Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2012

Οι δύο θεμελιακές στρατηγικές της αριστεράς στο κατώφλι της εκλογικής αναμέτρησης (I)

Από την αρχή της ελληνικής κρίσης, τα δύο βασικά κόμματα της αριστεράς στην Ελλάδα, το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. έχουν προβεί σε μια σειρά στρατηγικών και τακτικών μετατοπίσεων με στόχο την ενδυνάμωση της πολιτικής και ιδεολογικής τους απήχησης. Τα παραδείγματα είναι πολλά, αλλά θα αρκεστούμε στα χαρακτηριστικότερα: το ζήτημα των μεταναστών εργατών, το οποίο μέχρι και την απεργία πείνας των 300 στην Υπατία φαινόταν να βρίσκεται κατά κύριο λόγο υπό την οργανωτική εποπτεία του ΣΥΡΙΖΑ, έχει αναληφθεί από το ΚΚΕ σε βαθμό τέτοιο που να αναγκάσει τον βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ Πολατίδη να βάλει μαινόμενος εναντίον του δεύτερου και όχι του πρώτου. Αντίστροφα, η απόρριψη των βίαιων εξεγερσιακών δράσεων του Δεκέμβρη του 2008, που αρχικά φαινόταν να στιγματίζει κατ' αποκλειστικότητα το ΚΚΕ, έχει εν πολλοίς υιοθετηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ, αρχικά μέσω των δηλώσεων Τσίπρα περί θετικά μη βίαιου χαρακτήρα των κινητοποιήσεων των "αγανακτισμένων" σε αντίστιξη με τα επεισόδια του Δεκέμβρη (ο Τσίπρας έκανε σ' αυτά τα πλαίσια κριτική του χώρου "που έχει φετιχοποιήσει τη βία, του λεγόμενου αναρχικού χώρου, γιατί οι πραγματικοί αντεξουσιαστές συμμετέχουν σε αυτό το κίνημα μέσα από τις αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες και τις συνελεύσεις στις πλατείες"), και μετέπειτα, με την ουσιαστική συμφωνία του ΣΥΡΙΖΑ με την απόσταση που τήρησε το ΚΚΕ από τις εμπρηστικές δράσεις της 12ης Φλεβάρη). Αν προσθέσουμε και την διαφοροποίηση του ΚΚΕ από παλαιότερές του θέσεις για τον ΕΑΜ και για την πολιτική μετώπου, διαφοροποίηση που έχει φέρει ακόμα και κατηγορίες για "τροτσκισμό", έχουμε μια σχετικά επαρκή εικόνα των διαφοροποιήσεων που έχει φέρει η τελευταία τριετία. Συνοπτικά ομιλώντας, στο ΚΚΕ έχουμε μια διακριτή "αριστερή στροφή", που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί πραγματοποιείται υπό συνθήκες "ιδιοποίησης" πολλών από τα πιο "εθνοκεντρικά/πατριωτικά" στοιχεία της παλαιότερης ρητορικής του από μέρη του ΑΝΤΑΡΣΥΑ και απ' το ΕΠΑΜ (και άρα εγείρει ζητήματα για τις πιέσεις ριζοσπαστικοποίησης που δέχεται το κόμμα έμμεσα μέσα από την δημιουργία κλώνων παλαιότερων εκδοχών του)· ενώ στον ΣΥΡΙΖΑ διακρίνουμε, πέρα από την συγκροτητική αμφιθυμία ανάμεσα στον "ευρωπαϊσμό" από τη μια και την συγκεχυμένα "λαϊκότροπη" ρητορική από την άλλη, και μια εξίσου διακριτή προσπάθεια χτισίματος ενός προφίλ αστικά φέρεγγυας "πολιτικής ωριμότητας" και συνακόλουθα, αποστασιοποίησης από τη ρητορική της "αντιεξουσίας" (με την εξαίρεση του μόνιμα ιδιοσυγκρασιακού Αλέκου Αλαβάνου, της "wild card" του σχηματισμού).

Πέρα από αυτά τα δεδομένα για τους πολιτικούς ελιγμούς και μετατοπίσεις όμως, η τελευταία χρονιά έχει καταστήσει σαφέστερες ορισμένες βασικές και αρκετά σταθερές στρατηγικές διαφορές ανάμεσα στα δύο κόμματα:

Από την πλευρά του, ο ΣΥΡΙΖΑ χτίζει πάνω στο "κινηματικό" τοπίο που αναδύθηκε στις δυτικές κοινωνίες μετά την κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού στον καιρό των κινημάτων για την αντιπαγκοσμιοποίηση και του World Social Forum. Η βασική του στρατηγική έμφαση είναι η άμεση αποδοχή και συστράτευση με οτιδήποτε εμφανίζεται με την μορφή κινήματος, ανεξάρτητα από τον βαθμό πολιτικής ενσυνειδητότητας του και στόχευσής του. Και επειδή τα συγκεκριμένα κινήματα τα οποία εμφανίστηκαν την τελευταία χρονιά είτε είχαν έναν χαρακτήρα δεδηλωμένα υπερταξικό είτε επικεντρώθηκαν στα καταναλωτικά δικαιώματα, η πολιτική στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ νομιμοποίησε την συστράτευση της αριστεράς με τέτοιου είδους προτάγματα, δείχνοντας αναπόφευκτα πολύ μικρότερο ενδιαφέρον για ταξικά συνειδητοποιημένες δράσεις που επικεντρώνονταν στην παραγωγική δυνατότητα του ατόμου (όχι αυθαίρετα, μιας και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα σημαντικής πρόσβασης στους χώρους βιομηχανικής εργασίας και των οργανώσεων της στενότερα εννοούμενης "εργατικής τάξης"). Εξίσου αναπόφευκτα, η πολιτική στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ μοιράζεται το συγκεχυμένο ιδεολογικό περιεχόμενο αυτών των κινημάτων, όπως και την καταφατική τους αυτο-ερμηνεία ως κινήματα που, ακριβώς επειδή δεν έχουν σαφές ιδεολογικό και πολιτικό πρόταγμα, μπορούν να συνενώσουν διαφορετικών ειδών κοινωνικά στρώματα και επιθυμίες. Η "επιθυμία", με όλη της την σαγήνη και ταυτόχρονα οργανωτική και πολιτική ασάφεια, είναι στην πραγματικότητα θεμελιακή διάσταση του πώς οργανώνει το στρατηγικό του όραμα ο ΣΥΡΙΖΑ: αυτό που έχει σημασία δεν είναι τόσο ούτε το τι επιθυμεί το ένα ή το άλλο κοινωνικό στρώμα ή ομάδα, ούτε το πώς σκοπεύει να υλοποιήσει την επιθυμία αυτή, αλλά αυτό καθαυτό το πλεόνασμα της επιθυμίας σε σχέση με την πραγματικότητα, τα στοιχεία ανυποταξίας της πρώτης σε συνάρτηση με τη δεύτερη, και η ασαφής αλλά και συνάμα μη διαψεύσιμη ελπίδα για το μέλλον που διατηρεί η πρώτη ως συνέπεια αυτής της ανυποταξίας. Το ιστορικό και ιδεολογικό πλαίσιο της συνολικής αυτής στρατηγικής προσέγγισης είναι ξεκάθαρα α) δυτικό και β) προσανατολισμένο στην κοσμοαντίληψη των δυτικών κοινωνιών μετά τον Μάη του 1968 και, σε δεύτερο στάδιο, μετά την κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού.

Από την δική του πλευρά, το ΚΚΕ ξεκίνησε, ιδιαίτερα με την έναρξη της απεργίας των Χαλυβουργών στα τέλη του Οκτώβρη του 2011, μια προσπάθεια επανεκκίνησης του εργατικού κινήματος, δίνοντας έμφαση σε αρκετά πιο "παλιομοδίτικες" αρχές όπως αυτές της οργανωμένης και όχι απλώς αυθόρμητης αλληλεγγύης και αλληλοστήριξης, της μετατόπισης της πολιτικής πάλης στους χώρους εργασίας, της αυτοπειθαρχίας της εργατικής τάξης σε περιόδους εργατικών αγώνων, της σημασίας που έχει η τόνωση μαχητικών ειδών εργατικού συνδικαλισμού και η σύγκρουση με συντηρητικές συνδικαλιστικές ηγεσίες. Συνέπεια των παραπάνω ήταν η προσήλωση σε συγκεκριμένα είδη αγώνων με αρκετά μικρότερο ποσοστό "διάχυσης" στην ευρύτερη ελληνική κοινωνία, αγώνων που μάλλον υπογραμίζουν την σημασία των ταξικών, γεω-οικονομικών και πολιτισμικών διαφορών ανάμεσα σε διαφορετικά κοινωνικά στρώματα παρά προτείνουν την συμβολική τους υπέρβαση δια της υποκειμενικής βούλησης. Αν στον ΣΥΡΙΖΑ ο οργανωτικός άξονας είναι η επιθυμία, στο ΚΚΕ ο αντίστοιχος είναι μάλλον η αναγκαιότητα, η ικανότητα συλλογικής ανταπόκρισης σε αντίξοες αντικειμενικές συνθήκες. Αν, από την άλλη πλευρά, το κινηματικό μοντέλο που προκρίνει ο πρώτος αφορά την άμεση ανταπόκριση στην εμπειρία, αυτό που προτείνει ο δεύτερος προαπαιτεί μια συγκεκριμένη θεωρητική της επεξεργασία με τους βασικούς όρους του Μαρξιστικού μοντέλου: με απλά λόγια, το να συμμετάσχεις στην αγορά φτηνής πατάτας είναι μια πράξη που δεν προαπαιτεί ενσυνείδητη συμφωνία με κάποιο οργανωμένο θεωρητικό μοντέλο ανάλυσης της οικονομίας και των παραγωγικών σχέσεων· το να συμμετάσχεις σε μια παρατεταμένη απεργία προϋποθέτει μια στοιχειώδη χαρτογράφηση αυτών των σχέσεων με ταξικούς όρους. Προφανώς, το ιστορικό και ιδεολογικό πλαίσιο της δεύτερης αυτής στρατηγικής διαφέρει σημαντικά από το πρώτο, αντλώντας τα ερείσματά του από την Μαρξιστική παράδοση και οπτική του 19ου και του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, που, έμμεσα ή άμμεσα, προκρίνονται ως συναφέστερα σημεία σύγκρισης με τις παροντικές συνθήκες στη χώρα και την Ευρώπη ευρύτερα από ό,τι αυτό της δεκαετίας του 1990. Αυτό, από την άλλη, δεν θα έπρεπε να μας κάνει να θεωρήσουμε ότι αυτή η παράδοση που δοκιμάζεται και τίθεται σε πρακτική εφαρμογή σε σχέση με το παρόν είναι ομοιογενής ή απόλυτα συνεκτική: υπάρχουν διαφορετικά στοιχεία σε αυτή. Ένα από αυτά αφορά τις αλληλοεπηρεαζόμενες αλλά όχι ταυτόσημες τροχιές του εργατικού κινήματος και του κομμουνιστικού κόμματος. Ανάμεσα στα δύο υπάρχουν τόσο συνέργειες όσο και εντάσεις που είναι πιθανό να συνεχίσουν να παίζουν τον δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση της στρατηγικής του κόμματος και της πολιτικής ρητορικής που την εκφράζει.

Θα συνεχίσουμε σε μια δεύτερη ανάρτηση, με επικέντρωση στα εμπόδια που συνάντησαν οι δύο αυτές στρατηγικές και στις μελλοντικές τους προοπτικές ενόψει, εν μέρει αλλά όχι μόνο, πιθανών εκλογών.

33 σχόλια:

  1. Ας μου επιτραπούν μερικές παρατηρήσεις ...

    (με την παραδοχή ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τις απόψεις του ... )

    1. Το ΚΚΕ δεν είναι "αριστερά" για να τσουβαλιάζεται με τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ ή άλλους ...
    Το ΚΚΕ είναι ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΌ ΚΟΜΜΑ !
    Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.

    2. Οι όποιες αλλαγές στην στρατηγική του Κόμματος, στον δρόμο για τον Σοσιαλισμό - Κομμουνισμό, έχουν την αφετηρία τους στο 15ο Συνέδριο και δεν έχουν να κάνουν με "μετατοπίσεις" αλλά βασίζονται στην Μαρξιστική - Λενινιστική ανάλυση και την εμπειρία από την πρώτη εφαρμογή της εργατικής εξουσίας σε μια σειρά χώρες και έχουν να κάνουν με την ανάληψη της εξουσίας από την ΕΤ.

    3. Η πολιτική του ΚΚΕ για τους μετανάστες ΔΕΝ έχει αλλάξει ούτε κεραία από την ίδρυσή του !

    4. Ούτε φυσικά υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή στη στάση του απέναντι στα γεγονότα του Δεκέμβρη του 2008.

    5. Ο καιροσκοπισμός του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων οπορτουνιστικών χώρων, δεν μπορεί να χρησιμοποιείται με κανέναν τρόπο για να "αποδωθούν" - ηθελημένα ή και αθέλητα - παρόμοιες ή έστω παραπλήσιες θέσεις (μετατοπίσεις κλπ.) και στο ΚΚΕ !
    Νισάφι ...

    Συγνώμη για το ύφος, αλλά ...

    Την Καλησπέρα μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1. Ο όρος είναι καθαρά περιγραφικός και όχι αξιολογητικός πολιτικού περιεχομένου. Νομίζω ότι έχω επανελειμμένα διευκρινίσει τη διαφορά αριστεράς και κομμουνισμού και ότι το κάνω και στο ίδιο το κείμενο, σε ό,τι αφορά τα ιστορικοπολιτικά σημεία αναφοράς. Συνεπώς, αντιπαρέρχομαι την κριτική ότι "τσουβαλιάζω" οτιδήποτε.
      2. Δεν νομίζω ότι το 15ο συνέδριο μας λέει πολλά για τα συγκεκριμένα ζητήματα στα οποία εντόπισα μετατοπίσεις--των μεταναστών εργατών αφενός και της κριτικής στην ιδέα του μετώπου αφετέρου. Εμμένω στο ότι το σκηνικό που διαμορφώθηκε με την ιδιοποίηση αυτής της ρητορικής από άλλους χώρους, όπως το ΕΠΑΜ και τμήμα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι σημαντικό για την ριζοσπαστικοποίηση της ρητορικής του ΚΚΕ σε πολύ καθαρότερη ταξική --και όχι γενικόλογα "λαϊκή-- κατεύθυνση από ό,τι πριν 2-3 χρόνια.
      3. Μιλώ για αλλαγή στρατηγικής. Είναι αναμφισβήτητο ότι η στάση του κόμματος γύρω απ' την απεργία της Υπατίας δεν ήταν στάση πρωτοβουλίας.
      4. Δεν έγραψα πουθενά ότι υπάρχει αλλαγή στάσης του ΚΚΕ γύρω απ' τα γεγονότα του Δεκέμβρη. Για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχει. Για αλλαγή στάσης του ΣΥΡΙΖΑ μίλησα, και μάλιστα σαφέστατα και με σχετική παραπομπή στην συνέντευξη Τσίπρα.
      5. Έχουμε διαφορετική αντίληψη για το τι σημαίνει "οπουρτονισμός" και τι "πολιτική στρατηγική". Δεν είναι οι μετατοπίσεις της πολιτικής στρατηγικής "οπορτουνισμός." Αν ήταν, ο μεγαλύτερος οπορτουνιστής όλων των εποχών θα ήταν ο Λένιν.

      Διαγραφή
    2. ο σύριζα σαφώς είναι χειρότερος αλλα πέφτει ένα ξέπλυμα εδώ στο ΚΚΕ τώρα που έρχονται εκλογές απίστευτο!

      Διαγραφή
    3. Κανονικά, ανώνυμα σχόλια δεν δημοσιεύονται, αλλά θα κάνω μια εξαίρεση γιατί είναι πολύ αστείο το να βλέπεις πόσο αντιφατικές είναι οι ερμηνείες ενός πολύ straightforward κειμένου.

      Εγώ θα έλεγα ότι τώρα που έρχονται εκλογές έχει πέσει και το επίπεδο αντίληψης, αλλά αυτό το ξαναείπα. Κι εγώ δεν κατεβαίνω υποψήφιος για να ακολουθήσω...

      Διαγραφή
    4. Ωχ, έρχεται και η 25η Μάρτη, πάλι θα γίνω αντιπαθητικός...

      25 ΜΑΡΤΙΟΥ: Οι μηχανισμοί χειραγώγησης και τρομοκράτησης του λαού σε θέση μάχης!
      Οι μηχανισμοί χειραγώγησης των λαϊκών μαζών μπήκαν για τα καλά μπροστά, χρησιμοποιώντας τις τελευταίες εφεδρείες τους. Τους "αριστερούς" κολαούζους του συστήματος, τύπου Παπαρήγα μέχρι τους πιο ντούρους, κάποιους «Διεθνιστές» που μιλάνε στο όνομα της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς! Που είσαι Στάλιν να δεις τα σταλινάκια σου. Ε, λοιπόν, όλοι εσείς που στο όνομα της τάξης μας προδίδετε για μία ακόμη φορά την τάξη μας και την χώρα που ζει η τάξη μας, ακούστε το καλά. Όλος ο λαός, ναι σκέτα ΛΑΟΣ, όλος ο λαός οφείλει ΝΑ ΕΝΩΘΕΙ απέναντι σ’ αυτούς που αντιπροσωπεύουν το μεγάλο κεφάλαιο, τις τράπεζες και τους τοκογλύφους. Όλος ο λαός που πλήττεται από τα μέτρα εξαθλίωσής του, σε οποιαδήποτε ιδεολογία και αν πιστεύει πρέπει να κατανοήσει ότι αν δεν ενωθεί, όπως ενώθηκαν οι καταπιεστές του, δεν πρόκειται ποτέ να βγει από το βάλτο που τον έριξαν. Οι κομμουνιστές και κάθε προοδευτικός άνθρωπος πρέπει να γίνουν μπροστάρηδες σ’ αυτό το κάλεσμα για γενικό ξεσηκωμό και να μην αφήνουν τα ακροδεξιά και «αριστερά» επιτελεία του συστήματος να καπηλεύονται την αθλιότητα που βρίσκεται ο λαός για να τον αποπροσανατολίσουν και να τον οδηγήσουν στη συνέχεια στην απογοήτευση. Η Αριστερά να μπει μπροστά στο γενικό ξεσηκωμό να δημιουργήσει ένα τεράστιο και ακατανίκητο κίνημα που θα σαρώσει τους Παπαδήμιους και τα "αριστερά" δεκανίκια του που μπαίνουν ανάχωμα σε κάθε προσπάθεια του λαού να αντισταθεί. Ο λαός δε θα πάει ποτέ με την Αριστερά όταν η Αριστερά του γυρίζει την πλάτη, τον ταυτίζει με τους συνειδητούς φασίστες και του λέει: ΚΑΤΣΕ ΚΑΛΑ! Μόνο η επανάσταση μπορεί να σε σώσει! Ταυτίζουν την επανάσταση με τον εαυτό τους και προσφέρουν τις καλύτερες υπηρεσίες στο σύστημα που θέλει ΤΑΞΗ και ΥΠΟΤΑΓΗ. Ναι, Ζούμε στην εποχή των τεράτων! ΌΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ λοιπόν. Κλείστε τα αυτιά σας σε δεξιά, κεντρώα και «αριστερά» τσουτσέκια που στο όνομα μιας επανάστασης που θα την κάνουν οι «ειδικοί», χωρίς το λαό και ενάντια στο λαό, σας καλούν να καθίσετε φρόνιμοι και απλά να τους ψηφίσετε. Σαρώστε τους όλους χωρίς έλεος. Ή αυτοί ή εμείς. Όλοι εμείς που δε θα κάτσουμε στα αυγά μας, που δε θα κάνουμε το χατίρι σε κανένα συνειδητό «αριστερό» στυλοβάτη του συστήματος που ξέρει να μιλάει «ταξικά» αγνοώντας την τάξη του και τον κόσμο της εργασίας. Ελληνες και μετανάστες. Όλοι στους δρόμους. ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!
      Παναγιώτης Βήχος
      15-3-2012

      Αυτός ο ανεξέλεγκτος "λαός" που θα τα σαρώσει όλα μόνο στις εθνικές επετείους για τις οποίες προετοιμάζεται πυρετωδώς η ακροδεξιά αφυπνίζεται; Όταν είναι να κάνει καμιά απεργία δεν του κάνει κούκου; Είναι ζήτημα "αντισταλινισμού" κι αυτό;

      Διαγραφή
    5. Περισσότερος "λαός": Διπλὴ γιορτὴ ἡ 25η Μαρτίου καὶ στὴν Πατρίδα μας ὑφίσταται μία κατάσταση ἔντασης μεταξὺ τοῦ λαοῦ καὶ τῆς πολιτικῆς ἡγεσίας.

      Στὴ μία πλευρὰ ἡ Κυβέρνηση ποὺ δὲν εἶναι σεβαστὴ ,μὲ ὑπαιτιότητα τῆς ,λόγω ἄστοχων ἢ λανθασμένων ἢ καὶ πιθανὸν ἐσκεμμένα κακῶν(καὶ αὐτὸ κάποτε πρέπει νὰ διερευνηθεῖ) γιὰ τὸ ἔθνος ἐνεργειῶν, μία Κυβέρνηση-πολιτικὴ ἡγεσία ποὺ δὲν εἶναι νόμιμη καὶ τὸ γνωρίζει ὅτι δὲν εἶναι, μία Κυβέρνηση-πολιτικὴ ἡγεσία σὲ δυσαρμονία μὲ τὴν βούληση τοῦ λαοῦ, μία κυβέρνηση ποὺ ἀντὶ προτάσσοντας ἔναντι ὁποιασδήποτε ἀξιώσεως τῶν δανειστῶν, τὸ ὅτι δὲν μπορεῖ νὰ ὁδηγηθεῖ ὁ λαός μας στὴν ἐξαθλίωση , στὴν ὑποθήκευση τῆς ἐθνικῆς μας Κυριαρχίας ,στὴν καταρράκωση τοῦ κύρους τῆς χώρας στὸ ἐξωτερικὸ καὶ στὴν πτώση τοῦ φρονήματος καὶ τοῦ ἠθικοῦ τῶν κατοίκων ,μία κυβέρνηση ποὺ ἂν ὄχι σχεδίασε ἢ τοιοῦτο σχέδιο ἐκτέλεσε παρὰ τὸ ὅτι οὐδεμία τέτοια ἐντολή-ἐξουσιοδότηση ὑπὸ τοῦ λαοῦ εἶχε καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη τὴν ἀπέναντι πλευρὰ ὁ Κυρίαρχος (σὲ τί ; τί τοῦ ἄφησαν πλέον ἀπὸ τὴ κυριαρχία του ; ) Λαὸς -οἱ πολίτες ποὺ ὑφίστανται τὰ πάνδεινα λόγω τῆς ἀνικανότητας (κατὰ τὴ ἐπιεικέστερη ἔκφραση) τῶν πολιτικῶν νὰ διαχειριστοῦν τὴν κρίση ἀντιδρᾶ βίαια.

      Προτείνουμε λοιπὸν στὶς πρωτεύουσες τῶν νομῶν, στὴν παρέλαση τῆς 25ης Μαρτίου (Ἐθνικὴ ἑορτὴ καὶ Εὐαγγελισμὸς τῆς Θεοτόκου ) κανεὶς ….ἐπίσημος στὴν ἐξέδρα τῶν ἐπισήμων … ὄχι ἐξέδρα φρού-φροὺ κι ἀρώματα ,ἀλλὰ ἕνα μικρὸ βάθρο στὸ ὁποῖο νὰ στέκεται ἕνας Ἀνθυπολοχαγὸς σημαιοφόρος μὲ μία Πολεμικὴ Σημαία ἐκ τῶν Συνταγμάτων τῆς πατρίδας μας καὶ ἕνας Ἁπλὸς Ἱερέας μὲ μία εἰκόνα τῆς Παναγίας καὶ ἐνώπιον αὐτῶν τῶν συμβόλων νὰ γίνει ἡ παρέλαση καὶ πρὸς τὰ σύμβολα αὐτὰ νὰ ἀποδοθεῖ ὁ χαιρετισμὸς ποὺ βεβαίως τὸν δικαιοῦνται.

      Φρονοῦμε ὅτι μία τέτοια ἐνέργεια θὰ τύχει καθολικῆς ἀποδοχῆς καὶ θὰ ἀποφορτίσει τὸ κλίμα τουλάχιστο τὴν ἡμέρα τῆς Ἐθνικῆς Γιορτῆς, διαφορετικὰ ὅσα ἀστυνομικὰ μέτρα καὶ νὰ ληφθοῦν φοβᾶμαι ὅτι θὰ εἶναι ἀναποτελεσματικά.

      Ὑπενθυμίζω στοὺς πολιτικοὺς τὸ παρακάτω ποίημα τραγούδι …….ξέρετε μήπως σὲ ποιὰ πόλη ἀναφέρεται; ξέρετε σὲ ποιὰ γιορτὴ ἀναφέρεται ;ξέρετε ποῦ νὰ ξεραθεῖτε σὲ ποιὸ λαὸ ἀναφέρετε μωρὲ ;
      http://tonoikaipnevmata.wordpress.com/2012/03/11/πρόταση-γιὰ-τὴν-παρέλαση-τῆς-25ης-μαρτ/

      Διαγραφή
    6. Κι άλλος "σκέτα λαός"

      ...ΜΟΥΔΙΑΣΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ - ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΣΤΟΧΟΣ" - ΠΕΜΠΤΗ 15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012 - ΑΡ.Φ. 538
      http://www.stoxos.gr/

      Διαγραφή
    7. Και περισσότερος "λαός" (ανακοίνωση ΑΝΤΑΡΣΥΑ): http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/117326

      Άντε, βουρ στον πατσά πάλι...

      Διαγραφή
    8. Και "λαός" μέχρι τελικής πτώσης: "Στην παρέλαση της Εθνικής μας εορτής της 25=ης Μαρτίου τιμήστε τον Ελληνικό στρατό ,τιμήστε την εκκλησία,γιατί στους εθνικούς μας αγώνες πολλοί ρασοφόροι ζώστηκαν τα άρματα και τιμήστε τη μέρα αυτή τους ήρωές μας,που έδοσαν τη ζωή τους ,για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι.
      Όμως μην ξεχνάτε!.Συμπεριφερθείται με τον τρόπο σας ,όπως τους αξίζει,αυτούς των κομμάτων εξουσίας,διεφθαρμένους και προδότες,που συνειδητά βύθισαν την πατρίδα μας και το λαό της,σαυτή την τραγική κατάσταση.-
      Όταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης έβλεπε τους συναγωνιστές του στην Πελοπόννησο να σκύβουν το κεφάλι στον Αιγύπτιο Μπραίμη ,είπε το :''Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους".Σήμερα δεν είναι η εποχή για φωτιές και τσεκούρια,όμως ο λαός μας απαιτεί,να λογοδοτήσουν οι ένοχοι στα ειδικά δικαστήρια και να πληρώσουν ακριβά την προδοσία τους.
      Υ.Γ. Στείλτε αυτό το μήνυμα στους νέους ,σε όλες τις πόλεις και τα χωριά της Ελλάδας."
      http://www.zougla.gr/blog/article/492333

      Διαγραφή
    9. Και για επιδόρπιο, ΠΠ:
      "Η μετατόπιση του καπιταλισμού από τη «δημιουργική καταστροφή» στην «καταστροφική ανάπτυξη» υπονομεύει τα θεμέλια της παραδοσιακής, ρεφορμιστικής πολιτικής, δηλαδή το δίπολο: «Το κόμμα κάνει κοινοβουλευτική πολιτική και το συνδικάτο οικονομικό αγώνα για το μέρισμα της ανάπτυξης». Θέτει επί τάπητος την ανάγκη για μια άλλου τύπου αριστερή πολιτική, εστιασμένη στον πολιτικό - πανεθνικό αγώνα για τα κοινωνικά προβλήματα – όχι με την έννοια ενός κινηματικού αντάρτικου με τις απαραίτητες τζούρες στα λουλουδάδικα, αλλά με την έννοια ενός ηγεμονικού σχεδίου εξουσίας, για τη λαϊκή, δημοκρατική αναγέννηση της χώρας."

      Όστις βούλεται, παρακαλείται να μού εξηγήσει τα κάτωθι, που δεν κατανοεί η χοντρή κεφάλα μου:

      α) τη διαφορά "δημιουργικής καταστροφής" (Schumpeter) και "καταστροφικής ανάπτυξης" (ΠΠ) με όρους πολιτικής οικονομίας.
      β) τι σημαίνει "πανεθνικός αγώνας για τα κοινωνικά προβλήματα" με όρους πολιτικής
      γ) Τι είναι το "ηγεμονικό σχέδιο εξουσίας, για τη λαϊκή, δημοκρατική αναγέννηση της χώρας" του ΠΠ και σε τι ακριβώς διαφοροποιείται από τα αντίστοιχα, εξίσου ηγεμονικά σχέδια του Πάνου Καμένου ή το Μίκη Θεοδωράκη.

      Διαγραφή
    10. Συμφωνώ σε όλα! Άσε που έχω σίγουρες πληροφορίες ότι Ο Κάππος και ο Τσιαντζής ήταν εξωγήινοι πράκτορες του διαγαλαξιακού καπιταλισμού σε μυστική αποστολή.

      maestro

      Διαγραφή
  2. Για τους μετανάστες μονο:
    Ξέχασες πως το ΠAΜΕ έχει κάνει (μονο-πρώτο) την (όχι αναίμακτη) παρέμβαση στην Μανωλάδα, και πως ο ΣΥΝ δικαίωσε με δηλώσεις του στην Βουλή τις θέσεις του ...ΚΚΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το ξέχασα, το είχα υπόψη για Μανωλάδα, απλά δεν το έβαλα γιατί είχα λίγο βαρεθεί με την αναζήτηση λινκ;-)

      Διαγραφή
  3. Ρε Αντώνη, δεν ντρέπεσαι να τσουβαλιάζεις τις ανακοινώσεις άλλων αριστερών οργανώσεων, πλην ΚΚΕ δηλαδή, με αυτές των ακροδεξιών φασιστών; Πώς να μην σε κατηγορήσει κανείς για σταλινισμό ύστερα; Το ΚΚ μια απεργία ελέγχει όλη κι όλη, αυτή της Χαλυβουργίας. Και εκεί ακόμη να τους δώσει πολιτική προοπτική δεν έχει, παρά περιορίζεται στις συνήθεις εξαγγελίες για την "λαϊκή εξουσία" (ούτε καν εργατική, κάτι που θα έδινε και το απαραίτητο ταξικό πρόσημο που σωστά υπερασπίζεσαι). Όσο για σχόλια του τύπου "το ΚΚΕ δεν είναι αριστερά" μου θυμίζουν την ανάλογη αποστασιοποίηση και τον σεχταρισμό που χαρακτηρίζει τις αναρχικές συλλογικότητες που φαντασιώνονται εαυτούς εκτός του διπόλου αριστερά-δεξιά, καθότι το τελευταίο είναι αστικό κατασκεύασμα σου λέει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Τσουβαλιάζω" σημαίνει "παραθέτω μαζί;" Όχι δεν ντρέπομαι. Γιατί να ντραπώ εγώ και όχι όσοι από σας πετάτε λέξεις στον αέρα χωρίς να προβληματίζεστε στο παραμικρό για το πώς διαφοροποιείτε την πολιτική σας από αυτούς που πετάνε τις ίδιες λέξεις στον αέρα;

      Διαγραφή
    2. Δεν πρόκειται περί απλής παράθεσης δίπλα δίπλα. Είναι φανερό από τον τρόπο που το κάνεις παραπάνω, αλλά και από τα σχόλια που τον συνοδεύουν, ότι ο στόχος σου είναι η αυθαίρετη ομαδοποιήση των αντιτιθέμενων στη θεωρία και πρακτική του ΚΚΕ οργανώσεων, ανεξαρτήτως του πολιτικού χώρου από τον οποίο αυτές προέρχονται, ώστε να δικαιωθεί πάση θυσία η σταλινική πολιτική της οποίας το ΚΚΕ είναι δέσμιο ήδη από τη δεκαετία του '30 (ας είναι καλά η Κομιντέρν). Στην ανακοίνωση της για τις 25 Μάρτη, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ αναφέρεται στην εργατική τάξη και το λαό, όπως κάνει και το ΚΚΕ που μάλιστα επαναλαμβάνω ότι μιλάει για "λαϊκή εξουσία" γενικά και αφηρημένα, χωρίς να διευκρινίζει το ακριβές περιεχόμενο του όρου. Το σχόλιο σου λοιπόν (Και περισσότερος "λαός" (ανακοίνωση ΑΝΤΑΡΣΥΑ): http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/117326
      Άντε, βουρ στον πατσά πάλι...) φανερώνει επομένως εμπάθεια και προκατάληψη. Η τελευταία δε πρόταση-ερώτηση της απάντησης σου στο σχόλιο μου συναγωνίζεται σε χυδαιότητα το άρθρο του Χασαπόπουλου στο Βήμα περί "συνάντησης των άκρων", παρόλο που εκεί στο στόχαστρο έμπαινε σαφώς το ΚΚΕ και δη το σωματείο των Χαλυβουργών.

      Διαγραφή
    3. Παραλήρημα κανονικό. Μάλλον εξ ιδίων τα αλλότρια κρίνεις όταν μιλάς για δικές μου αντιλήψεις περί σύγκλισης των άκρων. Πρώτα από όλα δεν θεωρώ τον ΑΝΤΑΡΣΥΑ κανενός είδους άκρο, και δεύτερον δεν θεωρώ ότι εκπροσωπεί κανενός είδους συγκεκριμένη πολιτική οπτική ώστε να συγκλίνει με μια άλλη. Ότι παίζει με τις λέξεις καθ έξιν θεωρώ, όπως προφανώς αρέσκεσαι να κάνεις και ο ίδιος.

      Μην ενοχληθείς να ξανασχολιάσεις εδώ μέσα.

      Διαγραφή
    4. Θα σταματήσω εδώ τη κουβέντα, εφόσον είσαι τόσο ξεκάθαρα επιθετικός και αδιάλλακτος. Επίτρεψε μου μόνο να σε ρωτήσω τι θεωρείς την ΑΝΤΑΡΣΥΑ; Θρησκευτική οργάνωση; Είναι σοβαρή απάντηση αυτή: "και δεύτερον δεν θεωρώ ότι εκπροσωπεί κανενός είδους συγκεκριμένη πολιτική οπτική ώστε να συγκλίνει με μια άλλη"; Θα μπορούσες να πείς ότι είναι οπορτουνιστές του κερατά (θα ήταν κάτι που επιδέχεται συζήτηση και ανταλλαγή επιχειρηματολογίας), αλλά το να ισχυρίζεσαι ότι εκφεύγουν της πολιτικής γενικά είναι γελοίο. Κρίμα.

      Διαγραφή
    5. Αριστερίστικη οργάνωση, με όλα τα χαρακτηριστικά παρόμοιων στο παρελθόν. Μόνο που ο αριστερισμός αυτός έχει δύο εκφάνσεις και όψεις: μία αφελή μεν και επιφανειακή αλλά όχι τοξική, και μία τοξικότατη και επικίνδυνη πολιτικά, με την οποία προφανώς ταυτίζεσαι πλήρως εσύ.

      Διαγραφή
  4. Μπαντιού εναντίον Ντελέζ, ας πούμε: σε τελική ανάλυση, (μαρξιστικός) πλατωνισμός και (μαρξίζων) αντιπλατωνισμός. Ενα από τα ερωτήματα είναι: οι προφανείς, ομολογουμένως βαθιές διαφορές των δύο πολιτικών χώρων συνεπάγονται αναπόδραστα την επιβίωση/ενίσχυση/κατίσχυση του ενός εις βάρος του άλλου ή, αντιθέτως, είναι δυνατή η ανάπτυξη και όξυνση της παράλληλης δράσης των δυο δυνάμεων προς όφελος αμφοτέρων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει, δεν είναι τόσο σχηματικά τα πράγματα.

      Προσωπικά, ναι, πιστεύω ότι ο ένας θα ενισχυθεί με την αποδυνάμωση του άλλου, αν και αυτό δεν αποκλείει και τρίτους "παίχτες" (βλ. παραπάνω παραθέματα, πχ).

      Διαγραφή
  5. Αντώνη αυτή είναι η λεγόμενη "ΝΑΡίτικη ορολογία". Λέξεις και έννοιες ατάκτως ερριμμένες, ώστε από τη μία να διαχωρίζεται από όλους τους άλλους, και από την άλλη να μην βγαίνει κανένα νόημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ..το ΚΚΕ δεν ελέγχει την απεργία στην Χαλυβδουργία..παρεμβαίνει και συμπαραστέκεται..ανάλογα γίνεται σε πολλούς εργασιακούς χώρους απο σουπερ μαρκετ (Αριάδνη, Αρβανιτίδης κτλ),μέχρι το Πέραμα, στο κλάδο του μετάλλου (Λουκίσσας κτλ), στα τρόφιμα-ποτά (3ε,Κατσέλης,ΑΓΝΟ,ΟΛΥΜΠΟΣ κτλ), στο Φάρμακο (Αλέπης).. ειλικρινά απορώ με το σχόλιο του nikosoba..και επίσης απορώπω άνθρωποι με ενδιαφέρον για το εργατικόκίνημα μπορούν να ενημερώνονται απο ελευθεροτυπία,tvxs,βαθύ κόκκινο κτλ και να μην ρίχνουνμιαματιά έστω στον καθημερινο ριζο,που έχειανταποκρίσεις απο πολλούς χώρους δουλειάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει, ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζόμενων στη Χαλυβουργία είναι μέλος του ΚΚΕ. Και οι συνδικαλιστικές ηγεσίες έχουν βαρύνουσα σημασία στους ταξικούς αγώνες, θέλοντας και μη. Και την πολιτική γραμμή στην ηγεσία του σωματείου της Χαλυβουργίας το ΚΚΕ την δίνει, ας μην γελιόμαστε. Τώρα, σχετικά με την παρέμβαση και συμπαράσταση του ΚΚ σε διάφορους εργασιακούς χώρους που αγωνίζονται, δεν διαφωνω με όσα λες ούτε έχω αμφιβολία για το ειλικρινές των προθέσεων του. Επίσης, δεν ενημερώνομαι από την Ελευθεροτυπία και το tvxs. Όμως, θεωρώ πως τα άρθρα και τα εξώφυλλα του Ριζοσπάστη είναι μες τη μιζέρια και την ηττοπάθεια, ακριβώς διότι το ΚΚΕ δεν έχει τη δυνατότητα να δώσει μια πολιτική προοπτική στο εργατικό κίνημα, τέτοια που να καταστήσει τους αγώνες του νικηφόρους. Γιατί; Γιατί έχει μετατραπεί σε ένα ρεφορμιστικό κόμμα, ένα κόμμα δέσμιο της αστικής νομιμότητας. Γιατί η ηγεσία του θεωρεί, ακόμη και τώρα, πως οι αντικειμενικές συνθήκες δεν είναι αρκετά ώριμες για την προλεταριακή επανάσταση. Γιατί ακόμα ασπάζεται τη στρατηγική των "σταδίων" και της συμμαχίας της κομμουνιστικής αριστεράς με τα πιο φιλελεύθερα/προοδευτικά κομμάτια της αστικής τάξης. Γιατί προσφάτως "απεκατέστησε" τον Στάλιν, συγχέοντας τον κρατικό καπιταλισμό που εγκαθιδρύθηκε στην ΕΣΣΔ με τη σοσιαλιστική οικονομία και κοινωνία.

      Διαγραφή
    2. ..έχεις σούρει ένα κάρο χαρακτηρισμούς για το ΚΚΕ, στηριζόμενος σε μια κριτική για την γραμμή του στην δεκαετια του 30 και στη Βάρκιζα και αγνοώντας την τωρινή στρατηγική του αλλά και την τωρινή κριτική του σε εκείνη την περίοδο..τουλάχιστον απο το 1996 το ΚΚΕ δε αναφέρεται σε στάδια αλλά διαρκως επαναλαμβάνει ότι μεταξύ εξουσίας των μονοπωλίων και εργατικής- λαικής εξουσίας δεν μεσολαβει τίποτα ενδιάμεσο. Επίσης θεωρεί ότι οι αντικειμενικές συνθήκες είναι ώριμες και όλα εξαρτόνται απο τον υποκειμενικό παράγοντα..δεδομένου ότι αυτήν την στιγμή είναι η μόνη πολιτική δύναμη που λέει στον εργαζόμενο ότι η λύση των προβλημάτων του είναι η κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων κι ότι όλα εξαρτόνται απο αυτόν, δηλαδή είναι η μόνη πολιτική δύναμη που παλεύει για την ωρίμανση του υποκειμενικού παράγοντα, θεωρω ότι είναι και η μόνη πολιτική δύναμη που δίνει επαναστατική προοπτική. Δεν απαντάς σε αυτές τις ξεκάθαρες θέσεις αλλά αναλώνεσαι σε μια λαθολογία και προσπαθείς να ξεγλιστρύσεις ανοίγοντας άλλα θέματα τα οποία ξέρεις ότι δεν μπορούν να απαντηθούν όλα μαζί..βέβαια δεν εκπλήσσομαι δεδομένου ότι την μία λές: "Το ΚΚ μια απεργία ελέγχει όλη κι όλη, αυτή της Χαλυβουργίας" και αμέσως μετά: "Τώρα, σχετικά με την παρέμβαση και συμπαράσταση του ΚΚ σε διάφορους εργασιακούς χώρους που αγωνίζονται, δεν διαφωνω με όσα λες ούτε έχω αμφιβολία για το ειλικρινές των προθέσεων του", και βέβαια δεν βλέπω καμιά αυτοκριτική για την πλήρη απουσία του εξωκοινοβούλιου απο όλους αυτούς τους εργατικούς αγώνες (αλλά οκ, θα πάει παρέλαση να δώσει προοπτική...)

      Διαγραφή
  7. Φίλε Αντώνη,


    Θα επανέλθουμε αργότερα με μία γενικότερη εκτίμηση για την άξια συζήτησης και βάσιμη σε πολλά σημεία ανάλυσή σου. Προς το παρόν, να καταθέσουμε μία ισχυρότατη ένσταση (με λιγότερη ‘‘επιείκεια’’: να επισημάνουμε ένα λάθος).

    Για το ζήτημα των μεταναστών δεν υπάρχει η παραμικρή μετατόπιση του ΚΚΕ. Το τι υποστηρίζει ο άλφα ή βήτα βουλευτής του ΛΑΟΣ ασφαλώς και δεν είναι ούτε καν αποχρώσα ένδειξη. Η προσέγγιση του ΚΚΕ στο μεταναστευτικό ζήτημα ήταν και παραμένει να κινείται στην κατεύθυνση «έλληνες και ξένοι εργάτες ενωμένοι». Πράγμα που σημαίνει ένταξη των μεταναστών στο εργατικό κίνημα χωρίς διαφοροποιήσεις, αλλά και χωρίς ενθάρρυνση ιδιαίτερου μεταναστευτικού κινήματος. Και μια και είχαμε συγκρουστεί για το ζήτημα και μια και είχες ‘‘ξεχέσει’’ ;-) τον Ρούντι τότε, για ρίξε μια ματιά στο τι έγραφε ο Ρίζος την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου τού 2012:


    ΕΚΘΕΤΟΥΝ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΤΟΥΣ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΥΣ ΣΤΗ ΝΟΜΙΚΗ

    ΠΑΙΖΟΥΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
    στις πλάτες τών μεταναστών

    ΚΚΕ: Οι φοιτητές να προστατεύσουν το πανεπιστημιακό άσυλο από την υπονόμευση και την κατάργησή του. Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα δεν πρέπει να παραπλανηθούν από τα κηρύγματα μίσους των δυνάμεων που συγκαλύπτουν τις αιτίες της μετανάστευσης, τις ευθύνες και τις επιδιώξεις της ΕΕ

    ΜΑΣ: Η παύση λειτουργίας της σχολής στοχοποιεί τα θύματα

    Αυτοί που οδήγησαν τους μετανάστες στο υπό ανακαίνιση παλιό κτίριο της Νομικής, με αυτή την ενέργεια δεν υπηρετούν τα δίκαια αιτήματα των μεταναστών - προσφύγων, αλλά τους εκθέτουν περισσότερο στη συκοφάντηση και στις απειλές αντιδραστικών κομμάτων και μηχανισμών, στην κρατική καταστολή και στους εκβιασμούς των κυκλωμάτων που τους εκμεταλλεύονται. Ταυτόχρονα προσφέρουν υπηρεσίες στις δυνάμεις που επιθυμούν και επεξεργάζονται την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Συμβάλλουν στον παραπέρα εκφυλισμό των φοιτητικών συλλόγων εφόσον καλύπτουν τις επιλογές και τις ενέργειές τους με δήθεν συλλογικές διεργασίες και αποφάσεις. Η απόφαση της Πρυτανείας, να παύσει τη λειτουργία όλων των τμημάτων της Νομικής, δεν συμβάλλει στην επίλυση του προβλήματος, στοχοποιεί τα θύματα που είναι οι μετανάστες, ειδικά με το να εγκαλεί την κυβέρνηση μόνο για το θέμα περιφρούρησης του κτιρίου. Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη και πρέπει να δώσει λύση αρχίζοντας από την εξασφάλιση ανθρώπινων συνθηκών διαβίωσης και επίλυσης των δίκαιων αιτημάτων τους.

    ЖOЖOЖOЖOЖ

    Όπως συνηθίζουμε να γράφουμε, άμα είναι να τα λέμε, να τα λέμε όλα! ;-)


    Τα λέμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μια μόνο φράση (να επιμείνω, δεν είναι κακό φυσικά να υπάρχουν διάφορες απόψεις, αυτές όμως δεν σημαίνει ότι είναι και θέσεις του ΚΚΕ).

    Οι όποιες αλλαγές στρατηγικής(π.χ. τα στάδια) του ΚΚΕ, γίνονται έπειτα απο Συνέδρια.
    Εκεί εντοπίζω τις Αποφάσεις του 15ου Συνέδριου - για τους μετανάστες ή άλλα θέματα τα είπαμε ... τα είπαν και άλλοι σχολιαστές.

    Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστώ για το διάλογο !
    Την καλησπέρα μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν αμφισβητώ την σημασία των Συνεδρίων, εφόσον αφορούν τους μηχανισμούς που προβλέπονται για τις κομματικές αποφάσεις.

      Για τους μετανάστες συγκεκριμένα όμως, υπάρχουν κάποια ειδικότερα στοιχεία σε ό,τι αφορά την στάση για την Υπατία, που ήταν διαφορετική από τη στάση στη Μανωλάδα.

      Κι εγώ ευχαριστώ για τον διάλογο, να ' σαι καλά.

      Διαγραφή
  9. Εντάξει, ευχαριστώ για τη συνεννόηση. Είναι κοπλιμέντο, ξέρεις, να σε χαρακτηρίζουν αριστεριστή οι σταλινικοί. Και ο Πάνεκουκ αριστεριστής δεν ήταν στα μάτια του Λένιν; Πάντως, δεν ήμουν εγώ αυτός που εκφύλισε αυτόν τον μίνι "διάλογο" σε μια αντιπαράθεση με ατομικούς/προσωπικούς περισσότερο παρά πολιτικούς όρους. Με εκπλήσσει η βεβαιότητα και η προφάνεια των όσων μου προσάπτεις. Είναι μια προσφιλής στους σταλινικούς τακτική σπίλωσης του αντιπάλου: οπορτουνιστές οι μεν, επικίνδυνοι αριστεριστές οι δε, ανώριμοι μπαχαλάκηδες οι άλλοι, και τελειώσαμε. Ό,τι δεν ελέγχει η πεφωτισμένη κομματική πρωτοπορία, το καταγγέλλει, το συκοφαντεί, το διασύρει. Η αποθέωση του σεχταρισμού. Εγώ εκτιμώ την θεωρητική δουλειά που κάνεις εδώ, αλλά μού κάνει τρομερή εντύπωση η αμέριστη στήριξη που παρέχεις στο ΚΚΕ. Τέλος πάντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν εκτιμούσες τη θεωρητική δουλειά που κάνω δω, δεν θα ρχοσουν να κάνεις το συνήγορο του μαρξισμού με φουστανέλα, γαλανόλευκη και Κολοκωτρώνη. Αν σε βολεύει να περιγράψεις ως "Σταλινισμό" το ότι εγώ τον Μάρτη γιορτάζω την Κομμούνα κι εσύ τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, κανένα πρόβλημα.

      Διαγραφή
    2. Φιλαράκι, τις τελευταίες μέρες το συγκεκριμένο ιστολόγιο κάνει αλλεπάλληλες αναρτήσεις θεωρητικού ενδιαφέροντος που συνοδεύονται από εξαιρετικό σχολιασμό. Από την πλευρά σου σε λίγες μόνο ώρες σχολιάζεις κατά συρροή, θιγμένος επειδή "χαρακτηρίζεσαι" και ενώ αφειδώς σκορπάς χαρακτηρισμούς με ακαταμάχητη επαγωγική συλλογιστική, τύπου μίζερο εξώφυλλο ριζοσπάστη = ρεφορμιστικό ΚΚΕ που ασπάζεται τη θεωρία των σταδίων (!!!είσαι εκτός τόπου και χρόνου και εκτός...γραμμής) ή ο Πάνεκουκ χαρακτηρίστηκε αριστεριστής οπότε ο Λένιν είναι σταλινικός (ω θεοί...) μαζί με τον Αντώνη και βέβαια τη - δια πάσα νόσο - ηγεσία. Επειδή όντως ο εκφυλισμένος διάλογος εξαντλήθηκε, ας δοθεί ένα τέλος - μέτρον άριστον...

      Διαγραφή
  10. Πώς, από τα σχόλια που έκανα πιο πάνω, συνάγεται ότι προτάσσω το εθνικό/πατριωτικό στοιχείο έναντι του ταξικού είναι απορίας άξιον. Απ' την άλλη,τι σχέση έχει η Παρισινή Κομμούνα με το έκτρωμα της σταλινικής γραφειοκρατίας και τρομοκρατίας; Hiliastis, ούτε εσύ ούτε ο Αντώνης έχετε παραθέσει ένα σοβαρό πολιτικό επιχείρημα που να αντικρούει την κριτική μου στο ΚΚΕ. Περιορίζεστε απλώς στην επανάληψη της δικής σας θέσης. Εγώ ισχυρίζομαι ξεκάθαρα ότι η στρατηγική των σταδίων ήταν αυτή που νομοτελειακά οδήγησε στη Συμφωνία της Βάρκιζας, δηλαδή σε ταξική συνεργασία, για την οποία χρεώνω ως αποκλειστικά υπέυθυνο το ΚΚΕ. Επιπλέον, διατείνομαι ότι το ΚΚΕ ουδέποτε εγκατέλειψε αυτήν την πολιτική ανάλυση, όπερ σημαίνει ότι εξακολουθεί να είναι πολιτικά αφερέγγυο, έτοιμο να προδώσει τον ταξικό αγώνα του προλεταριάτου στην πιο κρίσιμη στιγμή. Δεν είμαι καθόλου εκτός τόπου και χρόνου, το ποιά στρατηγική για το εργατικό κίνημα προτάσσει η καθεμιά από τις αριστερές δυνάμεις είναι εξαιρετικά κρίσιμο στην τωρινή συγκυρία. Απαντώ προς υπεράσπιση του εαυτού μου, διότι είναι χοντρή προσβολή να χαρακτηρίζονται τα όσα λέω "μαρξισμός με φουστανέλα". Επίσης, οι απαντήσεις μου δεν είναι ούτε προσβλητικές ούτε επιθετικές και, άρα, δεν υποβαθμίζουν το ομολογουμένως υψηλό θεωτητικό επίπεδο των αναρτήσεων και του σχολιασμού αυτών. Είναι στη διακριτκή ευχέρεια του διαχειριστή του παρόντος ιστολογίου το αν θα επιτρέψει τη δημοσίευση τους ή όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή