Δευτέρα, 27 Μαΐου 2013

The Z Files VIII: The Laibach affair





Οι Laibach δημιουργήθηκαν τον Ιούνιο του 1980, ένα μήνα μετά το θάνατο του Τίτο στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Το όνομα του συγκροτήματος είναι η γερμανική λέξη για τη Λιουμπλιάνα, την πρωτεύουσα της Σλοβενίας, η οποία είχε προσαρτηθεί στο Ράιχ κατά τον Β' Παγκόσμιο.

[...] Από το 1994, οι Laibach διοικούν το δικό τους κράτος, το NSK (Neue Slowenische Kunst), με έλεγχο διαβατηρίων, προσωρινές πρεσβείες, επίσημο δίκτυο ειδήσεων, βαπτίσια και ένα Τμήμα Καθαρής και Εφαρμοσμένης Φιλοσοφίας. Το Τμήμα εκπροσωπείται από τον τρομερό Peter Mlakar, και οι Laibach έχουν και άλλους φιλοσόφους στο στρατόπεδό τους. Όταν οι Laibach αποκηρύχθηκαν ως φασίστες στη χώρα τους και το εξωτερικό για τον θεατρικό ολοκληρωτισμό τους, τους υπερασπίστηκε ο Slavoj Žižek στο δοκίμιό του του 1993 “Γιατί οι Laibach και το Neue Slowenische Kunst δεν είναι φασίστες” (ο Žižek, “ο γίγαντας της Λιουμπλιάνα,” εμφανίζεται σε συνεντεύξεις στο φιλμ των Laibach Προφητείες φωτιάς και στο Laibach: Μια ταινία απ' τη Σλοβενία, ένα εξαιρετικό ντοκυμαντέρ που είναι διαθέσιμο σε DVD.)

[...] Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς τους Laibach ως ειρωνική σάτιρα με στόχο την αποκάλυψη του κεκαλυμμένου ολοκληρωτισμού της ροκ, αλλά αυτό ήταν το παιδιάστικο παιχνίδι του Μέριλιν Μάνσον. Τα πάντα γύρω απ' τους Laibach δείχνουν ότι, αντιθέτως, τα μέλη τους κάνουν πάντοτε ό,τι μπορούν για να πιστέψουν σε αυτό που λένε και να σε πείσουν για την αλήθεια του. Αν δεν έχετε τον χρόνο να ακούσετε τη διασκευή τους σε όλο τον δίσκο των Beatles Let It Be, δοκιμάστε τη διασκευή τους στο “One Vision” των Queen, (με νέο τίτλο “Geburt einer Nation,” ή “Γέννεση ενός έθνους”). Είναι ξεκαρδιστικά αστείο, αλλά δεν είναι ούτε σάτιρα ούτε παρωδία. Ο Fras μεταμορφώνει τους στίχους (“Μια αστραπή φωτός / Ένας Θεός, ένα όραμα / Μια σάρκα, ένα κόκκαλο / Μια πραγματική θρησκεία / Μια φωνή, μια ελπίδα / μια πραγματική απόφαση,” κλπ.) όχι σαρκάζοντάς τους αλλά πιστεύοντας σ' αυτούς με μια αίσθηση στράτευσης για την οποία δεν ήταν ικανός ο Φρέντι Μέρκιουρι. Τραγουδώντας τις διασκευές των Laibach έτσι, o Fras δεν τις αναγάγει στο παράλογο. Μάλλον, οι εκτελέσεις αποκαλύπτουν στα τραγούδια αυθεντικά οράματα της ουτοπίας που προδόθηκαν από τους δημιουργούς των τραγουδιών.

[...] Οι Laibach έγραψαν επίσης τη μουσική στην πιο πολυαναμενόμενη ταινία της χρονιάς, το Iron Sky, όπου οι Ναζί, που κρύβονταν στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού από τον Β Παγκόσμιο, επιστρέφουν με διαστημόπλοια για να εξαλείψουν την ανθρωπότητα.

Πηγή: Vice
Εισαγωγή στον Peter Mlakar

Το Τμήμα Καθαρής και Εφαρμοσμένης Φιλοσοφίας του NSK δημιουργήθηκε το 1987, με την έλευση του Peter Mlakar. Προηγουμένως, υπήρχε Τμήμα Καθαρής, Εφαρμοσμένης Φιλοσοφίας και Ρητορικής, όπου μέλη των άλλων ομάδων στο NSK εργαζόταν πάνω στα κείμενα και τις δηλώσεις. Η έλευση του Peter Mlakar ως μέλους επέτρεψε τον σχηματισμό ενός μόνιμου τμήματος φιλοσοφίας με τα δικά του εγχειρήματα. 

[...] Το 1989, η Γιουγκοσλαβία διαλυόταν, ο πόλεμος ήταν προ των πυλών, και όλοι περίμεναν τη σπίθα που θα έβαζε τη φωτιά. Οι Laibach πήραν την ριψοκίνδυνη απόφαση να παίξουν στο Βελιγράδι παρά την έντονη υποψία ότι οι ίδιοι οι Laibach είχαν ευθύνες για την απειλητική κατάσταση που είχε διαμορφωθεί. Πριν την συναυλία, ο Peter διάβασε μια ομιλία στα σέρβικα και τα γερμανικά, προειδοποιώντας το κοινό για τον κίνδυνο της αντζέντας Μιλόσεβιτς. Οι λέξεις του Μιλόσεβιτς στα σέρβικα εναλλάχτηκαν με αυτές του Χίτλερ στα γερμανικά, και η ομιλία τελείωσε με τα ιστορικά λόγια το Τσάμπερλαιν απ' το 1939, ότι θα δούμε "ειρήνη στους καιρούς μας." 

[...]
Η βασική φιλοσοφική επιρροή του Peter είναι ο γερμανός φιλόσοφος Georg Wilhelm Friedrich Hegel, και σε κάποιον βαθμό ο Martin Heidegger (1889-1976), ο γερμανός φιλόσοφος που έγινε διαβόητος για την στήριξή του στον Χίτλερ αλλά τυγχάνει σεβασμού για την πρωτότυπη σκέψη του και την επεξεργασία του στην "υπαρξιακή φαινομενολογία". Κάποιες φορές, το NSK προσκαλεί τον γνωστό λακανικό φιλόσοφο της Σλοβενίας Σλαβόι Ζίζεκ στις εκδηλώσεις του. Ο Ζίζεκ έδωσε μια τρίωρη διάλεξη στο "NSK Staat Berlin" με τίτλο "Η γυναίκα, το κακό και η Ευρώπη" και ακολούθησε συζήτηση για το θέμα. Ο Ζίζεκ έχει έντονο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες των  Laibach/NSK κι έχει γράψει πολλές εργασίες για αυτούς, περιλαμβανομένου του δοκιμίου "Γιατί οι Laibach και το NSK δεν είναι φασίστες" και "Ο Διαφωτισμός των Laibach"

41 σχόλια:

  1. Επιστρέφω στη λέξη "sinister" , που δεν μπορεί να μεταφραστεί "μοχθηρός", και που περιφραστικά σημαίνει "αυτός που έχει κάτι αδιόρατα και απροσδιόριστα σκοτεινό/διαβολικό/τρομακτικό επάνω του."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως "υποχθόνιος", ή "χθόνιος" σκέτο. Υπάρχει και το "ερεβώδης" μ' αυτή την έννοια, αλλά βγαίνει λίγο ποιητικό. :)

      Έφη Α.

      Διαγραφή
  2. Με τους Rammstein μοιαζουν.Πρωτη φορα τους ακουω


    Κου Ρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. οι Rammstein εμπνεύστηκαν από αυτούς...
    ΙΛΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάντως είναι ενδιαφέρον που στο βίντεο που παραθέτεις, διαπιστώνουμε, ότι ο νεότερος Σλαβόι δεν έχει γίνει ακόμη ο Τόνι Μοντάνα που όλοι αγαπήσαμε
    Odradek

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, αυτό με το σινάχι δεν το είχε το 90, μπορώ να στο πιστοποιήσω αυτό.

      Το σινάχι το έχει περίπου απ' την περίοδο που εχμ...έγινε Λενινιστής, στη δεκαετία του 2000 δηλαδή.

