Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2013

Κατανόηση κειμένου 101 (μέρος τέταρτο)

5:43-7:23

"Δυστυχώς, ήρθε το χουντικό πραξικόπημα να λύσει αυτή την αντίθεση και να...μέσα από τον βόρβορο των βασανιστηρίων και όσα άλλα μπορούμε να πούμε, δεν χρειάζεται να κάνουμε ανάλυση τι ήταν η χούντα και τι ήταν η δικτατορία που τη ζήσαμε, ήρθε ακριβώς να λύσει αυτή την αντίθεση που δεν θέλησε να τη λύσει ούτε ο ΙΔΕΑ, που τον είχε προσεταιριστεί ο θρόνος. Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Όλα αυτά είναι βεβαίως στο φόντο της ανάπτυξης της πάλης κι ενός ριζοσπαστισμού που αναπτύχθηκε μέσα στο λαό -- όχι βεβαίως ριζοσπαστισμού ανατροπής, αλλά εν πάσει περιπτώσει ενός ριζοσπαστισμού που ήθελε καλύτερη ζωή, οπωσδήποτε, καλύτερες συνθήκες ζωής, περισσότερες δημοκρατικές ελευθερίες, και ένα μέρος απ' αυτούς ήθελε ακριβώς και τον εκσυγχρονισμό του πολιτικού συστήματος. Γιατί όσοι εκσυγχρονισμοί και μεταρρυθμίσεις να γίνουν, αυτή η περίφημη δημοκρατία στα πλαίσια του συστήματος που ζούμε έχει όρια και περιθώρια. Και δεν μπορεί να απαλλαγεί, και όταν θέλει να απαλλαγεί, δεν θα το κάνει, να απαλλαγεί κι απ' τα πιο ακραία στοιχεία της. Μπορεί να θέλει να τα υποτάξει, να τα κάνει δευτερότερα στοιχεία του πολιτικού συστήματος, αλλά τα έχει σαν εφεδρεία. Βεβαίως, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνδέει τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και την ΕΡΕ με τη δολοφονία του Λαμπράκη. Πολιτικές ευθύνες όμως υπάρχουν."

Τι είπε η Αλέκα;


α) Είπε ότι η χούντα έλυσε τα προβλήματα που υπήρχαν, μετά είπε ότι υποστηρίζει τη ριζοσπαστική δημοκρατία και μετά είπε ότι ο Καραμανλής δεν φταίει για τη δολοφονία Λαμπράκη.
β) Είπε ότι οι αντιθέσεις που αναπτύχθηκαν μέσα στην αστική τάξη οδήγησαν τελικά στην ίδια τη δικτατορία, ότι ο όποιος ριζοσπαστισμός που αναπτύχθηκε στην εποχή 1962-1967 ήταν, στον βαθμό που εστιάστηκε στον "δημοκρατικό εκσυγχρονισμό", τραγικά εγκλωβισμένος στα δομικά αδιέξοδα της αστικής δημοκρατίας σε κρίση, ένα από τα οποία είναι η άμεση εξάρτησή της από τα φασιστικά άκρα, σε ευθεία αναλογία με τη δική μας εποχή. Στα πλαίσια αυτά, έχοντας δηλαδή θίξει την ύπαρξη "συγκοινωνούντων δοχείων" μεταξύ της άκρας δεξιάς και του "αστικού εκσυγχρονισμού" που θέλησε να εκπροσωπήσει ο Καραμανλής, έθιξε το θέμα των ευθυνών του για την δολοφονία Λαμπράκη από το παρακράτος, για την οποία δεν έχουν προκύψει ποινικά στοιχεία, είναι όμως σαφείς οι πολιτικές ευθύνες του Καραμανλή.

Αν απαντήσατε β) συγχαρητήρια, είστε απολιθωμένος, μαμούχαλος και σας έχει φάει το ψείρισμα και της παραμικρής λεπτομέρειας! Δεν αφήνετε άνθρωπο να πει ένα τόσο δα ψεμματάκι! Στην προηγούμενη ζωή σας ήσασταν το λιγότερο εισαγγελέας στις δίκες της Μόσχας αντί να καθαρίζετε κομμουνιστές στην ελληνική επαρχία! Ντροπή σας!

Αν απαντήσατε α) θα πάτε μπροστά, μια λαμπρή καριέρα ως αρθρογράφου στο αγαπημένο σας πασοκοσυριζοαναρχικό σάιτ σας περιμένει! Εναλλακτικά, αν έχετε υψηλότερες βλέψεις και ευγενέστερες φιλοδοξίες, μπορείτε να αναλάβετε τη στήλη Σταυρόπουλου όταν λείπει για διακοπές με έξοδα του σωστού (και ουχί του loser) Λαμπράκη!

