Κυριακή, 28 Απριλίου 2013

Το κράτος είναι πολύ γαϊδούρι, για αυτό και οι επαναστάτες δεν πρέπει να ασχολούνται μαζί του

-Νομίζω ότι ένα πράγμα που είναι εντυπωσιακό για την κατάσταση στη σημερινή κρίση, είναι πραγματικά ο βαθμός κλεισίματος. Δεν είναι ότι δεν το ξέραμε, αλλά νομίζω ότι είναι πολύ εντυπωσιακό πόσο το κράτος δεν ανταποκρίνεται στις κοινωνικές διαμαρτυρίες και στις διαδηλώσεις. Αυτό μπορούμε να το δούμε στην Ελλάδα και την Ισπανία με τις μαζικές διαμαρτυρίες, τόσο από την πιο παραδοσιακή Αριστερά όσο και από την πιο δημιουργική Αριστερά, αν θέλετε. Το κράτος απλά δεν ακούει: πηγαίνει μπροστά ούτως ή άλλως. Έτσι υποθέτω ότι ένα πράγμα που έχει γίνει σαφές από την κρίση σε όλο και περισσότερους ανθρώπους, είναι η απόσταση του κράτους από την κοινωνία, καθώς και ο βαθμός στον οποίο το κράτος εμπλέκεται στην κίνηση του χρήματος, έτσι ώστε το κράτος να χάνει το τράβηγμά του σε δύο κατευθύνσεις. Γίνεται όλο και πιο σαφές ότι σήμερα το κράτος είναι υποχρεωμένο να κάνει ότι είναι δυνατόν για να ικανοποιήσει τις αγορές χρήματος, και με αυτή την έννοια να εξασφαλιστεί η συσσώρευση του κεφαλαίου. Νομίζω ότι αυτό γίνεται πολύ πιο σαφές κατά τα τελευταία τέσσερα ή πέντε χρόνια. Και αν αυτό σημαίνει ότι το κράτος αρνείται απολύτως να ακούσει τις διαμαρτυρίες, αν αυτό σημαίνει να αφήσει τους ταραξίες να καίνε τις πόλεις, τότε ας είναι. Το πιο σημαντικό είναι πραγματικά οι αγορές χρήματος. Σκεφτείτε ότι στην Ελλάδα και μετά τις φοβερές διαδηλώσεις που έγιναν το 2011, το κράτος συνεχίζει απτόητο χωρίς να δίνει καμία σημασία στις κινητοποιήσεις. Νομίζω ότι είναι πολύ ενδιαφέρον και ενδεχομένως πολύ σημαντικό από την άποψη των μελλοντικών κατευθύνσεων, γιατί η δύναμη της έλξης του κράτους με επίκεντρο την πολιτική και τις διαμαρτυρίες εξαρτάται πραγματικά από την κατάσταση στην οποία υπάρχουν κάποια περιθώρια διαπραγμάτευσης με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις και τους ανθρώπους που διαμαρτύρονται. Αν το κράτος θεωρεί ότι δεν υπάρχει πλέον κανένα περιθώριο για διαπραγμάτευση, ή απλά από συνήθεια λέει «δεν θα κάνω καμία απολύτως διαπραγμάτευση», τότε κλείνει τα περιθώρια για τις αριστερές πολιτικές με επίκεντρο το κράτος, και ωθεί τους ανθρώπους περισσότερο προς την ιδέα ότι το να προσπαθούμε να κάνουμε πράγματα μέσα από το κράτος είναι απολύτως μάταιο. Έτσι, μπορούμε να ελπίζουμε ότι η μη προσανατολισμένη προς το κράτος πολιτική θα γίνεται όλο και πιο κοινή και διαδεδομένη σε όλη την κοινωνία.
John Holloway, Red Notebook

22 σχόλια:

  1. Ε δεν είναι κράτος αυτό κύριοι! Απαξιώ! Να ξαναέλθει με τον κηδεμόνα του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ούτε επανάσταση δεν αξίζει να κάνεις απέναντι σε ένα τέτοιο γαϊδουροκράτος! Τι, να του δώσουμε κι αξία; Με γκούστα λα γκιτάρα με γκούστα, με γκούστα Ζαπατίστας με γκούστα, ελ κοραθόν, ελ φουματζόρ, ελ τζοϊντάκι, ελ κιθεμπλόμ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι ειναι τούτο πάλι;
    "καθώς και ο βαθμός στον οποίο το κράτος εμπλέκεται στην κίνηση του χρήματος, έτσι ώστε το κράτος να χάνει το τράβηγμά του σε δύο κατευθύνσεις. Γίνεται όλο και πιο σαφές ότι σήμερα το κράτος είναι υποχρεωμένο να κάνει ότι είναι δυνατόν για να ικανοποιήσει τις αγορές χρήματος, και με αυτή την έννοια να εξασφαλιστεί η συσσώρευση του κεφαλαίου. Νομίζω ότι αυτό γίνεται πολύ πιο σαφές κατά τα τελευταία τέσσερα ή πέντε χρόνια."

    Στον καζαμία το βρήκε; στον τσελεμεντέ; στην σουπερ κατερίνα(τ. 18888888,αφιέρωμα στο Μαρξ εντ Σπένσερ); στο "κήπος και αυτοκίνητο"; στο "ιδέες και πλύσεις για τη μύτη";

    Ορε κατακαημένoi....Ειλικρινά θλίβομαι....Ούτε σαν αστείο δε μπορώ να το αντιμετωπίσω.
    rednready2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "αυτό γίνεται πολύ πιο σαφές κατά τα τελευταία τέσσερα ή πέντε χρόνια"

      Καλά, είναι Θεός ο τζοϊντάκιας...

      Διαγραφή
    2. Μου φαίνεται Αντώνη πως έχεις χάσει το τράβηγμα σου σε δύο κατευθύνσεις και "αρνείσαι απολύτως" να υποθέσεις αυτό το ένα πράγμα που έχει γίνει σαφές σε όλο και περισσότερους ανθρώπους, μιλώντας πάντα για τα τελευταία 4-5 χρόνια. Πριν δεν ξέρω, να μην σε πάρω στο λαιμό μου.

      rednready2

      Διαγραφή
    3. https://www.youtube.com/watch?v=m2k6CZaFGtU
      (πέραν του Κόαν)
      Γιατί Αντώνη τέτοια μιζέρια, εμένα μου αρέσει, με ένα Holloway ξεχνιέμαι...

      Lucy in the skies with diamonds

      Διαγραφή
  4. Ευτυχώς που υπάρχουν κάποια διαμάντια σαν τον Holloway και διαπιστώνω τι μαλακίες έγραφε ο Λένιν στο κράτος και επανάσταση. Πρωτόγνωρα πράγματα συμβαίνουν. Νομίζω ότι πρέπει σύντομα να αναθεωρήσουμε τους κλασικούς γιατί τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά από την εποχή των Μαρξ, Ένγκελς και Λένιν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Ανδρέα
      Ειχες χάσει κι εσύ το τράβηγμα σου σε δύο κατευθύνσεις;
      Δεν σου τη δίνει όταν το παθαίνεις;Να μην ξέρει η παραδοσιακή σου Αριστερά τι ποιεί η Δημιουργική της;

      rednready2

      Διαγραφή
    2. Το νέο «Κράτος και επανάσταση» του John Holloway. Αναθεωρημένο με υπότιτλο «Ας αλλάξουμε τον κόσμο, τους εαυτούς μας, χωρίς να πάρουμε την εξουσία»!Ilief

      Διαγραφή
    3. Η συζήτηση που αναπαράγει ο Χ. ξεκίνησε στη Γαλλία τέλη 70 και αφορούσε τη συμμετοχή κ.κομμάτων σε αστικές κυβερνήσεις (ήταν τότε που τα «μέτωπα τής αριστεράς» ήταν ξανά ιν, όπως και η Τζέιν Μπίρκιν και οι καμπάνες). Μετά από μεταφράσεις σε πολλές γλώσσες, οι περισσότεροι ξέχασαν γι τι πράγμα μιλούσαν, αυτό δεν του εμπόδισε να συνεχίσουν να μιλάνε. Στα ακαδημαϊκά, και μάλιστα στη νομική επιστήμη, το φαινόμενο αυτό λέγεται «precedent-quoting». Αποτελεί το θεμέλιο λίθο κάθε εγκεφαλικής συμφόρησης.

      Διαγραφή
    4. Η Τζέϊν Μπίρκιν ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ είχε χάσει το τράβηγμα της σε δύο κατευθύνσεις!!!!

      rednready2

      Διαγραφή
    5. Νομιζω waltendegewalt πως ο τύπος επιχαίρει για την χαμένη εμπιστοσύνη των" ανθρώπων" προς το κράτος(αυτό το μεταφυσικό τέρας!) που θα τους οδηγήσει να καταφύγουν σε "άλλες" λύσεις (μάλλον αυτοοργάνωσης κτλ κτλ.)
      Αναγνωρίζει μεν πως αυτό που ονομάζει κράτος είναι βαθύτατα ταξικό-αλλά μόνο λόγω της κρίσης(!!!!)-αφού σημειώνει:"Γίνεται όλο και πιο σαφές ότι ΣΗΜΕΡΑ το κράτος είναι υποχρεωμένο να κάνει ότι είναι δυνατόν για να ικανοποιήσει τις αγορές χρήματος," αλλά δεδομένης της απόστασης "κοινωνίας και κράτους"(!!!) που διευρύνεται(!!!) η "κοινωνία"(αυτή η προδομένη!!!) καταλαβαίνοντας πως η η δημιουργικότητα της παραδοσιακής αριστεράς εξαντλείται στη διαμαρτυρία στην οποία το κράτος εξάλλου δεν ανταποκρίνεται(!!!) θα ψαχτεί για άλλες "λύσεις" που ο συντάκτης ελπίζει πως θα είναι αυτές που προανέφερα.
      Μόνο ένα πράγμα του διαφεύγει: Τα ίδια λένε και οι φασίστες.
      Η κοινωνία είναι απλά ένα σύνολο ανθρώπων, οι "αγώνες δεν φέρνουν αποτέλεσμα" ....
      Αρκεί....Οι ιδέες εκπέμπουν ΣΟΣ στα λασπόνερα αυτού του μυαλού. Το οικοδόμημα της παραφορτωμένης μπαρόκ ημιμάθειας δεν αξίζει αποδόμησης. Με τον μεταφυσικό τρόπο του συρμού και γλώσσα που θυμίζει το δημοσιογραφικό ιδίωμα των μμε(Αντε Αντώνη: Το εν λόγω ιδίωμα ειδικά κατασκευασμένο για να λέει ψέμματα!) κάτι μεταξύ παπαδάκη, ρασταφάριαν και σχολαστικιστή του μεσσαίωνα δηλαδή, ο τύπος δεν είναι καν πρωτότυπος. Αναζητήστε τον σε κάθε ρακάδικο της ημεδαπής:Θα τον βρείτε να μελετά εμβριθώς την "εφημερίδα των συντακτών"
      Επίτηδες δεν αναφέρθηκα στην "συσσώρευση του κεφαλαίου".
      Γενικά,
      Από τα καλύτερα που έχουν ανέβει!
      rednready2

      ΥΓ τι είναι ο "βαθμός κλεισίματος" ορε;

      Διαγραφή
    6. "ΥΓ τι είναι ο "βαθμός κλεισίματος" ορε;"

      Το κράτος δεν είναι ανοιχτό όπως παλιά. Έχει κλειστεί στον εαυτό του. Δε μιλάει κανενού. Δεν ακούει το γκόσμο [sic] που διαμαρτύρεται. Παλιοχαρακτήρας λέμε το κράτος, μην την ψάχνεις. Γι αυτό πρέπει να είμαστε αντικρατιστές, ένεκα το κράτος έχει γίνει πολύ γαϊδούρι.

