Τετάρτη, 5 Ιουνίου 2013

Επετειακόν: Το ΠΑΜΕ/ΚΚΕ και οι "αγανακτισμένοι", Ιούνιος 2011

Επειδή, με αφορμή τη στήριξη του ΚΚΕ στον Τουρκικό λαό και το ΚΚΤ, διάφοροι περίεργοι αρχίζουν πάλι τα διάφορα περίεργα, περί ΚΚΕ που "κλείστηκε στον Περισσό" όταν διαδραματιζόταν τα γεγονότα του Ιούνη του 2011 και άλλα ωραία, θα πρέπει να θυμίσουμε κάποια στοιχειώδη που συνέβησαν πριν  δύο περίπου χρόνια και που κάποιοι, ως συνήθως, βιάζονται να ξεχάσουν και για λογαριασμό των άλλων...
LR
---
6 Ιουνίου 2011. Ανεβαίνει βίντεο στο youtube από εθνικιστή με ψευδώνυμο "Ελληνική γροθιά" (πιθανώς του "Πατριωτικού Μετώπου") και με τίτλο "Αγανακτισμένοι πολίτες απομακρύνουν μέλη του ΠΑΜΕ". Από τις συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα εννοείται. Το βίντεο κυκλοφόρησε ευρέως και --εννοείται-- ως δείγμα "περηφάνειας" για το γεγονός ότι "οι αγανακτισμένοι δεν καπελώνονται." Και βέβαια, το μήνημα που πέρασαν τότε οι μπόλικες αναδημοσιεύσεις δεν ήταν καθόλου ότι "το ΠΑΜΕ αποφεύγει τους αγνούς ανόθευτους πολίτες", αλλά αντιθέτως, ότι "οι αγνοί και ανόθευτοι πολίτες δε γουστάρουν τα μούτρα του ΠΑΜΕ." Στην αρχή του βίντεο, θα δείτε (από πίσω) κουρεμένο γουλί και εύσωμο νεανία με t-shirt με τον γερμανικό πολεμικό σταυρό και την νεκροκεφαλή των SS στη μέση, και, καθώς προπηλακίζεται λεκτικά νεαρός με φυλλάδια του ΠΑΜΕ, έτερο κύριο γουλί με μαύρη μπλούζα. Τις ημέρες εκείνες, κανείς δεν είχε ακούσει τίποτε για Χρυσή Αυγή και όλοι ήταν αυθόρμητοι και αθώοι πατριώτες. Στο Radical Desire που δημοσιεύσαμε το βίντεο πάντως, το είχαμε επισημάνει.

Στις 28 του Ιούνη, κάνει το γύρο του ίντερνετ άρθρο με τίτλο "Οι Αγανακτισμένοι απώθησαν την πορεία του ΠΑΜΕ", συνοδευόμενο από φωτογραφίες. Αντιγράφουμε το ρεπορτάζ:
Πριν από λίγη ώρα οι χιλιάδες Αγανακτισμένοι πολίτες και εργαζόμενοι που πραγματοποιούν ειρηνική διαδήλωση διαμαρτυρίας κατά των μέτρων λιτότητας και της ψήφισης του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, μετά τα σημερινά επεισόδια που προκάλεσαν για άλλη μια φορά κουκουλοφόροι στο κέντρο της Αθήνας, απώθησαν τα μέλη του ΠΑΜΕ που έφτασαν στη Βουλή, μετά από πορεία που ξεκίνησε από τις στήλες του Ολυμπίου Διός.
Στις 30 Ιούνη, το υψηλού ήθους ιστολόγιο που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ ΕΟΣ (Ένωση Οπαδών ΣΥΡΙΖΑ) δημοσιεύει περηφάνως και θριαμβευτικώς στο youtube βίντεο με τον χαριτωμένο τίτλο "ΠΑΜΕ...πίσω", που απεικονίζει άλλο έναν ηρωϊκό προπηλακισμό και γιούχα του ΠΑΜΕ από τους "αγανακτισμένους" -- εννοείται τους "ακαπέλωτους", τους μαζεμένους μπροστά στα ελικοπτεράκια και τους Τσε της ΚΟΕ. Μαζί με τους κυρίους με το κεφάλι γουλί είναι οι δεύτεροι πρωταγωνιστές της ενωτικής φιλοξενίας. 


Όπως δε επισημαίνει σχολιαστής σε άλλη ιστοσελίδα, το βίντεο έχει μονταριστεί έτσι ώστε να δείχνει την αποχώρηση του ΠΑΜΕ ως ανεξήγητη, ενώ έχουν προηγηθεί "προπηλακισμοί και συνθήματα όπως ΚΚΕ, το κόμμα σου χαφιέ από τους ακομμάτιστους ανταρτοσυριζαίους που στάθηκαν μπροστά στην πορεία και την εμπόδιζαν." Σε σχετικό του ρεπορτάζ, ο Ριζοσπάστης έγραφε (29 Ιούνη):
Προβοκάτσια σε βάρος του ΠΑΜΕ επιχείρησαν να στήσουν χτες το απόγευμα στο Σύνταγμα φασιστοειδή, τραμπούκοι των γηπέδων, «αντιεξουσιαστές» και μέλη αριστερίστικων οργανώσεων.
Τη στιγμή που οι διαδηλωτές του ΠΑΜΕ, ανεβαίνοντας τη λεωφόρο Αμαλίας έφτασαν στο πάνω μέρος της πλατείας, δυο τρεις δεκάδες από δαύτους, κινήθηκαν προς το «βαν» με τα μεγάφωνα που βρίσκονταν στην κεφαλή της πορείας. Στάθηκαν μπροστά και απαιτούσαν να σταματήσει η πορεία, να σταματήσουν οι διαδηλωτές του ΠΑΜΕ να φωνάζουν συνθήματα και να μαζέψουν τα πανό και τις σημαίες. Κάποιοι από αυτούς κινήθηκαν ακόμη πιο απειλητικά και επιθετικά στην κεφαλή της πορείας, με βρισιές και προβοκατόρικα συνθήματα, όπως «ΚΚΕ το Κόμμα σου χαφιέ», «Ιδια είναι τα αφεντικά, δεξιά και αριστερά».
Οι προσπάθειες όξυνσης της κατάστασης δε σταμάτησαν μόνο εκεί. Την ίδια ώρα, κάποιο άλλοι, λίγα μέτρα πιο κάτω, βρήκαν την ευκαιρία να προκαλέσουν επέμβαση των ΜΑΤ, πετώντας μπουκάλια και άλλα αντικείμενα, με αποτέλεσμα τα ΜΑΤ να απαντήσουν με τη ρίψη δύο δακρυγόνων.
Τα στελέχη του ΠΑΜΕ αντιμετώπισαν αυτή την προβοκατόρικη επίθεση με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα. Η κατάσταση εκτονώθηκε χάρη στην οργανωμένη περιφρούρηση του συλλαλητηρίου, αλλά και τη συμβολή κόσμου που βρισκόταν στην πλατεία και αντέδρασαν ενάντια στους προβοκάτορες. Αφού οι διαδηλωτές παρέμειναν περίπου 45 λεπτά στο χώρο, αποχώρησαν συντεταγμένα προς τους Στύλους του Ολυμπίου Διός.
Όσο για το σε τι αντέδρασε και τι προσπάθησε να αποτρέψει οργανωμένα και ύπουλα η ακροδεξιά, ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ανταρσύα, μπορούμε να θυμήσουμε την πορεία του ΠΑΜΕ στις 3 Ιούνη, στα πλαίσια φυσικά των κινητοποιήσεων από τις οποίες "κρύφτηκε"


και το άρθρο του "Αριστερά και πολιτική" για τις (ανεκμετάλλευτες, τελικά) πολιτικές δυνατότητες που άνοιγε εκείνη η ημέρα,
ή, για να πάμε αργότερα μέσα στο μήνα, το άρθρο του ιστολογίου "Ηρόδοτος" στις 15 Ιουνίου του 2011 με τίτλο "ΠΑΜΕ και “αγανακτισμένοι” μαζί στο Σύνταγμα" (από όπου και η φωτό που ακολουθεί).
Προς διάφορους "έξυπνους" λοιπόν: αν η ευτέλεια των πράξεων αποτελεί καλό κίνητρο για τη λήθη, η κατ' εξακολούθηση εμπειρία του "κλέφτη που φωνάζει" αποτελεί πολύ καλή συνταγή για τη μνήμη. Μην δοκιμάζετε να αλλάξετε την ιστορία λοιπόν. Οι κομμουνιστές θυμούνται πολύ καλά το παρελθόν γιατί είναι υποχρεωμένοι να αντλούν διδάγματα απ' αυτό.

