Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2012

Βαθιές σκέψεις

Η φτώχεια είναι καταθλιπτική. Η σκέψη επίσης. Η σκέψη για τη φτώχεια είναι διπλά καταθλιπτική. Τι να κάνεις; Να δοκιμάσεις τη φτώχεια της σκέψης! Κλείσε τα μάτια και ταξίδεψε στον ουτοπικό τραχανά του Τζον Χόλογουεϊ. Πέρα από τον πόνο...πέρα από την αγωνία...πέρα από την φιλοσοφική παιδαριωδία...πέρα στους πέρα κάμπους που είναι οι ελιές...

Μόλις ο δεύτερος "φιλόσοφος" μετά τον Σλαβόι Ζίζεκ που κερδίζει μια θέση στο Lenin Reloaded κάτω από την ετικέτα "Ό,τι να ναι".

Σημείωση: Ο απαραίτητος για την μετατροπή του τραχανά σε "βαθιά σκέψη" μπάφος ("that's so deep, maaaaan...") δεν περιλαμβάνεται στην ανάρτηση. Αγοράστε ξεχωριστά.

21 σχόλια:

  1. Το να γυρνάει γύρω-γύρω ο μπάφος, και κάνενας να μην τον ιδιοποιείται πέραν των τριών τζούρων, κι αυτό επίσης είναι ο κομμουνισμός.

    Κομμουνισμός επίσης είναι ένα μεγάλο όργιο όπου πηδιόμαστε όλοι καθώς ακούμε Ραβί Σανκάρ.

    Και τι άλλο είναι ο κομμουνισμός παρά τα πρωτοβρόχια, τα αποδημητικά πουλιά, και ο εθνικός ύμνος της Μογγολίας ένα Σάββατο απόγευμα στις 5;

    Δεν μας χέζεις ρε Τζον;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. .. into which we bubble and overflow into one another and beyond ...

    http://www.askmehelpdesk.com/plumbing/toilet-bubble-overflow-266614.html


    Έχω διπλωθεί στο πάτωμα από τα γέλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι είναι αυτός ρε...σε ποιο acid τριπάκι του 68 κόλλησε ο εγκέφαλός του την τελευταία πενηνταετία;

      Διαγραφή
  3. Αν εχασε παντως καμμια μανδαμ το σκυλακι της..να παρακαλαει να γινει..
    κομμουνισμος μια ωρα αρχιτερα προκειμενου να το βρει αμεσως! Α, και οποιος θελει κηπους στη θεση των παρκινγκς να μη περιμενει να γινει..κομμουνισμος, ας φωναξει τους..Ατενιστας, που θα ρθουν τρεχοντας!

    Αυτος ο Χόλογουεϊ σνιφαρε πολλα πραγματα στα νιατα του, φαινεται! :)


    Διαβαζω, επισης, δια τον...εξαιρετο αυτον...φιλοσοφο:

    ''He is a lawyer, Marxist-oriented sociologist and philosopher, whose work is closely associated with the Zapatista movement in Mexico, his home since 1991. It has also been taken up by some intellectuals associated with the piqueteros in Argentina; the Abahlali baseMjondolo movement in South Africa and the Anti-Globalization Movement in Europe and North America. He is currently a teacher at the Institute for Humanities and Social Sciences at the Autonomous University of Puebla''. http://bit.ly/3VhwPI

    (No wonder why things got ..f##ked up in Mexico and S. Africa!) ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επιτέλους κατάλαβα τι είναι ο κομμουνισμός.
    Βοήθησε πολύ και το λινκ του Waltendegewalt είναι η αλήθεια, γιατί θες και λίγη θεωρία, πέρα από το οπτικοακουστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά είναι...και μετά παιδεύουμε τον κόσμο να διαβάζει Χέγκελ...εδώ τα έχει λύσει όλα ο άνθρωπας! Μιλάμε για πολύ κομμουνισμό όμως, ε;

      Διαγραφή
    2. Το πολύ δεν μπορεί να περιγράψει το μέγεθος.
      Και βρίσκει και τα χαμένα σκυλάκια! Αυτό είναι απροσμέτρητα σημαντικό και το ΚΚΕ δεν το έχει αναφέρει αυτό ποτέ.

      Διαγραφή
    3. Κομμουνισμός είναι όταν κάποιος που έχει πιτυρίδα βρίσκει ένα μαγικό σαμπουάν.

