Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2013

Το Κοάν της ημέρας

«Προετοιμαστήκαμε επειδή ξέραμε ότι θα το αντιμετωπίζαμε. Πήγαμε με πολύ συγκεκριμένες λύσεις μεταξύ των οποίων και η φορολόγηση των φόρων επί των καταθέσεων» [...] Δυστυχώς δεν τα καταφέραμε.
Μιχάλης Σαρρής, Υπουργός Οικονομικών, Sigma Live

Ο δάσκαλος είπε:

"Ο Βούδας είπε: Αυτός που μπορέσει να φορολογήσει τους φόρους θα φτάσει στα ψηλότερα σκαλιά της Διαφώτισης."

Ο μαθητής είπε:
"Δάσκαλε, πώς μπορεί κανείς να φορολογήσει τους φόρους;"

Ο δάσκαλος είπε:
"Εφτά είναι τα σύννεφα πάνω απ' τον ορυζώνα, κρύο το νερό στη στάμνα."

Το Eurogroup είπε:
"Σας κόβω για πολύ μαλάκες, θα πεινάσετε."

9 σχόλια:

  1. Για τοποθέτη Παφίλη [όχι Μαΐλη, δεν μπορώ να βρω το πού είχα αφήσει το σχόλιο:]

    «η αναδιάρθρωση και συρρίκνωση του κυπριακού τραπεζικού τομέα ήταν προσυμφωνημένη ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εταίρους της. Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης, μέρος της συνολικής διαχείρισης της κρίσης, η καταστροφή κεφαλαίου είναι δεδομένη για μερίδες της πλουτοκρατίας. [...] Είναι στρατηγική της ΕΕ και δεν επιβάλλονται σαν «τιμωρία» στον κυπριακό λαό, όπως προσπαθούν να τον πείσουν οι αστικές πολιτικές δυνάμεις σε Ελλάδα και Κύπρο.» [από Παφίλη]

    «Η κρίση στην Κύπρο είναι ενδογενής, προϊόν του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης της Κύπρου και της ενσωμάτωσής της στην ΕΕ σε συνθήκες γενικότερης εκδήλωσης της κρίσης υπερσυσσώρευσης κεφαλαίων. Δεν υπάρχει εισαγόμενη ή εξαγόμενη κρίση. »

    Υπάρχει ένα πρόβλημα εδώ· κάτι που με ενοχλεί ιδιαίτερα. Τα περί ενδογενούς/εξωγενούς κρίσης είναι διάκριση άσχετη. Δεν λέει τίποτα. Ποιος την εισήγαγε; Σε τι αναφέρονται; Μίλησε κανένας από ΣΥΡΙΖΑ για εξαγωγή κρίσης στην Κύπρο; Η «απαξίωση» κεφαλαίων [όλων των κεφαλαίων! {πώς διαφοροποιείται από την «καταστροφή παραγωγικών δυνάμεων»}] έχει αναχθεί σε αντικείμενο παρατήρησης και χαρακτηρισμού. Χαρακτηρισμός ομπρέλα, όχι αντικείμενο παρέμβασης.

    Επιπλέον, γιατί έχουν εγκαταλείψει κάθε αναφορά στον φασισμό; Γιατί συνδέουν, όπως κάνει και ο ΣΥΡΙΖΑ αποκλειστικά τον φασισμό με την ΧΑ; Ο Γκοσβάιλερ επισημαίνει ότι ο φασιστικός κίνδυνος σήμερα [γράφοντας το 1973] ελλοχεύει στις πρακτικές των κυβερνώντων κομμάτων [τής δεξιάς CDU/CSU], συνδέεται άρρηκτα με τις ιμπεριαλιστικές ολοκληρώσεις [ΕΕ-ΝΑΤΟ] και αποκαλύπτεται σε όλη του τη γυμνότητά στις πολεμικές επεμβάσεις [τότε Βιετνάμ]. Αντιλαμβάνομαι ότι ίσως θέλουν να υπογραμμίσουν ότι το διεθνές δίκαιο είναι «ιμπεριαλιστικό» δίκαιο, το εν γένει «αστικό» δίκαιο είναι «αστικό» δίκαιο. Αλλά δεν απορρίπτουν έτσι συγχρόνως την πάλη με την εκμετάλλευση των (όποιων) κατοχυρωμένων μέσων προστασίας των δημοκρατικών κατακτήσεων; Δεν υπάρχει κάποια σύγχυση μεταξύ τού στόχου τής «αστικοδημοκρατικής» επανάστασης και τής πάλης ενάντια στον φασισμό; Μήπως αυτό είναι το επίδικο σε όλες τις αντιπαραθέσεις και τις παρανοήσεις [ηθελημένες και μη];

    Πβ. και αυτό: «Για να ορθωθούν, βέβαια, ως τάξη ενάντια σε τάξη, πρέπει να κάνει βήματα η συνείδησή τους προς τα εκεί. Και να συσπειρωθεί στο Κομμουνιστικό Κόμμα που δείχνει ακριβώς αυτό στην εργατική τάξη και όχι σε δήθεν ΣΥΝαριστερό προοδευτικό που την κοιμίζει λέγοντάς της ότι έχει δικαιώματα ως πολίτης. Πολιτικά δικαιώματα και μάλιστα πιο ισχυρά κατοχυρωμένα μέσα από τα αστικά συντάγματα έχουν και οι καπιταλιστές. »

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πρώτο παράθεμα που βάζεις είναι από ανυπόγραφο άρθρο στον Ριζοσπάστη: http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=7360008

      Το δεύτερο είναι από τοποθέτηση της ΚΕ του ΚΚΕ: http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=7356660

      Οπότε μπερδεύομαι λίγο με την απόδοση στον Παφίλη συγκεκριμένα, το είπε σε συνέντευξη, και αν ναι, έχεις λινκ;

      Τώρα, περί ενδογενούς/εξωγενούς κρίσης: Στον βαθμό που παρήγαγαν συγκεκριμένα αποτελέσματα σε ραγδαίο χρονικό διάστημα, οι χειρισμοί και οι αποφάσεις του Eurogroup, είτε συνάντησαν κάποια αρχική αντίσταση από το αστικό πολιτικό προσωπικό είτε όχι, συνιστούν μια διάσταση της κρίσης με κάποιο βαθμό αυτοτέλειας από όσα προηγήθηκαν. Και όταν λέω "κάποιο βαθμό αυτοτέλειας" εννοώ ότι οι χειρισμοί αυτοί, οι αποφάσεις αυτές, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ της κρίσης του κεφαλαίου στην Κύπρο ή στην Ευρώπη.

      Αν ήταν τέτοιες, τότε δεν θα είχε σημαίνοντα ρόλο, για παράδειγμα, ο γεωπολιτικός παράγοντας τον οποίο ανέλυσε ο Μ. Παπαδόπουλος στις δύο συνεντεύξεις που ανέβασα. Και αν ήταν τέτοιες, δεν θα ήταν η Κύπρος η πρώτη χώρα στην οποία εφαρμόστηκε το "bail in" που κατατρόμαξε τις αγορές στην ΕΕ και χρειάστηκαν τόσες δηλώσεις καθησυχασμού.

      Κατά συνέπεια, και πάντα κατά την κρίση μου, οι διατυπώσεις που απομόνωσες δεν αντικατοπτρίζουν πλήρως τις συνθήκες εκδίπλωσης της κρίσης στην Κύπρο, όπως νομίζω ότι κάνει η τοποθέτηση Παπαδόπουλου στον 902 και το Mega. Υπάρχει ένα κενό ανάμεσά τους.

      Σωστά επίσης, κατά την άποψή μου, επισημαίνεις ότι είναι ανεπαρκής η διατύπωση γενικόλογα περί "απαξίωσης κεφαλαίων", αφού αυτή ΚΑΙ συνεπάγεται καταστροφή παραγωγικών δυνάμεων ΚΑΙ δεν αφορά ομοιογενή κεφάλαια: τα κεφάλαια που καταστράφηκαν είναι κεφάλαια, για να δώσω ένα παράδειγμα που γνωρίζω προσωπικά, χρήματα φοιτητών από μεταπτυχιακά δίδακτρα τα οποία μας επέτρεπαν να τους δίνουμε πίσω τα χρήματα αυτά με τη μορφή ερευνητικών ταξιδιών, κάλυψης εξόδων για συμμετοχή σε συνέδρια, κλπ. Δεν ήταν κεφάλαια που χρησιμοποιούνταν για επενδύσεις και κέρδος. Ενώ άλλα κεφάλαια που καταστράφηκαν σαφώς και ήταν. Συνεπώς, ποια είναι η θέση του ΚΚΕ για την πρώτη περίπτωση; Ότι απλώς και γενικώς "καταστράφηκαν κεφάλαια";

      Διαγραφή
    2. "Επιπλέον, γιατί έχουν εγκαταλείψει κάθε αναφορά στον φασισμό;"

      Εδώ χρειάζομαι διευκρινήσεις: πού έχουν εγκαταλείψει κάθε αναφορά στο φασισμό;

      Για Γκοσβάιλερ/ΧΑ, κλπ, συμφωνώ.

      Το πιο κάτω δεν κατάλαβα πώς συνδέεται με την αμέσως προηγούμενη πρόταση: "Δεν υπάρχει κάποια σύγχυση μεταξύ τού στόχου τής «αστικοδημοκρατικής» επανάστασης και τής πάλης ενάντια στον φασισμό; "

      Διαγραφή
    3. Κατ'αρχάς έχω μια ίωση, και δεν μπορώ να συνεχίσω σήμερα για πολύ.

      Για Παφίλη http://www.youtube.com/watch?v=T-DhUDt3Mic

      Το είχα δει χτες, και θα ορκιζόμουν ότι χρησιμοποίησε τον όρο «ενδογενής». Το ξαναείδα, αλλά δεν χρησιμοποιεί τον όρο. Εκτός να υπάρχει άλλο βίντεο. Δεν ξέρω.

      "Δεν υπάρχει κάποια σύγχυση μεταξύ τού στόχου τής «αστικοδημοκρατικής» επανάστασης και τής πάλης ενάντια στον φασισμό; "

      Εννοώ ότι την αντιφασιστική πάλη οι «αριστεροί» συχνά την βαφτίζουν «αστικοδημοκρατική» [επανάσταση, νέο ΕΑΜ, εδώ και καζάκης, αποκατάσταση της δημοκρατίας σε ευρωπαϊκό/εθνικό επίπεδο, αλλά με αδυναμία ταυτοποίησης τού εχθρού ως «φασίστα»: ΕΕ, κυβερνήσεις· αντί για θεωρία τού φασισμού, σερβίρονται θεωρίες βοναπαρτισμού, θεωρίες απεξάρτησης, κ.λπ.]. Οι φλυαρίες από νωρίς στην Ελλάδα γύρω από τις κυβερνήσεις «Τσολάκογλου» κ.λπ. νομίζω συσκότισαν το πρόβλημα.

      «Επιπλέον, γιατί έχουν εγκαταλείψει κάθε αναφορά στον φασισμό; Η, μάλλον, γιατί συνδέουν...»

      Είναι απρόσεχτη η διατύπωση, είμαι πολύ κουρασμένος σήμερα. Ίσως δεν υπογραμμίζεται επαρκώς το γεγονός ότι ο φασισμός εκπορεύεται από την ΕΕ και το ΝΑΤΟ, ότι τα εγκλήματα [όχι μόνο πολέμου] που διαπράττουν οι οργανισμοί αυτοί, όπως και η ελληνική «πολιτεία» [όχι χτες, πέρσι, αλλά διαχρονικά μετά την ένταξη στην ΕΕ κ.λπ.], είναι εξίσου βάρβαρα και πτυχές τού ίδιου ακριβώς φαινομένου με τις εγκληματικές δραστηριότητες τής ΧΑ. Το αστικό «κράτος» [ΕΕ] είναι δυνάμει φασιστικό κράτος· μήπως θα πρέπει να διαπιστώσουμε ότι επήλθε όντως κάποια ποιοτική μεταβολή/εξέλιξη στη φύση και τον τρόπο δράσης αυτών των εθνικών/υπερθενικών οργανισμών; Τέλος πάντων, θα το ξαναδώ το βράδυ.

      Διαγραφή
  2. http://www.lepoint.fr/economie/chypre-les-gros-comptes-siphonnes-depuis-l-annonce-du-plan-d-aide-27-03-2013-1646725_28.php

    Η φυγή κεφαλαίων 16-25 Μαρτίου υπολογίζεται σε 4.5 δις. Περιγράφει τρόπους με τους οποίους ακόμα και στις θυγατρικές τής Κύπρου ήταν δυνατή η μεταφορά κεφαλαίων [πχ. δάνειο από θυγατρική με εχέγγυο τις «παγωμένες» καταθέσεις].

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επιπλέον, γιατί έχουν εγκαταλείψει κάθε αναφορά στον φασισμό; Γιατί συνδέουν--->Επιπλέον, γιατί έχουν εγκαταλείψει κάθε αναφορά στον φασισμό; Η, μάλλον, γιατί συνδέουν...

    Δεν είναι ορθή η πρώτη διατύπωση, αλλά ούτε και η δεύτερη έυστοχη. Τέλος πάντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2013/mar/28/cyprus-economic-woe-resolve-conflict?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+theguardian%2Fcommentisfree%2Frss+%28Comment+is+free%29

    Είναι γνωστός στην Κύπρο; Από πού προέκυψε, τι σχέσεις έχει με τα κόμματα στην Κύπρο;

    --- Στον Αλκίνοο μετά από το σημείωμά του αφιερώθηκε ανάρτηση σε μπλογκ τής Λιμπερασιόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν τον ξέρω, θα ρωτήσω. Για τα προηγούμενα, χρειάζομαι λίγο χρόνο να τα δω και να σου πω.

      Διαγραφή
  5. Νομίζω με αυτό το Κοάν κατάλαβα πως λειτουργούν τα Κοάν.
    Είναι πολύ καλό υπόδειγμα τόσο το original όσο και το ρεαλιστικό του ανάλογο.
    Επίσης να ευχηθούμε περαστικά στον Waltendegewalt.

    ΑπάντησηΔιαγραφή