      Διαγραφή
    2. Χα, χα, χα! Γ@μ@τη η σύνδεση συναχίου κ πολιτικής στάσης! Το συνάχι ως σύμπτωμα του αδιεξόδου του λακανολενινισμού!
      Odradek

      Διαγραφή
    3. Η σχέση του κ. με τον Λακάν, Χέγκελ κ.λπ. είναι η ίδια με αυτή ανάμεσα στα κλασσικά εικονογραφημένα και στα πρωτότυπα. Στον αγγλόφωνο κόσμο, ένας από τους ρόλους που αναλαμβάνουν οι μαζικής-φοιτητικής κατανάλωσης επαγγελματίες-«φιλόσοφοι» ευρωπαϊκής κατεύθυνσης είναι η «υποδοχή» των «αριστουργημάτων» τού ευρωπαϊκού ηπειρωτικού πνεύματος. Υποδοχή εδώ σημαίνει «καθιστώ το πρωτότυπο μη αναγνώσιμο» [είτε μέσω μετάφρασης, είτε μέσω σχολιασμού]. Το τμήμα τού Μπέρμπεκ τού οποίου προϊσταται ο Costakis ειδικεύεται στην βιομηχανική παραγωγή τέτοιου είδους «επιστημόνων» (πχ το 90 προετοίμασαν την «υποδοχή» Ντελέζ/Λακάν/Χάιντεγκερ, το 2001-2 την «υποδοχή» Μπαντιού). Η ημερομηνία τής «υποδοχής» Μπ. συνέπεσε με την έναρξη τού πολέμου Αφγανιστάν-Ιράκ [έγινε ένα μεγάλο συνέδριο στη ΝΥ, δεν θυμάμαι την ημερομηνία ακριβώς· τέλη 2002-αρχές 2003]. Η «υποδοχή» δεν ήταν σύμπτωμα τής υγιούς αντίδρασης τού ακαδημαϊκού κόσμου απέναντι στη συγκυρία, άλλωστε είχε «προετοιμαστεί» από τα υστερικά «παπασπαλίσματα» τού Σλοβένου.

      Διαγραφή
  5. Λαιμπαχ ειναι το ονομα της Λουμπλιανα οταν αποτελουσε τμημα της αυστροουγγαριας οπου εγινε και το σχετικο με την ελληνικη επανασταση του 21 συνεδριο. Οσο το σκαλιζεις φιλε Αντωνη τοσο σκουραινει ο κυρ Σλαβοι. Σχεδον μαυριζει. ΑΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, τα λένε τα περί του ονόματος οι ίδιοι οι Λάιμπαχ στο πρώτο βίντεο.

      Πολύς μαρξισμός-λενινισμός ε; Ρατσισμός για Ρομά, Ρατσισμός για Σέρβους, Εθνοσωβινισμός, φιλίες με γκρουπ που ντύνονται με ναζιστικές στολές, χειροκροτήματα στο ΝΑΤΟ, τον Λένιν Βέμπερ, ψέμα και συκοφαντία για τρίτους με το κιλό, στρεψοδικία, δικολαβίες, τα πάντα όλα αυτό το παιδί.

      Πολυσχιδής προσωπικότητα.

      Διαγραφή
  6. http://leninreloaded.blogspot.gr/2013/05/the-z-files-viii-laibach-affair.html#comment-form

    JKL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπάρχει κάποιος όρος που να χαρακτηρίζει ακριβώς την ιδιότητα του ΣΥΡΙΖΑίου (και πολλών άλλων) να μην ενδιαφέρεται για το ξεβράκωμα της ιδεολογίας, των θέσεων και των υποστηρικτών του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο πιο ήπιος, Σοσιαλσοβινισμός. Ilief

      Διαγραφή
    2. «νιρβάνα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης», επίκνδυνη λοίμωξη η οποία μεταδίδεται διά της εισπνοής ευρώ.

      Διαγραφή
  8. Xθεσινό από τον Ριζοσπάστη. Και από 902.gr

    ( http://902.gr/eidisi/apopseis-sholia/18135/apo-ratsismo-stin-poinikopoiisi-tis-kommoynistikis-ideologias-kai-tis )

    ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΛΕΓΟΜΕΝΟ «ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ» ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
    Από το ρατσισμό, στην ποινικοποίηση της κομμουνιστικής ιδεολογίας και της ταξικής πάλης.

    Της Λίνας ΚΡΟΚΙΔΗ* *Η Λίνα Κροκίδη είναι μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Οικονομικού Ελέγχου του ΚΚΕ, υπεύθυνη του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ για τις Λαϊκές Ελευθερίες και τη Δικαιοσύνη. Ιlief

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εκτός θέματος

    ( http://902.gr/eidisi/metanastes/18254/nea-yorki-ellines-metanastes-petaxan-hrysaygites-exo-apo-tin-provoli-toy )

    Νέα Υόρκη: Έλληνες μετανάστες πέταξαν χρυσαυγίτες έξω από την προβολή του έργου «Ταξισυνειδησία»
    Δημοσίευση: Δευ, 27/05/2013 - 20:38

    (..) Ένα ακόμη γερό μάθημα έδωσαν οι Έλληνες μετανάστες στα φασιστοειδή της Χρυσής Αυγής, αυτή τη φορά στην Νέα Υόρκη.

    Κατά τη διάρκεια της προβολής του ντοκιμαντέρ «Ταξισυνειδησία» στο Σταθάκειο Πολιτιστικό Κέντρο της Ομοσπονδίας Ελληνικών Σωματείων Νέας Υόρκης, στην Αστόρια, φασιστοειδή της Χρυσής Αυγής επιχείρησαν με ντουντούκα να παρέμβουν, προσπαθώντας να φωνάξουν συνθήματα. Όμως οι Έλληνες μετανάστες αντέδρασαν άμεσα και πριν οι χρυσαυγίτες προλάβουν να φωνάξουν το παραμικρό, κυριολεκτικά τους πέταξαν σηκωτούς έξω από την αίθουσα.

    Η εκδήλωση συνεχίστηκε κανονικά, ενώ μετά την προβολή της ταινίας ακολούθησε πλούσια συζήτηση με τον ιστορικό Κωστή Καρπόζηλο, ο οποίος έγραψε το σενάριο και την υπεύθυνη της παραγωγής Φρόσω Τσούκα, οι οποίοι μίλησαν στο κοινό και απάντησαν σε αρκετές ερωτήσεις (..) Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το γκρουπ προβοκαρει τους ναζι. Το φιλαρακι μας χρησιμοποιει το γκρουπ σαν προπετασμα καπνου. Ο ιδιος ειναι φιλελευθερος απατεωνακος. ΑΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Aσχετο με την ανάρτηση,αλλά κωλοτούμπα επιπέδου Κομανέτσι:
    Το "βαθύ κόκκινο" κράζει τον "δασκαλάκο από την Λάρισα"
    http://tsak-giorgis.blogspot.com/2013/05/blog-post_1746.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πήρανε απ' την εφημερίδα "Ελευθερία" λέει ο Γιώργης; Έχουν ξαναπάρει ποτέ τίποτε απ' την εφημερίδα "Ελευθερία"; Τη διαβάζουν, ας πούμε, καθημερινά;

      Ρεζίλια των σκυλιών.

      Διαγραφή
    2. Τους εξέθεσε η συνέντευξη στο Πρωκτοθέμα, ε; Δεν είναι πολύ "ριζοσπαστική αριστερά";

      Τομάρια...

      Διαγραφή
    3. Α, και για το record. Το "Βαθύ Μαύρο" ήταν το πρώτο "αριστερό" σάιτ που δημοσίευσε την είδηση μετά το Βήμα. Το πρώτο.

      Διαγραφή
    4. Ο σύνδεσμος από το «Πρώτο θέμα», να χαρεί η καρδούλα μου; Περιμένω κριτικό σημείωμα, από τον ariaditi στο vathibeige, «οι ΚΚέδες πάλι σε ρόλο αριστερής κασσάνδρας» σχετικά με τον Ζωγράφο.

      Διαγραφή
    5. Σύντροφοι, μια ερευνητική ερώτηση:

      Στην αλήστου μνήμης παπάτζα με τον τίτλο "A Plea for Leninist Intolerance" (2002) (και αλλού, πχ, στο On Belief), o άνθρωπος με το συνάχι μιλά περί "Lenin's opposition of "formal" and "actual" freedom."

      Δεν γνωρίζω προσωπικά πού κάνει ο Λένιν τέτοια φιλοσοφική συζήτηση περί "τυπικής" και "πραγματικής" ελευθερίας.

      Ψάχνοντας στο google...βρήκα τους όρους αυτούς ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε άρθρα του Ζίζεκ, άρθρα που βασίζονται για να μιλήσουν για τον Λένιν σε άρθρα του Ζίζεκ, και άρθρα που κάνουν κριτική στο Ζίζεκ.

      ΚΑΝΕΙΣ δεν αναφέρει πηγή για την υποτιθέμενη αντίστιξη τυπικής και πραγματικής ελευθερίας στον Λένιν.

      Μπορείτε να βοηθήσετε;

      Διαγραφή
    6. Δες αυτό:
      Lenin, 1975 [νομίζω S&R, δεν μπορώ να δω τη βιβλιογραφία] Here I draw on Lenin's (1975, 623; see Žižek 2001, 112–14) distinction between formal and actual freedom.

      http://books.google.co.uk/books?id=HIeLYNEq6zsC&pg=PA128&lpg=PA128&dq=%22formal%22+and+%22actual%22+freedom%22&source=bl&ots=bPqd8P9gpP&sig=9EcPx8YDDv1cPxyxEOf5OmlC-2g&hl=en&sa=X&ei=tsijUb6bJaPC0QWV14DwCg&ved=0CEYQ6AEwAw#v=onepage&q=%22formal%22%20and%20%22actual%22%20freedom%22&f=false

      http://mrzine.monthlyreview.org/2012/boer200212p.html#_ednref1

      Διαγραφή
    7. 1 I draw this distinction from Žižek's discussion of Leninist freedom (Žižek 2001: 113-14). Žižek quotes but does not cite a supposed retort from Lenin -- 'Freedom -- yes, but for WHOM? To do WHAT?' Yet, despite being frequently cited by others who list Žižek as the source, this 'quote' is one that -- like the Gospel writers -- Žižek seems to have placed in Lenin's mouth. As usual, Žižek reads too quickly, charging a post-revolutionary Lenin with his own version of formal freedom (I decide what the conditions of freedom are) and asserting the need to invoke actual freedom once again. This will turn out to be a superficial reading of Lenin.

      http://mrzine.monthlyreview.org/2012/boer200212.html#_edn1

      Διαγραφή
    8. Ναι, το έχω διαβάσει αυτό του Boer, δε λέει τίποτε. Αναφέρεται σε μη ύπαρξη πηγής για τη φράση 'Freedom -- yes, but for WHOM? To do WHAT?' και όχι για την υποτιθέμενη αντίστιξη τυπικής και πραγματικής ελευθερίας, την οποία δέχεται και ο Boer ως δεδομένη χωρίς ούτε αυτός να παραπέμψει σε κείμενο.

      Διαγραφή
    9. @waltendegewalt: Το είδα κι εγώ αυτό το "1975", το "Κράτος κι επανάσταση" δεν νομίζω ότι έχει τέτοιο πράμα πουθενά μέσα, θα το ελέγξω. Αλλά δεν σου κάνει εντύπωση που υπάρχουν τόσες φορές στην υποτιθέμενη αντίστιξη με βάση τον Ζίζεκ και ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΘΕΜΑ από Λένιν;

      Διαγραφή
    10. Νομίζω είναι από Χάιντεγγκερ-Σέλινγκ, έχω μια αμυδρή εικόνα πάνε πολλά χρόνια. Το δίπολο είναι «τυπική» και «πραγματική» [concrete] ελευθερία, το καντιανό πρακτικό υποκείμενο που στέκεται εκτός τής αλυσίδας τής αιτιότητας. Ό,τι λέει ο Ζ. για το σύστημα, την απόσταση, και την ανάληψη τής ευθύνης τής ενδοσυστημικής αιτιότητας.

      Διαγραφή
    11. Τι Χάιντεγκερ, τι Λένιν. Μια λεπτή άσπρη γραμμή και ένα κυλινδρικά τυλιγμένο χαρτονόμισμα δρόμος.

      Διαγραφή
    12. Για εισαγωγή και συζήτηση, δες: Jean-Luc Nancy «The Experience of Freedom».

      Διαγραφή
    13. http://www.academia.edu/895595/Freeing_yourself_towards_Your_Own_Being-Free._Jean-Luc_Nancy_on_the_Metaphysics_of_Freedom

      Κι αυτό, τελευταίες σελίδες.

      Διαγραφή
    14. Ακαδημαϊκά περιοδικά, εκδοτικοί οίκοι, καθηγητές πανεπιστημίων, έρμαια του κοκάκια. Ούτε στοιχειώδης σεβασμός στους βασικούς κανόνες έρευνας, αλλά κατά τα άλλα δημοσιεύουμε και σε "αριστερά" περιοδικά (για τον Boer λέω, που εμ αμφισβητεί την ανάγνωση του Ζίζεκ, εμ δεν μπήκε καν στον κόπο να ελέγξει πηγή -- που κανονικά θα πρεπε να ξέρει τον Λένιν απέξω.

      Και μετά τα χώνω στα σάιτ που αναπαράγουν τις παπάτζες για Ζωγράφο αμάσητες.

      Είμαστε αξιοθρήνητοι. Αυτός ο πολιτισμός έχει χτυπήσει πάτο εντελώς.

      Διαγραφή
    15. Η θεωρία μου, καταληκτικά, είναι η εξής:

      Ο κοκάκιας πήρε αυτό το κείμενο: http://leninreloaded.blogspot.com/2013/03/vi-lenin.html
      έβαλε επάνω την αντίστιξη τυπικής και πραγματικής ΙΣΟΤΗΤΑΣ που ξεκινά απ' το "Για το εβραϊκό ζήτημα" του Μαρξ, και μετά την χτύπησε στο μίξερ με Χάιντεγκερ/Άρεντ.

      Και μ' αυτόν τον τρόπο βγήκε ο λαγός που λέγεται "αντίστιξη τυπικής και πραγματικής ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ" στον Λένιν, και παραπέμπουν τα περισπούδαστα ντουβάρια, και αναλύουν από δω, αναλύουν από κει...

      Διαγραφή
    16. "απτή ελευθερία" [concrete freedom, όχι actual freedom]=Hegel: "The state is the actuality of concrete freedom." Φιλοσοφία του δικαίου.

      Διαγραφή
    17. Η απάντηση Λένιν (via Marx) σ' αυτή την πρόταση του Χέγκελ ήταν: "While the State exists, there can be no freedom. When there is freedom there will be no State." Κράτος και επανάσταση, κεφ. 5: http://www.marxists.org/archive/lenin/works/1917/staterev/ch05.htm

      Διαγραφή
    18. @waltendegewalt & Aντώνης:
      Σχετικά μ' αυτό:
      "Lenin, 1975 [νομίζω S&R, δεν μπορώ να δω τη βιβλιογραφία] Here I draw on Lenin's (1975, 623; see Žižek 2001, 112–14) distinction between formal and actual freedom."

      Η παραπομπή είναι: Lenin, Vladimir I. 1975. Political Report of the Central Committee of R.C.P.(B.) March 27, 1922. In Selected Works. Vol. 3. Moscow Progress Publishers. (http://www.amazon.com/Political-Grace-Revolutionary-Theology-Calvin/dp/0664233937)

      Ωστόσο, το κείμενο αυτό στο marxist.org (http://www.marxists.org/archive/lenin/works/1922/mar/27.htm) δε βγάζει actual ή formal freedom στην αναζήτηση (και δε φαίνεται να ασχολείται με τέτοια θέματα).

      Έφη Α.

      Διαγραφή
  12. Ρε σεις, τώρα που είπατε για Κράτος και επανάσταση, μήπως ο ΑΡΧΙΠΑΠΑΤΖΗΣ άλλαξε τη λέξη "ισότητα" στην αναφορά του Λένιν (και φυσικά του Μαρξ) σε "τυπική και πραγματική ισότητα" στη λέξη "ελευθερία";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μυρίζομαι πολύ γέλιο, γιατί όλα αυτά έχουν δημοσιευτεί σε ακαδημαϊκά περιοδικά, αρχής γενομένης από Critical Inquiry...

      Λένιν, Κράτος και επανάσταση, κεφ. 5: Democracy means equality. The great significance of the proletariat's struggle for equality and of equality as a slogan will be clear if we correctly interpret it as meaning the abolition of classes. But democracy means only FORMAL EQUALITY.

      But the state has not yet completely withered away, since the still remains the safeguarding of "bourgeois law", which sanctifies ACTUAL INEQUALITY. For the state to wither away completely, complete communism is necessary.

      humanity will inevitably be confronted with the question of advancing further from FROM FORMAL EQUALITY TO ACTUAL EQUALITY, i.e., to the operation of the rule "from each according to his ability, to each according to his needs".
      http://www.marxists.org/archive/lenin/works/1917/staterev/ch05.htm

      Ωχ, θα πέσει γέλιο...

      Διαγραφή
    2. Να ένα θέμα που σχολιαστεί εκτενώς στο επόμενο αριστούργημα τού Σλοβένου (σύμφωνα με διαρροές των Υπηρεσιών Αντικατασκοπείας Δ-Κ, ο τίτλος του θα είναι «Το Τσαγερό τού Χάιντεγκερ και οι (α)δυνατότητες πολιτικής χειραφέτησης»).

      http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/10084348/Kettle-that-looks-like-Hitler-brews-trouble-for-JCPenney.html

      Διαγραφή
  13. Mε αφορμή τη στολή και τις μικροαστικές εξυπνάδες με τον ναζισμό
    Από μέλος της "αντιρατσιστικής" - "αντιφασιστικής" ΕΕ.

    (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ)
    ( http://rizospastis.gr/story.do?id=7458725&publDate=28/5/2013 )

    (..) Η φωτογραφία που βλέπετε τραβήχτηκε το Μάη του 2012. Στη Λετονία. Και συγκεκριμένα στον παιδικό σταθμό «Pucite» της Λετονίας.

    Εκεί, λοιπόν, σε ένα κράτος - μέλος της «αντιφασιστικής» και «αντιρατσιστικής» ΕΕ, οι απόγονοι των χιτλερικών λετονικών λεγεώνων των χιτλερικών Ες Ες, φορώντας τη στολή των Λετονών «γερμανοτσολιάδων», όπως ο εικονιζόμενος, πάνε σε παιδικούς σταθμούς και διαφημίζουν στα παιδάκια και τους δίνουν να επεξεργαστούν όπλα, ρούχα και εξοπλισμό των αποβρασμάτων της ναζιστικής λεγεώνας...

    Αυτά συμβαίνουν σε ένα κράτος - μέλος της «αντιφασιστικής» και «αντιρατσιστικής» ΕΕ, όπου η 16η Μάρτη (ημερομηνία κατά την οποία τα λετονικά Ες Ες επιτέθηκαν ενάντια στον Κόκκινο Στρατό) έχει ανακηρυχτεί «ημέρα του Λετονού στρατιώτη»...

    Αυτά συμβαίνουν σε ένα κράτος - μέλος της «αντιφασιστικής» και «αντιρατσιστικής» ΕΕ, όπου η δράση των κομμουνιστών και η χρήση των κομμουνιστικών συμβόλων έχουν τεθεί στην παρανομία...

    Αυτά συμβαίνουν σε ένα κράτος - μέλος της «αντιφασιστικής» και «αντιρατσιστικής» ΕΕ, όταν σε ένα άλλο κράτος - μέλος της ίδιας «αντιφασιστικής» και «αντιρατσιστικής» ΕΕ, στην Ελλάδα, οι μεν (οπαδοί της ΕΕ) λένε ότι έχουμε ήδη ευθυγραμμιστεί με τα «αντιφασιστικά» και «αντιρατσιστικά» ισχύοντα στην ΕΕ, οι δε (επίσης οπαδοί της ΕΕ) λένε ότι «πρέπει» να ευθυγραμμιστούμε με τα ισχύοντα στην «αντιφασιστική» και «αντιρατσιστική» ΕΕ.

    Τόσο οι μεν όσο και οι δε, που «τσακώνονται» στην Ελλάδα γύρω από το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο (όλοι τους οπαδοί της ΕΕ), συμφωνούν μεταξύ τους σε ένα και μάλιστα απολύτως:

    Οτι ο αντιφασισμός και ο αντιρατσισμός τους φέρουν τη σφραγίδα της «αντιφασιστικής» και «αντιρατσιστικής» ΕΕ...

    Γράφει: ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ (..)Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή