Τρίτη, 18 Ιουνίου 2013

Κοκτέιλ Μολότωφ #295

Κοιμόμουν στον καναπέ μπροστά στην τηλεόραση, που είχε μείνει ανοιχτή. Κάποια στιγμή ξύπνησα και άνοιξα τα μάτια. Στην πλατεία Συντάγματος μιλούσε ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο οποίος ήταν όχι μόνο ζωντανός, αλλά φαινόταν πολύ νεότερος. Κάτω κυμάτιζαν σημαίες που είχαν αλλάξει χρώμα και είχαν γίνει παρδαλές. Η κάμερα έκανε κάτι αεροπλανικά Τάσου Μπιρσίμ. "Διάβολε", σκέφτηκα, "ονειρεύομαι ότι ξύπνησα." 

Αυτοί στην τηλεόραση συνέχισαν να κουνάνε τις σημαίες, και ούτε στιγμή δεν τους πέρασε απ' το μυαλό η δική μου σκέψη. Κουνούσαν τις σημαίες καθώς βυθιζόντουσαν στην υπναγωγία της φωνής του Ανδρέα. Δεν είχε καν εμφανιστεί πλατιά η βιντεοκασέτα, η  εξουσία συνοψίζονταν στα φρύδια του Καραμανλή, σ' όλη τη χώρα εργάτες ξαναβαφτίζονταν μικροαστοί. Η υπνοβατική δημοκρατία. Έκανα καφέ.

4 σχόλια:

  1. Ήθελα να σε ρωτήσω κάτι που δεν έχει βέβαια καμία σχέση με την ανάρτησή σου. Ποια είναι η γνώμη σου για τη Διεθνή σχολή << Λογική της Ιστορίας >> ( www.ilhs.tuc.gr/gr/ ) ; Πριν από μερικούς μήνες την ανακάλυψα και μαθαίνοντας και κάποια πράγματα για τον Β. Α. Βαζιούλιν μου έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον. Δεν ξέρω αν συνδέεται με κάποιο κόμμα εδώ στην Ελλάδα. Πάντως αναρωτιέμαι τι γνώμη έχει το ΚΚΕ γι΄αυτή τη σχολή. Σ' ευχαριστώ εκ των προτέρων. Οποιαδήποτε απάντησή σου θα με βοηθήσει. Νίκος 1988

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Πατέλης, που είναι η ηγετική φυσιογνωμία της Λογικής, ήταν στο ΕΠΑΜ του Καζάκη και αποχώρησε. Από ό,τι ξέρω, τώρα φλερτάρουν με Σχέδιο Β. Χάσιμο χρόνου κατά τη γνώμη μου.

      Διαγραφή
    2. Γενικά έτυχε καθόλου ν' ασχοληθείς με το έργο του Βαζιούλιν; Γιατί έτυχε να βρω κι εγώ το βιβλίο που μετέφρασε ο Πατέλης, κατά τη γνώμη σου αξίζει να ρίξω καμμιά ματιά (στον Βαζιούλιν, όχι στο επαμ ή στο σχέδιο β)

      Διαγραφή
    3. Πήρα το βιβλίο που έβγαλε ο Πατέλης (ως μεταφραστής-επιμελητής) "Για τη Λογική της Ιστορίας". Λόγω χρόνου δεν έχω μπορέσει να το διαβάσω. Η εισαγωγή πάντως του Πατέλη βρίθει υπερβολών ("το πιο σημαντικό βιβλίο μετά το Κεφάλαιο του Μαρξ" και τέτοια) και δεν βοηθά στην νηφάλια μελέτη. Γενικά μου δίνει την εικόνα fun club o Όμιλος.

      Φυσικά τούτο δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να διαβάζουμε τον Βαζιούλιν ή ότι είναι κακό να διαβάζει κανείς όσα βγάζει ο Όμιλος. Πολιτικά δεν με πείθουν καθόλου βέβαια, ούτε και είναι πουθενά φανερό πώς στην ευχή νομιμοποιούν τις θέσεις τους για την Ελλάδα (μιλάω κυρίως για Πατέλη και Παυλίδη) πάνω στο οικοδόμημα της ανάγνωσης του Βαζιούλιν. Καμία σχέση δεν βλέπω εγώ.

      Διαγραφή