Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2013

Κοκτέιλ Μολότωφ #285

Στην ανθρώπινη ιστορία, ο γνωστικισμός --και συγκεκριμένα, η αιρετική θεωρία ενός κακού δημιουργού-- προηγήθηκε κατά αιώνες της αθεϊας. Οι άνθρωποι βρήκαν πολύ πιο εύκολο το να πιστεύουν σε έναν κακό Θεό απ' το να μην πιστεύουν σε κανένα.

Με τον καπιταλισμό, που διαδέχθηκε τη θρησκεία στη σφαίρα της μεταφυσικής πίστης, ισχύει ακριβώς το ίδιο.

Οι άνθρωποι είναι πολύ πιο έτοιμοι να αποδεχτούν κάθε τσαρλατανική ιδέα περί "ανήθικων", "διεφθαρμένων" ή "ανίκανων" καπιταλιστών παρά την απλή και τρομακτική αλήθεια ότι ο καπιταλισμός είναι το ίδιο πέρα από το καλό και το κακό όπως και ένας σεισμός, με την μοναδική διαφορά ότι αυτό το πέρα από κάθε ηθική δεν τον απομακρύνει ούτε σπιθαμή από την ανθρώπινη ευθύνη, η οποία απουσιάζει για τα κοσμογονικά φυσικά φαινόμενα που δεν οφείλονται σε ανθρώπινες αλλαγές.

Όλο και περισσότερο διαπιστώνω το βάθος της μάγευσης του κόσμου, της πραγμοποίησης της ανθρώπινης συνείδησης, από την εξάρτηση από τις καπιταλιστικές σχέσεις. Ο κόσμος μας προτιμά το ανελεύθερο μίσος για τον δυνάστη από την πίστη στην δυνατότητα να ζήσει χωρίς αυτόν. Αλλά προτιμώντας το, φυσικά, απομακρύνει τον εαυτό του αντικειμενικά από αυτή τη δυνατότητα. 

Σκέφτομαι τη σκηνή στο Matrix όπου η φρικτή πραγματικότητα αποκαλύπτεται στην εικόνα της ανθρωπότητας ως "μπαταρίας" από όπου οι μηχανές αντλούν την ενέργειά τους.

Με τον καπιταλισμό, συμβαίνει κάτι πιο πολύπλοκο: αφενός ο καπιταλισμός ζει παρασιτικά από το σύνολο της μυϊκής και νοητικής εργασίας της ανθρωπότητας, ως μια μηχανή που αλλοτρίωσε κάθε ανθρώπινη δημιουργικότητα προς δικό της όφελος· αφετέρου όμως, οι σωλήνες που αλλοτριώνουν την συνολική ανθρώπινη δραστηριότητα διακομίζοντάς την με τη μορφή λαδιού για την κεφαλαιοκρατική μηχανή, έχουν διπλή κατεύθυνση. Η μηχανή στέλνει πίσω στον νου των παγιδευμένων μπαταριών την βεβαιότητα ότι χωρίς αυτές τις σωληνώσεις που απομυζούν όχι μόνο την εργατική τους δύναμη αλλά στο τέλος και το ίδιο τους το ανθρώπινο στάτους, θα έπαυαν πάραυτα να υπάρχουν.

Η συνείδηση ότι χρειάζομαι τον καπιταλισμό, έστω και ως κακόβουλο τύραννο, είναι η φονική ιδεολογική ψευδαίσθηση με την οποία η κεφαλαιοκρατική μηχανή διαγράφει, κάθε δευτερόλεπτο, στο πιο βαθύ μέρος του μυαλού, την πραγματικότητα: ότι είναι ο καπιταλισμός που με χρειάζεται. Όσο πιστεύει κανείς στην ψευδαίσθηση, τόσο πεθαίνει ως άνθρωπος, και τόσο πιο χρήσιμος γίνεται ως μπαταρία. Αλλά για να ζήσει κανείς ως άνθρωπος, πρέπει πρώτα να πεθάνει ως μπαταρία, και αυτή η σκέψη είναι εντελώς τρομακτική για τις ανθρώπινες μπαταρίες.

19 σχόλια:

  1. Πολύ σωστα.

    Ας μου επιτραπούν κάποιες παρατηρησεις. Για ευνόητους λόγους θα περιοριστω σε 2 μονον

    1. Για να ανατραπει ο καπιταλισμος πρεπει (εκτος πολλών αλλων) να αποδομηθει και η ιδεολογια του (πχ η ηθικη του) και να φωτιστει ο χαρακτηρας της. Αρα θα πρεπει (προσωρινα) να υιοθετησουμε το λεξιλόγιό του και να μπούμε στο δικό του "πεδίο". Μοιραια εκει θα δοθει η μαχη... Αυτό ήταν και το νόημα της προχθεσινης μου παρεμβασης για τους "απατεώνες" , τους "προδότες" κλπ... Πρεπει να δειξουμε ότι δεν υπαρχει - δεν μπορει να υπαρξει- "εντιμος" καπιταλιστης, επειδη όπως πολύ σωστα λες ο καπιταλισμος ειναι περα απο το κακο και το καλο (να που βοηθαει και ο Νιτσε λοιπόν). Και θεωρω απολύτως απαραιτητο αυτο επειδη:

    2. Ακόμα και αν -πραγματι- ειναι ενα περιπλοκο συστημα μηχανισμων, ας πουμε μια γιγα-μηχανη, η ανατροπή του προϋποθετει στασεις που σχετιζονται όχι μονο με τον ορθό λόγο αλλά και την ηθική (και όχι μονον)... Τουλαχιστον μεχρι σημερα σταθηκε αδυνατον να πεισουμε τους ανθρωπους να εξεγερθουν εξηγωντας τους τη λειτουργια της οικονομιας και χρησιμοποιώντας λογικα και μόνον επιχειρηματα ... Όσοι εκαναν εφοδους σε ανακτορα και μεγαλες πορειες δεν θεωρουσαν ότι εξεγειρονταν εναντιον μιας απροσωπης μηχανης. Ούτε ο Τσε (για να αναφερω μονον αυτον) θα ειχε τη συγκεκριμενη σταση ζωής, αν σκεφτοταν μονον ορθολογικα και όχι και ηθικα.
    Για να κλεισω : Η επανασταση - όταν με το καλο ελθει- θα χρειαστει πολυ περισσότερα πραγματα απο την κατανοηση της λειτουργιας της κοινωνικης μηχανης. Και αυτα -το ταξικο μισος πχ- δεν μπορει να το γεννησει κανενας ορθός λογος.

    Πάντα ο διαολεμενος ο πρακτικός λόγος μας δυσκόλευε πολύ περισσότερο απο τον καθαρο. Δυστυχως, γιατι δεν ζουμε σε κανενα "καθαρο" κοσμο ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με την άδειά σου, και με την εκτίμησή μου (πάλι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ασε που την κατάλληλη στιγμή εμφανίζονται και καινούργιες συσκεύες κόμματα επαναφόρτισης για τις μπαταρισμένες μπαταρίες. Ανακύκλωση πάνω απ'ολα για σταθερό καπιταλιστικό περιβάλον χωρίς "μόλυνση".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Christos Sipsis

    Όπως το βλέπω εγώ, η ηθική χρειάζεται την μεταφυσική. Το ταξικό μίσος δεν πηγάζει από καμία μεταφυσική αρχή αλλά από τα υπαρκτά πλαίσια. Αν δεν είναι έτσι, και απλά χρειαζόμαστε μια "ηθική" του επαναστατικού υποκειμένου, γιατί να μην είναι η "λαϊκή" ενότητα, δηλαδή μικροαφεντικά και εργάτες (οικονομικές κατηγορίες μέχρι στιγμής) πάμε για σοσιαλισμό.
    Εκτός πάλι και αν κάνω λάθος και άλλο ηθική και άλλο η μεταφυσική.

    JKL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ JKL

      Μαλλον δεν εγινε κατανοητο αυτο που ειπα...

      Προφανως χρειαζεται μια ηθικη (και όχι μονον) του επαναστατικου υποκειμενου. Προφανως η ηθικη δεν ταυτιζεται με την μεταφυσικη (που θα εκπλαγεις όταν καταλαβεις πόσο πεισματαρα ειναι και που μπορει να κρυβεται).
      Όμως εγω δεν ειπα τιποτα απο αυτα...

      Είπα
      α/ ότι πρεπει να επιτεθουμε στην αστικη ηθική και να την αποδομησουμε για να απελευθερωσουμε τις λαικες μαζες απο αυτη. Κατα την αποψη μου καλυτερος τροπος για να το επιτύχουμε αυτο ειναι να την μετρήσουμε με τα δικα της μετρα για να δειξουμε οτι τιποτα απο αυτα που λεει δεν ισχυει .

      β/ Η πορεια προς τον σοσιαλισμο δεν ειναι μια απλη διαδικασία στην οποια ο ανθρωπος "ενηλικιώνεται", όπως ελεγε κάποιος φιλοσοφος, μιλώντας για τον διαφωτισμο, και παύει να βλεπει θεους και δαιμονια. Ειναι μια εξαιρετικα συνθετη, περιπλοκη και επιπονη διαδικασία αλλαγης και συγκρουσης σε πολλα επιπεδα στην οποία ο καθε ανθρωπος συμμετεχει ως ολότητα και όχι ως υποκειμενο που εχει απλώς την ικανοτητα να κατανοει τον κόσμο. Πραγματική ολότητα... Με λογική, γνωσεις, συναισθημα, συνειδητό , προσυνειδητό, αισθητική, ηθική...

      Κλεινοντας να επαναλαβω ότι, κατα την αποψη μου, η σοσιαλιστικη κοινωνια ουτε ήταν ούτε θα ειναι κοινωνια χωρις ηθικη...

      Διαγραφή
  5. @ αψηρίς και γενικότερα (είναι οφ τόπικ)


    ο αψηρίς έθεσε το ζήτημα ότι οι διαφωνούντες του ΚΚΕ, αυτοί που κατηγορούν τις θέσεις για φιλοναρ και φιλοτροτσκιστική παρεκκλιση, θα γίνουν ρεζίλι μετά τη διαφαινόμενη αποχώρηση τους, οπότε και θα συνεργαστούν με ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΕΕΚ και τα λοιπά. είναι πολύ καλό που τίθεται από νωρίς αυτή η προβληματική, θέλω να πω κάποια πράγματα

    1) ο Λένιν το Σεπτέμβριο του 1917 συνεργάστηκε με την κυβέρνηση Κερένσκι για να αποκρούσουν την ανταρσία Κορνίλοφ. ένα μήνα μετά, τον Οκτώβριο, οι μπολσεβίκοι ανέτρεψαν την κυβέρνηση Κερένσκι.

    2) το παραπάνω παράδειγμα είναι κλασικό παράδειγμα προσωρινής συμμαχίας. στην προσωρινή συμμαχία δύο εχθροί συνασπίζονται για να αποκρούσουν -νικήσουν έναν απώτερο κοινό εχθρό τους. συναπτουν φιλία ενόψει του κοινού εχθρού. μετά τη νίκη τους, νίκη η οποία οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στη σύναψη ακριβώς της προσωρινής φιλίας, η προσωρινή συμμαχία σπάει και η παλιά εχθρότητα (δεν είναι ακριβώς "παλιά", ποτέ δεν σβήνει η εχθρότητα αυτή, χρησιμοποιώ τον όρο με κάποια βιασύνη και γνωρίζοντας ότι δεν είναι ακριβής)αναβιώνει με ακόμα μεγαλύτερη δύναμη

    3) εάν οι διαφωνούντες, φλωρακικοί, συνάψουν κάποια μορφή συμμαχίας με ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΕΕΚ κτλ. καμία από τις εμπλεκόμενες πλευρές δε θα έχει λειτουργήσει "ανήθικα", "παράλογα" , "γελοία" κτλ. θα έχουν συμπήξει απλώς μια προσωρινή συμμαχία ενάντια στον κοινό απώτερο εχθρό (αφεντικά, ΕΕ, ακροδεξιά).

    4) εννοείται ότι σε αυτή τη συμμαχία θα προσκαλέσουν και το ΚΚΕ. Εξάλλου ..ήδη αυτό Έχει γίνει. το ΕΕΚ πχ ζητάει ενιαίο εργατικό μέτωπο και κοινή δράση των χώρων από την αναρχία μέχρι και το ΣΥΡΙΖΑ. Ποιος θα τολμήσει να κατηγορήσει το ΕΕΚ για καιροσκοπισμό, εάν συνεργαστεί με τη φλωρακική διάσπαση;; το ΕΕΚ δε θα κάνει τίποτα διαφορετικό από το να εφαρμόσει την ΗΔΗ ΔΙΑΚΗΡΥΓΜΕΝΗ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ

    ανώνυμος 87

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για το 2) αποκλειστικά. Παρά την προφανή επικέντρωση του μπλογκ στον Λένιν και τη λενινιστική κληρονομιά, σπανιότατα αναφέρομαι στα γεγονότα της Οκτωβριανής επανάστασης και της προεπαναστατικής περιόδου στη Ρωσία ως βάση για να σκεφτούμε οτιδήποτε στην Ελλάδα (ή την Κύπρο): ως κοινωνίες δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους και προσωπικά βρίσκω κάθε αναγωγή μαθημάτων από την εποχή προβληματική.

      Διαγραφή
    2. Εκτός ανάρτησης, τόπου και χρόνου μήπως;

      Βαρετή μικροαστική ανυπομονησία μήπως;

      Τςςς, να παίρνετε copy-paste σωστα τα url, και να μην τρολλάρετε όπου λάχει, γενικώς και αορίστως, έτσι;

      Με τί εργαλεία τσεκάρετε την εμφάνιση-αναφορά του Σάββα σε αναρτήσεις του διαδικτύου; Με ενδιαφέρει επαγγελαματικά. Είναι open source, freeware; Εγώ που μπορώ να σας τρολλάρω;

      subutai red

      Διαγραφή
    3. "...θα έχουν συμπήξει απλώς μια προσωρινή συμμαχία ενάντια στον κοινό απώτερο εχθρό (αφεντικά, ΕΕ, ακροδεξιά)..."

      Ποιοί ακριβώς είναι οι κοινοί εχθροί; Ξεκινάω απ'το υποτίθεται προφανές, την ακροδεξιά. Δεδομένων των κολλητηλικιών της ανταρσυα με αλαβάνους και συριζα πάει περίπατο, έχουμε και την επίσημη συνεργασία πλέον της "ριζοσπαστικής αριστεράς" του συριζα με τους ακροδεξιούς ανελ (να μην το πιάσω και πιο βαθιά το θέμα και αρχίσετε να σκούζετε για σταλινισμούς, τριτοδιεθνισμούς και δεν ξέρω τι σκατά ακόμη). Πάμε μετά στην ΕΕ. Τι σόι πρόταγμα υπάρχει εδώ από κάθε χώρο; Τρία πουλάκια κάθονταν, έξω από ευρώ, κακιά μέρκελ και δεν συμμαζεύεται. Τέλος κλείνω με τα αφεντικά. Ποιά είναι αυτά; Μήπως είναι τα μονοπώλια (ελληνικά και ξένα) που λέμε οι απολιθωμένοι, ή μήπως είναι η κομπραδόρικη αστική τάξη, τα λαμόγια και τα τεχνητά -- και όχι φυσικά, άλλο Μπελούτσι κι άλλο Πάμελα, το λέει κι ο Μαρξ (ναι και για την Πάμελα είχε πει, εδώ ο Λένιν έγραφε για την ελληνική αριστερά του 2012, εκεί θα κολλήσουμε;) -- μονοπώλια;

      Ijon Tichy

      ΥΓ: Αν καταλαβαίνω καλά ο subutai ρίχνει αναφορά σε εεκ. Να ρωτήσω τότε αν χωράνε και οι αναρχοκουβέληδες (ΑΚ) στο μέτωπο. Πραγματικά δεν υπάρχει έννοια που να μην έχετε ξεσκίσει. Μ'αυτά και μ'αυτά δεν αποτελεί καθόλου έκπληξη ότι το τρομερό εξωκοινοβούλιο έχει καταντήσει ένας θλιβερός κολαούζος της σοσιαλδημοκρατίας.

      Διαγραφή
  6. Μισό λεπτό: να δούμε την ακολουθία:

    «εκ των πραγμάτων» ανάγκη μεγάλης μείωσης συντάξεων<--κούρεμα αποθεματικών Λαϊκή<---εμπλοκή τής Κεντρικής Τράπεζας<--εμπλοκή τής ΕΚΤ {ΥπΟικ-Σαρρής, Νομοσχέδιο εξυγίανσης από Κεντρική, θητεία Σαρρή στη Λαϊκή, Πανίκος πρόσωπο εμπιστοσύνης τής ΕΚΤ}<--Απόφαση/εις γιουροκρούπ [8% επάρκεια, αλλά και ανακοίνωση «κουρέματος»]<--Μηχανισμοί Αστικού Κράτους

    Υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τοποθετηση Μαΐλη: αυτό που «έπεσε» στην Κύπρο δεν είναι «απλώς» η κρίση. Η «ένταση» τής κρίσης έχει σχέση με τον ιμάντα μεταβίβασης «ΕΕ-Κυπριακή Δημοκρ.» Σε αφηρημένο επίπεδο η διαπίστωση Μ. λειτουργεί, σε επίπεδο «ιστορίας»;

    Ομοίως, αυτό που «έπεσε» στο Ιράκ ή που «πέφτει» στη Συρία, δεν ήταν/είναι «απλώς» μια ακόμα κρίση.

    --Η εμφάνιση τού φασισμού συνδέθηκε με το στάδιο τής «γενικευμένης κρίσης τού καπιταλισμού».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. δεν το καταλαβαίνω αυτό που έγραψες. μέχρι και το ότι η επικέντρωση στον Λένιν, που επιχειρεί το μπλογκ, είναι υποκριτική θα μπορούσε να πει κάποιος , με βάση αυτό που έγραψες, ότι δηλαδή δεν θέλεις να συνδέσεις την εμπειρία της προεπαναστατική περιόδου με αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα.

    δηλαδή εάν δεν είναι για....τώρα η εμπειρία αυτή της λενινιστικής πολιτικής της συγκεκριμένης περιόδου, τότε για πότε είναι;;

    θα το πω λίγο "χοντρά", για να γίνω πλήρως κατανοητός: πρέπει να γράψεις σεντόνια για να ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ αυτό που μόλις έγραψες και το οποίο εκ πρώτης όψεως είναι πολύ προβληματικό, ιδίως από τη στιγμή που το μπλογκ αυτοτιτλοφορείται lenin reloaded

    ανώνυμος 87

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πειράζει που δεν το καταλαβαίνεις, αν και έχω γράψει επανελειμμένα άρθρα για το τι σημαίνει "Lenin Reloaded".

      Και να μου κάνεις τη χάρη να πηγαίνεις να αφήνεις σχόλια κάπου αλλού, όπου να καταλαβαίνεις τι διαβάζεις. Ξέρεις: You be Kornilov, I be Kerenski, you Tarzan me Jane και τα τοιαύτα.

      Εδώ δεν είναι καραγκιόζ μπερντές για φοιτητές με εξανθήματα και φαντασιώσεις costume drama.

      Είναι ιστολόγιο κομμουνιστικής πολιτικής θεωρίας και παρέμβασης στο εργατικό κίνημα.

      Διαγραφή
    2. Η διαλεκτική θεωρίας-πράξης μπορεί να γίνει εντυπωσιακά ξεβρακωτική. Ποιό το νόημα του να έχεις καταπιεί όλα τα εγχειρίδια των διαφόρων κλάδων της μαθηματικής ανάλυσης όταν είσαι μετά από όλα αυτά ανίκανος να λύσεις μια βασική και τετριμμένη άσκηση απειροστικού λογισμού; Κάπου είχα διαβάσει ένα κείμενο του Καλίνιν (αν θυμάμαι καλά) που επέμενε στην σύνδεση της θεωρίας με τα πρακτικά προβλήματα, να μιλάτε με παραδείγματα που μπορεί να καταλάβει ο καθένας ζητούσε. Περιμένουν βέβαια πολλοί στην γωνία να σηκώσουν το δάκτυλο περί αντιδιανοουμενισμού, περί απώλειας διάθεσης για προχώρημα της θεωρίας κτλ. Και συνεχίζουν ακάθεκτοι στον δρόμο της βυζαντυνολογίας και του σχολαστικισμού...

      Αναρωτιέμαι τελικά αν όλη αυτή η κατάντια (εμφανής και σε πολλές περιπτώσεις στον προσυνεδριακό) είναι απλώς η φυσική κατάληξη για όλους αυτούς που είχαν μάθει να καθαρίζουν με σταλινισμούς, δογματισμούς, ιερατεία και όλη την σαβούρα της κατά βάση αστικής προελεύσεως εργαλειοθήκης που χρησιμοποιούσαν για να αποφύγουν τόσο την επί της ουσίας πολιτική αντιπαράθεση όσο και για να κρύψουν την γύμνια τους τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.

      Ijon Tichy

      Διαγραφή
  8. Απλά τραγικοί:
    1) ο Λένιν το Σεπτέμβριο του 1917 συνεργάστηκε με την κυβέρνηση Κερένσκι για να αποκρούσουν την ανταρσία Κορνίλοφ. ένα μήνα μετά, τον Οκτώβριο, οι μπολσεβίκοι ανέτρεψαν την κυβέρνηση Κερένσκι.
    (η Αλέκα το Μάρτη του 2013 συνεργάστηκε με τη κυβερνώσα αριστερά για να αποκρούσουν την τρόικα «εσωτερικού» ένα μήνα μετά τον Απρίλιο οι μπολσεβίκοι του ΚΚΕ ανέτρεψαν την κυβέρνηση Τσίπριζα )

    Το 2) το απάντησε ο Αντώνης

    3) εάν οι διαφωνούντες, φλωρακικοί, (sic) συνάψουν κάποια μορφή συμμαχίας με ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ΕΕΚ κτλ. καμία από τις εμπλεκόμενες πλευρές δε θα έχει λειτουργήσει "ανήθικα", "παράλογα" , "γελοία" κτλ. θα έχουν συμπήξει απλώς μια προσωρινή συμμαχία ενάντια στον κοινό απώτερο εχθρό (αφεντικά, ΕΕ, ακροδεξιά). Και ΚΚΕ όπως κάνουν πάντα . Αυτή είναι η αποστολή τους άλλωστε. «Γενιτσαρισμός το ανώτερο στάδιο του Μικροαστισμού που απομακρύνθηκε από το κόμμα». Σελ.587 red...go...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ red go "και κκε όπως κάνουν πάντα" το ότι η πρόσκληση για κοινή δράση-προσωρινή συμμαχία αφορά ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ το έγραψα. το ξέρω ότι το είδες. φαίνεται ότι προσποιείσαι ότι δεν το είδες .

    @διαχειστής ιστολογίου: είναι εύκολο να γράφεις για "φοιτητές με φαντασιώσεις" . το δύσκολο είναι να αποδείξεις ότι πράγματι η λενινιστική πολιτική της προεπαναστατικής περιόδου δεν μπορεί να έχει σχέση με τη σημερινή ελλάδα

    @ άιγκον : καληνύχτα και καλή τύχη .


    ανωνυμος 87

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. μεγαλη αποροια, τι σχεση εχει το εεκ με μαρξισμο λενινισμο; απαντηση ειναι ο πατερας του γιατι του %$##$ την μανα.
    ε ρε γελια...μας κανει κριτικη απο λενινιστικη "σκοπια" το εεκ.
    παω να ξεπλυνω τα δακρια απο τα γελια και ξαναρχομαι...
    ακου ο σαββας..χα χα χαχαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σε αυτή την ανάρτηση όσο και σε άλλες-για παράδειγμα, Χέγκελ και βιντεοπαιχνίδια αλλά και μια πιο πρόσφατη για τις πολυεθνικές-χρησιμοποιείς μια ορολογία που παραπέμπει στην επιστήμη της πληροφορικής. Το κάνεις με μεταφορικό-λογοτεχνικό ή κυριολεκτικό τρόπο σε μια μαρξιστική βάση;


    Αναποφάσιστος μικροαστός ψηφοφόρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεταφορικά, με σκοπό την παροχή απτών αφηγηματικών παραδειγμάτων.

      Διαγραφή