28 σχόλια:

  1. ...ξέρω, ξέρω, δεν θα κάνει το γύρο των ΜΜΕ, πρώτα από όλα 9 στους 10 δεν θα καταλάβουν ούτε τη μετάφραση...είπαμε, η Παπαρήγα είναι στην καλύτερη μια συμπαθητική κυρία της λαϊκής (κι εμείς καθόλου σεξιστικοί στόκοι) και στη χειρότερη μια άσχετη και αμόρφωτη (εμείς απ' την άλλη είμαστε κολοφώνες μόρφωσης και γνώσης...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμενα παντως σε ομαδα στο facebook που το ειχαν αναρτησει, (κκε μπουλκουμε λεγεται η ομαδα) οταν τους εβαλα στην γωνια με επιχειρηματα αρχισαν και μου εσβηναν τα σχολια(και σε μενα και σε αλλους συντροφους).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εννοω που ειχαν αναρτησει το αρθρο της iefimeridas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ δεν θα σβήσω κανένα σχόλιο που να αμφισβητεί την ερμηνεία μου πραγματολογικά, με βάση δηλαδή το κείμενο της ομιλίας.

      Όποιος θέλει ας κοπιάσει.

      Διαγραφή
  4. Εγώ ...καταδέχτηκα κι έγραψα ένα σχόλιο στη στήλη Σταυρόπουλου και σας το στέλνω αντιγράφοντάς το.
    Τι να πω... Αλητεία; Αγυρτεία; Ό,τι και να πεις, λίγο είναι...
    Αλλά από πουλητάρια τής τάξης τους, όλα να τα περιμένεις.
    =================

    "Προς Σταυρόπουλο Λάμπρο:

    Αν κατάλαβες όντως αυτά που γράφεις για την ομιλία τής Παπαρήγα, τότε έχεις πρόβλημα αντίληψης.

    Αν όμως απλά διαστρευλώνεις τα λόγια της, δίνοντας εξετάσεις στους κεφαλαιοκράτες, γιατί νομίζεις πως έτσι θα γλιτώσεις απ' την καπιταλιστική κρίση-λαίλαπα που έχει ξεσπάσει στα κεφάλια μας, τότε είσαι επικίνδυνος για το λαό!
    Και βεβαίως-βεβαίως, είσαι ένας απ' αυτούς που βρωμίζουν το δημοσιογραφικό έργο.

    Ελπίζω να έχεις τουλάχιστον την πρόνοια να μην ...πνίξεις το σχόλιό μου.
    Καλού-κακού όμως, επειδή μου δίνεις το δικαίωμα να μη σ' εμπιστεύομαι, το αποθηκεύω."

    ΑΝΕΡΓΟΣ ΚΑΙ ΑΦΡΑΓΚΟΣ

    Αυτά τού έγραψα κι έτσι υπέγραψα. Όχι φυσικά πως θα ιδρώσει το αυτί του...


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προφανώς κάποιοι ίσως να απωθούν την φράση "πολιτικές ευθύνες όμως υπάρχουν". Και αν και δεν μπορώ να πω πως οι γνώσεις μου για την υπόθεση λαμπράκη υπερβαίνουν ένα-δυο κείμενα και ντοκιμαντέρ, οι ενστάσεις για το σημείο αυτό στην ομιλία της Παπαρήγα μπορούν να ειδωθούν ως εύλογες μόνο υπο την οπτική ότι και στο σήμερα, σε μια ρατσιστική δολοφονία, για "εμάς" και όχι μόνο αναμιγμένοι θα είναι "φυσιολογικά" οι χρυσαυγίτες, χωρίς να υπάρχουν αποδείξεις για το αν όντως ήταν μέλη της ΧΑ οι θήτες. Αλλά και αυτή η οπτική είναι κουτσή. Όπως το βλέπω εγώ, σε μια τέτοια περίπτωση το να πεις (την τρέχουσα περίοδο) "είναι η χρυσή αυγή" δεν έχει να κάνει μόνο με το ότι οι θήτες ήταν όντως επίσημα ΧΑ, αλλά στοχοποιεί μια πολιτική ατζέντα και θέλει να αναδείξει και τις πολιτικές ευθύνες που υπάρχουν από τους φορείς (της εκάστοτε κυβέρνησης). Όταν μιλάς για το παρελθόν, για την "ιστορία" δηλαδή, ο λόγος κάποιου μπορεί να μην έχει κατ΄ανάγκη αυτά τα χαρακτηριστικά και γιαυτό δίπλα στην αμφιβολία για το αν όντως ήταν ή όχι η ΕΡΕ βάζει η παπαρήγα και τις πολιτικές ευθύνες. Πάντως, δεδομένου του ότι γνωρίζουμε τι ήταν η ΕΡΕ, είναι λογικό να ξενίζει κάπως έτσι όπως το έθεσε η παπαρήγα, όπως και θα ξένιζε αρκετούς αν στο μέλλον κάποιος έλεγε ότι για την δολοφονία του Λουκμάν δεν υπάρχουν στοιχεία (που υπάρχουν) για το αν ευθύνεται ο μιχαλολιάκος και η ΧΑ συγκεκριμένα.