      Διαγραφή
  5. Συμφωνώ ότι ο φιλόσοφας είναι ό,τι να ναι και για κοροϊδία. Και λίγα του σούρνετε. Δε φταίει όμως το Πάρκο Ναυαρίνου γι΄ αυτόν, ούτε έχει καμία σχέση το συγκεκριμένο πάρκο με τους Ατενίστας. Το συγκεκριμένο πάρκο ήταν (και είναι) ιδιωτική περιουσία που καταλήφθηκε, φυτεύθηκε, διαμορφώθηκε και αυτοδιαχειρίζεται αποκλειστικά από κατοίκους, χωρίς καμία κρατική, δημοτική παρέμβαση, αντίθετα γίνεται συχνά ο πρώτος στόχος της καταστολής στη συγκεκριμένη περιοχή. Δεν είναι σωστό να απαξιώνουμε προσπάθειες, επειδή βρέθηκε ένας μαστουρωμένος γεροχίππυς. Και επίσης ο αγώνας για το δημόσιο χώρο είναι και αυτός ένας σημαντικός αγώνας, μαζί με τον εργασιακό. Η σύνθεση των αγώνων είναι αυτή που θα δώσει αποτελέσματα, σύμφωνα με την ταπεινή γνώμη μου. Βάζω το τελευταίο κάλεσμα του πάρκου, για όποιον ενδιαφέρεται.

    http://parkingparko.espivblogs.net/2012/09/19/22-23-%cf%83%ce%b5%cf%80%cf%84%ce%ad%ce%bc%ce%b2%cf%81%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%bf-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%bf-5/

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία. Γιάννης Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπε κάποιος κάτι για το πάρκο Ναυαρίνου, εκτός απ' τον φιλόσοφο του πεγιότε;

      Δεν νομίζω ότι το να γελάς με τον ισχυρισμό ότι το πάρκο Ναυαρίνου είναι...ο αντικόσμος που φέρνει τον κομμουνισμό προσβάλει το πάρκο Ναυαρίνου, έλεος.

      Διαγραφή
  6. Ήθελα να αντικρούσω τον εντελώς λανθασμένο παραλληλισμό με τους ατενίστας του σχολιαστή/σχολιάστριας Elva. Εγώ προσωπικά δεν ξέρω σίγουρα τι είναι αυτό που θα φέρει τον κομμουνισμό,ειδικά σήμερα. Εσείς που είστε σίγουροι, δικαιούστε να γελάτε. Επίσης προσπαθώ να είμαι ψύχραιμος στα σχόλιά μου, γνωρίζοντας ότι διαφωνούμε σε πάρα πολλά. Εκφράσεις όπως έλεος, αηδία (σε προηγούμενο σχόλιο αλλού), δε βοηθούν. Μην το δημοσιεύσεις αν δε θες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο παραλληλισμός αφορά την κάθετη υπερτίμηση καθημερινών αισθητικών παρεμβάσεων σε μικροκλίμακα με κάποιου είδους κοσμοϊστορική αλλαγή.

      Εφόσον δήλωσες ότι και λίγα λέμε για Χόλογουεϊ δεν κατανοώ γιατί ξαφνικά το "έλεος" για την ακατάσχετη παιδαριωδία του ανθρώπου σε πειράζει. Κάτι δεν κολλάει.

      Σε σοβαρό φιλοσοφικό επίπεδο έχω το μειονέκτημα να μπορώ να συζητήσω μόνο αν κάποιος με πείσει ότι κατανοεί τα στοιχειώδη της φιλοσοφίας. Όταν κάποιος για παράδειγμα λέει "οι ταυτότητες θα υπάρχουν μόνο για να ξεπερνιούνται", τότε δεν έχει κατανοήσει το παραμικρό από την φιλοσοφία και αδυνατώ να επιδείξω σεβασμό στην επιμονή του να θεωρεί τον εαυτό του φιλόσοφο ή σε όποιους χάσκουν με τις σοφίες που πετάει.

      Διαγραφή
    2. με κάποιου είδους =ως κάποιου είδους

      Παρεμπιπτόντως, δεν με ενδιαφέρει καθόλου το πάρκο Ναυαρίνου και δεν θα έκανα ποτέ συζήτηση για κάτι που δεν με ενδιαφέρει. Χωρίς να θέλω να προσβάλω κανένα, και άλλους δεν τους ενδιαφέρει ο κομμουνισμός, πχ.

      Διαγραφή
    3. Α ρε Πλάτωνα, τι σού μελλε να πάθεις...

      http://remacle.org/bloodwolf/philosophes/platon/cousin/sophiste3.htm

      Διαγραφή
  7. 1)H έμπρακτη, μέσα από αγώνες, κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας (έστω και αν αφορά ένα μόνο οικόπεδο στο κέντρο της Αθήνας) και η διατήρηση αυτού του χώρου ελεύθερου και αυτοδιαχειριζόμενου (αυτό είναι το πάρκο ναυαρίνου, αλλά και άλλοι χώροι), δεν είναι απλή αισθητική παρέμβαση. Είναι πολιτική πράξη με πολιτική σημασία, της οποίας το παράδειγμα καλό είναι να βρει μιμητές.
    2) Δεν αισθάνομαι καθόλου την ανάγκη να υποστηρίξω το φιλόσοφα. Δεν με αφορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "H έμπρακτη, μέσα από αγώνες, κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας (έστω και αν αφορά ένα μόνο οικόπεδο στο κέντρο της Αθήνας) και η διατήρηση αυτού του χώρου ελεύθερου και αυτοδιαχειριζόμενου (αυτό είναι το πάρκο ναυαρίνου, αλλά και άλλοι χώροι), δεν είναι απλή αισθητική παρέμβαση. Είναι πολιτική πράξη με πολιτική σημασία"

      Πράγματι. Αυτό νομίζεις εσύ. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Κάποιοι άλλοι δεν νομίζουν καθόλου αυτό. Νομίζουν ότι υπάρχει κάτι που ονομάζεται "τρόπος παραγωγής", με ατέρμονα περιθώρια ελαστικότητας σε ό,τι αφορά τα είδη παρεμβάσεων που εσύ θεωρείς "πολιτικά" και με μηδενικά περιθώρια ελαστικότητας σε άλλα είδη παρεμβάσεων, με τα οποία δεν ασχολείσαι.

      Διαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σχόλιο σβήστηκε εκ παραδρομής. Λογικά, θα μπορέσω να το αποκαταστήσω.

      Απαντώ, όπως και να χει.

      Πράγματι, εγώ απαξιώνω τον "αγώνα για τον χώρο" που είναι "αγώνας για τον χώρο" όταν αφήνει εντελώς ανέγγιχτο τον τρόπο παραγωγής. Τέτοιου είδους "αγώνα για τον χώρο" κάνουν και οι Ατενίστας, για την σύγκριση με τους οποίους προσβλήθηκες.

      Και επειδή δεν είμαι χτεσινός και τον Λεφέβρ μου τον ξέρω απ έξω, όπως και το καρακλέψιμο που του ριξαν οι καταστασιακοί που είχαν και το θράσος να κατηγορήσουν αυτόν για κλέψιμο όταν αυτός τα λεγε από τη δεκαετία του 40, θα σου θυμήσω ότι για τον Λεφέβρ υπήρχε κάτι που λεγόταν "ολότητα", εγελιανο-μαρξιστικό σε χαρακτήρα, και όχι "παρεμβάσεις" στο χώρο για περισσή αυτο-ικανοποίηση και ωραίες γεφυρούλες μεταξύ ακτιβισμού και λάιφσταϊλ.

      Όβερ εντ άουτ.

      Διαγραφή
  9. Ξαναστέλνω επιγραμματικά το σχόλιό μου, σε περίπτωση που δεν μπορέσεις να το σώσεις. Μην απαντάς όμως χωρίς να δημοσιεύεις τα σχόλιά μου, γιατί με κάνεις να φαίνομαι εντελώς αλλοπρόσαλλος :

    Ο χώρος στον καπιταλισμό ελέγχεται από το κεφάλαιο και είναι εμπόρευμα. Επομένως ο αγώνας για το χώρο δεν είναι ξεκομμένος από τον αγώνα ενάντια στο σημερινό τρόπο παραγωγής και δεν αφήνει ανέγγιχτο τον σημερινό τρόπο παραγωγής, από τη στιγμή που απελευθερώνεται χώρος από την ιδιοκτησία και το εμπόρευμα. Δεν καταλαβαίνω την αναφορά στο Λεφέβρ, δεν τον έχω διαβάσει. Το κείμενο του πάρκου που έβαλα παραπάνω απαντάει πλήρως στα περί αυτοικανοποίησης και λάιφ στάιλ.
    Μίλησα επίσης για τις περιφράξεις κοινόκτητων χώρων στην Αγγλία, στις απαρχές του καπιταλισμού, για τις οποίες, αν δεν κάνω λάθος, μιλάει και ο Μαρξ στον Α΄ τόμο του κεφαλαίου. Αν θες απαραίτητα κάποια θεωρητική αναφορά, δεν είναι ο Λεφέβρ, ούτε βέβαια οι καταστασιακοί, αλλά ο Πολάνυι, στο Μεγάλο Μετασχηματισμό, που μιλάει για την ιδιωτικοποίηση της γης, ως απαραίτητη προϋπόθεση της λειτουργίας του τρόπου παραγωγής που μας αφανίζει. Επίσης μίλησα και επιμένω για σύνθεση όλων των αγώνων, ως μοναδική διέξοδος σήμερα. Τελευταία απαραίτητη διευκρίνιση, σχολιάζω πάντα ως άτομο και όχι ως εκπρόσωπος οιασδήποτε συλλογικότητας. Όβερ εντ άουτ και από μένα.
    Γιάννης Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΧΌΛΙΟ ΠΟΥ ΣΒΗΣΤΗΚΕ ΕΚ ΠΑΡΑΔΡΟΜΗΣ, 5.12 ΜΜ:


      Από εμένα τελευταίο σχόλιο : Μίλησα πιο πάνω για σύνθεση των αγώνων, ως μοναδική διέξοδο σήμερα και επιμένω. Εγώ δεν απαξιώνω καθόλου τον εργασιακό αγώνα, εσύ απαξιώνεις τον αγώνα για το χώρο. Ξεχνάς ίσως ότι ο χώρος που μας περιβάλει σήμερα ελέγχεται από τον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής και αποτελεί ο ίδιος ο χώρος εμπόρευμα. Επίσης στις απαρχές του καπιταλισμού συναντάμε τις περιφράξεις χώρων στην Αγγλία. Δεν θυμάμαι καλά, εσύ είσαι ο γερός μαρξιστής, νομίζω στον Α΄ τόμο του Κεφαλαίου αναλύονται οι περιφράξεις. Τέλος από μένα, ευχαριστώ και πάλι, ο στόχος μου ήταν να δώσω το πολιτικό στίγμα του πάρκου, νομίζω ότι αυτό έγινε. Γιάννης Ν.

      Διαγραφή
    2. "Ο χώρος στον καπιταλισμό ελέγχεται από το κεφάλαιο και είναι εμπόρευμα. Επομένως ο αγώνας για το χώρο δεν είναι ξεκομμένος από τον αγώνα ενάντια στο σημερινό τρόπο παραγωγής και δεν αφήνει ανέγγιχτο τον σημερινό τρόπο παραγωγής, από τη στιγμή που απελευθερώνεται χώρος από την ιδιοκτησία και το εμπόρευμα."

      Ο μεγαλύτερος δημιουργός δημόσιων πάρκων στην αμερικανική ιστορία είναι ο Θίοντορ aka Τέντι Ρούζβελτ, φορέας καθαρά φασιστικών ιδεών, ιμπεριαλιστής, σεξιστής και παντρεμένος με τα καπιταλιστικά μονοπώλια. Μπορώ να σε παραπέμψω αν ενδιαφέρεσαι να διαβάσεις για αυτόν. Προφανώς, η ιδέα ότι το Χ δεν είναι ξεκομμένο από το Ψ δεν συνεπάγεται ότι είναι επίσης καθοριστικός παράγοντας για το Ψ.

      Πρώτον, διότι υπάρχουν δεκάδες τρόποι έμμεσης εμπορικής εκμετάλλευσης του μη εμπορευματικού χώρου.

      Δεύτερον, διότι οι κινητοποιήσεις για μη εμπορευματικό χώρο ποτέ δεν κατόρθωσαν να φτάσουν σε μια συνολική έμπρακτη κινητοποίηση ενάντια στο ίδιο το κεφάλαιο.

      Τρίτον, γιατί η πολιτική του χώρου πριμοδοτεί πάντα την κατανάλωση πάνω από την παραγωγή και αυτό έχει πάρα πολύ συγκεκριμένες ιδεολογικές συνεπαγωγές, και δη την όλο και μεγαλύτερη απομάκρυνσή της πολιτικής αυτής από τον μαρξισμό και προς τον αναρχισμό, ειδικά της λάιφσταιλ εκδοχής.

      Τέταρτον, επειδή το ίδιο το κεφάλαιο, με την εξέλιξη των μέσων παραγωγής "αφήνει χώρο" γιατί δεν τον χρειάζεται, είτε γιατί μετακομίζει εκτός χώρας, είτε γιατί τα ηλεκτρονικά μέσα τού εξοικονομούν φυσικό χώρο (cyber business) είτε γιατί το εμπόρευμά του είναι άυλο, είτε γιατί περνάει σε "just in time production" και συρρίκνωση στις ανάγκες για αποθήκες κλπ.

      Διαγραφή