38 σχόλια:

  1. Απο τα πιο πετυχημενα ομολογουμενως κολπα της αστικης ταξης ωστε να διαμορφωσει νεους συσχετισμους...αν ισχυει κατι αλλο ενδιαφερομαι να ακουσω.
    Κατι αλλο: τοτε ολοι μαζι κινημα "αυθορμητο","μαζικο", "πεμπτουσια" κτλ και μετα κεερφα,αντιφα μετωπα και κουτελα και φρυδια...ετσι δεν ειναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σύντροφοι, καλά όλα αυτά, αλλά εμένα η αντίληψη που θέλει τους λεγόμενους Αγανακτισμένους ένα "κόλπο της αστικής τάξης", όπως λέει ο PEDRO από πάνω και έχουν υποστηρίξει και διάφοροι άλλοι σχολιαστές κατά καιρούς σ'αυτό το ιστολόγιο, μού φαίνεται εντελώς αντιμαρξιστική, αντιδιαλεκτική και ολίγον τι...συνωμοσιολογική, να την πω την αμαρτία μου. Η αστική τἀξη δεν χρειάζεται να κουνήσει ούτε το μικρό της δαχτυλάκι για να βγούν μαζικά 500.000 και 1.000.000 άνθρωποι στο δρόμο, από τα λαϊκά και τα μεσαία στρώματα κυρίως (εννοώ αυτοαπασχολούμενους, μικροαστούς μαγαζάτορες κ.λπ.), των οποίων όλη και όλη η πολιτική απάντηση στην εξαιρετικά βίαιη και απότομη εξαθλίωση των ζωών τους συνοψιζόταν στη μούτζα, το "αλήτες προδότες πολιτικοί", "οι 300 στο Γουδί" κ.λπ. Με δεδομένη την αστικη ηγεμονία και στο ιδεολογικό επίπεδο, το περίεργο θα ήταν να μη συνέβαινε αυτό. Άρα, υπ'αυτήν την έννοια, εν τη γενέση του ήταν ένα "μαζικό αυθόρμητο κίνημα".

    Το τι έγινε από εκεί και ύστερα, αν το προσεταιρίστηκαν τα αστικά ΜΜΕ και ξεφούσκωσε τόσο γρήγορα και εύκολα όσο φούσκωσε υπό το βάρος των εσωτερικών του αντιφάσεων και λόγω της κρατικής καταστολής, είναι άλλη κουβέντα · όπως άλλη κουβέντα είναι το τι στάση κράτησαν οι ΑΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ απέναντι σ'αυτό το "κίνημα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε χρειάζεται να πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερό 2 χρόνια μετά. Τα πράγματα είναι πολύ απλά.

      1. "Αυθόρμητο" δεν είναι ΤΙΠΟΤΕ. Αυτοί που βγήκαν στους δρόμους δεν βγήκαν από σπηλιές. Βγήκαν απ' τα σπίτια τους, όπου έβλεπαν τηλεόραση και διάβαζαν εφημερίδες επί δεκαετίες. Αστική τηλεόραση και αστικές εφημερίδες. Με πολύ συγκεκριμένη αντίληψη του "τι είναι η κρίση" (φάγανε τα λεφτά) και "τις πταίει" (τα λαμόγια). Οι θεωρίες του αυθόρμητου που αγνοούν ότι ο κόσμος δεν εισέρχεται στο πολιτικό πεδίο του δρόμου σαν το μωρό στην κολυμβήθρα είναι αξιοπεριφρόνητες και καταγέλαστες. Και ιδεολογικά συνένοχες με την κυρίαρχη ιδεολογία, βεβαίως.

      2. Μέσα στα πλαίσια της παραδοχής ότι δεν υπάρχει "αυθόρμητο" σε μια ολοκληρωτικά μηντιακή και μηντιοποιημένη κοινωνία, ένα πολιτικό κόμμα έχει την υποχρέωση να προσπαθήσει να εμφυσήσει ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ. Και ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΚΚΕ. Προσπάθησε να στρέψει τον κόσμο που μαζεύτηκε σε μια κατεύθυνση ταξικά ενσυνείδητη. Αυτή είναι η υποχρέωση ενός κομμουνιστικού κόμματος.

      3. Στον "κόσμο" όμως που μαζεύτηκε ήτανε πολλά φυντανάκια πολιτικά οργανωμένα, τα οποία, επιπλέον, δεν είχαν κανένα πρόβλημα να το παίζουν "ακομμάτιστα" και να σιγοντάρουν την επιθετικότητα και την απαξίωση απέναντι "στα κόμματα" και στον "συνδικαλισμό." Στην ατιμία το ΚΚΕ δεν κάνει διαγωνισμούς με τον υπόνομο, οι κομμουνιστές έχουν αρχή να μην κρύβουν τα πιστεύω τους ανεξάρτητα από συνέπειες.

      4. Η συνέπεια ήταν ότι "ο κόσμος" με την "εκπαίδευση" που είχε απ' το αστικό χαζοκούτι και τα αστικά κωλόχαρτα έμεινε στο "κλέφτες τα λεφτά μας", δεν πήρε χαμπάρι το παραμικρό, δεν έμαθε απολύτως τίποτε, γιατί "δασκάλους" είχε τους επιτήδειους που είχαν πάει εκεί για να κάνουν άλλες δουλίτσες, των οποίων τα αποτελέσματα φάνηκαν στις εκλογές (και αργότερα στις δημοσκοπήσεις). Και τα αποτελέσματα αυτά αντάμειψαν δύο ομαδούλες για την καλή δουλειά που έκαναν παίζοντας τα ακομμάτιστα παιδάκια και τους "αγανακτισμένους πολίτες." Τον ΣΥΡΙΖΑ και τη Χρυσή Αυγή.

      End of story, και αν ο κόσμος δεν ένιωθε βαθιά μέσα του πόσο ΜΑΛΑΚΑΣ πιάστηκε, θα ξαναείχε βγει δυο χρόνια τώρα στο Σύνταγμα, που δεν περνάει ούτε για να πάρει τσιγάρα απ'το περίπτερο.

      Αυτή είναι η πολιτική, δεν είναι καμία συνομωσία.

      Διαγραφή
    2. Προσθέτω: Έχουμε πάμπολλες φορές τεκμηριώσει ότι τα ΜΜΕ καθημερινά γράφουν ΤΕΡΑΤΑ αντικομμουνιστικού γκεμπελισμού στην καθαρή βάση "ρίχτο, κι ό,τι πιάσει." Ε, πιάνει. Ο κόσμος δεν πήγε στο Σύνταγμα με το μυαλό ανοιχτό. Εκεί πάνω κάνανε δουλειά οι οργανωμένοι, που δεν χρειαζόταν να κουραστούν πολύ να περάσουν "γραμμή" εναντίον των κομμουνιστών στο μουλωχτό. Εντός πλατείας το σύνθημα ήταν "δεν θέλουμε κόμματα", εκτός ήταν --ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ-- ότι το ΚΚΕ απέρριψε το λαό και είναι συστημικό, κέρδισαν τη μάχη εύκολα και γρήγορα.

      Υπάρχει άνθρωπος που να μην καταλαβαίνει ακόμα και σήμερα ότι πάνω στις πλατείες στήθηκε το πολιτικό παιχνίδι διάδοχης κατάστασης πολιτικών συσχετισμών και να μην ξέρει πώς παίχτηκε και ποιος το κέρδισε; Δεν νομίζω.

      Δεν υπάρχει μία στο εκατομμύριο να κερδίσεις ματς με τέτοιους όρους. Δεν είναι 1943. Τα μυαλά έχουν διαφθαρεί σε τεράστιο βαθμό, και τα περισσότερα πέρασαν απ' τη σάχλα στην αντίδραση ή απ' τη σάχλα στην κατατονία. Ήταν ακόμα πάρα πολύ νωρίς για να διεκδικήσεις ηγεμονία με προοπτικές. Δυστυχώς.

      Διαγραφή
  3. Δεν ήμουν σαφής, προφανώς· δικό μου το λάθος. Εννοώ ότι σε περιπτώσεις όπως αυτή των Αγανακτισμένων, το "αυθόρμητο" είναι ο μανδύας υπό τον οποίο εμφανίζεται η αστική ιδεολογία. Και ένα παιδί 5 χρονών (που θα έλεγε και ο Μαρξ) μπορεί να καταλάβει πως σε μια ταξικά διαιρεμένη κοινωνία δεν υπάρχει τίποτα το αυθόρμητο ή ουδέτερο ή, για να το πούμε αλλιώς, υπάρχει μόνο στον βαθμό που είναι έκφραση της ιδεολογίας της άρχουσας τάξης. Γι'αυτό έγραψα: «Άρα, υπ'αυτήν την έννοια, εν τη γενέση του ήταν ένα "μαζικό αυθόρμητο κίνημα"». Προφανώς, δεν χρησιμοποιώ την έννοια του αυθόρμητου με την σημασία που του αποδίδει ο ΣΥΡΙΖΑ. Αλίμονο! Όλο κι όλο αυτό που ήθελα να πω είναι ότι δεν είναι πως τον Μαϊο του 2011, υπό το βάρος της οικονομικής και πολιτικής κρίσης, ξαφνικά τα αστικά επιτελεία είπαν "δεν δημιουργούμε ένα αντιδραστικό ψευτό-κίνημα, να κινητοποιήσουμε μερικές εκατοντάδες κόσμου, να διαμορφώσουμε και νέους συσχετισμούς, να πούμε;". Αν μπορούσαν να ελέγξουν και κινητοποιήσουν τέτοιο κόσμο, θα τον διοχεύτευαν πολιτικά κατευθείαν στα αστικά κόμματα, δεν θα το πήγαιναν δια της πλαγίας οδού. Αυτό ακριβώς δεν μπορούσαν να κάνουν, εξ΄ου και μιλάμε για κρίση (έστω και μερική) πολιτικής νομιμοποίησης της αστικής εξουσίας.

    Ως εκ τούτου, Αντώνη, είναι σαφές πως συμφωνώ μαζί σου. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη στἀση του ΣΥΡΙΖΑ όπου αποδείχθηκε η ξεφτίλα τους. Το παρέθεσες πολύ ωραία, και σχηματικά, πιο πάνω, δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. Πάντως, μπορεί το Σύνταγμα να άδειασε αλλά το "νέο hot spot της πόλης", η πλατεία Αγίας Ειρἠνης λίγο πιο κάτω, γεμάτη είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σύντροφε,

      Ήσουν ξεκάθαρος, εγώ ήμουν κάπως κουρασμένος. Για τα "αστικά επιτελεία" όμως:

      Στην πράξη, για τι πράγμα μιλάμε;

      Μιλάμε κατ' αρχάς για τα ΜΜΕ ως μονοπώλια εφοπλιστών και μεγαλοβιομηχάνων. Τι στάση τήρησαν; Promotion μεθ ελέγχου. "Φάση" οι πλατείες, αλλά να μη ξεφεύγουν. Όχι βέβαια τι ζητήματα θέτουν ή δεν θέτουν, αλλά να μην "το παρακάνουν" (τι, το σουβλάκι;)

      Το κράτος. Μεγάλη ανεκτικότητα ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΤΗΚΕ Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΕ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ, ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΕΛΗ ΙΟΥΝΗ. Εκεί έδωσε ρέστα σε μαζική καταστολή και προβοκάτσια. Το κράτος είπε ξεκάθαρα ΤΙ ήταν αυτό που φοβόταν και με τι δεν προβληματιζόταν ιδιαίτερα. Και όταν ο κόσμος πήγε για μπάνια και η φάση είχε εκτονωθεί και ξεφουσκώσει μόνη της, μάζεψε τις σκηνές και καθάρισε. Αριστοτεχνικός χειρισμός εκ μέρους του.

      Μιλάμε επίσης για τα πολιτικά κόμματα. Τι στάση κράτησαν; "Έπαιξαν" στο φουλ. Προμόταραν, χάιδεψαν αυτιά, κολάκεψαν.

      Τι υπήρχε πριν τις πλατείες; Υπήρχε έντονη αντίδραση απέναντι στο πολιτικό κατεστημένο. Είχαν φάει ξύλο βουλευτές των κυβερνώντων. Φοβόντουσαν να κυκλοφορήσουν.

      Μετά; Εκλογές που έβαλαν τη δεξιά στο τιμόνι και την κρατούν εκεί αταλάντευτα, με τα μπουλντόγκ της ακροδεξιάς από δίπλα.

      Δεν το λες ακριβώς κάτι άσχετο με τον επιτελικό σχεδιασμό της αστικής τάξης όλο αυτό. Ένα κομμάτι της, αυτό που ήθελε την κυβέρνηση και τις ψήφους (η αστική και μικροαστική συμμαχία γύρω απ' τον ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΤΑΡΣΥΑ) υποκίνησε, έστησε, διέδωσε, προώθησε. Το άλλο, το μεγαλοαστικό, διαχειρίστηκε για να "ξεδοντιάσει" ταξικά την κατάσταση, να ζυμώσει μέσα από αυτή το φασιστικό μπουλντόγκ που θα το προστάτευε, να καλλιεργήσει τον επιθετικό και βίαιο αντικομμουνισμό. Οκτώβρη της ίδιας χρονιάς πέφτει νεκρός ο Γκοτζαρίδης.

      Διαγραφή
    2. Εκλογές που έβαλαν τη δεξιά στο τιμόνι και την κρατούν εκεί αταλάντευτα, με τα μπουλντόγκ της ακροδεξιάς από δίπλα=Εκλογές που έβαλαν τη ακροδεξιά στο τιμόνι και την κρατούν εκεί αταλάντευτα, με τα μπουλντόγκ του φασισμού από δίπλα.

      Διαγραφή
    3. Υπήρχε έντονη αντίδραση απέναντι στο πολιτικό κατεστημένο=Υπήρχε έντονη αντίδραση απέναντι στο πολιτικό κατεστημένο, αστάθεια πολιτική, ρευστότητα στο πολιτικό σκηνικό.

      Διαγραφή
  4. "Δεν το λες ακριβώς κάτι άσχετο με τον επιτελικό σχεδιασμό της αστικής τάξης όλο αυτό."

    Καμία αμφιβολία και αντίρρηση επ'αυτού. Ισχυρίζομαι, όμως, πως δεν ήταν κάτι προσχεδιασμένο από την αστική τάξη όλο αυτό. Διαφορετικά, το όλο σχήμα είναι εντελώς ντετερμινιστικό. Λες μόνο σου, πολύ σωστά, ότι "Υπήρχε έντονη αντίδραση απέναντι στο πολιτικό κατεστημένο, αστάθεια πολιτική, ρευστότητα στο πολιτικό σκηνικό." Πολιτική αστάθεια και ρευστότητα τι σημαίνει; Σημαίνει ότι ενέχεται ένας παράγοντας ρίσκου και αβεβαιότητας (για την άρχουσα τάξη), ότι τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά (όχι προς όλες τις κατευθύνσεις προφανώς, αφού η έκβαση μιας τέτοιας κατάστασης εξαρτάται από τους γενικότερους ταξικούς συσχετισμούς, από την κατάσταση του εργατικού/κομμουνιστικού κινήματος κ.λπ.). Από που προήλθε η πολιτική αστάθεια; Από την εκλογική καταπόντιση των αστικών κομμάτων λόγω της βίαιης αντεργατικής/αντιλαϊκής πολιτικής από το 2009 και δώθε. Οι μεταπολιτευτικοί δεσμοί πολιτικής εκπροσώπησης των μαζὠν από τα αστικά κόμματα διαρρηγνύονται τάχιστα (μιλάμε πάντα για τις εξελίξεις μέχρι το '11)· αποδεσμεύεται κόσμος από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ -και μέλη της εργατικής τάξης, ανάμεσα τους. Βγαίνουν αυτοί οι άνθρωποι μαζικά στον δρόμο, μόνοι τους, και αντιδρούν πολιτικά, όπως όλοι είδαμε. Μπορείς να πείς πως υπήρχε μια αμηχανία στα αστικά επιτελεία απέναντι στο κίνημα αυτό τις πρώτες μέρες. Από κει και ύστερα, βλέποντας η κεφαλαιοκρατία τον πολιτικά ακίνδυνο για την εξουσία της χαρακτήρα των Αγανακτισμένων, βλέπει ότι μπορεί να υπερβεί την κρίση πολιτικής νομιμοποίησης διαμορφώνοντας νέους όρους και συσχετισμούς μέσω "εκλογών που έβαλαν τη ακροδεξιά στο τιμόνι και την κρατούν εκεί αταλάντευτα, με τα μπουλντόγκ του φασισμού από δίπλα", όπως πολύ σωστά λες.

    Απ'την άλλη, σε ό,τι αφορά την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, τους αντιεξουσιαστές (με ή χωρίς εισαγωγικά) που επιτίθενται σε εργάτες κ.λπ., δεν ξέρω αν είναι δόκιμο να τους εντάσσουμε στον συνειδητό αστικό σχεδιασμό για τον αφοπλισμό και τη συντριβή του κομμουνιστικού κινήματος. Ο οπορτουνισμός και ο αναρχισμός είναι διακριτές τάσεις του παγκόσμιου εργατικού κινήματος εδώ και 150 χρόνια. Σαφώς τμήματα των μικροαστικών και μεσαίων στρωμάτων έλκονται από την υπερεπαναστατική φρασεολογία της ΑΝΤΑΡΣΥΑ ή την ψευδαίσθηση "ελευθερίας" και "αυτονομίας" που τους παρέχει η αναρχική αντίθεση στο κράτος (κάτι που αντανακλάται και στη ταξική σύνθεση αυτών των μορφωμάτων). Ο Κοτζαρίδης, όμως, πέφτει νεκρός από τα αέρια της κρατικής καταστολής, όχι από χέρι φασίστα. Δεν βλέπω δηλαδή πως συνδέεται ο θάνατος Κοτζαρίδη σε εκείνη τη συγκυρία με την αδιαμφισβήτητη απόπειρα των μεγαλοαστών να στρώσουν το έδαφος στον λυσσασμένο αντικομμουνισμό.

    Δεν ξέρω, ίσως προσπαθώ να διυλίσω τον κώνωπα. Αυτά τα σημεία με προβληματίζουν, σε όλα τα υπόλοιπα συμφωνούμε. Αν θέλεις και μπορείς απαντάς, και συγγνώμη αν κούρασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @SurrealisticEvening³:
      Όταν ο Κοτζαρίδης δολοφονήθηκε, δεν υπήρχε ορατή στολή σε ακτίνα χιλιομέτρων. Η δε επέμβαση της αστυνομίας έγινε καμία-δύο ώρες μετά.
      Μην λέμε συνέχεια τα ίδια για πράγματα πασίγνωστα, που έγιναν μπροστά
      σε κάτι χιλιάδες ανθρώπων, και σε απευθείας μετάδοση από την TV για όσους δεν ήταν εκεί.

      Και ναι η δημιουργία των πλατειών έγινε ακριβώς με τον τρόπο που περιέγραψες πως ΔΕΝ έγινε.
      Βλέποντας τον κόσμο από κάτω
      α)να απαγκιστρώνεται από τις χρόνιες πολιτικές επιλογές του
      β)να θέλει να βγει στο δρόμο
      και προκειμένου
      α)να μην κάνει επικύνδυνες νεες πολιτικές επιλογές
      β)το κατέβασμα του στον δρόμο να είναι όσο το δυνατό ανώδυνο και εκτονωτικό
      δημιούργησαν (οι αστοί)ένα "κίνημα" από το μηδέν που
      α)ακύρωσε το όποιο κύνδινο ριζοσπαστικοποίησης κοινωνικών κομμματιών
      β)τα στράτευσε κιόλας υπέρ του ενάντια στο εργατικό κίνημα!

      Διαγραφή
    2. ΟΚ, δεν επιμένω σε ό,τι αφορά τους "Αγανακτισμένους". Για τον Κοτζαρίδη εγώ ξέρω ότι μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο χωρίς εμφανή τραύματα και πως επρόκειτο περί καρδιακής προσβολής προκληθείσας και λόγω των δακρυγόνων. Όπως και να έχει, πρόθεση μου γράφοντας αυτά πιο πάνω δεν ήταν να δικαιολογήσω τους αναρχικούς ή να τους απαλλάξω από τις βαρύτατες ευθύνες που φέρουν για τη διάχυση του αντικομμουνιστικού μένους στην Ελλάδα.

      Διαγραφή
    3. @SurrealisticEvening³:
      Το γεγονός πως πέθανε από ανακοπή δεν σημαίνει πως πέθανε και από την αστυνομία. Σε έχουν ψεκάσει στο πρόσωπο με πυροσβεστήρα από το ένα μέτρο;
      Είναι πολύ χειρότερο από το δακρυγόνο;

      Με δεδομένο πως μπάτσος με στολή δεν υπήρχε πουθενά, αν ήταν δακρυγόνο, που στα κομμάτια τα βρήκαν οι μπάχαλοι;

      Διαγραφή
  5. Προς SurrealisticEvening³: Ισως οντως ακουγεται "συνομωσιολογια", αλλα πλεον δεν ειναι καθολου δυσκολο να γινει, εχουν πραγματοποιηθει πολυ πιο συνθετοι σχεδιασμοι κατα καιρους, διαβαζα πριν καιρο πως παρενεβαινε η Δυση στη τοτε Τσεχοσλοβακια το 1968, μιλαμε για ατελειωτο μηχανισμο και δεν ειναι μονο αυτο, επισης εμπειρια απο πολυχρωμες "επαναστασεις" στη πρωην ΕΣΣΔ, χωρις το σοσιαλιστικο "μπαμπουλα". Σιγουρα δεν εκατσαν οι αστοι εν μια νυκτι να στησουν κατι τετοιο, ζυμωσεις εκαναν απο τη μερια τους με διαφορα γεγονοτα και τις μερες πριν-μετα τη Μαρφιν αλλα και νωριτερα. Ισως ο ορος "κολπο" να ηταν αστοχος, το δεχομαι. Αλλα πολλα πραγματα δε παραβλεπονται. Πιστευω οτι εστειλαν δια της πλαγιας οδου κοσμο στις συγκεκριμενες δυναμεις που λεει ο Αντωνης, δε ξεχναω τις απευθειας μεταδοσεις του ΣΚΑΪ και ολη αυτη τη γραμμη απο τοσα και τοσα ΜΜΕ.
    SurrealisticEvening³ δε σε πιανω απ' τα μουτρα, επι της ουσιας συμφωνουμε, οποτε μην εκλαβεις ως επιθετικο το υφος μου. Απλα πλεον υπαρχει μπολικη εμπειρια απο εγχειρηματα τετοιου ειδους.Δεν τους βγαζω ολους πρακτορες (και δεν ειναι),παρ'ολα αυτα μονο αθωα δε μου φαινονται τα πραγματα...Τα υπολοιπα τα βαζει πιο ολοκληρωμενα ο Αντωνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επειδή λοιπόν όπως πολύ σωστά σημειώνει ο Αντώνης, οι κομμουνιστές έχουν μνήμη, ας δούμε την εξέλιξη του ακομμάτιστου στην 48ωρη απεργία στις 6 & 7 Νοέμβρη 2012. Δεν βλέπω πουθενά φασίστες ξυρισμένους να φτύνουν την κ. Δούρου, κανέναν επαναστάτη του ΕΕΚ, του ΚΚΕ-μλ, του ΜΛ-ΚΚΕ, της ΑΝΤΑΡΣΥΑ να βρίζουν χυδαία τον κ. Λαφαζάνη. Αλλά ορισμένοι έχουν το οκ από το "λαό" να κατεβαίνουν μονίμως με τις κομματικές τους σημαίες στις απεργίες. Στο τέλος βέβαια και μετά το κλασικό στημένο πάρτυ των μπάχαλων με την αστυνομία και με τη συνδρομή της βροχής, δείχνουμε και το ΠΑΜΕ όταν επέστρεψε στο σύνταγμα οργανωμένα, να χειροκροτείται που ήρθε να μας σώσει. Και κλείνουμε με τη σημασία της ενότητας. Οι σημαίες του ΠΑΜΕ με του ΣΥΡΙΖΑ στο ίδιο πλάνο.
    Συγχαρητήρια. Το πρώτο εισιτήριο μετά τις εκλογές για τη διεκδίκηση της αστικής κυβέρνησης στον επόμενο γύρο έχει σφραγιστεί.
    http://www.youtube.com/watch?v=yXkbh0BrNqU

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είχαμε περίπου αυτήν την κουβέντα τα προάλλες.
    Ανακαλύψαμε πως διέφεραν οι εκτιμήσεις μας, όμως μπορέσαμε να εστιάσουμε σε συγκεκριμένα ερωτήματα ώστε να έχουμε την σφαιρική εικόνα.

    Οι «πάνω» δεν μπορούσαν;
    Οι «κάτω» δεν ήθελαν;

    Για το πρώτο ερώτημα «φάνηκε» πως ήταν πολύ κοντά στην «αδυναμία» είτε πληρωμής, είτε σε εκείνη που περιέγραφε ο πάγκαλος που φοβόνταν να βγουν στους δρόμους κτλ. Ήταν έτσι τελικά;

    Οι «κάτω» προσπαθούσαν να μαζευτούν από «διάφορους» είτε με «φέρτε την Ελλάδα μας πίσω» (8 τραπεζάκια καφετέριας), είτε με τους «τρακόσιους» κτλ. Από πότε; Τουλάχιστον ενάμιση χρόνο κινήσεις και παρακινήσεις.
    Πλήρης αποτυχία έως το «όχι αυθόρμητο, πες με τυχαίο» γεγονός του καλέσματος των «παιδιών του Θησείου» στο Σύνταγμα με σύνθημα «σσσς, οι Έλληνες κοιμούνται» που αποδείχτηκε πανηγυρικά ως το ποιο πιασάρικο από όλα.
    Η φύση της μάζωξης - κατευθείαν στο Σύνταγμα – μαζί με την «ανοιξιάτικη» μέθοδο «πέραν των κομμάτων και των ιδεολογιών» δημιούργησε προβλήματα σε συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους τον εξής έναν: ΚΚΕ.
    Οι συριζαίοι ποτέ δεν πάνε οργανωμένα και μαζικά. Το αντίθετο είναι ανέκδοτο.
    Οι αναρχοαυτόνομοι βρεθήκαν στα καλύτερά τους «ακαπέλωτοι».
    Οι μουλούδες και οι εξωκοινοβουλευτικοί ενώ βρέθηκαν στο ίδιο κυνηγητό με το ΚΚΕ, μπόρεσαν με την επιμονή τους αλλά και με την συμπάθεια του «αδύναμου» που απόκτησαν να πάρουν θέση στην άκρη της πλατείας.
    Τα «πατριωτάκια» πάντα είχαν θέση στην πάνω πλατεία – τρακόσιοι κτλ –
    (αλλά όχι χωρίς προβλήματα. Το χρυσάβγουλο οδηγό της ΕΘΕΛ με τα μπαταρισμένα φιλαράκια του τους έχουμε δει όλοι στο youtube να μπαίνουν στο πλάι της Βουλής. Τις καδρονιές που έφαγαν κάποιοι άλλοι χρυσάβγουλοι μπροστά στον Άγνωστο ήταν άλλο βίντεο.)
    Η ίδια του η φύση του ταξικού κινήματος – οργάνωση, μαζικότητα κτλ – το κάνει να υστερεί απέναντι σε τέτοιες «αυθόρμητες» μαζώξεις κατά την πρώτη φάση. Στην συγκεκριμένη κατάσταση φάνηκε πως και μετά «αντρώνεται» μέσα σε αυτές τις κινήσεις η πρωτοβουλία του ακομμάτιστου χωρίς δυσκολία. Και όχι μόνον...
    Πρέπει να βγουν συμπεράσματα από τις πλατείες και να βρεθούν μέθοδοι του ταξικού κινήματος για την αποτροπή ίδιων προβλημάτων.

    Εργατιστής

    ΥΓ. Η φώτο με το αγγλικό σύνθημα σε τούρκικους τοίχους «σσσς, γιατί οι Έλληνες κοιμούνται» δεν έπιασε. Η φώτο με το πλακάτ «Ταχίρ, Σύνταγμα, Ταξίμ» είναι αδύναμη να συσπειρώσει. Ποτέ όμως δεν μπορεί να αποκλειστεί μία προβοκάτσια στο προξενείο πχ που θα γεμίσει πάλι το Σύνταγμα και θα ακουστούν συνθήματα που θα είναι αποκρουστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Η φύση της μάζωξης - κατευθείαν στο Σύνταγμα – μαζί με την «ανοιξιάτικη» μέθοδο «πέραν των κομμάτων και των ιδεολογιών» δημιούργησε προβλήματα σε συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους τον εξής έναν: ΚΚΕ."

      Η ίδια του η φύση του ταξικού κινήματος – οργάνωση, μαζικότητα κτλ – το κάνει να υστερεί απέναντι σε τέτοιες «αυθόρμητες» μαζώξεις κατά την πρώτη φάση. Στην συγκεκριμένη κατάσταση φάνηκε πως και μετά «αντρώνεται» μέσα σε αυτές τις κινήσεις η πρωτοβουλία του ακομμάτιστου χωρίς δυσκολία. Και όχι μόνον...
      Πρέπει να βγουν συμπεράσματα από τις πλατείες και να βρεθούν μέθοδοι του ταξικού κινήματος για την αποτροπή ίδιων προβλημάτων."

      Πολύ σωστά, πολύ ορθές παρατηρήσεις.

      Διαγραφή
  8. ..κι εγώ συμφωνώ ότι η φάση με τους "αγανακτισμενους" ήταν μια κομβική κίνηση εκ μέρους της αστικής τάξης. Μέχρι τότε το παιχνίδι παίζοταν και κόσμος άκουγε περισσότερο απο ότι παλιότερα το ΚΚΕ, μην ξεχνάμε και τις δημοτικές εκλογές του 2010,με τα αποτελέσματα που..τρομαξαν τον Άδωνι. Με τους αγανακτισμένους περάσαμε από τον ψευδεπίγραφο "αριστερό- αντιεξουσιαστικό" λόγο της μεταπολίτευσης (όπου ακόμα και ο Κώστας Καραμανλής δήλωνε αντιεξουσιαστικός τύπος ενώ το ΠΑΣΟΚ ήταν αριστερό κόμμα), στον σημερινό εθνοπατριωτικό- αντιπολιτικό λόγο (όπου πλέον ο κοσμοπολίτης ΣΥΡΙΖΑ πουλάει πατριωτισμό και ακόμα και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ μιλάει για νέα Κατοχή κτλ). Κι όλα αυτά χωρίς να ακουστεί κιχ για το ελληνικό Κεφάλαιο!
    Υπο το σημερινό πρίσμα πάντως,αναρωτιέμαι αν τελικά η ψύχραιμη στάση του ΠΑΜΕ απέναντι στους προκλητικούς "διαδηλωτές" ήταν η ενδεδειγμένη..η ανοχή στους τραμπουκισμούς έχει καθιερώσει μια ειρωνική στάση απέναντι στους ΚΚΕδες ως φλώρους, αδύναμους (εν αντιθέσει με τα παλικάρια με τα μαύρα)..φυσικά αν είχε γίνει κάτι τέτοιο τότε, δηλαδή αν είχε πλακώσει η περιφρούρηση μερικούς μερικούς, θα είχα αντιδράσει απο τους πρώτους..αλλά τελικά είναι τόσο χυλός το μυαλό πολλών,που πραγματικά πρέπει να πουλάς και ωμό τσαμπουκά..πως το το έλεγε χοντρά χοντρά ο Μακιαβέλι: "το ιδανικό είναι να σε αγαπούν και να σε φοβούνται αλλά αν είναι να επιλέξεις ένα απο τα δυο,καλύτερα να σε φοβούνται"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ο βασιλιάς χαιρέτισε τον ακομμάτιστο χαρακτήρα των αγανακτισμένων.
      Από την έκθεση λυκείου και την κακή "κομματικοποίηση" στην εφαρμογή.
      Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Οι ιδεολογικοί τους μηχανισμοί είναι πανίσχυροι.

      Διαγραφή
    2. pote eipe i antarsya gia nea katoxi eseis plisiazete tous narites , emeis tha meinoume pistoi sto komma oxi se neotriskistes

      Διαγραφή
    3. Ο Δελαστίκ πού ανήκει; Στον Ολυμπιακό Βόλου;
      http://kopais.blogspot.com/2012/02/blog-post_6313.html
      http://www.epikaira.gr/epikairo.php?id=26489
      http://freepen.gr/2013/λύσσαξαν-οι-δοσίλογοι-του-γ-δελαστίκ/
      κλπ κλπ

      Διαγραφή
    4. http://3.bp.blogspot.com/-72TncsxwdeI/Tbnwd4FwZzI/AAAAAAAAAbE/m6heHxT0PSk/s320/68825_1691582131511_1296480476_1870388_1922584_n.jpg

      http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNjVcnmYszyb7c53e9YAH5EbxhcuxwxT1m8ukD7OprNmQgD5Aabw

      Με τις υγείες σου. Και βάλε νικ. Για να μη σου βάλω κι άλλα.

      Διαγραφή
  9. "Τι υπήρχε πριν τις πλατείες; Υπήρχε έντονη αντίδραση απέναντι στο πολιτικό κατεστημένο. Είχαν φάει ξύλο βουλευτές των κυβερνώντων. Φοβόντουσαν να κυκλοφορήσουν" Αυτό που σχεδιάστηκε "μέσα απ'τις πλατείες" με υλικό τους "απολίτικους" αγανακτισμένους ήταν η απαραίτητη για την αστική τάξη αναδιάταξη του πολιτικού κατεστημένου.Βέβαια πήρε μια μικρή παράταση η κυβέρνηση Παπανδρέου που τότε σήκωνε όλο το βάρος της αντιλαικής πολιτικής,μπήκε κι'ο Σαμαράς στο κλάμπ μετά απο λίγο,με τον Καρατζαφέρη να παίζει τον προκαθορισμένο ρόλο του, και φθάσαμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.Το ΠΑΣΟΚ υπηρέτησε πιστά το κεφάλαιο στην έναρξη της καπιταλιστικής κρίσης, και κατόρθωσε να φορτώσει τα αβάσταχτα βάρη σ'ενα λαό ανυποψίαστο,που έπλεε σε πελάγη "ευρωπαικής ευημερίας".Καθώς η κρίση βαθαίνει, το κεφάλαιο απαιτεί υπηρέτες τύπου σκληρού σερίφη, ετοιμάζει όμως και την διάδοχη κατάσταση.Ο Σαμαράς δεν είναι τόσο ακλόνητος,και σύντομα θα διαχειριστεί καταστάσεις που τον ξεπερνούν.Εκτιμώ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα δεχτεί ισχυρή υποστήριξη, αφού δείχνει σημεία "εκλογίκευσης" που λέει και η πεφωτισμένη "Καθημερινή", ενώ ο Κουβέλης ποορίζεται για μπαλλαντέρ.Το χαρτί ΠΑΣΟΚ κάηκε εντελώς.
    Alone

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ..και μην ξεχνάμε ότι τα αστικά ΜΜΕ πρόβαλλαν απο την πρώτη στιγμή πολύ εκτεταμένα τους "αγανακτισμένους" και πολλά εξ αυτών ουσιαστικά προετρεπαν τον κόσμο να κατέβει στο Σύνταγμα..μπορεί να φανταστεί κανείς να παρακινούν αντίστοιχα τον κόσμο να κατέβει σε απεργία ή να προβάλλουν εκτεταμένα συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ (που στο κάτω κάτω υπήρξαν και κάποιες τεράστιες, απεργιακές και μη)? Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν ο Real Fm, με το real democracy κτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το είπα: "Μιλάμε κατ' αρχάς για τα ΜΜΕ ως μονοπώλια εφοπλιστών και μεγαλοβιομηχάνων. Τι στάση τήρησαν; Promotion μεθ ελέγχου."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γλέζος για την επέτειο του Πολυτεχνείου :


    Το γεγονός, δε, το μεγάλο, είναι ότι για πρώτη φορά έχουμε την λειτουργία της άμεσης δημοκρατίας στα Πανεπιστήμια. Για όλα απεφάσιζε η συνέλευση του κάθε τμήματος, της κάθε σχολής, του κάθε έτους. Αυτή είναι και η μεγάλη κατάκτηση, την οποία αποκρύπτουν οι υπέρμαχοι του κομματισμού.

    Κι αυτό είναι και η μεγάλη πικρία. Γιατί αποκρύπτεται; Γιατί στις επετείους κυριαρχεί η κομματικοποίηση; Στην εξέγερση δε λειτουργούσαν κομματικά οι φοιτητές. Λειτουργούσαν μόνο οι συνελεύσεις τους.

    Γιατί, λοιπόν, παρελαύνουν στις επετείους του Πολυτεχνείου, κατά κόμματα; Αυτό είναι το κρίμα.

    Γι’ αυτό το λόγο, δεν συμμετέχω σε αυτές τις εκδηλώσεις. Πήρα μέρος στην πρώτη μεγαλειώδη διαδήλωση που έγινε, και πήγα επίσης κανά δυο φορές ακόμα, προσπαθώντας να τους πείσω ότι άλλο ήταν το πνεύμα του Πολυτεχνείου (πέρα από τα αιτήματα "Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία" τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν και σήμερα), αλλά δεν τα κατάφερα, και γι' αυτό απέχω από τις εκδηλώσεις που γίνονται, όπως είπα.

    Αν και συμμετέχω ολοψύχως σε αυτή την μνημειώδη εκδήλωση της λαϊκής εξουσίας, όπως την πραγμάτωσαν οι φοιτητές στο Πολυτεχνείο, κλαίω και για την κατάντια μας, για την κομματικοποίηση αυτής της μεγαλειώδους εξέγερσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οι «πάνω» δεν μπορούσαν;
    Οι «κάτω» δεν ήθελαν;

    Ορισμένα σκόρπια στοιχεία: Οι «πάνω» δεν μπορεί να μην ειδοποιήθηκαν από τον πρώτο τυχόντα αξιωματικό της αστυνομίας πως είναι πολύ επικίνδυνη η κατάσταση με τα σκουπίδια που συσσωρεύονταν ΤΟΤΕ. Βδομάδες να περνάνε και να αναρωτιέσαι αν ο Μαριγκέλα γράφει πως φτιάχνεις οδοφράγματα ή η κοινή λογική;
    Έπειτα ο ΓΑΠ να βγαίνει και σε πολιτικά του μηνύματα να ζητάει την «αντίδραση» του κόσμου. Για διαπραγματευτικό ατού ρε αδελφέ!
    Τα μεγάλα γραφεία «κοινής γνώμης» να βγάζουν τα παχύδερμα όπλα τους για να φωνάξουν «μαζί τα φάγαμε» μπας και αντιδράσει ο κόσμος.
    Δεν χρειάζονται συνωμοσίες και υψηλοί σχεδιασμοί.
    Οι Κύπριοι πυροσβέστες μας έμαθαν την Αντιπύρα στις πυρκαγιές.
    Κάθε αστός που ασκεί κυβερνητική εξουσία γνωρίζει πως η Λαϊκή αντίδραση που είναι βέβαιο πως θα υπάρξει από τα αντιλαϊκά μέτρα αν εκδηλωθεί πρόωρα θα είναι τουλάχιστον αδυνατισμένη.
    Στα αμερικάνικά τους σχολεία το σπουδάζουν ως «διαχείριση κρίσεων».
    Τα μετέπειτα γεγονότα απόδειξαν πως:
    Οικονομική αδυναμία δεν θα μπορούσε να υπάρξει βάση του μηχανισμού ELA(ρευστότητα τραπεζών) και των εντόκων γραμματίων του δημοσίου(δανεισμός κεντρικής κυβέρνησης) που τότε δεν είχαν έλεγχο από Τρόικα.
    Επιχειρησιακή αδυναμία ποτέ δεν παρουσιάστηκε, ακόμη και μετά από ρεκόρ διαδηλώσεων και πορειών από τους κατασταλτικούς μηχανισμούς του Κράτους. Αντίθετα φάνηκε αρκετές φορές δυνατότητα σύνθετων επιχειρησιακών σχεδιασμών στο πεδίο όπου πχ ανέκοψαν και εμπόδισαν την πορεία του ΠΑΜΕ στην Βουλή την ημέρα εκείνη που ο Μαυρίκος είχε γίνει μνημονιοβόλος.
    Για να μην βάζουμε μία – μία τις ενδείξεις ας αρκεστούμε στο γεγονός πως έχουν περάσει χρόνια από την κρίση και οι αστοί δεν έχουν κάψει την εφεδρεία του Σύριζα ακόμα. Αντίθετα πχ στην Αργεντινή και στην Ισλανδία εντός του πρώτου χρόνου είχαν καεί οι αντίστοιχες εφεδρείες. Ενδιαφέρον;

    Οι «κάτω» βρέθηκαν στην χειρότερη δυνατή περίοδο της εξαγορασμένης συνδικαλιστικής ηγεσίας που γιγαντώθηκε την περίοδο 2006 – 2008. Επιτέλους η Ελλάδα είχε αποκτήσει ισχυρή «εργατική αριστοκρατία» για κακή τύχη του εργαζόμενου λαού.
    Η περίοδος 2006 – 2008 κρύβει μάλλον πολλά για την μετέπειτα πορεία και θα πρέπει να μελετηθεί ιδιαίτερα η διάβρωση του Κρατικού – ημικρατικού συνδικαλισμού.


    Εργατιστής

    ΥΓ. Σε κάθε περίπτωση που πρέπει να πάρω θέση για τους «κάτω» είτε σε πλατείες, είτε σε πορείες δυναμικές ώστε να απαντήσω αν «ήθελαν» μου βγαίνει αυθόρμητα η απάντηση πως πραγματικά ΟΛΟΙ «δεν ήθελαν». Μετά από αυτό ξεκινούν οι καταιγιστικές απαντήσεις με το «δεν». Με τον τάδε τρόπο «δεν μπορούσαν», με τον δείνα τρόπο «δεν ήταν αρκετός» κτλ κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. チャプルジュフルヤ ‏@fulyacandas 14m
    According to DHA: 4 foreign students are also arrested.Indian,Greek and French students were in Turkey with an exchange program. #occupygezi

    Chapuliki

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ασχετο: τι κανει η "αντιεξουσιαστικη" μας Ελευθεροτυπια; Κατι ειδα οτι παει για κλεισιμο; Ενημερωστε οποιος μπορει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. επειδη διαβαζω διαφορα και θα μου φυγουν τα μαλλια
    Α) η ανταρσυα μιλαει ΜΟΝΟ για ξενη κατοχη και τπτ αλλο, μιλαει για κακη μερκελ και ξενους καπιταλιστες. οι θεσεις της ειναι πλεον πολυ κοντα στου τσυριζα πριν τις εκλογες του μαη.
    Β) @σουρεαλιστικο απογευμα
    ο οπορτουνισμος και οι αναρχικοι ειναι διακριτα ρευματα του κινηματος που διαβρωνονται πρωτα, παιζουν τον ποιο βρωμικο ρολο και ειναι παντα προθυμοι να στηριξουν "προοδευτικους" αστους παρα κομμουνιστες. αμεσως μετα τους φασιστες καθε χωραςμ, την ποιο λυσαλεα επιθεση απενταντι στα κομμουνιστικα κομματα την κανουν αυτοι.
    οσο για την δολοφονια του κοτζαριδη. οπως γραφτηκε και πριν ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΜΠΑΤΣΟΣ ΜΕ ΣΤΟΛΗ ΠΟΥΘΕΝΑ ΓΥΡΩ, αντιθετα υπηρχαν ολα αυτα τα τσουτσεκια που αλλα με πληρη επιγνωση του τι κανανε και αλλα απλα που πηγαν με τον συρμο.
    ομως δεν χρειαζεται κανεις να ειναι ο 007 ουτε να εχει κανει στην ΜΙ6. αν καποιος απλα παρει τις φωτο του ρεπορταζ απο πορταλ ααστικα και εφημεριδες πριν φτασει η "πορεια" του δεν πληρωνω στην μεγαλη βρετανια και κατα την διαρκεια του χαμου, μπορει ευκολα να ταυτοποιησει προσωπα.
    και ναι απο κεινη την μερα και μετα (ακομα και αν ηταν η πρωτη τους εμφανιση) για μενα ολα αυτα τα τσουτσεκια δεν αξιζουν ουτε δραμι. ειναι χειροτεροι απο τους χρυσαυγητες. τουλαχιστον αυτοι πηγαν στα γραφεια και υπογραψαν την μαλακια τους, αυτοι δεν εχουν τα %#%# να παραδεχτουν τιποτα.
    το ποσο τυχεροι ηταν εκεινη την μερα, γιατι το κομμα αντιδρα με ψυχραιμια δεν το εχουν καταλαβει ακομα.
    τα μπινελικια που τρωγαμε απο δαυτους οταν ειχαμε ηδη ενα νεκρο και εκατονταδες τραυματιες, δεν ξεχνιουνται και θα ερθει η ωρα για το πιατο που τρωγεται κρυο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ειχα γραψει πριν τις πλατειες οτι οι πλατειες μπορουσαν να ειχαν χρησημοποιηθει απο το ΠΑΜΕ και τα συνδικατα καμπανιακα, σαν χωροι συναντησης των συνδικατων με τους ανεργους.
    Θα μπορουσαν να συναντηθουν οι εταιροι της κοινωνικης συμμαχιας σε μονιμη βαση καθε βδομαδα αντι να βρισκονται στις πιο σπανιες απεργιακες κινητοποιησεις και συλλαλητηρια

    Ειδικα πριν την καθοδο των αγανακτησμενων οταν ειχαμε τις πρωτες συζητησεις στον REAL και τη Ζουγκλα.

    Με την εμπειρια της Ουκρανιας και μετα Γεωργιας, για το ρολο που εδωσε το κεφαλαιο στις πλατειες,
    ηταν σοβαρο λαθος να μην αφαιρεθει αυτη η δυνατοτητα αναμορφωσης του πολιτικου σκηνικου απο τους αστους.

    Θυμαμαι οτι συντροφοι επεμεναν πως "η πλατεια δεν εχει κανενα απολυτως ρολο να παιξει".

    "Εμεις υπαρχουμε στους τοπους δουλειας", τελεια και παυλα.

    Ειναι ομως γεγονος οτι το ΠΑΜΕ και το Κομμα μπορουσαν να ειχαν εξουδετερωσει αν οχι χρησημοποιησει την πλατεια κανονταν την χωρο συναντησης με τα στρωματα της λαικης συμμαχιας πρωτα και κυρια τους ανεργους, καθως και τους αυτοαπασχολουμενους, συνταξιουχους, αγροτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Παραδειγμα καταλυψης των πλατειων απο το ΠΑΜΕ και τις λαικες επιτροπες με Σαββατιατικες - Κυριακατικες συγκεντρωσεις για καταγραφη και οργανωση των οικογενειων που κινδυνευουν με κατασχεση.

    "05 Ιουνίου 2013. Κατηγορία: Δελτία Τύπου
    Οι τραπεζίτες και η συγκυβέρνηση ανεξάρτητα από τις διαψεύσεις ετοιμάζονται να βγάλουν στο σφυρί τα σπίτια των λαϊκών οικογενειών που η βάρβαρη πολιτική τους τις έχει οδηγήσει σε αδυναμία αποπληρωμής των χρεών.

    Κανένας εφησυχασμός και καμιά αυταπάτη από τις δήθεν διαψεύσεις και τις ψευτορυθμίσεις δεν πρέπει να υπάρξει.

    Κάτω τα χέρια από τα σπίτια των λαϊκών νοικοκυριών . Κανένας πλειστηριασμός.

    Το ΠΑΜΕ καλεί τα συνδικάτα σε αποφασιστική δράση να υπερασπίσουν κάθε λαϊκή οικογένεια που θα επιχειρήσουν τραπεζίτες και κυβέρνηση να πάρουν το σπίτι από οποιαδήποτε λαϊκή οικογένεια.

    Να απαιτήσουν :

    Να σταματήσει τώρα κάθε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης.
    Να σταματήσουν οι πληρωμές προς τις τράπεζες και τα άλλα πιστωτικά ιδρύματα όσο διαρκεί η κρίση
    Να μειωθούν άμεσα τουλάχιστον κατά 50% οι οφειλές προς τις τράπεζες και να διαγραφούν όλα τα ποσά από τους τόκους και τόκοι που κεφαλαιοποιήθηκαν.
    ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΤΗΝ ΤΡΟΪΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

    ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ"

    http://www.pamehellas.gr/index.php/el/2012-10-02-15-07-48/2666-2013-06-05-14-59-19

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αυτο το εκανες και πριν,δεν εχει σχεση. και συγκεντρωσεις εκανες και καλεσματα εκανες κτλ.
      οι πλατειες παιχτηκαν απο τα ΜΜΕ σχεδιασμενα για να κατεβασουν τον κοσμο με συγκεκριμενο πλαισιο (300 στο γουδη, εξω τα κομματα και τα συνδικατα)

      Διαγραφή
    2. Ακριβώς αυτή τη δυνατότητα (στα ΜΜΕ) θα απέκλειες

      Διαγραφή
    3. μαλλον δεν εχεις αποψη στο πως λειτουργουν τα ΜΜΕ. σε αυτο το επιπεδο δεν εχεις επιλογη και δεν θα κερδιζες

      Διαγραφή
  19. Μεταφορά εις τον ορθό χώρο ενός ορθού λόγου:

    Φτερο στο Πελαγο 6 Ιουνίου 2013 - 1:01 π.μ.
    "χωρίς οργάνωση δε γίνονται τέτοιες διαδηλώσεις"
    Αυτό είναι το σημείο.

    Και για να συνδεθώ με προηγούμενη ανάρτησή σου (Επετειακόν: Το ΠΑΜΕ/ΚΚΕ και οι "αγανακτισμένοι", Ιούνιος 2011) –μια και έλειπα από κείνο το μάθημα–, αλλά και για να συμπληρώσεις το ημερολόγιό σου, με μερικούς αυθεντικούς Indignados ακόμα:

    Ξυδάκης, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 24/5/11
    «Το κίνημα των Indignados (...) φέρνει την ισπανική κοινωνία σε συγχρονισμό με παρόμοιες εκδηλώσεις διεθνώς - κυρίως με το άτυπο αιγυπτιακό κίνημα του κογκνιταριάτου, που οδήγησε στην πλατεία Ταχρίρ, αλλά και με άλλες άτυπες κινήσεις στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο, που αναζητούν εναγωνίως αναστήλωση των θεμελίων της δημοκρατίας: Ελευθερία και Δικαιοσύνη. Το κοινό στοιχείο είναι παραδόξως καινοφανές: οι νέοι εξεγείρονται με παρόμοια αιτήματα και παρόμοιους τρόπους, τόσο στη φτωχή, τριτοκοσμική Αίγυπτο, όσο και στην ευρωπαϊκή, βιομηχανική Ισπανία. Ζητούν ηθική επανάσταση και αξιοπρεπή διαβίωση. Και οργανώνουν τα κινήματά τους αντιιεραρχικά, με εναλλαγές αντιπροσώπων, με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, με μέριμνα για αυτοοργάνωση και αυτάρκη επιμελητεία. Εφαρμόζουν στην πράξη, επιτόπου και ακαριαία, μορφές αυτοδιεύθυνσης, σκαρώνουν την κοινωνία της επαγγελίας. Εδώ και τώρα. Από αυτή την αναδυόμενη παράδοση δυναμικής αλλά μη βίαιης διεκδίκησης είναι πιθανό να βλαστήσουν νέοι ηγέτες, νέες ιδέες, νέες προτάσεις οργάνωσης του δημόσιου χώρου, νέα νοηματοδότηση του κοινού καλού και του λαού, μια επανηθικοποίηση του βίου»
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_3_24/05/2011_443153

    Την ίδια ακριβώς μέρα, στο κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΪ (πάλι του εφοπλιστή Αλαφούζου) η παρουσιάστρια εξανίστατο γιατί η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Ro-Ro Olympus υπέκυψε στον "εκβιασμό"-κατάληψη της Ναυτικής Ομοσπονδίας και προσέλαβε έλληνες ναυτικούς.

    Και πάλι την ίδια μέρα, ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δασκαλόπουλος, κάλεσε τον λαϊκό παράγοντα (;;;!!!) να δώσει λύση στο δήθεν κομματικό πρόβλημα:

    «Ο χρόνος μας τελείωσε. Τα μέτρα που χρειάζεται να ληφθούν, πρέπει να ληφθούν τώρα. Με το όποιο κόστος. Ολες οι διαρθρωτικές αλλαγές πρέπει να προχωρήσουν τώρα. Κόντρα στις όποιες αντιδράσεις. Κάθε μέρα που χάνεται, προσθέτει σκοτάδι στο μέλλον μας», υπογράμμισε... δραματικά ο Δ. Δασκαλόπουλος, για να προσθέσει ότι «οι περιστάσεις απαιτούν μια ισχυρή διακυβέρνηση, αταλάντευτη στους στόχους της, ανυποχώρητη στις προθέσεις της», η οποία θα είναι «ικανή να εμπνεύσει την κοινωνία και να καθοδηγήσει σταθερά τους πολίτες, βήμα - βήμα, στη δύσκολη διαδρομή».
    http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=25/5/2011&pageNo=8&direction=1

    Τελείως συμπτωματικά, την επόμενη μέρα ξεκινάει "αυθόρμητα" (με δεκάδες χιλιάδες μηνύματα που εστάλησαν από μόνα τους) το κίνημα των indignados στην Ελλάδα:
    «Δηλώνουμε ειρηνικά την αγανάκτησή μας κατά της κρίσης. Κατά όλων αυτών που μας οδήγησαν σε αυτό το σημείο. Αυθόρμητα, χωρίς κόμματα, ομάδες και ιδεολογίες».
    Ανάθεμα στην κακιά την κρίση (στο μεσαίωνα καίγανε και καμια μάγισσα για να έχει ενδιαφέρον). Κι εδώ, χωρίς αιτίες και χωρίς παρελθόν. Με λοβοτομή. Χωρίς αιτήματα και φυσικά χωρίς στόχο.

    ...Την ίδια ώρα, τα αφεντικά στον ΣΕΒ έτριβαν τις κοιλιές τους πολλαπλασιάζοντας τα κέρδη τους εν μέσω κρίσης. Και έκαναν τα πάντα για να μην έχουν πάρει χαμπάρι, ακόμα και σήμερα, οι (τότε) όψιμα "αγανακτισμένοι" σε ποιανού τις τσέπες πήγαν τα χρήματα.

    Στις 26/5 η ΚΟΕ, με Δελτίο Τύπου, κουρδίζει τα ρολόγια της:
    «Είμαστε ξύπνιοι. Τι ώρα είναι; Ώρα να φύγουν!» (http://www.koel.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=4012:-2552011&catid=193:2010-01-26-15-02-35&Itemid=115

    Στις 22/5/2011, Κυριακή, είναι -αν δεν κάνω λάθος- η πρώτη συγκέντρωση με τους 300 Έλληνες. http://my-greek.blogspot.com/2011/05/300.html

    Και ακόμα πιο πίσω από τις 19/5/2011 η Θέκλα με τον Καζάκη έχουν ήδη ορθώσει το (καθαρό τους) μέτωπο:
    http://dimtris-kypriotis.blogspot.gr/2011/05/blog-post_19.html


    Οργανωσάρα. Όχι αστεία!

    Indignados for ever.

    Τα ΣΕΒη μου.

    Απάντηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδατε ότι λίγο μετά το σχόλιό μου ότι δεν υπάρχει καθαρό αυθόρμητο, ο Ρίζος έγραψε το ίδιο πράγμα για την Τουρκία. Τόσο κατά το 2011 όσο και στις αποτυχημένες απόπειρες που έγιναν από Μάρτιο και μετά να ξαναστηθούν οι πλατείες φάνηκαν οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται μέσω μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Είχα σκάσει στα γέλια όταν επαγγελματικό βίντεο για συγκέντρωση στις πλατείες είχε κυκλοφορήσει παντού και σταλεί σε χιλιάδες facebook accounts τον Μάρτη από υποτίθεται απομονωμένο άτομο και όχι οργάνωση. Προφανώς, βέβαια, η αφέλεια του 2011 έχει μειωθεί ριζικά, οπότε ο κόσμος δεν "τσιμπάει" πια σε τέτοιου είδους "αυθορμητισμούς."

      Αυτό είναι κάτι -- όχι τίποτε κρίσιμο, αλλά είναι ένα βήμα προς την αυτοπροστασία του μυαλού του καθημερινού κόσμου. Έμαθε να είναι πιο καχύποπτος σε καλέσματα που έρχονται "αυθόρμητα" και φαινομενικά απ' το πουθενά. Έμαθε να είναι πιο σκεπτικιστής απέναντι στην ηλίθια ιδέα ότι "οι ακομμάτιστοι" θα ήταν ποτέ σε θέση να στήσουν ολόκληρα δίκτυα στο Σύνταγμα λίγες μέρες μετά την έναρξη των κινητοποιήσεων. Όποιος έχει την ελάχιστη εμπειρία οργάνωσης ξέρει ότι πρέπει να ξεπεραστούν πολλές δυσκολίες ακόμα και σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων για να μπορέσει να συννενοηθεί αποτελεσματικά για οτιδήποτε.

      Διαγραφή
    2. αφού δώσω παρόραμα για λογαριασμό σου:
      απομονωμένο άτομο = μεμονωμένο άτομο

      "Προφανώς, βέβαια, η αφέλεια του 2011 έχει μειωθεί ριζικά, οπότε ο κόσμος δεν "τσιμπάει" πια σε τέτοιου είδους "αυθορμητισμούς.""
      Ποτέ μην λες ΠΟΤΕ.
      Έχε εμπιστοσύνη στους "διαφημιστές" και στους "μαρκετολόγους". Θα βρουν το καινούργιο σύνθημα που μιλάει στο θυμικό όπως το "ησυχία κοιμούνται".

      Αγανακτισμένος είμαι και εγώ και βλέπω με ενδιαφέρον τα όσα κάνει το Τούρκικο ΚΚ στην Ταξίμ.
      Πονηρή ερώτηση: Στις 31 Μάη στο Σύνταγμα όντως ήταν εκεί το μπλοκ των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ;

      Τσαπουλίκι

      Διαγραφή