Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2012

Οι εργαζόμενοι

Επέστρεψε στην κυκλοφορία η Ελευθεροτυπία των εργαζομένων. Διαβάζοντας την σελίδα των διεθνών, όπου ένας από τους εργαζόμενους καλεί τη Δύση σε μια ακόμα επέμβαση --ανθρωπιστικού πάντα χαρακτήρα-- προς αποκατάσταση της δημοκρατίας και της νομιμότητας στη Συρία, κι ένας δεύτερος εντάσσει το ζήτημα Ιράν στην "Αραβική Άνοιξη"· και βρίσκοντας χρόνο μόνο για μια γρήγορη ματιά σε ένα συλλογικό "μανιφέστο" κοπανιστού αέρα με λιγότερο ενδιαφέρον από το παιχνίδι Μπορούσια Μεχενγκλάντμπαχ-Άαχεν, άρχισα να σκέφτομαι δύο πράγματα: πρώτον, ότι η διαφορά μεταξύ πουλημένης στα συμφέροντα και αδέσμευτης Ελευθεροτυπίας μού διαφεύγει εντελώς, και δεύτερον ότι, υπό ορισμένες περιστάσεις, η ανεργία δεν είναι απαραίτητα κακό πράγμα.

63 σχόλια:

  1. Γνωρίζω ότι ό Μαρξ, ο Λένιν ο Τρότσκι επιτήθενταν ανελέητα στα γραπτά τους στους οπορτουνιστεσ ηγετες της σοσιαλδημοκρατιας που εξαπατουσαν και αποπροσανατολιζαν την εργατική ταξη. Δεν θυμάμαι όμωσ σε γραπτο κειμενό τους παρόμοια εκδήλωση ωμού κυνισμού απέναντι σε εργαζόμενους που βρίσκονται σε απεργιακή κινητοποίηση. Θα αργούσε ίσως ο χλευασμός των έγκυρων δήθεν φιλελεύθερων αναλυτών. Υπάρχειστο μαρξισμό δύο διακριτά ρεύματα. Ενα θερμό και ένα ψυχρό. Είναι λόγια του Μπλοχ. Ενσάρκωση του πρώτου ρεύματος ήταν η Ρόζα Λούξεμπουργκ. Η γραφειοκρατικοποίηση της σκέψης παγώνει την καρδιά του κομμουνιστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία η ρητορεία περί κυνισμού ανώνυμε, μπορείς όμως να μου απαντήσεις σε παρακαλώ ΠΟΣΟ ΚΥΝΙΣΜΟ χρειάζεται για να γράψεις αυτά περί Συρίας και Ιράν και να ποζάρεις ως "αδικημένος εργαζόμενος";

      Έχει και το θράσος όρια, βλέπεις.

      Διαγραφή
    2. Μήπως θα 'πρεπε να βαράω και παλαμάκια στις εκκλήσεις για ένα ακόμα βομβαρδισμό αμάχων για να είμαι σωστός Μαρξιστής;

      Πόση υποκρισία...

      Διαγραφή
    3. Ζητώ συγγνώμη για την ανωνυμία μου. Ονομάζομαι Ζώης και ζω στη Θεσσαλονίκη. Δυστυχώς δεν κατέχω καλά την ιντερνετική τεχνολογία και δεν γνωρίζω πωσ στελνουν επώνυμα σχόλια. Διαβάζω με πολύ ενδιαφέρον το lENIN RELOADED αλλά και με μεγάλη αμηχανία συχνα. Από το θερμό στο ψυχρό και τουμπαλιν. Κατα τα λοιπά είμαι μέλος του Συριζα. Δεν επιθυμώ να μπαινω σε ατομικέσ αντιπαραθέσεις με υποστηρικτεσ του ΚΚΕ.Ουτε έχει νόημα να αλληλοζυμωνόμαστε ιντερνετικά. Η πρόταση του Συριζα για συμπόρευση και συνεργασία με το ΚΚΕ και την Ανταρσυα έχει τεθεί επίσημα και ανοιχτά.Οι διαφωνίες φαίνονται αγεφύρωτες ωστοσο αν η συγκυρία είναι τόσο κρίσιμη όσο εκτιμούμε ενδεχομένωσ η ενότητα να επιβληθεί από τα πράγματα (και την επίθεση των απο πάνω). Ως τότε ελπίζω να μην έχεις αντίρρηση να παρακολουθώ το ιστολόγιο και να σχολιάζω κάποιες αναρτήσεις, θα προσπαθήσω να το κάνω με μεγαλύτερη ψυχραιμία από ότι το έκανα πριν

      Διαγραφή
    4. Ζήση, κ εγώ καλοπροαίρετα κ από λόγους συνείδησης αγόρασα κ διέδωσα την προσπάθεια του απεργιακού φύλλου στην Ε, απογοητεύτηκα όμως από το περιεχόμενο. Πίστευα ότι οι πολύμηνες κινητοποιήσεις ακόμη κ σε ένα χώρο ναρκοθετημένο από συμφέροντα όπως ο τύπος θα είχε κάποια μικρά αποτελέσματα στη συνείδηση των συμμετεχόντων. Ιδιαίτερα με ενόχλησε το πρωτοσέλιδο με τα καψίματα που ήταν συντονισμένο πλήρως με τη γραμμή των καθεστωτικών πασόκικων ΜΜΕ. Ούτε καν τη φωτογραφία με το γεμάτο Σύνταγμα δεν τόλμησαν να βάλουν, αν μη τι άλλο θα ξεπουλούσε κ μόνο από τους 100δες χιλιάδες που κατέβηκαν την Κυριακή σε όλη την Ελλάδα.

      Διαγραφή
    5. Δηλαδή ο απεργός που έχει μια άποψη για παγκόσμια γεγονότα εχει ασυλία επειδή είναι απεργός;;;; Οι άλλοι δεν έχουν απόψεις για την άποψη του απεργού; Και αν αυτός έμαθε οτι η απελευθέωση της Συρίας και του Ιράν είναι εξίσου καλή με την αλελευθέρωση της Λιβύης, του Ιράκ, του Αφγανιστάν και του Κοσσόβου απαγορεύεται η άλλη άποψη γιατί είναι απεργός;
      Αυτό είναι ή άλλη άποψη της (ηθικίστικης) λογοκρσίας.