    JKL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να πω δυο λόγια για το ζήτημα της ΕΡΕ.

    Ήταν τέτοια η λαϊκή κατακραυγή για τη δολοφονία Λαμπράκη, που η κυβέρνηση Καραμανλή αναγκάστηκε σε παραίτηση τρεις εβδομάδες μετά.

    Λιγότεροι θυμούνται ότι αυτό που την αντεκατέστησε τότε ήταν ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕ, υπό τον Π. Πιπινέλη.

    Στις εκλογές που ακολούθησαν τον Νοέμβρη (5 περίπου μήνες μετά τον φόνο), κέρδισε η Ένωση Κέντρου. Του Γεωργίου Παπανδρέου.

    "Στις 2 Δεκέμβρη 1944, η απεργία σημειώνει τεράστια επιτυχία. Τα πάντα στην Αθήνα και τον Πειραιά είναι κλειστά, φανερώνοντας ξεκάθαρα τη θέληση του λαού. Την ίδια, όμως, στιγμή αποβιβάζονται στο Φάληρο 6.000 Αγγλοι στρατιώτες και δύο φασιστικά, ελληνικά τάγματα από την Αίγυπτο. Το πρωί της ίδιας μέρας, η ΚΕ του ΕΑΜ ζητά και παίρνει από την κυβέρνηση άδεια για το συλλαλητήριο της Κυριακής. Τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας, όμως, ο Γ. Παπανδρέου ανακαλεί την άδεια. Προφανώς, είτε για να δοκιμάσει την αντοχή και την αποφασιστικότητα του ΕΑΜ και του λαϊκού κινήματος, είτε για να βρει "πάτημα", για τα όσα ήδη σχεδίαζε μαζί, με τους Αγγλους, για την επόμενη μέρα.

    [...]

    3 Δεκέμβρη 1944: Το συλλαλητήριο ξεκινάει. Εκατοντάδες χιλιάδες λαού πλημμυρίζουν τους δρόμους, που οδηγούν στο κέντρο της πρωτεύουσας και κατακλύζουν την πλατεία Συντάγματος και τη γύρω περιοχή. Τα συνθήματα "Οχι άλλη κατοχή", "Εθνικός Στρατός", "Λαοκρατία και όχι βασιλιά", "Παπανδρέου παραιτήσου" κυριαρχούν σ' όλα τα χείλη. Ωρα 10.30 και ήδη, στην πλατεία Συντάγματος έχει συγκεντρωθεί αρκετός κόσμος. Οι μεγάλες, όμως, φάλαγγες των λαϊκών συνοικιών βρίσκονται ακόμη στο δρόμο. Προχωρούν με τάξη, ειρηνικά, τραγουδώντας και φωνάζοντας συνθήματα, ανεμίζοντας τις τιμημένες σημαίες και τα λάβαρα του αγώνα. Η ώρα πλησιάζει 11 και καθώς, οι ανθρώπινοι χείμαρροι φτάνουν στην πλατεία Συντάγματος και γεμίζουν ασφυκτικά το χώρο μπροστά στον Αγνωστο Στρατιώτη, ρίχνονται εντελώς απροειδοποίητα και ύπουλα τα πρώτα δολοφονικά πυρά, από τα παλιά ανάκτορα και τη διεύθυνση της Αστυνομίας. Αιματηρός ο απολογισμός της εγκληματικής αυτής ενέργειας της αντίδρασης: 21 νεκροί και 140 τραυματίες. Την ίδια ώρα δέχονται ανάλογη επίθεση οι φάλαγγες των διαδηλωτών, που προχωρούσαν από την οδό Ηρώδη του Αττικού προς την πλατεία Συντάγματος. Το βράδυ της ίδιας μέρας δολοφονούνται 7 αγωνιστές την ώρα που τοιχοκολλούν έντυπα του ΕΑΜ. Δεκατέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά, ο Αγγελος Εβερτ, διευθυντής της Αστυνομίας Πόλεων της Αθήνας εκείνη την κρίσιμη περίοδο και γνωστός για τη σχέση του με τους Εγγλέζους, ομολόγησε ότι έδωσε την εντολή της δολοφονικής επίθεσης στην πλατεία Συντάγματος (δηλώσεις σε εφημερίδα "Ακρόπολη" 3/12/1958)."
    http://leninreloaded.blogspot.com/2012/12/3-1944.html

    ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΣΧΗΜΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΜΝΗΜΗ--ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ ΟΤΑΝ Η ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΟΥ ΣΤΗΝΕΤΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΑΚΡΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΙΝΑΙ...Η ΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να μην ξεχνιόμαστε, ο Άγγελος Έβερτ αμείφθηκε πλουσιοπάροχα για το θεάρεστο έργο που έκανε για λογαριασμό των καπιταλιστών- ιμπεριαλιστών: η οικογένεια ανέδειξε τον μετέπειτα αρχηγό της ΝΔ Μιλτιάδη.

      Διαγραφή
    2. Ήταν τέτοια η λαϊκή κατακραυγή για τη δολοφονία Λαμπράκη, που η κυβέρνηση Καραμανλή αναγκάστηκε σε παραίτηση τρεις εβδομάδες μετά. Λιγότεροι θυμούνται ότι αυτό που την αντεκατέστησε τότε ήταν ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕ, υπό τον Π. Πιπινέλη

      Ποιον θυμήθηκες τώρα! Τον αξιότιμο κ. Παναγιώτη Πιπινέλη, τον ευπατρίδη (πέρλα στο λαιμοδέτη, γάντια το καλοκαίρι), τον παλατιανό, τον κολλητό της βασιλομήτορος Φρείκης και ιδιοκτήτη 90 και πλέον οίκων ανοχής! Μιλάμε για το διαβόητο συγκρότημα στα Βούρλα, που το νοίκιαζε το κράτος απ' τον Πιπινέλη!

      Η εθνική αστική μας τάξις.

      Όσο για το μέγα Γεώργιο Παπανδρέου, αντιγράφω τον εαυτό μου από 'δω:

      Ώστε η Αλέκα ξέχασε τη "βία και νοθεία" του '61 και ότι ο Καραμανλής και προηγούμενα (πριν τη δολοφονία Λαμπράκη) εξέθρεψε και στηρίχτηκε σε αυτό τον πολυδαίδαλο παρακρατικό μηχανισμό; Να σου θυμίσω λοιπόν ότι ο "μηχανισμός" αποτέλεσε κομμάτι του μετεμφυλιακού κράτους, ανεπίσημο μεν, αλλά διαχρονικό και απαραίτητο. Οι κοινωνικά απόβλητοι χιτοχαφιεδωσίλογοι έγιναν πρώτη ύλη για το "μηχανισμό" από το '45, χάρη και στην πολιτική του Γ. Παπανδρέου, του ίδιου δηλαδή που το '61 στηλίτευε τη "βία και τη νοθεία" και κήρυττε ανενδότους... Αν έμεινε στη "συλλογική μνήμη" ως "γέρος της Δημοκρατίας" και όχι ως "παπατζής" και μαριονέτα των άγγλων, είναι επειδή "βία και νοθεία" υπάρχει και στο πεδίο της ιδεολογίας.

      gdmn1973

      Διαγραφή
  7. "Δυστυχώς, ήρθε το χουντικό πραξικόπημα να λύσει αυτή την αντίθεση και να...μέσα από τον βόρβορο των βασανιστηρίων και όσα άλλα μπορούμε να πούμε, δεν χρειάζεται να κάνουμε ανάλυση τι ήταν η χούντα και τι ήταν η δικτατορία που τη ζήσαμε, ήρθε ακριβώς να λύσει αυτή την αντίθεση που δεν θέλησε να τη λύσει ούτε ο ΙΔΕΑ, που τον είχε προσεταιριστεί ο θρόνος. Γιατί τα λέμε όλα αυτά;"
    στη φραση αυτη η αλέκα παπαρήγα και με τη λέξη δυστυχώς -καταρχήν και παραπλησίως με το κεντρικό θέμα- προσπαθεί να συμπυκνώσει την απουσία του κκε στις εξελίξεις που ήταν παραπάνω απο εμφανής μεταπολιτευτικά.

    Οσον αφορά στα υπόλοιπα , και στο επίδικο που θετεις περι Καραμανλή κάθε ομιλια που γινεται με μαρξιστικα εργαλεία εμπεριέχει ενα εμφυρο δυϊσμό. Δηλαδή μπορεί απο τη μια να ειναι άκρως και πλέρια ειδωμένη απο εργατική σκοπιά αλλά σε επίπεδο αστικής κεντρικής πολιτικής σκηνής μπορεί να βάζει ηγέτες στην κολυμπηθρα του Σιλωάμ. Αλλωστε ο φιλοπασοκισμος του κκε την περιοδο του γκορμπατσωφ αλλα και λιγο πιο πριν στην ελλαδα και η κριτικη που εγινε σε αυτον μετα το 1991 έφτασε στην αλλη πλευρα του νομίσματος δηλαδη να θεωρει η παπαρηγα και το κομμα προφανως (συνεντευξη 2005 και 2006) τον καραμανλη ως τον πιο τίμιο αστό.

    Υ.γ: παρακαλω να μου βρεις εναν αρθρογράφο του βήματος είτε ενα αρθρο απο αποψη περιεχομενου που να "αναρχιζει" εστω και ελαχιστα η να αβανταρει ελευθεριακες ιδέες και πρακτικές.

    calvo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Οσον αφορά στα υπόλοιπα , και στο επίδικο που θετεις περι Καραμανλή κάθε ομιλια που γινεται με μαρξιστικα εργαλεία εμπεριέχει ενα εμφυρο δυϊσμό. Δηλαδή μπορεί απο τη μια να ειναι άκρως και πλέρια ειδωμένη απο εργατική σκοπιά αλλά σε επίπεδο αστικής κεντρικής πολιτικής σκηνής μπορεί να βάζει ηγέτες στην κολυμπηθρα του Σιλωάμ"

      Πολύ ενδιαφέρον. Δηλαδή, αυτά που λέει το ΚΚΕ μπορεί να τα δει κανείς από την εργατική σκοπιά ή από την αστική σκοπιά και να τα ερμηνεύσει ανάλογα με το ποιο είναι το ταξικό του συμφέρον.

      Δηλαδή, ο εργάτης καταλαβαίνει τι λέει η Παπαρήγα απ' τη δική του σκοπιά, αλλά ο Μπόμπολας το χρησιμοποιεί για τα δικά του συμφέροντα.

      Ξέχασες να προσθέσεις ότι ο ήλιος ανατέλει από την Ανατολή και ότι οι αρκούδες χέζουν στο δάσος.

      Διαγραφή
  8. δεν ειναι ακριβως ετσι πονηρέ αντώνη. χαχα. εσυ χρησιμοποιησες το επιχείρημα "όποιος ξέρει καλά ελληνικά" επιχείρημα που ειναι καθαρα διαταξικό. επίσης μου σχολίασες το 1/3 της απάντησης μου.
    calvo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τα καλά ελληνικά ήταν θέμα διαταξικό δεν θα διάβαζαν οι αστοί λούτσες για βούρτσες. Εικάζω πως ένα δημοτικό το τελείωσε ο Κούλογλου, πχ.

      Επίσης, δεν ξέρω πού βρήκες ότι έχω κάποια υποχρέωση να διαβάζω καν τι γράφεις, πόσο μάλλον να σου απαντώ και καθ ολοκληρίαν. Στην πραγματικότητα, όταν κάποιος ξεκινά με μεγαλειώδεις κοτσάνες όπως οι δικές σου, σταματάω να διαβάζω. Βλέπεις, παρά τα περί του αντιθέτου μαρτυρούμενα, κάνω κι άλλη δουλειά, δε μου καλύπτει τα προς το ζην ο Περισσός.

      Διαγραφή
    2. να σου απαντησω εγω μαστορα. καταρχην κοβεις την προταση της αλεκας και ξεκινας την παραθεση απο το "δυστηχως" αποκοβοντας το απο τα προηγουμενα, αλλα παρολα αυτα για να βγαλεις το συμπερασμα σου, που θες με το στανιο να βγαλεις, παλι κανεις αλματα νοητικα.

      στην δευτερη παραγραφο πραγματικα δινεις ρεστα. δλδ πρεπει καθε φορα που αναφερομαστε σε αστο πολιτικο πρεπει να τον βριζουμε και να τον περναμε γενιες 14 για να πειστεις οτι του τα χωνουμε;
      η αποψη σου και γενικα ο τροπος σκεψης σου ειναι επικικδυνος. εισαι αντιστοιχος με αυτους που θεωρουν τον σαμαρα προδοτη κτλ κτλ.
      προφανως και δεν καταλαβες τι εννοει με το οτι ο καραμανλης ηταν ο οποιο τιμιος αστος πολιτικος. ηταν αστος, ποτε δεν το επαιξε αριστερος κτλ και παντα επρατε αυτο που ελεγε, απο την σκοπια και το συμφερων της αστικης ταξης. ηταν τιμιος πολιτικος αντιπαλος γιατι ποτε δεν εκανε τον φιλο -παντα ηταν αντιπαλος, παντα απεναντι- και ειχε τα %^%%%@ να υπερασπιζετε την θεση του χωρις να κανει τσυριζιες -πρωην πασοκιες.
      αυτο διαχωριζει ενα τιμιο αστο πολιτικο απο ενα απατεωνα, οπορτουνιστη, πουλημενο τομαρι δηθεν αριστερο. σε αυτη την κατηγορια βαλε μεσα οποιον πολιτικο θες απο το πασοκ και τωρα τσυριζα.

      στο υστερογραφο σου, ευκολακι.
      βαλε τις ημερομηνιες μια βδομαδα πριν τις 20/10 και τα αρθρα εκεινης της ημερας και θα παρεις απαντησεις

      Διαγραφή
  9. Δεν αμφιβάλλω οτι έχεις αλλη δουλειά , αλλα μια και μπηκες στον κόπο είπα να γίνει καθ ολοκληρίαν ώστε να γίνει καταφανές στο κοινό το μέγεθος της κοτσάνας μου.
    Πάντως με την κοτσάνα "Αν τα καλά ελληνικά ήταν θέμα διαταξικό δεν θα διάβαζαν οι αστοί λούτσες για βούρτσες. Εικάζω πως ένα δημοτικό το τελείωσε ο Κούλογλου, πχ." δε νομίζω να συγκρίνεται.

    calvo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλλίμονο, δημοκρατία έχουμε, μπορείς να συγκρίνεις ό,τι θέλεις με ό,τι θέλεις σε ό,τι αφορά εμένα ως πρόσωπο.

      Διαγραφή
  10. "Υ.γ: παρακαλω να μου βρεις εναν αρθρογράφο του βήματος είτε ενα αρθρο απο αποψη περιεχομενου που να "αναρχιζει" εστω και ελαχιστα η να αβανταρει ελευθεριακες ιδέες και πρακτικές."

    Τέτοιο κείμενο του παπαδημούλη (που να αβαντάρει ελευθεριακές ιδέες) υπάρχει;

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τι παθαίνω για να μην διαβάζω τα σχόλια του ανεκδιηήγητου φίλου μας ολόκληρα;

      Έλα Κάλβε, τσίμπα μεγάλε να χορτάσεις:

      "Αναρχία στους τοίχους
      Οι τοίχοι μιλούν. Η πόλη ακούει; Οι τοίχοι κραυγάζουν. Η πόλη βάζει τις ωτασπίδες; Ακούστε λοιπόν... Μια καινούργια σοδειά συνθημάτων σε τοίχους που μας θυμίζουν ότι υπάρχει και ένας τρόπος διαμαρτυρίας στα «στρατόπεδα της κατανάλωσης» όπου «αφοπλίζεται η απελπισία μας»

      Οι τοίχοι της πόλης μπορεί να μην έχουν πια... αφτιά ­ κατακτήσαμε πολύ πιο εξελιγμένες μορφές παρακολούθησης των πολιτών ­ έχουν όμως λαλιά
      «Επεα πτερόεντα» που ακουμπούν εφήμερα σε τοίχους. Ενας τρόπος να ακουστεί η φωνή τους. Αντί μελάνη μπογιά που σταλάζει στον εφησυχασμό μας κραυγές προς την πνιγηρή ακινησία της τρέχουσας πραγματικότητας ­ που μας κάνει να τρέχουμε κυνηγώντας τον χρόνο μιας πολυέξοδης κατανάλωσης, μιας ασπρόμαυρης ζωής στην έγχρωμη τηλεόραση, μιας οργανωμένης πλήξης. Οι τοίχοι μιλούν. Η πόλη ακούει; Οι τοίχοι κραυγάζουν. Η πόλη βγάζει τις ωτασπίδες; Για άκου... «Δουλειά - φαΐ - TV ως πότε;», «Υπάρχει ζωή πριν τον θάνατο;», «Στα στρατόπεδα της κατανάλωσης αφοπλίζεται η απελπισία σου», «Πού θα πλήξεις φέτος; Ιντερνετ ή Σαντορίνη;», «Κλούβες, κλουβιά και κλουβιά ιδανικά».


      Η διαμαρτυρία, το κοινωνικό σχόλιο, η αμφισβήτηση «κυκλοφορούν» από τοίχο σε τοίχο ζητώντας δίαυλο επικοινωνίας. Τα συνθήματα περιδιαβαίνουν τους στενούς διαδρόμους ανάμεσα σε πολυκατοικίες, που η πολυκοσμία δεν φαίνεται να λύνει τον γλωσσοδέτη της επαφής με τον άλλον. Νέοι που παίρνουν πινέλο και βάφουν με λέξεις χρωματιστές ­ αν και συχνά με μαύρη μπογιά ­ την ανάγκη τους να περάσουν το «κομμένο» μήνυμά τους σαν αντίδοτο στην κατεστημένη λογική, την κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της ηγεμονίας της ομοιομορφίας. Νέοι που άγγιξαν την ανάσα που βγαίνει από το μέσα τους και θέλουν να τη βγάλουν σε κοινή θέα, έξω από την αποστειρωμένη γυάλα της κυρίαρχης ηθικής και έκφρασης."

      http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=86776

      Θες κι άλλα; Τι καραγκιόζηδες είστε ρε!!! Αν δεν ήξερα ότι υπάρχετε θα θεωρούσα βέβαιο ότι σας εφήυρε κανας Χάρι Κλιν στα έιτις!!

      Διαγραφή
    2. Έχω κατουρηθεί στα γέλια!!! Αν το Βήμα δημοσίευσε ποτέ άρθρο που αναρχίζει και αβαντάρει ελευθεριακές ιδέες ρώτησε ο ΤΙΤΑΝΑΣ!!!!!