      Διαγραφή
    7. @Αντώνη
      Κι αυτό το πράγμα είναι βαθμολογημένο; σε τι μονάδες; ρίχτερ ανά αιώνα ή οκάδες ανα χιλιόμετρο;

      rednready2
      (Αν το καλοσκεφτείς το κείμενο είναι ανεξάντλητο!)

      Διαγραφή
    8. Κοίτα να δεις τι δημοσιεύει τη σήμερον ο Ρ

      *Δημοσιεύθηκε στο "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ" την Τρίτη 30 Απριλίου 2013

      http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=11882:delastik-oplo&catid=81:kivernisi&Itemid=198&utm_source=feedly

      Το λινκ από τον «Ρ»:

      http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22792&subid=2&pubid=63820597

      Διαγραφή
  5. O άνθρωπος είναι θεός ρε. Μίλαγε το 2010 στο πάρκο στα Εξάρχεια και έλεγε οτι αυτό πρέπει να είναι το πρόταγμα μας για την αντίσταση στο σύστημα. Να φτιάχνουμε παρκάκια και δεντράκια. Φταίω και εγώ που σηκώθηκα και έφυγα χωρίς να του ρίξω δύο δημόσια φάσκελα...


    metalorixos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι ομιλίες των υπερασπιστών του συστήματος, των σοσιαλδημοκρατών και λοιπών συγγενών-ακολούθων, για τον «άλλο δρόμο ανάπτυξης», για «κοινωνική οικονομία», για «στρεβλώσεις στην αγορά», στην αρχή φέρνουν γέλια. Μετά περνάνε από το μυαλό εικόνες από ντοκυμοντέρ για τους καρχαρίες. Ίσως να μην υπάρχει άλλο ζώο που να εξηγεί καλύτερα την «φύση» του κεφαλαίου.

    Οι καρχαρίες είναι παμφάγοι. Τρώνε κυριολεκτικά τα πάντα. Στο στομάχι τους έχουν βρεθεί σακούλες σκουπιδιών, κονσέρβες ξύλα, ζώα της στεριάς. Οι καρχαρίες επιτίθονται και προς το ίδιο το είδος τους. Αν κάποιος τραυματιστεί, οι άλλοι καρχαρίες θα τον κατασπαράξουν. Αν βρουν μικρότερα καρχαριοειδή και πεινάνε θα τα φάνε. Συγγένιες και λοιπά δεν λογαριάζονται καθόλου. Αν δεν βρουν τροφή κοντά τους, είναι διατεθειμένοι για ταξίδι δεκάδων μιλίων μακρυά. Αρκεί να θυμούνται πως εκεί θα βρουν τροφή.

    Έχουν τις «κουστωδίες» τους. Μικρότερα ψάρια τα οποία αναλαμβάνουν να τους απαλλάξουν από τα τσιμπούρια, με «αμοιβαίο όφελος» δηλαδή. Τα οποία τρώνε οτι περισσέψει ή μάλλον ότι προλάβουν από το γεύμα του καρχαρία. Αν όμως τύχει και περάσουν από το στόμα του πεινασμένου καρχαρία, ο τελευταίος θα διακόψει την «αρμονική συμβίωση» οριζοντίως και καθέτως.

    Οι εξωραϊσμοί, οι κατηχήσεις των υπηρετών της αστικής τάξης, προσπαθούν να κρύψουν την «διαρκή πείνα» του Κεφαλαίου. Η εικονική πραγματικότητα που κατασκευάζουν τα επιτελεία των επικοινωνιολόγων, των «ειδικών», των «κ.Καθηγητών», και λοιπών υπηρετών των αστικών μέσων ενημέρωσης, είναι ανεπαρκής μπροστά στην ολοφάνερη, «φύση του καρχαρία». Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν όπου υπάρχει λέξη σχετική με "Το κράτος" βάλετε "ο Κράτος" τότε θα εμπεδώσετε καλύτερα τι εννοεί και θα βγαίνει ένα νόημα τέλος πάντων.
    πχ "Και αν αυτό σημαίνει ότι ο Κράτος αρνείται απολύτως να ακούσει τις διαμαρτυρίες, αν αυτό σημαίνει να αφήσει τους ταραξίες να καίνε τις πόλεις, τότε ας είναι."

    Και βέβαια ο τίτλος απογειώνεται: "ο Κράτος είναι πολύ γαϊδούρι, για αυτό και οι επαναστάτες δεν πρέπει να ασχολούνται μαζί του"

    Όπως "Το ΙΚΑ" και "ο Ίκας"
    http://www.youtube.com/watch?v=o-5qsvXbEaw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι κράτος αυτό κύριε! Πού είναι το κράτος να διαμαρτυρηθώ;

      Διαγραφή
  8. Έχω και καλύτερο. Από το αγαπημένο μου blog των τελευταίων ημερών, το σεισάχθεια.
    http://seisaxthia.wordpress.com/2013/04/29/%CF%86%CF%81%CE%AC%CE%BF%CF%85-less-%CE%BB%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%AD%CF%84%CF%83%CE%B9-%CE%B8%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BD/
    Διαβάζοντας αυτή την τρομερή ανάλυση (μήπως είμαι μαζοχιστής;)διαπίστωσα ότι τελικά υπάρχουν τρομερά διαμάντια και ρουμπίνια σε αυτόν τον χώρο και θυμήθηκα αυτό το κείμενο του Αντώνη: http://leninreloaded.blogspot.gr/2013/03/blog-post_7393.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πρωτότυπο βρίσκεται σε http://agriazwa.blogspot.com/2013/04/less.html
      Αν κάποιος θέλει μπορεί να σχολιάσει ελεύθερα και χωρίς μετριασμό σχολίων από συγγραφείς.

      Διαγραφή
    2. @κύριο Αργυρίου
      Αν έχω καταλάβει σωστά από τα γραφόμενα σας:
      Αν κάποιος δεν θέλει την την κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας(Τα εσώρουχα μου συμπεριλαμβάνονται;) για "να μην γίνουμε σοβιετία"(!!!!) η τελευταία λύση που έχετε να του προτείνετε είναι να φάει φράουλες για να αυξηθεί η ζήτηση τους και άρα η τιμή τους; Κι αν όπως προτείνετε καλλιεργούμε μόνοι ή με τους γείτονες τα φρούτα που χρειαζόμαστε (πορτοκάλια,μανταρίνια,μήλα,μουσμουλα,σύκα,σταφύλια,τζάνερα,ρόδια,κυδώνια,βερίκοκα,ροδάκινα,κεράσια,γιαρμάδες,αχλάδια,ακτινίδια κτλ κτλ) αυτό δεν θα ρίχνει τις τιμές των προϊόντων-με αποτέλεσμα οι εργάτες γης να πληρώνονται με σκάγια- αλλά από την άλλη, θα αυξάνει τις τιμές των αγροτεμαχίων στα πατήσια; και με τα λάπατα τι θα γίνει; τα μαρούλια; με τις ντομάτες που μερικοί τις θεωρούν φρούτα;
      Νομίζω πως η θεωρητική σας ανάλυση έχει επηρεαστεί από μια διαστρεβλωμένη προσέγγιση της "Φρουτοπίας" και ίσως θα έπρεπε να το δείτε ξανά το θεμα.
      Κλείνοντας,
      Η κλοπή της υπεραξίας, είναι ένα θέμα που εξετάζει η πολιτική οικονομία. Τα" καλά" και "κακά"αφεντικά είναι ένα θέμα που θα ερέθιζε περισσότερο την κα στεφανίδου να ασχοληθεί παρά έναν επίδοξο οικονομολόγο ή ένα πολιτικολογούντα της δημοκρατίας του διαδικτύου, πόσο μάλλον όταν αυτός "δεν θέλει να ηθικολογήσει".Αλλά πάλι ποιος είμαι εγώ να κρίνω, από τη στιγμή "που δουλεύω στις δουλειές των ολιγαρχών;"

      Εχω καταλάβει λάθος;
      rednready2

      Διαγραφή