Δευτέρα, 31 Δεκεμβρίου 2012

Ελληνικό κεφάλαιο και ιμπεριαλισμός IΙΙ: Η γερμανική κατοχή

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν την γερμανική ναυτιλία

Οι Έλληνες εφοπλιστές σώζουν την γερμανική ναυτιλία και χιλιάδες Γερμανούς μικροεπενδυτές! Μπορεί στα δημόσια οικονομικά η Ελλάδα να είναι υπερχρεωμένη και εξαρτημένη από τη γερμανική βοήθεια, αλλά στη ναυτιλία η εικόνα είναι ακριβώς αντίστροφη.

Πάνω από 2 δισ. δολάρια για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων δαπάνησαν οι έλληνες εφοπλιστές κατά τη διάρκεια των πρώτων επτά μηνών του 2012, αγοράζοντας από τη δευτερογενή αγορά 111 ποντοπόρα πλοία, σημειώνοντας έτσι παγκόσμιο ρεκόρ στην αγορά αυτού του είδους.

Την ίδια στιγμή, πάνω από 100 γερμανικά funds που επενδύουν στην ποντοπόρο ναυτιλία έχουν πτωχεύσει, ενώ άλλα 800 γερμανικά αντίστοιχα funds απειλούνται με λουκέτο λόγω της βαθιάς κρίσης που πλήττει ειδικά την κατηγορία των πλοίων κοντέινερ, όπου οι γερμανοί εφοπλιστές κατέχουν την πρώτη θέση παγκοσμίως ελέγχοντας το 40% της αγοράς.


ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΔΑΝΕΙΑ
Τώρα και επειδή οι στρόφιγγες της χρηματοδότησης έχουν κλείσει, απειλούνται να χάσουν την πρωτιά και να τους την πάρουν οι έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι όχι μόνο διαθέτουν επαρκή ρευστότητα αλλά και άριστη πιστοληπτική ικανότητα σε σημείο που να μπορούν να παίρνουν δάνεια από τράπεζες μέχρι και το 100% της αξίας του πλοίου. Διαθέτοντας αυτήν την πιστοληπτική ικανότητα κλήθηκαν από γερμανικές τράπεζες και γερμανικά ναυτιλιακά funds να σώσουν ό,τι σώζεται από τον τεράστιο στόλο των πλοίων κοντέινερ που κινδυνεύει να καταρρεύσει μετά τη μείωση των ευρωπαϊκών εισαγωγών, που ξεκινούν από 9,5% και φθάνουν μέχρι και 18% ανάλογα με την περιοχή.


ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΑΖΑΡΙΑ
Οπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ναυτιλιακών συμβούλων XRTC Γιώργος Ξηραδάκης, το μπουμ της γερμανικής εμπορικής ναυτιλίας στηρίχθηκε τα τελευταία χρόνια στα κεφάλαια των επενδυτικών funds στα οποία συμμετείχαν χιλιάδες μικροεπενδυτές, οι οποίοι επένδυαν σε αυτά τις αποταμιεύσεις τους λόγω των υψηλών μερισμάτων που διανέμονταν, αλλά και της φορολογικής ασυλίας που είχαν οι επενδύσεις αυτές.

Οταν όμως από το 2008 και μετά η κρίση συρρίκνωσε ή και εξαφάνισε τα μερίσματα από τη μια και από την άλλη απαξίωσε την αξία των πλοίων, το όλο σύστημα ξέμεινε από ρευστό. Τα δάνεια που πήραν τα funds από τις τράπεζες δεν καλύπτουν πλέον τα απαξιωμένα γερμανικά κοντέινερ. Ετσι, τράπεζες και funds απευθύνθηκαν στους έμπειρους και με επαρκή ρευστότητα έλληνες εφοπλιστές για να αγοράσουν ό,τι πωλείται. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει αρκετά ελληνογερμανικά ντιλ και τα παζάρια συνεχίζονται.

Ενδεικτικό της ρευστότητας που διαθέτουν οι έλληνες εφοπλιστές είναι ότι εν μέσω κρίσης και σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking Inc, οι έλληνες ιδιοκτήτες προηγούνται μακράν των υπολοίπων τόσο σε ποσά που κατέβαλαν, όσο και σε αριθμό πλοίων. Δεύτεροι στη λίστα είναι οι Κινέζοι με 565 εκατομμύρια δολάρια και 62 πλοία, ενώ ακολουθούν οι Νορβηγοί και πολύ πίσω βρίσκονται οι Γερμανοί.

Υπογραμμίζεται ότι στα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που θα δοθούν μέχρι το τέλος του 2012 σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η συνολική αξία των οποίων για τους Ελληνες υπερβαίνει τα 6 δισ. δολάρια.

Τα Νέα

11 σχόλια:

  1. Έξω οι γερμανοί καταχτητές!

    ΑΑΔΜ τώρα για σωθεί ο ΕΛ-ληνας, τι σημασία έχει σε ποια τάξη ανήκει, όλοι υπό κατοχή είμαστε!!

    Έξω το απολιθωμένο, νεοτροτσκιστικό, σταλινικό, σεχταριστικό, αριστερίστικο ΚΚΕ!

    Μπροστά για την πατριωτική συμμαχία ΑνεξΕΛ, Σπίθα, Ανταρσύα, ΚΟΕ, Μ-Λ, ΔΗΚΚΙ, ΠΑΣΟΚ (Α-Π), ΕΠΑΜ, ΕΑΜΒ, και λοιπών δημοκρατικών δυνάμεων για τη σωτηρία της πατρίδας μας, του θύματος του ιμπεριαλισμού των ξένων δυνάμεων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζήτω η ταξική συνείδηση με τα γυαλιά του σωσιαλσωβινισμού της εργατικής αριστοκρατίας!

      Όλοι μαζί να ανορθώσουμε τον μεγάλο μας ευεργέτη, την εθνική αστική τάξη!

      Διαγραφή
    2. Κάτω ο προλεταριακός διεθνισμός! Αυτά είναι ξεπερασμένα! Όλοι μαζί για πόλεμο με τον εχθρό, για να χουν τ' αφεντικά μας μια ακόμα πιο άσπρη μέρα!

      Διαγραφή
    3. Προδότες ΚΚΕδες, δεν φτιάξατε το ΕΑΜ να δείξουμε τι εστί Coca Cola Hellas και Postbank στους εχθρούς μας!!!

      Διαγραφή
    4. Πέφτει ΠΟΛΥ ΓΕΛΙΟ! Όποιος υιοθετεί την λογική της "οικονομικής κατοχής", τότε το συμπέρασμα που βγάζει είναι πως οι γερμανοί εφοπλιστές είναι κάτι σαν...δουλοπάροικοι των ελλήνων εφοπλιστών!
      Να είσαι καλά.Ilief

      Διαγραφή
    5. Ναι, αλλά το "Φούχτελ" ακούγεται πιο ναζιστικό απ' το "Λάτσης". Και στο κάτω-κάτω η Λάτσαινα είναι με την αριστερά της προόδου. Άρπα την!

      Διαγραφή
    6. Μιας και ανέφερες την Μαριάνα, να σου θυμίσω πως η πλειοψηφία των Ελλήνων εφοπλιστών είναι ανθρωπιστές. Δεν είχες δει την ταινία του Κούρκουλου με το "όχι άλλο κάρβουνο"; Όπου ο "κακός" ήταν ο γερμανός εφοπλιστής; Τώρα σε "τάπωσα"!Ilief

      Διαγραφή
    7. Και ανθρωπιστές και πατριώτες πάνω απ' όλα. Μια ζωή τους τη φέρνουν τους Γερμαναράδες!

      Και ψόφο στους 800.000 Γερμανούς που δεν έχουν ρεύμα! Να μάθουν να είναι Γερμανοί!

      Διαγραφή
    8. Για αυτό κερδίζει κάποιος στον ανταγωνισμό.
      Είναι "ανθρωπιστικός ανταγωνισμός" όπως λέμε "επίθεση φιλίας".
      Όσο ποιο ανθρωπιστής τόσο καλύτερος καπιταλιστής γίνεσαι.
      Εσύ ο μισάνθρωπος κομμουνιστής που δεν καταλαβαίνεις πως βγαίνει το χρήμα με τον ιδρώτα(προτιμάται των των άλλων).Ilief

      Διαγραφή
    9. Όποιος δεν καταλαβαίνει ότι ρέει αίμα ελληνικό στη Σιδενόρ είναι ΠΡΟΔΟΤΗΣ!!!!

      Διαγραφή
  2. Αυτό ισχύει σε "εργατικά ατυχήματα" εταιριών με έλληνες εργάτες. Των αλλοδαπών δεν μας ενδιαφέρει το χρώμα, των Ελλήνων είναι γαλάζιο. Θα πρότεινα ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να μην εισάγεται αίμα από την Ελβετία. Ως πότε θα γίνεται ο αφελληνισμός των Ελλήνων με μπουκάλες ξένου αίματος; Ilief

    ΑπάντησηΔιαγραφή