      "Να γιατί ήμουν πάντα αντίθετος στο «η», αρτηριοσκληρωτικό και ψεύτικο, της Αριστεράς, αναγνωρίζοντας παράλληλα την ενότητα των πηγών και των προσδοκιών. Οι προσδοκίες για έναν καλύτερο κόσμο βασίστηκαν πάντα στο έργο στοχαστών. Ο Διαφωτισμός του Βολταίρου και του Ντιντερό, ενωμένος με τις ανταγωνιστικές ιδέες του Ρουσό, έθρεψε το 1789. Ο Μαρξ ήταν ο θαυμάσιος στοχαστής που ενέπνευσε ταυτόχρονα τη σοσιαλδημοκρατία και τον κομμουνισμό, έως ότου η σοσιαλδημοκρατία έγινε ρεφορμιστική. Ο Προυντόν ήταν ο εμπνευστής ενός μη μαρξιστικού σοσιαλισμού. Ο Μπακούνιν και ο Κροπότκιν ήταν οι εμπνευστές των αναρχικών κινημάτων.

      [...]

      Ας προετοιμάσουμε μια νέα αρχή ενώνοντας ξανά τις τρεις ρίζες (αναρχική, σοσιαλιστική, κομμουνιστική) και προσθέτοντας την οικολογική ρίζα σε μια τετραλογία. Αυτό σημαίνει προφανώς τη διάλυση των υπαρχουσών κομματικών δομών, μια μεγάλη ανασύνθεση με βάση μια ευρεία και ανοιχτή συνταγή, την εισροή μιας αναγεννημένης πολιτικής σκέψης. "
      http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=334661

      Διαγραφή
    3. Αχ κι άλλο, κι άλλο! Γουστάρω ΔΟΛ αναρχικό!

      gdmn1973

      Διαγραφή
    4. Κατερίνα Γώγου: «Καταραμένη» και επίκαιρη
      Ενα ντοκυμαντέρ για την ασυμβίβαστη και αυτοκαταστροφική ποιήτρια που συνδέθηκε με την πλατεία Εξαρχείων και πέθανε στα 53 της χρόνια. Μιλάει ο σκηνοθέτης Αντώνης Μποσκοΐτης

      Τον Δεκέμβριο του 2008, ενώ η Αθήνα καιγόταν από τα επεισόδια που ξεκίνησαν μετά τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου στα Εξάρχεια, ο σκηνοθέτης Αντώνης Μποσκοΐτης ανήκε στην ομάδα που μαζί με τους φοιτητές της Νομικής διοργάνωσε μια μεγάλη συναυλία κατά της αστυνομικής βίας στα Προπύλαια. Εκεί, ανάμεσα σε 18άρηδες και 20άρηδες, ο Μποσκοΐτης, 35 χρόνων τότε, είδε να κυκλοφορούν ποιήματα της Κατερίνας Γώγου.
      Ακόμα και σήμερα στίχοι της Γώγου εξακολουθούν να είναι γραμμένοι στους τοίχους: «Στο μυαλό είναι ο στόχος... το νου σου... Ε!». «Είναι απίστευτο το πώς τα ποιήματα αυτής της γυναίκας που πέθανε το 1993 παραμένουν τόσο δημοφιλή στη νεολαία» λέει ο σκηνοθέτης. «Μαζί με το ποίημα του Μάνου Χατζιδάκι "Τα παιδιά με τα μαύρα μαντήλια", που αναπαράχθηκε από όλα τα μέσα και το Διαδίκτυο, ήταν και τα ποιήματα της Γώγου. Οι νέοι ανακαλύπτουν και αγαπούν την ποίησή της. Κάτι βρίσκουν σ' αυτήν. Κάτι τους αγγίζει».
      Από τα επεισόδια των Εξαρχείων ο Μποσκοΐτης αντιλήφθηκε ότι είχε έρθει η ώρα να ασχοληθεί με ένα ντοκυμαντέρ για την Κατερίνα Γώγου, ιδέα που σκεφτόταν από το 2006. Είχε ήδη γυρίσει ένα μικρού μήκους πορτρέτο της Φλέρυς Νταντωνάκη (2002) και ένα μεγάλου μήκους ντοκυμαντέρ, το «Ζωντανοί στο Κύτταρο» (2005), homage στην ελληνική ροκ της δεκαετίας του '70. Το «Κατερίνα Γώγου - Για την αποκατάσταση του μαύρου» ολοκληρώθηκε πριν από λίγο καιρό.
      http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=469514

      Διαγραφή
    5. Άντε, επειδή σε πάω και διασκέδασα με το ανέκδοτο τον Calvo, πάρε άλλο ένα:

      " Ο Καστοριάδης, γνωστός και ως «φιλόσοφος της αυτονομίας», υποστήριζε ότι τα άτομα και οι κοινωνίες πρέπει να μπορούν να θέτουν υπό αμφισβήτηση τις σκέψεις τους και να τις αναθεωρούν, να μην αναγνωρίζουν αυθεντίες και να μη χαρακτηρίζονται από δογματισμό. Πρέσβευε πως όταν υπάρχει η συναίσθηση της δύναμης ότι συλλογικά ή ατομικά έχουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα, η συνειδητή αυτοθέσμιση που προκύπτει οδηγεί σε λύσεις και βελτιώνει τις κοινωνικές δομές με δημοκρατικά μέσα.


      Ο Καστοριάδης προσέγγιζε με προσοχή τα λεγόμενα «αυταπόδεικτα σχήματα» και αναζητούσε διαρκώς την προέλευσή τους. «Ενα τρίγωνο έχει τρεις γωνίες». Αυτό είναι μια ταυτολογία, δηλαδή μια πρόταση αληθής για όλες τις περιπτώσεις. «Ο καπιταλισμός είναι το πλέον επιτυχημένο οικονομικό σύστημα». Αυτό δεν είναι μια ταυτολογία. Δεν είναι και αυταπόδεικτα λογικό. Κάτι που συνέβαινε πάντα και θα συμβαίνει για πάντα. Πιο απλά, κοινωνίες που δεν γνώρισαν τον καπιταλισμό, ή εκφάνσεις του, δεν ήταν παράλογες ή ελαττωματικές. Απλώς δεν τον γνώρισαν. Αλλά και οι κοινωνίες που επιλέγουν να μην υιοθετούν τον καπιταλισμό, και αυτές δεν είναι παράλογες.


      Οι απόψεις του Καστοριάδη επηρέασαν τους επαναστατικούς κύκλους της εποχής του εντός και εκτός γαλλικών συνόρων. Προφανώς επηρέασαν και τους σκανδιναβικούς λαούς. Η Ισλανδία, η οποία το 2008 χρεοκόπησε και γνώρισε μια πρωτόγνωρη κρίση, χρησιμοποίησε πρωτόγνωρα μέσα για να την αντιμετωπίσει. Με αποτέλεσμα σήμερα να έχει εξέλθει από την κρίση και να είναι μια οικονομία σε πλήρη ανάκαμψη.


      Εγκαταλείποντας την ταυτολογία «καπιταλισμός ίσον τράπεζες», η Ισλανδία άφησε τις τράπεζές της να χρεοκοπήσουν και δεν μετακύλισε το βάρος της διάσωσής τους στους φορολογουμένους, τους οποίους προστάτεψε πλήρως, καθώς κανείς εκ των Ισλανδών δεν απώλεσε τις καταθέσεις του. Οι εθνικοποιημένες τράπεζες αναγνώρισαν όλες τις καταθέσεις των ισλανδών πολιτών, ενώ το ονομαστικό ύψος των δανείων που είχαν πάρει οι Ισλανδοί μειώθηκε αισθητά, ακολουθώντας το υποτιμημένο νόμισμα. Το αντίθετο επιβλήθηκε στην Κύπρο. Το Eurogroup, ακριβώς όπως διδάσκει ο Καστοριάδης, έθεσε σε αμφισβήτηση το απαραβίαστο των καταθέσεων. Μήπως, όμως, με την πράξη αυτή το Eurogroup ενεργοποίησε άθελά του την επόμενη μεγάλη αμφισβήτηση θεσφάτου, δηλαδή την αμφισβήτηση του ίδιου του ευρώ;"
      http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=504645

      Διαγραφή
    6. Οι τοίχοι κραυγάζουν... Ακόμα είμαι καλά. Όταν αρχίσουν να μου απαγγέλλουν Γκίνσμπεργκ, θα κόψω το LSD και θα καπνίζω μόνο απ' το γλαστράκι του Γιωργάκη.

      gdmn1973

      Διαγραφή
    7. Κι αυτό, φρεσκότατο και αχνιστότατο, έχει μέσα και εργατικό έλεγχο, και αντιιεραρχισμό και λίγο καρύκευμα λαϊκής εξουσίας:

      http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=518496

      Ω τόμπολα, ω μούρα

      Διαγραφή
    8. Φάουλ, waltendegewalt, αυτό δεν πιάνεται: Είναι αναρχοφιλελεύθερο.

      gdmn1973

      Διαγραφή
    9. Φοβερή φάση αυτός ο αναλυτικός Μαρξισμός. Μιλάμε για μεγάλη ακαδημαϊκή τρολλιά, κορυφαίο επίτευγμα της οποίας αποτελεί η φιλοσοφική υποστήριξη του σοσιαλισμού μέσω της σύγκρισης του με εκδρομή για camping. Να δούμε τι άλλο θα σοφιστεί η αριστερή διανόηση για να σώσει τον Μαρξισμό από τους μπρουτάλ και αμόρφωτους κομμουνιστές.

      Διαγραφή
    10. Και ολίγη άμεση αθηναϊκή δημοκρατία:

      http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=409630

      Έφη Α.

      Διαγραφή
    11. Και μην ξεχάσουμε το Νώντα, το Νώντα, το Νώντα!

      http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=342396
      http://www.tovima.gr/society/article/?aid=343655
      http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=514683

      gdmn1973

      Διαγραφή