Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2013

Οι έντιμοι άνθρωποι (ή "νάτοι, νάτοι, οι πρωθυπουργοί!")

Άνθιμος προς ΣΥΡΙΖΑ: «Φαίνεσθε έντιμοι άνθρωποι»
Συνάντηση Αντιπροσωπείας του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολιτεύσεως με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης
του Νίκου Παπαχρήστου
Συνάντηση με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμο είχε σήμερα, Πέμπτη 13 Ιουνίου, αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ με επικεφαλής τον βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης Γιάννη Αμανατίδη. Ο κ. Άνθιμος εξέφρασε τη βαθειά ανησυχία και την έντονη αντίθεσή του στο κλείσιμο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, επισημαίνοντας, ιδιαίτερα, τον ρόλο της για τον ελληνισμό της διασποράς. Επίσης, προσέθεσε ότι η ΕΡΤ αποτελεί τον δίαυλο μετάδοσης της Θείας Λειτουργίας για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, που δεν μπορούν να παραβρίσκονται στις εκκλησίες.
Η συζήτηση της αντιπροσωπείας με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης επεκτάθηκε στο θέμα της φιλανθρωπικής δράσης της τοπικής εκκλησίας με τον κ. Άνθιμο να αναφέρεται αναλυτικά στα ιδρύματα αρωγής της Μητροπόλεως, καθώς και στις ανάγκες σίτισης απόρων, ανεξάρτητα από θρήσκευμα και εθνικότητα, που καλύπτουν οι ενορίες. Από την πλευρά τους, τα μέλη της αντιπροσωπείας επεσήμαναν την ανάγκη συντονισμού των κοινωνικών δράσεων αλληλεγγύης, που πραγματοποιούνται από την Εκκλησία, τον ΣΥΡΙΖΑ και άλλες δυνάμεις, προκειμένου να υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα.
Η αντιπροσωπεία μετέφερε στον κ. Άνθιμο τη θέση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και την εκχώρηση του δημόσιου αγαθού του νερού σε χέρια ιδιωτικών επιχειρήσεων, θέση με την οποία συμφώνησε και ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης. Τέλος, και οι δύο πλευρές αναφέρθηκαν στην ανάγκη να ξεπερασθούν τα παλαιά στερεότυπα καχυποψίας που χαρακτήριζαν τις σχέσεις Εκκλησίας και Αριστεράς. Ο κ. Άνθιμος στο τέλος της συζήτησης είπε στους συνομιλητές του: «Ελπίζω να τα καταφέρετε. Φαίνεσθε έντιμοι άνθρωποι». 
Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν οι κ.κ. Γιάννης Αμανατίδης, Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ για τα θρησκεύματα, Μάκης Λυκόπουλος, υπεύθυνος του Τομέα Θρησκευμάτων του κόμματος και Ευστάθιος Λιανός Λιάντης, σύμβουλος θρησκευτικών υποθέσεων του Τομέα.

46 σχόλια:

  1. "Νάτος, νάτος, ο σοσιαλφασισμός!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχει πέσει σύρμα για εγκατάλειψη του καραβιού Σαμαρά από ψηλά ή εγώ είμαι αδιόρθωτα σταλίνας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έδωκε ο πάτερ την ευλογία του. Δεν πήγε χαμένο το συνέδριο για την εκκλησία και την αριστερά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σάββατο, 19 Ιανουαρίου 2013
      Ο καιρόc γαρ εγγύc...
      ( http://leninreloaded.blogspot.gr/2013/01/c-c.html )

      (..)Πιο συγκεκριμένα, σκοπός μας δεν είναι η θεωρητική προσέγγιση θεμάτων, που ήδη έχουν εξετασθεί από τον χριστιανο-μαρξιστικό διάλογο των περασμένων δεκαετιών, αλλά η αναζήτηση συγκλήσεων πάνω σε πρακτικά θέματα που απασχολούν τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Για την επίτευξη του αυτού του σκοπού θα εξετασθούν οι παρακάτω θεματικές:

      1. Η «Βασιλεία του Θεού» και η Λαϊκή Εξουσία. Ιστορικές επισημάνσεις από τις παράλληλες πορείες Εκκλησίας και Αριστεράς στον 20ό και τον 21ο αιώνα.(..)

      Οι σοσιαλδημοκράτες παραπέμπουν την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής στην Β’Παρουσία! Ilief

      Διαγραφή
  4. Antonis ts, ts, ts, why so suspicious?...stop worrying and love capitalism...
    http://www.youtube.com/watch?v=AIFzR48ABqE
    Να τραβήξω την απορία σου στα άκρα; Μετά τον Σύριζα τί έρχεται; Ποιοί θα είναι οι επόμενοι έντιμοι άνθρωποι;
    Odradek

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ βλέπω ήδη ποια θα είναι η νέα συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ... Το μόνο καλό: θα πρέπει ίσως να αυτοδιαλυθεί και αυτή πρώτα!

    Δεν ξέρω αν είναι σύρμα ή αν είναι η αντίδραση στις εξελίξεις, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: προετοιμάζουμε τον μέλλον μας, γιατί δεν μένουμε πίσω...

    Συγχύζομαι όταν σκέφτομαι φίλους μου Ευρωπαίους που βλέπουν στον ΣΥΡΙΖΑ λατινοαμερικάνικες καταστάσεις. Το ότι δεν είναι καν αυτό, δεν μπορούν να το καταλάβουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να είχε οποιαδήποτε σχέση ο ΣΥΡΙΖΑ με λατινοαμερικανικές καταστάσεις θα έπρεπε:

      α) να βασίζεται σε ένα πραγματικό λαϊκό κίνημα των φτωχών και περιθωριοποιημένων. Παπάρια βασίζεται σε οτιδήποτε τέτοιο.
      β) να είναι έστω επιλεκτικά αντι-ιμπεριαλιστικός παίρνοντας θέση απέναντι στις μεγάλες οικονομικές δυνάμεις της περιοχής. Παπάρια αντι-ιμπεριαλιστικός είναι, το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει.
      γ) να έχει διάθεση να συγκρουστεί με το ντόπιο κεφάλαιο για την εξασφάλιση βασικών πλουτοπαραγωγικών πόρων με σκοπό την ανακατανομή τους προς όφελος της στοιχειώδους βελτίωσης κάποιων σημαντικών πλευρών της ζωής των χαμηλών στρωμάτων. Παπάρια εις την τρίτη έχει τέτοια διάθεση.

      Από τις μεγαλύτερες παπάτζες που έχω ακούσει. Και το ακούς και από ανθρώπους που και καλά ασχολούνται με πολιτική και όχι με τις μεταγραφάρες των ελληνικών ΠΑΕ απ' τα τσικό της Μπόκα Τζούνιορς και την Φλουμινένσε, αυτό είναι το καταθλιπτικό.

      Διαγραφή
    2. "Παπάρια" ακριβώς..

      Θεωρώ σημαντικό να τονίζεται ρητά αυτή διαφορά και να μην παρερμηνεύεται η κριτική στον "Σοσιαλισμό του 21ου αιώνα" ως κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ, μια εντύπωση που τουλάχιστον κάποιοι έχουν ή προσπαθούν να καλλιεργήσουν.
      Ας θυμηθούμε και το ταξιδάκι του Τσίπρα στην Λατινική Αμερική... Που είχε πάει;

      Διαγραφή
  6. Από ότι βλέπω τα παιδιά είναι καλά οργανωμένα. Αρκετά στελέχη τους ασχολούνται με τα θρησκευματα και τις θρησκευτικές υποθέσεις. Βοήθεια μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ειναι τοσο μαυρα τα πραγματα;
    Δινει το δαχτυλιδι ο φασιστοανθιμος και εληξε;

    Τι περιθωρια εχει η οποιαδηποτε μορφη Χουντας που επιλεγει η πλουτοκρατια
    οταν δεν εχει τη δυνατοτητα να τη στηριξει με την εξαγορα ενος τμηματος του λαου;

    Ακομη και στην επιλογη της στρατιωτικης Χουντας θα εχουν προβλημα.

    Ο Παπαδοπουλος χαρησε δανεια, πηγε φως σε χωρια, εκανε πλατειες.

    Τωρα τι θα κανουν; Θα κοψουν το νερο και το ρευμα. Θα κλεισουν τα νοσοκομεια και τα σχολεια.

    Με το μαστίγιο δεν μπορουν να κρατησουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτε δεν έληξε και τίποτε δεν μπορεί να λήξει. Κινήσεις στη σκακιέρα καταγράφουμε, εφόσον δεν παίζουμε μόνοι μας, έχει πολλούς παίκτες.

      Διαγραφή
    2. Το σημαντικότερο είναι ότι αυτά τα πράγματα δεν γίνονται από μόνα τους. Χωρίς μια ανάπτυξη μιας στοιχειώδους ταξικής συνείδησης και έναν συντονισμό ταξικής πάλης τα πράγματα είναι δύσκολα. Αν οι εργαζόμενοι δεν μάθουν να πολεμάνε και στην πείνα ακόμα θα υποταχθούν. Η πρώτη φορά θα ήταν.
      Η "ταξική ειρήνη" δεν συντηρείται μόνο με το κοινωνικό κράτος, αλλά και από την καταστολή. Μην έχουμε την ψευδαίσθηση ότι όταν το κράτος δεν δίνει αυτομάτως ο λαός ξυπνά. 'Η ότι οι συνθήκες γίνονται πιο ευνοϊκές για μας όταν υπάρχει εξαθλίωση και αντίδραση. Η κατάσταση μπορεί να γίνει τόσο πνιγηρή για τους εργαζόμενους που να μην υπάρχει κανένας ορίζοντας πλέον.

      Εγώ νομίζω ότι πολλά από αυτά που κάνουν, τα κάνουν, επειδή απλά δεν φοβούνται. Και είναι λογικό να μην φοβούνται, γιατί μέχρι τώρα έχει αποδειχθεί ότι περάσανε πολλά πάρα πολλά με ελάχιστο κόστος και αντίδραση.

      Κατά τα άλλα μαζί σου. Έτσι προδιαγράφεται το μέλλον και μέσα σε αυτές τις συνθήκες πρέπει να δράσουμε.

      Διαγραφή
    3. Και για να είμαι σαφής: ΕΝΑ πράγμα φοβούνται οι αστοί (και οι λακέδες τους): να χάσουν τα μέσα παραγωγής, την ταξική τους κυριαρχία και τον έλεγχο του κράτους.

      Από εκεί και πέρα, σπάσε όσο γουστάρεις και κλείνε ό,τι γουστάρεις. Βγάλε όποια "αριστερή" κυβέρνηση γουστάρεις...

      Υπάρχει λόγος να φοβούνται οι αστοί σήμερα;

      Διαγραφή
  8. Θυμήθηκα μία φίλη μου, η οποία πριν κανα δυό χρόνια, μου έθετε σαν βασικό προσωπικό της πρόβλημα στο να προσεγγίσει το ΚΚΕ, το ότι το Κόμμα δεν έχει σε πρώτη προτεραιότητα τον ΑΝΤΙΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ (sic).
    (Είπαμε, του καθένα ό,τι του καβλώσει προκειμένου να δικαιολογήσει το αντι-ΚΚΕ του κόλλημα).

    Η πλάκα είναι πως η συγκεκριμένη κοπέλα εντάχτηκε στον Συριζα και οργανωτικά και ήταν πολύ δραστήρια υπέρ του.

    Και το κακό είναι, πως έχω χάσει επαφή, για να ξέρω τι λέει τώρα.

    ΚΑΤΕΡΙΝΑ, εαν διαβάζεις Leninreloaded, θα ήθελα πολύ να ήξερα, τι σκατά διεργασίες γίνονται μέσα στο μυαλό σου, μετά από όλα αυτά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν ο Τσίπρας γίνει πρωθυπουργός, η αστική τάξη θα του απονείμει τον τίτλο για ένα μόνο λόγο: την έξοδο από το ευρώ. Όπως σωστά λέει ο Αntonxxx ο καπιταλισμός δεν μπορεί να δώσει τίποτα, τουλάχιστον προς το παρόν. Από τον Σεπτέμβριο, άντε Οκτώβριο, είναι ολοφάνερο ότι έρχεται κατάρρευση. Κάποιος όμως πρέπει να αναλάβει την έξοδο από το ευρώ και αυτός είναι ο Τσίπρας. Εκεί είναι κατά την γνώμη μου το κλειδί. Φυσικά δεν είναι το μόνο θέμα, αλλά το ευρώ είναι κομβικής σημασίας. Ο στόχος μας πρέπει να είναι να τους χαλάσουμε τα σχέδια, διαφορετικά μετά τον Τσίπρα και την δραχμή έρχονται τα χρυσά αυγά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν θέλετε την άποψή μου, δεν υπάρχει περίπτωση να βγάλει την Ελλάδα απ' το ευρώ ο ΣΥΡΙΖΑ. Πιο πιθανό θα θεωρούσα να τη βγάλει η ΝΔ.

      Διαγραφή
    2. Cos
      Αυτό που περιγράφεις είναι ένα αρκετά πιθανό σενάριο. Βέβαια υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε μόνο. Ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παίζει κάποιο ρόλο το ξέρουμε.

      Αντώνη
      Επίσης λογικό μου ακούγεται. Η ερώτηση είναι βέβαια αν με το να κάνουν τον ΣΥΡΙΖΑ να βγάλει την Ελλάδα από το ευρώ, μήπως έχουν στο νου τους να εξουδετερώσουν κάθε αντίδραση λόγω της καταστροφής που θα ακολουθήσει. Η απογοήτευση θα είναι τόσο μεγάλη, που θα έχουν αρκετούς λόγους να αναμένουν ότι ο κόσμος μάλλον θα συντηρητικοποιηθεί παρά θα ριζοσπαστικοποιηθεί.

      Διαγραφή
    3. Νομίζω ότι ο Τσίπρας θα αναλάβει όχι για να κάνει κάποια διαφορετική πολιτική (αυτό είναι αδύνατον) αλλά για να φέρει αυτός την "καταστροφή" και όχι κάποιο "δεξιό" κόμμα. Έτσι και η ανάγκη εξόδου από την ευρωζώνη θα επιτευχθεί και θα χρεωθεί την "καταστροφή" (που είναι αναπόφευκτη) η αριστερά εν γένει. Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση ότι έχει δρομολογηθεί η έξοδος από την ευρωζώνη, κάτι το οποίο πιστεύω απόλυτα.

      Διαγραφή
    4. Για να προσθέσω στα παραπάνω: αν δεν έχουν σκοπό την έξοδο από το ευρώ, τότε δεν βλέπω γιατί να κάνουν κυβέρνηση τον ΣΥΡΙΖΑ.

      Διαγραφή
  10. θα το ξανακάνω post
    Ο Θ. Παφίλης στο στούντιο της ΝΕΤ τα κάνει όσο ποιο απλά και ευκολοκατανόητα γίνεται
    ( http://redflyplanet.blogspot.com/2013/06/blog-post_4315.html )
    Στο 12:50 και μετά η απάντηση Παφίλη προς τον αριστερό διαχειριστή του καπιταλισμού. ..Ζούμε την ΔΗΜΑΡ εικόνα από το μέλλον του Συρζα."! Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ψιλο-off topic, γι' αυτό δεν επεκτείνομαι.
    Θεωρώ την άποψη, που λέει πως:
    "εάν κυβερνήσει ο Συριζα και εάν αποτύχει παταγωδώς (πιθανά και τα δύο), τότε έρχεται η σειρά της Χρυσής Αυγής", πράγμα που ακούγεται πολύ συχνά,
    αυτήν την άποψη, λοιπόν, τη θεωρώ πολύ απλοϊκή και "ευθύγραμμη", για να αποτελεί το βασικό σενάριο που έχουμε να αντιμετωπίσουμε (και με όλο το σεβασμό προς τους συντρόφους, που την διατυπώνουν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σενάριο αυτό στηρίζεται σε κάποιες παραδοχές. Δηλαδή ότι η χώρα θα βγει από το ευρώ με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερά θα χρεωθεί την κοινωνική καταστροφή (άσχετα αν αυτή θα έρθει έτσι και αλλιώς) και σαν φυσικό επακόλουθο η κοινωνία θα συντηρητικοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό. Από εκεί και έπειτα όταν λέμε η ΧΑ δεν εννοούμε σώνει και καλά το συγκεκριμένο κόμμα, αλλά την κατάλυση της αστικής δημοκρατίας, τουλάχιστον στη μορφή που την ξέρουμε.

      Διαγραφή
    2. Αναφέρθηκα νομίζω στο σκάκι. Το σκάκι είναι ένα σύνολο από περιορισμούς και δυνατότητες. Δεν μπορούν όλα τα πιόνια να κινηθούν με τον ίδιο τρόπο και κάποιες κινήσεις είναι "παράλογες" ακόμα και αν μπορούν να γίνουν με βάση τους κανόνες του παιχνιδιού.

      Τα υπόλοιπα είναι όλα αποτελέσματα διάδρασης μεταξύ παιχτών.

      Και στην πολιτική δεν παίζουν δύο παίχτες αλλά πολλοί.

      Και οι απρόβλεπτες παράμετροι είναι πολύ περισσότερες.

      Εγώ περιορίστηκα στο να διατυπώσω αυτά που νομίζω προσωπικά ότι είναι περιοριστικές αρχές στις κινήσεις. Για παράδειγμα ότι:

      α) Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να βγάλει τη χώρα απ' το ευρώ, εκτός και αν προκριθεί λύση εξόδου με παραμονή στην ΕΕ. Η παραμονή στην ΕΕ είναι απαραβίαστη συνθήκη για την ίδια την ύπαρξη του ΣΥΡΙΖΑ. Χωρίς αυτή, θα πάψει να υπάρχει ως κόμμα γιατί δεν έχει κανένα άλλο λόγο ιστορικής ύπαρξης με βάση τη λογική και τους σκοπούς της ίδιας του της σύστασης, αλλά και με βάση της ιδεολογικής και οικονομικής του αιμοδοσίας.

      β) Παρά τα όσα πολύ μαγκιόρικα λέει ο Τέκι η αυτοδυναμία οποιουδήποτε στην Ευρώπη είναι τρομερά δύσκολη και πιθανώς και ανεπιθύμητη, καθώς και να επιτευχθεί είναι εξ ορισμού πολύ ευάλωτη σε αναταραχές.

      γ) Δεν μπορεί να υπάρξει πολιτική ενίσχυση ΣΥΡΙΖΑ χωρίς αντίστοιχη πολιτική ενίσχυση Χρυσής Αυγής. Εν μέρει λόγω δεξιών αντανακλαστικών, εν μέρει γιατί το ένα προϋποθέτει την ίδια αποδυνάμωση παραδοσιακότερων πολιτικών δεσμών των μικροαστών που προϋποθέτει και το άλλο, και εν μέρει επειδή υπάρχει έντονη κινητικότητα ανάμεσα στους δύο.

      δ) Είναι αδύνατο να προκύψει κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με οποιονδήποτε τρόπο και να μην υπάρξει ενίσχυση της Χρυσής Αυγής. Και το ίδιο θα συνέβαινε αν το ΚΚΕ έκανε το τραγικό λάθος να συνεργαστεί με μια τέτοια κυβέρνηση.

      Αυτά είναι κάποιοι δομικοί περιορισμοί που έχουν κάποιες συνέπειες. Δεν εξαντλούν το πεδίο των δυνατοτήτων, όπως ο τρόπος κίνησης του ίππου ή του αξιωματικού στο σκάκι δεν εξαντλεί σε τίποτε τους πιθανούς συνδυασμούς κινήσεων.

      Διαγραφή
    3. kolokotronis

      Το μνημόνιο - αντιμνημόνιο ξέφτυσε. Τι θα μπει στη θέση του;
      Μερικές σκέψεις πάνω στο τελευταίο από το blog του TRASH
      ( http://fadomduck2.blogspot.gr/2013/06/blog-post_14.html ).Ilief

      Διαγραφή
    4. "Τα υπόλοιπα είναι όλα αποτελέσματα διάδρασης μεταξύ παιχτών."

      Συμφωνώ, αλλά ποιοι είναι οι παίχτες;
      Οι πολύ σωστές περιοριστικές αρχές που έθεσες, αφορούν κατά κύριο λόγο τα πολιτικά κόμματα ως παίκτες. Έτσι και φυσικά ισχύει για παράδειγμα τη αρχή α. (Μην ξεχνάμε βέβαια ότι και λόγος ύπαρξης του ΠΑΣΟΚ ήταν το "ΕΟΚ και ΝΑΤΟ" και παρόλ'αυτα επέζησε του συνθήματος...)
      Το ερώτημα είναι ποιοι είναι οι πραγματικοί παίκτες; Ποια είναι δηλαδή τα μονοπωλιακά συμφέροντα πίσω από τους πολιτικούς φορείς; Μόνο έτσι μπορούμε να κατανοήσουμε την κατάσταση και να εκτιμήσουμε πιθανά σενάρια. Φυσικά και υπάρχει ένστικτο επιβίωσης στους πολιτικούς φορείς (αν και αυτό πολλές φορές αποδεικνύεται πολύ αδύναμο), αλλά δεν υπάρχει αυτονομία.

      Σημαντικό είναι: έχουμε ταξικό πόλεμο εκ των άνω. Ωστόσο: οι αστοί είναι νομίζω πιο επικεντρωμένοι στους αναμεταξύ τους ανταγωνισμούς παρά στον κίνδυνο μιας ανατροπής της αστικής κυριαρχίας στην Ελλάδα. (Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχει νόημα ένα ΚΚ να εμπλακεί σε αυτούς, τουλάχιστον όχι στην δεδομένη στιγμή) Και βρίσκονται επίσης (πιθανόν) σε μια σχετική σύγχυση λόγω της κρίσης, η οποία είναι βέβαια διαχειρίσιμη, αλλά όχι μόνο με την σύγκρουση με τους εργαζόμενους, αλλά και με την εξουδετέρωση του ανταγωνισμού. Οι συγκρούσεις είναι πραγματικές και όχι φαινομενικές. Πρέπει να καταστραφούν κεφάλαια, πρέπει να καταστραφούν παραγωγικές δυνάμεις.

      Ο ΣΥΡΙΖΑ για να είναι ή για να γίνει επιλογή κυβέρνησης για τους αστούς πρέπει να έχει ενσωματωθεί πλήρως στην σύγκρουση αυτή. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές παραλλαγές στο τρόπο παιχνιδιού.

      Βέβαια υπάρχει μια σχέση μεταξύ του πολιτικού φορέα και της πολιτικής ιδεολογίας από την μία και την μονοπωλιακή παράταξη από την άλλη. Επομένως άλλο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί: ποια μονοπώλια συμφέρει μια στάση τύπου ΣΥΡΙΖΑ; Και ποια δεν έχουν κανέναν ενδοιασμό να έρθει η ΧΑ (ή κάτι παρόμοιο) στα πράγματα;

      Αυτά δεν αντιτίθενται σε αυτά που έθεσες Αντώνη, απλά νομίζω ότι βοηθάνε στην κατανόηση του "παιχνιδιού".

      Διαγραφή
    5. Είναι ενδιαφέρουσα η προσέγγιση του TRASH.
      Αν είναι έτσι τα πράγματα, θα έχουν βγάλει και το τελευταίο τους όπλο για να ενσωματώσουν το ΚΚΕ στους μονοπωλιακούς ανταγωνισμούς: αντιφασιστικό μέτωπο... Bye, bye ταξική πάλη...

      Διαγραφή
    6. "Σημαντικό είναι: έχουμε ταξικό πόλεμο εκ των άνω. Ωστόσο: οι αστοί είναι νομίζω πιο επικεντρωμένοι στους αναμεταξύ τους ανταγωνισμούς παρά στον κίνδυνο μιας ανατροπής της αστικής κυριαρχίας στην Ελλάδα."

      Δεν είναι καθόλου αδιάφοροι σ' αυτό. Απλώς, των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν, και όπως δείχνω συχνά με ιστορικά ντοκούμεντα. απ' τη δεκαετία του 1950 οι αστοί μαγείρεψαν πάρα πολύ ευσυνείδητα και συστηματικά για να μην υπάρξει τέτοιος κίνδυνος. Και έδωσαν και πολλά λεφτά οι άνθρωποι να ταϊζουν διανοούμενους, κόμματα και εργατοπατέρες, μην τους λέμε και γύφτους.

      Με δεδομένη την κολοσσιαία αντικομμουνιστική δουλειά σε Ελλάδα και Ευρώπη επί 7 δεκαετίες και τα θριαμβευτικά της αποτελέσματα (συντριβή των κομμουνιστικών συνδικάτων, διάλυση κομμουνιστικών κομμάτων), τώρα μπορούν να αρκεστούν σε σχετικά low intensity warfare που στηρίζεται πάνω στο εκτεταμένο πλύσιμο εγκεφάλων των χαμηλών στρωμάτων και τα αντανακλαστικά που καλλιεργεί αυτό. Λέει το Βήμα ότι το ΚΚΕ πήγε να σώσει την κυβέρνηση από τη λαϊκή εξέγερση; Ε, το αναπαράγουν όλοι με τη μεγαλύτερη φυσικότητα. Προχτές μου το πε σαν να λεγε το πιο αυταπόδεικτο πράγμα στον κόσμο αριστερή καθ. πανεπιστημίου που δήλωσε και πρώην μέλος του κόμματος.

      Διαγραφή
    7. Θα φιλήσουν λερωμένα χέρια, και κατουρημένα πετραχήλια για την πολυπόθητη εξουσία. Και μην το γελάμε καθόλου. Ετοιμάζεται το "Καραμανλής ή τανκς", Νο 2.
      ΣΥΡΙΖΑ! ΣΥΡΙΖΑ!
      Παίζει πολύ από πτροχτές.
      Πώς αλλιώς θα του ανεβάσουν τα ποσοστά;

      Κι εδώ που τα λέμε, πού να φεύγεις τώρα από Ελλάδα... Μέχρι και το... αγαπημένο boy του fadomduck (http://old-boy.blogspot.gr/2013/06/k.html) σκέφτεται να βγάλει εισιτήριο από τώρα.

      Ο φόβος φυλάει τα έρημα.
      Κι η "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" τα τρώει.

      Καλά κουράγια, σύντροφοι.


      Διαγραφή
    8. Όχι ότι υπάρχει σύντροφος που έχει ψευδαισθήσεις εδώ μέσα, τα μυαλά όλων είναι μέσα στο κεφάλι.

      Απλώς για το αρχείο (αχρείο;)...http://neyrospastis.wordpress.com/2013/06/14/μπιζναριστεροί/

      Και για να ξέρουμε πόση αλήθεια έχει η αριστερή "χαρά" για την απόφαση του 902 που τραβάει όσα τραβάει...Στο χώμα προτιμούν να μας δουν παρά με ένα βουλευτή παραπάνω, να το ξέρετε.

      Διαγραφή
    9. Οι παράγοντες και οι παίχτες, που είπε και ο Αντώνης είναι πάρα πάρα πολλοί για να μπορέσουν να αναλυθούν σε μια τέτοια συζήτηση.
      Έχουμε από τη μια πλευρά εσωτερικούς μονοπωλιακούς ανταγωνισμούς και διεθνείς ανταγωνισμούς. Αυτοί συνδέονται άρρηκτα με τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς στην ΕΕ και στη Μέση Ανατολή: στην ΕΕ για την πρωτιά στην παραγωγή και στο εμπόριο, στη Μέση Ανατολή για τους ενεργειακούς και εμπορικούς δρόμους. Στο εσωτερικό όμως έχουμε τόσο την αναμόρφωση του πολιτικού συστήματος όπως σωστά παρουσιάζεται πιο πάνω, αλλά και έναν πολύ σημαντικό παράγοντα (το σημαντικότερο για εμάς)...το κίνημα...
      Στη συγκεκριμένη περίπτωση της ΕΡΤ είναι σαφές ότι η έκβαση του όποιου αγώνα δε θα είναι θετική ούτε για τη μάζα των εργαζόμενων της ΕΡΤ αν αυτή δεν πάρει μαζικό λαϊκό χαρακτήρα απέναντι στα μονοπώλια των ΜΜΕ και την ΕΕ. Αγώνας που δεν προτάσσει αυτά τα ζητήματα δε θα έχει καμία θετική επίδραση ούτε στους άλλους εργαζόμενους. Αυτό είναι που πρέπει να τονίζουμε σε κάθε μας συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα. Φυσικά όλοι οι πιο πάνω ανταγωνισμοί (μονοπωλιακοί, ιμπεριαλιστικοί, πολιτικοί) πρέπει να αναλύονται γιατί η γνώση τους είναι το υπόβαθρο πάνω στο οποίο μπορεί να χτιστεί η αγωνιστική συνείδηση. Δεν μπορούμε όμως να γινόμαστε δημοσκόποι ή να αναλύουμε εσωκομματικές τάσεις, ξεκομμένα από αυτό το σκοπό.
      Είτε έχουμε ΣΥΡΙΖΑ είτε ΧΑ είτε ΝΔ, εμείς θα πρέπει να έχουμε χτίσει αυτές τις αγωνιστικές συνειδήσεις στην εργατική τάξη και τους συμμάχους της. Γιατί αν αυτές οι συνειδήσεις υπάρχουν, τότε όποια και αν είναι η διάταξη της πυραμίδας τους, δε θα μπορέσει να σταθεί για πολύ, όσο κι αν μεταμορφώνεται.

      Και μια σημείωση για το πολιτικό σκηνικό...ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ανοίγει γέφυρες στην αριστερά. Ούτε καν στο ΠΑΣΟΚ. Προσπαθεί όλο το τελευταίο διάστημα να προσεγγίσει παραδοσιακές δεξαμενές της δεξιάς. Χαρακτηριστικό το τελευταίο τραγελαφικό σχόλιο του Άνθιμου...

      Διαγραφή
    10. Αντώνη
      Συμφωνώ και επαυξάνω. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Ο ίδιος ο αντικομμουνισμός είναι μέρος του παιχνιδιού. Γιατί μόνο αν μπορέσεις να ελέγξεις την εργατική τάξη διαλύοντας τυχόν κομμουνιστική στράτευση, μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός στο ιμπεριαλιστικό σύστημα.

      Διαγραφή
    11. Υπάρχουν πολλά ανοικτά πεδία αστικής πολιτικής

      1)Υδρογονάνθρακες – ορυκτός πλούτος.
      2)Ποιος Αγωγός θα επιλεγεί και από πού θα περάσει.
      3)Εξελίξεις στην Συρία και γενικά στην Ανατολική Μεσόγειο.
      4)Ενδοαστικές αντιθέσεις που περνούν και μέσα από τα ΜΜΕ. «Φιλέτα» ιδιωτικοποιήσεων του δημόσιου τομέα και οι ανταγωνισμοί των μονοπωλίων.
      5)Νέα μέτρα περικοπών μισθών-συντάξεων-κοινωνικών δαπανών.

      Η κίνηση της τρικομμματικής με την ΕΡΤ φαίνεται μελετημένη. ‘Ή ως επίδειξη «τσαμπουκά», ή ως «ηρωϊκή έξοδος».Ιlief

      Διαγραφή
    12. Να πω την αμαρτία μου, πολύ καβαλημένοι είναι οι σφυριζαίοι, πολύ σίγουροι. Έχω σαφώς την αίσθηση ότι επί της παρούσης υπερτιμούν πάρα πολύ τις δυνάμεις τους έναντι της δεξιάς και ότι δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι δεν θα φάνε αυτοί τα μούτρα τους. Αυτά τα ότι η δεξιά είναι πρωτόγονη (είναι, για αυτά που έχει συμφέρον να είναι, όχι για αυτά που πρέπει να έχει νιονιό), ότι το "συντριπτικό ποσοστό" έτσι και τα αρχηγικά μπορεί να έχουν τη λογική της "παράστασης νίκης" αλλά το πράμα δεν είναι κόκκινο χαλί για το ΣΥΡΙΖΑ κι αν δεν το προσέξει θα χουμε γέλια (και κλάματα...)

      Εννοείται ότι για μένα μακάρι να βγει με αυτοδυναμία ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί μετά η πολιτική θα αποκτήσει πραγματικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα...

      Διαγραφή
    13. Για να συμπληρώσω το σχόλιό σου Αντώνη. Ο Κούλογλου, πριν λίγη ώρα, έβγαλε δημοσκόπηση με τον Σύριζα στο 29%,δύο μονάδες μπροστά από την ΝΔ.

      Η "κυβερνώσα αριστερά" θα ζαλίστει από το "μεθύσι" της εικονικής δημοσκοπικής εξουσίας της που της έρχεται με "αυτόματο πιλότο" μέσα από το σήμα της ΕΡΤ. 'Οτι υπερτιμούν τις δυνάμεις τους, είναι καλό για το Κόμμα. Ilief

      Διαγραφή
  12. Διαβάζω με προσοχή αυτά που γράφετε και δέχομαι πως "παίζει" τέτιο σενάριο, όμως δεν είναι το βασικό.
    Στις περισσότερες από τις παραπάνω απαντήσεις δεν φαίνεται πουθενά ο ρόλος του ΚΚΕ (και μάλιστα σε νέες συνθήκες) και η δυναμική που μπορεί να αναπτύξει. Μου φαίνεται ότι κατατρεχόμαστε από απαισιοδοξία και ηττοπάθεια, περισσότερη ίσως από ότι δικαιολογεί η (πολύ δύσκολη όντως) κατάσταση.
    Για παραδειγμα: σε μία ενδεχόμενη κατάρευση του Συριζα, το ΚΚΕ θα το προσεγγίσει κόσμος και κοσμάκης. Ίσως λιγότεροι από όσους θα πάνε αλλού, αλλά πάντως αρκετοί για να δυναμώσει το Κόμμα σε τέτιο βαθμό, που να μπορεί να χαλάσει πολλούς σχεδιασμούς. Και το Κόμμα αυτή την φορά είναι έτοιμο (ιδεολογικοπολιτικά κυρίως μετα το 19ο), να τους οργανώσει και να τους καθοδηγήσει.
    Γράφει ο Cos στο πρώτο του σχόλιο:
    "Ο στόχος μας πρέπει να είναι να τους χαλάσουμε τα σχέδια, διαφορετικά μετά τον Τσίπρα και την δραχμή έρχονται τα χρυσά αυγά."
    Συμφωνώ απολύτως με την πρώτη του πρόταση. Μπορούμε να τους χαλάσουμε τα σχέδια; Ασφαλώς και μπορούμε.
    Περισσότερη εμπιστοσύνη στις δυνατότητές μας.
    Και για κλού, διαβάστε τι γράφει κάποιος σε ένα σχόλιο στο δεξιό Antinews:
    "...Μόνο να κυβερνήσουν μαζί με το ΚΚΕ για να μην μείνει κανένα απωθημένο, και μας λένε πάλι μετά από καιρό, ότι αυτοί που κυβέρνησαν δεν ήταν αριστεροί..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σύντροφε, η αισιοδοξία ή η απαισιοδοξία δεν είναι κατά τη γνώμη μου θεωρητικές έννοιες. Δεν "πατάνε" κάπου. Είναι ιμπρεσιονιστικού χαρακτήρα περιγραφές.

      Η πολιτική βούληση δεν είναι ζήτημα απαισιοδοξίας ή αισιοδοξίας. Πολιτική βούληση έχουμε όσο κανείς. Από εκεί και πέρα, πάνω από τα μισά σε κάθε μάχη εξαρτώνται απ' το ποιος ορίζει το πλαίσιο των διακυβευμάτων, πόσο γρήγορα και πόσο αποτελεσματικά. Αλλά όλα αυτά εξαρτώνται με τη σειρά τους από αντικειμενικούς παράγοντες και όχι απλώς από την υποκειμενική ικανότητα.

      Για να μιλήσουμε απτότερα, όσο η ΕΡΤ δεν θα διαρθρώνει, ενώ έχει όλα τα μέσα για αυτό και αυτός είναι ο χαρακτήρας της ως μέσου, τον αγώνα των εργαζομένων εκεί με άλλες διεκδικήσεις και αγώνες, όσο δεν προωθεί ενεργά την εργατική ενότητα, όσο απευθύνεται στις "αρχές", τόσο θα κλείνει η χαραμάδα που άνοιξε, τόσο θα ξαναμπαλώνονται οι αντιφάσεις.

      Αν δεν το προβάλλουμε αυτό, αν δεν επιμείνουμε σ' αυτό, αν δεν το κάνουμε ζήτημα και θέμα, τότε είμαστε απλώς υποστηρικτές και όχι πρωτοπόροι. Και εμείς οφείλουμε να είμαστε πρωτοπόροι.

      Διαγραφή
    2. Εχεις δικιο αλλα ας δουμε και τα θετικα βηματα που εγιναν.

      Βηματα θετικα και στην απεργια των ναυτεργατων και στα μπλοκα των αγροτων.
      Βηματα θετικα και τωρα με την ΕΡΤ.

      Τοθεματης ΕΡΤ δεν τελειωνει την Δευτερα. Το αντιθετο, τοτε αρχιζει.

      Η προσπαθεια της τρικολόρε για μικροτερο σχημα, θα ριζοσπαστηκοποιησει
      τμηματα των εργαζομενων.
      εκει πρεπει να ριξουμε το βαρος απο σημερα.

      Θα μπορουσαν οι απεργοι της ΜΕΒΓΑΛ - ΦΑΓΕ κτλ, να επισκεφτουν την ΕΡΤ και να τους ζητησουν εμπρακτη συμπαρασταση.

      Πρεπειδηλαδη το ταξικο κινημα να εμποδισει οσο γινεται το Πασοκοσυριζαιικο παιγνιδι που παιζουν
      οι παρουσιαστες στο πειρατικο προγραμμα.

      Διαγραφή
    3. Δεν είναι άσχημες για μας οι εξελίξεις. Καμία σχέση. Είναι απλώς εξελίξεις που απαιτούν προσεκτική ανάγνωση και καλή τακτική. Εγώ νομίζω τα πάμε μια χαρά, είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος από το κόμμα.

      Διαγραφή
  13. Υπάρχει δημοσκόπηση στο tvxs που βγάζει ΣΥΡΙΖΑ μπροστά από ΝΔ 2,5%
    Τι μπορεί να μας λέει κάτι τέτοιο; Καλά, πρέπει να δείτε αφίσα για τη συγκέντρωση που έχουν τη Δευτέρα, έτσι ώστε να γίνονται συνειρμοί Τσι με Τσε,δε παίζονται.
    Που τη πάνε τη δουλειά; Θα δείξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτο που δειχνει η δημοσκοπηση ειναι οτι οποια κυβερνηση και να βγει θα εχει μια μεγαλη πλειοψηφια

      αρνητικα διακειμενη στις πιο βασικες προτεραιοτητες της αρχουσας ταξης.


      " Διαφωνούν με τις ιδιωτικοποιήσεις οι πολίτες

      Σε μεγάλα ποσοστά οι πολίτες διαφωνούν με τις ιδιωτικοποιήσεις σημαντικών για τη χώρα δημόσιων επιχειρήσεων.

      Αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση της ΕΡΤ το 59% μάλλον διαφωνεί ενώ το 31% μάλλον συμφωνεί. Το 9% απάντησε Δεν Γνωρίζω ενώ το 1% δεν απάντησε στην ερώτηση.

      Αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ το 64% των πολιτών μάλλον διαφωνεί, το 23% μάλλον συμφωνεί. Δεν Γνωρίζω απαντά το 12% ενώ το 1% των ερωτώμενων δεν απάντησε. Την ίδια ώρα, το 56% μάλλον διαφωνεί με την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, το 56% μάλλον συμφωνεί ενώ το 10% απάντησε Δεν Γνωρίζω. Το 1% δεν απάντησε στην ερώτηση.

      Αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις περιοχών ιδιαίτερου φυσικού κάλλους (τουριστικού ενδιαφέροντος) το 59% μάλλον διαφωνεί ενώ το 29% μάλλον συμφωνεί. Δεν Γνωρίζω λέει το 11%. Το 1% δεν απάντησε στην ερώτηση.



      Αναφορικά με τον ορυκτό πλούτο της χώρας (Σκουριές/εξόρυξη χρυσού Χαλκιδικής/Πετρέλαια) το 59% των πολιτών μάλλον διαφωνεί με την εκμετάλλευση από ιδιώτες, το 29% μάλλον συμφωνεί, ενώ το 12% απάντησε Δεν Γνωρίζω.

      Τέλος αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων και λιμανιών το 51% των πολιτών δηλώνει ότι μάλλον διαφωνεί, το 37% μάλλον συμφωνεί ενώ το 11% απαντά Δεν Γνωρίζω. Το 1% δεν απάντησε στην ερώτηση."

      Διαγραφή
    2. Δείχνει και κάτι άλλο η δημοσκόπηση, το οποίο είναι και κρίσιμο μακροπρόθεσμα: "Πάντως στο σύνολο του εκλογικού σώματος το 44% δηλώνει εκλογική προτίμηση, το 12,9% δηλώνει αναποφάσιστο, το 31,5% δηλώνει ότι θα απείχε/θα έριχνε λευκό ή άκυρο στις εκλογές ενώ το 11,6% Δεν ξέρει/Δεν απαντά αναφορικά με την εκλογική του προτίμηση."

      56%, η πλειοψηφία, δεν θέλει να ψηφίσει κανένα. 31.5% από αυτούς δηλώνει αποχή/λευκό. Συνεπώς, όλοι οι συσχετισμοί αφορούν μια μειοψηφία 44% που έχει εκλογική προτίμηση.

      Δεν ξέρω πόσο αντανακλούν αυτά την πραγματικότητα, αλλά με προβληματίζουν.

      Διαγραφή
    3. Αντωνη νομιζω οτι το μεγαλυτερο κομματι αυτου του 56% ειναι αυτο που απαντα αρνητικα στα ανωτερο αλλα δεν μπορει να σκεφτει την συμπορευση με τους κομμουνιστες.

      Θελει αντιμονωπολιακη πολιτικη αλλα απο τα κομματα των μονοπωλιων και οταν βλεπει οτι αυτο ειναι αδυνατο, τοτε απογοητευεται και απεχει.

      Διαγραφή
  14. Κοίτα κι εδώ: http://fadomduck2.blogspot.gr/2013/06/18.html
    Τι γυρεύουν τα "παιδιά" στο "παζάρι";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. να πάμε,να μη λείψει κανείς-όλοι μαζί με τις σημαίες

    ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ



    Το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Δυτικής Ελλάδος (ΙΝ.Α.Δ.Ε.) και ο Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βιομηχανικής
    Περιοχής Πατρών (Σ.Ε.ΒΙ.ΠΑ.) σας προσκαλούν σε εκδήλωση με τίτλο:

    «Η Νέα επιχειρηματικότητα απάντηση στην κρίση»,

    η οποία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 15 Ιουνίου 2013 και ώρα 12:30-14:30 στο ξενοδοχείο «Porto Rio» στο Ρίο
    Πατρών (συνεδριακή αίθουσα «Ακρόπολη 2»).



    Η εκδήλωση διοργανώνεται στο πλαίσιο του διήμερου Συνεδρίου της εφημερίδας «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» με χορηγό τον
    ΣΕΒΙΠΑ και με θεματικό άξονα «Αναπτυξιακές Προοπτικές για τη Δυτική Ελλάδα» στις 14 – 15 Ιουνίου και αποτελεί το
    πρώτο βήμα συνεργασίας μεταξύ του ΙΝ.Α.Δ.Ε. και του Σ.Ε.ΒΙ.ΠΑ.



    Στην εκδήλωση του θα μιλήσουν οι:

    ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, Επίτιμος Αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (Προσκεκλημένος του ΣΕΒΙΠΑ)

    ΓΡΑΜΜΑΤΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΟΣ, Πρόεδρος Ελληνοαμερικάνικου Επιμελητηρίου

    ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ ΠΛΑΤΩΝ, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Αχαΐας

    ΤΑΛΟΥΜΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Πρόεδρος Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών, εκπρόσωπος ΙΝΑΔΕ

    ΤΣΑΜΙΧΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Πρόεδρος Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου

    ΧΑΤΖΗΛΑΜΠΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, Βουλευτής Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ

    DAVID MCNELL – ΜΠΕΤΤΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ, Αμερικανική Πρεσβεία – Εμπορικό Τμήμα



    Πληροφορίες: ΣΕΒΙΠΑ, Τηλ: 2610647455

    www.sevipa.gr , info@sevipa.gr

    www.inade.gr, office@iforce.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η εκκλησία έχει πάρει χαμπάρι ότι η επόμενη κυβέρνηση στην Ελλάδα θα είναι του ΣΥΡΙΖΑ, οπότε ρίχνει γέφυρες επικοινωνίας.

    Rossa Salonica

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Η ακύρωση της πώλησης ΔΕΣΦΑ/ΔΕΠΑ στην γκάζπρομ (ένα ακόμα φιάσκο του τρελλαντώνη* που καλύτερα θα ήταν αν δεν εγκατάλειπε την καριέρα του ως πιτσαδόρος) είναι μια ακόμα πετρίτσα στο δακτυλίδι του ΣΥΡ ο οποίος τάχθηκε από την αρχή με το ευρω-αμερικάνικο συμφέρον (όπως είπε και ο σφος Βαγενάς στην Κύπρο).

    ΑΧΠ

    ---

    *) Dr Strangelove καλύτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή