Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012

Ο Λάκης και ο χορός του Ζαλόγγου

Έκατσα χθες να δω λίγη τηλεόραση --ιδέα για την οποία πάντα μετανιώνω-- και πέτυχα τον διασκεδαστή Λάκη στο Αλ Τσαντίρι Νιούζ. Διευκρινιστικά, δεν ήμουν ποτέ φαν του διασκεδαστή Λάκη, οπότε δεν παρακολουθούσα ποτέ και την συγκεκριμένη εκπομπή για να είμαι σε θέση να συγκρίνω αυτό που είδα με παλιότερες.

Αυτό που είδα ήταν ένα σκετς με τον Δημήτρη τον Πιατά στον ρόλο διορισμένου με μέσο υπαλλήλου στη Βουλή εκ Καρδίτσης. Κατ' αρχάς, εντυπωσιάστηκα από το κάστινγκ: ο Πιατάς είναι ως παρουσιαστικό και προφορά τόσο πειστικός ως Καρδιτσιώτης όσο θα ήταν ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ως μάγκας του Περαία, ο Κώστας Χατζηχρήστος ως ψωνάρα του Κολωνακίου, ή ο Θανάσης Βέγγος ως νεοϋορκέζος ψυχαναλυτής. Ο άνθρωπος το έβρισκε εντελώς αδύνατο να μιλήσει θεσσαλικά, τόσο που το θέαμα ήταν μάλλον προς το θλιβερό, ιδίως αν γνωρίζεις τα θεσσαλικά.


Αλλά το δεύτερο στοιχείο που με εντυπωσίασε ήταν η σύλληψη του μονολόγου του: αφού επαίρεται ότι διορίστηκε στη Βουλή με μέσο, αυτός και έξι απ' τα αδέρφια του (προφανώς, η Καρδίτσα είναι κάτι σαν την Δυτική Βιργινία της Ελλάδας, μ.ο γέννησεων 14 παιδιά, τα τρία καθυστερημένα και τα δύο πνιγμένα στο πηγάδι), αρχίζει να ξεσπαθώνει ενάντια στο σάπιο πολιτικό σύστημα και να καλεί τον κόσμο να "ξεσηκωθεί."

Αυτά τα ευρήματα του Λαζόπουλου είναι φτιαγμένα για φιλολόγους. Έφαγα τα νύχια μου προσπαθώντας να καταλάβω αν έβλεπα μεταμοντέρνα αυτοπαρωδία του "σώου τύπου Λαζόπουλου", δηλαδή της χύδην μικροαστικής βλακείας ως εξυπνάδας, ή κάποια προσπάθεια σάτιρας που ξεκίνησε για Λευκάδα και κατέληξε, μεθυσμένη στο τιμόνι, κάπου για Χίο, Σάμο, Μυτιλήνη. Δεν έχω δε ιδέα τι κατάλαβε από αυτό το δύστυχο κοινό, για τα βάσανα του οποίου στο όνομα της "διασκέδασης" ανέπτυξα μια πολύ έντονη αίσθηση συμπόνοιας και συμπάθειας.

Το κλου του σκετς ήταν όταν ο ίδιος αυτοπαρουσιαζόμενος ως διεφθαρμένος ως το κόκκαλο δημόσιος υπάλληλος που καλούσε "τον κόσμο να ξεσηκωθεί" ενάντια στη διαφθορά αναφέρθηκε σαρκαστικά σε αυτούς που καλούν τους άλλους να ξεσηκωθούν αντί να ξεσηκωθούν οι ίδιοι. Τρίπαρα δικέ μου. Πόση παρωδική αυτοαναφορά σε ένα σκετς ας πούμε; 

Στο μεταξύ, και λόγω επαγγελματικής διαστροφής, το μυαλό μου άρχισε να περιπλανιέται στα μυστήρια της θεωρίας πρόσληψης --Wolfgang Iser, Hans-Robert Jauss και τα τοιαύτα--, και να θέτει στον εαυτό του το ζήτημα του λεγομένου "ορίζοντα προσδοκιών" αυτού του ακροατηρίου. Τι ακριβώς θεωρεί ότι βλέπει αυτός ο κόσμος; Τι αντιλαμβάνεται σε αυτό ως "σάτιρα"; Ποιανού πράγματος "σάτιρα" το θεωρεί; Του ίδιου του Λαζόπουλου ως εγκεφαλικά διαλυμένου μικροαστού που αδυνατεί να διατυπώσει μία πρόταση χωρίς να παραδοθεί στη ζεστή αγκαλιά της υστερικής ασυναρτησίας; Της τηλεόρασης ως μέσου; Του εαυτού του, ως ψυχαναγκαστικά εγκλωβισμένου κοινού ενός χωρίς ειρμό και νόημα ντελιρίου κάποιου που "τα 'χει πάρει", ενός επαγγελματία της αγανάκτησης; "Διασκεδάζει" αυτός ο κόσμος; Με ποια έννοια; Εγώ γιατί δεν μπορώ να εντοπίσω ίχνος διασκέδασης και μπόλικη μανιοκατάθλιψη στην εθελοντική έκθεση σε μια τόσο διεστραμμένη αντίληψη της "σάτιρας";

Δεν κατάφερα να απαντήσω στα ερωτήματά μου και άλλαξα κανάλι. Επέστρεψα στον Λάκη στο τέλος της εκπομπής, εν τω μέσω ενός ακόμα εντελώς ακατάληπτου σκετς για γκέι κομμωτές που έχουν χάσει τη μνήμη τους, το οποίο είχε μια ασαφή σχέση με το Μνημόνιο, και μια πολύ σαφέστερη με την προώθηση της καλλιτεχνικής καριέρας όσων συνόδευαν τον Λαζόπουλο στην μισό Ντέιβιντ Λυντς, μισό Πέδρο Αλμοδοβάρ, και μπόλικο Λάκης έμπνευσή του. Όταν ολοκληρώθηκε και αυτό, και ενώ η έκφρασή μου πρέπει να είχε κάτι απ' το αποσβολωμένο ανθρώπου που πήγε να δει Χάινερ Μύλερ για να ανακαλύψει ότι ο σκηνοθέτης του "Μηχανή Άμλετ" είναι ο Μάρκος Σεφερλής, έπεσε ένα δημοτικό και σηκώθηκαν όλοι να χορέψουνε, κάτι σαν το χορό του Ζαλόγγου ένα πράμα. Δεν είμαι σίγουρος για το κόνσεπτ του κλεισίματος αλλά μου φάνηκε κάτι σαν "άντε, γελάσαμε κι απόψε. Πάμε όλοι μαζί: Έχε γεια, καημένε κόσμε, έχε γειά, γλυκιά ζωή"--το οποίο, ως συμπέρασμα, μού φάνηκε μάλλον φυσιολογικό για κάποιον που προσπαθεί να καταλάβει τι τού συμβαίνει με μοναδικό θεωρητικό όπλο...τον Λάκη.

Εν κατακλείδι, ήταν μια τρομακτική εμπειρία η οποία με έκανε να ανησυχήσω σφόδρα για την ψυχική κατάσταση μιας μερίδας του κόσμου στην Ελλάδα. Θέλω να πω, άλλο είναι να διαβάζεις για νούμερα κι άλλο είναι να τα βλέπεις.

56 σχόλια:

  1. ΑΝΤΩΝΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΝΙΩΣΑ ΚΙ ΕΓΩ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΗ ΜΟΥ!ΚΑΖ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντωνη, τοσα νουμερα γεμισαν τις πλατειες των "αγανακτισμενων"-χωρις κομματικες ταυτοτητες παντα- γιατι να σε παραξενευουν τα νουμερα της τηλεθεασης που εδωσαν στο νουμερο απο τη θεσσαλια

      Διαγραφή
    2. Μάλλον είμαι αθεράπευτα αισιόδοξος και σκέφτομαι ότι πού θα πάει, θα μεγαλώσει λίγο ο κόσμος. Και μπορεί να μεγαλώνει, δεν θέλω να το ρίξω στην απαισιοδοξία. Απλά από τα 15 λεπτά που είδα, ο άνθρωπος δεν κάνει ούτε για κομπάρσος στο Σέφερ Λι σόου.

      Διαγραφή
    3. Το σωου του Σεφερλη ειναι πολυ πιο "εντιμο" στο κοινο του, κατα τη γνωμη μου παντα

      Διαγραφή
    4. Συμφωνώ απολύτως. Ο Σεφερλής σού λέει ότι βλέπεις βλακείες. Είναι εντελώς έντιμος ως προς το γεγονός ότι στα παίρνει με την μίνιμουμ δυνατή προσπάθεια για να καλύψει έξοδα άλλου είδους.

      Αυτός εδώ ο τύπος θεωρεί ότι "σε κάνει να σκέφτεσαι";!!!!

      Διαγραφή
    5. και εδω το τεκμηριο του χθεσινου εμετου
      http://www.youtube.com/watch?v=oZB5RJHttms&feature=g-all-lik

      κατακαθια

      Διαγραφή
    6. Πέρα από την αδιαμφισβήτητη "εντιμότητα" του (εδω κάνουμε φτηνο-χαβαλε και όχι "σάτιρα" υψηλού επιπεδου) ο φτηνιάρικης Σεφερλής είναι και ως ηθοποιός πολλές κλάσεις πάνω από το σκεπτόμενο παχουλό σκιουράκι...

      Πραγμα διόλου δυσκολο βεβαια... αλλα αντε να κανεις τους κριτικούς των σκατοφυλλάδων να "μολοήσουν" ότι, όπως ακριβως και ο πιο μικρος αριθμός είναι μεγαλύτερος από το μηδεν, ετσι και ο πιο μετριος ηθοποιός ειναι καλύτερος από τον Λακη...

      Διαγραφή
    7. το σκεπτομενο βαλτο εντος εισαγωγικων.
      το σκιουρακι ειναι μηρυκαστικο, γιατι ο συνεπιβατης του κοτερου "Therapin" το 2001 μαζι με κατι μοντελα, πολιστες, και αλλους "επιφανεις" δημιουργους και αοιδους, κατεχει καλα την "τεχνη" . . .

      Διαγραφή
    8. Τα -πολλα- εισαγωγικα εννοούνται...
      Όσο για το σκιουρακι δεν το παω τοσο μακρια. Απλώς αν προσεξεις την φατσούλα και τα δοντακια του, θα δεις θυμιζει εντονα σκίουρο...
      Άλλωστε, επειδη παντα επαιζα με τις λεξεις, μου αρεσει πολύ το "παρατσούκλι" ΣκιουΛάκης...

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα. Είναι γεγονός ότι ο συμπιεσμένος μικροαστός των 90s,ο υπερσυμπιεσμένος των 00s με τις φαντασιώσεις και τα αδιέξοδά τους ήταν το αντικείμενο σάτιρας και συγχρόνως τα ηθικά διδάγματα του Lakis.Δεν είδα τη χθεσινή εκπομπή,αλλά νομίζω ότι μπορώ να την φανταστώ άνετα(έχω παρακολουθήσει Lakis αρκετές φορές στο παρελθόν).Θέλω να σε ρωτήσω αν βλέπεις κάποιο σημάδι να στρέφεται και η πολιτισμική κριτική αλλά και η ίδια η τέχνη στην Ελλάδα προς την άρθρωση κάποιου συνεκτικού καλλιτεχνικού/θεωρητικού λόγου για την παρούσα κατάσταση της κοινωνίας ως κριτικού προς αυτήν ή ακόμα και ως περιγραφικό παρακολούθημα των εξελίξεων,πέρα από τις παρούσες(για μία όχι και τόσο μικρή κοινωνική "ομαδοποίηση" εδώ πέρα,και κυριαρχούσα στην κουλτούρα) μανιοκαταθλιπτικές εξάρσεις των μικροαστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό αναρωτιόμουν φωναχτά χτες, πού είναι μια εκπομπή της προκοπής που να μιλά για την πραγματικότητα. Αλλά και βλέπω τηλεόραση πολύ σπάνια, και εκτός από ΝΕΤ ό,τι αναμεταδίδουν τα τοπικά κανάλια, που εν προκειμένω ήταν αυτό το άκρως καταθλιπτικό θέαμα. Και μένα λοιπόν με απασχολεί αυτό που ρωτάς, αλλά δυστυχώς δεν είμαι ο κατάλληλος να το απαντήσω.

      Διαγραφή
  3. Δε θελατε, αλλα τελικα ειδατε το ..show του Λαζοπουλου, Αντωνη και Ανωνυμε (ΚΑΖ;) εφ οσον τα Ελληνικα καναλια πλεον δεν εχουν και τιποτα καλυτερο να προσφερουν στο κοινο, που υποκειται πλεον σε ακουσιο ...ευδαιμονισμο!
    Μετα απ αυτα, υπαρχει περιπτωση να καταλαβαινει τι εστι μνημονιο και ποιοι τον πουλησαν ψηφιζοντας ''ΝΑΙ'' και ''ΠΑΡΩΝ'';

    Υ.Γ (Για να ζηλεψετε), εγω χθες παντως ειδα ενα ντοκυμαντερ, απ το κρατικο καναλι, για την Αγγλια της Τhatcher,τις απεργιες στα ορυχεια και τον Arthur Scargill! Διδακτικοτατο! :)

    http://bit.ly/W6VRWb

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό μας έδειχνε η κυπριακή τιβι, τι να κάνουμε, είπαμε να ανοίξουμε λίγο χαζοκούτι, αλλά το χαζοκούτι παραείναι χαζό.

      Διαγραφή
    2. BINGO!

      Bingo, αγαπητή Elva, αλλά να μην το παίρνουμε κι επάνω μας εμείς της υπερορίας που έχουμε την τύχη για αντικειμενικούς λόγους να ’χουμε «σωθεί» από τύπους σαν τον «νέο Αριστοφάνη» (τι ιταμή ύβρις, αλήθεια, προς τον Αριστοφάνη και το έργο του!).

      Αλλά μου θύμισες τον Arthur Scargill που πριν από κάποια χρόνια (το 2003 αν δεν με απατά η μνήμη) είχε πει ότι οι ιδέες των Μαρξ, Ένγκελς, Λένιν και Στάλιν εξηγούν τον πραγματικό κόσμο για να δεχθεί ορυμαγδό —φράγμα πυρός το λέγαμε στον στρατό— επιθέσεων από τον βρετανικό τύπο.

      Τον θυμάμαι και σ’ ένα άλλο ντοκιμαντέρ του BBC να εξηγεί γιατί το 1956 είχε υποστηρίξει την βίαια καταστολή της αντεπανάστασης στην Ουγγαρία από τα σοβιετικά στρατεύματα και να επιμένει στην ορθότητα της τότε τοποθέτησής του. Μου ’χε κάνει πολλή εντύπωση τότε, την «καταραμένη» δεκαετία του 1990… Τα ’χε βάλει παλιότερα και με την Solidarność του Lech Wałęsa για να εισπράξει και τότε επιθέσεις που ’φτασαν ως τις απειλές… Πολύ θα ’θελα να μάθω τι κάνει σήμερα…

      Μη απολιθωμένος (ακόμα!) από τις ακτές της Ανατολικής Βαλτικής

      Διαγραφή
  4. Χτες έκανε και μια αισχρή επίθεση στο ΚΚΕ. Και χειροκρότημα απο κάτω.
    Μου ήρθε να φτύσω την οθόνη.
    Το ακροατήριο τελικά πέρνει αυτό για το οποίο ήρθε..την κοροϊδία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. είναι μια θλιβερότατη πραγματικότητα εδώ στην Ελλάδα η αδυναμία ενός σημαντικού κομματιου να "σκεφτει" απλώς δίχως να πέφτει σε αντιφάσεις καθε 60 δευτερόλεπτα. ναι καθε 60 δευτερόλεπτα. δεν είμαι καθόλου υπεβολικός.

    πεδίο δόξης λαμπρό για τους ερευνητές. πόσο ποσοστό είναι ημιμάθεια; πόσο ποσοστό είναι μικροαστική υποκρισία και ψευτιά και κουτοπονηρια και εγκλωβισμός-αναγκαστικά-στην παράνοια και την ασυναρτησία; πόσο ποσοστό είναι οκνηρία-παράδοση στον καθε λακέ των συστημικών ΜΜΕ;

    δίπλα στην τραγωδία της φυσικης εξόντωσης των φτωχών, υπάρχει και ένα διεστραμμένα "αποστασιοποιημένο" επιστημονικό ενδιαφέρον για τις αιτίες της μαζικής αποβλάκωσης

    drazen

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι γίνεται ρε παιδί μου, πράγματι. Και γω κόλλησα λίγο. Κάτι πήρε το μάτι μου ότι έχει πέσει πολύ πάντως η ακροαματικότητά του, μπορεί να υπάρχει ελπίδα.

      Διαγραφή
  6. Και που να πετύχαινες
    και το "πολιτικό λογύδριο"
    κατά του μοχθηρού, απολιθωμένου ΚΚΕ...

    @ψηρίς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι πήρε το μάτι μου αλλά δεν άντεξα να δω μετά το συγκεκριμένο σκετς, κι όταν το γύρισα τέλειωνε.

      Διαγραφή
  7. Καλα να παθεις αφου αποφασισες να δεις την εκπομπη του νεου "Αριστοφανη" *.
    Προσωπικα τον σιχαίνομαι τόσο που δεν διαβασα καν το σχόλιό σου. Οι ελαχιστες εκπομπές που έχω παρακολουθήσει με εχουν εντυπωσιασει για 4-5 λόγους:

    Α. Γιατι τον γλύφουν με ποταπό τρόπο ακόμα και αρκετα "επωνυμοι" και ισχυροι
    Β. Για την τρομακτική του εμπαθεια και εκδικητικότητα
    Γ. Την απόλυτη έλλειψη οποιουδηποτε ταλεντου. Αδυνατει να "παιξει" ακόμα και τον εαυτό του.
    Δ Το απίθανο θράσος του... Ο ανθρωπος "δεν κολλαει πουθενα". Δεν διστασε να μοστραρει την παχουλή σκιουροφατσούλα του στον Γκρεκο και είμαι απόλυτα σιγουρος ότι θα δεχόταν να παιξει τον ίδιο τον αη-Αντώνη ή κανενα στυλίτη χωρις κανενα προβλημα...
    Ε. Για τον μπρούτο αντικομμουνισμό του...


    * δεν ειμαι σιγουρος αλλα εχω την εντυπωση ότι ήταν ο Σταθης της Ελευθεροτυπίας που είχε αποκαλεσει ετσι τον Λακη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χαράμισες την ώρα σου. Κάποτε ο Λαζό (της εποχής των 10 μικρών Μήτσων) ήταν το διαφορετικό στην τιβί. Τώρα δικαιώνει απόλυτα τον τίτλο του λαϊκιστή.
    (δεν τον είδα και από πέρυσι τον αποφεύγω συστηματικά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχα δει λίγο τους Μήτσους σε επαναλήψεις κλπ. Ούτε αυτό κατάλαβα τι έλεγε και γιατί ήταν δημοφιλές. Είναι σαν τον Ζίζεκ ένα πράμα, I don't get it.

      Διαγραφή
  9. -Χωρίς την αποσπασματική απεικόνιση ο λάκης χάνει τη δύναμη του: Σατιριζει με ψέμματα άρα μας καλεί να γελάσουμε "στα ψέμματα".
    -Ο λάκης αδυνατεί να είναι και τα δύο: Και σατιρικός και καλλιτέχνης.
    -Ο λάκης είναι το μηνυμα του εαυτού του και ο λάκης είναι το μέσο αυτού του μηνύματος.
    -Ο λάκης "σατιρίζει" τους "πολιτικούς". Δεν κάνει πολιτική, κάνει σύριζα.
    -Ο λάκης μιμείται τη μίμηση του Λογοθετίδη.
    -Ο λάκης δεν κάνει stand up comedy κάνει κωμωδία του ποδαριού.
    -Αν κάνεις κριτική στο λάκη, τον "φιμώνεις".Αν τον "φιμώσεις" ,φιμώνεις τη Σάτιρα. Αρα ο λάκης είναι σάτιρα.
    -Τα όρια της σάτιρας ξεκινουν και τελειώνουν εκεί που ορίζει ο λάκης.
    -Ο λάκης είναι τόσο καλός, όσο τα όρια του κοινού του.Το κοινό του είναι τόσο καλό όσο θέλει ο λάκης.
    -Αντίθετα με όσα ο λάκης θα εξομολούνταν στον ψυχολόγο του, χωρίς την τηλεόραση δεν θα υπήρχε.Χωρίς την παιδεία του"κλικ" ούτε ο ίδιος θα γελούσε με τα αστεία του.
    -Ο αυτοσχεδιασμός είναι κάτι που ο λάκης το έχει ακουστά. Αναπόσπαστο μέρος της μανιέρας του, το οτοκιού:Η δε αξία των κειμένων εγγυημένη:Είναι δικά του!
    -Ο λάκης είναι "η όαση μέσα στην ερημιά της τηλεοπτικής βλακείας". Καταδεικνύωντας την, ο λάκης ξεχωρίζει συγκρινόμενος με τα υπόλοιπα σκουπίδια: Είναι ανακυκλώσιμος.
    -Αντίθετα με το λάκη, η τραγουδίστρια δεν πλάσσαρε ποτέ τον εαυτό της ως "παράδειγμα πολιτισμού" και διανοούμενη.
    -Αν η τηλεοπτική σαβούρα δεν υπήρχε, ο λάκης θα έπρεπε να την δημιουργήσει για να πουλάει ο ίδιος.
    -Αν ο λάκης δούλευε σε τσίρκο θα ήταν αυτός ο κύριος με το ημίψηλο που βάζει τρικλοποδιά στον κλόουν, για να "γελάσουμε"
    -Τελικά, ο λάκης είναι "άσφαλτος"

    rednready2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το κορυφαίο όμως σημείο της χθεσινής εκπομπής του Λαζόπουλου ήταν άλλο.
    Αφού μόνο δεν έβαλε τα κλάματα για το γεγονός ότι η Παπαρήγα συντάχθηκε με την τρικομματική κυβέρνηση εξαπολύοντας τα ίδια με αυτούς ψεύδη κατά του ΣΥΡΙΖΑ,είπε οτι μάλλον βλέπει πως είναι λίγα τα ψωμιά του ΚΚΕ.Και <> και μια παραλλαγή της γνωστής ηλιθιότητας εργοστάσιο(ΕΣΣΔ)-αντιπροσωπεία(ΚΚΕ),λέγοντας ότι το ΚΚΕ στηρίζει με νύχια και με δόντια ΝΔ-ΠΑΣΟΚ γιατί λέει είναι σαν ένα σουβλατζήδικο έξω απο ένα γήπεδο που βλέπει ότρι με το κλείσιμο του γηπέδου χάνει το λόγο να υπάρχει.
    Και αμέσως μετά απο αυτό το παραλήρημα και κάτω απο τα ενθουσιώδη χειροκροτήματα του κοινού,έδειξε εικόνες απο τις κινητοποιήσεις της περασμένης εβδομάδας.Και επειδή μάλλον ντρεπόταν να δειξει τον Παναγόπουλου να βγάζει λόγο στο Τσικρικά στην prive συγκέντρωση ΓΣΣΕ-ΑΔΕΔΥ,είχε πλάνα απο τις συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ, δίνοντας μάλιστα και συγχαρητήρια στο κόσμο που κατέβηκε να διαδηλώσει.
    Και δεν βρέθηκε ένας απο το κοινό να του πεί:
    Καλά ρε φίλε μας δουλεύεις;

    provocateur

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένας άνθρωπος τόσο χαμηλής αντίληψης δεν θα μπορούσε παρά να πουλά φτηνό και πρωτοφασιστικό αντικομμουνισμό. Το ζήτημα, αν υπάρχει κάποιο ζήτημα, είναι μάλλον αν συνεχίζει ο κόσμος να ανταποκρίνεται στον κοπανιστό αέρα που τού πουλά για "σάτιρα". Γιατί πραγματικά είναι κρίμα. Δεν έχει τέτοιου είδους "διασκέδαση" ανάγκη κανείς σήμερα.

      Διαγραφή
    2. Πολύ καθυστερημένα σχολιάζω μέρες μετά.
      Το κοινό στις εκπομπές δε χειροκροτάει από μόνο του. Υπάρχει κάποιος που δίνει το σήμα και προτρέπει και το κοινό κάνει σαν κομπάρσος αυτό που λέει ο σκηνοθέτης. Ολοι αυτοί που πάνε εκεί επίσης περιμένουν με αγωνία να ικανοποιηθεί η αίτησή τους να είναι παρόντες, Οταν το πετύχουν είναι έτοιμοι να κάνουν ό,τι τους πουν αφου είχαν την "τύχη" να βρεθούν εκεί.Ενα ζήτημα βεβαια είναι τι πρέπει να κάνουν κάποιοι κομμουνιστές που θα τύχει να βρίσκονται εκεί. Live είναι, θα είχε τρομερό ενδιαφέρον μια παρέμβαση είτε από το κοινό είτε από κάποιο καλλιτέχνη.

      Διαγραφή
  11. Γνωμη μου ειναι οτι υπερβαλλετε και εξηγουμαι:
    Ο Λακης και ταλεντο εχει και εφυης ειναι. Για μενα δεν υπαρχει καμια αμφιβολια γι αυτο.
    Περαν τουτου δεν ειναι συνυφασμενο το ταλεντο με την "φιλοκομμουνισμο"(αδοκιμο αλλα δεν ηξερα πώς να το πω αλλιως). Τουλαχιστον στο σημερα. Το Χολυγουντ ποσα ταλεντα ειχε τα οποια τα εκμεταλευτηκε για την προπαγανδα του? Απειρα. Το προβλημα ειναι αλλου. Ο καπιταλισμος και η τεχνη στο καπιταλισμο ειναι συμφυτα με ενα πραγμα:Τον φορμαλισμο.Ετσι και ο Λακης ειναι φορμαλιστης.
    Με τους δεκα μητσους "εσπασε" την φορμα της επιθεωρησης με εναν δικο του τροπο και την επλασε με τον δικο του παλι τροπο για την τηλεοραση. Αυτο ηταν ωραιο τον πρωτο και τον δευτερο χρονο. Ανεκτο τον τριτο χρονο και ανυποφορο απο κει και μετα. Η τηλεοραση ως καπιταλιστικη επιχειρηση και αυτη δεν θελει ποτε να σταματησει ενα προιον πετυχημενο και κερδοφορο(μαζι πανε)ή να ρισκαρει να αλλαξει κατι σε αυτο.Ο θεατης παντα συνηθιζει την επαναληψη των μοτιβων.Ιντριγκες και παρασκηνια(βλεπε "κοντρα" του με Καλημερη)παντα δινουν εκεινο το φιλι της ζωης που εχει αναγκη ενα προιον που αρχιζει και κατηφοριζει. Κυριως θα δωσει και τα απαραιτητα νουμερα χωρις να πειραχτει η φορμα και βεβαιως το περιεχομενο.
    Οσο το περιεχομενο ειναι μια κοινωνικη κριτικη και μονο, ασυνδετη με τα αιτια ειναι εως και θεωρητικα ακινδυνη.Οσο ανεβαινει σταδια και γινεται παρα-πολιτικη κριτικη(δηλαδη του μιλαω για πολιτικα προσωπα αλλα οχι ακριβως στοχευοντας στα πραγματικα κινητρα) ικανοποιωντας ετσι το λαικο αισθημα για διαννουμενιστικο ομως κουτσομπολιο.
    Ετσι ο Λακης τωρα είναι, από μια ριξηκελευθη ομολογουμενως ιδεα, ενας ενσωματωμενος καλλιτεχνης με σαφη πολιτικη και ιδεολογικη τοποθετηση, ορμωμενος από της ασφαλεια των εκατομμυριων που εβγαλε από τις καπιταλιστικες επιχειρησεις της τηλεόρασης, για και από τις οποιες ηταν ακινδυνος. Επαναλαμβανει όμως αν θελετε το μοτιβο των μικρων μητσων(με τα σκετσακια) αλλα και τον κεντρικο χαρακτηρα του Αλ Τσαντιρι που επισης βγηκε μεσα από τους «μητσους».
    Αυτό αν θελετε δεν αναιρει ότι και ταλεντο εχει και εφυης είναι. Αλλα τα χρησιμοποιει ως εκει που εξυπηρετει τα συμφεροντα των αφεντικων του.Μαλιστα γι αυτό είναι επικυνδυνος. Αν θελετε να τον κρινουμε καλλιτεχνικα παντως, τιποτα καινουργιο δεν εχει να προσφερει ειναι ενας αισχρος φορμαλιστης ΕΚΤΟΣ ότι λεει καλα τα ανεκδοτα.

    kagemusha

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μού εξηγείς λίγο τι σχέση έχει ο "φορμαλισμός" με την κραυγαλέα ασυναρτησία που περιγράφω πιο πάνω στο εν λόγω σκετς, όπου το πρόβλημα είναι ακριβώς ότι η μορφή είναι ασύμβατη με το περιεχόμενο και το περιεχόμενο είναι εσωτερικά ασυνάρτητο;

      Διαγραφή
    2. ΕΠίσης, και μιας και πιάσαμε το καθαρά καλλιτεχνικό του Λάκη, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει ΤΙΝΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ ΣΑΤΙΡΑ ήταν οι δέκα μικροί Μήτσοι; Μη μου απαντήσει κανείς "της νεοελληνικής κοινωνίας", γιατί "νεοελληνική κοινωνία" είναι τα πάντα, εγώ, η Παπαρήγα, ο Άδωνις, ο Μηλιός, εσείς, ο Τερλέγκας και οι γραμμές 090.

      Διαγραφή
    3. "ότι η μορφή είναι ασύμβατη με το περιεχόμενο και το περιεχόμενο είναι εσωτερικά ασυνάρτητο;" αυτο ακριβως ειναι φορμαλισμος. Μαλλον φορρμαλισμος πιο σωστα ειναι η "ότι η μορφή είναι ασύμβατη με το περιεχόμενο" και αυτο προκαλει το περιεχομενο να "είναι εσωτερικά ασυνάρτητο". Η συγχυση προκαλειτε οταν ο καλλιτεχνης θελει να πει κατι ηθικα απαραδεκτο αλλα χρησιμοποιει εναν τροπο, μια μορφη ή μια φορμα που καλλιτεχνικα ειναι αποδεκτη απο το κοινο του. Στον καπιταλισμο η τεχνη αν δεν ειναι φορμαλιστικη μπορει να γινει επικυνδυνη. Οσο ειναι φορμαλιστικη εχει πεδιον δοξης λαμπρον

      Της νεοελληνικης κοινωνιας ηταν η σατιρα του!Καλη ή κακη, πετυχημενη ή οχι το συζηταμε, αλλα αυτη ηταν.

      Ο Λακης κυνηγαει τα λεφτα μην εχετε αμφιβολια γι αυτο και θα παταξει τον καθενα που του φραζει τον δρομο...

      kagemusha

      Διαγραφή
    4. Αγαπητε μου kagemusha,
      ειλικρινα μου είναι αδυνατον να αντιληφθω που ενας λατρης του Κουροσάβα -και ίσως γενικότερα της ιαπωνικής τεχνης- βλεπει τον φορμαλισμο στα ξεχειλωμενα σκετσακια του σκιουλακη. Ο φορμαλισμος, ως λατρεια/εμμονη στη φορμα, εχει κάτι το λεπταισθητο και συχνα υπερβολικα επεξεργασμενο (πχ ακριβως γιαπωνεζικη ζωγραφική, όπερα πεκινου για να περιοριστω στην ανατολικη τεχνη ) που μπορει να μας αρεσει ή όχι, μπορει να το βρίσκουμε καποιες φορες κενο περιεχομενου, αλλα δυσκολα θα το θεωρησουμε κιτς και ποτε "χαχολικο" και χοντροκομμένο όπως τα γελοία ακαλαισθητα σκετσακια του μεγαλου σα-τυροκόμου...

      Διαγραφή
    5. Σόρι, αλλά ο φορμαλισμός δεν προϋποθέτει καμία ασυμβατότητα μορφής και περιεχομένου, αλλά αφορά την πρόταξη της μορφής πάνω από το περιεχόμενο και ουσιαστικά την μετατροπή της μορφής σε περιεχόμενου του εαυτού της. Για παράδειγμα, στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό του Πόλοκ, η υλική μορφή του πίνακα και η επιφάνεια του καμβά ως τέτοια αποτελούν και το ουσιαστικό περιεχόμενο της ζωγραφικής, που δεν έχει πια αναπαραστατικό περιεχόμενο.

      Η ασυμβατότητα μορφής και περιεχομένου και η ασυναρτησία περιεχομένου ονομάζονται απλώς "ανικανότητα", "ασχετοσύνη", "τεμπελιά" και "βλακεία."

      Διαγραφή
    6. Δεν ειπα πουθενα οτι το προυποθετει. Οταν προτασεις πανω απο ολα την φορμα σου δυνητικα εχεις ασυμβατοτητα με το περιεχομενο. Στην περιπτωση του λακη ομως αυτο ειναι το αποτελεσμα του φορμαλισμου του. Δηλαδη προωθει την σατιρα ως εργαλειο τετοιο, ας το πουμε φορμα, που απο τη δυση της ειναι αντισυστημικη επιδιωκωντας να φανει τετοιος αλλα το περιεχομενο του ειναι βαθεια συστημικο. Παρε τους Αρβυλα για παραδειγμα οι οποιοι ειναι και βλακες και τεμεπηδες.
      Για μενα δεν πρεπει να υποτιμουμε την δυναμη του λακη προς το κοινο του. Τον μισω και γω αλλα δεν τον υποτιμω.
      Αυτη ειναι (νομιζω) η διαφορα μας.

      kagemusha

      Διαγραφή
    7. Ενα πολύ καλό βοήθημα για τις σχετικές συζητήσεις είναι το "Φιλοσοφικό Λεξικό του Ρόζενταλ." ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για κάθε βιβλιοθήκη ή το "Στοιχιώδης Αισθητική" του Β. Ραφαηλίδη. Εξίσου απαραίτητο!

      Φορμαλισμός είναι η "επιμονή" στη μορφή, "η πρόταξη της μορφής πάνω από το περιεχόμενο" που λέει ο Αντώνης. Η "τέχνη για την τέχνη" κατ επέκτασιν.


      rednready2

      Διαγραφή
    8. Τουλαχιστον κατα τον Ερνστ Φισερ φορμαλισμος ειναι: τεχνικισμος, ακαδημαισμος, μιμηση ή επαναληψη παλαιων προτυπων σε νεες εποχες, διασταση απο τα ανθρωπινα αισθηματα και ως εκ τουτου από τη ζωη.
      Και για ολα αυτα κατηγορω τον λακη
      Αλλα και κατα τον Μπρεχτ:Η τεχνη δεν ειναι ο καθρεπτης που αντικατοπτριζει την πραγματικοτητα, αλλα η σφυρα που τη διαμορφωνει.
      Και επισης γι αυτο κατηγορω τον Λακη

      kagemusha

      Διαγραφή
  12. Πέρα απο την κριτική η οποία είναι 100% σωστή, θέλω να σε ευχαριστήσω γιατί είχα να γελάσω με κείμενο πολύ καιρό. Η τελευταία παράγραφος είναι όλα τα λεφτά. Αποδίδει ακριβώς όλη τη σύγχυση και το γιούχα κλίμα, των ελλήνων, των επιλογών τους και του τρόπου "σκέψης' τους. Πως μπορώ να επικοινωνήσω μαζί σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τα τουϊταρίσματα και τα news feeds έχουνε αλλάξει τον τρόπο που σκέφτοναι οι άνθρωποι. Ήρθαν να σφραγίσουν την ανεπάρκεια σκέψης.
    Καλοδουλεμένοι τίτλοι σου πλασάρουν το σχόλιο για είδηση. Διαβάζεις τον τίτλο, πας στον επόμενο τίτλο, φτάνει/ενημερώθηκες, και φεύγεις για τουΐτερ και φέισμπουκ να πεις την εξυπνάδα , να πάρεις τα λάικς και να συνεχίσεις. Έτσι έγινε και με τις δηλώσεις της Αλέκας που γίνανε "δήλωση".

    Μια χαρά δουλειά. Προσθέτουμε και το γκουγκλ που για να θυμηθούμε την πρωτεύουσα της Αγγλίας μας είναι απαραίτητο.

    Κάπως έτσι αποσπασματικά, σε γρήγορη ταχύτητα πλασάρονται όλα. Κι όταν λέω όλα εννοώ όλα. Αυτή είναι πλέον η ζωή. Λίγο από δουλειά, λίγο από κάθε έντονη γεύση, λίγο από τέχνη και πολύ από σόου με γρήγορες σκηνές, λίγο από μουσική και πολύ από γρήγορους ρυθμούς...και πάει λέγοντας.
    Ο Λάκης ταιριάζει απόλυτα στην κουλτούρα μας.
    Τίποτα δεν είναι τυχαίο.

    Tsaf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμαρώστε: http://www.enikos.gr/stathis/96409,Poy_(to)_paei_to_KKE;.html

      Προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι επιχειρηματολογικά τουλάχιστο, η βλακεία είναι ανίκητη, καθότι ο βλαξ, μην κατανοώντας τα στοιχειώδη, ή κάνοντας τον βλάκα και ότι δεν καταλαβαίνει, είναι προδικασμένο να εξαντλήσει αυτόν που προσπαθεί να εξηγήσει οτιδήποτε.

      Κατά συνέπεια, ο γάιδαρος πετάει, εγώ έχω να πάω σε μια διάλεξη για Χέγκελ, και ο Στάθης βγάζει το ψωμάκι του κι αυτός όπως μπορεί και δύναται.

      Διαγραφή
    2. Δεν θα έλεγα Βλακεία, θα έλεγα Παιδεία με την ευρεία της κοινωνικής μόρφωσης, έννοια, όπως και πρόσφατα κάπου στο μλογκ και εσύ (ξανα)διευκρίνισες.

      Με την ευκαιρία, να πω ότι, οι [από την κατά παντός υπευθύνου επανεκτοξευόμενη ιστορική, μάλλον "απολιτίκ", για την εποχής της, πραγματεία: http://www.istorikathemata.com/2010/12/blog-post_11.html έως και την επίσης πολλές φορές καταχρηστικά πολυφορεμένη: http://afigisizois.wordpress.com/2011/07/29/a%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA-%CE%BA%CE%BF%CF%8A%CE%BD%CE%B5%CF%81-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%B5%CF%87/ του ανυπέρβλητου Μπέρτολτ Μπρεχτ] (νεο)εξελικτικές, μεταφορικά έστω, ρητορικές κατά προσώπων ή αντιλήψεων, μάλλον ζημιά κάνουν, ανεξαρτήτως προθέσεων και πολιτικής κατεύθυνσης, και σε ένα βαθμό, ιστορικά διαπλέκονται (κατά περίπτωση αντιστικτικά) με συμφραζόμενες της εποχής τους, φουτουριστικές ή μαξιμαλιστικά διατυπωμένες σοσιαλιστικές/κομμουνιστικές, ρητορικές.

      ε.

      Διαγραφή
    3. Ότι έγραψα προηγουμένως έγινε πριν διαβάσω την άποψη και το σεβαστό μεροκάματο του Στάθη, και εξακολουθώ να παραμένω σ' αυτό.

      ε.

      Διαγραφή
    4. Πριν γινόταν ντροπαλά αυτό, αν και η έλλειψη ταξικού λόγου έβγαζε μάτι. Πλέον δεν κρύβουν τίποτα, έτσι και ο Στάθης γράφει ξεκάθαρα ότι πέρα από τα ψηφαλάκια δεν τον νοιάζει κάτι άλλο (τα υπόλοιπα είναι αριστερισμοί, για πιο αριστερή κριτική δε υπάρχουν και οι σαλτιμπάγκοι της ίσκρα και των συνιστώσων να λένε για τον κοινοβουλευτικό κρετινισμό του κκε που θέλει μόνο να πάρει πίσω τα ποσοστά του -- αν και, πάλι κατά τους ίδιους, κάνει τα πάντα για να τα χάσει).

      Έχουμε την καραδεξιά στάση της ΑΠ στα συνδικάτα, την πλήρη συμφωνία με αυτή την πολιτική από όλο τον συριζα χωρίς καν λεκτικές φιοριτούρες (πχ η δήθεν αλληλεγγύη στους χαλυβουργούς πάει κι αυτή), την απόδειξη ότι μπορούν να κινητοποιούν περισσότερα πανό από ανθρώπους (κάτι που προσπαθούν να το κρύψουν με χίλιους δυο τρόπους, θυμηθείτε τις ακροδεξιές προβοκάτσιες εναντίον του παμε που παρουσιάστηκαν από την αυγή ως λαϊκές αποδοκιμασίες), την ενσωμάτωση στον συριζα κάθε είδους μικρομεγαλοπασόκου του συνδικαλιστικού χώρου και απέναντι σε όλα αυτά την στάση του κκε και του παμε. Οι δηλώσεις των τσίπρα, σταθάκη, παπαδημούλη κτλ είναι το λιγότερο πλέον.

      Τι να κάνουν λοιπόν; Να αντιπαρατεθούν στην παπαρήγα με όρους πολιτικής οικονομίας; Σάμπως το έκαναν ποτέ; Ωραίο θέμα για εκδήλωση αλλά μέχρι εκεί. Το επόμενο βήμα λέγεται αυριανισμός. Κικίλιας, Λυριντζής, Οικονόμου κτλ, έρχεται και συνέδριο να τους ανακατέψουμε κι άλλο λίγο με τους μπαρουφάρες μας (αλήθεια ποιά είναι η ενασχόληση του κκε με τα εσωτερικά του συριζα; ξέρω πολλά άρθρα που επιτίθενται στις πολιτικές θέσεις που εκφράζουν στελέχη του συριζα, αλλά άρθρα για το αν ο σταθάκης εποφθαλμιά την θέση του τσακαλώτου δεν ξέρω).

      Είναι που ακούνε τον ήχο της πλατείας, που δεν τον ακούει το κκε, όπως έγραψε η αυγή. Είναι προφανώς η σχεδόν νεκρική σιωπή που τους δίνει το δικαίωμα να θέλουν όλες τις αλλαγές από τα πάνω με την κυβέρνηση της αριστεράς και να ειρωνεύονται τα περί λαϊκής εξουσίας. Γιατί στην άλλη πλατεία που διαδηλώνει το παμε (αυτήν που αναφέρουν οι μουλάδες) έχει αρκετό θόρυβο...

      Ijon Tichy

      ΥΓ: Σε περίπτωση που δεν το έχεις δει, πάρε και εδώ την α/α/α/.../α απογοήτευση επί του θέματος.

      http://parallhlografos.wordpress.com/2012/11/12/%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%AD%CE%BE%CE%BF%CE%B4%CE%BF/

      Μεγάλος νταλκάς το να ποντάρεις αντιεξουσιαστικά στην κυβέρνηση της αριστεράς, ξαναγυρίζουν πολλοί από αυτούς στις φυσικές τους θέσεις, "να βγούμε όλοι όπως είμαστε έξω να τους πάρουμε σβάρνα" (ποιούς ακριβώς δεν διευκρινίζεται), κάνουν και κριτική στον συριζα με τον γνωστό τρόπο (αρκετά με τους "κωματάρχες" κτλ) και όταν ξαναέρθει η κρίσιμη στιγμή πάλι πρώτοι πρώτοι θα δώσουν τον αγώνα για να έρθει "η ώρα της αριστεράς".

      Διαγραφή
    5. Αμ τα σχόλια της ανάρτησης του Στάθη τα βλέπετε; Ελαχιστοι συμφωνούν!

      Διαγραφή
    6. Πάντως αρκετά σχόλια από κάτω του Σταυρόπουλου που διάβασα, με εντυπωσίασαν θετικά.
      Το κείμενο δεν το διάβασα και ούτε πρόκειτε.
      Ούτε το enikos.gr παρακολουθώ και δε ξέρω το κοινό του.

      Διαγραφή
    7. Τα κόλπα του μάγου :

      1. Σας λέω πλαγίως ότι αυτό που είναι ολοφάνερο στα μάτια σας δεν είναι όπως το βλέπετε. Σας έπεισα γιατί θέλετε να το πιστέψετε.
      -Ο ΣΥΡΙΖΑ θα γίνει ΠΑΣΟΚ αν γίνει κολυμβήθρα του Σιλωάμ για τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ κι όποιον άλλον μας έφερε έως εδώ.

      2. Το πιστέψατε και ξέρω πως πέσατε στη λούμπα! Ορίστε! Όλα είναι αλλιώς, όχι όπως νομίζατε.
      -Ομως κάνετε, ενώ αφελείς δεν είσθε, πως δεν καταλαβαίνετε τη διαφορά. Δηλαδή τι θέλετε; Οι πρώην ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ ή της Ν.Δ. να μην έχουν καταφυγή, ούτε προσδοκία; και τότε, αν δεν μετακινηθούν αυτοί οι πολίτες, πώς θα αναταχθούν οι συσχετισμοί μέσα στον λαό, υπέρ του;

      ... οι συσχετισμοί αλλάξανε με την ελπίδα και την ψήφο μόνο... μαθήματα πολιτικής οικονομίας από το Στάθη. Σ' ευχαριστούμε Μ-Λ Στάθη.

      Tsaf

      Διαγραφή
    8. Και μία συνέντευξη που τόσο πολύ αγαπώ!


      http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=54186

      Υπό ποιους όρους, λοιπόν, η συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ;


      - Αφήνω το θέμα να το διερευνήσουμε μέσα από μια συζήτηση που πρέπει να διεξαχθεί απροκατάληπτα, από τη στιγμή που τα συμπεράσματα από τις πρόσφατες εκλογές θα θέσουν τα προβλήματα σε νέα βάση. Θα έλεγα να ωριμάσουμε μαζί με τα πράγματα. Η άρνηση, όμως, ενός συστηματικού διαλόγου δεν βοηθάει καθόλου.

      * Πώς βλέπετε τη δημιουργία του περίφημου τρίτου πόλου;

      - Είναι κάτι που δεν με γεμίζει με ενθουσιασμό, αλλά δεν το απορρίπτω. Είναι δυνατή η δημιουργία, όμως αξίζει τον κόπο να δημιουργηθούν μεγάλες ελπίδες σε κάτι που είναι αβέβαιο; Πιστεύω ότι μετά τις εθνικές εκλογές θα προκύψει επιτακτικά η ανάγκη να πολλαπλασιασθούν οι προσπάθειες και για συνεργασία με τους Οικολόγους Πράσινους. Εμείς έχουμε κάθε λόγο η οικολογική διάσταση της πολιτικής να πάρει συγκεκριμένη πολιτική έκφραση και να εξασφαλιστούν συνθήκες ομαλής συνεργασίας.

      * Χωράει και το ΚΚΕ στον πόλο;

      - Κατά τη γνώμη μου, όχι. Πρέπει να τελειώνει αυτή η φλυαρία με το ΚΚΕ. Αυτό το κόμμα έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που δεν μπορεί κανένας να αγνοήσει. Είναι ένοχο για την καταστροφή του ενιαίου Συνασπισμού, που αποτελούσε στην εποχή του μια μεγάλη ελπίδα. Δεν παραγνωρίζω ότι υπήρχαν και άλλα λάθη. Να κρατήσουμε, όμως, ένα πράγμα: Το ΚΚΕ δεν μπαίνει σε καμιά συνεργασία αν δεν την ελέγχει απολύτως. Συνεπώς, οι εκκλήσεις να συνεργασθούμε είναι χωρίς περιεχόμενο.

      .
      .
      .

      Ποιος Στάθης και ποιος Λένιν και Μαρξ που τους κάνουμε συνθηματάκι αποσπασματικό;
      Εδώ μιλάμε στο λέει φάτσα φόρα όπως είναι : ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΑΣΟΚ!!!

      Διαγραφή
  14. -Έχει και το "Αντιμνημόνιο" το ντ(;)λάρα του. Πέντε γράμματα.
    Οι Δέκα μικροί Ζίζεκ, με την κρίση, προφανώς κατέβασαν ποιότητα και τιμές.

    ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο Λάκης στην Ελλάδα τζιαι ο Όστερμάιερ στη Γερμανία. Ήμουν Βερολίνο πρόσφατα τζιαι επήα να δω την Χέτα Γκάμπλερ. Τα γερμανικά μου εν χάλια αλλά αφού ήξερα το έργο είπα να δω την προσέγγιση του. Σημείωση ότι αμαν εν μιλάς τη γλώσσα, προσέχεις πολλά άλλα πράματα όπως body language, mannerisms (σόρρυ για τα αγγλικά, είμαι Κυπραία), αντιδράσεις του κοινού κλπ. Ο Όστερμάιερ τζιαι καλά επροσπάθησε να δώσει μια σύγχρονη προσέγγιση στο έργο, το οποίο όμως εξεγύμνωσε εντελώς την κριτική μαθκιά του. Εκατέληξε τόσο επιφανειακό ώστε απλά να κάμνει μια κωμωδιούλα για να χαχανίσει ο κόσμος. Τζιαι πιστέψετε με ο κόσμος εχαχάνιζε για δκιόμιση ώρες αστμάτητα. Τζιαι εν είσσιε να κάμει καθόλου με γέλιο αμηχανίας λόγω ταύτισης κλπ, απλά εδιασκέδαζε το. Τωρά εννα μου πείτε εν Γερμανοί έχουν τα καλά της τζοιλιάς τους, η διάβρωση ούτε καν φαίνεται ... ξέρω; τι να πω; Στην περίπτωση τούτη πάντως ήταν τι Λάκης, τι Όστερμαιερ! Ελπίζω να μεν είναι τελείως άσχετο το σχόλιο αλλά τζίνο που ένιωσα βλέποντας την παράσταση εν πολλά παρόμοιο με τα σχόλια σου για τον Λάκη Αντώνη τζιαι είπα να το μοιραστώ. Η ανευθυνότητα είναι διάχυτη προφανως.
    Μαρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "Το κλου του σκετς ήταν όταν ο ίδιος αυτοπαρουσιαζόμενος ως διεφθαρμένος ως το κόκκαλο δημόσιος υπάλληλος που καλούσε "τον κόσμο να ξεσηκωθεί" ενάντια στη διαφθορά αναφέρθηκε σαρκαστικά σε αυτούς που καλούν τους άλλους να ξεσηκωθούν αντί να ξεσηκωθούν οι ίδιοι. Τρίπαρα δικέ μου. Πόση παρωδική αυτοαναφορά σε ένα σκετς ας πούμε; "

    σε μία χώρα 10.000.000 να δεις πόση χωράει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αναδημοσίευση στη Lifo. Είναι α) να μην μπαζζωθεί, β) να μην είναι το θέμα (όχι η ανάλυση!) εντός των διανοητικών ικανοτήτων των συντακτών της Lifo.

    After all it's a Dalaras world!

    http://www.lifo.gr/team/readersdigest/33720

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι. Δυο ποστ για σελέμπριτιζ έγραψα σε σύνολο 2.254 αναρτήσεων ως τώρα, ΚΑΙ τα δύα είναι στα δέκα πρώτα σε αναγνωσιμότητα. Ελέω lifo, αν και όχι μόνο.

      Πολύ βαθιά κουλτούρα στην Ελλάδα...

      Διαγραφή
    2. Α, βάλε και ένα ψευδώνυμο σε παρακαλώ.

      Διαγραφή
    3. Θα μου πεις, καμιά 500ρια είναι για το ΚΚΕ...Μα, για το ΚΚΕ θα διαβάζουμε τώρα; Αφού είπαμε, είμαστε κουλτουριάρικη χώρα...

      Διαγραφή
    4. Χέρμαν, το ψευδώνυμο.

      Διαγραφή