Τετάρτη, 2 Ιανουαρίου 2013

Το Κοάν της ημέρας


"Οι δυνάμεις της Αριστεράς, πέρα και έξω από διαφορές, οφείλουν να εγκαταλείψουν άμεσα τον ανιστόρητο εμφύλιο πόλεμο, ο οποίος ευνοεί μόνο το κεφάλαιο και την πιο ακραία αντίδραση, ενώ σπρώχνει και την ίδια την Αριστερά είτε στην απομόνωση είτε στη συντηρητική αναδίπλωση. [...] Η "Βάρκιζα" στις μέρες μας μπορεί να επαναληφθεί με παρόμοιους ή άλλους όρους. Μπορεί να επαναληφθεί είτε γιατί μια κυβέρνηση από το ΣΥΡΙΖΑ αναδιπλωθεί και διαχειριστεί το σύστημα. Μπορεί, όμως, να επαναληφθεί αν κάποιοι στον αριστερό χώρο, στο όνομα της αναδίπλωσης του ΣΥΡΙΖΑ και της μελλοντικής του "προδοσίας" από κυβερνητικές θέσεις, συνεχίζουν και κλιμακώνουν ένα αριστερό εμφύλιο, που δεν βοηθά τους ίδιους, σπρώχνει σε αρνητική κατεύθυνση το ΣΥΡΙΖΑ, ενώ βοηθάει τις δυνάμεις του συστήματος να παγιώσουν τη φρικτή μνημονιακή τάξη πραγμάτων."
"Διαχειριστής", Ίσκρα


Φράσεις της ίδιας αυτοαναφορικής ειρωνείας με το "ανιστόρητος εμφύλιος πόλεμος" από κάποιον που όχι μόνο χρησιμοποιεί τον "εμφύλιο πόλεμο" κατ' ιστορική και σημασιολογική κατάχρηση, αλλά κραδαίνει και το φόβητρο της "Βάρκιζας" για να επιτευχθεί άλλη μια φορά ...η Βάρκιζα, δηλαδή ο ιστορικός συμβιβασμός της αριστεράς με την αστική πολιτική εξουσία:

"ομοφοβικά πουστριλίκια"
"μισαλλοδοξία των κωλοαραπάδων"
"ρατσισμός των μεταναστών"
"προλετάριοι εκμεταλλευτές"
"αμνήμονες επικριτές του ρόλου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στους Περσικούς πολέμους"
"εθνοσωβινιστική υποβάθμιση της Γερμανικής λαίλαπας"
"αντικομμουνιστική απόρριψη του ΣΥΡΙΖΑ"

18 σχόλια:

  1. Αυτό με τη Βάρκιζα είναι κάτι το φοβερό. Να σου επισημαίνεται το τεράστιο σφάλμα της πολιτικής σου τα χρόνια της κατοχής, που σε οδήγησε στη Βάρκιζα και να σε καλούν να επαναλάβεις την ίδια πολιτική σήμερα για να ξαναοδηγηθείς σε ένα παρόμοιο ιστορικό λάθος είναι κάτι που αδυνατώ να το κατανοήσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πάρε και εδώ όπου μπορείς να βρεις υλικό για τα Κοαν σου.

    http://seisaxthia.wordpress.com/2013/01/02/%CE%B1%CE%BD-%CE%B6%CE%BF%CF%8D%CF%83%CE%B5-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%BF-%CF%84%CF%83%CE%B5/

    Για παράδειγμα: "Δεν μπορούμε να φανταστούμε καμία μελλοντική κοινωνία, αν δεν αρχίζουμε να τη χτίζουμε από τώρα μέσα σ΄ αυτή τη κοινωνία. Μπορούμε να δούμε μερικά χαρακτηριστικά : ισότητα, δικαιοσύνη, η παραγωγή του πλούτου να πηγαίνει στη κοινωνία κι όχι στους κερδοσκόπους. Μαζί με πολλά άλλα χαρακτηριστικά, που έχουν διατυπωθεί ανά τους αιώνες από τους μεγάλους στοχαστές που είχαν στόχο τον άνθρωπο και την ευτυχία του."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Μαζί με πολλά άλλα χαρακτηριστικά, που έχουν διατυπωθεί ανά τους αιώνες από τους μεγάλους στοχαστές που είχαν στόχο τον άνθρωπο και την ευτυχία του"

      Α χα χα χα χα χα χα!!!

      καλό!!!!

      Διαγραφή
    2. "Οι δυνάμεις της Αριστεράς, πέρα και έξω από διαφορές, οφείλουν να εγκαταλείψουν άμεσα τον ανιστόρητο εμφύλιο πόλεμο"

      Υπάρχει η εντύπωση ότι αναφέρεται στις συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ που παραμερίζονται από τους παλιούς ΠΑΣΟκους νυν Συριζαίους..(Ilief)

      Διαγραφή
    3. Είναι ξεκάθαρο από τα κάτωθι ότι στοχεύει αφενός την ανανεωτική στον ΣΥΡΙΖΑ...και αφετέρου, ως συνήθως, ΚΚΕ.

      Ιδού οι αποδείξεις:

      "Η σύγχρονη Αριστερά, χωρίς κανένα φοβικό ή δήθεν "εργατίστικο" πνεύμα, θα πρέπει να επιχειρήσει ένα μεγάλο άνοιγμα στα μικρομεσαία στρώματα της πόλης και στη μικρομεσαία αγροτιά στην ύπαιθρο"

      "Το δίλημμα για την Αριστερά σήμερα δεν είναι "σοσιαλιστική επανάσταση" ή τίποτα ούτε το ερώτημα είναι "σοσιαλιστική εξουσία" ή κυβέρνηση της Αριστεράς μέσα ή έξω από τον καπιταλισμό!" (ο ποιος ήρθε; Ώστε υπάρχει "κυβέρνηση της Αριστεράς" έξω απ' τον καπιταλισμό; Καλέ πού και πότε είδατε εσείς στον σοσιαλισμό (αυτό είναι το "έξω απ' τον καπιταλισμό") να μιλά κανείς για "κυβέρνηση της αριστεράς"; Για εντελώς μαλάκα τον περνάτε τον κόσμο);

      "Το θέμα στη σύγχρονη Αριστερά δεν είναι οι ενωτικές κορώνες εκ του ασφαλούς χωρίς πειστικό περιεχόμενο ούτε οι αποκλεισμοί από μέτωπα και οι αυτάρεσκες περιχαρακώσεις!" (Kου Κου, το δεύτερο μισό είναι φωτό του ΚΚΕ)

      "Μπορεί, όμως, να επαναληφθεί αν κάποιοι στον αριστερό χώρο, στο όνομα της αναδίπλωσης του ΣΥΡΙΖΑ και της μελλοντικής του "προδοσίας" από κυβερνητικές θέσεις, συνεχίζουν και κλιμακώνουν ένα αριστερό εμφύλιο"
      (Το ΚΚΕ κλιμακώνει τον αριστερό εμφύλιο στο όνομα της αναδίπλωσης του ΣΥΡΙΖΑ, άτιμο ΚΚΕ εμφυλιακό).

      Διαγραφή
    4. Για να υπάρχει "εμφύλιος" σημαίνει ότι σε στρατηγικά ζητήματα υπάρχει προσέγγιση ή ότι είναι όλοι κάτω από την ίδια στέγη, ή κάτι να ενώνει.

      Αναφέρεται σε συνιστώσες που παραμερίστηκαν από τους παλιούς πασοκους. Κάτι Κολλάδες, κάτι ΙΣΤΑΜΕ, κάτι "Νέες Ελευθεροτυπίες των συντακτών" που άλλαξαν "ρότα" λίγο πριν τις εκλογές. Όλη η μάχη γίνεται για τις "καρέκλες". Ποιοι θα "ξεκινήσουν" από την poll position πριν αρχίσει η κούρσα των εκλογών.Ilief

      Διαγραφή
    5. Εκφύλιος υπάρχει στον ΣΥΡΙΖΑ, όχι εμφύλιος. Πόλεμος εκφυλισμένων.

      Διαγραφή
    6. Το εύρος τής έννοιας τού «ενδοαριστερού εμφύλιου» περιλαμβάνει μόνο το ΚΚΕ ως δύστροπου επιτιθέμενου (βλ. Κουβελάκης). Στην υπόλοιπη «αριστερά» δεν νοείται «εμφύλιος», αλλά λεκτική διαμάχη/διάλογος/αντιπαράθεση. Με την εξάλειψη τού ΚΚΕ θα εξαλειφθεί και κάθε μορφή εμφυλίου (=ταξική πάλη). Είναι τότε που ο λέων ο ωρυόμενος (Σαμαράς) θα γαμηθεί με τον αμνό (τού ΣΥΡΙΖΑ) [προφητείες τού Κοσμά (όχι τού Αιτωλού).

      Διαγραφή
    7. "Το εύρος τής έννοιας τού «ενδοαριστερού εμφύλιου» περιλαμβάνει μόνο το ΚΚΕ ως δύστροπου επιτιθέμενου (βλ. Κουβελάκης). Στην υπόλοιπη «αριστερά» δεν νοείται «εμφύλιος», αλλά λεκτική διαμάχη/διάλογος/αντιπαράθεση. Με την εξάλειψη τού ΚΚΕ θα εξαλειφθεί και κάθε μορφή εμφυλίου (=ταξική πάλη)."

      Άψογος.

      Διαγραφή
    8. Ρε παιδιά, και το Business Insider για εμφύλιο μιλάει: http://www.businessinsider.com/the-price-of-collective-trauma-greece-at-the-brink-of-civil-war-2012-12?0=moneygame-contributor

      Βρε μήπως χρειαζόμαστε μια κυβέρνηση εθνικής ενότητας με κορμό την αριστερά, κλαδιά τη δεξιά και φρούτα τους Ναζί;

      Διαγραφή
    9. waltendegewalt2 έξυπνη διατύπωση.

      Θα αντιπαραβάλω πως αυτή η θέση έπιανε πριν τις εκλογές.
      Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ καλέστηκε να διαχειριστεί τον καπιταλισμό επί πραγματικού εδάφους, έκανε τόσες στροφές, που ο κόσμος ζαλίστηκε.

      Που βρέθηκε η διχόνοια; Το 95% ψήφισε ναι σε Ευρώ και ΕΕ. Λιγάκι ενισχύθηκε το "έξω από το Ευρώ" αλλά παρόλα αυτά κανείς αστός πολιτικός (προς το παρόν) δεν διακινδυνεύει μία ισοτιμία ευρώ ή δολαρίου - "μαλακού" νέου εθνικού νομίσματος.

      Υπάρχουν παραδείγματα σύνδεσης και αποσύνδεσης με ισχυρό νόμισμα όπως π.χ.της Αργεντινής.Ilief

      Διαγραφή
  3. Αϊντε ωρε παλληκάρια,να μας ωρκίσ' ο αμβρόσιος (ως άλλος π.π.γερμανός),γιομίστε με αλατοπίπερο τα φουσέκια σας και πάμε να δώσουμε τη μάχη ούλοι μαζί,θα γεμίσουμε τα δερβενάκια μύξα (απ΄το φτέρνισμα των αστώνε).
    Ουρέ ζαγάρ'τατσόπλε κρύφ'τα μπιχλιμπίδια ςς , φοβούντ'οι συντρόφ'και θα πάνε βάρκιζ' αντις ψυχικό.
    ΥΓ.για τη μετάφραση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "προλετάριοι εκμεταλλευτές"

    Δεν ξέρω πόσοι το θυμάστε πια, αλλά κάπου στη δεκαετία του '80 ήταν στη μόδα οι Φιλιππινέζες! Μετανάστριες που έρχονταν και καλά για να σπουδάσουν, αλλά γίνονταν υπηρέτριες/καθαρίστριες/νταντάδες/ερωμένες σε σπίτια μικροαστών λ.χ. δημοσίων υπαλλήλων ή επιτυχημένων αυταπασχολούμενων (και όχι σε κανα Πανόραμα, αλλά στο καρακέντρο Θεσσαλονίκης), μέχρι την αποφράδα εκείνη ημέρα που επιβλήθηκε να γράφονται στο ΙΚΑ (…) και πήραν ομαδικώς δρόμο.

    Οπότε δεν είναι καθόλου αστείο το παραπάνω παράδοξο. Στη συνείδηση μερικών δεν είναι καθόλου παράδοξο, αλλά επιθυμητό. Τέτοια διαβάζουν, φτιάχνονται και ψηφίζουν Τσίπρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν κατάλαβα το point. Ο "προλετάριος" είναι κατηγορία ασύμβατη με τον μικροαστό και απόλυτα συνώνυμη με τον εκμεταλλευόμενο (εν προκειμένω, τις Φιλιπινέζες), οπότε γιατί αναφέρεσαι σε μικροαστούς σε σχέση με το οξύμωρο του "εκμεταλλευτή προλετάριο";

      Διαγραφή
    2. Το πόιντ είναι ότι υπάρχουν πολλοί εξ αντικειμένου προλετάριοι, πλην όμως στη φαντασία τους ένα βήμα πριν πιάσουν την καλή και γίνουν Γιάγκοι Δράκοι, που πολύ θα ήθελαν να μπορούν ξανά να εκμεταλλεύονται ξένη εργατική δύναμη (όπως τις Φιλιπινέζες στο παράδειγμα), έτσι για να νιώσουν αφεντικά, όπως έτυχε να γίνει σε μια συγκεκριμένη ιστορική στιγμή. Εξ ού το προλετάριος-εκμεταλλευτής.

      Διαγραφή
    3. "Karl Marx, who studied Roman law at the University of Berlin,[8] used the term proletariat in his socio-political theory of Marxism to describe a working class unadulterated by private property and capable of a revolutionary action to topple capitalism in order to create classless society."

      Unadulterated by private property σημαίνει χωρίς τα μπαγκάζια της ατομικής ιδιοκτησίας, σημαίνει χωρίς φιλοδοξίες για Φιλλιπινέζες.

      Το "προλεταριάτο" δεν είναι απλώς μια εμπειρική κατηγορία. Είναι μια θεωρητική κατηγορία, που σημαίνει μια κατηγορία που προϋποθέτει την σύζευξη μεταξύ ταξικής θέσης και ταξικής συνείδησης, σημαίνει όμως επίση, μια κατηγορία δραστικά νεωτερική και ούσα σε άμεση σύζευξη με τον επιστημονικό σοσιαλισμό ως θεωρία. Δηλαδή, δεν υπάρχει "προλεταριάτο" έξω από την μαρξιστική-λενινιστική θεωρία. Έξω από αυτή υπάρχουν "εργαζόμενοι", "φτωχοί", "λαός", "πόπολο", "πληβείοι", "σύγχρονοι δούλοι", αλλά όχι προλεταριάτο. Το προλεταριάτο ανακαλύπτεται θεωρητικά από τον μαρξισμό, και όχι απλά εμπειρικά, και υπάρχει ως πολιτικό υποκείμενο όχι εμπειρικά ή στατιστικά (όπως υπάρχουν αχλάδια, τραπέζια ή πηρούνια), αλλά μέσα από τη διαλεκτική της μαρξιστικής θεωρίας και της συλλογικής πολιτικής πράξης που εκκινεί, βασίζεται, καθοδηγείται και εμπνέεται απ' αυτή.

      Διαγραφή
    4. Γι αυτό και:

      Ένγεκλς:

      Ερώτηση 7η: Τι είναι το προλεταριάτο;
      Απάντηση: Προλεταριάτο είναι εκείνη η κοινωνική τάξη που ζει αποκλειστικά από την εργασία της και όχι από το κέρδος από κάποιο κεφάλαιο3. Επομένως η τάξη εκείνη, της οποίας η ευτυχία ή η δυστυχία, η ζωή ή ο θάνατος εξαρτώνται από την οικονομική συγκυρία, με μια λέξη από τις διακυμάνσεις του ανταγωνισμού.

      Ερώτηση 8η: Δηλαδή οι προλετάριοι δεν υπήρχαν πάντα;
      Απάντηση: Οχι πάντα. Φτωχές και εργαζόμενες τάξεις υπήρχαν πάντα και συνήθως οι εργαζόμενοι ήταν σχεδόν πάντα φτωχοί. Οι προλετάριοι δεν υπήρχαν πάντα, όπως και ο ανταγωνισμός δεν ήταν πάντα ελεύθερος.

      Ερώτηση 10η: Ποια η διαφορά του προλετάριου από το δούλο;
      Απάντηση: Ο δούλος έχει πουληθεί μια για πάντα. Ο προλετάριος είναι αναγκασμένος από μόνος του να πουλά τον εαυτό του καθημερινά και κάθε ώρα. Ο δούλος αποτελεί ιδιοκτησία ενός αφεντικού και γι’ αυτό η ύπαρξη του δούλου, όσο μίζερη και αν είναι, είναι εξασφαλισμένη. Ο προλετάριος, μπορούμε να πούμε, είναι δούλος όλης της αστικής τάξης και όχι ενός αφεντικού και γι’ αυτό η ύπαρξή του δεν είναι εξασφαλισμένη όταν κανείς δεν αγοράζει την εργασία του, όταν κανείς δεν έχει ανάγκη την εργασία του. Ο δούλος θεωρείται αντικείμενο και όχι μέλος της αστικής κοινωνίας. Ο προλετάριος αναγνωρίζεται ως προσωπικότητα, ως μέλος της αστικής κοινωνίας. Συνεπώς η ύπαρξη του δούλου μπορεί να είναι πιο ανεκτή από του προλετάριου, αλλά ο τελευταίος βρίσκεται σε ανώτερο επίπεδο ανάπτυξης. Ο δούλος απελευθερώνεται με το να γίνει προλετάριος και απ’ όλες τις σχέσεις ιδιοκτησίας καταργεί μόνο τη σχέση της δουλείας. Ο προλετάριος μπορεί να απελευθερωθεί μόνο εάν καταργήσει την ιδιοκτησία γενικά.


      Ερώτηση 11η: Ποια η διαφορά του προλετάριου από το δουλοπάροικο;
      Απάντηση: Υπό τη χρήση του δουλοπάροικου βρίσκεται κομμάτι γης, συνεπώς εργαλείο παραγωγής και γι’ αυτή δίνει μεγάλο ή μικρό μέρος των εσόδων του. Ο προλετάριος δουλεύει με εργαλεία παραγωγής που αποτελούν ιδιοκτησία άλλου και εκείνος παραχωρεί στον προλετάριο για την εργασία του μερίδιο του προϊόντος, το οποίο καθορίζεται από τον ανταγωνισμό. Το μερίδιο του δουλοπάροικου καθορίζεται από την ίδια του την εργασία, συνεπώς από τον ίδιο. Το μερίδιο του προλετάριου καθορίζεται από τον ανταγωνισμό, συνεπώς, πρώτα από όλα από τον αστό. Η ύπαρξη του δουλοπάροικου είναι εξασφαλισμένη, ενώ η ύπαρξη του προλετάριου δεν είναι. Ο δουλοπάροικος απελευθερώνεται με το να εκδιώξει το φεουδάρχη του και να γίνει ο ίδιος ιδιοκτήτης, συνεπώς εισέρχεται στη σφαίρα του ανταγωνισμού και προσχωρεί προσωρινά στους εύπορους, στην προνομιακή τάξη. Ο προλετάριος απελευθερώνεται με το να καταργήσει την ιδιοκτησία, τον ανταγωνισμό και όλες τις ταξικές διαφορές.

      Ερώτηση 12η: Ποια η διαφορά του προλετάριου από τον τεχνίτη;
      Απάντηση: Σε αντίθεση με τον προλετάριο ο ονομαζόμενος τεχνίτης, που τον περασμένο αιώνα ακόμη υπήρχε σχεδόν παντού και ακόμη υπάρχει πού και πού, είναι το πολύ-πολύ προσωρινός προλετάριος. Στόχος του είναι να αποκτήσει ο ίδιος κεφάλαιο και με τη βοήθειά του να εκμεταλλεύεται άλλους εργάτες. Αυτό το στόχο μπορεί συχνά να πετύχει εκεί όπου ακόμη υπάρχουν συντεχνίες ή εκεί όπου η ελευθερία της τέχνης δεν οδήγησε ακόμη στη βιομηχανοποίησή της και στον έντονο ανταγωνισμό. Μα μόλις το βιομηχανικό σύστημα εισέρχεται σε μια τέχνη και ανθεί πλατιά ο ανταγωνισμός, αυτή η προοπτική εκλείπει και ο τεχνίτης όλο και περισσότερο μεταμορφώνεται σε προλετάριο. Με αυτό τον τρόπο ο τεχνίτης απελευθερώνεται, είτε γινόμενος αστός είτε περνώντας εντελώς στο μέσο κοινωνικό στρώμα είτε γινόμενος προλετάριος ως αποτέλεσμα του ανταγωνισμού (όπως συμβαίνει τώρα στις περισσότερες των περιπτώσεων) και προσχωρεί στο κίνημα του προλεταριάτου, δηλαδή στο λιγότερο ή περισσότερο συνειδητό κομμουνιστικό κίνημα.
      http://leninreloaded.blogspot.com/2012/11/friedrich-engels.html

      Διαγραφή