Τρίτη, 8 Ιανουαρίου 2013

Το Κοάν της ημέρας

Η Δημοκρατία είναι σαν το ποδήλατο. Αν δεν κάνεις συνέχεια πεντάλ, πέφτεις. Δυστυχώς το ποδήλατο της Ελληνικής Δημοκρατίας, έχει εδώ και καιρό τσακιστεί. Η χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία, δυστυχώς αμέσως μετά την πτώση της ελληνικής Χούντας το 1974, δημιούργησε ένα υβρίδιο Δημοκρατίας. [...] Οι Έλληνες πρέπει να ξανά ανέβουν στο ποδήλατο της Δημοκρατίας απαιτώντας ένα τέλος στην απάτη και τη διαφθορά. Οι δημοσιογράφοι πρέπει να αντισταθούν στην χειραγώγηση και να ξανά ανακαλύψουν τη δημοσιογραφία. Και η κυβέρνηση θα πρέπει να αναβιώσει την αρχαία Ελλάδα δημοκρατική κληρονομιά της – αντί να σκοτώνει τον αγγελιοφόρο. 
Κώστας Βαξεβάνης, New York Times, μετάφραση στα ελληνικά Left.gr



Σημειώσεις για το ιστορικό άρθρο του Κώστα Βαξεβάνη:

1. Η δημοκρατία είναι σαν το ποδήλατο, η χούντα σαν το τρίκυκλο (του Γκοτζαμάνη).

2. Να μελετήσω την ιστορική σχέση μεταξύ ποδηλάτου και δημοκρατίας στην Αρχαία Ελλάδα. Να δω τι λέει για τα ποδήλατα ο Περικλής.

3. "Οι Έλληνες πρέπει να ξανά-ανέβουν στο ποδήλατο της Δημοκρατίας, να κάνουν ορθοπεταλιά στην ανηφόρα του Μνημονίου, να αποφύγουν τα δόλια φούιτ της διαφθοράς, και να αλλάξουν ταχύτητα έγκαιρα για τη λεωφόρο της ανάπτυξης." Πούλιτζερ έρχομαι...

4. Η πρόζα μου φτάνει όλο και μεγαλύτερα επίπεδα συνθετικού οίστρου. Σε λίγες μόνο λέξεις συνέθεσα διαλεκτικά τα ποδήλατα, την δημοκρατία, την Αρχαία Ελλάδα, τον μεσαιωνικό θρύλο του φόνου του αγγελιοφόρου, και την ανώτατη των τεχνών, τη δημοσιογραφία.

5. Ποδήλατα...δημοκρατία...ο ΓΑΠ ήταν πολύ μπροστά. Πλην όμως, έπεσε από το ποδήλατο της δημοκρατίας καθώς μπερδεύτηκαν οι αλυσίδες του Μνημονίου, μια μαύρη νύχτα που ο Δίας κατακευραύνωνε την ασέβεια, την ύβρι θα έλεγα, του εγγονού του γέροντος της Δημοκρατίας, που σαν άλλος κήρυκας της Πνύκας είχε ανεβεί στην εκκλησία του Δήμου για να στηλιτεύσει τις ανομίες των Σοδόμων και των Γομόρρων. Ρε ποιος είμαι ρε, ο Τρούμαν Καπότε;

39 σχόλια:

  1. "αντί να σκοτώνει τον αγγελιοφόρο."-->

    Πολύ Σάνσετ Μπούλεβαρ η φάση

    «Yes, this is Sunset Boulevard, Los Angeles, California. It's about five o'clock in the morning. That's the Homicide Squad, complete with detectives and newspaper men. A murder has been re- ported from one of those great big houses in the ten thousand block. You'll read all about it in the late editions, I'm sure. You'll get it over your radio, and see it on tele-vision -- because an old-time star is involved. one of the biggest. But before you hear it all distorted and blown out of proportion, before those Hollywood columnists get their hands on it, maybe you'd like to hear the facts, the whole truth... to his credit. [...] The poor dope. He always wanted pool . Well, in the end he got himself a pool -- only the price turned out to be a little high... Let's go back about six months and find the day when it all started.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι είναι αυτός ρε! Θα κατέβουν σε απεργία οι δημοσιογράφοι των NY Times, τους έσβησε μονοκοντυλιά.

      (Στον ρόλο της παρηκμασμένης σταρ του Χολιγουντ ο....)
      (Έριχ φον Στροχάιμ ο.....)

      Διαγραφή
    2. "Αν δεν κάνεις συνέχεια πεντάλ, πέφτεις."

      Επίσης, πόσα χρόνια έχει να κάνει ποδήλατο σε κατηφόρα ο άνθρωπος;

      Διαγραφή
    3. Γ. Παπακωνσταντίνου προς Στάη: "Η κάθαρση του πολιτικού συστήματος είμαι εγώ;"
      Στάη: Ναι, Γιώργο. Νιώσε την πύρινη οργή του Κώστα Βαξεβάνη!

      Διαγραφή
    4. (Στον ρόλο της παρηκμασμένης σταρ του Χολιγουντ ο ... Ευάγγ. Βενιζέλος με μπικουτί)

      (Έριχ φον Στροχάιμ ο ... Παπακωνσταντίνου)

      ...

      (ψόφια μαμιού ο ... ΓΑΠ)

      Διαγραφή
    5. "(Στον ρόλο της παρηκμασμένης σταρ του Χολιγουντ ο ... Ευάγγ. Βενιζέλος με μπικουτί)"

      Sunset Bulevard meets Pink Flamingos...

      Διαγραφή
    6. Και γεροντοφιλικό σεξ μπούγκα-μπούγκα

      http://www.iefimerida.gr/news/84797/guardian-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BA%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF-sms-%C2%AB%CE%BB%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82%C2%BB-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CF%81%CE%BD%CF%84-%CE%B7-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82#ixzz2HNEy2ird

      Διαγραφή
    7. μαμιού--> μαϊμού, γαπικό σαρδάμ

      Διαγραφή
    8. "«Από αγαπημένος των δυτικών μεταρρυθμιστών, ο άνδρας που συνδέθηκε όσο κανείς άλλος με τις πολιτικές εκμοντερνισμού που έχει τόση ανάγκη η Ελλάδα, αντιμετωπίζει κατηγορίες που δεν έχουν να κάνουν μονάχα με την αποτυχία του να πατάξει τη διαφθορά, αλλά και με την εμπλοκή του στην υπόθεση της «λίστας Λαγκάρντ» και της αφαίρεσης απ' αυτήν των ονομάτων τριών συγγενών του».

      Πηγή: Guardian για Παπακωνσταντίνου: Το SMS «λατρείας» της Λαγκάρντ και ο πανικός | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/84797#ixzz2HNSu7CTZ"

      Ρε παιδί μου ένα μυστήριο πράμα μ' αυτόν τον εκσυγχρονισμό. Ενώ είναι...το αντίθετο της διαφθοράς όλο μπερδεύτεται και γίνεται το ίδιο!

      Διαγραφή
    9. εκσυγχρονισμός-->αυτή ήταν μια από τις έννοιες και τού προπολεμικού Gleichschaltung, ουσιαστικά μαζική διαφθορά των ανώτερων στρωμάτων, αξιωματούχων κ.ο.κ. Κάπου λέει η Lacroix-Riz ότι το προσφιλές ρητορικό σχήμα των ελίτ τον μεσοπόλεμο ήταν η αντίφραση.

      Τη συνέντευξη Λαπαβίτσα περί πα(τ)αγωγικότητας την είδες; Ο κύριος δηλώνει υπέρ. Θέλει ο «ριζοσπάστης» να κρυφτεί ...

      Διαγραφή
    10. "αυτή ήταν μια από τις έννοιες και τού προπολεμικού Gleichschaltung, ουσιαστικά μαζική διαφθορά των ανώτερων στρωμάτων"

      Αυτό ακριβώς σημαίνει "εκσυγχρονισμός", "εξορθολογισμός" και "εξυγίανση": την ύπαρξη μερίδων της αστικής τάξης που θέλουν και αυτές να κατακτήσουν πολιτική εξουσία ώστε να μπουν στο κράτος για να φάνε σε βάρος των εργατών.

      Διαγραφή
    11. Οι εκσυγχρονιστές εκτός απο πολύ ικανοί είναι και ηθικοί άνθρωποι.

      Δεν θα το έκαναν ποτέ αυτό που λες Αντώνη! Να φάνε εις βάρος των εργατών... προσβολή, τι είναι; τίποτα πεινασμένοι;

      Ίσα-ίσα είναι τόσο ανώτεροι, που προσφέρονται να παραχωρήσουν τις επιχειρήσεις τους για να απασχολούνται οι άνεργοι, που κάθονται άπραγοι και παθαίνουν κατάθλιψη και αυτοκτονούν.

      Και μάλιστα δεν θα τους χρεώνουν αυτή την παροχή, όπως θα έκανε πχ ένας ψυχολόγος.

      Είναι πραγματικά "οι Ευγενείς" που δεν είχαμε ποτέ την τύχη να έχουμε στην ταπεινή μας Ελλάδα.

      Διαγραφή
    12. Και για να καταλάβεις το μέγεθος της μεγαλοσύνης, αυτό το εξορθολογισμένο μέτρο το πρότεινε ο κος Πέτρος Δούκας, ο οποίος είναι κι αυτός άνεργος (όπως σωστά επισημαίνει ο Οικοδόμος http://e-oikodomos.blogspot.gr/2013/01/blog-post_3400.html ) και μάλλον προτίθεται να πάει να μαζέψει πρώτος αυτός ελιές για να δώσει το καλό παράδειγμα για να μην τον περάσουμε για κουτοπόνηρο.

      Διαγραφή
    13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  2. Προφανώς εννοούμε τη δημοκρατία της Αθήνας στην οποία :

    1. Αποφάσιζαν μόνο οι ελεύθεροι πολίτες, δηλαδή όσοι είχανε δούλους να εργάζονται για τις υποθέσεις τους.
    2. Οι γυναίκες ήτανε κλεισμένες στα σπίτια τους.
    3. Ο Σωκράτης δικάστηκε χωρίς αιτία και ήπιε το κώνειο κανονικά και με το νόμο ενώ οι εξορίες πολιτικών αντιπάλων ήτανε το ψωμοτύρι της πόλης.
    4. Ο Πλάτωνας έκαιγε βιβλία του Δημόκριτου.
    5. O Δημοσθένης εξορίστηκε κανα 2 φορές γιατί σήκωνε κάποια λεφτάκια από εδώ κι από εκεί.
    6. Ο Αριστοφάνης γούσταρε λίγο ολιγαρχία
    7. Ο Πλάτωνας λίγο περισσότερη ολιγαρχία

    Αυτή τη δημοκρατία θέλουμε!
    Είναι λίγο ανιστόρητο αυτό που είπε και άκαιρο μιας και τα χρόνια περάσανε... 2500 μόνο από αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσει το σκεπτικό σου...Στον αστοχο συλλογισμό του Βαξ κατάφερες να απαντήσεις αστοχα(στα).

      JKL

      Διαγραφή
    2. Ενίσταμαι. Ο Σωκράτης σουλάτσερνε άνετος στην Αθήνα επι 30 τυρράνων. Ήταν δηλαδή δωσίλογος και επομένως οι Αθηναίοι δικαίως είχαν ράμματα για τη γούνα του, άσχετα που ο Πλάτωνας προσπάθησε να τα μπαλώσει στην Απολογία. Η Δίκη του Σωκράτη λοιπόν ήταν μια ιδιότυπη Δίκη της Μόσχας. Άρα η ΕΣΣΔ ήταν μια γνήσια ενσάρκωση του πνεύματος της Αθηναϊκής Δημοκρατίας.

      ΟΕΔ

      Γιατί μπορούμε και μεις να βγάζουμε κοάν αμα λαχει να ουμ.

      Διαγραφή
    3. @JKL

      Xαίρομαι να διαβάζω εποικοδομητικά σχόλια σαν το δικό σου και είμαι σίγουρος ότι κατάλαβες ότι καυτηριάζω το μύθο γύρω από την αθναϊκή δημοκρατία η οποία θεωρείται κατά το Βαξεβάνη παράδοση της Ελλάδας.
      Καλοπροαίρετα και ουσιαστικά σχόλια σαν το δικό σου είναι που με κάνουν να λέω "θα το σκεφτώ σύντροφε".

      Διαγραφή
    4. Αυτοί σίγουρα σκέφτονται μυθολογικά. Το θέμα είναι ότι το σχόλιό σου, αν και σωστά θέλει να είναι καυστικό, εντούτοις δύσκολα απαλλάσσεται κανείς από την υποψία ότι κρίνεις αυτά που κρίνεις με όρους της δικιάς σου εποχής. Πράγμα ανεπίτρεπτο.

      JKL

      Διαγραφή
    5. @JKL

      Μάλλον κρίνεις λίγο βιαστικά μιας και τις λέξεις τις επέλεξα με προσοχή. Ξεκινάω λέγοντας πως τότε είχανε άλλες οικονομικές συνθήκες και άλλες κοινωνικές-οικονομικές ομάδες. Συνεχίζω σημειώνοντας πως και τότε δεν ήτανε τίποτα ιδανικό, δεν υπήρχαν αδιάφθοροι άνθρωποι ούτε και ήτανε όλοι ικανοποιημένοι με το πολιτευμα.
      Και κλείνω σημειώνοντας ξανά πως έχουν περάσει 2500 χρόνια (οπότε και η σύγκριση έτσι κι αλλιώς άκαιρη).
      Δηλαδή συμφωνώ μαζί σου αλλά με κάνεις και γράφω τα αυτονόητα.

      Διαγραφή
    6. "Ο Σωκράτης δικάστηκε χωρίς αιτία"

      Χωρίς αιτία δεν δικάζεται κανείς. Χωρίς αιτία που να θεωρείται αξιόποινη ΣΗΜΕΡΑ, με βάση τις σύγχρονες αντιλήψεις περί δικαίου είναι κάτι διαφορετικό.

      "Through the centuries, historians have portrayed the 399BC trial as a travesty, with Socrates forced to face charges invented by his ignorant fellow citizens.
      He was found guilty of "impiety" and "corrupting the young", sentenced to death, and then required to carry out his own execution by consuming a deadly potion of the poisonous plant hemlock.
      But, in a new study launched today, Professor Paul Cartledge has concluded that the trial was legally just and Socrates was guilty as charged.
      Prof Cartledge said: "Everyone knows that the Greeks invented democracy, but it was not democracy as we know it, and we have misread history as a result
      "The charges Socrates faced seem ridiculous to us, but in Ancient Athens they were genuinely felt to serve the communal good."
      Historians have traditionally claimed that Socrates' open criticism of prominent Athenian politicians had made him many enemies, who used the trial to get rid of him.
      Socrates was made a scapegoat for a series of disasters to strike Athens, including a plague and major military defeat, it has been claimed.
      But Prof Cartledge pointed out that many citizens would have seen these events as a sign that their gods had been offended by undesirable elements.
      He argued that Socrates, who had questioned the legitimacy and authority of many deities, fitted the latter description.
      With the gods clearly furious and more disasters perhaps just around the corner, Prof Cartledge said that a charge of impiety was seen not only as appropriate, but in the public interest.
      The professor's study also concluded that Socrates essentially invited his own death. Under the Athenian system, in this kind of trial a defendant could suggest his own penalty.
      Socrates first joked that he should be rewarded, and eventually suggested a small fine but his jurors did not see the funny side and passed the death sentence.
      "By removing him, society had in, Athenians' eyes, been cleansed and reaffirmed," Prof Cartledge concluded.
      The study is included in the professor's new book, Ancient Greek Political Thought in Practice."
      http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/greece/5469193/Socrates-trial-and-execution-was-completely-justified-says-new-study.html

      Πράγματι, συχνά λησμονείται ότι η Αθηναϊκή δημοκρατία δεν ήταν άθεη δημοκρατία, αλλά δημοκρατία βαθιά εξαρτώμενη από θρησκευτικές αντιλήψεις και μάλλον αδιανόητη έξω απ' το πλαίσιό τους.

      Διαγραφή
    7. " Ο Πλάτωνας έκαιγε βιβλία του Δημόκριτου."

      Όχι, ο Πλάτωνας αναμφίβολα δεν έκαιγε βιβλία του Δημόκριτου.

      Η αναφορά που προφανώς έχεις κατά νου είναι του Διογένη Λαέρτιου, ο οποίος έζησε αρκετούς αιώνες μετά τον Πλάτωνα. Πιο συγκεκριμένα, ο Πλάτωνας κατά πάσα πιθανότητα γεννήθηκε το 424 ή 423 πΧ και πέθανε το 348 ή το 347 πΧ, έζησε δηλαδή από τα τέλη του πέμπτου αιώνα πΧ ως τα μέσα περίπου του τέταρτου αιώνα πΧ.

      Ο Διογένης Λαέρτιος από την άλλη, για τον οποίο ξέρουμε ελάχιστα, έζησε κατά πάσα πιθανότητα στον 3 αιώνα μΧ.

      Μιλάμε δηλαδή για διαφορά 6 αιώνων, σε μια εποχή που η ιστορική μελέτη βασίζεται αποκλειστικά στο τι μπορεί να έτυχε να γράψει κάποιος πιο πριν.

      Ο Λαέρτιος λοιπόν βρήκε μια αναφορά στο βιβλίο Ιστορικά υπομνήματα του Αριστόξενου του Ταραντίνου, ενός περιπατητικού φιλόσοφου και μαθητή του Αριστοτέλη, στην οποία ο Αριστόξενος έλεγε ότι ο Πλάτωνας, τον οποίο βέβαια ο Αριστόξενος δεν πρόλαβε να γνωρίσει ποτέ, αφού ο ίδιος γεννήθηκε το 354 πΧ --ήταν δηλαδή 6 ή 7 χρονών όταν πέθανε ο Πλάτωνας-- έλεγε λοιπόν ότι ο Πλάτωνας ΗΘΕΛΕ να κάψει τα βιβλία του Δημόκριτου αλλά δεν το έπραξε γιατί δύο Πυθαγόρειοι γνωστοί του είπαν ότι είχαν ήδη κυκλοφορήσει ευρέως και το να τα κάψει θα ήταν άχρηστο.

      Με σύγχρονους όρους, το ότι ο Πλάτωνας ΗΘΕΛΕ να κάψει τα βιβλία του Δημόκριτου έχει την ίδια αξιοπιστία με τον Πρίγκηπα που θα αγόραζε τον Παναθηναϊκό (το είπε κάποιος που δεν γνώριζε τον Πλάτωνα, δεν έζησε το περιστατικό που αναφέρει και το ξαναλέει κάποιος 6 αιώνες μετά, πιασ' το αυγό και κούρεφτο).

      Το ότι δε ΕΚΑΙΓΕ τα βιβλία του Δημόκριτου δεν το λέει κανείς, εκτός και αν έχει μπερδευτεί από κάτι που άκουσε ή διάβασε κάπου.

      Να προσθέσω ότι υπάρχουν ιστορικοί όπως ο Jean Bollack οι οποίοι διατείνονται ότι ο Πλάτωνας θαύμαζε τον Δημόκριτο και αποδεχόταν το επιστημονικό κύρος του.

      Διαγραφή
    8. Αυτή είναι μια αποδεκτή, τεκμηριωμένη και πλήρως καλοπροαίρετη κριτική (περιττό που το λέω). Κι ευχαριστώ για τις επισημάνσεις Αντώνη.

      Για το Δημόκριτο να σου πω την αλήθεια, πάνε χρόνια που διάβαζα Πλάτωνα κι έψαχνα βιογραφικά του στοιχεία, οπότε όπως φαίνεται πρόκειται για ημιμάθεια.

      Στην ουσία του θέματος, απορώ πώς ο Βαξεβάνης μπλέκει την αστική δημοκρατία με την αθηναϊκή. Κι ακόμη κι αν θέλει να τις μπλέξει, ποια παράδοση αδιάφθορης δημοκρατίας βλέπει αυτός που εγώ δε βλέπω.

      Διαγραφή
    9. Τώρα, μου φαίνεται κάπως σουρεαλιστικό να τα συζητάμε αυτά κάτω από Κοάν για τον Κώστα Βαξεβάνη, αλλά τέλος πάντων. Οι κομμουνιστές πρέπει να έχουν σφαιρική παιδεία, και με δεδομένες τις γνώσεις του Μαρξ για την αρχαία Ελλάδα, δεν μας επιτρέπεται να αδιαφορούμε εμείς για τούτα τα θέματα.

      "Ο Πλάτωνας [γούσταρε] λίγο περισσότερη ολιγαρχία"

      Ως γνωστόν, στο Βιβλίο VIII της Πολιτείας, ο Σωκράτης συζητά τα τέσσερα πολιτεύματα στα οποία ΑΝΤΙΤΕΙΝΕΙ την ιδανική Πολιτεία και την δική της διακυβέρνηση.

      Τα πολιτεύματα αυτά από τα οποία διαχωρίζεται η Πολιτεία είναι: η τιμοκρατία, η ολιγαρχία, η δημοκρατία και η τυραννία.

      Κανένα από τα πολιτεύματα αυτά δεν θεωρείται δίκαιο στην Πολιτεία, και αξιολογούνται βάσει του πόσο απέχουν από το ιδανικό της Πολιτείας.

      Πιο κοντινό θεωρείται το πολίτευμα της τιμοκρατίας, κατόπιν της ολιγαρχίας, κατόπιν της δημοκρατίας, και χειρότερο όλων αναδεικνύεται η τυραννία.

      Είναι απορίας άξιο κατά συνέπεια το πώς συμπεραίνεις ότι ο Πλάτωνας ήταν υπέρ της ολιγαρχίας, εφόσον η πραγματικότητα είναι ότι ο Σωκράτης την αξιολογεί απλώς ως καλύτερη της δημοκρατίας, χειρότερη της τιμοκρατίας, και φυσικά πολύ χειρότερη της Πολιτείας την οποία προτείνει.

      Διαγραφή
    10. "απορώ πώς ο Βαξεβάνης μπλέκει την αστική δημοκρατία με την αθηναϊκή"

      Ο Βαξεβάνης είναι ένας αγράμματος με πληκτρολόγιο, όπως χιλιάδες όμοιοί του που έχουν ισοπεδώσει αφενός κάθε έννοια πολιτικής παιδείας και αφετέρου κάθε αντίληψη της αισθητικής της γραφής. Μην με βάζεις στην πρίζα με τους Βαξεβάνηδες;-)

      Διαγραφή
    11. Διαβασμένο κι αυτό του Πλάτωνα και άλλα με τα σχόλια και τις (καταραμένες) εισαγωγές.
      "Περισσότερη ολιγαρχία" γράφω εννοώντας πως κι αυτός ένα είδος ολιγαρχίας θέλει, θεωρώντας τους φιλοσόφους πιο δίκαιους από όλους. Παραλλαγμένη -για μένα- ολιγαρχία και όχι ξεκομμένη ιδέα από τις συνθήκες που ζούσε.
      Και για περισσότερο Βαξεβάνη :
      "Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω απ’ την Ευρώπη. Δεν είναι το φάντασμα που περιγράφεται στο κομμουνιστικό μανιφέστο. Είναι το φάντασμα του Τσίπρα. "

      Ήθελες Βαξεβάνη, τον έχεις.
      http://www.koutipandoras.gr/?p=19955

      Διαγραφή
  3. Δείχνεις πόσα γνωρίζεις και πόσο σε απασχολεί, Τσαφ μια από τις σημαντικότερες και σπουδαιότερες κοινωνικοπολιτικές τομές στην ιστορία της ανθρωπινης ελευθερίας μέχρι πρόσφατα -μέχρι δηλαδή πριν τους τελευταίους δύο αιώνες...

    Ψύχραιμία, λιγότερη εμπάθεια και λίγο ξεκαβάλημα, φίλτατε Τσαφ, ψυχραιμία...

    Γιάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία ακόμη ουσιαστική κριτική. Ελπίζω να σε καλύψανε τα παραπάνω. Αν όχι θα σε καλύψω με κάτι άλλο.
      Είμαι υπέρ του δικαίου του προλεταριάτου και της δικτατορίας του στα λενινιστικά πρότυπα. Η σύγκριση του Βαξεβάνη είναι άκαιρη κι ακόμη και να θέλει να συγκρίνει τη σημερινή κατάσταση με τη "δημοκρατική μας παράδοση", δεν υπήρχε ποτέ καμία δημοκρατία στον Ελλαδικό χώρο με αδιάφθορους πολιτικούς και με πλήρη αποδοχή από τους πολίτες.

      Διαγραφή
  4. Για την ώρα η εργατική τάξη τραβάει κουπί,αλλά που θα πάει...αργά ή γρήγορα θ' ανακαλύψει τον άνεμο και το "πανί"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "οι δημοσιογράφοι πρέπει να αντισταθούν στη χειραγώγηση..."
    οτι έκανε ακριβώς ο Βαξεβάνης προβάλοντας μονοπλευρα την υπόθεση Κατιν στούς γερμανούς ΤΟΤΕ ιδιοκτήτες του ALPHA μπάς και τον κρατήσουν στο κανάλι...

    Μ.Ζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. http://www.youtube.com/watch?v=CM10-yKkQMU

    ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

    Παίρνω ένα ποδήλατο και φεύγω για τ’ αδύνατο
    κρατάω στο χέρι το κλειδί
    πιάνω το τιμόνι ο σφυγμός μου δυναμώνει
    το έργο κάπου το `χω ξαναδεί

    Ήμουν μικρό παιδάκι με καθαρή καρδιά
    είχα τ’ ονειρό μου, το ποδήλατό μου
    κι όλα έμοιαζαν σωστά
    έγινα δεκάξι, κι όλα ήταν εντάξει
    είχα μια ζωή μπροστά

    Το ποδήλατό μου, ήταν πάντοτε δικό μου
    και με πήγαινε πολύ μακρυά
    μέσα στη Σαχάρα, σαν την πιο βαθιά λαχτάρα
    μ’ οδηγούσε πέρα απ’ τη χαρά

    Και τώρα στον αγώνα, ξανά απ’ την αρχή
    Φόρτσα στο πεντάλι, να `ρθουνε κι οι άλλοι
    πάμε για ορθοπεταλιές
    τα ποδήλατά μας, όπως τα όνειρά μας
    ξέρουν από ανηφοριές

    Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
    Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Η χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία,δυστυχώς αμέσως μετά την πτώση της ελληνικής Χούντας το 1974,δημιούργησε ένα υβρίδιο Δημοκρατίας. Μπορείς να ψηφίζεις, να ανήκεις σε κόμματα, ακόμη και να διαμαρτύρεσαι. Στην ουσία όμως, την πολιτική ασκεί μια κλειστή κλίκα ανθρώπων."

    Κανονικά θα έπρεπε να βάλω το "ουσίες κι οινοπνεύματα" τώρα αλλά συνεχίζω με τα ποδήλατα.


    http://www.youtube.com/watch?v=z7r56eHPs-0

    Το ποδήλατο

    Σ’ είδα μια μέρα να περνάς στο δρόμο μες στην πόλη,
    δίπλα στη στάση παγωμένοι περιμέναν όλοι.
    Βάδιζα άσκοπα χωρίς να ξέρω που πηγαίνω
    σαν κάποιος άνθρωπος που ο κόσμος θεωρεί χαμένο.

    Σ’ είδα τυχαία να περνάς με το ποδήλατο σου,
    κοίταζες λες κι ο κόσμος φτιάχτηκε για να είν’ δικός σου.
    Αφού τα βλέμματα σκοτώνουν κι έχω πια πεθάνει
    μοιάζει ο παράδεισος με δρόμο που σε σένα φτάνει.

    Μοιάζει σαν να `ρθες από κάποιο ουρανό του νότου,
    σαν κάποιος άγγελος που έψαχνε το διάβολο του.
    Αφού ακόμη και ένας άγγελος λυπάται μόνος
    μπορεί γι’ αυτό να σ’ έχει φέρει εδώ μπροστά μου ο δρόμος.

    Σ’ είδα μια μέρα να περνάς με το ποδήλατο σου,
    κοίταζες λες κι ο κόσμος φτιάχτηκε για να είν’ δικός σου.

    Στίχοι-Μουσική: Παύλος Παυλίδης



    "Οι Έλληνες πρέπει να ξανά ανέβουν στο ποδήλατο της Δημοκρατίας απαιτώντας ένα τέλος στην απάτη και τη διαφθορά."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χάρρυ Κλιν, "Κουλτουρικό" δίσκος Πατάτες:

      Άλογα, βήματα, χέρια, μαχαίρια,
      Τρένα, καράβια, ΠΟΔΗΛΑΤΑ, ΠΟΔΗΛΑΤΑ
      Φίδιααααα... [Όχι φίδια, όχι φίδια!]

      Διαγραφή
  8. "Η Δημοκρατία είναι σαν το ποδήλατο..."

    Ο καπιταλισμός είναι σαν το ποδήλατο. Το τιμόνι το έχουν οι κεφαλαιοκράτες κι όταν ανεβαίνουν τον ανήφορο των κερδών, οι εργαζόμενοι κάνουν πετάλι, όταν από την άλλη είναι στην κατηφόρα, οι εργάτες γίνονται το φρένο για να αποφύγουν το γκρεμοτσάκισμα. Ευτυχώς η ιστορία έχει δείξει ότι δεν το αποφεύγουν παντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. « Οι Έλληνες πρέπει να ξανά ανέβουν στο ποδήλατο της Δημοκρατίας απαιτώντας ένα τέλος στην απάτη και τη διαφθορά.»


    Καρλ Μαρξ- ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
    (..)Στην κοινωνική παραγωγή της ζωής τους οι άνθρωποι έρχονται σε σχέσεις καθορισμένες, αναγκαίες, ανεξάρτητες από τη θέληση τους, σε σχέσεις παραγωγικές, που αντιστοιχούνε σε μια ορισμένη βαθμίδα όπου έχει φτάσει η ανάπτυξη των υλικών παραγωγικών τους δυνάμεων. Το σύνολο αυτών των παραγωγικών σχέσεων αποτελεί το οικονομικό οικοδόμημα της κοινωνίας, την υλική (reale) βάση, επάνω στην οποία υψώνεται ένα νομικό και πολιτικο εποικοδόμημα και στην οποία αντιστοιχούν ορισμένες πάλι κοινωνικές μορφές συνείδησης. Ο τρόπος της παραγωγής της υλικής ζωής καθορίζει την εξέλιξη της κοινωνικής, πολιτικής και διανοητικής ζωής ενγένει. Το τί είναι οι άνθρωποι δεν καθορίζεται από τη συνείδησή τους, αλλά, αντίστροφα, το κοινωνικό τους Είναι καθορίζει τη συνείδηση τους..(..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δύο συνειρμοί: ο πρώτος είναι με τα σεμινάρια που έκανε η αμερικανικη πρεσβεία για τους έλληνες δημοσιογράφους πριν μήνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο άλλος συνειρμός είναι μια κόντρα που είχα με ένα συριζαιο φίλο τον Οκτωμβριο. Αφού του είπα για τον Περόν, κλπ μου απαντα

    ...egw den ipagomai se kanena komma oute pistevw se kanena apo to kommata ths voulhs. Kai oi 7 politikoi arxigioi einai axristoi kai keroskopoi. Den exoun oudemia sxesh me to ideodes tou arxaiou ellinikou politikou sistimatos kai DEN me ekfrazoun. Se afth thn fash pou einai h Ellada mono an anastithei o Periklis kai epanerthei sthn eksousia tha pigename brosta. Esi pisteveis oti h Aleka tha ferei thn lisi, okay pisteve to. Kai aloi pistepsane oti h Dhmokratiki Aristera epeidi exeithn lekso Aristera mesa oti einai Aristera kai xtipane to kefaloi tous ston toixo.

    Το αυγό του φιδιού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. " Οι Έλληνες πρέπει να ξανά ανέβουν στο ποδήλατο της Δημοκρατίας απαιτώντας ένα τέλος στην απάτη και τη διαφθορά. "

    ( http://redflyplanet.blogspot.com/2013/01/advertisement-video.html )

    «Η διαφθορά είναι παιδί του ίδιου του καπιταλιστικού συστήματος», τόνισε με αφορμή την υπόθεση της «λίστας Λαγκάρντ», ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Μέγκα, «Κοινωνία ώρα MEGA».
    Σημείωσε επίσης, ότι η υπόθεση της «λίστας Λαγκάρντ», είναι «μία παρανυχίδα του συνολικότερου προβλήματος, που πηγάζει από το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα, που γεννά αυτά τα φινόμενα, της σήψης, της διαφθοράς, είτε με νόμιμο είτε με παράνομο τρόπο».

    Από την άλλη μεριά πρόσθεσε, «αξιοποιείται ως ένα εργαλείο αποπροσανατολισμού του κόσμου από τα πραγματικά προβλήματα, τις αιτίες των προβλημάτων. Σε μία κατέυθυνση να δειχθεί ότι αν υπάρξει κάθαρση, που δεν πρόκειται να υπάρξει στο συγκεκριμένο σύστημα, ξαφνικά τα ζητήματα του κόσμου θα λυθούνε», η αντιλαϊκή επίθεση υπογράμμισε θα υπήρχε ούτως ή άλλως και εκδηλώνεται και σε χώρες που έχουν αξιοποιήσει τις αντίστοιχες λίστες.

    Ο βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε ακόμα πως «Γίνεται μία προσπάθεια να εμφανιστεί ότι μέσα από μία τέτοιου είδους διαδικασία, θα μπορέσουν να επιβάλλουν την κάθαρση όλοι αυτοί, οι οποίοι, επί της ουσίας και είναι υποκριτικό, αποδέχονται, τις ευρωπαϊκές συνθήκες, που μιλάνε για ελευθερία κίνησης κεφαλαίων. Δηλαδή, ο πλούτος ουσιαστικά μπορεί να είναι αφορολόγητος, να μεταφέρεται οπουδήποτε θέλει, να πηγαίνει όπου θέλει και λένε ότι θα αντιμετωπίσουν τη φοροδιαφυγή ή θα φορολογήσουν τη μεγάλη κινητή και ακίνητη περιουσία, που είναι μία υποκρισία επί της ουσίας».

    Ο Ν. Καραθανασόπουλος ξεκαθάρισε, ότι «Δεν πρέπει να περιοριστεί η όποια διερεύνηση σε ένα πρόσωπο» αλλά «πρέπει να να πάει όσο μπορεί σε βάθος, να διερευνηθούν οι ποινικές και οι πολιτικές ευθύνες(...) πρέπει να διερευνηθούν όλα και με όποιο τρόπο, από τη Βουλή και από τις δικαστικές αρχές».Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή