Σάββατο, 27 Απριλίου 2013

Counterfactual

Ο  όρος "counterfactual", όταν χρησιμοποιείται σε σχέση με τις συλλογιστικές διαδικασίες, αναφέρεται σε συλλογισμούς του τύπου "έστω ότι..." ή "τι θα γινόταν αν...". Πρόκειται για συλλογιστική βασισμένη σε έναν τύπο υπόθεσης ο οποίος, δεχόμενος εξ αρχής ότι κάτι δεν έγινε ή δεν είναι λογικά παραδεκτό, προσπαθεί να καταλήξει σε λογικά συμπεράσματα για το τι συνέπειες ή συνεπαγωγές θα είχε κάτι αν γινόταν, ή αν ήταν λογικά παραδεκτό, κλπ.

Εχθές, το 902.gr ανέφερε ένα περιστατικό, ήσσονος συγκριτικά σημασίας, το οποίο διαμείφθηκε στην πορεία διαμαρτυρίας διάφορων αντιεξουσιαστικών συλλογικοτήτων για την καταστολή της ελεύθερης λειτουργίας του Athens Indymedia και σχετιζόμενων μέσων.

Πιο συγκεκριμένα, το 902 καταγγέλει ότι καθώς η πορεία κατευθυνόταν προς τα Προπύλαια, διάφοροι σ' αυτή κατέβαζαν όποια αφίσα του ΠΑΜΕ για την εργατική Πρωτομαγιά έβρισκαν. Το ΠΑΜΕ μάλιστα διαμαρτυρήθηκε ότι "δεν άφησαν αφίσα για την απεργιακή συγκέντρωση της Πρωτομαγιάς που να μην κατεβάσουν."

Τώρα, το countefactual εδώ είναι το εξής:

Έστω ότι η πορεία δεν ήταν αντιεξουσιαστών για το Indymedia, αλλά πορεία του ΠΑΜΕ για το πολυνομοσχέδιο. Έστω ότι η διαδρομή της ήταν ίδια ή τέλος πάντων παρόμοια. Έστω ότι στην πορεία αυτή υπήρχαν αναρτημένες αφίσες αντιεξουσιαστικών ομάδων για το Indymedia ή για οτιδήποτε άλλο.

α) Θα κατέβαζαν οι μετέχοντες στην πορεία του ΠΑΜΕ τις αφίσες των αντιεξουσιαστών;
β) Αν τις κατέβαζαν, θα θεωρούνταν αυτό λογικό και άνευ ιδιαίτερης σημασίας ως περιστατικό, όπως θεωρήθηκε το κατέβασμα των αφισών του ΠΑΜΕ από όλους πλην Λακεδαιμονίων;
γ) Αν η απάντηση και στις δύο πρώτες ερωτήσεις είναι "όχι", πώς εξηγείται (και πώς εξηγείτε) το "όχι" αυτό; Δηλαδή, γιατί θα ήταν δύσκολο να σκεφτεί κανείς να κατέβαζε η πορεία του ΠΑΜΕ τις αφίσες των αντιεξουσιαστών; Και αν τελικά τις κατέβαζε, γιατί δεν θα θεωρούνταν φυσιολογικό, αναμενόμενο και μη σκανδαλιστικό αυτό ως πράξη εθχρότητας;

38 σχόλια:

  1. Αμφότερες συνηθισμένες πρακτικές._

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι; Δεν έχει τύχει να δω κάτι τέτοιο σε πορεία του ΠΑΜΕ. Και ειλικρινά με ενδιαφέρει. Μπορείς να μου δώσεις παραδείγματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπορώ, αλλά δεν θέλω. Δεν με ευχαριστεί το θέμα. Για σένα είναι πρωτάκουστο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς, αν είχε υποπέσει στην αντίληψή μου τέτοια πρακτική δεν θα είχα κανένα λόγο να αναρωτηθώ και έτσι δεν θα έγραφα αυτή την σύντομη ανάρτηση.

      Διαγραφή
    2. @ΚΠ
      Τόσο αμφότερες που τις κάνετε αποκλειστικά εσείς.... εντάξει δεν λέω εδώ και πολλά χρόνια έχετε κυρήξει πόλεμο με την αλήθεια... πες μας τώρα για να δέσει και το γλυκό ότι αλλοιωνουμε και τα όποια αντιφασιστικά σας συνθήματα με τελικό κερδιμένο την Χ.Α όπως κάνετε εσείς...
      http://www.902.gr/eidisi/politiki/12599/sta-logia-antifasistes-stin-praxi-antikommoynistes#/0
      Μμμμ... δυστυχώς δεν θέλεις γιατί δεν σε ευχαριστεί το θέμα... άσε μας ρε Νταλάρα...



      Διαγραφή
    3. Αντώνη τα "παιδιά" κατέβαζαν τις αφίσες του ΠΑΜΕ διότι διαμαρτυρόντουσαν κατά της φίμωσης και υπέρ της ελευθερίας του λόγου...

      Διαγραφή
  4. Αν επιτρέπεις μια διόρθωση στο διεμήφθη, ή μάλλον δύο διορθώσεις. Καταρχάς το ρήμα είναι διαμείβομαι, άρα γράφεται με -ει. Έπειτα, τύπος διε- δεν μπορεί να υπάρχει, ή θα πεις "διημείφθη" ή "διαμείφθηκε" -προειδοποιώ όμως ότι αυτό το τελευταίο μπορεί να ενοχλήσει μερικούς πουρίστες και μερικούς ανόητους. Παρόμοια, δεν υπάρχει "διένυσε" που βλέπουμε καμιά φορά, ή θα πεις διήνυσε ή διάνυσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προσωπικά έχοντας συμμετάσχει σε αμέτρητες πορείες του ΠΑΜΕ από την ίδρυσή του και δώθε, δεν εχει πέσει κάτι τέτοιο στην αντίληψή μου.

    Mitsaras

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ πάλι λέω: δεν τους βγήκε με την αναρχία το δεκέμβρη και τα ρέστα, και βάλαν στο γήπεδο τη χρυσαυγή.
    Θα τους μαζέψουν βέβαια,τους μπάχαλους εννοώ, δεν τους συμφέρει νά'ναι φόρα παρτίδα η αλήθεια


    Electric Prune

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι "αντιεξουσιαστες" το κανουν γιατι ειναι αντικομμουνιστες. Αλλωστε τι καλυτερο επιχειρημα επαναλειτουργιας του indymedia απ'αυτες τις χουλιγκανικες πρακτικες; Ο χωρος αυτος μ'αυτες τις ενεργειες εξασφαλιζει τις θωπειες η την ανοχη των αστων και καποιοι παραγοντισκοι του και χορηγιες. ΑΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ωραία, το ότι θα έβλεπα ότι το κατέβασμα μερικών αφισών του παμε (το οποίο δεν ξέρω πόσο ισχύει, δεν ήμουν εκεί) απ τις κολώνες της ακαδημίας σε μια πορεία 3500 ατόμων του α/α/α χώρου θα ήταν αφορμή για να διαβάσω για ταύτιση αναρχίας και χρυσής αυγής (που πότε βάζουν τους μεν να παίξουν μπάλα και πότε τους δε... και ότι ο Δεκέμβρης ήταν μια τέτοια προσπάθεια που δεν τους βήκε...) ή για ενέργειες που τις κάνει ο χώρος για να πάρει τις χορηγίες των αστών και να επαναλειτουργήσει το indymedia, πραγματικά δεν το περίμενα. Προφανώς δεν αναφέρομαι σε σένα Αντώνη, αλλά πρόσεχε λίγο τι δημοσιεύεις...

    έν@ς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νομίζω πως το «ζουμί» της ανάρτησης είναι στο γ) ερώτημα. Δεν αναφέρεται μόνο σε κάθε αυτά τα γεγονότα Στο L.R. έχουν δημοσιευτεί κείμενα ευρύτερου προβληματισμού. Όπως και το προηγούμενο «αν αλλάξουμε τον εαυτό μας θα αλλάξει ο κόσμος». Και με αφορμή συγκεκριμένα γεγονότα να συμβάλει σε ευρύτερο προβληματισμό.

    Κάποιο παρόμοιο προβληματισμό –για άλλο θέμα- εκφράζει και ο σφυροδρέπανος. Το συνόψισε με τις δύο ακόλουθες προτάσεις
    (..)Το παιχνίδι των αστών με το νόμισμα είναι σικέ και προκαθορισμένο. Κορόνα κερδίζουν, γράμματα χάνουμε. ( http://sfyrodrepano.blogspot.gr/2013/04/blog-post_23.html ) (..)

    Γιατί υπάρχουν τα «δύο μέτρα και δύο σταθμά; Ποιος είναι ο παράγοντας που καθορίζει το τι είναι «δίκαιο», «σωστό»; Γιατί ότι και να κάνει ή να μην κάνει το ΚΚΕ λοιδορείται; Γιατί κάτι που είναι εναντίον του είναι «σωστό» ή στην καλύτερη «αδιάφορο»;
    Ποια τα κριτήρια του, «σωστό» - «λάθος». Είναι από τον ουρανό; Είναι θέμα προσωπικής απέχθειας με το άλφα-βήτα κόμμα; Είναι μονολιθικό, απολιθωμένο δεν εξελίσεται δεν έκανε αυτό εκείνο το μπήξε το δείξε; Υπάρχουν ιστορικά - συγγενικά προηγούμενα που «φταίει το ΚΚΕ»; Και αντί να ζητήσει τα λίγα , να διαφυλάξει παλαιοτέρα «κεκτημένα», πάντα λέει τα ίδια και μονότονα;

    Πόσες φορές τα έχετε ακούσει; Πάμπολες.. Αν προχωρήσουμε ποιο πέρα την σκέψη μας ποιοι(τάξεις-στρώματα) τα λένε αυτά; Ποιοι (τύπος ΜΜΕ )«προμηθεύουν» με τέτοιου είδους επιχειρήματα; Ποια η θέση αυτών που τα λένε στην παραγωγή;
    Το «σωστό»-«λάθος» έχει σχέση με τον τρόπο παραγωγής; Με την καθημερινότητα; Είναι ή δεν είναι διαφορετικό ανάμεσα σε τάξεις; Τα καθορίζει ή όχι η θέση στην ταξική πάλη; Ή μήπως η ταξική πάλη «καταργήθηκε» στις πλατείες; Η δημοκρατία ξεκινά από τους τόπους δουλειάς ή να διαδηλώνουμε το απόγευμα εκτός ωραρίου, όπως έλεγε και ο Σκουρλέτης;

    Υπάρχει το «για το κύρος» και ο πρόλογος της «κριτικής στην πολιτική οικονομία» του Μαρξ. Από τον τελευταίο το απόσπασμα. Ίσως αυτά να μας βοηθήσουν.

    ( http://www.rizospastis.gr/story.do?id=1687374&publDate=16/3/2003 )
    (..)Το γενικό συμπέρασμα στο οποίο κατέληξα, και που, όταν πια το είχα αποχτήσει, χρησίμευε σαν οδηγός στις μελέτες μου, μπορεί να διατυπωθεί σύντομα ως εξής: Στην κοινωνική παραγωγή της ζωής τους, οι άνθρωποι έρχονται σε καθορισμένες, αναγκαίες, ανεξάρτητες από τη θέλησή τους σχέσεις, σε σχέσεις παραγωγής που αντιστοιχούν σε μια ορισμένη βαθμίδα ανάπτυξης των υλικών παραγωγικών τους δυνάμεων. Το σύνολο αυτών των σχέσεων παραγωγής αποτελεί την οικονομική διάρθρωση της κοινωνίας, την πραγματική βάση, που πάνω της υψώνεται ένα νομικό και πολιτικό εποικοδόμημα και στην οποία αντιστοιχούν ορισμένες μορφές κοινωνικής συνείδησης. Ο τρόπος παραγωγής της υλικής ζωής καθορίζει την κοινωνική, πολιτική και πνευματική πορεία (προτσές) της ζωής γενικά

    Σε μια ορισμένη βαθμίδα της εξέλιξής τους, οι υλικές παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας έρχονται σε αντίφαση με τις υπάρχουσες παραγωγικές σχέσεις ή - πράγμα που αποτελεί μονάχα τη νομική γι' αυτό έκφραση - με τις σχέσεις ιδιοκτησίας, μέσα στις οποίες είχαν κινηθεί ως τώρα. Από μορφές ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων οι σχέσεις αυτές μεταβάλλονται σε δεσμά τους. Τότε έρχεται μια εποχή κοινωνικής επανάστασης. Με την αλλαγή της οικονομικής βάσης ανατρέπεται, αργότερα ή γοργότερα, ολόκληρο το τεράστιο εποικοδόμημα. Όταν εξετάζουμε τέτοιες ανατροπές, πρέπει να κάνουμε πάντα τη διάκριση ανάμεσα στην υλική ανατροπή στους οικονομικούς όρους της παραγωγής, που μπορούμε να τους διαπιστώσουμε με ακρίβεια φυσικών επιστημών, και στις νομικές, πολιτικές, θρησκευτικές, καλλιτεχνικές ή φιλοσοφικές, κοντολογίς τις ιδεολογικές, μορφές, μέσα στις οποίες οι άνθρωποι συνειδητοποιούν αυτή τη σύγκρουση και παλεύουν ως τη λύση της. Όσο λίγο μπορούμε να κρίνουμε ένα άτομο από τη γνώμη που έχει το ίδιο για τον εαυτό του, άλλο τόσο μπορούμε να κρίνουμε μια τέτοια εποχή ανατροπής από τη συνείδησή της, μάλλον πρέπει να εξηγήσουμε τη συνείδηση αυτή απ' τις αντιφάσεις της υλικής ζωής, απ' τη σύγκρουση που υπάρχει ανάμεσα στις κοινωνικές παραγωγικές δυνάμεις και στις παραγωγικές σχέσεις(..)Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μαλλον καποιοι ηταν εκτος γραμμης και αφησαν μερικες αφισσες στη θεση τους.

    https://athens.indymedia.org/local/webcast/uploads/imag0054.jpg

    http://1.bp.blogspot.com/-FwPxzFyNTpo/UXmT1cTFNgI/AAAAAAAAJUU/J8gme7j-NYg/s1600/P4250046.JPG

    Ενας που δεν ηταν στην πορεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή δεν την είδες;

      http://2.bp.blogspot.com/-VJEplG7qnCs/UXmYUZsRIFI/AAAAAAAAJVw/TCYoH2VEw9o/s1600/P6250057.JPG