      Διαγραφή
  2. Και γω την πήρα την ελευθεροτυπία εχθές. Και γω, ομοίως, δεν κατάλαβα κάποια διαφορά από το "πριν" και το "μετά". Ίσως επειδή ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρξε λογοκρισία στην ελευθεροτυπία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μοιραστώ ένα ανεκδοτολογικού χαρακτήρα σχόλιο: Τα καλοκαίρια μεταξύ 1992 και 1997, όταν επέστρεφα στην Ελλάδα, την Κυριακάτικη την έπαιρνα σχεδόν σταθερά. Το 1997 επέστρεψα στην Ελλάδα για να τελειώσω το διδακτορικό μου, αλλά αναγκάστηκα οικονομικά να δουλεύω, κι έτσι να γνωρίσω, ουσιαστικά για πρώτη φορά από κοντά, την πραγματικότητα του ελληνικού "θαύματος" (θαύμα! θαύμα!), στην χρυσή εποχή της ευμάρειας.

      Ξαφνικά, όταν κατάλαβα τι θα πει "αφεντικό" και υπερεκμετάλλευση εν Ελλάδι, συνειδητοποίησα ότι η εφημερίδα που διάβαζα δεν έλεγε απολύτως τίποτε που να μιλά στην εμπειρία μου και την κατάστασή μου. Συνειδητοποίησα ότι ήταν μια πολύ ωραία εφημερίδα για φοιτητές που τους συντηρούν οικονομικά οι γονείς τους ή για ενήλικες που έχουν λεφτά. Και με μένα δεν συνέτρεχε κανένα απ' τα δύο.

      Οπότε κάποια στιγμή στη χρονιά εκείνη έκοψα σιωπηρά και για πάντα την Ελευθεροτυπία, πρωτιμώντας να τα τρώω τυρόπιτες.

      Διαγραφή
    2. Εκ των υστέρων σκέφτομαι πως αν το είδα έτσι εγώ, σκέψου πώς το 'βλεπε ένας οικοδόμος ή εργαζόμενος σε βιομηχανία...η εφημερίδα εκείνη δεν σε αφορούσε σε τίποτα αν δεν ήσουν ένας φέρελπις και κοινωνικά φιλόδοξος νεαρός διανοούμενος.

      Διαγραφή
    3. Η κανας ΠΑΣΟΚος με οικολογικές και ψευδοαντιεξουσιαστικές "ευαισθησίες"...

      Διαγραφή
  3. Οι 5-6 συντάκτες-εργαζόμενοι στην Ε ζητάνε απλά πίσω την παλιά τους δουλειά, δείχνοντας πόσο καλοί υπάλληλοι ήσαν και θα είναι. Απλά πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευτυχώς που υπάρχουν κι άλλοι, που να έχουν και τα κοινώς αποδεκτά από την κοινωνία διαπιστευτήρια για τη μόρφωσή τους, και ξεμπροστιάζουν τους νεοταξικούς λακέδες και υπαλληλάκους της "Ελευθεροτυπίας" που παίζουν βρόμικα παιχνίδια σε βάρος των λαών των χωρών που βάζουν στο στόχαστρο οι ΝΑΤΟϊκοί κι οι σιωνιστικές δυνάμεις που κρύβονται από πίσω. Θα ήθελα εδώ να υπενθυμίσω ότι δεν είστε ο μόνος που επισημαίνει το σάπιο παιχνίδι των ΝΑΤΟϊκών, με τους οποίους συνεργάζονται οι "εργαζόμενοι" της "Ελευθεροτυπίας". Είναι ευτύχημα που υπάρχουν σωστοί και τίμιοι διανοητές σαν εσάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το λινκ παραπέμπει πίσω στο δικό μου άρθρο.

      Διαγραφή
    2. Έχετε δίκιο και ζητώ συγγνώμη για το δακτυλογραφικό λάθος. Το σωστό λινκ είναι αυτό. Είναι ευτύχημα το γεγονός ότι σημαντικοί θεωρητικοί της Αριστεράς όπως εσείς εκθέτετε με τόση ενάργεια και τόση παρρησία την υποκρισία και τη νεοταξίλα των "εργαζομένων" της "Ελευθεροτυπίας".

      Διαγραφή
    3. Αν θεωρείς ότι εξέθεσες κάτι άλλο από την πολιτική σου ανοησία και ελαφρότητα, κακό του κεφαλιού σου.

      Μπορείς βέβαια να χασκογελάς με την καταπληκτική αίσθηση ειρωνείας σου. Εδώ μπήκε άτομα που έκανε χιούμορ με τον εργάτη που πολτοποιήθηκε και ρωτούσε αν έχουμε φωτογραφίες. Τώρα θα ανακαλύψουμε την πολιτική αποκτήνωση του δυτικολάτρη εξυπνάκια;

      Διαγραφή
    4. @Τρουλής: Να σου πω τι κατανοώ εγώ. Κατανοώ ότι δεν είναι και πολύ καλό για το "αλτέρνατιβ" προφίλ το να έχεις κάνει την τσιρλίντερ για ρατσιστικές σφαγές και ιμπεριαλιστικούς βομβαρδισμούς, και κατανοώ επίσης ότι για να πουλήσεις παραμύθι σε ζαβλακωμένους λαϊφσταλίστες της "αναρχίας" πρέπει να μη σου χαλάνε τη μανέστρα απ' τα αριστερά.

      Κατανόηση έχω. Και περιφρόνηση επίσης.

      Διαγραφή
  5. Μπορείς να μου πεις που ακριβώς βρίσκεις στα κείμενα των συντακτών της Ελευθεροτυπίας αυτά που τους καταλογίζεις; που στο πρώτο κείμενο υπάρχει έκκληση για "ανθρωπιστική" στρατιωτική επέμβαση;
    Από την άλλη το δεύτερο κείμενο περιγράφει τη διγλωσσία του ιρανικού καθεστώτος απέναντι στις αραβικές εξεγέρσεις: πρόθυμο να στηρίξει και να εκθειάσει εκέινες που συνέβησαν σε χώρες εχθρικές προς αυτό (Αίγυπτος, Τυνησία, Λιβυή) ενώ καταγγέλει ως ιμπεριαλιστικά πραξικοπήματα εκείνες που λαμβάνουν χώρα σε φιλικά προς αυτό καθεστώτα (Συρία). Στο Ιράν η Άνοιξη συνέβη 3 χρόνια πριν, όταν μεγάλο μέρος του λαού εξεγέρθηκε ενάντια στην εκλογική νοθεία, την οποία εξέγερση όμως κατέπνιξε στο αίμα το καθεστώς.

    Τα δύο κείμενα προφανώς δεν καταθέτουν επαναστατική άποψη για τα ζητήματα της Συρίας και του Ιράν αλλά σίγουρα δεν υποστηρίζουν την ιμπεριαλιστική πολιτική που τους αποδίδεις. Το ερώτημα λοιπόν επιστρέφει σε σένα: δικαιούνται όσοι δεν υποστηρίζουν ανοικτά τις θέσεις του Λένιν και περισσότερο του Στάλιν για το εθνικό ζήτημα να έχουν δουλειά ή καλύτερα να πεταχτούν στην ανεργία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς, πατήσαμε νευράκια εδώ.

      Προφανώς επίσης, το πρώτο κείμενο καλεί την Δύση να κάνει διαλογισμό για να σταματήσει η "αλόγιστη σφαγή" στη Συρία, με τον ίδιο τρόπο που την καλούσαν αρκετοί να τον κάνει για να σταματήσει η "αλόγιστη σφαγή" στη Λιβύη (κι αυτή η άτιμη δεν άκουσε!)

      Εξίσου προφανώς, για σένα η διγλωσσία συνίσταται στο "ιρανικό καθεστώς" και όχι στα κόπι-πέιστ επιχειρήματα της Δύσης περί "πυρηνικών" (WMD anyone?), που εξίσου προφανώς, δεν παρήγαγαν ακόμη αρκετές κατακόμβες νεκρών για τα γούστα σου. Ή στις δολοφονίες επιστημόνων, το εμπάργκο που καταδικάζει τους φτωχούς στην δική σου χώρα να ψοφήσουν απ' το κρύο και άλλα άκρως ανθρωπιστικά και αθώα.

      Σαν δεν ντρέπεσαι λιγάκι.

      Διαγραφή
  6. Όχι, ομολογώ πως δεν ντρέπομαι, όπως δεν ντρέπεται και κάποιος που διαστρεβλώνει κείμενα ή προβάλλει κατά το δοκούν άσχετες απόψεις σε άρθρα άλλων για να επιβεβαιώσει την προκατάληψη του.
    Μπορείς να μου υποδείξεις που στο πρώτο κείμενο υπάρχει έκκληση για ιμπεριαλιστική επέμβαση; Το κείμενο παίρνει το μέρος των εξεγερμένων δεν καλεί όμως σε δυτική επέμβαση. Έχουν το δικαίωμα οι Σύριοι να εξεγείρωνται ενάντια σε ένα καταπιεστικό καθεστώς ακόμη και αν αυτό ¨δηλώνει" αντιιμπεριαλιστικό (γιατι στην πράξη άστα να πάνε) ή όχι;

    Το δεύτερο κείμενο δεν καταπιάνεται καθόλου με την αντιπαράθεση της Δύσης με το Ιράν αναφορικά με τα πυρηνικά, αναφέρεται στην εργαλειακή μεταχείριση των αραβικών εξεγέρσεων από το ιρανικό καθεστώς, τα υπόλοιπα είναι στο μυαλό σου.

    Βλέπω πως ο χυδαίος αντιιμπεριαλισμός καλά κρατεί. Όποιο καθεστώς και για οπονδήποτε λόγο βάζει στο στόχαστρο η Δύση, αυτό μετατρτέπεται αυτομάτως στην ενσάρκωση του Καλού, δεν παει να καταπιέζει και να σφαγιάζει τους πολίτες του, μικρή σημασία έχει. Μέση οδός δεν υπάρχει. Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού δεν ντρέπεσαι, βάλε τουλάχιστο ένα ψευδώνυμο. Δεν κοστίζει τίποτα.

      Για τα υπόλοιπα, ουδέν σχόλιον, να σε χαίρονται.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ,
      φεύγω τώρα για να εισρπράξω το μισθό μου από το ΝΑΤΟ, το Ίδρυμα Σόρος και το Foreign Office για τις υπηρεσίες που προσφέρω στην υπονόμευση των πραγματικών ανιιμπεριαλιστών - επαναστατών. Ο Δελαστίκ και ο Τ. Φωτόπουλος απέκτησαν νέο σύμμαχο - το κίνημα εξαπλώνεται...

      Διαγραφή
    3. Το να κάνεις την πάπια για οτιδήποτε απτό σου θέτει ο συνομιλητής σου και να το ρίχνεις στα περί συμμαχιών είναι ίδιο της πολιτικής σου χρεοκωπίας.

      Πήγαινε να την παίξεις με κανα βίντεο με κομμένα αυτιά και δάχτυλα ή σφαχτάρια σε ψυγεία ξενοδοχείων από Λιβύη να σου περάσει η κρίση αριστερού ανθρωπισμού.

      Διαγραφή
    4. @Βλακπανθηρόπουλο: Το να τα παίρνεις από εκεί που λες εγώ το θεωρώ παρήγορο για το ανθρώπινο γένος. Το χρηματικό κίνητρο είναι έλλογο κίνητρο, και η ατιμία που εμπνέει βρίσκει εξήγηση. Το να μην τα παίρνεις και να έχεις τη στάση που έχεις απέναντι στον μαζικό φόνο που διαπράττουν τρίτοι για δικά τους συμφέροντα, το να το κάνεις από καθαρή ηλιθιότητα είναι που μού εμπνέει απελπισία για την ανθρωπότητα.

      Διαγραφή
    5. Βλέπω αποφάσισες να μη δημοσιεύεις τις απαντήσεις μου και εξαπολύεις ύβρεις. Είναι μάλλον και αυτό ίδιον της "λενινιστικής" κουλτούρας που υπερασπίζεσαι...
      Τέλος, όχι δεν είμαι υπερ των μαζικών φόνων του ιμπεριαλισμού, ούτε υποστήριξα ποτέ δυτικές επεμβάσεις, όσο επαχθή και να ήταν τα καθεστώτα που στοχοποιούσαν. Κάποιοι άλλοι όμως υποστηρίζουν τους μαζικούς φόνους και την καταπίεση ολόκληρων λαών από διάφορα ανεκδιήγητα καθεστώτα, μόμο και μόνο επειδή δηλώνουν αντιιμπεριαλιστικά. Φαίνεται πως αν σε σκοτώνει έξυπνη βόμβα του ΝΑΤΟ είσαι περισσότερο άνθρωπος από το να σε σκοτώνει το πυροβολικό του Άσαντ...


      Όσο για το Βλακπανθηρόπουλο, συγνώμη αλλά δεν μου λέει κάτι.

      Διαγραφή
    6. Ύβρις είναι να δοξολογείς τη σφαγή και να προσπαθείς να βγάλεις τον συνομιλητή σου τρελό απλώς επειδή σου υπενθυμίζει το Ιράκ, το Αφγανιστάν, τη Λιβύη -- τα ψέμματα που διέσπειρες εσύ και το συνάφι σου για να σφαγιάζονται αθώοι άνθρωποι στο όνομα της ελευθερίας και της ανθρωπιάς. Αυτό είναι ύβρις. Ύβρις είναι αυτό που είσαι. Δεν ξέρω πώς μπορείς να ξαναγίνεις άνθρωπος και δεν μπορώ να σε βοηθήσω.

      Διαγραφή
    7. Ποιό είναι το συνάφι μου ακριβώς και πότε υποστήριξα εγώ τις επεμβάσεις στο Αφγανιστάν, το Ιράκ ή τη Λιβύη; ή έβγαλες αυτό το συμπέρασμα από τα 3 σχόλια που έκανα εδώ για να διαψεύσω τις κατηγορίες που αποδίδεις στους συντάκτες της Ελευθεροτυπίας;

      Διαγραφή
    8. Δεν ΚΑΤΑΔΕΧΟΜΑΙ πλέον να συνομιλήσω μαζί σου. Η περιφρόνηση είναι και αυτή δημοκρατικό δικαίωμα. Αν θέλει κάποιος άλλος, ελεύθερα.

      Διαγραφή
    9. Τα αισθήματα είναι αμοιβαία ομολογουμένως.

      Διαγραφή
  7. Μια απορία μοναχά έχω για το συνάφι σας: Δεν σας έφτασε που ελευθερώσατε τη χώρα σας, που αναπνέει τον φρέσκο αέρα της σοσιαλιστικής χειραφέτησης από τα κάνιστρα των ΜΑΤ, θέλετε να ελευθερώσετε κι άλλες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εν ολίγοις, η ελευθεροτυπία είχε τρεις επιλογές :

    !. Να κυκλοφορήσει με πρωτοσέλιδο ένα τεράστιο σφυροδρέπανο.
    2. Να κυκλοφορήσει με πρωτοσέλιδο ένα μεγάλο αλφάδι
    3. Να τυπώσει ένα φύλλο με συνέντευξη του Γαβρά, του Σαββόπουλου και αθλητικές ειδήσεις.

    Ε, διάλεξε το 3. Το κοινό της θα χέσει ξανά εν ηρεμία και η ζωή θα συνεχίζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχε και την επιλογή να κυκλοφορήσει απλά χωρίς να γράφει μαλακίες, αλλά αυτό είναι δύσκολο την σήμερον.

      Διαγραφή
  9. ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΕΜΕΤΟ το πώς τους διαφέυγει να γραψουν την ΑΛΗΘΕΙΑ για το τι συμβαινει σήμερα στη Λιβύη. Για το νόμο της Σαρία, το σκοταδισμό, την τρομοκρατία σε τεράστιο μέρος του πληθυσμού, τα ιμπεριαλιστικά στρατε΄θματα που κατεύθασαν για "να διατηρήσουν την ειρήνη" γύρω από τις πετρελαικές πηγές. Τσουτσέκια ολκής, με πολύ ύποτο ρόλο. όπως ξεχνούν να αναφέρουν την ύπαρξη αμρικανών βρετανών κτλ εκπαιδευτών και στρατιωτικών, όως αναφέρεται παντού, ούτε του σκοταδιστές της αλ΄κάντα που τίγκα στη διαπλοκή με τη cia εμπλέκονται. εδώ το βοις οφ αμέρικα μέσω του σκάι έχει αρχίσει να διαβάζει τα διαβήματα του αλ ζαουάχρι κατα της Συρίας ! ΜΠΟΧΑ ΜΠΟΧΑ ΜΠΟΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Με κριτικό μάτι βλέπει τώρα την «Αραβική Άνοιξη» και ο σημαντικότερος σύγχρονος ποιητής του αραβικού κόσμου, που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για ενδεχόμενη επιβολή θρησκευτικής – ισλαμιστικής δικτατορίας στις «απελευθερωμένες» χώρες!
    Ο Ali Hamid Said Esber, γνωστός ως «Άδωνις», είναι ο πιο διάσημος ποιητής του αραβικού κόσμου. Γεννήθηκε στη Συρία το 1930. Παρά την προχωρημένη ηλικία του συνεχίζει την λογοτεχνική του δραστηριότητα εκδίδοντας διάφορα περιοδικά.

    Ο Άδωνις υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της «αραβικής άνοιξης». Έγραψε ενθουσιώδη ποιήματα για τις εξεγέρσεις στην Τυνησία και την Αίγυπτο.

    Τον περασμένο Ιούνιο δημοσίευσε στην εφημερίδα Es Sefir του Λιβάνου μια ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο Άσαντ, με την οποία ζητούσε αλλαγή του καθεστώτος «ασφαλείας που στηρίζεται στη βία» και προέβλεπε πως αν δεν προχωρήσουν προς τον εκδημοκρατισμό η χώρα θα μετατραπεί σε Κόλαση.

    Ένα χρόνο μετά ο ποιητής φαίνεται απογοητευμένος από τον απολογισμό της αραβικής άνοιξης. Σε συνέντευξη του στην εφημερίδα Guardian (27 Ιανουαρίου) αναφέρει:

    «Οι νέοι που δημιούργησαν την άνοιξη δεν μιμούνται για πρώτη φορά τη Δύση. Αυτοί που γεύονται τους καρπούς της άνοιξης είναι οι Ισλαμιστές, οι έμποροι και οι Αμερικάνοι. Φυσικά υπάρχουν δυνατότητες, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε θετικό απολογισμό. Κοιτάξτε τι συνέβη στην Τυνησία. Σήμερα η διακυβέρνηση είναι πιο οπισθοδρομική από αυτήν του Μπουργκίμπα. Την εποχή του Χαμπίμπ Μπουργκίμπα η Τυνησία ήταν κοσμική χώρα, τώρα διοικείται από Ισλαμιστές».

    Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο αυστριακό περιοδικό Profil υποστηρίζει επίσης ότι η αραβική άνοιξη είναι μια ιστορική οπισθοδρόμηση.

    Μπορεί, όπως λέει, η στρατιωτική δικτατορία να ελέγχει τη σκέψη, η θρησκευτική δικτατορία, όμως, ελέγχει εκτός από τη σκέψη, το σώμα, τη γλώσσα ακόμα και την καθημερινή ζωή. Είναι μια ολοκληρωτική δικτατορία.

    Τονίζει, επίσης, ότι κανένας λαός δεν μπορεί να αγωνιστεί για την ελευθερία του ζητώντας βοήθεια από τους ξένους.

    Ο Άδωνις αναφερόμενος σε αυτά που συμβαίνουν στη Συρία είναι κατηγορηματικός:

    «Δεν υπάρχει γενικευμένη εξέγερση στη Συρία. Ο ξεσηκωμός περιορίζεται στη Χάμα, Χούμους, στα σύνορα της Τουρκίας. Απόλυτη ηρεμία επικρατεί στη Δαμασκό, τη Λαττάκεια και το Χαλέπι. Όσο για τον ανεξάρτητο στρατό της Συρίας είναι μια σκέτη προπαγάνδα. Αν πράγματι ανώτεροι αξιωματικοί είχαν εγκαταλείψει το καθεστώς, αυτό θα είχε ήδη καταρρεύσει».

    Καταλήγοντας ο ποιητής επισημαίνει: «Ο Μωχαμάντ Αλί Πασά ξεκίνησε τον εκσυγχρονισμό της Αιγύπτου πριν από διακόσια χρόνια. Τώρα οι Μουσουλμάνοι Αδελφοί κλείνουν ξανά τις πόρτες. Είναι φασίστες, γνωστοί φασίστες. Δεν υπάρχει ήπιο Ισλάμ. Υπάρχουν ήπιοι Μουσουλμάνοι. Εάν η Δύση χρειάζεται ένα ήπιο Ισλάμ ας ξεκινήσει πρώτα από τη Σαουδική Αραβία. Είμαι κάθετα αντίθετος με την πολιτική που ασκούν οι ΗΠΑ και η Δύση στον αραβικό κόσμο. Καλύτερα να χαθώ παρά να έρθω πρόσωπο με πρόσωπο με τη θρησκευτική δικτατορία».

    Σοφά λόγια ενός διανοούμενου που μας δίνουν μια εικόνα του τι ακριβώς συμβαίνει σήμερα στην γειτονιά μας.

    Η ώρα της παγκόσμιας διακυβέρνησης την οποία διατυμπανίζει ο Κίσινγκερ φαίνεται ότι πλησιάζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Ανώνυμο σχολιαστή/ρια τού «χυδαίου αντι-ιμπεριαλισμού»: Feb 16, 2012 03:54 AM

    Σταχυολόγηση από το επίμαχο άρθρο τής Ε

    «Το καθεστώς Ασάντ στοχοποιεί ως υπεύθυνους τής [ένοπλης] εξέγερσης τους φανατικούς ισλαμιστές» [ενώ, ως γνωστόν, υπεύθυνοι των βομβιστικών επιθέσεων είναι οι «Σύριοι Φίλοι τού Ντουρούτι»].

    «εντείνονται οι πιέσεις στον Αραβικό Σὐνδεσμο» [Κατάρ, Σ.Αραβία, οι χαμηλοβλεπούσες πόρνες που δεν θέλουν]

    «οι ένοπλες εξτρεμιστικές ομάδες» [Αλ Κάιντα], όπως αποκαλεί [ο Λαβρόφ] τους Σύρους εξεγερμένους»

    Συμπεράσματα: οι κακοί τής υπόθεσης είναι η Ρωσία, η Τουρκία, το «καθεστώς» και η Κίνα, ενώ η «ένοπλη εξέγερση» χρήζει τής συμπαθείας μας.
    ----
    Αποφασίστε αν η «εξέγερση» είναι ή όχι ένοπλη, αν οι δράσεις τής «ένοπλης εξέγερσης» στρέφονται κατά απλών πολιτών αδιακρίτως πεποιθήσεων (βομβιστικές επιθέσεις, σαμποτάζ) ή συνιστούν κατά κύριο «αμυντική βία», αν οι δράσεις των «εξεγερμένων» αναμοχλεύουν θρησκευτικά μίση και φανατισμούς ή όχι, και, τέλος, αν οι «σύμμαχοι» και «φίλοι» τής εξέγερσης είναι υγιείς και προοδευτικές δυνάμεις όπως οι ακόλουθες:

    And who are these rebels? We simply do not know. Someone who may know better than we do is Osama bin Laden’s successor as head of al Qaeda, Ayman al-Zawahiri, who is seen on a video urging Muslims in Turkey and neighboring Arab states to back the Syrian rebels.

    http://www.counterpunch.org/2012/02/13/road-to-damascus-and-on-to-armageddon/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Αποφασίστε αν η «εξέγερση» είναι ή όχι ένοπλη"

    Νομίζω ο Guardian το έχει λύσει το πρόβλημα ανακαλύπτοντας ένα νέο υβριδιακό είδος 'ακτιβιστή', με το χαρακτηριστικό μούσι του ισλαμιστή & τα RPG (η φωτό με τη λεζάντα από κάτω τα λέει όλα για το δούλεμα που τρώμε κατάμουτρα):

    http://www.guardian.co.uk/world/middle-east-live/2012/feb/09/syria-un-helps-homs-assault-live

    Ομπλόμωφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H εξεγερση(χωρις εισαγωγικα)ΔΕΝ ηταν ενοπλη απο την αρχη...Εγινε ενοπλη,εμφυλιος πολεμος για την ακριβεια,μετα απο ΚΑΜΠΟΣΟΥΣ νεκρους απο την πλευρα των εξεγερμενων(ξανα χωρις εισαγωγικα).

      Διαγραφή
    2. Και αφότου οι άμωμες δημοκρατίες της Αραβικής Χερσονήσου έδωσαν ως βοήθεια αφιλοκερδώς και με αγνά κίνητρα κάποια «εφόδια» (σαπούνια, γάζες ... ρουκέτες) μέσω ανθρωπιστικών διαδρόμων (Τουρκία, Λίβανος, Ιράκ).

      Δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε και το συγκινητικό γεγονός ότι στο πεδίο συνέρρευσαν πλήθος φιλοσόφων, κινηματογραφιστών, ανθρώπων του πνεύματος από τη Λιβύη, όπως επίσης και από τις δημοκρατικές κοινωνίες τής Γαλλίας και τού ΗΒ, για να καταγράψουν τον μεγαλειώδη αγώνα τού «ελεύθερου» στρατού. Τα ντοκουμέντα που συγκέντρωσαν οι δυτικοί διανοούμενοι εστάλησαν στις χώρες προέλευσής τους. Το ευρύ κοινό μπορεί να τα συμβουλευθεί στις κεντρικές εγκαταστάσεις τής MI5/6 και τής DGSE.

      Διαγραφή
    3. Δεν μπορω να σου αλλαξω αποψη,οπως δεν μπορω να αλλαξω σε εναν μπαρμπα μου που νομιζε οτι"ο Στεφανοπουλος απλωσε κοκκινο χαλι για τον Αλβανο προεδρο γιατι ετσι του ειπαν οι αμερικανοι"(η επισκεψη εγινε μεσουντων των βομβαριδισμων του ΝΑΤΟ σε Κοσοβο και Σερβια),και για τους ΙΔΙΟΥΣ λογους.

      Γεγονος ειναι παντως οτι οτι στη Συρια η εξεγερση,που εγινε εμφυλιος,αλλα που ξεκινησε ως εξεγερση υποχρεωνει την ΧΟΥΝΤΑ Ασσαντ,γιατι περι ΧΟΥΝΤΑΣ προκειται,να θεσει ζητημα εκλογων και λοιπα.

      Αυτο ειναι ΚΑΤΙ που δεν θα γινοταν ΧΩΡΙΣ την εξεγερση.

      Διαγραφή
  13. Από πού προκύπτει ότι το κείμενο "Για την υπεράσπιση της κοινωνίας και της δημοκρατίας" είναι "μανιφέστο κοπανιστού αέρα";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από το γεγονός ότι δεν έχει απολύτως τίποτε ουσιαστικό να πει στην συντριπτική πλειοψηφία όσων δοκιμάζονται από τη φτώχεια, την ανεργία, την έλλειψη στέγης, και την κοινωνική απελπισία. Εκτός και αν το ζητούμενο σήμερα, με αυτή την προθανάτια κατάσταση είναι να λέμε ωραία και πολιτικά ανέξοδα λόγια.

      Διαγραφή
    2. Πού ήταν η "διανόηση" που θυμήθηκε να "υπερασπιστεί την κοινωνία" μετά θάνατον εδώ και δυόμιση χρόνια; Περίμενε να "ωριμάσουν οι συνθήκες;" Ε, οι συνθήκες ωρίμασαν, και είναι πολύ αργά για δάκρυα, Στέλλα.

      Διαγραφή
    3. "Πού ήταν η "διανόηση" που θυμήθηκε να "υπερασπιστεί την κοινωνία" μετά θάνατον εδώ και δυόμιση χρόνια; Περίμενε να "ωριμάσουν οι συνθήκες;" Ε, οι συνθήκες ωρίμασαν, και είναι πολύ αργά για δάκρυα, Στέλλα."

      Έχεις κάνει αντίστοιχη κριτική και για το ΚΚΕ ή γι' αυτό υπάρχουν άλλα κριτήρια;

      Διαγραφή
    4. Α. Το ΚΚΕ εδώ και πολλά χρόνια θεωρείται κόμμα άνευ διανοήσεως, λίγο-πολύ κόμμα κάφρων οπαδών ποδοσφαίρου. Η διανόηση τυρβάζει, τουλάχιστον από το 1989-90 και μετά, αλλά επί της ουσίας από το 1968 περί άλλων ζητημάτων από την ταξική πάλη. Ελπίζω να μην χρειάζεται να παραθέσω εμπειρικές αποδείξεις για αυτό. Σε περίπτωση που αυτό κριθεί αναγκαίο, ελπίζω να καλύπτομαι από την δημοσίευση αποσπάσματος απ' το "Ο δυτικός μαρξισμός" του Πέρι Άντερσον και του κειμένου περί "ευρωκομμουνισμού."
      Β. Έχω κάνει πολλάκις κριτική στο ΚΚΕ, με πιο πρόσφατη την στάση του στο τετραήμερο κοροϊδίας και μαγειρέματος συγκυβέρνησης. Μπορείς να συμβουλευτείς τα ποστ και τα σχόλιά μου στην σχετική περίοδο εδώ.

      Διαγραφή
    5. "Έχεις κάνει αντίστοιχη κριτική και για το ΚΚΕ ή γι' αυτό υπάρχουν άλλα κριτήρια;"
      χα, χα! Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν ιδέα απο μαρξισμό και την κριτικη στο ΚΚΕ τη ταυτίζουν με την ύβρη στο ΚΚΕ!!! Τι να κάνουμε δεν γίνετια να συμπαραταχθούμε μαζί τους αλλά την κριτικη μας στο ΚΚΕ θα την κάνουμε για να γίνει σωστό εργατικό, κομμουνιστικό, μαρξιστικό κατά την άποψή μας, κόμμα, ώστε να μπορέσει να συντρίψει αυτούς τους αστούς και μικροαστούς φανερούς ά αφανείς υπερασπιστές του καπιταλιστικόύ συστήματος. Αυτό τους πονάει και λένε οτι "δεν υπάρχει κριτική"!

      Διαγραφή
  14. RPG-->rocket-propelled grenade launcher (αυτό που κρατάει ο τρίτο «ακτιβιστής» στο βάθος της φωτογραφίας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η μεταπολιτευτική αριστερά στην Ελλάδα είναι η 'αριστερά της Ελευθεροτυπίας'. Είναι τυχαίο που μόνο εσύ Αντώνη και ο ciaoant1 τολμήσατε να γράψετε κάτι εναντίον του 'ιερού τοτέμ' της ελληνικής μεταπολιτευτικής αριστεράς (πλην ΚΚ)?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως το γεγονός ότι εγώ πείνασα την περίοδο 1997-2000, όταν η αστική Ελλάδα έπαιζε ΧΑΑ και κυκλοφόραγε Μερσεντές να έπαιξε ένα ρόλο στο πόσο λίγο με εντυπωσιάζει ο ριζοσπαστισμός της "μεταπολιτευτικής αριστεράς"...

      Διαγραφή
  16. Καλά, γράφουν κι άλλοι κατά του "τοτέμ": http://sarajevomag.gr/entipa/teuhos_59/i59_p16_req.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ...Και νόμιζα πως τα είχα ακούσει όλα! Ακου εκεί "χυδαίος αντιιμπεριαλισμός"! Και το αντίθετο του πιό είναι δηλαδή; Ο "ηθικός φιλοιμπεριαλισμός";
    Ο βιασμός της κοινής λογικής, καλά κρατεί...
    Δηλαδή, έτσι όπως μας τα λένε, εάν οι αμερικάνοι ήταν το 1973 τόσο "δημοκράτες" όσο σήμερα, θα έπρεπε μετά το πολυτεχνείο να έχουν βομβαρδίσει μέχρι ισοπέδωσης την Αθήνα και στην συνέχεια να στείλουν τους πεζοναύτες τους να κατουράνε πάνω στα πτώματα... Αιδώς Αργίοι!
    Ελάχιστη συνέπεια από τους φορείς των παραπάνω απόψεων θα συνεπάγονταν και την αμέριστη υποστήριξη τους στην σοβιετική επέμβαση στο Αφγανιστάν. Τους "φονταμενταλιστές" μουτζαχεντίν πολεμούσαν οι σοβιετικοί.
    Πως; ...α, ναι το ξέχασα, όταν αυτοί που πολεμούν ενάντια στην σαρία είναι κομμουνιστές (έστω κατ'όνομα), τότε έχουμε "θρησκευτική καταπίεση"...αβάσταχτη για τις ευαίσθητες "αριστερές" και "δημοκρατικές" (πάνω απ'όλα)ψυχές....
    Δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μετά την συντριπτική ήττα της ΕΣΣΔ στο Αφγανιστάν επιμένεις να υπερασπίζεσαι την επέμβαση; Αυτόν τον Γκόρμπι πως γίνεται να τον καταριέστε που "ανέτρεψε" το "σοσιαλισμό", αλλά να υπερασπίζεστε μια (καταστροφική, όπως αποδείχτηκε) επιλογή του, που στοίχισε πολύ σε χρήμα και ανθρώπινες ζωές και συνέβαλε στην κατάρρευση (ξέρω ξέρω, δεν υπάρχει κατάρρευση, αλλά ανατροπή).

      Διαγραφή
    2. πέστα ρε TRASH γιατί μας γκαστρώνουν...

      Διαγραφή
    3. @ΑνώνυμοςFeb 17, 2012 07:52 AM:
      Οι ανώνυμοι έχετε την κακή συνήθεια να μην διαβάζεται αυτά στα οποία απαντάτε.(ισως και να μην προλαβαίνετε...).
      Εγώ καμμία επέμβαση δεν υπερασπίστηκα! Εγώ εκείνο που είπα είναι πως η ελάχιστη ιδεολογική συνέπεια των υποστηρικτών των ΝΑΤΟϊκών επεμβάεων σε Λιβύη, Κόσοβο, Ιρακ, Ιράν και Συρία οσονούπο θα επέβαλε βάση των επιχειρημάτων που χρησιμοποιούν, να είναι και φανατικοί υπέρμαχοι της Σοβιετικής επέμβασης στο Αφγανιστάν. Τι δεν κατάλαβες;
      -Παρεπιπτώντως ο Γκόρμπι δεν άρχισε, αλλά τερμάτισε την σοβιετική παρουσία στο Αφγανιστάν. Αυτό για να ξέρουμε και για τι πράγματα μιλάμε...

      Διαγραφή
  18. Η ελευθεροτυπια ειναι οντος κατι πολυ παραπανω και απο θεσμος , και αυτη η φυλλαδα χρονια τωρα τον καπιλευτικε και εξακολουθη με τον καλητερο τροπο,ειναι αυτο που λεμε τα σηγανα ποταμια να φοβασε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. και γαμώ τους κομμουνιστές είσαι μάγκα

    να σε χαιρόμαστε, κι εμείς κι ο άσσαντ κι ο καντάφι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου κι εσένανε, λεβέντη τρολλαδόρε, χαρά του διεθνούς τρολισμού!

      Διαγραφή
  20. Εντάξει, είναι σαφές από σχόλια αν δείτε και στα σχόλια της Ε και στο Facebook από εργαζομένους ότι το "Απεργιακό φύλλο", που κάθε άλλο παρά μόνο απεργιακό ήταν αλλά πολιτικοποιημένο φουλ υπέρ της ενσωματωμένης "Αριστεράς" (και βλέπε και ΣΥΡΙΖΑ με μοναδική διαφήμιση του ΚΟΚΚΙΝΟ), αποφασίστηκε ενώ οι περισσότεροι εργαζόμενοι διαφωνούσαν, ενώ βέβαια ο ρόλος της τάσης των "Ιών" στην έκδοση του φύλλου είναι παραπάνω από εμφανής.

    Πραγματικά κατάπτυστα τα άρθρα, καθώς και των (προσχηματικά) "ιδρυτικών μελών", όπως και η κεντρική γραμμή της εφημερίδας, με τη δημοσίευση της ανεκδιήγητης "διακήρυξης των πανεπιστημιακών" για την κρίση και τα αίτια της, και αυτό δεν αναιρεί βέβαια ότι πολλοί εργαζόμενοι αναγκάζονται να συμμετέχουν σε αυτό το φύλλο καλοπροαίρετα και διεκδικώντας δίκαια τα εργασιακά τους δικαιώματα, ακόμα και αν διαφωνούν με τη γραμμή αυτή που είναι θα έλεγα αρκετά χειρότερη από την "κανονική" της Ε. Όμως αυτό δεν αναιρεί την ουσία της πολιτικής τάσης της εφημερίδας για τους πολλούς αναγνώστες και τις επιρροές της και βέβαια ένα μιντιακό μέσο δεν είναι μια βιομηχανία ρούχων αλλά έχει και ευρύτερο σκοπό από το να κάνει "αυτοδιαχείριση" με οποιαδήποτε πολιτική γραμμή, ακόμα και αντιδραστική, ώστε να μένει στο απυρόβλητο. Ξεφτίλα δυστυχώς και βέβαια βρήκαν την ευκαιρία και εδώ και οι άθλιες πένες κατ' επάγγελμα ψευτών να γράψουν για πολλοστή φορά για τη "σφαγή αμάχων" από τους δικτάτορες κτλ. που ακόμα και από τις ΜΚΟ έχουν διαψευστεί. Ο γκαιμπελισμός σε όλο του το μεγαλείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Το μανιφέστο "υπεράσπισης της κοινωνίας και της δικαιοσύνης" κλείνει με το δύσκολο διακύβευμα της "αποκατάστασης του νοήματος των λέξεων"(!).
    Απόλαυσα τη βιωματική σου αναφορά στη σχέση σου με την πορνοφυλλάδα, αλλά νιώθω αμηχανία (δεν ξέρεις τι να πρωτοχλευάσεις) με τις μπούρδες που διαβάζει κανείς σε ένα "μανιφέστο" τη στιγμή που καίγονται εργάτες ζωντανοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι εργατες δεν αντιδρουν αρνητικά αν καποιοι διανοουμενοι υπερασπιζονται τις κοινωνικες κατακτησεις και τα πολιτικα δικαιωματα των εργαζομενων. Αυτο ισχύει στο βαθμο που οι διανοουμενοι αυτοί δεν υποδεικνυουν στην εργατικη ταξη ούτε τα μέσα της παλης της ούτε τους στοχους του πολιτικου της αγωνα . Δεν το παίζουν δηλαδή κομουνιστες ηγετες ή ορθοδοξοι μαρξιστες όπωσ εκαναν οι Καουτσκι και Σια.Αλλωστε και σε μια σοσιαλιστικη κοινωνια η υγεια, η εκπαιδευση, η κοινωνικη προνοια θα είναι πρωτεραιότητες της κοινοτητας αντι για αναγκαιες παραχωρησεις του κεφαλαιου που είναι σημερα. Με αυτήν την έννοια εγω χαιρετίζω την θέση που πήραν οι υπογραφοντες στην παρούσα συγκυρία.Είναι μία έντιμη δημοκρατική στάση που κυρίως αποσκοπεί στη αποδοκιμασία του μνημονιακού οχετού αποτελούμενου από δήθεν πνευματικούς ανθρώπους- στην ουσία τιποτένιοι λακέδες των καπιταλιστών. Βεβαίωσ δεν έθεσαν το ζήτημα της δυνατότητας ύπαρξης μιας αλληλέγγυας κοινωνίας χωρίς κράτος και χωρίς τάξεις. Οσοι όμωσ πιστεύουν σε αυτήν τη δυνατότητα οφείλουν να επιχειρηματολογούν γι' αυτήν και να παλεύουν γι' αυτήν με μεγάλη σοβαρότητα.

      Διαγραφή
  22. Τα παιδιά μεγάλωσαν με "μαύρη τρύπα" και τον έτερο χοντρό επιβήτορα Ρουμελιώτη που βγάζαν το ψωμάκι τους με αστειάκια για αλβανούς και δίμετρες ανατολικές. 'Όταν η μπάλα πήρε και τους ρηγάδες την είδαν αγανακτισμένοι. Με τους άλλους εντάξει αλλά όχι και με μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Η "Ε" από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα ήταν μια εφημερίδα του ΠΑΣΟΚ που προσπαθούσε να είναι "προοδευτική" και "πολυφωνική". Πολυφωνική για όλους, πλην ΚΚΕ!. Υπάρχουν πάρα πολλά φύλλα της εφημερίδας, που όσο και να ψάξεις δεν θα βρεις έστω και μια μικρή αναφορά για το ΚΚΕ, σαν να μην υπήρχε στη πολιτική ζωή, ενώ εξίσου πολλά ήταν τα φύλλα που ή διαστρέβλωναν τις θέσεις του ή τις παρουσίαζαν μισές ή,ή,ή... Πιστή πάνω απ' όλα στον αντικομμουνισμό. Κάποια στιγμή το συγκρότημα Λαμπράκη, αποφάσισε ότι με την κρίση και την μείωση των κυκλοφοριών δεν χωράει και η "Ε" και αποφάσισαν να της κόψουν την χρηματοδότηση.
    Για την Λιβύη, την Συρία κλπ. τα πράγματα είναι χειρότερα. Υπάρχουν "αριστεροί", δήθεν αντικειμενικοί, που ή δικαιολογούν τις επεμβάσεις των ιμπεριαλιστών ή κρατάνε ίσες αποστάσεις. Το προφανές, ότι δηλαδή Αμερικανοί και Ευρωπαίοι προκειμένου να οικειοποιηθούν τις ενεργειακές πηγές της περιοχής δεν διστάζουν να μεταχειριστούν οποιοδήποτε μέσο ενάντια στους λαούς αυτούς, αγνοείται. Όπως αγνοείται και το δικαίωμα των λαών να αποφασίζουν μόνοι τους για την ζωή τους. Όταν τέτοιες στάσεις απέναντι στον ιμπεριαλισμό εκφράζονται από δημοσιογράφους, που και γραμματιζούμενοι είναι και ενημερωμένοι, συγνώμη αλλά τότε πρόκειται για άθλια παπαγαλάκια των καπιταλιστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Όπως αγνοείται και το δικαίωμα των λαών να αποφασίζουν μόνοι τους για την ζωή τους"

      όπως Ουγγαρία, Τσεχοσλοβακία και Αφγανιστάν;

      Διαγραφή
  24. "Η ψευδώνυμη χρήση της έννοιας της «μεταρρύθμισης» είναι ενδεικτική για την αδυναμία υπέρβασης της κρίσης. Και αυτοί ακόμη που ήλπιζαν ότι η κρίση θα αποτελούσε ευκαιρία εξυγίανσης και τολμηρής θεσμικής ανανέωσης αντιλαμβάνονται πλέον ότι οι επιβαλλόμενες «μεταρρυθμίσεις» διαλύουν την κοινωνία. Ο λόγος που κυριαρχούσε στο εσωτερικό και εντείνεται στο εξωτερικό είναι ηθικολογικός, τιμωρητικός και ενοχοποιητικός. Κάθε αντίρρηση και κριτική επισείει την κατηγορία του «λαϊκισμού», του «συντεχνιασμού» και του «αντιευρωπαϊσμού». Αφού πρώτα στιγματίστηκε η μεταπολίτευση και το πνεύμα δημοκρατίας που έφερε στον τόπο, παρακολουθήσαμε και τον εξαγνισμό της άκρας δεξιάς, με τη συμπερίληψή της στην κυβέρνηση. Παράλληλα, πυκνώνουν οι προτάσεις για κυβερνήσεις «αρίστων», για συνασπισμούς τεχνοκρατών που θα «σώσουν» τη χώρα. Πρόκειται για ισχυρές αντιδημοκρατικές και αυταρχικές τάσεις, που εκμεταλλεύονται, με λαϊκιστικό τρόπο, τα δικαιολογημένα αισθήματα αποτροπιασμού απέναντι στην παλιά τάξη πραγμάτων που καταρρέει. Ωστόσο, σε αντίθεση με έναν ρηχό «εθνικά υπερήφανο» λόγο εναντίον των δανειακών συμβάσεων, δεν νοσταλγούμε, βέβαια, αυτή την τάξη."

    Aυτές οι αράδες ούτε ανώδυνες, ούτε ανέξοδες είναι. Τη στιγμή που επιχειρείται από τους γνωστούς κύκλους των "Αρίστων" και της συντριπτικής πλειοψηφίας των ΜΜΕ η κατασκευή ενός εσωτερικού εχθρού στα μέτρα τους (πληβείοι, λούμπεν, μετανάστες, αριστεριστές/αναρχικοί βλέπε και τη σχετική αρθρογραδία σε Protagon, Athens Voice κ.λπ.) και κατασκευάζεται το νέο lifestyle μιας "κοινωνίας πολιτών" ενάντια στο "πλήθος" (βλέπε και τα αντίστοιχα γεγονότα στην Αγγλία), το κείμενο αυτό είναι καίριο, παρόλη τη μετριοπάθειά του. Λυπάμαι που δεν το καταλαβαίνεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή