα που τίθεται είναι αν κάποιοι έχουν πρώτο δικαίωμα στο ψωμί έναντι κάποιων άλλων.
Λες και μπορεί ο Περισσός να ορίζει τις τύχες φτωχών, τελικά, ανθρώπων.
Λες και δεν ζούμε σε ευνομούμενη πολιτεία ή το Πέραμα ανήκει σε άλλη επικράτεια.
Ή μήπως ;
* To Portnet έχει τα στοιχεία όλων των εμπλεκόμενων...
Από το Portnet.
Δεν χρειάζεται κανένα περαιτέρω σχόλιο άλλο από το βίντεο που κυκλοφόρησε η Χρυσή Αυγή από την επίσκεψή της στην ΝΕΖ λίγες μέρες πριν τις επιθέσεις στο ΠΑΜΕ και τον φόνο του Φύσσα, όπου οι χρυσαυγίτες παραπονιούνται ότι είναι "στην μαύρη λίστα" του "κατεστημένου" του ΠΑΜΕ, που αποφασίζει "ποιοι θα δουλέψουν". Το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ δεν "δένεται" απλώς μέσω των δηλώσεών του με τον δήμαρχο της ΝΔ και τα ΜΜΕ των εφοπλιστών, αλλά και με τα στελέχη και τους οπαδούς της Χρυσής Αυγής:

Κλείνουμε με ένα άκρως περίεργο ποστ που εμφανίστηκε στον "αναρχικό" ιστότοπο Indymedia  τον Δεκέμβρη του 2007:
Τραμπούκοι του ΠΑΜΕ χτύπησαν σήμερα το πρωί εργαζόμενους σε εξόρμηση στο Πέραμα
από Λυσιέν 11:50, Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2007
θεματικές: Καμμία θεματική
τραμπουκισμοί του ΠΑΜΕ
Εργαζόμενοι που μοίραζαν σήμερα το πρωί (5 με 7) κείμενο στη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος δέχτηκαν την βίαιη επίθεση των τραμπούκων του ΠΑΜΕ στο σωματείο Ηλεκτρολόγων Επισκευών Εγκαταστάσεων Πλοίων. Το κείμενο αναφερόταν στο ασφαλιστικό, την απεργία της Τετάρτης και ασκούσε δριμεία κριτική στην συνδικαλιστική γραφειοκρατία τόσο της ΓΣΕΕ όσο και του ΠΑΜΕ.
Προφανώς, αυτό ενόχλησε τα μέλη του ΠΑΜΕ που με επικεφαλής τον πρόεδρο του σωματείου διεμήνυσαν τελεσιγραφικώς στους εργαζόμενους ότι μόνο το σωματείο δικαιούται να μοιράζει ανακοινώσεις στη Ζώνη και ότι πρέπει να φύγουν. Οι εργαζόμενοι αρνήθηκαν και τότε δέχτηκαν την βίαιη επίθεση των τραμπούκων του προέδρου που υπερίσχυαν αριθμητικά των εργαζομένων.
Αργότερα θα ανεβάσω το κείμενο που μοιραζόταν από τους εργαζόμενους.
Θα επιστρέψουμε στο ειδικότερο αυτό ζήτημα σε άλλη ανάρτηση. Για τώρα, περιοριζόμαστε να θυμήσουμε ότι λίγο μετά την επίθεση στο Πέραμα, κάποιος "Παραπολιτικός Τηλέτυπος" ρωτούσε "αθώα" στο youtube αν το ΠΑΜΕ "έφαγε μπουκέτο" στην ΝΕΖ από τη Χρυσή Αυγή ή από αγανακτισμένους και αυθόρμητους "λιμενεργάτες."

Αναμένουμε τις άμεσες εξηγήσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τις δηλώσεις Αλεβιζόπουλου, πριν αναγκαστούμε να προβούμε στα ανάλογα συμπεράσματα για τις σχέσεις του κόμματος με το εφοπλιστικό κεφάλαιο που εκπροσωπεί και η Χρυσή Αυγή.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ:

Ιδού πώς χαρακτήρισε, στο πιο πάνω άρθρο της Ελευθεροτυπίας, τον συλληφθέντα για την επίθεση στο Πέραμα Χρήστο Κυριτσόπουλο ο Αλεβιζόπουλος:
Ο Χρήστος Κυριτσόπουλος είναι ο δεύτερος από τους συλληφθέντες: «Αξιόλογος συνάδελφος, χαμηλών τόνων. Μετά από ένα τροχαίο ατύχημα έγινε θρησκευόμενος» τονίζει ο Γ. Αλεβιζόπουλος, και προσθέτει: «Ηταν στους αγώνες μπροστά. Μετά τον Ιούλιο εμφανίστηκε επικεφαλής του σωματείου που αποπειράθηκαν να συγκροτήσουν. Ηταν διαλλακτικός και ζητούσε τη στήριξη των εργοδοτών».

Και ιδού πού έκανε τον "αριστερό συνδικαλιστή" ο Αλεβιζόπουλος: http://epohi.gr/alevizopoulos_politics_1772005.htm

20 σχόλια:

  1. Στην ΝΕΖ αναρτουνται καθημερινα καταλογοι του Σωματειου με το ποιοι δικαιουνται τα λιγοστα μεροκαματα που προκυπτουν .Κατα προτεραιοτητα οι πιο μακροχρονια ανεργοι ,ποσα προστατευομενα μελη ,αν υπαρχουν ΑΜΕΑ σ αυτα κλπ . Η σειρα κρατιεται ΑΥΣΤΗΡΑ και ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ τι ψηφισε ή σε ποια παραταξη ανηκει ο δικαιουχος !!! Αυτο χαλαει τη "σουπα" εργολαβων και καποιων δυναμεων που θελουν να κανουν την ΝΕΖ ...ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΤΟ ΠΑΜΕ !!!! Ενα γκετο ρουσφετιων και εξαγορας συνειδησεων ...που θα φερει με μαθηματικη ακριβεια και την πτωση του μεροκαματου και την διαλυση καθε ελεγχου στην ασφαλεια των εργασιων ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καθώς φαίνεται οι αστοί του Σύριζα έχουν πρόβλημα με το ΠΑΜΕ γιατί θεωρούν την ατομική διαπραγμάτευση με το κεφάλαιο(εφοπλιστές και εργολάβους) ελευθερία του εργάτη που το σωματείο καταπιέζει. Ωραίος αγγελικός κόσμος όπου δούλοι κι αφέντες ισότιμα συζητάμε για τους όρους εκμετάλλευσης..
    Αν δεν υπήρχε το ΠΑΜΕ τα μεροκάματα θα ήταν όχι μόνο για τους ρουφιάνους, όχι μόνο πείνας, αλλά θα μαζεύαμε κομματιασμένους εργάτες κάθε μέρα.
    Η ταξική πάλη έδιωξε τους εφοπλιστές λένε με μια φωνή οι ροζ αριστεροί, η ΝΔ και ω τι έκπληξη! οι ναζί. Αυτή η ιερή συμμαχία μπορεί να μπερδεύει τους αφελείς λόγω της ετερόκλητης μορφής της, όμως το περιεχόμενο της δεν είναι παρά η συστράτευση των αστικών δυνάμεων κατά του προλεταριάτου( γαμώτο δεν εξαφανίστηκε αυτή η ενοχλητική τάξη!)και των συνειδητών του οργάνων.
    Αλήθεια στα ξενοδοχεία όπου παρά την αύξηση του τουρισμού(sic) οι εργάτες εκεί παράγουν με χαμηλότερους μισθούς και με ωράρια σκλάβων, έχουμε ανάπτυξη ή αύξηση της εκμετάλλευσης; Ας μας πει ο Σύριζα που λέει πως είναι και αριστερά.
    Ανεξάρτητα από τις όποιες πολιτικές διαφωνίες με το ΚΚΕ που μπορεί να έχει κανείς, τιμή στους κομμουνιστές που με τη δράση, την ηθική και τις ιδέες του, είναι τόσο ενοχλητικοί για την αστική τάξη που επιθυμεί να τους συντρίψει είτε με ρόπαλα, είτε με συκοφαντίες. Είναι οι κομμουνιστές που με τη σιωπηλή δράση τους, με την αποφασιστικότητα του δείχνουν πως υπάρχει και μια άλλη λύση,εκτός από τη δουλεία και τον κανιβαλισμό ανάμεσα στους εργάτες, αυτό που οι αστοί ονομάζουν φυσική κατάσταση.

    Μήτσος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1) Σχετικά με το θέμα νομίζω είναι πολύ καλό το άρθρο στον Κυριακάτικο Ριζοσπάστη σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στη Ζώνη, τις κινήσεις που γίνονται από μεριάς κεφαλαίου και καταγγελίες του Συνδικάτου για το ποιος είναι αυτός που τελικά διώχνει τα καράβια από τη Ζώνη.
    http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=76550904

    2) Άσχετα με το παραπάνω ζήτημα και σε σχέση με τις εξελίξεις για τη Χρυσή Αυγή.
    Το ΚΚΕ σωστά επισήμανε ότι η Χρυσή Αυγή είναι εγκληματική οργάνωση, γιατί είναι ναζιστική. Οι κινήσεις των τελευταίων ημερών όμως από μεριάς κράτους καταλήγουν τελικά να εστιάζεται η προσοχή του κόσμου στο πρώτο και όχι στο δεύτερο, στην εγκληματική δηλαδή φύση της αποφορτισμένη από τη ναζιστική ιδεολογία. Αυτή η αποϊδεολογικοποίηση της αντιμετώπισης της Χρυσής Αυγής από μεριάς του κράτους αποτελεί την πιο επικίνδυνη εκδοχή της θεωρίας των δύο άκρων, καθώς κρύβει το ναζιστικό χαρακτήρα και τιμωρεί μόνο τις εκφάνσεις βίας. Δίνει λοιπόν το προηγούμενο για την ανάλογη αντιμετώπιση του λαϊκού κινήματος όταν αυτό υιοθετεί ριζοσπαστικές μορφές πάλης. Ετσι ενισχύεται η θεωρία των δύο άκρων ακόμη κι αν δεν αναφέρεται ως τέτοια. Οι εξελίξεις στις Σκουριές με τη δίωξη 55 κατοίκων είναι χαρακτηριστικές. Ακόμη, πιο επικίνδυνο είναι το γεγονός ότι πλέον οι διώξεις της Χρυσής Αυγής γίνονται και με την κατηγορία της ανατροπής του πολιτεύματος.
    Αν από τη μεριά του ΣΥΡΙΖΑ η αντιμετώπιση αυτή δεν αποτελεί κανένα πρόβλημα, γιατί ο ίδιος δεν στοχεύει σε καμία ανατροπή, ούτε σε ανασυγκρότηση ενός δυναμικού λαϊκού κινήματος, για το ΚΚΕ που ορθώς έχει επισημάνει κάποια πράγματα τις τελευταίες μέρες, αλλά νομίζω πως απλώς παρακολουθεί τις εξελίξεις, νομίζω πως ήρθε η ώρα να κάνει θαρρετά βήματα. Να διοργανώσει νέες κινητοποιήσεις και εκδηλώσεις σχετικά με τη Χρυσή Αυγή, παράλληλα και με την οργάνωση της απεργίας, αλλά και να επαναφέρει σε ιδεολογικό επίπεδο την αντιπαράθεση με τη Χρυσή Αυγή.
    Είναι προτιμότερο κατά την άποψη μου καθαρά και ξάστερα να ζητήσει να τεθεί εκτός νόμου η Χρυσή Αυγή και κάθε κόμμα που είναι φορέας της ναζιστικής-εθνικοσοσιαλιστικής ιδεολογίας ΤΕΛΕΙΑ. Νομίζω πως όσα επιχειρήματα επιστρατεύονται μέχρι σήμερα σχετικά με τον κίνδυνο κάτι τέτοιο να στραφεί ενάντια στο λαϊκό κίνημα εξυπηρετούνται καλύτερα από την σημερινή κατάσταση των δικαστικών διώξεων. Στο κάτω-κάτω αν δεν καταφέρει το Κόμμα να βάλει ξανά την αντιπαράθεση σε ιδεολογικό επίπεδο και να αντιπαραβάλει στη Χ.Α. τους αγώνες του ΚΚΕ μέσα από την Εθνική Αντίσταση, της ΕΔΑ για δημοκρατικά δικαιώματα ( άσχετα με την κριτική που γίνεται πλέον), την εξέγερση του Πολυτεχνείου και τη σημερινή πάλη του λαού για να ανατραπεί η πολιτική Ε.Ε-Κεφαλαίου τότε έχει το ίδιο δομικό πρόβλημα στις σχέσεις του με το λαό.

    dillinger

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αντώνη, εάν θέλεις πέρασε και εδώ το σχόλιο που έκανες στο Redfly.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν και βλέπω πού στοχεύει η ανάρτηση (στις σχέσεις συριζα και εφοπλιστικού κεφαλαίου) παρ'αυτά ο τίτλος και ο τρόπος με τον οποίο τίθεται το ερώτημα μου φαίνεται περίεργος. Τι εξηγήσεις περιμένουμε να δώσει δηλαδή; Σάμπως δεν ξέρουμε πόσο λυσσασμένα πολεμάνε την ύπαρξη ταξικών συνδικάτων; Σάμπως δεν θυμόμαστε την σιγή ιχθύος τον καιρό που προσπαθούσε να στήσει το σωματείο η χα; Μήπως ξεχάσαμε αυτά που έλεγαν για τις "εξαλλοσύνες" τον καιρό τον κινητοποιήσεων; Δεν έχουμε ένα κάρο παραδείγματα όπου συνεργάζονται με τους πάντες απέναντι στο παμε; Δεν ξέρουμε την στάση τους σε όλες τις απεργίες, και σε αυτές του δημοσίου τομέα όπου έχουν κάποια επιρροή και σε αυτές του ιδιωτικού όπου είναι ανύπαρκτοι;

    Αποτελούν έναν από τους πολλούς βραχίονες του εργοδοτικού συνδικαλισμού (που σταδιακά ίσως γίνει και ο κυρίαρχος), που βγάζει το χειρότερό του πρόσωπο όπου βλέπει ισχυρά ταξικά συνδικάτα και καταλήγει σε συγχορδία με τους αστούς να μιλάει για "εκβιασμούς εργολάβων να υπογράψουν συλλογική σύμβαση εργασίας", σιγοντάροντας τα μαχαιρώματα, κι ας κάθονται να γράφουν 500 αντιφα κείμενα στην αυγή και στο rednotebook (εκεί είχε μόλις πριν λίγες μέρες επίθεση εναντίον του παμε, τίγκα στην παπαρδέλα) και να ζητάνε μαζί με τους θλιβερούς τους κολαούζους (ανταρσυα και δεν συμμαζεύεται) τον λογαριασμό για τις αντιφασιστικές κινήσεις του κκε. Σιχάματα.

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ξέρουμε πολύ καλά Ijon. Εμείς. Το θέμα είναι τι ξέρουν ή δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να ξέρουν άλλοι. Οπότε, θα μου επιτρέψεις να υπερασπιστώ την απαίτηση εξηγήσεων ως πολιτική χειρονομία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στο σχόλιο του dillinger δεν μου δουλεύει το πρώτο λινκ, νομίζω πως αναφέρεται σε αυτό:

    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7655090&publDate=13/10/2013

    Συμπληρωματικά αυτό:

    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7655061&publDate=13/10/2013

    Αν υπάρχουν κάπου στοιχεία για την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου την περίοδο της κρίσης ας τα δώσει κάποιος (τα είχα δει σε ρίζο παλιότερα αλλά δεν έχω λινκ), να δούμε κι απ'την ανάποδη τα "εξωπραγματικά μεροκάματα" που ζητάει το σωματείο. Όσον αφορά τις παρατυπίες, ο Πουλικογιάννης τα λέει όλα, στείλτε την επιθεώρηση εργασίας να δούμε ποιός λέει ψέματα. Αλλά δεν.

    Αντώνη δεκτή η πολιτική χειρονομία, αλλά δεν νομίζω να πάρεις απάντηση, όπως δεν έχουμε πάρει για την χαλυβουργία, για την μανωλάδα και για τις τόσες άλλες απεργίες που έχουν γίνει αυτό τον καιρό (ούτε στις επίσημες και στοιχειοθετημένες κατηγορίες του παμε δεν απαντάνε). Στην καλύτερη (=χειρότερη εδώ) θα ακούσεις κι άλλα αλεβιζοχρυσαυγίτικα.

    Για το indy τι να πει κανείς, είναι οικονομική η βάση του φασισμού παληκάρια μου που μου ξυνίζετε με τον χαρακτηρισμό του δευτερογενούς βραχίονα.

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Ijon Tichy:
      Πράγματι, ξαναβλέπουμε στην ζώνη (αλλά χωρίς να μπορούν να εξωβελιστούν τα ταξικά κριτήρια αυτή την φορά), την ίδια συμμαχία αστών-φασιστών-οπορουνιστών-"υπερεπαναστατών" VS KKE, που εγκαινιάστηκε στην δημοτικές εκλογές στην Ικαρία, και απέκτησε χαρακτηριστικά στρατηγικης επιλογής όλων των παραπάνω στις πλατείες της μικροαστικής αγανάκτησης.
      Οι συσχετισμοί είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντες....

      Διαγραφή
    2. "Αν υπάρχουν κάπου στοιχεία για την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου την περίοδο της κρίσης ας τα δώσει κάποιος "

      4/10/2012 (φοροαπαλλαγές): http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7068544&publDate=2012-10-04%2000:00:00.0

      17/10/2013¨


      ... που αυξάνουν τα κέρδη τους στην κρίση
      Με τη λογική που ανέπτυξε ο ΣΥΡΙΖΑ για τους φαρμακοβιομήχανους, σίγουρα στους «υγιείς» επιχειρηματίες συγκαταλέγει και τους Ελληνες εφοπλιστές. Οι οποίοι, σύμφωνα με έρευνα της «The Boston Consulting Group», «συνεισφέρουν» σε σύνολο περίπου 13,4 δισ. ευρώ ετησίως στο ελληνικό ΑΕΠ, βάσει στατιστικών του 2010, ενώ υπολογίζεται ότι απασχολούν περί τα 165.000 άτομα. Αρα, με τα κριτήρια της προσφοράς εργασίας και της συμβολής στην «ανάπτυξη», που η Ειρ. Αγαθοπούλου έβαλε για τους φαρμακοβιομήχανους, το εφοπλιστικό κεφάλαιο έχει κι αυτό να λαμβάνει από μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό που δεν είπε η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ στην εκδήλωση των φαρμακοβιομηχάνων, είναι ότι ο κλάδος τριπλασίασε τα καθαρά κέρδη το 2012 σε σύγκριση με το 2011, σε ποσοστό 3,6% έναντι 1,2%. Για το 2013 μάλιστα αναμένεται σημαντική αύξηση των κερδών των εγχώριων βιομηχανιών φαρμάκου, αφού ήδη το α΄ εξάμηνο του έτους καταγράφεται αύξηση στον όγκο της παραγωγής κατά 10,7%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Βάσει στοιχείων για 24 επιχειρήσεις, οι συνολικές πωλήσεις ανέρχονται σε 1,35 δισ. ευρώ και είναι αυξημένες κατά 2% σε σύγκριση με το έτος 2011. Τα συνολικά καθαρά κέρδη για το 2012, μετά την πρόβλεψη για φόρους, είναι 48,8 εκατ. ευρώ και ίσα προς το 3,6% των πωλήσεων, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 1,2% το 2011. Πώς βγήκαν αυτά τα λεφτά, αν όχι με το τσάκισμα μισθών και εργασιακών δικαιωμάτων, με το βάθεμα της εμπορευματοποίησης του φαρμάκου; Ετσι «ακμάζει» ένας κλάδος στον καπιταλισμό και από αυτόν το νόμο δεν μπορεί να ξεφύγει κανένας, ανεξάρτητα από προθέσεις και διακηρύξεις.
      http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=7660549&publDate=17/10/2013

      Διαγραφή
    3. Το εφοπλιστικό δαιμόνιο

      Με ένα ημερήσιο κόστος λειτουργίας που (σύμφωνα με τα δικά τους στοιχεία όπως δημοσιεύονται στο ναυτιλιακό ρεπορτάζ ) δεν ξεπερνά τις 7 - 8 χιλιάδες δολάρια, οι εφοπλιστές βρίσκονται ξανά μπροστά σε μια περίοδο τρελών κερδών καθώς ναυλώνουν τα πλοία τους προς 30 - 40 χιλιάδες δολάρια τη μέρα. Τα στοιχεία αφορούν την κατηγορία των μεγάλων φορτηγών ξηρού χύδην φορτίου με τον χαρακτηρισμό capesize (η κατηγορία αυτή έχει πάρει τ' όνομά της από το γεγονός ότι τα πλοία περνούν από το νότιο άκρο της Αφρικής - cape). Τα στοιχεία αυτά έρχονται να εξηγήσουν το γεγονός ότι ήδη οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει στο πρώτο 9μηνο του 2013 περισσότερα από 6 δισ. δολάρια για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων (οι τιμές των οποίων βρίσκονται στο ιστορικά χαμηλότερο σημείο τους), ενώ άλλο 1,5 δισ. δολάρια έχει επενδυθεί για νέες ναυπηγήσεις. Τι μένει απ' όλο αυτό για τη «μαμά - πατρίδα», από την οποία ζητούν όλο και περισσότερα προνόμια; Οι τσακισμένοι μισθοί των ναυτεργατών που είναι όλο και πιο λίγοι στον διαρκώς αυξανόμενο στόλο και οι κλειστές ναυπηγικές μονάδες στις οποίες οι Ελληνες εφοπλιστές δεν πλησιάζουν ούτε από μακριά.
      http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=7661036&publDate=17/10/2013

      Διαγραφή
    4. Τετάρτη 17 Ιούλη 2013
      Νέες φοροαπαλλαγές σε εφοπλιστές και τραπεζίτες
      Νέες φοροαπαλλαγές φέρνει το πολυνομοσχέδιο στις εφοπλιστικές εταιρείες, τα κερδοσκοπικά κεφάλαια που δραστηριοποιούνται σε κινητές αξίες (μετοχές, ομόλογα κ.λπ.) και τις εταιρείες αγοράς ακινήτων.
      Ειδικότερα, στο άρθρο 46 του πολυνομοσχεδίου με τίτλο «Απαλλασσόμενα νομικά πρόσωπα», προβλέπεται η απαλλαγή από φόρο εισοδήματος των ακόλουθων περιπτώσεων: Οι εταιρείες ή οι συνεταιρισμοί και οι ενώσεις τους για τα κέρδη που αποκτούν από την εκμετάλλευση πλοίων με ελληνική σημαία, ή με σημαία κράτους - μέλους της ΕΕ ή κράτους ΕΟΧ...Το ακόμα προκλητικότερο είναι, ότι φορολογικής απαλλαγής τυγχάνουν και τα μερίσματα που διανέμουν οι συγκεκριμένες εταιρείες στους μετόχους τους. Προσθήκη που κατατέθηκε τις τελευταίες ώρες, απαλλάσσει από το φόρο εισοδήματος και τις ατομικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης πλοίων.
      Οι εταιρείες επενδύσεων χαρτοφυλακίου και οι οργανισμοί συλλογικών επενδύσεων σε κινητές αξίες. Μια κερδοσκοπική δραστηριότητα που αφορά τις βραχυπρόθεσμες τοποθετήσεις κεφαλαίων σε μετοχές και ομόλογα, παραμένει αφορολόγητη.
      Η Τράπεζα της Ελλάδας, οι φορείς της γενικής κυβέρνησης και οι διεθνείς οργανισμοί.
      Με τροπολογία της τελευταίας στιγμής, φρόντισαν να απαλλάξουν από το φόρο εισοδήματος και τις εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητα, οι οποίες κατά βάση είναι θυγατρικές τραπεζών. Ειδικότερα, υπάρχει προσθήκη στο άρθρο 72 του πολυνομοσχεδίου, σύμφωνα με την οποία «οι διατάξεις του ν. 2778/1999 που διέπουν τη φορολογία των εταιρειών επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία και των θυγατρικών τους, δε θίγονται από τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα».
      Με άλλη τροπολογία προβλέπεται απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος και του αμαρτωλού «Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ».
      http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7536136

      Διαγραφή
    5. Επίσης για φοροαπαλλαγές: http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7540604
      Εκμετάλλευση ανυδρίας νησιών: http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7551059&publDate=27/7/2013

      Διαγραφή
    6. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ 2012:

      Οι εφοπλιστές
      Στον πίνακα της «Lloyd's List» με τους 100 επιχειρηματίες που πρωταγωνίστησαν το 2012 στη ναυτιλία με τις κινήσεις που έκαναν και τις επενδύσεις τους, φιγουράρουν τα ονόματα 14 Ελλήνων πλοιοκτητών και στελεχών της ναυτιλίας». Η «λίστα» των 14 δημοσιεύτηκε την περασμένη Τρίτη. Τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν είναι αποκαλυπτικά: «Την πρωτοπορία στην παγκόσμια ναυτιλία διατηρεί η Ελλάδα σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της UNCTAD (....) η ελληνική εμπορική ναυτιλία κατέχει την πρώτη θέση με βάση τη μεταφορική ικανότητα (DWT) με δεύτερη την Ιαπωνία. Οι Ελληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν 3.321 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 224.051.881 DWT και κατέχουν μερίδιο 16,10% στον παγκόσμιο στόλο». Πρόκειται για στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι οι Ελληνες εφοπλιστές ακόμα και σε περίοδο βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης, εξακολουθούν να «βγάζουν» αμύθητα κέρδη.
      Από πού προκύπτει αυτή η κερδοφορία; Με τη στήριξη της πολιτικής που χρόνια τώρα διαμορφώνουν υπέρ τους οι κυβερνήσεις της πλουτοκρατίας όπως και η συγκυβέρνηση, οι εφοπλιστές έχουν επιδοθεί σε ένα άνευ προηγουμένου πλιάτσικο σε βάρος των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων. Επί δεκαετίες, ληστεύουν τα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών. Είναι ανυπολόγιστα τα ποσά που οφείλουν στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο. Επιπρόσθετα, το 2005 ποντοπόροι εφοπλιστές και αυτοί των κρουαζιερόπλοιων απαλλάχτηκαν από τις ασφαλιστικές εισφορές. Επιδοτούνται με «ζεστό χρήμα» από την τσέπη των εργαζομένων, για να καλύπτουν τα ελληνικά νησιά με πλοία «σκυλοπνίχτες».
      Περίπου 450 πλοία ναυπηγούν αυτή την περίοδο, αλλά ούτε κουπί στα ναυπηγεία της χώρας. Οι εφοπλιστές είναι πλήρως φοροαπαλλαγμένοι, δεν πληρώνουν ΦΠΑ ούτε για τη λεκάνη της τουαλέτας τους. Οι εργατικές, λαϊκές οικογένειες δεν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν ούτε σταγόνα πετρελαίου, όμως για τους εφοπλιστές το πετρέλαιο είναι αφορολόγητο (τράνζιτ). Τα κέρδη τους είναι ματωμένα από το αίμα των εργατών στεριάς και θάλασσας.
      Από την άλλη, οι ναυτεργάτες, βιώνουν την ανεργία και την εξαθλίωση, τη στυγνή εκμετάλλευση στα καράβια. Περίπου 12.000 άνεργοι ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης. Το επίδομα ανεργίας ανέρχεται στο ...ιλιγγιώδες ποσό των ...294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 για τους άγαμους ναυτεργάτες. Ενώ οι προϋποθέσεις είναι απαγορευτικές για τη συντριπτική πλειοψηφία. Οι ναυτεργάτες βιώνουν τη σύγχρονη δουλεία, τα δουλεμπορικά κυκλώματα, τις συντάξεις - πείνας τις απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, την αφαίρεση εργασιακών δικαιωμάτων, τη «μαύρη εργασία», την τρομοκρατία. Ομως, οι ναυτεργάτες είναι που φτύνουν αίμα στα πλοία για να τσεπώνουν απίστευτο πλούτο οι εφοπλιστές. Οι ναυτεργάτες είναι η δύναμη που κρατά τα πλοία εν κινήσει και αργά ή γρήγορα με την οργάνωση της πάλης τους με τους εργαζόμενους της στεριάς, με τη λαϊκή συμμαχία θα διεκδικήσουν τον ιδρώτα τους, το μόχθο τους, τον πλούτο που παράγουν, πετώντας από το σβέρκο τους τα παράσιτα της κοινωνίας.

      Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ
      http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=7214053&publDate=21/12/2012

      Διαγραφή
    7. Θάλασσα τα κέρδη και η γιγάντωση των Ελλήνων εφοπλιστών
      Απομυζώντας προνόμια και ναυτεργάτες, χτίζουν τις πρωτιές στο στόλο τους οι εφοπλιστές
      Δημοσίευση: Σάβ, 07/09/2013 - 12:21

      Ατελείωτη θάλασσα τα κέρδη των Ελλήνων εφοπλιστών από τις ακολουθούμενες πολιτικές και το ξεζούμισμα των ναυτεργατών.

      Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου «Allied», που δημοσιεύονται στον Τύπο, οι Έλληνες εφοπλιστές στην κυριολεξία απογειώθηκαν στις αγορές πλοίων, καθώς στη διάρκεια του οκταμήνου Γενάρη - Αυγούστου του 2013 απέκτησαν 209 πλοία διαφόρων τύπων σε ένα σύνολο 867 πλοίων που άλλαξαν χέρια παγκοσμίως.

      Δηλαδή απέκτησαν σχεδόν το ¼ των πλοίων στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς. Και όλα αυτά διαρκούσης της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, καθώς, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, διαπιστώνεται ότι το 2013 είναι η δεύτερη καλύτερη χρονιά σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες πλοίων, διεθνώς από το 2008, έτος έναρξης της κρίσης.

      Η κρίση βέβαια όχι μόνο δεν εμπόδισε τις αγοραπωλησίες πλοίων σε όφελος των εφοπλιστών, απεναντίας λειτούργησε και πολλαπλασιαστικά σε όφελός τους, καθώς με λιγότερα κεφάλαια αγόρασαν περισσότερα πλοία.

      Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 8μηνο του 2013 θεωρείται η χαμηλότερη περίοδος της τελευταίας 6ετίας από την άποψη κεφαλαίων που διατέθηκαν για την αγορά πλοίων, περίτρανη απόδειξη ότι και στην περίοδο της ανάπτυξης και την περίοδο της κρίσης οι εφοπλιστές και οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι είναι οι κερδισμένοι της υπόθεσης.

      Ειδικότερα από τα στοιχεία προκύπτει ότι το διάστημα Γενάρη - Αυγούστου του 2008, όταν η αγορά ήταν στο καλύτερο επίπεδό της, επενδύθηκαν περί τα 26,9 δισ. δολ. για την απόκτηση 891 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 42,93 εκατ. Dwt. Αντίστοιχα, το πρώτο οκτάμηνο του 2013 επενδύθηκαν μόλις 10 δισ. δολ. για την απόκτηση 867 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 46,84 εκατ. Dwt. Δηλαδή οι εφοπλιστές απέκτησαν σχεδόν τον ίδιο αριθμό πλοίων, δαπανώντας λιγότερα του 1/3 της αξίας που είχαν τα ίδια πλοία πριν από 5 χρόνια.

      Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν ένα στόλο με πολύ λιγότερα χρήματα, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία από το Γενάρη μέχρι και το τέλος Αυγούστου του 2013 επένδυσαν περί τα 2,98 δισ. δολ. για την αγορά 209 πλοίων, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2008 είχαν επενδύσει 7,37 δισ. δολ. για την αγορά 164 πλοίων.

      Όμως η επεξεργασία των στοιχείων δείχνει ότι το 1 στα 3 ευρώ που δόθηκαν για αγορά πλοίου το 2013 ανήκει σε ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, πετυχαίνοντας να πάρουν το 1 στα 4 πλοία που μπήκαν στη διαδικασία της αγοραπωλησίας. Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το πρώτο 8μηνο του 2012, οι Έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν 125 πλοία, επενδύοντας 2,28 δισ. δολάρια, ενώ διεθνώς στη διαδικασία της αγοραπωλησίας μπήκαν 688 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 29,2 εκατ. Dwt και αξίας 7,55 δισ. δολ.

      Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν φέτος την αγορά των λεγόμενων bulk carriers, δηλαδή μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, καθώς πήραν 109 τέτοιου τύπου, αντί 1,56 δισ. δολ., ενώ ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

      Βέβαια, όλα αυτά δεν έχουν κανένα θετικό όφελος για τους Έλληνες ναυτεργάτες και τους εργαζόμενους στη ναυπηγική βιομηχανία, όπου η ανεργία, η υπερεκμετάλλευση, η μαύρη και ανασφάλιστη εργασία, τα πενιχρά μεροκάματα κυριαρχούν. Και ταυτόχρονα οι εφοπλιστές λαμβάνουν πολλαπλά προνόμια, επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές κλπ. γιγαντώνοντας κέρδη και στόλο.
      http://www.902.gr/eidisi/oikonomia/25914/thalassa-ta-kerdi-kai-i-gigantosi-ton-ellinon-efopliston

      Διαγραφή
  8. Αξίζει να θυμηθούμε ότι το 2011 (δύο χρόνια πριν) ο πρόεδρος του Σωματείου Μετάλλου είχε δεχτεί πάνω από 200 μηνύσεις (για τη συνδικαλιστική του δράση).

    http://www.rizospastis.gr/storyPlain.do?id=6535460&action=print

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αντώνη αυτά που λες για ΣΥΡΙΖΑ και εφοπλιστές είναι άδικα. Φαίνεται ξέχασες την βαρβαρότητα με την οποία είχε επιτεθεί στους εφοπλιστές ο Μηλιός προεκλογικά στο Mega (... θα τους παρακαλέσουμε να συνεισφέρουν και αυτοί....).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αντώνη που μπορούμε να βρούμε αρθρογραφία ή πηγές για τις ποσσοστωσεις σε ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία που επιβάλλει η ΕΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μάλλον το είδες αλλά στο στέλνω έτσι κι αλλιώς. Έχει πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες (πχ ποιός είναι ο Ανανιάδης στην ανάρτησή σου):

    http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7666025&publDate=20/10/2013

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή