Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2013

Η σύγκρουση του ΚΚΕ με την ΝΔ και η κρίσιμη σημασία των "ενδιάμεσων παιχτών"

Σήμερα, το ΚΚΕ κατέθεσε στο κοινοβούλιο τροπολογία για την αναδρομική κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την κατάργηση δημόσιων φορέων. Η πρόταση αυτή, η οποία στηρίχτηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους Ανεξάρτητους Έλληνες, απορρίφθηκε από την ΝΔ (μέσω του υπουργού Υγείας Αν. Λυκουρέντζου) επί της αρχής, κι έτσι δεν συζητήθηκε καν. Οι "εταίροι" της συγκυβέρνησης, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, τήρησαν σιωπή ιχθύος, ενώ οι κοινοβουλευτικές ομάδες των τριών κομμάτων που στήριξαν την τροπολογία αποχώρησαν σε διαμαρτυρία από το κοινοβούλιο. Το ΚΚΕ δεσμεύτηκε να την επαναφέρει με την πρώτη ευκαιρία.

Από μόνα τους, τα γεγονότα αυτά δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη σημασία. Αποτελούν μέρος των ελιγμών στους οποίους ειδικεύεται το προσωπικό του κοινοβουλίου και που ως στόχο έχουν την συγκράτηση οποιασδήποτε απόπειρας διαρραγής της ιδεολογικοπολιτικής συναίνεσης πάνω στην οποία "πατά" το νομοθετικό παρακλάδι της αστικής κρατικής εξουσίας.

Όμως το ευρύτερο πλαίσιο των γεγονότων των τελευταίων ημερών μέσα στο οποίο πρέπει να ενταχθεί και η κατάθεση της τροπολογίας χαρακτηρίζεται από κάτι σημαντικό, το οποίο έχει διαφύγει ανάλυσης: έχοντας καταφέρει να παραμείνει δυναμικό κομμάτι της διαμαρτυρίας ενάντια στις απαράδεκτες μεθοδεύσεις του κράτους στην δημόσιου χαρακτήρα ραδιοτηλεόραση, το ΚΚΕ "έμεινε στο παιχνίδι" της έκφρασης της λαϊκής  αντίδρασης καθώς οι υπόλοιποι "παίχτες", και ιδιαίτερα ο ΣΥΡΙΖΑ, έβγαιναν εκτός παιχνιδιού. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ αφενός εκτέθηκε σφόδρα με πανηγυρίζοντας, με τρόπο ολότελο νομικά αστήρικτο, την "ήττα Σαμαρά", και αφετέρου έδειξε, με την προεκλογικού χαρακτήρα και χωρίς καμία ουσιαστική συνδρομή στο κίνημα για τη δημόσια ραδιοτηλεόραση συγκέντρωση του στο Σύνταγμα, τον εγκλωβισμό και αφοπλισμό του από τον τυχοδιωκτικού χαρακτήρα κοινοβουλευτισμό, αφήνοντας το ΠΑΜΕ μοναδικό μαζικό ρυθμιστή στην οργάνωση της λαϊκής αντίδρασης απέναντι στις κυβερνητικές και μονοπωλιακές μεθοδεύσεις.

Η πόλωση που προέκυψε αυτές τις μέρες στο κομματικό επίπεδο ήταν κατά συνέπεια --και κατ' εξαίρεση-- κυρίως μια πόλωση ανάμεσα στο ΚΚΕ και στη Νέα Δημοκρατία, με τα υπόλοιπα κόμματα να περνούν, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, σε δεύτερη μοίρα -- και για το λαό, αλλά και για τα πυρά της κομμουνιστικής πολεμικής, που είχαν την δυνατότητα να συγκεντρωθούν σχετικά απερίσπαστα στην κυβέρνηση, και ιδιαίτερα στην ΝΔ.

Όμως αυτή η πόλωση, παρά το γεγονός ότι δεν αποτυπώνει τους πραγματικούς ταξικούς συσχετισμούς (στον βαθμό που η ΝΔ δεν είναι φυσικά το μόνο αστικό κόμμα και ο μόνος εκφραστής της αστικής πολιτικής κυριαρχίας) είναι επίσης "επικίνδυνη" για τις ισορροπίες του αστικού κοινοβουλευτικού συστήματος. Και είναι τέτοια γιατί τείνει αυτόματα, στο μυαλό του μέσου Έλληνα, να πυροδοτεί μια επί μακρόν λογοκριμένη από την μνήμη διάταξη του πολιτικού πεδίου, για την οποία το ΚΚΕ είναι η αριστερά (δηλαδή, δεν υφίσταται καμία άλλη μαζικού χαρακτήρα παράταξη που να διεκδικεί για τον εαυτό της με αξιώσεις τον όρο), και έτσι είναι επίσης το μοναδικό αντίβαρο στον παραδοσιακό αυταρχισμό και τον κεφαλαιοκρατικό προσανατολισμό της δεξιάς. Η αντίθεση αυτή "ξεπεράστηκε" σε πρώτο στάδιο από την εσωτερική διάσπαση του Κομμουνιστικού Κόμματος και την ανάδυση της "ανανεωττικής αριστεράς", την κατοπινή έκρηξη του ΠΑΣΟΚ, και στις μέρες μας, τον εκτοπισμό του Κομμουνιστικού Κόμματος από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κανιβαλισμό της ιστορίας και συμβολογίας του από ένα σωρό κόμματα, συλλογικότητες, και "συνιστώσες." Όλα αυτά δεν έχουν απλώς συντελέσει στην αποφυγή της πόλωσης του κομματικού πεδίου ανάμεσα στην ΝΔ και το ΚΚΕ, αλλά και στην συκοφάντηση ή έστω υποτίμηση του δεύτερου ως κόμματος το οποίο ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο για την αντιπαλότητα με τους "ενδοαριστερούς" ανταγωνιστές του παρά για την σύγκρουση με την μεγαλοαστική και ανοιχτά πλουτοκρατική δεξιά.

Η αντιπαλότητα όμως του ΚΚΕ απέναντι στον αριστερό οπορτουνισμό δεν μπορεί ποτέ να απομονωθεί από τον ρόλο του δεύτερου στην παρεμπόδιση της αποκρυστάλλωσης --τη συσκότιση-- των αντιθέσεων που επιδιώκει να αναδείξει το ΚΚΕ. Μέρος της πολύτιμης για την αστική τάξη αποστολής του οπορτουνισμού --και τακτικά κρίσιμο μέρος-- είναι ακριβώς "να στέκεται ανάμεσα" στο ΚΚΕ και τον φυσικό του πολιτικό αντίπαλο, πότε παριστάνοντας το ίδιο τον φυσικό αντίπαλο της δεξιάς, πότε υποσκάπτοντας την συσπειρωτική δυνατότητα του ΚΚΕ μέσα στις μάζες που παραδοσιακά αντιτίθενται στην δεξιά ιδεολογικοπολιτική κυριαρχία. Στην ουσία, η κυριαρχία της αστικής τάξης πολιτικά περνά μέσα από την δημιουργία "αναχωμάτων" των οποίων ο θεμελιώδης ρόλος είναι ακριβώς η παρεμπόδιση της αποτύπωσης αυτού του ανταγωνισμού ανάμεσα στην κομμουνιστική αριστερά και την κεφαλαιοκρατική δεξιά των μεγάλων αστικών συμφερόντων και των μονοπωλιακών ομίλων. Και αυτή η τακτική υπήρξε εδώ και δεκαετίες τόσο αποτελεσματική ώστε να αναγκάσει το ΚΚΕ να ξοδέψει πάρα πολύ ενέργεια απέναντι στα αναχώματα που τοποθέτησε η αστική τάξη (με την εξαγορά, βεβαίως, μεγάλων κομματιών των μικροαστών και της εργατικής αριστοκρατίας) ανάμεσα στον σκληρό ιδεολογικό της πυρήνα και το ίδιο, δίνοντας έτσι αναπόφευκτα επιχειρήματα για την συκοφάντησή του ως "συστημικού", "φιλικού προς την ΝΔ", κλπ.

Αν υπάρχει ένα νέο στοιχείο που προέκυψε από τις κινητοποιήσεις στην ΕΡΤ είναι η εκδήλωση για πρώτη φορά εδώ και πάρα πολλά χρόνια των σπόρων μιας ευρύτερης συνειδητοποίησης της κεντρικότητας του ΚΚΕ ως κόμματος και του ΠΑΜΕ ως φορέα του ταξικού κινήματος απέναντι στην ισοπεδωτική κυριαρχία του μονοπωλιακού αυταρχισμού που εκφράζει παραδοσιακά η ελληνική δεξιά. Αυτή η συνειδητοποίηση αποτελεί γνήσιο ανάθεμα για την ελληνική αστική τάξη, καθώς οι συνέπειές της, εάν εμβαθυνόταν και επεκτεινόταν, θα ήταν α) ραγδαίες και β) καθοριστικές για την περαιτέρω εξέλιξη των πολιτικών πραγμάτων στην Ελλάδα.

Για τον λόγο αυτό, αμέσως μετά το χθεσινό φιάσκο του "αριστερού αντικυβερνητισμού" και την σημερινή ηγεμονικού χαρακτήρα κοινοβουλευτική πρωτοβουλία του ΚΚΕ, άρχισε να ξαναμπαίνει σε λειτουργία η γνωστή παλιά μηχανή του "ΚΚΕ που το χειροκροτάει η ΝΔ." Δεν είναι καθόλου τυχαία η αναπαραγωγή, πχ, από το Star του Ομίλου Βαρδινογιάννη, της "είδησης". Ούτε βέβαια πρόκειται για καινούργια τακτική, όπως θυμόμαστε από τους "μαιτρ" αυτού του είδους προβοκάτσιας Όμιλο Λαμπράκη και Όμιλο Αλαφούζου.

Εμείς έχουμε μια απλή πρόταση για τον ελληνικό λαό: έχει πιστέψει ακόμα κι ότι ο γαϊδαρος πετάει όταν του το λέει το αστικό πολιτικό σύστημα και τα ΜΜΕ του. Με τα γνωστά καταστροφικά και εξαθλιωτικά για τον ίδιο αποτελέσματα. Ας δοκιμάσει μία φορά να κάνει το αντίστροφο. Ας δοκιμάσει μία φορά να μην πιστέψει ότι οι προαναφερθέντες όμιλοι (με άμεση εμπλοκή και στα συμφέροντα Digea) τον αγαπούν περισσότερο από τους κομμουνιστές. Θα πάθει άραγε χειρότερα αν το αποπειραθεί από όσα έπαθε καταπίνοντας και αναπαράγοντας την "πληροφόρηση" των μονοπωλίων των ελλήνων πλουτοκρατών; Δεν έχει καν την περιέργεια να δει τι θα γίνει αν αρνηθεί την έχθρα προς το ΚΚΕ και αν δεχτεί  να του δείξει μια βασική εμπιστοσύνη ως εκφραστή της έχθρας του προς αυτούς που ρητά τον καταδυναστεύουν; Δεν έχει καν την περιέργεια να διαπιστώσει τι θα συμβεί αν για μία φορά φύγουν από τη μέση όσοι "μεσολαβούν" εδώ και δεκαετίες ανάμεσα στο ίδιο και την δεξιά, που όλο "πέφτει" και όλο στο τιμόνι της χώρας παραμένει, ακόμα και όταν ντύνεται τον πράσινο ήλιο ή τις πολύχρωμες κουρελούδες της "ανανέωσης"; Δεν έχει καν την περιέργεια να δει τι θα γίνει, αν μαζί με την οικονομία που έχει επιστρέψει σε επίπεδα 1950, επιστρέψει και η πολιτική από την σημερινή "μεταμοντέρνα" της κατάσταση στην βασική ταξικο-ιδεολογική αντιπαράθεση εκείνης της εποχής τώρα που τα λεφτά για ιδεολογική εξαγορά λιγόστεψαν δραματικά και που τα "Σχέδια Μάρσαλ" δεν διαφαίνονται πουθενά στον ορίζοντα;

Εμείς την έχουμε αυτή την περιέργεια. Είναι ένας από τους λόγους που κρίνουμε βασική υπόθεση την στήριξη του ΚΚΕ.

36 σχόλια:

  1. Είναι ακριβώς η χρονική περίοδος που διαφέρει ποιοτικά από εκείνη της κατάθεσης πρότασης για την κατάργηση μνημονίου/συμβάσεων, σ'ένα θέμα στενά εργασιακό κατά τη γνώμη μου(τα δάκρυα για τη δημοκρατία μας είναι το πεδίο πολιτικής των "αναχωμάτων"), όπου η με αξιώσεις διεκδίκηση πολιτικής ηγεμονίας από το Κόμμα γίνεται πράγματι πασιφανής, έστω και στιγμιαία-στην κατάθεση της τροπολογίας-παρά την συνέπεια και αγωνιστικότητα που επέδειξε σε πλήθος άλλων εργατικών αγώνων. Είναι καίρια η παρατήρησή σου, μένει να δούμε ως ποιό σημείο θα γίνει αντιληπτή η ποιοτική διαφορά στο πεδίο της πολιτικής διαπάλης φέτος και εντέλει κυρίως από ποιούς θα γίνει αντιληπτή(δηλαδή μην μείνουν πάλι οι όμιλοι και οι τσάτσοι τους ως οι μόνοι που δεν πιάνονται στη φάκα της δημοκρατικής ψευδαίσθησης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ αφενός εκτέθηκε σφόδρα με πανηγυρίζοντας, με τρόπο ολότελο νομικά αστήρικτο, την "ήττα Σαμαρά"---?

    O ΣΥΡΙΖΑ δεν «εκτέθηκε», δεν τους ενδιάφερει αν «εκτίθενται» ή όχι. Δεν είναι ηλίθιοι, είναι μαφιόζοι. Εξετέλεσαν την εργολαβία που τους ανατέθηκε, δηλ. να στείλουν τον φίλα προσκείμενο «δικηγόρο» τους στο ΣΤΕ με _αίτημα_ που ταυτίζεται 100% με τις προαναγγελίες τής συγκυβέρνησης για τη λειτουργία τής νέας ΕΡΤ και, στη συνέχεια, στα σκουπίδια τους 2.500 εργαζόμενους. Δεν εξασφάλισαν ούτε καν τους τρεις μισθούς των εργαζομένων για το καλοκαίρι μέχρι την οριστική εκδίκαση. Έγκλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτερον εκάτερον. Εμείς απευθυνόμαστε στη λαϊκή βάση, όχι στους επαγγελματίες της ρεμούλας. Αυτής την ταξική συνειδητοποίηση διεκδικούμε. Οι ΤσιπροΠαπαδημούλοΔουροΛαφαζάνηδες, αν απομονωθούν από τη βάση που τους έδωσε την δυνατότητα της προδοσίας, θα είναι απλώς περισσότεροι Λοβέρδοι.

      Διαγραφή
    2. Για να μην με λέτε συνωμοσιολόγο:

      σχόλιο εργαζόμενης στην ΕΡΤ: «Επειδή δεν μπορώ να διανοηθώ, ότι η ΠΟΣΠΕΡΤ δεν ζήτησε αναστολή του άρθρου 3 της ΚΥΑ "ρυθμίσεις για τις εργασιακές σχέσεις" (απολύσεις και αποζημιώσεις)»

      http://left.gr/news/o-agonas-synehizetai-oles-kai-oloi-stin-ert-synehis-enimerosi#sthash.tMX9whWe.dpuf


      Κοίταξε οι προσφυγές είναι αξιοποιήσιμο μέσο, όπως και οι τροπολογίες, οι αγωγές, οι ΣΣυμβάσεις. Είναι άλλο να δείχνει και να εκμεταλλεύεται κανείς τα όρια τής αστικής νομιμότητας και άλλο να συμμετέχει ενεργά στα σχέδια τής κυβέρνησης. Τι επιδίωκε και τι κατάφερε η ΠΟΣΠΕΡΤ; Να επικυρώσει δικαστικά (!!!) με προσωρινή απόφαση (!!!) το κλείσιμο τής ΕΡΤ. Αυτό είναι το νόημα τής «αναστολής».

      Διαγραφή
    3. Ενημέρωσε το ΠΑΜΕ και το Κόμμα.

      Διαγραφή
  3. Σεχτάρ ο Τρομερός19 Ιουνίου 2013 - 4:11 π.μ.

    Το θέμα είναι ενιαίο με το προηγούμενο για την Αλέκα και την υπόθεση Λαμπράκη.
    Για άλλη μια φορά η εγχώρια αστική τάξη προσπαθεί να ενσωματώσει την Ε.Τ. μέ την παραμύθα "Δεξιά-Δημοκρατική Παράταξη".
    Το μεγάλο πρόβλημά της είναι να κρυφτούν άλλη μια φορά οι ανοικονόμητες ταξικές αντιθέσεις κάτω από αυτό το κουρέλι.
    Το ακόμη πιο μεγάλο πρόβλημά της είναι πως, αυτή τη φορά, ένα όχι ευκαταφρόνητο τμήμα της Ε.Τ. με επικεφαλής το ΚΚΕ, ΞΕΡΕΙ...
    Ολα δείχνουν πως το ΚΚΕ, μετά από μια σκληρή ταξική πάλη είκοσι ετών, είναι πια έτοιμο, η τουλάχιστον σε πολύ καλύτερη κατάσταση από το '44, το '61 και το '75, να δώσει την πολιτική μάχη με ταξικούς όρους.
    Αραγε είναι το ΚΚΕ η κρίσιμη μάζα για μια ταχεία ωρίμανση της ελληνικής κοινωνίας;
    Θα δείξουν οι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες μέρες, που έρχονται.
    Πάντως η Αντίδραση πρέπει να είναι πολύ στριμωγμένη, γιατί, εκτός από τα σκουριασμένα όπλα, που πανικόβλητοι ξαναβγάλανε, πρέπει να τους τάραξε και η προχτεσινή, παταγώδης όπως φαίνεται, αποτυχία του "νέου παιδιού της Αλλαγής" στο Σύνταγμα. Δεν εξηγώ αλλιώς, πώς, μέσα σε ένα "success story", βάλανε τον Ντάϊσεμπλούμ, ξαφνικά και ξεκρέμαστα, να μας τάζει τάχαμου ένα μπόνους 50 δις, τινάζοντας δυνητικά στον αέρα μια "δουλειά" πέντε ετών....
    ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΒΑΡΚΙΖΕΣ, ΟΧΙ ΑΛΛΑ "ΠΑΣΟΚ" - ΤΩΡΑ, ΤΑΞΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΑΞΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εκεί που η στόχευση που αναφέρει ο Αντώνης (να μην φαίνεται δηλαδή ως αντίπαλο δέος το ΚΚΕ) έγινε κραυγαλέα, ήταν όταν επί κυβέρνησης Παπαδήμου το ΚΚΕ στερήθηκε τα κοινοβουλευτικά προνόμια της αξιωματικής αντιπολίτευσης τα οποία συνέχισε να τα "ασκεί" η ΝΔ, παρότι μετείχε στην κυβέρνηση(!!!!!), με το πρόσχημα πως κανένας βουλευτής της δεν ήταν υπουργός. Για να μπορέσει να γίνει αυτή η μεθόδευση, ανάγκασαν μάλιστα τον Αβραμόπουλο να παραιτηθεί του βουλευτικού αξιώματος.
    Νομίζω πως ήταν λάθος που το είχαμε αφήσει να περάσει στα ψιλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ισχύει!
      Αν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ τότε έστω και στα ποσοστά του ΚΚΕ θα σου έλεγα εγώ πως θα το παρουσίαζαν ως αξιωματική αντιπολίτευση!

      Διαγραφή
    2. Έχεις δίκιο TRASH.

      Στην τότε Βουλή (2011-Κυβέρνηση Παπαδήμου) επειδή η ΝΔ είχε υπουργούς στην κυβέρνηση Παπαδήμου, παραιτήθηκαν οι υπουργοί από Βουλευτές.

      Και η ΝΔ έκανε την αξιωματική αντιπολίτευση ( που; στον εαυτό της;) αφού στελέχη της ήταν στην κυβέρνηση!

      Και όλα αυτά για να μην γίνει το ΚΚΕ αξιωματική αντιπολίτευση. Ilief

      Διαγραφή
    3. Εμ, βέβαια, φαντάζεσαι να πηγαίναμε στις εκλογές του Μάη σαν "αξιωματική αντιπολίτευση" με ότι αυτό συνεπάγεται;
      Ούτε να το σκεφτούν...
      Κατά τα λοιπά "δημοκρατία"

      Διαγραφή
  5. νομίζω ότι ζείτε στον κόσμο σας

    g

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, καλά. Αυτό είναι δικαίωμά σου, δεν υπάρχει θέμα.

      Διαγραφή
    2. @g
      Μεγάλε πάρτο απάνω σου!
      Είσαι θεός!Κολοσσός!Ο Κόναν λέμε! Ολέθριος!

      rednready2

      Διαγραφή
  6. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει βγει υπό αυτήν την έννοια καιρό εκτός παιχνιδιού. Δεν φαίνεται όμως να τον νοιάζει. Ο waltendegewalt έχει δίκιο "Δεν είναι ηλίθιοι, είναι μαφιόζοι."
    Από εκεί και πέρα το πρόβλημα είναι ότι φαίνεται σχεδόν αδύνατο να μετατοπίσεις το βάρος της αντιπαράθεσης από τους διπολισμούς και τα ψευδοδιλήμματα που προωθούνται και να δοθεί ταξικός προσανατολισμός.
    Για μένα πέρα από τα θετικά, που σίγουρα αποκόμισε το Κόμμα, αλλά και μερίδα της εργατικής τάξης, το θέμα της ΕΡΤ έδειξε πόσο δύσκολο είναι να χειραγωγήσεις τελικά την δημόσια συζήτηση ακόμα και σε μια σημαντική αποσταθεροποίηση του status quo που κυριαρχεί στους ιδεολογικούς μηχανισμούς. Αυτό που μαθαίνουμε είναι ότι δεν μπορεί κανείς να εμπιστευθεί τους μηχανισμούς του αστικού κράτους στο βαθμό που η εργατική τάξη δεν τους έχει σπάσει, τσακίσει.
    Αυτό βέβαια που ήταν θαυμάσιο ήταν ότι το ΚΚΕ απέδειξε ότι κατέχει την πείρα, την γνώση, την οργάνωση να αντικαταστήσει το κράτος στους οργανικούς φορείς. Ακόμα και υλικοτεχνικά το ΚΚΕ απέδειξε ότι δεν χρειαζόμαστε τους αστικούς μηχανισμούς.

    Δεν ξέρω αν είναι δυνατόν να παραμεριστούν άμεσα οι "ενδιάμεσοι παίχτες". Η πολιτική κρίση δεν φαίνεται αρκετά βαθιά, ώστε να ανατραπούν ριζικά οι συσχετισμοί που έχουν διαμορφωθεί, και βάσει των οποίων δρα το αστικό πολικό σύστημα.

    Ίσως πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι πολλοί όσοι έχουν αποπροσανατολιστεί από τον συριζαϊκό οπορτουνισμό, ίσως δεν είναι τόσο ανίδεοι όσον αφορά τα ταξικά ζητήματα. Δεν είναι δηλαδή ότι πραγματικά πιστεύουν το παραμύθι του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε αισθάνονται ότι οι ταξικές διαφορές δεν υπάρχουν ή δεν παίζουν τον κεντρικό ρόλο. Το πρόβλημα είναι ότι δεν κατανοούν τον αντιδραστικό ρόλο της σοσιαλδημοκρατίας γενικά και τον οπορτουνισμό του Τσίπρα και της παρέας του εν προκειμένω. Αυτό είναι μια πολύ σημαντική πτυχή και δεν αφορά μόνο την διαμόρφωση ταξικής συνείδησης, αλλά και τον τρόπο διοχέτευσης της.
    Σε αυτό το σημείο φαίνεται ότι οι αυταπάτες δεν έχουν χτυπηθεί επαρκώς όχι μόνο ως προς τον ταξικό προσδιορισμό (που υπάρχει και αποτελεί και το βασικό), αλλά και ως προς τον πραγματικό ρόλο των "ενδιάμεσων παιχτών".
    Οι περισσότεροι άνθρωποι απλά δεν ξέρουν πως να μάχονται, δεν ξέρουν τι θα πει ταξική πάλη. Κυριαρχούν όχι μόνο κοινοβουλευτικές αυταπάτες, αλλά και αυταπάτες ως προς την μορφή του κινήματος και της οργάνωσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απολύτως Naphta

      rednready2

      Διαγραφή
    2. Κάτι ακόμα: ισχύει ότι ισχύει για τον φασισμό: όταν η αστική τάξη καταφεύγει στην "ριζοσπαστική αριστερά" φαίνεται ότι φοβάται και βρίσκεται στα όρια της. Γιατί είναι το τελευταίο τους χαρτί (ή έστω το προτελευταίο πριν τον ανοιχτό φασισμό). Μετά την αποτυχία αυτής - εγγυημένη σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης - δεν τους μένει τίποτα άλλο ώστε να κρύψουν την ταξική δικτατορία τους.

      Διαγραφή
  7. http://www.enikos.gr/lifestyle/153609,Paspala:_Otan_o_902_ekane_apolyseis_den_.html

    Τους τσούζει πολύ που το Κόμμα βγήκε κερδισμένο από την όλη κατάσταση,και προσπαθούν να το κοντύνουν με κάθε τρόπο.ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως, με ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ. Παραμονές των εκλογών πέρυσι σε κάποιο ραδιόφωνο, δε θυμάμαι ποιο, νομίζω Παπαγιάννης και κάτι άλλοι,πετάγεται μια περίεργη της εκπομπής και αρχίζει για ΚΚΕ και Β.Κορέα σε ψιλοάκυρη φάση, μάλλον δεν είχαν πει τίποτα κακό για το Κόμμα μέχρι εκείνη την ώρα.
      Γεια σου ρε Έλλη ωραία το πήγες,που τάσσεσαι πολιτικά; "Υπεράνω" κι εσύ;
      Κρίμα που μ'αρέσει η φωνή σου.

      Διαγραφή
  8. Που διαφέρει η δήλωση της Πασπαλά από την χθεσινή ανακοίνωση της ΧΑ για την ΕΡΤ και την πρόταση νόμου του ΚΚΕ;Εγώ λέω πουθενά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δείτε αυτό το απαράδεκτο:

    http://geonaphta.blogspot.co.at/2013/06/blog-post_19.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. στην επόμενη τροπολογία το ΚΚΕ θα μπορούσε να επικαλεστεί και το ά. 101 παρ. 5 του Κανονισμού της Βουλής.

    από Ριζοσπάστη:
    "O υπουργός Υγείας σε νομοσχέδιο του οποίου κατατέθηκε εμπρόθεσμα η τροπολογία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, δήλωσε στην αρχή της συνεδρίασης ότι δε θα κάνει δεκτή καμία τροπολογία βουλευτών, επικαλούμενος το άρθρο 73, παράγραφος 3 του Συντάγματος."
    >
    ά. 101 παρ. 5 Κανονισμού Βουλής:
    "Τροπολογίες που υποβλήθηκαν κατά παράβαση των ά. 73 παρ. 3 και 75 παρ. 2 Σ., δει εισάγονται για συζήτηση ή ψήφιση. Σε περίπτωση αμφισβήτησης ο Πρόεδρος ερωτά τη Βουλή, που αποφαίνεται αποκλειστικά με ανάταση ή έγερση και χωρίς συζήτηση".

    Εναλλακτικά, και σε περίπτωση επίκλησης του ά. 74 παρ. 5 εδ. γ' Σ. από την κυβέρνηση, μπορεί να εφαρμοστεί το ά. 101 παρ. 6 Κανονισμού της Βουλής.
    http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/f3c70a23-7696-49db-9148-f24dce6a27c8/kanonismos-Thematiko-syntagma%202010.pdf

    Ας το πει κάποιος στον Παφίλη :P

    (το ξέρω ότι δεν είναι θέμα επίκλησης διατάξεων, αλλά αφού το ΚΚΕ επιμένει με τις τροπολογίες, ας εξαντλήσει τα νομικά-κοινοβουλευτικά μέσα που έχει στη διάθεσή του).

    πίκατσου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Oταν ρωτήθηκε η Ε.Πασπαλά «σε ποιόν θα έβγαζε το καπέλο» απάντησε ότι θαυμάζει το Στ.Ράμφο! Παγκόσμια μαλιστα. Οπότε τι περιμένει κανείς; Από εκεί και πέρα η υπόθεση της ΕΡΤ δεν τη συγκινεί ιδιαίτερα, είναι μάλιστα τόσο υπέρ της ΕΡΤ και των εργαζόμενων εκεί που ενοχλήθηκε ιδιαίτερα από τη στήριξη του 902 και του ΚΚΕ. Ακόμη λιγότερο φυσικά έως καθόλου δεν τη νοιάζουν οι λεπτομέρειες της υπόθεσης της Τυποεκδοτικής. Αντε να ξερει η κ.Πασπαλά πόσο καιρό κράτησε το ΚΚΕ τους εργαζόμενους πληρώνοντας τους κανονικά με κλειστές τις μηχανές, αφού δεν υπήρχε δουλειά, άντε να ξερει το σαμποτάζ που δέχθηκε η Τυποεκδοτική με αποσύρσεις παραγγελιών κλπ., άλλά και το ότι φυσικά το ΚΚΕ δεν έβρισε τους εργαζόμενους που έφυγαν όπως η κυβέρνηση, ότι φυσικά δεν έχει καταθέσεις στην Ελβετία όπως οι άλλοι επιχειρηματίες για να αντέξει , ότι δεν είναι επιχείρηση όπως οι άλλες επιχειρήσεις κλπ.κλπ.
    Εννοείται ότι όλη αυτή η ελίτ της διανόησης ανατριχιάζει στην ιδέα μιας λαικής εργατικης εξουσίας όπου οι διανοουμενοι «που δεν τους αρέσει να εντάσσονται πουθενά» θα πρέπει να είναι ουσιαστικά στην υπηρεσία του λαού και των εργαζόμενων, και δεν θα έχουν φυσικά πρωταγωνιστικό ρόλο παρά την εντολή που εχουν πάρει από το Θεό.
    Δεν εχω βεβαια τίποτα προσωπικό,ούτε με την Ε.Π. –κάθε άλλο μάλιστα αφού και σε μένα αρεσει η φωνή της- ουτε με κανέναν άλλο καλλιτέχνη που σκέπτεται το ίδιο λάθος, και ξερω ότι μου κάνει κακό να παίρνω θέση.Δε γίνεται όμως να μην ειπωθουν κάποια πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα η φωνή της μου θυμίζει γρατζουνιές σε μαυροπίνκα την μεγάλη τετάρτη το απογιομα,σαν να βυθίζεσαι αργά σε ένα βαρέλι καυστικό μέλι κι απο πάνω κλαψουρίζει ο χάρος.
      Οπως και να χει μόνο ο ράμφος θα μπορεί αγοράζει τα δισκάκια της, και να πλΕρώνει για να τη δει μάλλον αυτό την καίει την κοπελιά.Τζάμπα να τα δώσουνε εγώ πάντως δεν τα παίρνω.
      Αντε με τον κάθε τραγουδιάρη που μας "ρίχνει" από τα σύννεφα...
      Α! και μη καλέσετε αν έρθει!

      rednready2

      Διαγραφή
    2. @rednready2
      Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα για τη φωνή της Ε.Π., δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

      Διαγραφή
    3. @ Γιώργο Σαρρή: Α ρε Γιώργο, εγώ με τους καθηγητές και συ με τους τραγουδιστές βρήκαμε το μπελά μας! Να μη μιλήσεις; Θα μιλήσεις και θα πληρώσεις σύντροφε, έτσι είναι, δυστυχώς...

      Διαγραφή
    4. Αυτό είπα κι εγώ για τα περί ορέξεως . Ποιό είναι το ζητούμενο δηλαδή βρε EG; Ζητούσε το κίνημα κάτι απο την πασπαλά και δεν με ειδοποιήσατε;Τι έχει να περιμένει από την κάθε πασπαλά η εργατική τάξη και οι εργαζόμενοι;

      rednready2

      Διαγραφή
    5. @rednready2
      Στο σχόλιο σου αναφέρθηκες μόνο στο θέμα της φωνής της, ενώ ποτέ δεν τέθηκε τέτοιο θέμα.

      Διαγραφή
  12. «Το ΚΚΕ είναι ο αριστερός ψάλτης της Δεξιάς»
    Ποιος το είπε; Ο πρώην Πρωθυπουργός Γεωργιος Παπανδρέου το 2007
    ( http://www.rizospastis.gr/story.do?id=3908093&publDate=6/2/2007 )


    ( http://www.youtube.com/watch?v=P_sZX7moGLo )
    Μάκης - Πάγκαλος
    Αυτοί που συγκυβέρνησαν και συγκυβερνούν με την Ν.Δ.
    "..Κατά βάση υποστηρίζεται τη Ν.Δημοκρατία. γιατί σας αρέσει η δυστυχία του λαού, σας αρέσει να κλείνουν οι επιχειρήσεις.."
    "..Είστε μηχανισμός προπαγάνδας της Ν.Δ..".


    ( http://redflyplanet.blogspot.com/2013/05/blog-post_3566.html )
    «Αυγή»: Τσουβάλια ψέματα για να εμφανίσει το ΚΚΕ «μια απ’ τα ίδια» .Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το άρθρο 73, παράγραφος 3 του Συντάγματος και το «δημοσιονομικό κόστος»

      Από σημερινό "Ρ" Τετάρτη 19 Ιούνη 2013
      ( http://rizospastis.gr/story.do?id=7496096&publDate=19/6/2013 )

      (..) O υπουργός Υγείας σε νομοσχέδιο του οποίου κατατέθηκε εμπρόθεσμα η τροπολογία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, δήλωσε στην αρχή της συνεδρίασης ότι δε θα κάνει δεκτή καμία τροπολογία βουλευτών, επικαλούμενος το άρθρο 73, παράγραφος 3 του Συντάγματος.

      Όπως ισχυρίστηκε, το συγκεκριμένο άρθρο προβλέπει ότι καμία πρόταση νόμου ή τροπολογία ή προσθήκη δεν εισάγεται για συζήτηση, αν προέρχεται από βουλευτές, εφόσον συνεπάγεται οποιοδήποτε δημοσιονομικό κόστος για το δημόσιο. Είπε ακόμα ότι η τροπολογία δε συνοδεύεται από έκθεση του υπουργείου Οικονομικών για το ύψος της δημοσιονομικής επιβάρυνσης. (..)


      To ίδιο άρθρο του Συντάγματος ( άρθρο 73, παράγραφος 3 )
      επικαλέστηκαν για να μην έρθει στην ολομέλεια της Βουλής, η πρόταση νόμου του ΚΚΕ για την κατάργηση των μνημονίων, των εφαρμοστικών νόμων και της δανειακής σύμβασης.

      Από "Ρ" Σάββατο 3 Νοέμβρη 2012
      ( http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=3/11/2012&pageNo=11&direction=1 )

      (..)Οι αστικοί θεσμοί θωρακίζουν από ρωγμές τα βάθρα του συστήματος
      Σχόλιο της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με αφορμή το γεγονός ότι δεν τέθηκε σε ψηφοφορία η Πρόταση Νόμου του ΚΚΕ για κατάργηση των μνημονίων
      Μετά τη χθεσινή συνάντηση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με τους εργαζόμενους στα Κέντρα Πρόληψης, ζητήθηκε απ' τους δημοσιογράφους ένα σχόλιο για το γεγονός ότι η Πρόταση Νόμου του ΚΚΕ δεν ψηφίστηκε στην επιτροπή της Βουλής, με το σκεπτικό ότι προκαλεί «δημοσιονομικό κόστος».

      Πρόκειται για κατά το δοκούν ερμηνεία από την εκάστοτε κυβέρνηση του σχετικού άρθρου του Συντάγματος (73 παρ. 3), που ακυρώνει στην πραγματικότητα τη δυνατότητα κάθε κόμματος της αντιπολίτευσης να ψηφιστεί Πρόταση Νόμου που καταθέτει, αφού δεν υπάρχει καμία Πρόταση Νόμου που δε συνεπάγεται έστω και ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος. Κατά συνέπεια, η Πρόταση Νόμου του ΚΚΕ θα πάει στην Ολομέλεια μόνο για συζήτηση. (..)

      Το «δημοσιονομικό κόστος» επικαλείται και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ανάντια στην τροπολογία του ΚΚΕ στο 6:30 του VIDEO
      ( http://redflyplanet.blogspot.com/2013/06/1-18062013.html ).Ilief

      Διαγραφή
  13. Μια παρατήρηση, απλά ως διευκρίνηση. Αναφέρεται ο συγγραφέας του κειμένου στη διαμάχη του ΚΚΕ με τον αριστερό οπορτουνισμό, και αναρωτιέμαι μήπως έχει γίνει λάθος, καθώς αν δούμε τον οπορτουνισμό ιστορικά, ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζεται ως δεξιός οπορτουνισμός που τείνει να μετεξελιχθεί σε σοσιαλδημοκρατία. Ο αριστερός οπορτουνισμός έχει άλλες καταβολές, σε βαθμό που μάλιστα δεν νομίζω να μπορείς να εντοπίσεις σήμερα στην Ελλάδα (εξάλλου ποτέ δεν είχε μαζικότητα). Δεν θα επεκταθώ άλλο, απλά με μπέρδεψε αυτό το σημείο και θα ήθελα μια διευκρίνηση (στην τελική, καθήκον του ΚΚΕ είναι η διαμάχη με τον οπορτουνισμό συνολικά, εντός και εκτός κόμματος).
    Ευχαριστώ,
    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Μαρία:
      Πράγματι, "αριστερισμός" στην Ελλάδα δεν υφίσταται πλέον με την παραδοσιακή έννοια που τον ξέραμε, καθώς όλα τα μορφώματα της εξωκοινοβουλευτικής βρίσκονται πλέον καθαρά στα δεξιά του ΚΚΕ.

      Διαγραφή
    2. Καθόλου τυχαίο ότι όλοι "τραγουδάνε" περί αριστερισμού του ΚΚΕ...

      Διαγραφή
    3. "Α, το ΚΚΕ είναι σήμερα αριστερός οπορτουνισμός."

      Επειδής δεν είναι δύσκολο να βρούνε θέμα ορισμένοι "φίλοι από την αντίπερα όχθη" στα λεγόμενα αυτά, ας
      πούμε τα πράματα με το όνομα τους.
      Αριστερός οπορτουνισμός δεν είναι οι αντάρσυοι που φώναξαν κάποιο διάστημα "καταλήψεις εδώ και τώρα". Αριστερός οπορτουνισμός είναι όλη εκείνη η "ένοπλη προπαγάνδα" που εκφράστηκε από τις γνωστές οργανώσεις στην μεταπολίτευση και φτάνει στις μέρες μας με κατσαρόλες και γκαζάκια αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε τα αυτοκίνητα βόμβες(!) που παρουσιάστηκαν.
      Πάγια έχει χαρακτηριστεί ως ο χώρος που διαβρώνεται πολύ εύκολα από το κράτος και το παρακράτος και ορισμένες φορές έχει δημιουργηθεί οργάνωση από τέτοιους μηχανισμούς.
      Στην διεθνή πορεία του ο αριστερός οπορτουνισμός έχει πέσει θύμα και πλαστοπροσωπείας αφού "δεξιές" βόμβες έχουν δηλώσει τον χώρο του πχ στην Ιταλία.

      Επειδή υπάρχει μετακίνηση πολιτικών σχηματισμών σημαίνει πως ο σύριζα δεν θα μείνει καρφωμένος στην θέση του δεξιού οπορτουνισμού. Άντε ο Λαφαζάνης και η τάδε συνιστώσα να μείνουν καθηλωμένοι για να έρθουν οι Ανταρσύες(συμβολικές απεργίες καθηγητών) και οι της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς να πάρουν την θέση του.
      Ο σύριζα έχει περάσει κάθε αριστερό όριο της σοσιαλδημοκρατίας για να μπορεί να ονομάζεται δεξιά πτέρυγα του σοσιαλδημοκρατικού τόξου.

      Νίκος

      Διαγραφή
    4. @Νίκος,
      Περίπου αυτό εννοούσα και εγώ αρχικά, όταν είδα στο κείμενο αριστερός οπορτουνισμός και μου ξένισε. Τόσο η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, όσο και διάφοροι άλλοι εξωκοινοβουλευτικοί αριστεροί, τα χαρακτηριστικά του δεξιού οπορτουνισμού έχουν. Ο αριστερισμός έχει τα χαρακτηριστικά του απομονωτισμού, της απόρριψης πολλών μέσων πάλης, εξάλλου και ιστορικά από άλλες αναγκαιότητες προέκυψε. Το δεξιός και αριστερός οπορτουνισμός στην τελική δεν έχει να κάνει με τους όρους δεξιά και αριστερά καθεαυτούς.

      Μαρία

      Διαγραφή
    5. Εφόσον "ο αριστερισμός είναι η τιμωρία του κινήματος για τα δεξιά οπορτουνιστικά λάθη του", είναι απόλυτα λογικό να μην υφίσταται σήμερα τέτοιος που το ΚΚ έχει ξεκαθαρίσει απέναντι στον δεξιό οπορτουνισμό στο εσωτερικό του.

      Διαγραφή