      Εδώ

      http://2.bp.blogspot.com/-tl8kCl_97uk/UXmV-iqwoqI/AAAAAAAAJUw/Rb5887odhFE/s1600/P4250054.JPG (για αδύναμους λύτες: το πανό έχει περάσει το φανάρι, η αφίσα του ΠΑΜΕ κατεβασμένη στην κάτω αριστερή γωνία της εικόνας)

      δεν είδες ότι κάτι «λείπει» σε σχέση με το ίδιο σημείο λίγα δευτερόλεπτα πριν;

      http://3.bp.blogspot.com/-vxVnP71LEew/UXmUlpZ15WI/AAAAAAAAJUk/pxbM0kQm_r8/s1600/P4250053.JPG (για αδύναμους λύτες: το πανό δεν έχει περάσει το φανάρι, η αφίσα του ΠΑΜΕ αριστερά)

      Διαγραφή
    2. Ένα μυστήριο πράμα, αλλά οι αφίσες όπως δείχνουν οι φωτογραφίες ήταν πάνω σε κολώνες ΠΡΙΝ τις κατεβάσουν.

      Το ίδιο φαινόμενο - πάνω σε κολώνες αφίσες - θα παρατηρηθεί και όταν οι σύντροφοι τις ξανατοποθετήσουν.

      Σιωπηλός μάρτυρας οι φωτογραφίες του "Τσα!"

      O "Τσα!" για όποιον θυμάται στέλνει φωτογραφίες στο indy αλλά έρχονται και εδώ όπου δείχνει κάποιο κομμάτι της πορείας να περνά από όχι ακόμα κατεβασμένες αφίσες.

      Άντε να πάρει το ποτάμι τον "Τσά!" http://leninreloaded.blogspot.gr/2012/10/blog-post_12.html

      Και μόνο που ο "Τσά!" ήταν κοντά σε αφίσες του ΠΑΜΕ και βιντεοσκόπησε πάλι μπροστά τους είναι αποκαλυπτικό.
      http://www.social-revolution.gr/2013/04/25-2013.html

      Διαγραφή
  11. Λογικό το βρίσκω το ότι κατεβάζανε αφίσες του παμε, καθώς η ίδια η διαμαρτυρία ήταν εναντίον της κυβέρνησης της Βορείου Κορέας (κι ως γνωστόν έτσι μας θέλους οι σταλίνες).

    Ijon Tichy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το να πεις τους αναρχικούς αντικομμουνιστές είναι μια πολύ εύκολη και αφελής κριτική που συχνά δεν ανταποκρίνεται παρά σε μια μικρή, ευτυχώς πλέον, μηντιακή κατηγορία αναρχικών. Το ότι την αναμασάμε οφείλεται, όχι μόνο στο ότι αυτή η εικόνα βολεύει την περιφρονητική αντιμετώπιση του αναρχικού κινήματος από τα μέσα ενημέρωσης, αλλά στο ότι αυτή η εικόνα συμπορεύεται με την μυθολογία του αναρχισμού http://www.decitre.fr/livres/fictions-de-l-anarchisme-9782267015706.html έτσι όπως αυτή βολεύει τον ιδεατό αυτοκαθορισμό μας. Αν αναρχικοί κατέβασαν αφίσες του ΠΑΜΕ δεν οφείλεται σε κανένα αντίποινο, κατάλειπο της διεθνούς, αλλά στην εκδήλωση απωθημένης βλακείας. Το ίδιο ισχύει στην περίπτωση της αναγωγής ενός τέτοιου ενδεχομένου σε γενικευμένη κριτική του αναρχικού χώρου.
    Ι.Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφήνοντας στην άκρη το ότι δεν υπάρχει καμία γενικευμένη αλλά πολύ συγκεκριμένη κριτική μιας πολύ συγκεκριμένης πολιτικής πράγξης, να ρωτήσω, από πού κι ως πού η εικόνα των αναρχικών ως αντικομμουνιστών βολεύει την περιφρονητική αντιμετώπιση του αναρχικού κινήματος από τα μμε;

      Επίσης από πού προκύπτει ακριβώς το ότι είναι μικρή η αντικομμουνιστική και μιντιακή κατηγορία αναρχικών; Όχι πάντως από την διασταλτική έννοια που έχει πάρει η λέξη "αντιεξουσιαστής" τα τελευταία χρόνια, ούτε και από τις απόψεις που εκφράζουν κάποια από τα πιο δημοφιλή (λέγε μας ΑναρχοΚουβέληδες) κομμάτια του "χώρου". Εκτός κι αν το πάμε στο "τι σημαίνει κομμουνισμός στην τελική;" και δεχθούμε ως σοβαρές κάποιες απαντήσεις που έχουν δοθεί από διάφορους απίθανους το τελευταίο διάστημα, οπότε πάω πάσο.

      Ελπίζω να μην πάρω για απαντήσεις τα γνωστά γραφικά για τους "πραγματικούς αναρχικούς".

      Ijon Tichy

      Διαγραφή
    2. @Ι.Β.
      Περιμένω τις ανακοινώσεις των αναρχικών συλλογικοτήτων που έχουν καταδικάσει απερίφραστα τις δολοφονικές επιθέσεις εναντίον απεργών στις 20/10/11.
      Ακου εκεί "μικρή, ευτυχώς πλέον, μηντιακή κατηγορία αναρχικών"...

      Αυτοί είναι η συντριπτική πλειοψηφεία του χώρου!
      Αμόρφωτα φασιστοειδή και λούπμπεν αντικομμουνιστικά στοιχεία με μίσος για την εργατική τάξη, που έχουν στοιχηθεί κάτω από την μαύρη σημαία των αναρχικών. Ένα χρώμα που διόλου συμπτωματικά χρησιμοποιείται για να εκφράσει πολιτικά και την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος...

      Διαγραφή
    3. Κοίτα να δεις που τελικά, τον Κοτζαρίδη, τις κοτρόνες και τους 80+ συντρόφους στο νοσοκομείο τις προκάλεσε μια μειοφηψία ενώ επίσης μια μειοψηφία έβγαλε ανακοινώσεις εμετικές μετά τις 20 Οκτώβρη. Μάλλον είναι τεράστιος ο χώρος των αναρχικών... Συγγνώμη Ι.Β. αλλά γίνεσαι εριστικός και καλό θα ήταν αν μη τι άλλο να μην δουλευόμαστε μεταξύ μας. Αρκετά με το κάθε παρθεναγωγείο εδώ μέσα...

      Διαγραφή
    4. @Ijon Tichy
      όταν ένα κίνημα ορίζεται μονάχα με αρνητικούς όρους βολεύει όσους θέλουν να το περιφρονήσουν, είτε αυτή η περιφρόνηση στοχεύει την κοινή γνώμη "κουκουλοφόροι, προβοκάτορες" είτε τον κινηματικό χώρο "αντικομμουνιστές". Δεν διαφωνώ ότι υπάρχουν αντιΚΚΕ στον αναρχικό χώρο αλλά δεν αποτελούν παρά την μηντιακή εικόνα που έχουμε για τους αναρχικούς. Στις συλλογικότητες είναι είτε ανύπαρκτοι είτε μειοψηφία. Δεν έχεις παρά να το διαπιστώσεις ο ίδιος, δεν βλέπω άλλο τρόπο. Συμφωνώ ότι το γνωστό γραφικό περί "πραγματικών αναρχικών" είναι εμετικό, αλλά όπως και να το κάνουμε δεν είναι το ίδιο αυτοί που προσεγγίζουν τον χώρο επείδη κάποτε γούσταραν Sex Pistols και αυτοί που συνειδητά στοχεύουν στον ελευθεριακό κομμουνισμό.
      @TRASH Με κάνεις και αισθάνομαι συριζαίος. Προφανώς και καταδικάσαμε αυτές τις δολοφονικές επιθέσεις.
      @Terina Ειλικρινά δεν έχω σκοπό ναι γίνομαι εριστικός. Δεν θα είμαι καν ειρωνικός. Το πρόβλημα είναι ότι κρίνεις πρακτικές αναρχικών σε ένα πλαίσιο που δεν αφορά τον αναρχισμό. Προφανώς δεν σου ζητάω να λύσεις τις αντιφάσεις του χώρου, αλλά τουλάχιστο να μπορείς να καταλάβεις ότι η αναρχική δράση γίνεται αποσυγκεντρωτικά : σε γειτονιές, εργασιακούς χώρους και σωματεία. Βεβαίως υπάρχει επίσης παρουσία σε πορείες και συγκεντρώσεις, όπου παρατηρείς τα φαινόμενα για τα οποία συζητάμε, αλλά αυτά τα φαινόμενα είναι μειοψηφικά σε σχέση με την ευρύτερη αναρχική δράση. Βεβαίως μέχρι το αναρχικό κίνημα να αποβάλλει πλήρως αυτά τα στοιχεία θα γίνονται τέτοιου είδους διάλογοι. Ελπίζω κάποια στιγμή να μπορούμε να συζητάμε για θέματα πιο ενωτικά.
      Ι.Β.

      Διαγραφή
    5. @Ι.Β.:
      Ποιός ακριβώς καταδίκασε τις δολοφονικές επιθέσεις (περιμένω λινκ με τις ανακοινώσεις), και ποσο (ποσοστιαία) κομμάτι του "χώρου" εκπροσωπεί;
      Μούγκα στην στρούγκα για αυτά!
      -Αν αισθάναισε ΣΥΡΙΖΑίος είσαι πού γεναιόδωρος με τον εαυτό σου. Αν έχεις σχέση με τον εσμό των Α/Α. Χρυσαυγίτης θα έπρεπε να αισθάνεσαι...

      (Η "κοινή" ανακοίνωση μετά την 20/10/11....)

      Διαγραφή
  13. Καποιοι παραπονουνται για τα σχολια. Ομως ολοι πρεπει καποτε να μεγαλωσουν, ν'αποφασισουν τι θελουν να γινουν, ισως ν'αρχισουν και να σκεφτονται και επιτελους ν'αναλαβουν τις ευθυνες τους. Κατεβαζω την αφισσα του ΠΑΜΕ ειναι μια πολιτικη ενεργεια, με αποδεκτες. Γκεγκε; ΑΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ταύτιση αναρχικών με χρυσή αυγή είναι αστεία. Νομίζω δε χρειάζεται να εξηγήσω το γιατί.
    Όπως επίσης και ο θολός χαρακτηρισμός τους ως "αντικομμουνιστές" είναι λάθος. Έχοντας γνωρίσει αναρχικούς, ναπω ότι δεν έχουν πρόβλημα με τους εξωκονοβουλευτικούς.

    Η όλη πρακτική των αναρχικών σε σχέση με το ΚΚΕ έχει να κάνει με το ότι θεωρούν πως είναι συστημικό. Τόσο μυαλό έχουν, τόσα ξέρουν για το ΚΚΕ. Γι' αυτό και κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν τους παίρνει στα σοβαρά.
    Το να φτάσουν να κατεβάσουν αφίσες που καλούν σε πορεία για την Εργατική Πρωτομαγιά, είναι μάλλον αυτό που λέει σύντροφος παραπάνω: Ηλιθιότητα.

    Rossa Salonica

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Rossa Salonica:
      Συγνώμη για την έκφραση, αλλά υτά που λες είναι το λιγότερο αστεία. Θεωρούν το ΚΚΕ "συστημικό". Ο.Κ. και να δεχτώ.
      -Mε ποιά, έστω δικά τους, κριτήρια ο ΣΥΡΙΖΑ ΔΕΝ είναι συστημικός, οπότε και τον αντιμετωπίζουν διαφορετικά;
      -Μιλάμε για αφίσσες του ΠΑΜΕ και όχι του ΚΚΕ. Και άντε πες και τα ταυτίζουν. Η ΓΣΕΕ του ΠΑΣΟΚ δεν είναι "συστημική" δηλαδή; Γιατί εκεί δεν συμπεριφέρονται ανάλογα;

      Εγώ την απάντηση την έχω. Γιατί το μίσος τους στρέφεται στην εργατική τάξη και την οργανωμένη πρωτοπορεία της, και πουθενά αλλού.

      Σε τελική ανάλυση, έχουν επιτεθεί από κοινού ενάντια σε απεργούς, ακόμα και με ΝΑΖΙ, και μάλιστα επανειλημένα.

      Δεν βλέπει τελικά, μόνο όποιος δεν θέλει να δει. Ο όρος "αναρχοφασίστες" είναι απολύτως ακριβής.

      Διαγραφή
    2. " ΚΚΕ, το κόμμα σου χαφιέ ",
      " Η Παπαρήγα στο Γουδί ",
      " Όλα τα κόμματα είναι το ίδιο ",
      " Όχι κόμματα, μόνο πολίτες ",
      " Έξω τα κόμματα και τα συνδικάτα ",
      " Φταίνε όλοι οι βουλευτές και οι 300 "
      είναι απόψεις μόνο των ακροδεξιών και των φασιστών;


      " Αα το ΠΑΜΕ είναι προδότες" όταν το ΠΑΜΕ δεν είναι μαζί με άλλους διαδηλωτές - σωματεία την μία
      " Αα το ΠΑΜΕ πάει να καπελώσει" όταν το ΠΑΜΕ είναι διακριτά αλλά δίπλα με άλλους διαδηλωτές - σωματεία την άλλη
      πέρα από την παράνοια αυτών που τα λένε, είναι απόψεις μόνο των ακροδεξιών και των φασιστών;

      Αυτά που κατα καιρούς λένε Πανούσης - Λαζόπουλος για το ΚΚΕ, τα ασπάζονται μόνο ακροδεξιοί και φασίστες;
      Ιlief

      Διαγραφή
    3. Από
      ( http://leninreloaded.blogspot.gr/2013/02/rewind.html )

      και τι λέει ο Τζιμάκος.

      (..) Το ΚΚΕ είναι ένα κόμμα που δεν μπόρεσε να κρατήσει ένα ραδιοφωνικό σταθμό. Ντροπή. Αντί να ανοίξει τώρα το Σπίτι του Λαού να κάνει παιδικούς σταθμούς, το έχει μαυσωλείο. Το σπίτι του Λαού είναι ένα μεγάλο αυθαίρετο, χτισμένο πάνω στον Ποδονίφτη και δεν τολμάει κανείς να το πειράξει. Και πλημμυρίζει γιατί ο θεός εκδικείται, αν και δεν υπάρχει σε αυτές τις περιοχές. Εγώ είμαι της γενιάς του Χημείου και έχω τραβήξει πολλά από την ΚΝΕ, τα ΚΝΑΤ τα λεγόμενα. Τα περιμέναμε να αντιδράσουν τώρα, μετά το χαστούκι του Κασιδιάρη αλλά δυστυχώς δεν έγινε τίποτα. Αν είχε χτυπήσει την κ. Κανέλλη ένας αντιεξουσιαστής, την επόμενη ημέρα θα είχαν καεί τα Εξάρχεια. Εγώ αν είχα εμπορικό κέντρο, θα έκανα άγαλμα στην Αλέκα Παπαρήγα. Έχει καταστρέψει όλο το εμπορικό κέντρο της Αθήνας. Κάνουν κάτι εθιμοτυπικές απεργίες χωρίς λόγο ταλαιπωρώντας και κλείνοντας μαγαζιά, χωρίς να επιτυγχάνεται τίποτα. Χρειάζονται άγριες απεργίες. Αν απεργήσεις 12 ημέρες έχει παραλύσει το κράτος. [...] Μιλάω για τους δοσίλογους του Χριστοφοράκου και των άλλων. Το έχουνε στήσει πολύ καλά το πράγμα, οι Εβραιοναζήδες. [...] Αλλά θα έρθει κάποια στιγμή, εκτός κι αν όπως έλεγε ο Καστοριάδης αποδεχτούμε ότι θέλουμε να είμαστε δούλοι. [...] Το κράτος αυτό πρέπει να ξεριζωθεί εκ θεμελίων. Το πρόβλημα θα λυθεί μόνο με βία και αίμα, δεν υπάρχει εναλλακτική. [...] Η, κατέβα κάτσε μόνος σου στο Σύνταγμα. Ακίνητος! Δύο εκατομμύρια κόσμος να κατέβει στο Σύνταγμα και να καθίσει ακίνητος μέσα σε δύο μέρες θα είχε πέσει η κυβέρνηση. [...] Ας μη γίνει λαϊκή δημοκρατία, ας γίνει μια αστική δημοκρατία που να μην είναι χυδαία, που να μην εξευτελίζει τον άνθρωπο. (..) Ilief

      Διαγραφή
  15. @ Ι.Β. "Το ίδιο ισχύει στην περίπτωση της αναγωγής ενός τέτοιου ενδεχομένου σε γενικευμένη κριτική του αναρχικού χώρου." Γενικά ορθόν! Όμως θα πρέπει κάποτε και οι αναρχικοί υπόχωροι να αναλάβουν τις ευθύνες τους, καταδικάζοντας ή ευνοώντας συγκεκριμένες πρακτικές, όπως ο καθένας τις καταλαβαίνει και τις εννοεί, ρητά και με θάρρος κι έτσι να αποδίδεται η ευθύνη ή και οι τιμές. Πάντως γενικά μιλώντας, εγώ δεν βλέπω ένα "χώρο" αλλά ένα χυλό κατά τόπους πηγμένο, και παντού αλλού μοιάζει με μια σούπα ανακατεμένη με απόνερα. Και συνήθως αυτό που ευθύνεται για τον όγκο του "χώρου" (αλλά και για τη "βρώμα") είναι τα "απόνερα". Είναι στο χέρι όποιου ενδιαφέρεται για το "χώρο" του να στραγγίξει τα βρωμόνερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ χωρίς ωστόσο να ενθουσιάζομαι με την μεταφορά σου.
      Ι.Β.

      Διαγραφή
  16. Εγώ ξέρω πως όποιος κατεβάζει αφίσσες εργατικών συνδικάτων που καλούν σε απεργία, είναι φασίστας. Πάει και τέλος!
    Δεν ήταν του ΚΚΕ οι αφίσσες!
    Ακόμη ξέρω πως σαν εργάτης που είμαι, όποιος πάει να μου σαμποτάρει απεργία (όπως τα γνωστά αναρχοφασιστοειδή) θα τονε πάρει ο διάλος, γιατί οπι απεργίες αφορούν την ζωή μου, και δεν είναι παιχνίδι φοιτητικού αμφιθέατρου.

    Και σε τελική ανάλυση, αν θεωρούν το ΠΑΜΕ "συστημικό", μκε ποια λογική ΔΕΝ θεωρούν συστημική την ΓΣΕΕ, της οποίας ούτε τις αφίσσες κατεβάζουν, ούτε τους διαδηλωτές δολιφονούν;

    Αναρχοφασίστες λοιπόν, και να μην σας κακοφαίνεται καθόλου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πες τα trash, αυτοί είμαστε: δολοφόνοι διαδηλωτών και σαμποτέρ εργατικών απεργιών! Και φυσικά είμαστε αναρχοφασίστες, όπως λέει και η χρυσή αυγή στο σάιτ της!

      Ρε αλλάξτε κανά πλευρό θα έλεγα καλύτερα. Και που σαι: εγώ και μερικοί άλλοι σύντροφοί μου που ξέρω τις αφίσες του παμε τις αφήνουμε άθικτες, αντιθέτως έχουμε μια ιδιαίτερη τάση να βανδαλίζουμε αυτές της γσεε.

      έν@ς

      Διαγραφή
    2. Ρε εν@ς σε ποιον νομίζεις οτι απευθύνεσαι; σε πρωτοετείς;
      Μπαχαλάκια είστε στην υπηρεσία της ασφάλειας και της αστικής τάξης. Πάρτο προσωπικά αν θέλεις και,
      ΤΕΛΕΙΩΝΕ!

      rednready2

      Διαγραφή
    3. Δηλαδή, εν@ς, αν το ΠΑΜΕ κάνει κάτι αντίστοιχο, όπως γράφει και η ανάρτηση, και στην συνέχεια:

      1. Διάφοροι ανώνυμοι στο ιντερνετ βγουν και ισχυριστούν ότι η πράξη αυτή δεν εκφράζει το σύνολο των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ, αλλά παράλληλα,
      2. Κανένα από τα σωματεία που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ δεν διαχωρίσει την θέση του όσο αφορά την συγκεκριμένη πράξη.

      Φαντάζομαι ότι δεν θα παρεξηγηθεί κανένας από εσάς, σωστά;

      Διαγραφή
    4. @έν@ς:
      από ότι καταλαβαίνεις, ότι λες δεν έχει καμμία σχέση με τον πραγματικό κόσμο. Άσε που και της ΓΣΕΕ αφίσσες να κατεβάσεις, -αν καλούν σε απεργία, φασιστικό είναι!
      Εμείς μία φορά τις δικές σας αφίσσες δεν τις
      κατεβάσαμε ποτέ.

      (πουτάνα πραγματικότητα, γαμάει όλους του μύθους....)

      Διαγραφή
  17. http://www.youtube.com/watch?v=PVZeQkJgVyY

    Μέρες που ναι...

    http://www.newsbeast.gr/politiki/arthro/525177/epanexelegi-o-panos-kammenos/

    http://www.youtube.com/watch?v=ik0cqxJElqA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @rednready2
    Tι ακριβώς να τελειώσω;

    @krs
    Δεν ξέρω αν έχεις υπόψιν σου τη δομή του α/α/α χώρου. Στην πορεία αυτή μπορεί να ήταν από γηπεδικοί μέχρι αντάρτες πόλεις και από αναρχοσυνδικαλιστές και αναρχοκομμουνιστές μέχρι αυτόνομοι. Καταλαβαίνεις ότι άλλο α/α/α χώρος άλλο ΠΑΜΕ.
    Από κει και πέρα, το συγκεκριμένο γεγονός, αν και μένα δε μου άρεσε (αν ισχύει, και ειδικά τόσο έντονα όπως λέει ο 902), δε νομίζω ότι έχει τη βαρύτητα που του δίνετε. Αν σε μια πορεία του ΠΑΜΕ είχαν κατέβει μερικές `δικές μας` αφίσες δε νομίζω να το είχε πάρει κανείς χαμπάρι. Στα δε πανεπιστήμια άλλη δουλειά δε γίνεται, εκατέρωθεν - χωρίς να είναι το ίδιο, αλλά έχει την αξία του να το πω.

    @TRASH
    Τι είπα ρε trash που δεν έχει καμία σχέση με τον πραγματικό κόσμο; Ότι είμαστε δολοφόνοι διαδηλωτών, σαμποτέρ εργατικών απεργιών και αναρχοφασίστες; Κομπλέ άμα αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον πραγματικό κόσμο, και εγώ έτσι νομίζω, αλλά εσύ το είπες πρώτος.

    Και κάτι τελευταίο bonus: τη μέρα πριν την πορεία που συζητάμε έγινε παρέμβαση στην Πρυτανεία στα Προπύλαια, με πανό και μια μαυροκόκκινη σημαία στη θέση της ελληνικής. 60 κάτι άτομα προσήχθησαν (οι 21 μόνο και μόνο επειδή μοίραζαν κείμενο στα μαγαζιά τριγύρω, χωρίς καν να συμμετέχουν σ` αυτό στην Πρυτανεία και ενώ είχαν στοιχεία), ενώ 6 άτομα συνελήφθησαν με κατηγορία την `υποστολή εθνικού συμβόλου`. Δεν ξέρω αν αναφέρθηκε κάτι στον 902 ή στο ριζοσπάστη ή στα blogs σας. Απλά να πω ότι όπως τώρα κρατάνε αναρχικούς στη γαδα 8 ώρες επειδή μοίραζαν κείμενο ή επειδή είχαν βγάλει μικροφωνική και τους παίρνουν τα στοιχεία, σε λίγο καιρό μπορεί αυτό να ισχύει και για εσάς.

    έν@ς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. "Από γηπεδικοί μέχρι αντάρτες πόλεων...".
    Πάρε και ένα βιντεάκι να διανθίσεις το σχόλιό σου.
    http://www.youtube.com/watch?v=tLdUsANz1W4

    ΑπάντησηΔιαγραφή